[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 86 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-10 11:47

Ursamajor

Astrofotograaf

Cumulus79 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:06:
[...]

Het lijkt erop dat ik al een oplossing gevonden heb:

- installeren app 'all4hue'
- bij menu 'timers' kun je fade effecten instellen die elkaar opvolgen na een bepaalde ingestelde tijd. Blijkt heel goed te werken en exact te doen wat ik wil :)

Maar ik ben er nog niet helemaal uit, want om in te stellen dat je door een zonsopgang gewekt wil worden op een bepaald uur moet je voor elke rule de tijd tussen nu en je wektijd instellen in milliseconden (!) wat heel omslachtig is. Je moet dus ofwel elke avond op exact hetzelfde moment de timer activeren ofwel bijna een kwartier gaan rekenen en instellen om te zorgen dat de zonsopgang net op het moment dat je wil gewekt worden afgaat. Met elke dag het risico dat je ergens een nulletje teveel zet en de zonsopgang + wekfunctie pas uren of dagen later (of eerder) af gaat.

Als daar iemand nog raad mee weet zou het meer dan welkom zijn...
Goed dat je All4Hue gevonden hebt. Dat gebruik ik zelf ook voor wat automatisering.
Als ik je post zo lees, wil je eigenlijk gewekt worden door een mooie zonsopkomst routine?

Hiervoor zou ik 2 scenes maken, een start scene met warm gedimd licht en een met het gewenste eindlicht. Deze scene fade bijvoorbeeld 15 minuten in.
Ik zou zelf dan een alarm maken met de naam Wekker ofzo, die een variabele van 0 naar 1 zet bijvoorbeeld. Het voordeel van deze regel is, dat je alleen deze hoeft in te stellen als je de tijd wil veranderen.

Daarop triggert een regel die de eerste scene met warm licht aanzet;
Ook triggert ie een timer die als die timer is afgelopen de 2e scene inschakelt, die er dan 15 minuten over doet om helder te worden.

Klinkt zo wellicht ingewikkeld, maar als je er een stroomschemaatje van maakt op papier, moet t wel lukken, lijkt me :-)

Gadgets FTW!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-10 08:32
Xander schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:16:
[...]

Ik had een Gledopto GL-C-008.

Helaas ook de nodige problemen hiermee. Het ding was gemiddeld eens per week "Unreachable" volgens de Hue app, waarna het een powercycle nodig had. Wanneer het stond ingesteld op een wit-tint, dacht de Hue app dat er een RGB-kleur was ingesteld. Zo af en toe schakelde het licht direct na inschakelen weer uit, terwijl het volgens de app nog aan stond. Transities waren niet echt vloeiend.

Ik heb deze vervangen door een Gledopto GL-C-008-P (dus de "PRO" variant) en dat werkt tot nu toe eigenlijk prima. Nog geen problemen mee ervaren.

Let wel op dat de maximale stroom hiervan lager is (max 5A totaal tegen max 15A voor de niet "PRO"). Dat moet natuurlijk wel bij de strip passen.
Ik heb een GLC007

Ik schakel de strip aan met een schakelaar van gira scenic, hoe schakel jij de strip aan ?

Heb nu vaak als ik op de schakelaar lampen aan doe dat de strip soms niet mee aan gaat en dan nogmaals op aan moet drukken wil de strip aan gaan
Ook gaat hij soms gedimt aan

• MarioMark1541
[...]

Helaas ook de nodige problemen hiermee. Het ding was gemiddeld eens per week "Unreachable" volgens de Hue app, waarna het een powercycle nodig had. Wanneer het stond ingesteld op een wit-tint, dacht de Hue app dat er een RGB-kleur was ingesteld. Zo af en toe schakelde het licht direct na inschakelen weer uit, terwijl het volgens de app nog aan stond. Transities waren niet echt vloeiend.

Ik heb deze vervangen door een Gledopto GL-C-008-P (dus de "PRO" variant) en dat werkt tot nu toe eigenlijk prima. Nog geen problemen mee ervaren.

Let wel op dat de maximale stroom hiervan lager is (max 5A totaal tegen max 15A voor de niet "PRO"). Dat moet natuurlijk wel bij de strip passen.
Ik heb trouwens deze ledstrip gaat dat werken met de pro ?

€ 6,80 3% Off | Smd 5050 Rgb Led Strip Waterdicht 5M 300LED Dc 12V 24V Cct Rgbcct Rgbw Rgbww Wit Warm wit Fita Led Licht Strips Flexibele
https://a.aliexpress.com/_vkApdD

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:32
MarioMark1541 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:57:
[...]

Ik heb een GLC007

Ik schakel de strip aan met een schakelaar van gira scenic, hoe schakel jij de strip aan ?
Meestal met 2 Hue Motion Sensors, anders vanuit de app of met spraak (Google Home).
MarioMark1541 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Ik heb trouwens deze ledstrip gaat dat werken met de pro ?

€ 6,80 3% Off | Smd 5050 Rgb Led Strip Waterdicht 5M 300LED Dc 12V 24V Cct Rgbcct Rgbw Rgbww Wit Warm wit Fita Led Licht Strips Flexibele
https://a.aliexpress.com/_vkApdD
"Deze strip" maar als ik de link volg kan ik uit zo'n 78 verschillende combinaties kiezen. :+ Geen idee dus. Ook de lengte is nog relevant.

[ Voor 43% gewijzigd door Xander op 24-02-2022 11:02 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MarioMark1541
Xander schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Meestal met 2 Hue Motion Sensors, anders vanuit de app of met spraak (Google Home).

[...]

"Deze strip" maar als ik de link volg kan ik uit zo'n 78 verschillende combinaties kiezen. :+ Geen idee dus. Ook de lengte is nog relevant.
Oké

Ik ga er gewoon een bestellen en kijken of dat verbeterd

De strip is 5 meter Max 12w/meter staat er bij

• Xander
MarioMark1541 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:31:
[...]

Oké

Ik ga er gewoon een bestellen en kijken of dat verbeterd

De strip is 5 meter Max 12w/meter staat er bij
En welke spanning? 5*12W=72W bij 12V is 5A, op het randje van wat de Gledopto GL-C-008-P aan kan.

Bij 24V is het nog maar 2,5A, dan voldoet de driver dus ruim.

Heb je wel een RGB+CCT strip of heeft de strip maar één soort wit? In het laatste geval natuurlijk de GL-C-007-P kiezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Xander op 24-02-2022 13:42 ]

• MarioMark1541
Xander schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:38:
[...]

En welke spanning? 5*12W=72W bij 12V is 5A, op het randje van wat de Gledopto GL-C-008-P aan kan.

Bij 24V is het nog maar 2,5A, dan voldoet de driver dus ruim.

Heb je wel een RGB+CCT strip of heeft de strip maar één soort wit? In het laatste geval natuurlijk de GL-C-007-P kiezen.
12volt inderdaad en rgbw strip

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Hallo! Ik ben nieuw in dit topic, want ik ben sinds kort een nieuwe Hue gebruiker :)

Ik heb mijn hele begane grond rondom voorzien van Hue lampen, deze lampen netjes onderverdeeld in kamers en zones en voor de meeste zones heb ik ook scenes gedefinieerd.

Nu heb ik een aantal automatiseringen zodat op bepaalde tijden vanzelf bepaalde scenes actief worden. Echter, ik gebruik ook een tweetal dimmer switches (van Hue) omdat mijn vrouw al die automatisering maar niks vindt ;) Daarnaast heb ik onze Google Home (/assistent) ook toegang gegeven tot Hue en een aantal routines gedefinieerd zodat ik in de ochtend "goeiemorgen" kan roepen en vanzelf het licht op de ochtend scenes gaat en de radio gaat spelen.

En tot overmaat van ramp heb ik ook in 2 ruimtes nog bewegingssensoren ;)

Allemaal leuk en aardig in theorie maar in de praktijk merk ik dat het een zooitje wordt. Soms werkt een automatisering niet omdat mijn vrouw in de tussentijd op de knop heeft gedrukt, gaat een bepaalde zone niet mee in de automatisering omdat ik Google eerder die dag een routine heb laten uitvoeren of gaat het licht in de hal (waar een sensor hangt) na z'n activatieperiode terug naar de verkeerde scene (heel leuk 6500k blauw licht op 100% brightness in de avond).

Het werkt gewoon allemaal net niet zoals ik zou willen en ik moet vaak handmatig ingrijpen via de Hue app.
Voordat ik allerlei alternatieven probeer dacht ik: "ik vraag het de experts!". ;) Wat gebruiken jullie om hier een fatsoenlijk integraal systeem van te maken? Moet ik over op Home Assistant? Of mis ik een bepaald ander truukje? Ik lees veel over de "all 4 hue" app, is dat de oplossing? Of is er simpelweg geen oplossing voor het probleem van conflicterende opdrachten/scenes?

[ Voor 3% gewijzigd door BezurK op 24-02-2022 16:56 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-10 16:58
Heeft iemand toevallig een eco-dim.10 ?

Als ik via de pulsschakelaar het licht uitzet, dan duurt dit soms 10 seconden vooraleer je dit ziet in de Hue App. Is dit normaal?

• Cumulus79
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
Ursamajor schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:37:
[...]

Goed dat je All4Hue gevonden hebt. Dat gebruik ik zelf ook voor wat automatisering.
Als ik je post zo lees, wil je eigenlijk gewekt worden door een mooie zonsopkomst routine?

Hiervoor zou ik 2 scenes maken, een start scene met warm gedimd licht en een met het gewenste eindlicht. Deze scene fade bijvoorbeeld 15 minuten in.
Ik zou zelf dan een alarm maken met de naam Wekker ofzo, die een variabele van 0 naar 1 zet bijvoorbeeld. Het voordeel van deze regel is, dat je alleen deze hoeft in te stellen als je de tijd wil veranderen.

Daarop triggert een regel die de eerste scene met warm licht aanzet;
Ook triggert ie een timer die als die timer is afgelopen de 2e scene inschakelt, die er dan 15 minuten over doet om helder te worden.

Klinkt zo wellicht ingewikkeld, maar als je er een stroomschemaatje van maakt op papier, moet t wel lukken, lijkt me :-)
Het is inderdaad dit wat ik wil bekomen. Nu duikt er wel een ander probleempje op: bij het uitfaden gaan de lichten op het einde altijd plots uit op het einde in plaats van verder te blijven faden tot er helemaal geen licht meer uit komt. Hetzelfde ook bij infaden: de lampen springen meteen aan vanuit een reeds vrij grote lichtsterkte waardoor je nog steeds wakker schrikt in plaats van geleidelijk met licht gewekt te worden. Mijn lichtwekker van Philips (die nu helaas stuk is) kon dit wel vanuit volledige duisternis. Zou dit een bug zijn in het Hue systeem? Iemand die daar een workaround voor weet?

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:17
De lampen kunnen helaas niet helemaal tot 0 dimmen.
Geen bug dus, dit is wat het is.
Over het algemeen kunnen Hue lampen zelfs verder dimmen dan andere merken, dus het had erger gekund 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Of je moet een lamp enigszins verstoppen, zodat als de beginscene met lichtsterkte 1 aan gaat, dat het eigenlijk nog donker is. Als die dan richting het gewenste nivo fade in scene 2, dat daarna andere lampen ook aan gaan.
Wat dat betreft is het denk ik spelen met de scenes en de kleuren om een en ander zo na te bootsen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannekaaw
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-02-2022
Vraagje:
Wij hebben de starterkit met hue bridge aangeschaft, en 3 filament globes die we alledrie tegelijk in een hanglamp boven de tafel willen gebruiken.
Alle drie de globes zijn gekoppeld aan de app en zijn verbonden. Echter reageren ze niet op het bedienen via de app. Als ik 1 globe vervang voor een ‘gewone’ hue lamp, werkt alles wel naar behoren.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-10 23:36
Sinds deze week kan ik met mijn Android phone mijn lampen niet meer uitzetten dmv de widget, meer mensen hetzelfde probleem? Aanzetten of setting wijzigen met de widgets is geen probleen, alleen het uitzetten moet ik nu echt handmatig via de app doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Patroo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:28:
Sinds deze week kan ik met mijn Android phone mijn lampen niet meer uitzetten dmv de widget, meer mensen hetzelfde probleem? Aanzetten of setting wijzigen met de widgets is geen probleen, alleen het uitzetten moet ik nu echt handmatig via de app doen.
Hier precies hetzelfde, niet via een widget gemaakt om lampen uit te zetten naar ook niet als je de lampen met een widget aan zet en diezelfde widget 'off' laat zien.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
biglia schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:55:

Als ik via de pulsschakelaar het licht uitzet, dan duurt dit soms 10 seconden vooraleer je dit ziet in de Hue App. Is dit normaal?
Ja, datzelfde ervaar ik met bijvoorbeeld Busch-Jaeger en iCasa componenten.

Ik heb het inschakelen van zo'n lamp wel eens als trigger voor een rule willen gebruiken, dat bleek door deze vertraging geen succes. Verder zul je er weinig last van hebben toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Opnieuw aanmaken van een widget gaat ook niet zoals het hoort... Hij lijkt de draad kwijt te zijn en steeds heen en weer te springen in de wizard.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-10 16:17

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Gira heeft voortaan ook de "Senic Friends of Hue Smart Switch" maar weet iemand hier of het misschien mogelijk is om het voorgaande model toe te voegen aan de Philips Hue bridge/app ?

Ik heb namelijk ook nog een "Gira 242203 EnOcean Draadloze wandzender 2-voudig Zuiver Wit Glanzend" liggen en dan zou ik die toch nog kunnen benutten. :)

Ik heb al geprobeerd om de switch toe te voegen als "Hue Tap" , "Senic Smart switch" of "ABB smart switch" maar helaas werkt het niet. Volgens mij is het simpelweg een kwestie van net de juiste encoder freq. toe te voegen in de Hue app en het werkt....ik had gehoopt dat ze dat na 2-3 jaar gedaan hadden intussen....

[ Voor 32% gewijzigd door Da_maniaC op 27-02-2022 21:13 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10 21:58

LDVC

Let's get it over with

biglia schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:55:

Dat komt omdat de dimmer rechtstreeks met de lampen praat en niet met de bridge (zoals Hue dimmers). Om de zoveel tijd rapporteren de lampen hun status terug aan de bridge en dan pas zie je de juiste status terug in de app.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 22:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Jannekaaw schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:50:
Vraagje:
Wij hebben de starterkit met hue bridge aangeschaft, en 3 filament globes die we alledrie tegelijk in een hanglamp boven de tafel willen gebruiken.
Alle drie de globes zijn gekoppeld aan de app en zijn verbonden. Echter reageren ze niet op het bedienen via de app. Als ik 1 globe vervang voor een ‘gewone’ hue lamp, werkt alles wel naar behoren.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Misschien zijn de fittingen parallel met elkaar doorverbonden?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 22:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Da_maniaC schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:12:
Gira heeft voortaan ook de "Senic Friends of Hue Smart Switch" maar weet iemand hier of het misschien mogelijk is om het voorgaande model toe te voegen aan de Philips Hue bridge/app ?

Ik heb namelijk ook nog een "Gira 242203 EnOcean Draadloze wandzender 2-voudig Zuiver Wit Glanzend" liggen en dan zou ik die toch nog kunnen benutten. :)

Ik heb al geprobeerd om de switch toe te voegen als "Hue Tap" , "Senic Smart switch" of "ABB smart switch" maar helaas werkt het niet. Volgens mij is het simpelweg een kwestie van net de juiste encoder freq. toe te voegen in de Hue app en het werkt....ik had gehoopt dat ze dat na 2-3 jaar gedaan hadden intussen....
Onder aan de lijst staat “Friends of Hue schakelaar” die al eens geprobeerd? Ik geloof dat dat de juiste is.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

bartvl schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:15:
[...]

Onder aan de lijst staat “Friends of Hue schakelaar” die al eens geprobeerd? Ik geloof dat dat de juiste is.
Volgens mij praten wij langs elkaar. Hier heb ik gisteren alle EnOcean powered varianten van getest.... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZjFhzGm6zbSISwa7HItMuMce2k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWVGd9DNjwunOztAqV7SuoFB.jpg?f=fotoalbum_medium

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@Da_maniaC De methode om energie op te wekken met een druktoets is misschien gelijk, maar EnOcean is toch een heel ander protocol als Zigbee Green Power?

Dit ga je niet werkend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Xander schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:56:
@Da_maniaC De methode om energie op te wekken met een druktoets is misschien gelijk, maar EnOcean is toch een heel ander protocol als Zigbee Green Power?

Dit ga je niet werkend krijgen.
Het product (de hardware) is volgens mij identiek. Beiden hebruiken een enOcean module....de Hue Tap ook. Vandaar mijn vraag. Als het nog steeds niet kan..helaas, dan leg ik hem terug op de plank. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 28-02-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Da_maniaC schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Het product (de hardware) is volgens mij identiek.
Volgens mij niet. Of de firmware wijkt af zodat je er alsnog niets mee kunt.

Voordat de Frienfs of Hue schakelaars er waren werden dit soort EnOcean schakelaars wel gebruikt door Hue enthousiasten: Door het open te slopen, de EnOcean module weg te knikkeren en in plaats daarvan het binnenwerk van een Hue Tap schakelaar te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Xander schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:05:
[...]

Volgens mij niet. Of de firmware wijkt af zodat je er alsnog niets mee kunt.

Voordat de Frienfs of Hue schakelaars er waren werden dit soort EnOcean schakelaars wel gebruikt door Hue enthousiasten: Door het open te slopen, de EnOcean module weg te knikkeren en in plaats daarvan het binnenwerk van een Hue Tap schakelaar te plaatsen.
Waarom denk je dat ik deze over heb? 😆
Is bij mij ook een leftover van diverse omkat-acties.😊

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 28-02-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Da_maniaC schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:06:
[...]

Waarom denk je dat ik deze over heb? 😆
Is bij mij ook een leftover van diverse omkat-acties.😊
En waarom denk je dat deze dingen werden omgekat?

... omdat het zonder dat te doen niet werkt met Hue, dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Xander schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:08:
[...]

Ik zag zo'n waslijst aan nieuwe schakelaars (ook van Gira), dat ik mij afvroeg of het inmiddels zou werken...thats all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zijn hier eigenlijk ook puzzelaars die puzzelen/puzzels in elkaar zetten?

Ik heb een Jan van Haasteren puzzel gekocht en wil die graag in elkaar zetten echter zijn de enige momenten wanneer ik dat kan in het weekend omdat het na werk doordeweeks donker is. Heb al van alles geprobeerd qua settings , echter krijg ik niet het exacte goede licht met de Hue app.

Heeft iemand een idee of hetzelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rockvee2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:21:
Zijn hier eigenlijk ook puzzelaars die puzzelen/puzzels in elkaar zetten?

Ik heb een Jan van Haasteren puzzel gekocht en wil die graag in elkaar zetten echter zijn de enige momenten wanneer ik dat kan in het weekend omdat het na werk doordeweeks donker is. Heb al van alles geprobeerd qua settings , echter krijg ik niet het exacte goede licht met de Hue app.

Heeft iemand een idee of hetzelfde probleem gehad?
Ken verschillende mensen die puzzels maken, ook van Jan, maar nog nooit klachten gehoord qua licht?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10 14:09
Ik ook niet, mijn vriendin is er gek op maar ik heb haar er ook nooit over gehoord. Wat zou het 'exact goede licht' moeten zijn?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
DePaul schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:31:
Ik ook niet, mijn vriendin is er gek op maar ik heb haar er ook nooit over gehoord. Wat zou het 'exact goede licht' moeten zijn?
Ik ben deze puzzel aan het neerleggen.

https://www.bol.com/nl/nl...-puzzle/9300000038549283/

Echter kan ik met het licht wat ik heb niet goed kan onderscheiden qua kleursterkte (hier zitten veel verschillende donkerblauw/lichtblauwe stukjes) .

Zelfde heb ik gehad met Jan Van Haasteren Rondje Texel puzzel - 1000 stukjes en dan weer die blauwe lucht bovenaan.

https://www.bol.com/nl/nl...pJ-w.2_10.11.ProductTitle

Ik heb simpelweg moeite savonds ermee als het buiten donker is en ik mijn lampen aandoet.

Energie al geprobeerd, Helder, Ontspannen ,etc.

Overdag met daglicht heb ik 0% last hiervan en kan ik het ik goed zien, dus het lijkt mij sterk dat het aan mijn ogen licht ?

Het exacte licht zou moeten zijn een licht dat ik goed een puzzel kan neerleggen .

[ Voor 17% gewijzigd door Rockvee2 op 28-02-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Helder, dank voor je uitleg. Voor zover ik weet staat ie bij ons dan op ontspannen maar dat ligt misschien dan ook wel aan de gebruikte armatuur en eventueel aan de puzzel. Die je linkt van Jan van Haasteren hebben we in ieder geval niet. Snap nu wat je bedoelt met het exacte licht

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
DePaul schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:50:
Helder, dank voor je uitleg. Voor zover ik weet staat ie bij ons dan op ontspannen maar dat ligt misschien dan ook wel aan de gebruikte armatuur en eventueel aan de puzzel. Die je linkt van Jan van Haasteren hebben we in ieder geval niet. Snap nu wat je bedoelt met het exacte licht
Graag gedaan, de tafel met de puzzel zet ik exact onder het de lamp(De philips hue lamp) . Het is een soort UFO armatuur .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scOOb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-07 18:06
Ik ben overtuigd en ga mijn eerste stappen zetten met hue. Bedoeling is van de hele tuinverlichting uiteindelijk slim te maken. Er is nu nog niets, dus ga gewoon op 5 strategische plaatsen in de tuin stopcontacten voorzien en van daaruit telkens een hue-kring starten.

Echter … ik heb op 1 plek aan m’n terras nu ingebouwde domme grondspots en een fonteinpomp. Dit zijn 2 circuits die tot nu toe via een kaku-module gestuurd werden. Ik wil deze uiteraard graag mee opnemen in het hue-ecosysteem. Beide werken op 230 Volt en kan ik in principe van binnen uit met een smartplug koppelen, alhoewel de voorkeur gaat naar een schakelmodule buiten in een waterdichte doos.
Wat zijn m’n opties ?
Bedankt alvast !
Scoob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:22

Dennis1812

Amateur prutser

Rockvee2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:42:
[...]

Ik ben deze puzzel aan het neerleggen.

https://www.bol.com/nl/nl...-puzzle/9300000038549283/

Echter kan ik met het licht wat ik heb niet goed kan onderscheiden qua kleursterkte (hier zitten veel verschillende donkerblauw/lichtblauwe stukjes) .

Zelfde heb ik gehad met Jan Van Haasteren Rondje Texel puzzel - 1000 stukjes en dan weer die blauwe lucht bovenaan.

https://www.bol.com/nl/nl...pJ-w.2_10.11.ProductTitle

Ik heb simpelweg moeite savonds ermee als het buiten donker is en ik mijn lampen aandoet.

Energie al geprobeerd, Helder, Ontspannen ,etc.

Overdag met daglicht heb ik 0% last hiervan en kan ik het ik goed zien, dus het lijkt mij sterk dat het aan mijn ogen licht ?

Het exacte licht zou moeten zijn een licht dat ik goed een puzzel kan neerleggen .
Bij zo'n activiteit zet ik hem op concentreren.
Die al gehad?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:28
Rockvee2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:42:
[...]

Daglicht is een kleurtemperatuur rond de 6500K, de Hue lampen zullen vaak wat meer naar de warme kant van het spectrum ingesteld staan, rond de 3000K of zo. Een Hue spot (ik ga even van een GU10 spot uit) is instelbaar van 2000K tot 6500K, dus om in de buurt van daglicht te komen moet je de meest witte kant van het ambiance spectrum kiezen. Dat ziet er heel onnatuurlijk uit, heel koel en blauw, omdat we nu eenmaal gewend zijn aan warmer licht 's avonds.

In dit screenshot: sleep de markering naar de onderkant van het spectrum, of kies een scene als 'concentreren' zoals al opgemerkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQVqeiNzJRFn4T6r7BQ5tKZTikg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Km7yhqEuDVog2ZrEVuXGkHPt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Xander schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:08:
[...]

Ter info: hier nog een foto van beide binnenwerken (was er nog eentje aan het overzetten).
Dan kan men zien hoe klein de verschillen daadwerkelijk zijn.

Links Philips Hue Tap, Rechts de Gira EnOcean Smart schakelaar (eerste model).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IdcRO0YIFXjM31jUYN7Jp2wT-o=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/8gVisyN3DkWsUiKbPsVTVWmm.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 01-03-2022 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
@Dennis1812 @Archer_VC10

Heb gespeeld met de scene concentreren en het spectrum en ik kan het nu wel wat beter zien. Dank jullie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Da_maniaC schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:52:
[...]

Ter info: hier nog een foto van beide binnenwerken (was er nog eentje aan het overzetten).
Dan kan men zien hoe klein de verschillen daadwerkelijk zijn.

Links Philips Hue Tap, Rechts de Gira EnOcean Smart schakelaar (eerste model).

[Afbeelding]
Ik weet ook niet wat de verschillen precies zijn, maar wel dat ze er zijn. Anders was men natuurlijk nooit begonnen om deze binnenwerken te vervangen.

De mijne wijken iets meer af:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fwGZ3A9S0bndk4Wbj6585NLYig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1cpLyemuGTn7jwlEY5oRaXaz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Hoi allemaal.

De vrouw is zo tevreden van de verschillende hue lampen in huis dat ze nu ook alle spots wenst om te schakelen naar hue spots. Ik zit echter met een groot vraagteken ivm mijn huidige schakeling.

Onze huidige situatie bestaat uit 3 schakelpunten per lichtbron. Het betreft allen pulsschakelaars die aangesloten zijn op een dimmodule in het plafond die de lichtbron aanstuurt. Ik lees dat Hue lampen achter een dimmodule plaatsen not done is dus ik zou graag de dimmodule verwijderen en daar loop ik momenteel vast.

Oorspronkelijk was het de bedoeling om een wissel/kruis/wissel schakeling te hebben voor de lichtbron maar als ik mij niet vergis kwam de electricien plaats tekort aan de schakelpunten om dit uit te voeren. Daarom dat hij geopteerd heeft om met pulsschakelaars en dimmodules te werken.

Door wat kan ik die dimmodules vervangen? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-10 13:56

Meller

Much to learn, you still have

watercoolertje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Hier precies hetzelfde, niet via een widget gemaakt om lampen uit te zetten naar ook niet als je de lampen met een widget aan zet en diezelfde widget 'off' laat zien.
Is er intussen al een oplossing voor gevonden. Was wel handig voor de "leken" in huis.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
[...]

Dan nog een vraag werkt die van jou ook als mesh met lampen van hue bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
MarioMark1541 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:44:
[...]

Dan nog een vraag werkt die van jou ook als mesh met lampen van hue bijvoorbeeld
Ik zou niet weten hoe ik daar met de standaard Hue bridge achter zou moeten komen.

Maar volgens de specs zou die het wel moeten kunnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4D_cjS32IU5ZC2DkW1aQ052xha8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vzLckaKH79VuVptGFoqDtu0z.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik wil een dimmer ongv als volgt instellen:

eerste klik: lamp 1 aan op warmwit, lamp 2 uit
tweede klik: lamp 1 + 2 aan op warmwit
derde klik 1+2 aan op koelwit

dit lijkt met de hue app zelf niet te kunnen en het lijkt mij sterk dat het systeem het helemaal niet kan,
iemand tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
mschol schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:56:
ik wil een dimmer ongv als volgt instellen:

eerste klik: lamp 1 aan op warmwit, lamp 2 uit
tweede klik: lamp 1 + 2 aan op warmwit
derde klik 1+2 aan op koelwit

dit lijkt met de hue app zelf niet te kunnen en het lijkt mij sterk dat het systeem het helemaal niet kan,
iemand tips hiervoor?
Als je daar 3 scenes voor maakt, kun je dat toch prima instellen gewoon in de standaard Hue app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Xander schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 23:13:
[...]

Als je daar 3 scenes voor maakt, kun je dat toch prima instellen gewoon in de standaard Hue app?
hmm.. ik heb de boel duidelijk nog niet goed genoeg onder de knie :D
thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
Ekfad schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:18:
Hoi allemaal.

De vrouw is zo tevreden van de verschillende hue lampen in huis dat ze nu ook alle spots wenst om te schakelen naar hue spots. Ik zit echter met een groot vraagteken ivm mijn huidige schakeling.

Onze huidige situatie bestaat uit 3 schakelpunten per lichtbron. Het betreft allen pulsschakelaars die aangesloten zijn op een dimmodule in het plafond die de lichtbron aanstuurt. Ik lees dat Hue lampen achter een dimmodule plaatsen not done is dus ik zou graag de dimmodule verwijderen en daar loop ik momenteel vast.

Oorspronkelijk was het de bedoeling om een wissel/kruis/wissel schakeling te hebben voor de lichtbron maar als ik mij niet vergis kwam de electricien plaats tekort aan de schakelpunten om dit uit te voeren. Daarom dat hij geopteerd heeft om met pulsschakelaars en dimmodules te werken.

Door wat kan ik die dimmodules vervangen? Iemand een idee?
De dim-functie zit straks al in je Hue lampen ingebouwd dus die dimmodules kunnen er sowieso uit, en moeten er ook uit omdat de Hue lamp inderdaad niet achter een dimmer wil zitten. Je kan je pulsschakelaars gewoon laten zitten en daar Hue wall switches achter zetten. Daarna is de enige puzzel die overblijft hoe je de spaghetti aan bedrading zo configureert dat je constant stroom op je lampen hebt staan. Daar kan ik niets over zeggen op basis van je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Xander schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:57:
[...]

Ik zou niet weten hoe ik daar met de standaard Hue bridge achter zou moeten komen.

[Afbeelding]
Oké

Ik de k trouwens dat de controller niet goed om kan gaan met scènes
Als ik de strip schakel zonder scènes lijkt het wel te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
MarioMark1541 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:51:
[...]

Oké

Ik de k trouwens dat de controller niet goed om kan gaan met scènes
Als ik de strip schakel zonder scènes lijkt het wel te werken
Geen probleem mee, ik doe niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Xander schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:54:
[...]

Geen probleem mee, ik doe niet anders.
Hmm gek ik schakel met een hue scenic schakelaar misschien is dat het probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Laatst online: 22:47
Ik heb de buitenlampen aangesloten op icase zigbee dimmer switch voor hue. Tot voor kort werkte dit allemaal.

Onlangs door vocht bij de buitenlampen is kortsluiting ontstaan. Hierop de buitenlampen een tijd losgekoppeld en gisteren bij de betreffende lamp situatie verbeterd. De lampen werkte allemaal weer.

Maar nu krijg ik de lampen niet meer uitgeschakeld middels de app. Hierop de dimmer gereset, maar de lampen knipperde al niet. De dimmer opnieuw gekoppeld aan de hue, zonder resultaat. De lampen blijven continue aan, in een gedimde stand en is niet uit te schakelen of de dimstand te veranderen.

Kan het zijn dat de switch door de kortsluiting kapot is gegaan? Of kan dit ook andere oorzaken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

We krijgen in de tuin een overkapping met spots ingebouwd, deze zijn dimbaar maar niet via Hue natuurlijk. Is er toch een mogelijkheid om ze aan Hue of Homekit te koppelen? Ik kom van alles tegen, maar ik ben hier enigszins a-technisch in. Ik kom bijvoorbeeld dit tegen, zou het hiermee werken? https://www.bol.com/nl/nl...gateway/9200000107260782/

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:54:
We krijgen in de tuin een overkapping met spots ingebouwd, deze zijn dimbaar maar niet via Hue natuurlijk. Is er toch een mogelijkheid om ze aan Hue of Homekit te koppelen? Ik kom van alles tegen, maar ik ben hier enigszins a-technisch in. Ik kom bijvoorbeeld dit tegen, zou het hiermee werken? https://www.bol.com/nl/nl...gateway/9200000107260782/
Kan je niet ervoor kiezen om Hue spots in te bouwen?
Of desnoods enkel de gaten laten maken voor spots en ze er zelf inzetten?

Ik heb hetzelfde probleem en best wat spijt dat er geen Hue spots inzitten. Moet echt eens hard op zoek naar Hue vervanging ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dennis1812 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:26:
[...]

Kan je niet ervoor kiezen om Hue spots in te bouwen?
Of desnoods enkel de gaten laten maken voor spots en ze er zelf inzetten?

Ik heb hetzelfde probleem en best wat spijt dat er geen Hue spots inzitten. Moet echt eens hard op zoek naar Hue vervanging ervoor.
Dat zou mooi zijn, maar de balken (staal) zijn vrij smal, waardoor een reguliere GU10 te breed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-10 17:52

GforceNL

Out of memory....

Toen ik vanochtend beneden kwam deden al mijn Innr smart plugs het niet. Heb ze allemaal handmatig van de stroom af moeten halen om ze weer aan de praat te krijgen. Best vervelend klusje omdat ze niet allemaal even gemakkelijk te bereiken zijn

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Da_maniaC schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:09:
[...]

Ik zag zo'n waslijst aan nieuwe schakelaars (ook van Gira), dat ik mij afvroeg of het inmiddels zou werken...thats all.
Als ze label Friends of Hue hebben, zullen ze met Hue samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Xander schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:57:
[...]

[Afbeelding]
Hu wat een raar lijstje?

Maar Hue werkt alleen met lampen die ZLL of ZigBee 3.0 zijn gecertificeerd en beide protocollen zijn boven op ZigBee Pro gebouwd, dus altijd mesh. Een ZigBee non Pro zoals in dat lijstje staat kan sowieso nooit met een Hue Bridge verbonden worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Erik1971 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:25:
[...]

Hu wat een raar lijstje?

Maar Hue werkt alleen met lampen die ZLL of ZigBee 3.0 zijn gecertificeerd en beide protocollen zijn boven op ZigBee Pro gebouwd, dus altijd mesh. Een ZigBee non Pro zoals in dat lijstje staat kan sowieso nooit met een Hue Bridge verbonden worden!
Dit ging over de Gledopto Zigbee drivers. De normale variant vergeleken met de Pro variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:54:
Zoiets werkt inderdaad met Hue.

Maar wat je linkt is een schakelaar, geen dimmer. Zijn de lampen te dimmen met een conventionele dimmer (dus niet met een afstandsbediening ofzo)? Dan kun je ook een Zigbee inbouw dimmer kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Xander schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:30:
[...]

Zoiets werkt inderdaad met Hue.

Maar wat je linkt is een schakelaar, geen dimmer. Zijn de lampen te dimmen met een conventionele dimmer (dus niet met een afstandsbediening ofzo)? Dan kun je ook een Zigbee inbouw dimmer kiezen.
En als ze met een afstandsbediening gaan? Is dat dan nog te upgraden naar Hue-achtig zonder spot vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dennis1812 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:32:
[...]

En als ze met een afstandsbediening gaan? Is dat dan nog te upgraden naar Hue-achtig zonder spot vervanging?
Dan zul je het component wat op de afstandsbediening reageert moeten opzoeken (driver) en kijken of je daar een Hue compatible vervanging voor kunt vinden.

De voeding schakelen met zo'n module zoals @BeQuietAndDrive linkt kan natuurlijk ook. Dan kun je het via Hue aan en uit zetten (aangenomen dat het spul inschakelt wanneer het spanning krijgt) en dimmen enzo met de andere afstandsbediening... Maar dat is een halve oplossing als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Xander schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:34:
[...]

Dan zul je het component wat op de afstandsbediening reageert moeten opzoeken (driver) en kijken of je daar een Hue compatible vervanging voor kunt vinden.

De voeding schakelen met zo'n module zoals @BeQuietAndDrive linkt kan natuurlijk ook. Dan kun je het via Hue aan en uit zetten (aangenomen dat het spul inschakelt wanneer het spanning krijgt) en dimmen enzo met de andere afstandsbediening... Maar dat is een halve oplossing als je het mij vraagt.
Thanks! Ik mag zelf de spots nog kiezen, dus ik kan kiezen voor dimbare LED spots zonder verdere dim-module, en daar dan iets Zigbee-achtigs op aansluiten zoals eerdergenoemde module (maar dan dimmer, inderdaad), neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:40:
[...]

Thanks! Ik mag zelf de spots nog kiezen, dus ik kan kiezen voor dimbare LED spots zonder verdere dim-module, en daar dan iets Zigbee-achtigs op aansluiten zoals eerdergenoemde module (maar dan dimmer, inderdaad), neem ik aan.
Als je spots kunt kiezen die dimbaar zijn met een willekeurige conventionele dimmer, dan werkt dat inderdaad.

Gek genoeg tref je in dit soort bouwwerken (en in keukens) vaak spul wat alleen met de bijgeleverde RF afstandsbediening is te dimmen. Blijkbaar is dat waar de gemiddelde consument op zit te wachten.

Voor een Zigbee dimmer kun je ook hier kijken:
https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-dimmer-400w

Die ROBBshop spullen zijn volgens mij identiek aan iCasa / Sunricher / whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Xander schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:48:
[...]

Als je spots kunt kiezen die dimbaar zijn met een willekeurige conventionele dimmer, dan werkt dat inderdaad.

Gek genoeg tref je in dit soort bouwwerken (en in keukens) vaak spul wat alleen met de bijgeleverde RF afstandsbediening is te dimmen. Blijkbaar is dat waar de gemiddelde consument op zit te wachten.

Voor een Zigbee dimmer kun je ook hier kijken:
https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-dimmer-400w

Die ROBBshop spullen zijn volgens mij identiek aan iCasa / Sunricher / whatever.
Zat ook een vrij helder filmpje bij, zo'n testopstelling kan ik ook zelf maken natuurlijk. Enige wat me niet duidelijk is, of ik bijv. 6 spots kan aansluiten op 1 zo'n module, of dat ik dan 6 modules moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yakkes
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-04-2024
Heeft iemand een goed instructiefilmpje over hoe je zo'n Niko dimschakelaar van Hue netjes kan monteren op de plaats waar een inbouwschakelaar zat? Dus over het bestaande gat? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatbasti
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-03-2022
Hi,

Ik heb vandaag twee Hue wall switches geinstalleerd zodat mijn 'normale schakelaars' de Hue lampen kunnen bedienen. Heb daarvoor nieuwe Gira pulls switches gekocht. Alles werkt in de basis. Het enige is dat als ik de lichten aan/uit wil doen ik de pulls echt maar extreem kort in kan drukken. Houd ik hem iets te lang in (en dan heb ik het echt over miliseconden) dan:
1. als de lampen uit zijn -> Hue lampen gaan aan, maar gaan meteen weer uit als ik de knop los laat
2. als de lampen aan staan -> Hue lampen dimmen, maar gaan meteen weer aan als ik de knop los laat

Note 1: Dit gebeurd beide drukmodusses: Scene doorlopen en Simple on/off
Note 2: Als ik de pulls knop inhoud als de lamp aan gaan dimmen ze totdat ze uit zijn, maar als ik de knop dan los laat springen ze weer aan.

Ik zie in de app zo geen optie om de timing aan te passen. Enkel de scenario's. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-10 10:07
Heb je in de Hue app wel gekozen voor puls-schakelaars bij de wall-switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatbasti
Ik heb die keuze niet hoeven te maken bij het installatieproces. Ik kreeg de indruk dat het het installatieproces daar al vanuit gaat (de animatie die ik zie tijdens het installatieproces lijkt van een pulsschakelaar uit te gaan)
Ik zie verder ook niet waar ik dat in de app aan kan passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:17
je kunt het achteraf niet meer aanpassen. Je moet in de app de instellingen resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatbasti
Bedankt. Ik heb het proces voor de zekerheid nogmaals doorlopen en ze ingesteld als puls schakelaars. Dat is gelukt, maar het probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 08:58
Kun je met google home ook scenes instellen met de hue?
Ik krijg wel onafhankelijke lampen aan en uit. En ook in basiskleuren als rood en wit, met de voice aan.

Maar echt scenes is mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ja hier ook en te zien aan de opmerkingen in de Play Store zijn we niet de enigen.

Ik ben een weekje weg geweest en stond vanmorgen raar te kijken toen ik beneden kwam en alle lampen nog brandden. Via de app zelf werkt het wel, maar de widget is echt stuk.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Had al lange tijd geen update gedaan, maar vandaag mijn bridge een update gegeven.
Vanaf dat moment wil de app niet meer connecten met de bridge... (app is ook up to date overigens)

Uiteraard eerst eens een power cycle gedaan.
De 3 ledjes op de bridge branden netjes.

Als ik inlog op https://account.meethue.com/bridge dan zie ik dat de bridge wel online is, inclusief het juiste interne IP adres. Als ik het lokale IP adres (192.168.178.27) bezoek kom ik ook op de landingspage van de bridge. Dat lijkt in orde.

Maar - de app blijft hangen op "Verbinding maken..."
De app resetten helpt niet.
Ook Home Assistant is 'm kwijt en geeft melding: "Error connecting to the Hue bridge at 192.168.178.27"

Ik snap 'm niet :?
Iemand een verlossende tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-10 19:19
@jellebelle Ik heb in het verleden óók zoiets geks gehad. Uiteindelijk heb ik (omdat ik niets anders wist te verzinnen...) de router maar een reboot gegeven, waarna het onverwacht toch weer begon te werken. Misschien helpt het bij jou ook.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44

DukeBox

loves wheat smoothies

Taipau666 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:58:
Kun je met google home ook scenes instellen met de hue?
Ja, door bijv. 'activeer [scene naam]' te zeggen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebelle
  • Niet online
jwhoogervorst schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:25:
@jellebelle Ik heb in het verleden óók zoiets geks gehad. Uiteindelijk heb ik (omdat ik niets anders wist te verzinnen...) de router maar een reboot gegeven, waarna het onverwacht toch weer begon te werken. Misschien helpt het bij jou ook.
Inmiddels vele uren verder, maar nog steeds hetzelfde probleem:
De Hue app en ook Home Assistant willen niet met de bridge connecten.

Wat heb ik gedaan:
- Power cycle Bridge
- Power cycle Ziggomodem/ router
- Tussenliggende switch ge-bypassed
- Andere netwerk kabel tussen router en bridge
- Telefoon hetstart
- App cache geleegd
- App ge-reset
- App opnieuw geinstalleerd
- App op ander device geinstalleerd

...geen resultaat :|

Het gekke is:
Als ik inlog op https://account.meethue.com/bridge dan zie ik dat de bridge wel online is, inclusief het juiste interne IP adres. Als ik het lokale IP adres (192.168.178.27) bezoek kom ik ook op de landingspage van de bridge.

Maar - de app blijft hangen op "Verbinding maken..."
Via "Meer opties" kun je ook zoeken op lokaal IP adres: ...geen resultaat :|

Ook Home Assistant is 'm kwijt en geeft melding: "Error connecting to the Hue bridge at 192.168.178.27"

En nu komt het gekste!
Zojuist 3rd party app geinstalleerd: "all 4 hue".
Alsjemenou? Die vindt de bridge gewoon wel, keurig met alle scenes erop, etc...

Terug naar de App van Philips: .... juist, geen resultaat :|
En het ergste: Home Assistant ook niet.

Ik weet geen opties meer, anders dan de Bridge resetten, echter ben dan alle instellingen kwijt en doe dat dus liever niet.

Iemand een idee?
Kun je bijv. de firmware op de bridge downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Laatst online: 00:37
Wall module of friend of hue schakelaar?

Ik ben bezig met de elektra van te verbouwen huis. Welke van de 2 heeft de voorkeur? In principe heb ik er 1 nodig, namelijk 1 schakelaar in de woonkamer voor alle lampen op begane grond met verschillende scenes. Met daarop tijdschema waardoor ze enkel met zonsondergang aangaan.

Boven ga ik waarschijnlijk reguliere schakelaars en lampen plaatsen. In de gang komt dan een hue sensor zodat gang en overloop boven aangaan. Iemand tips voor deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-10 19:19
@jellebelle ik heb ook ooit “ruzie” gehad met een gekke multicast-instelling op mijn switch, maar weet niet meer of het met Hue of IKEA was, en wat precies het probleem was...
Misschien kan je even zoeken in dit topic, of in het trådfri (Ikea Home smart) topic.waarschijnlijk zal je met GS116E of multicast wat vinden, ik heb het destijds hier omschreven zodat anderen er misschien iets aan hebben.
Ik heb trouwens óók een FritzBox.

Het bleken HomeKit-problemen met Hue:
jwhoogervorst in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"

[ Voor 16% gewijzigd door jwhoogervorst op 08-03-2022 22:52 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Meer die problemen hebben met het volgende:

Ik kan geen eigen scène meer kiezen bij een automatisering. Dus om 19 uur scène X aan bij geselecteerde kamers en lampen.

Het functioneert nog wel, maar aanpassen lukt niet. Ik heb twee nieuwe lampen en daardoor kom ik hier achter. Het vreemde is: de kamer beneden kan ik alleen kiezen voor standaard scènes, de kamer boven staan ook mijn eigen scènes.

Iemand een idee?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebelle
  • Niet online
@jwhoogervorst Dank voor de tips en het meedenken maar ben er niet uitgekomen...
Dus: Bridge ge-reset (paperclip erin) en een avondje alles weer instellen, en alles werkt weer (kon niet te lang blijven tobben, dat is slecht voor de WAF)

Vraagje voor de toekomst: kun je van een Hue Bridge een backup maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-10 13:35
Opeens wil mijn iphone niet meer verbinden met de philips HUE.

Ik heb de Philips Hue in een apart VLAN zitten met een firewall ertussen.
Maar wat ik ook probeer het wil niet werken.

Allow Internet Out, alles voor de Hue : niets werkt
Allow LAN out, alles voor de Hue : niets werkt

Als ik met mijn iphone in het IOT netwerk zit werkt het natuurlijk wel maar ik wil het juist beveiligen.

(gebruik een UDM PRO SE)

Never mind, firewall dropped het heel erg goed ;-) Out of home-control stond opeens uit ...
En dan wil het lokaal niet natuurlijk door de firewall :)

[ Voor 15% gewijzigd door kevertje1977 op 09-03-2022 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrowsong
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-10 15:44
Ik heb een zelfde geval gehad met een een automatisering, kon er niets meer van vinden. ik heb via twitter contact gezocht met Hue en kreeg volgende antwoord:

You should open the Hue app and go to Automations > Hue Labs > Settings > "i" > Manage resources > Routines and check to see what is listed, you should find it there :)

Hoop dat dit helpt?
THE_BASE schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:30:
Meer die problemen hebben met het volgende:

Ik kan geen eigen scène meer kiezen bij een automatisering. Dus om 19 uur scène X aan bij geselecteerde kamers en lampen.

Het functioneert nog wel, maar aanpassen lukt niet. Ik heb twee nieuwe lampen en daardoor kom ik hier achter. Het vreemde is: de kamer beneden kan ik alleen kiezen voor standaard scènes, de kamer boven staan ook mijn eigen scènes.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 15-10 09:35
Ambianz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:31:
Wall module of friend of hue schakelaar?

Ik ben bezig met de elektra van te verbouwen huis. Welke van de 2 heeft de voorkeur? In principe heb ik er 1 nodig, namelijk 1 schakelaar in de woonkamer voor alle lampen op begane grond met verschillende scenes. Met daarop tijdschema waardoor ze enkel met zonsondergang aangaan.

Boven ga ik waarschijnlijk reguliere schakelaars en lampen plaatsen. In de gang komt dan een hue sensor zodat gang en overloop boven aangaan. Iemand tips voor deze situatie?
FOH heeft veel meer mogelijkheden. Overigens is de Hue dimmer switch nog handiger en fijner, maar die staat minder mooi bij het bestaande schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een paar weken geleden een nieuwe Hue wall switch in een WCD weggewerkt en nu is de batterij al leeg. Pech? Niet vol bij aanvang? Of teken van gaar model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Mijn Hue wall switch draait al sinds april 2021 op de originele batterij, dus het lijkt er op dat er inderdaad iets mis is aan jouw kant. Je kan de batterij even vervangen en kijken of die het langer blijft doen om uit te sluiten dat het inderdaad een half lege batterij was, maar ik zou ook even goed kijken naar je aansluiting om uit te sluiten dat je niet ergens kortsluiting hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Heeft iemand een suggestie om van die kubus wandlampjes op Hue aangesloten te krijgen? Over het algemeen zijn het G9 fittingen waarvoor geen Hue lampen beschikbaar zijn.

Hoe zou ik op een andere manier een lamp die gewoon onder spanning staat en aan de muur zit aan Hue toe kunnen voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-10 18:51

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Misschien vind ik hier wat geluk. Ik heb van een maat een 2 meter lightstrip plus gekregen en omdat ik mijn mancave wil verlichten ermee dacht ik er ff wat metertjes bij te kopen. Maar ik kom dus van een koude kermis thuis.

De twee meter strip heeft een hele andere connector dan de 1 meter extensions.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QM5nwJn8/IMG-3318.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PxjFjvBm/IMG-3319.jpg

Dus ik begrijp dat er twee versies zijn. Maar is er niet een manier om ze toch aan elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-10 17:26
Ambianz schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:11:
Heeft iemand een suggestie om van die kubus wandlampjes op Hue aangesloten te krijgen? Over het algemeen zijn het G9 fittingen waarvoor geen Hue lampen beschikbaar zijn.

Hoe zou ik op een andere manier een lamp die gewoon onder spanning staat en aan de muur zit aan Hue toe kunnen voegen?
Zelf geen ervaring mee, maar zou dat hier niet mee kunnen? Voordeel van 2 of 3 draads is mij niet helemaal duidelijk

https://www.robbshop.nl/2...gbee-dimmer-2-draads-400w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-10 10:07
Yzord schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 22:38:
Misschien vind ik hier wat geluk. Ik heb van een maat een 2 meter lightstrip plus gekregen en omdat ik mijn mancave wil verlichten ermee dacht ik er ff wat metertjes bij te kopen. Maar ik kom dus van een koude kermis thuis.

De twee meter strip heeft een hele andere connector dan de 1 meter extensions.
Dus ik begrijp dat er twee versies zijn. Maar is er niet een manier om ze toch aan elkaar te krijgen?
Wat je nodig hebt is dit: https://litcessory.com/product/v3-to-v4-adapter/
Te koop bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Oeps, dacht even dat die koppelstukjes 18 dollar per stuk moesten kosten, dus dan had je
al bijna voor diezelfde prijs een extensie van een meter (met verzendkosten etcetera) maar
het is 18 dollar voor vier stuks. Valt mee dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-10 08:21
Ambianz schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:11:

Ik moest even googlen voor kubus wandlampjes, maar heb daarna nog een keer voor je gegoogled:
https://www.google.com/se...CgAQHAAQE&sclient=gws-wiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
robkrekel schreef op maandag 14 maart 2022 @ 06:34:
[...]
Ik moest even googlen voor kubus wandlampjes, maar heb daarna nog een keer voor je gegoogled:
https://www.google.com/se...CgAQHAAQE&sclient=gws-wiz
Bedankt voor het googlen rob krekel. Kan ik zelf ook ;)
Is ook namelijk niet wat ik zoek, bedankt voor je nuttige bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Ambianz schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Bedankt voor het googlen rob krekel. Kan ik zelf ook ;)
Is ook namelijk niet wat ik zoek, bedankt voor je nuttige bijdrage.
Laat dan een voorbeeld zien van wat je wel zoekt, dan kunnen we je misschien iets beter helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
robkrekel schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:20:
[...]

Laat dan een voorbeeld zien van wat je wel zoekt, dan kunnen we je misschien iets beter helpen?
Ik denk dat ik voor zoiets moet gaan:
https://www.trimlessspots...ue-wit-cube-dimbaar-10cm/

Wat er gedaan gaat worden is het infrezen van 2 aansluitingen voor wandlampen die zonder schakelaar aangesloten worden. Het leek me niet zo heel bijzonder maar blijkbaar is dit toch pittig te vinden. Wat het moeilijk maakt is dat er geen G9 Hue lamp beschikbaar is. En dat GU10 (hoewel ik dat zelf wel noemde) eigenlijk niet echt is wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:34
Ik zag vorige week iets geks met betrekking tot de machtigingen in hue. Ik had net een app toegang gegeven en verwijderde deze weer. Toen zag ik ineens de vermelding: my_hue_app#iphone peter staan. Ik ken geen Peter en er is ook geen iphone hier. Ook deze dus direct verwijderd. Deze machtiging was dus ongeveer op hetzelfde moment dat ik de push link had gebruikt toegevoegd. De hue support reageert nogal lauwtjes.

Ik zal dus in het vervolg na het gebruik van de push link direct de machtigingen controleren.
Zou toch erg wenselijk zijn als hue bij het verstrekken van een machtiging een mail verstuurd. Google doet dit ook bij toegang vanaf een hen onbekend adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Ambianz schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:27:
[...]

Ik denk dat ik voor zoiets moet gaan:
https://www.trimlessspots...ue-wit-cube-dimbaar-10cm/

Wat er gedaan gaat worden is het infrezen van 2 aansluitingen voor wandlampen die zonder schakelaar aangesloten worden. Het leek me niet zo heel bijzonder maar blijkbaar is dit toch pittig te vinden. Wat het moeilijk maakt is dat er geen G9 Hue lamp beschikbaar is. En dat GU10 (hoewel ik dat zelf wel noemde) eigenlijk niet echt is wat ik zoek.
Je linkt letterlijk naar een updown lite zoals ik in de google search gedaan heb toch? Maar goed, je wilt geen GU10 blijkbaar, terwijl dat prima kan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrxX91aSSwMAxaatmBkiFhTd3ag=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dpZJmwJL9FzBJXujfoeuvrAJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
robkrekel schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:19:
[...]
Je linkt letterlijk naar een updown lite zoals ik in de google search gedaan heb toch? Maar goed, je wilt geen GU10 blijkbaar, terwijl dat prima kan.[Afbeelding]
Niet helemaal, ik zei dat ik op zoek was naar GU10 maar dat ben ik dus niet zie ik omdat die lampen wel compleet anders zijn. De screenshot die je stuurt is precies de link die ik in vorige reactie meestuur. Maar zoiets kon ik dus eerst niet vinden en is best wel prijzig. Denk dat ik daar maar aan moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-06-2023
Vraagje. Ik wil het licht achter deze schakelaar vervangen door HUE en dus continu stroom opzetten. Maar hoe zit dit met 2 bruine en 1 zwarte draad, welke draden doe ik in de lasklem? Allemaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBOgny3hILmmMPNEnT_qxCY_ab4=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ssEukf0OZaxbu9491xxpdcUI.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44

DukeBox

loves wheat smoothies

@fvdz Waarschijnlijk wordt de bruine doorgelust via dezelfde klem op de schakelaar (anders zou ook niet mogen). Als dat het geval is kan je ze alle 3 bij elkaar steken in een lasklem.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1 ... 32 ... 86 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic