[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 44 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Erik1971 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 00:23:
[...]

Hmm, lijkt me inderdaad een design fout die ik wel kan verklaren, als je dimmer geen beweging ziet
gaat deze eerst voor x seconden (dacht 30 maar kan me vergissen, is lang geleden dat ik de specificaties heb gelezen ;) ) naar een lagere dim level (1% in jou geval), maar in de die tijd wordt die stand, na zo'n 10 seconden. door de lamp als laaste aanstand onthouden voordat deze uit gaat. Als je vervolgens via de bridge aan de lamp vraagt om aan te gaan met laatste aanstand, dan gaat ie dus op 1% aan....

Een design fout, want in jou voorbeeld bedoelde je met terug naar laatste stand, niet de gedimmde situatie voordat lamp uit gaat, maar de stand van de lamp voordat deze gaat dimmen..... Dat kan je niet meer aan de lamp opvragen, maar zal je via de bridge moeten bijhouden, en daar hebben ze waarschijnlijk geen rekening mee gehouden... En design of te wel ontwerpfout van deze functionaliteit in combinatie met Sensor gedrag zoals het nu werkt!

Wellicht als je een andere app dan Hue app gebruikt om je sensor te configureren, wellicht dat je dit probleem niet hebt, tenzij die ook eerst even kort dimmen voordat de lamp wordt uitgezet, want dan is het een probleem dat alleen met de implementatie van de Hue bridge kan worden opgelost....
Als ik goed keek naar de lamp, ging die idd altijd van ingestelde scène met de sensor (ik weet even niet zeker of met normale aan uit knop ook zo gaat), vlak voordat die helemaal uit gaat idd even heel licht branden (waarschijnlijk 1% dus). Dat verklaart wel de design fout, dus je zit denk ik goed met je denkwijze wat het probleem is.

Ik heb gisteren pas de Hue Labs Formulas ontdekt en volgens mij kan ik het redelijk opgelost krijgen met "Time-based light" formula. Ik heb het verder nog niet uitgebreid getest, maar ik merkte wel dat mijn nachtlampje niet gelijk naar de ingestelde 6% ging, maar eerste 1% en dan steeds iets feller en als die uit gaat, gaat die ook geleidelijk uit. Ik heb liever dat die gelijk naar ingestelde 6% springt, maar hier kan ik nog wel mee leven denk ik. Ik moet nog testen of die overdag niet alsnog naar 1% springt met deze time-based light formula. Als ik het goed begrijp kan je 5 timezones instellen met verschillende dimstanden, wellicht is dit de oplossing voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:33
xileS schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:40:
[...]

Als ik goed keek naar de lamp, ging die idd altijd van ingestelde scène met de sensor (ik weet even niet zeker of met normale aan uit knop ook zo gaat), vlak voordat die helemaal uit gaat idd even heel licht branden (waarschijnlijk 1% dus). Dat verklaart wel de design fout, dus je zit denk ik goed met je denkwijze wat het probleem is.

Ik heb gisteren pas de Hue Labs Formulas ontdekt en volgens mij kan ik het redelijk opgelost krijgen met "Time-based light" formula. Ik heb het verder nog niet uitgebreid getest, maar ik merkte wel dat mijn nachtlampje niet gelijk naar de ingestelde 6% ging, maar eerste 1% en dan steeds iets feller en als die uit gaat, gaat die ook geleidelijk uit. Ik heb liever dat die gelijk naar ingestelde 6% springt, maar hier kan ik nog wel mee leven denk ik. Ik moet nog testen of die overdag niet alsnog naar 1% springt met deze time-based light formula. Als ik het goed begrijp kan je 5 timezones instellen met verschillende dimstanden, wellicht is dit de oplossing voor mij.
Als.je de filter even aan zet in hue labs zul je zien dat er voor de motion sensor een helehoop toepassingen zijn die je in eerste instantie mist. Zo kan je 2 motion sensors koppelen om samen te werken, derde tijdslot toevoegen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Soullancer schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:45:
[...]

Als.je de filter even aan zet in hue labs zul je zien dat er voor de motion sensor een helehoop toepassingen zijn die je in eerste instantie mist. Zo kan je 2 motion sensors koppelen om samen te werken, derde tijdslot toevoegen enz.
Ja ik had al eventjes gebladerd. Er lijken nog meer veel meer "verborgen" opties te zijn. Gelukkig maar, want ik vond de standaard optie al te simpel. Enige toepassing die ik voor de sensor kon bedenken met de standaard instellingen was voor het toilet.

Ik denk dat ik met beetje spelen er wel uit ga komen en eventueel als het bevalt nog meer sensor ooit ga plaatsen in het huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo88
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06-2023
tzeunis schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:55:
Heeft hier nog meer iemand last van het feit dat de binnen sensor de oude witte lampen ad random verkeerd aanstuurt sinds de laatste update van begin deze week?

Sinds de update heb ik dat de lamp heel kort vol gaat branden en dan meteen naar de dimstand gaat. In de regel staat dat hij altijd volledig aan moet springen in die ruimtes (hal, kelder en bijkeuken). Bij de ledstrips en de GU10 spots is er niets aan de hand. Heeft jaren feilloos gewerkt tot na de update. Bridge al herstart, 30 seconden uit stopcontact gehaald etc.
Ik heb sinds de laatste update (19 jan) exact hetzelfde. Heb 5 kamers met een motion sensor waar ik bij 4 kamers een armatuur gebruik met 2 of 3 GU10 spotjes (warm white). Sinds de update is random 1 van de lampen volledig gedimd (1%) of 1 van de lampen gaat zelfs helemaal niet aan. Is ook geregeld een andere lamp.

Ik heb de motion sensors een harde reset gegeven en opnieuw gezocht en ingesteld in de app in de hoop dat dit het probleem zou oplossen, maar helaas. Lijkt echt een softwarematige bug welke met de laatste update is geïntroduceerd.

Als iemand een workaround of oplossing heeft hoor ik het graag!

Deze set-up reeds 2 jaar zonder enige problemen in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 11:43
apollo88 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:22:
[...]

Ik heb sinds de laatste update (19 jan) exact hetzelfde. Heb 5 kamers met een motion sensor waar ik bij 4 kamers een armatuur gebruik met 2 of 3 GU10 spotjes (warm white). Sinds de update is random 1 van de lampen volledig gedimd (1%) of 1 van de lampen gaat zelfs helemaal niet aan. Is ook geregeld een andere lamp.

Ik heb de motion sensors een harde reset gegeven en opnieuw gezocht en ingesteld in de app in de hoop dat dit het probleem zou oplossen, maar helaas. Lijkt echt een softwarematige bug welke met de laatste update is geïntroduceerd.

Als iemand een workaround of oplossing heeft hoor ik het graag!

Deze set-up reeds 2 jaar zonder enige problemen in gebruik.
Uiteindelijk wat ik maar gedaan heb na alle mogelijke opties:

- alle 4 mijn routers van de stroom gehaald voor enkelel minuten (4 x ASUS AX88U in wired mesh)
- beide bridges enkele minuten van de stroom gehaald.
- zigbee op kanaal 20 en router op de 2.4GHZ op kanaal 5 en lager gezet. Ik gebruik praktisch geen 2.4, maar Toon heeft deze nog nodig)
- en de Bridge met de betreffende kamers die problemen met schakelen gaf, naast de andere bridge in de woonkeuken geplaatst en dan ook daar in de router ingestoken. Deze bridge zat in de meterkast.

Vreemde is, ik ben wel gelukkig, dat alles weer werkt, maar het blijft vreemd dat na de update ik deze problemen had. Dus ik betwijfel of het verplaatsen de oplossing is geweest.

| Losing my religion |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 15:10
tzeunis schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Uiteindelijk wat ik maar gedaan heb na alle mogelijke opties:

- alle 4 mijn routers van de stroom gehaald voor enkelel minuten (4 x ASUS AX88U)
Mag ik vragen waarom je 4 routers hebt ?, dat is toch vragen om wazige problemen.., in mijn ogen kan je beter 1 router hebben en losse accesspoints (met eventueel een switch, want ik vermoed dat je die routers als wifi punten gebruikt..)

[ Voor 23% gewijzigd door LightStar op 07-02-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
LightStar schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:49:
[...]

Mag ik vragen waarom je 4 routers hebt ?, dat is toch vragen om wazige problemen.., in mijn ogen kan je beter 1 router hebben en losse accesspoints (met eventueel een switch, want ik vermoed dat je die routers als wifi punten gebruikt..)
Tuurlijk mag dat. Reden is heel simpel omdat ik 3000m2 wil coveren. Van huis tot schuur tot tuinhuis tot mancave. Maar ik heb me ongelukkig uitgedrutk: het zijn 4 router, maar uiteraard is alles in MESH opgezet met een wired backhaul.

| Losing my religion |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 21:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:13:
Ik heb sinds kort een vreemd probleem. Zowel in gang als overloop hetzelfde: motion sensors als je binnen loopt, zet de lamp (E27 Hue Color) aan op standje voldoende licht. En na 2 minuten geen beweging gaat 'ie weer uit, simpeler kan haast niet.

Nu gebeurt het regelmatig (maar niet altijd) dat ik de gang of overloop in loop, de lamp aangaat maar op het allerlaagste dimniveau. Loop je vijf minuten later binnen, kan het maar zo weer gewoon goed werken. In de Hue app zie je dan ook dat niet de juiste stand is gekozen.

De motion sensor in de gang hangt ca 1 meter van de bridge af. De overloop een paar meter hoger. Ik heb de Hue bridge al even van de stroom gehad, alsmede beide lampen. Hue app staat ingesteld op automatische updates voor alles.

Er is helemaal niets gewijzigd aan mijn netwerk, Hue programma's, geen nieuwe lampen toegevoegd, dit draaide perfect voor de afgelopen vier jaar. Ik heb voor de zekerheid de batterijen vervangen van de motion sensors, maar dat hielp ook niet. Ik heb ook beide programma's via de Hue app opnieuw opgeslagen voor beide ruimtes.

Wat kan ik nog doen?
De laatste dagen nog wat gekke dingen gemerkt. In de keuken bleef 1 van de spots ineens branden nadat de rest uit was gegaan. Keer aan- en uitzetten en het was weer goed. Ging alleen vanmorgen een andere spot in de keuken weer niet aan. Daarna weer wel...

Vanmorgen was 1 buitenlamp niet uitgegaan. In de Hue app stond deze wél vermeld als uitgeschakeld. Dus in de app aangezet en weer uitgezet, en toen ging hij wel weer uit. De lamp is vanavond wel weer aangegaan. Deze buitenlamp hangt 3 meter van de bridge af. Buitenlampen die 10 meter verderop hangen waren in orde... lijkt dus niet aan bereik te liggen of zo.

Echt vaag. Niets gewijzigd aan mijn netwerk, geen nieuwe dingen toegevoegd of zo. Niets gewijzigd aan Hue, geen nieuwe lampen, geen nieuwe router, geen nieuwe switch, geen nieuwe devices, niks. Bridge al 2x van de stroom gehad maar helpt allemaal niet. Vanwaar ineens deze vage problemen na vier jaar? Het werkte echt perfect altijd.

Is het zinvol als ik gewoon een nieuwe bridge koop?

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-02-2022 20:38 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tzeunis
BeQuietAndDrive schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:36:
[...]

De laatste dagen nog wat gekke dingen gemerkt. In de keuken bleef 1 van de spots ineens branden nadat de rest uit was gegaan. Keer aan- en uitzetten en het was weer goed. Ging alleen vanmorgen een andere spot in de keuken weer niet aan. Daarna weer wel...

Vanmorgen was 1 buitenlamp niet uitgegaan. In de Hue app stond deze wél vermeld als uitgeschakeld. Dus in de app aangezet en weer uitgezet, en toen ging hij wel weer uit. De lamp is vanavond wel weer aangegaan. Deze buitenlamp hangt 3 meter van de bridge af. Buitenlampen die 10 meter verderop hangen waren in orde... lijkt dus niet aan bereik te liggen of zo.

Echt vaag. Niets gewijzigd aan mijn netwerk, geen nieuwe dingen toegevoegd of zo. Niets gewijzigd aan Hue, geen nieuwe lampen, geen nieuwe router, geen nieuwe switch, geen nieuwe devices, niks. Bridge al 2x van de stroom gehad maar helpt allemaal niet. Vanwaar ineens deze vage problemen na vier jaar? Het werkte echt perfect altijd.

Is het zinvol als ik gewoon een nieuwe bridge koop?
Ik denk dat er bij de laatste update enkele zaken niet helemaal goed gegaan zijn bij somminge mensen...

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

tzeunis schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:06:
[...]

Ik denk dat er bij de laatste update enkele zaken niet helemaal goed gegaan zijn bij somminge mensen...
Ik had iets meer moeten inlezen inderdaad, ik zie het nu. Ik ga eens kijken of ik een firmware update terug kan, thanks. En anders wachten op een nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WtB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04-2023

WtB

Weet iemand waar ik het serienummer van de Hue Aurelle kan vinden? Ik bestuur deze nu via de Hue Dimmer switch via Bluetooth maar wil deze ook via de Hue App kunnen afregelen. Echter vind mijn Hue bridge de Aurelle niet en ik kan nergens de 6-cijferige S/N vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 14:29
WtB schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:11:
Weet iemand waar ik het serienummer van de Hue Aurelle kan vinden? Ik bestuur deze nu via de Hue Dimmer switch via Bluetooth maar wil deze ook via de Hue App kunnen afregelen. Echter vind mijn Hue bridge de Aurelle niet en ik kan nergens de 6-cijferige S/N vinden.
Moet je even over het randje kijken. het staat ergens op de zijkant van de bulb aan het plafond bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 19:10
WtB schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:11:
Je kan ook de dimmerswitch toevoegen aan de bridge en dan gaan de aan de dimmerswitch gekoppelde lampen als het goed is automagisch mee naar de bridge (als ze aan staan tijdens de procedure)

Edit: en de code staat aan de voorkant/zijkant/achterkant van het deel wat je aan het plafond vastmaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBQyAcdvkFfLCnt92aULSfllJ74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FgM3qeGk0xtYASbnTwNAOVro.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Robsato op 08-02-2022 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WtB

WtB

[quote]Robsato schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:44:
[...]
Je kan ook de dimmerswitch toevoegen aan de bridge en dan gaan de aan de dimmerswitch gekoppelde lampen als het goed is automatisch mee naar de bridge (als ze aan staan tijdens de procedure)

Dat zou wel het handigst zijn, maar de dimmer switch (2.0) toevoegen werkt ook niet. Ik moet de 'on' button 3 sec indrukken en wachten op knipperend lampje, maar dit gebeurd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05 20:22

aawe mwan

Wat ook leuk is:

WtB schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:40:
Dat zou wel het handigst zijn, maar de dimmer switch (2.0) toevoegen werkt ook niet. Ik moet de 'on' button 3 sec indrukken en wachten op knipperend lampje, maar dit gebeurd niet.
Zoiets heb ik ook van 't weekend gehad met de oude switch (zonder Hue logo).
Ik heb de "setup" knop ingedrukt en volgens de app zou het lampje dan oranje moeten gaan knipperen. Dat gebeurde niet, in plaats daarvan ging even groen aan en daarna bleef hij uit. Maar het toevoegen aan de bridge is uiteindelijk wel gelukt (zonder oranje) en direct daarna heb ik 1 keer een oranje flits gezien.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
[...]
Je kan ook de dimmerswitch toevoegen aan de bridge en dan gaan de aan de dimmerswitch gekoppelde lampen als het goed is automatisch mee naar de bridge (als ze aan staan tijdens de procedure)

Oef, die instructies zijn wat anders sinds de laatste keer dat ik dat gedaan heb (en was met V1 switch).

Maar in datzelfde scherm wat zegt 3 seconden vasthouden staat een tekst "Ik heb hulp nodig" daar kan je op klikken. Je krijgt dan instructie om 2 seconden het configuratieknopje achter het batterijklepje in te drukken. Dat lijkt op wat ik bij de V1 switch moest doen. Ik zou dat eens proberen (maar niet 10 seconden indrukken want dan raakt de switch koppeling met de lamp kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo88
tzeunis schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:06:
[...]

Heb jij contact gehad met Signify? Is er een lopend ticket waar ik naar kan refereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
apollo88 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:31:
[...]

Heb jij contact gehad met Signify? Is er een lopend ticket waar ik naar kan refereren?
Zekers: 2425357

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo88
BeQuietAndDrive schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:54:
[...]

Ik had iets meer moeten inlezen inderdaad, ik zie het nu. Ik ga eens kijken of ik een firmware update terug kan, thanks. En anders wachten op een nieuwe update.
Is het gelukt met het downgraden van de firmware? Iemand een linkje hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-05 09:26
Zijn er hier meer mensen die problemen ondervinden met de Hue wall switch module icm een Busch Jaeger puls drukker ?

De lamp gaat wel aan, maar ook meteen weer uit.

Het lijkt erop alsof de schakelaar "na klappert" waardoor deze meteen weer uit schakelt.

De Wall Module staat ingesteld als puls schakelaar in de Hue software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-05 18:56
Misschien de Wall Switch nog niet ingesteld op pulsdrukker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
sunnybird schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:07:
Misschien de Wall Switch nog niet ingesteld op pulsdrukker?
Vanochtend gecontroleerd maar dat staan ze toch echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55
Dezjay schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:09:
Zijn er hier meer mensen die problemen ondervinden met de Hue wall switch module icm een Busch Jaeger puls drukker ?

De lamp gaat wel aan, maar ook meteen weer uit.

Het lijkt erop alsof de schakelaar "na klappert" waardoor deze meteen weer uit schakelt.

De Wall Module staat ingesteld als puls schakelaar in de Hue software.
had ik na eerste keer aanmelden ook. Daarna gereset en nog een keer aangmeld in de app en sindsdien werkt het goed
ik heb ze direct geconfigureerd iniConnectHue, als ik dit in de Hue app doe en daarna iConnetHue had ik wel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
B-Force schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:10:
[...]

had ik na eerste keer aanmelden ook. Daarna gereset en nog een keer aangmeld in de app en sindsdien werkt het goed
ik heb ze direct geconfigureerd iniConnectHue, als ik dit in de Hue app doe en daarna iConnetHue had ik wel problemen.
Gereset op de switch zelf ? Want dat heb ik nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

apollo88 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:36:
[...]

Is het gelukt met het downgraden van de firmware? Iemand een linkje hoe dit moet?
Hoi, ik ga daar pas komend weekend naar kijken helaas. Ik zal je op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfP8_VOuRVTQbDNgkXpoM_GWsV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7BegfTMDjPKPEdxou2ASRB0.jpg?f=fotoalbum_large

Gelijk even testen!

[ Voor 22% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-02-2022 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-05 20:26
Dus… werkelijk AL mijn schakelaars reageren niet meer 😡

Edit: Al mijn lampen staan opeens “onbereikbaar” maar kan ze wel via de app bedienen.

Vaag dit, maar wel heel irritant.

[ Voor 52% gewijzigd door Tweak_ers op 09-02-2022 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:16
Heb denk ik niet de juiste lampen. Heb het getest op zo’n grote filament bol. Vind het geen toegevoegde waarde. Lamp is gewoon lichtjes aan het pulseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-05 02:32
Stelletje idioten bij Hue. Ik start de app omdat ik even snel een lamp wil veranderen. Krijg ik een scherm dat ik eerst een verplichte update van de bridge moet installeren. Zijn ze nu helemaal van de POT gerukt? Je kunt toch niet iemands verlichting totaal blokkeren omdat je een update hebt?

Ik heb ze de vorige keer ook al uitgekafferd op Facebook. Maar dan krijg je gewoon een berichtje 'we zullen het doorgeven aan de developers'. Waar natuurlijk niks mee gedaan wordt. Echt, wat voor aardappels werken daar? Zouden ze hun eigen systeem zelf wel eens gebruiken?

En nee, ik wil geen automatische updates, dan wordt het nog erger. Dan kan ik straks niet eens meer een lamp aan of uitdoen met de dimmer switch omdat er net toevallig een update wordt geinstalleerd. Waarom kan ik die update niet gewoon installeren als het mij goed uitkomt?

Het systeem is toch wel FLINK achteruitgehold sinds het Signify is geworden. Want ondertussen brengen ze allemaal peperdure producten uit met allerlei flauwekul en proppen ze de app helemaal vol met ellende. En die app is al zo takketraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
PhilipsFan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:24:
Stelletje idioten bij Hue. Ik start de app omdat ik even snel een lamp wil veranderen. Krijg ik een scherm dat ik eerst een verplichte update van de bridge moet installeren. Zijn ze nu helemaal van de POT gerukt? Je kunt toch niet iemands verlichting totaal blokkeren omdat je een update hebt?

Ik heb ze de vorige keer ook al uitgekafferd op Facebook. Maar dan krijg je gewoon een berichtje 'we zullen het doorgeven aan de developers'. Waar natuurlijk niks mee gedaan wordt. Echt, wat voor aardappels werken daar? Zouden ze hun eigen systeem zelf wel eens gebruiken?

En nee, ik wil geen automatische updates, dan wordt het nog erger. Dan kan ik straks niet eens meer een lamp aan of uitdoen met de dimmer switch omdat er net toevallig een update wordt geinstalleerd. Waarom kan ik die update niet gewoon installeren als het mij goed uitkomt?

Het systeem is toch wel FLINK achteruitgehold sinds het Signify is geworden. Want ondertussen brengen ze allemaal peperdure producten uit met allerlei flauwekul en proppen ze de app helemaal vol met ellende. En die app is al zo takketraag...
Dan gooi je die app toch gewoon weg? Alternatieven zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Pfff wat kan jij klagen zeg. En FYI, je kan automatische updates gewoon uitzetten als in de app… heb ik hier al heel lang.
PS; Tijd voor een Nickname change ? ;)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
DennusB schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:42:
[...]

Pfff wat kan jij klagen zeg. En FYI, je kan automatische updates gewoon uitzetten als in de app… heb ik hier al heel lang.
PS; Tijd voor een Nickname change ? ;)
Klagen? Ik weet niet hoor, maar ik heb AL mijn verlichting vervangen door Hue. Ik heb dus nergens meer normale lampen. Als ik thuiskom, het licht wil aandoen, maar dat kan niet omdat ik eerst een of andere update moet installeren, dan vind ik dat een zeer terechte klacht. Mensen zijn afhankelijk van verlichting, je kunt dat niet blokkeren omdat je software wilt updaten.

Of als ik wil gaan slapen en het licht moet uit, dan ga ik toch niet 10 minuten op een f*cking update zitten wachten? Vroegah waren updates gewoon optioneel en kon je dat in de app doen op een moment dat het je schikt. Zoals het hoort.

Automatische updates staan uiteraard uit, ik zei dat alleen omdat er anders Handige Harry's gaan zeggen dat je de automatische updates moet aanzetten want dan heb je er 'geen last meer van'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb nog niet gemerkt dat de automatische updates zorgen voor een probleem? Heb ‘m hier ingesteld om 5:00, prima tijd om een update door te voeren wat mij betreft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PhilipsFan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:05:
[...]

Klagen? Ik weet niet hoor, maar ik heb AL mijn verlichting vervangen door Hue. Ik heb dus nergens meer normale lampen. Als ik thuiskom, het licht wil aandoen, maar dat kan niet omdat ik eerst een of andere update moet installeren, dan vind ik dat een zeer terechte klacht. Mensen zijn afhankelijk van verlichting, je kunt dat niet blokkeren omdat je software wilt updaten.

Of als ik wil gaan slapen en het licht moet uit, dan ga ik toch niet 10 minuten op een f*cking update zitten wachten? Vroegah waren updates gewoon optioneel en kon je dat in de app doen op een moment dat het je schikt. Zoals het hoort.

Automatische updates staan uiteraard uit, ik zei dat alleen omdat er anders Handige Harry's gaan zeggen dat je de automatische updates moet aanzetten want dan heb je er 'geen last meer van'.
Ik heb hier ook geen normale verlichting meer. Alles is Hue, verdeeld over 2 bridges, bakken met Hue-compatible knoppen, dimmers en schakelaars. Verlichting binnen, verlichting buiten, nooit problemen en al helemaal niet met automatische updates. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
DennusB schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:01:
[...]

Ik heb hier ook geen normale verlichting meer. Alles is Hue, verdeeld over 2 bridges, bakken met Hue-compatible knoppen, dimmers en schakelaars. Verlichting binnen, verlichting buiten, nooit problemen en al helemaal niet met automatische updates. |:(
+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:44

Je kunt in de HUE app aangeven wanneer de updates worden geïnstalleerd...ik zelf heb het tijdsstip van 23.00 uur genomen daar ik rond die tijd al in bed lig en dus de updates s`nachts worden geïnstalleerd....heb je dus nooit de kans dat je licht wilt aandoen terwijl er eerst een update geïnstalleerd moet worden....hoe simpel kan het zijn... :) :) :) :) :O :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-05 15:37
[...]

Afgelopen week de Aurelle opgehangen, serienummer staat ook aan de binnenkant van het lichtpaneel in lichtgrijs :)
De nieuwe hue switch die er bijgeleverd zat wou bij mij niet koppelen aan de hue app, lampjes branden oranje heel kort, voor de rest geen actie.
Bij de batterij zit een klein gaatje, daar zit een reset knop. Druk deze in, en de hue app herkent vrijwel daarna meteen dat er een nieuwe remote beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Hier officiële Hue lampen, maar ook andere merken (mix) en auto update maar nog geen problemen gehad.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:29
Vegazz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Afgelopen week de Aurelle opgehangen, serienummer staat ook aan de binnenkant van het lichtpaneel in lichtgrijs :)
De nieuwe hue switch die er bijgeleverd zat wou bij mij niet koppelen aan de hue app, lampjes branden oranje heel kort, voor de rest geen actie.
Bij de batterij zit een klein gaatje, daar zit een reset knop. Druk deze in, en de hue app herkent vrijwel daarna meteen dat er een nieuwe remote beschikbaar is.
Welk model heb je? 30x120 toevallig?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Vegazz
Toppe schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Welk model heb je? 30x120 toevallig?
Nee, de 60x60. Ik moet zeggen dat ik schrok wat een hoop lichtopbrengst hij geeft ;)

• Toppe
Vegazz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:50:
[...]

Nee, de 60x60. Ik moet zeggen dat ik schrok wat een hoop lichtopbrengst hij geeft ;)
Ben benieuwd, wacht zelf al 8 weken op de 30x120.Allebei 0.36m2 dus licht opbrengst zal wel het zelfde zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
boyhenkie schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:54:
[...]

Je kunt in de HUE app aangeven wanneer de updates worden geïnstalleerd...ik zelf heb het tijdsstip van 23.00 uur genomen daar ik rond die tijd al in bed lig en dus de updates s`nachts worden geïnstalleerd....heb je dus nooit de kans dat je licht wilt aandoen terwijl er eerst een update geïnstalleerd moet worden....hoe simpel kan het zijn... :) :) :) :) :O :O
Zucht, altijd weer die 'works om my machine' mededelingen, daar heb ik toch niks aan? Fijn dat jij geen problemen hebt, maar ik heb die dus wel.

In jouw scenario zou het prima kunnen voorkomen dat je een keer wat later naar bed gaat. Als je het om 5 uur 's nachts doet, kan het zijn dat je net naar de wc moet. Erg vervelend als je lampen dan niet aan of uit willen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
PhilipsFan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:27:
[...]

Zucht, altijd weer die 'works om my machine' mededelingen, daar heb ik toch niks aan? Fijn dat jij geen problemen hebt, maar ik heb die dus wel.

In jouw scenario zou het prima kunnen voorkomen dat je een keer wat later naar bed gaat. Als je het om 5 uur 's nachts doet, kan het zijn dat je net naar de wc moet. Erg vervelend als je lampen dan niet aan of uit willen.
Anderen proberen je te helpen. Jij denkt in problemen, wij in oplossingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
Toppe schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:54:
[...]

Ben benieuwd, wacht zelf al 8 weken op de 30x120.Allebei 0.36m2 dus licht opbrengst zal wel het zelfde zijn :+
Oef, laten we hopen dat het lange wachten goed beloond wordt!
Uit interesse; waar heb je hem besteld? Die van mij was grofweg een maandje geleden in de aanbieding bij Amazon, op voorraad zowaar zelfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
Vegazz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Oef, laten we hopen dat het lange wachten goed beloond wordt!
Uit interesse; waar heb je hem besteld? Die van mij was grofweg een maandje geleden in de aanbieding bij Amazon, op voorraad zowaar zelfs.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Kreeg net een pling van PostNL dat hij klaar lag bij het PostNL punt. Geeft inderdaad wel een bak licht :9

Die verpakking slaat overigens echt helemaal nergens op. Ik snap dat je een lamp goed wil verpakken, maar die verpakking is echt serieus lomp, groot en veel te stevig.

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 10-02-2022 16:34 ]

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:27
Weet iemand hier toevallig of de filament serie ook deep dimming gaat ondersteunen in de toekomst? Vind ze op de laagste brightness nogal fel.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 13:08
[...]

Gek idee: zet een repeterende afspraak in je telefoon om eenmaal per maand op een voor jou prettig moment even je updates te bekijken/uitvoeren. Ik snap wel dat je redenen hebt om automatische updates niet te willen maar dan moet je denk ik de discipline hebben om regelmatig zelf dit te triggeren. De situatie die je omschreef komt waarschijnlijk doordat je al een geruime tijd niets had bijgewerkt op je Bridge. De updates zijn er niet om jou te pesten maar meer om de zaak veilig en goed werkend te houden. Met je keuze om alles op Hue te zetten moet je er ook rekening mee houden dat dit er bij hoort.

• Soullancer
[...]

Kun je zuchten en klagen. Maar ik denk dat je je serieus moet afvragen of je zelf niet iets fout doet als iedereen hier nooit problemen heeft met lampen bedienen en updates ipv afgeven op mensen die proberen te helpen.

Heb hier ook nog nooit een update melding gehad dat ik daardoor me lampen niet kan bedienen of ook maar enig probleem door gehad.
Misschien moet je dan wel een giga verschil in nieuwe release en oude versie erop hebben staan

• La1974
[...]

Ben wel benieuwd waarom jij die updates niet wil ontvangen.

De redenen die je noemt ‘het wordt alleen maar erger’ zijn in ieder geval niet erg sterk gezien de reacties dat het, bij iedereen die heeft gereageerd, prima werkt.

Dat Signify niets doet met je klachten is misschien wel omdat jouw klacht geen steek houdt.

Die ene zeikerd die op Facebook met veel POEHA van leer trekt heb je altijd. Die negeer ik meestal ook.

• tzeunis
La1974 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:39:
[...]

De redenen die je noemt ‘het wordt alleen maar erger’ zijn in ieder geval niet erg sterk gezien de reacties dat het, bij iedereen die heeft gereageerd, prima werkt.

Dat Signify niets doet met je klachten is misschien wel omdat jouw klacht geen steek houdt.

Die ene zeikerd die op Facebook met veel POEHA van leer trekt heb je altijd. Die negeer ik meestal ook.
Er zijn meerdere mensen sinds de laatste update die echt wel verschillende problemen hebben; inclusief ik zoals al in dit topic beschreven. Signify ontkent alles, maar op verschillende fora zijn issues gemeld. Kan een keer gebeuren en ik kan ermee leven.

Een update persé gepushed krijgen is wel bizar en vreemd. Ik heb dat nog niet meegemaakt.

| Losing my religion |

• DePaul
  • Laatst online: 23-05 16:41
Heren en dames Hue fans (uitzonderingen daargelaten ;)

Mochten jullie net als ik tegen een veel te volle bridge aan lopen en erover denken om een tweede bridge erbij te plakken : gewoon doen. Ik heb het nu gedaan en wat een wereld van verschil zeg. Het reageert allemaal weer veel sneller en ook het overzetten van de ene bridge naar de andere was een fluitje van een cent.

Gewoon de kamer in de ene bridge verwijderen en daarna de inhoud ervan in de andere bridge weer toevoegen. Alles is direct weer vindbaar zodra je een kamer met inhoud verwijdert. Ook het schakelen tussen de bridges gaat snel in de Hue app. Ik had iConnectHue standby staan omdat die wel met twee bridges tegelijk over weg kan maar is niet eens nodig, de app zelf werkt snel genoeg.

Enige minpuntje is dat je de buitenhuisbesturing niet op twee bridges tegelijk aan kan zetten met het zelfde ID maar daar kwam iConnectHue weer handig van pas.

Zo, dat wilde ik even kwijt :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tzeunis
DePaul schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:35:

Mochten jullie net als ik tegen een veel te volle bridge aan lopen en erover denken om een tweede bridge erbij te plakken : gewoon doen. Ik heb het nu gedaan en wat een wereld van verschil zeg. Het reageert allemaal weer veel sneller en ook het overzetten van de ene bridge naar de andere was een fluitje van een cent.

Gewoon de kamer in de ene bridge verwijderen en daarna de inhoud ervan in de andere bridge weer toevoegen. Alles is direct weer vindbaar zodra je een kamer met inhoud verwijdert. Ook het schakelen tussen de bridges gaat snel in de Hue app. Ik had iConnectHue standby staan omdat die wel met twee bridges tegelijk over weg kan maar is niet eens nodig, de app zelf werkt snel genoeg.

Enige minpuntje is dat je de buitenhuisbesturing niet op twee bridges tegelijk aan kan zetten met het zelfde ID maar daar kwam iConnectHue weer handig van pas.

Of Hue essentials :-)

| Losing my religion |

• La1974
tzeunis schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:32:
[...]

Er zijn meerdere mensen sinds de laatste update die echt wel verschillende problemen hebben; inclusief ik zoals al in dit topic beschreven. Signify ontkent alles, maar op verschillende fora zijn issues gemeld. Kan een keer gebeuren en ik kan ermee leven.

Een update persé gepushed krijgen is wel bizar en vreemd. Ik heb dat nog niet meegemaakt.
Dat je updates niet automatisch wil kan ik nog inkomen. Maar dan moet je wel een keer handmatig updaten en niet zolang wachten totdat het geforceerd wordt gedaan.

En dan achteraf zeuren.

Ik heb overigens 0 issues in huis met 2 bridges en 100+ Hue producten. Waarmee ik niet zeg dat er best problemen kunnen zijn.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 00:05

Zorian

What the fox?

Ik kan helaas de nieuwe candle optie niet vinden in de hue app. :-( Heb hem al bijgewerkt maar zie de optie nergens.

• PhilipsFan
La1974 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:39:
[...]

Ik zeg nergens dat ik de updates niet wil ontvangen. Natuurlijk wil ik die ontvangen, anders is mijn systeem misschien niet veilig. Maar ik wil dat mijn systeem een zo hoog mogelijke uptime heeft. Automatisch updaten werkt dan averechts, want dan gebeurt het op een vantevoren bepaald moment (wat op zich vrij netjes is, dat ze die mogelijkheid bieden) en dan heb je misschien net je lampen wel nodig. Als je kleine kinderen in huis hebt en een pikdonker trappenhuis met sensoren om de lampen aan te doen bij beweging, dan wil je niet dat je kind van de trap flikkert omdat Hue zonodig even moest updaten.

Het enige wat ik vraag, is de mogelijkheid om de updates op een zelf uitgekozen moment door te voeren. Dus niet als het Hue uitkomt, maar als het mij uitkomt. Dat vind ik helemaal geen rare wens. Het feit dat andere mensen een andere mening hebben en velen geen problemen ervaren, doet daar helemaal niks aan af.

Ik snap ook wel dat mijn mede-Tweakers proberen te helpen, maar een oplossing aandragen die voor de hand ligt, het probleem niet oplost en zelfs erger kan maken, is niet echt hulp bieden. Natuurlijk heb ik overwogen om die updates op automatisch te zetten, maar ik heb besloten om dat toch niet te doen omdat je dan vroeg of laat zo'n update toch op een ongelegen moment krijgt. Met zulke tips schiet ik niets op. En met mededelingen als 'bij mij werkt het goed' of 'ik heb er geen enkel probleem mee' zeg je dus eigenlijk 'jij doet het fout, dus het probleem is je eigen schuld'. En daar schiet ik al helemaal niks mee op.

Ik zei meteen in mijn eerste post dat ik niet zit te wachten op automatische updates. Toch krijg ik een hele zwik 'tips' om automatische updates aan te zetten. Dan ben je niet aan het helpen, maar probeer je alleen te verkondigen dat je handiger denkt te zijn dan ik.

Maar het tekent Tweakers wel een beetje. Ik vroeg me al af wanneer ik de tip zou krijgen om toch maar Linux te draaien. Maar daar had ik al antwoord op: de bridge draait waarschijnlijk al op Linux...

[ Voor 4% gewijzigd door PhilipsFan op 10-02-2022 20:05 ]

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-05 13:25
Zorian schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:53:
Ik kan helaas de nieuwe candle optie niet vinden in de hue app. :-( Heb hem al bijgewerkt maar zie de optie nergens.
Ik ook niet, wel dingen met kerst e.d. maar kaarsen ho maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:41
Mijn automatische update is om 2 uur in de middag, de kans dat ik dan een lamp nodig heb is minimaal. De kans dat dat samenvalt met een update is nagenoeg 0.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• La1974
PhilipsFan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:04:
[...]

Ik zeg nergens dat ik de updates niet wil ontvangen. Natuurlijk wil ik die ontvangen, anders is mijn systeem misschien niet veilig. Maar ik wil dat mijn systeem een zo hoog mogelijke uptime heeft. Automatisch updaten werkt dan averechts, want dan gebeurt het op een vantevoren bepaald moment (wat op zich vrij netjes is, dat ze die mogelijkheid bieden) en dan heb je misschien net je lampen wel nodig. Als je kleine kinderen in huis hebt en een pikdonker trappenhuis met sensoren om de lampen aan te doen bij beweging, dan wil je niet dat je kind van de trap flikkert omdat Hue zonodig even moest updaten.

Het enige wat ik vraag, is de mogelijkheid om de updates op een zelf uitgekozen moment door te voeren. Dus niet als het Hue uitkomt, maar als het mij uitkomt. Dat vind ik helemaal geen rare wens. Het feit dat andere mensen een andere mening hebben en velen geen problemen ervaren, doet daar helemaal niks aan af.

Ik snap ook wel dat mijn mede-Tweakers proberen te helpen, maar een oplossing aandragen die voor de hand ligt, het probleem niet oplost en zelfs erger kan maken, is niet echt hulp bieden. Natuurlijk heb ik overwogen om die updates op automatisch te zetten, maar ik heb besloten om dat toch niet te doen omdat je dan vroeg of laat zo'n update toch op een ongelegen moment krijgt. Met zulke tips schiet ik niets op. En met mededelingen als 'bij mij werkt het goed' of 'ik heb er geen enkel probleem mee' zeg je dus eigenlijk 'jij doet het fout, dus het probleem is je eigen schuld'. En daar schiet ik al helemaal niks mee op.

Ik zei meteen in mijn eerste post dat ik niet zit te wachten op automatische updates. Toch krijg ik een hele zwik 'tips' om automatische updates aan te zetten. Dan ben je niet aan het helpen, maar probeer je alleen te verkondigen dat je handiger denkt te zijn dan ik.

Maar het tekent Tweakers wel een beetje. Ik vroeg me al af wanneer ik de tip zou krijgen om toch maar Linux te draaien. Maar daar had ik al antwoord op: de bridge draait waarschijnlijk al op Linux...
Serieus, waar maak je een probleem van. Er is geen probleem.

Automatisch: op een door jou gekozen tijdstip (mag ook overdag wanneer de kans dat je licht nodig hebt een stuk kleiner is dan 's nachts). Maar dan kom jij met het excuus dat je net op dat moment misschien wel licht nodig hebt. Omdat je een bang bent voor een onverwachte zonsverduistering?

Handmatig: je kiest helemaal zelf het tijdstip. Maar dan moet je het wel een keer doen en niet wachten totdat je gedwongen wordt.

Wat verwacht je, dat Signify jou gaat bellen of dinsdagochtend om half tien jou misschien uitkomt?

Klinkt als klagen om het klagen.

• Soullancer
La1974 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:19:
[...]

Automatisch: op een door jou gekozen tijdstip (mag ook overdag wanneer de kans dat je licht nodig hebt een stuk kleiner is dan 's nachts). Maar dan kom jij met het excuus dat je net op dat moment misschien wel licht nodig hebt. Omdat je een bang bent voor een onverwachte zonsverduistering?

Handmatig: je kiest helemaal zelf het tijdstip. Maar dan moet je het wel een keer doen en niet wachten totdat je gedwongen wordt.

Wat verwacht je, dat Signify jou gaat bellen of dinsdagochtend om half tien jou misschien uitkomt?

Kortom het kan nooit

• PhilipsFan
[...]

Ik snap niet zo goed wat je probeert te bereiken met je reacties. Het lijkt alsof je ergens gelijk over wilt krijgen. Ik schiet niks op met jouw reacties, want je wil mijn probleem niet begrijpen. Maar dat betekent niet, dat dat probleem er niet is. Jij hebt er alleen geen oplossing voor. Dat is prima, maar waarom blijf je steeds reageren? Wacht je tot ik ga zeggen "je hebt gelijk, er is geen probleem?"

Jij vindt misschien dat er geen probleem is, maar ik vind dat wel. Dat is mijn goed recht. Als ik meer dan 1000 euro investeer in verlichting, dan wil ik dat ik die kan bedienen. Op elk gewenst moment. Kun je niet gewoon accepteren dat ik een probleem heb, maar dat jij geen last hebt van dat probleem?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• La1974
PhilipsFan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:33:
[...]

Ik snap niet zo goed wat je probeert te bereiken met je reacties. Het lijkt alsof je ergens gelijk over wilt krijgen. Ik schiet niks op met jouw reacties, want je wil mijn probleem niet begrijpen. Maar dat betekent niet, dat dat probleem er niet is. Jij hebt er alleen geen oplossing voor. Dat is prima, maar waarom blijf je steeds reageren? Wacht je tot ik ga zeggen "je hebt gelijk, er is geen probleem?"

Jij vindt misschien dat er geen probleem is, maar ik vind dat wel. Dat is mijn goed recht. Als ik meer dan 1000 euro investeer in verlichting, dan wil ik dat ik die kan bedienen. Op elk gewenst moment. Kun je niet gewoon accepteren dat ik een probleem heb, maar dat jij geen last hebt van dat probleem?
Lees de discussie eens terug. Dit is een forum maar iedereen die reageert is niet in jouw straatje. Misschien kan je beter direct bij Signify gaan klagen (Helpdesk?) dan op een forum. Want tot nu toe heb je weinig bijval gekregen.

Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen. Verder een hele fijne avond. Ik hoop niet dat het licht uitvalt _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:37

Dennis1812

Amateur prutser

La1974 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:36:
[...]

Lees de discussie eens terug. Dit is een forum maar iedereen die reageert is niet in jouw straatje. Misschien kan je beter direct bij Signify gaan klagen (Helpdesk?) dan op een forum. Want tot nu toe heb je weinig bijval gekregen.

Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen. Verder een hele fijne avond. Ik hoop niet dat het licht uitvalt _/-\o_
Anders kan hij niet in de spiegel kijken.

Wat was t probleem met dagelijks handmatig updaten?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• DennusB
  • Niet online
PhilipsFan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:33:
[...]

Misschien moet je je voortaan beter inlezen, of minder klagen, of beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:41
Op het moment dat je met software werkt moet je soms updaten, dan werkt het niet, logisch. Als je hardware kapot is, werkt het niet en moet het vervangen worden. Dat speelt zo'n beetje overal, het enige dat je kunt doen is zo goed mogelijk plannen wanneer je wil dat het gebeurt.

En als je op een forum klaagt dat je het niet eens bent met een leverancier, dan kun je gemengde reacties verwachten. En als als de reactie niet is wat je verwacht, don't shoot the messengers.

(Vind ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

DePaul schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:35:

Als je zegt ‘schakelen tussen bridges’ gaat ook snel, wat bedoel je dan precies?

Heb je na het toevoegen van een bridge twee overzichten/lijsten of kun je nog steeds wel al je lampen, zones en kamers vanuit een lijst bedienen?

En als je een nieuwe bridge toevoegt, is er dan nog enige logica handig? (Bv bridge 1 alleen de begane grond, bridge 2 de bovenverdieping?

Of juist vanuit de insteek van minder gebruikte kamers (buiten/overkapping in de tuin bv) naar de tweede bridge zodat je er minder bij hoeft?).

En/of kijk je ongeveer er zo naar dat over beide bridges ongeveer even veel kamers of juist lampen zijn verdeeld?)

Sorry voor de vele (en sommig ongetwijfel stomme) vragen, maar heb niet echt zicht hoe dit zou werken. Heb inmiddels ook wel aardig wat lampen en na gister wat tuinverlichting toegevoegd te hebben had ik elders in het huis ineens een motion sensor die onbereikbaar waa (inmiddels gefixt maar ik denk toch dat een tweede bridge, ook met oog op verdere uitbreiding geen kwaad kan).

Misschien wil je eend wat screens of een schermopname delen hoe het in de hue app het er in de praktijk aan toe gaat (hoe zie je de twee bridges erin terug, wat zie/doe je dan als je er tussen schakelt, etc)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
LuNaTiC schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:11:
[...]

Als je zegt ‘schakelen tussen bridges’ gaat ook snel, wat bedoel je dan precies?

Zodra je twee bridges hebt verschijnt links bovenin een knopje in de app om te switchen van bridge

Heb je na het toevoegen van een bridge twee overzichten/lijsten of kun je nog steeds wel al je lampen, zones en kamers vanuit een lijst bedienen?

Nee, twee lijsten dus. Maar het switchen daartussen gaat ontzettend vlot. Binnen een paar seconden is ie klaar voor gebruik

En als je een nieuwe bridge toevoegt, is er dan nog enige logica handig? (Bv bridge 1 alleen de begane grond, bridge 2 de bovenverdieping?

Of juist vanuit de insteek van minder gebruikte kamers (buiten/overkapping in de tuin bv) naar de tweede bridge zodat je er minder bij hoeft?).

Dat mag je helemaal zelf bepalen maar het is (het meest) logisch om de meeste gebruikte kamers/lampen op dezelfde bridge te houden, hoewel dat niet eens hoeft, je kunt lamp A in kamer A op bridge 1 hebben en lamp B in kamer A op bridge 2

En/of kijk je ongeveer er zo naar dat over beide bridges ongeveer even veel kamers of juist lampen zijn verdeeld?)

Bij mij is het nu ongeveer 70% - 30% qua verdeling maar daar kan ik al prima mee leven :)

Sorry voor de vele (en sommig ongetwijfel stomme) vragen, maar heb niet echt zicht hoe dit zou werken. Heb inmiddels ook wel aardig wat lampen en na gister wat tuinverlichting toegevoegd te hebben had ik elders in het huis ineens een motion sensor die onbereikbaar waa (inmiddels gefixt maar ik denk toch dat een tweede bridge, ook met oog op verdere uitbreiding geen kwaad kan).

Misschien wil je eend wat screens of een schermopname delen hoe het in de hue app het er in de praktijk aan toe gaat (hoe zie je de twee bridges erin terug, wat zie/doe je dan als je er tussen schakelt, etc)

Zal ik van het weekend even doen, ik ben/ga/zou aan het werk, trouwens voor de Home Assistant gebruikers hier: die kan ook met twee bridges naadloos overweg, toont ze dus wel tegelijkertijd

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 15:58
Zorian schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:53:
Als je een lamp selecteert die kaarslicht ondersteund dan zie je een icoontje met drie sterretjes. Zelfde scherm als waar je de kleur en helderheid kiest.
Alleen de filament lampen lijken het te ondersteunen. Bij mijn E27 en GU10 lampen kan ik het niet aanzetten in ieder geval.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXhrquqWIE7iU5Z50PCSOfbKiNs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/f7TpeFuCdYuQ4bLsdj6uGw4A.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door remmuz op 11-02-2022 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ok thanks! ga ik er eentje bestellen, ik had sowieso al wat langer het idee dat ik wat tegen de limieten aan het aanlopen was. Aangezien ik nog wel verder van plan ben uit te breiden, kan het vast geen kwaad.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
[...]

Helemaal met je eens. Als je zo’n big deal maakt van de update gedachte van Hue, waar er genoeg mogelijkheden zijn om updates uit te voeren die voor het gros van de gebruikers werkt. Hue gaat liever voor “It just works” in plaats van “Highest uptime ever”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
LuNaTiC schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:39:
[...]

Ok thanks! ga ik er eentje bestellen, ik had sowieso al wat langer het idee dat ik wat tegen de limieten aan het aanlopen was. Aangezien ik nog wel verder van plan ben uit te breiden, kan het vast geen kwaad.
Goed plan, je gaat er zeker geen spijt van krijgen. Ik had het eigenlijk al een jaar geleden moeten doen, had me veel irritatie gescheeld met niet of traag reagerende sensoren en lampen.

Het is verslavend O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Weet iemand of het mogelijk is om de dimmer switch rechtstreeks aan een lamp te koppelen zonder tussenkomst van de bridge?

Ik wil m'n bridge resetten en alvast klaar maken voor de nieuwe woning maar heb 2 lampen die het nu wel even moeten blijven doen met de afstandsbediening...

Online gelezen dat je de lamp aan moet zetten en dan de dimmer switch dichtbij moet houden en de aan knop indrukken, er gebeurt alleen niets.

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 11-02-2022 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
Toppe schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:06:Online gelezen dat je de lamp aan moet zetten en dan de dimmer switch dichtbij moet houden en de aan knop indrukken, er gebeurt alleen niets.
Als de Dimmerswitch gekoppeld is aan een bridge dan werkt de Dimmerswitch direct via de bridge en kan je niet direct koppelen met lampen.

Als je de Dimmerswitch reset dmv paperclip in reset gaatje voor 10 seconden dan kan je daarna weer koppelen met lampen (maar is de switch niet meer gekoppeld met de bridge).

Houd er ook rekening mee dat je lampen maar een beperkte tijd kan koppelen met een Dimmerswitch nadat de stroom op de lamp gezet is (dacht half uur)

[ Voor 3% gewijzigd door Robsato op 11-02-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 13:47
LuNaTiC schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:11:
[...]
Lang verhaal over tweede bridge
Ik heb op mijn tweede bridge alle volledig geautomatiseerde ruimten gezet. De tuinverlichting (zon onder scene 1, middernacht scene 2, 06:00 scene 1, zon op uit) en de hal, wc, bijkeuken en trapopgang omdat deze via een bewegingssensor werken.

De ruimten waar ik wel eens iets handmatig wil doen zitten op bridge 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
remmuz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:32:
[...]

Als je een lamp selecteert die kaarslicht ondersteund dan zie je een icoontje met drie sterretjes. Zelfde scherm als waar je de kleur en helderheid kiest.
Alleen de filament lampen lijken het te ondersteunen. Bij mijn E27 en GU10 lampen kan ik het niet aanzetten in ieder geval.
[Afbeelding]
Net getest boven de eettafel en moet zeggen dat het effect minimaal is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

robkrekel schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:42:
[...]
Ik heb op mijn tweede bridge alle volledig geautomatiseerde ruimten gezet. De tuinverlichting (zon onder scene 1, middernacht scene 2, 06:00 scene 1, zon op uit) en de hal, wc, bijkeuken en trapopgang omdat deze via een bewegingssensor werken.

Ja daar zat ik ook al aan te denken, alle geautomatiseerde dingen en minder gebruikte lampen naar de tweede bridge verplaatsen.

Thanks voor de tips allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

remmuz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:32:
[...]

[Afbeelding]
Wat stom dit. Alle 23 lampen hebben de optie dus niet. 2 ervan zijn zelfs zeer recentelijk gekocht. Heb echter geen filament lampen, enkel E27/E14/GU10 met zowel kleur als white ambiance (allemaal Bluetooth capable) en ook nog een nieuwe generatie Iris.
Hebben die dingen nog een firmware update nodig ofzo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
LightStar schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:50:
[...]

Mee eens. Het gaat echt helemaal nergens over. Lamp dimt soms een beetje en dat is het.
Het is hetzelfde effect als vroeger in Hue Labs zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Zorian schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Wat stom dit. Alle 23 lampen hebben de optie dus niet. 2 ervan zijn zelfs zeer recentelijk gekocht. Heb echter geen filament lampen, enkel E27/E14/GU10 met zowel kleur als white ambiance (allemaal Bluetooth capable) en ook nog een nieuwe generatie Iris.
Hebben die dingen nog een firmware update nodig ofzo dan?
Denk dat het echt alleen met filament lampen werkt.

Je zou in Hue Labs het Candlelight reccipe kunnen proberen. Het is hetzelfde effect maar werkt ook met 'normale' lampen.

Edit - Vind net dit op HueBlog:
The effects only work on lamps of the newer generation, recognisable by the ZigBee+Bluetooth functionality. The only exception is the first generation Hue Go, which can also display the effects. The candle effect also works with a Hue White, for the fireplace effect at least one White Ambiance lamp is required

Die laatste opmerking snap ik niet. Zowel het kaarslicht als openhaard werken ook op mijn Hue Ensis bijvoorbeeld.

[ Voor 27% gewijzigd door remmuz op 11-02-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WtB

WtB

Vegazz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Dat zijn ze echt bij mij vergeten, heb de hele binnenkant en buitenkant onderzocht, en ook in de boekjes. Ik heb alleen zo'n barcode aan de zijkant maar die opent alleen de Hue app.

Het is echt super irritant; ik krijg de Aurelle gewoon niet in de Hue app. Koppelen met bluetooth gaat ook zonder probleem, maar dan kan ik de Hue dimmer niet meer koppelen aan de Hue B`ridge. Reset ik de dimmer kan het weer wel, maar dan wordt de lamp niet gevonden. Ik heb mijn bridge al verplaatst tot vlak naast de Aurelle maar steeds lamp niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

WtB schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:29:
[...]

Dat zijn ze echt bij mij vergeten, heb de hele binnenkant en buitenkant onderzocht, en ook in de boekjes. Ik heb alleen zo'n barcode aan de zijkant maar die opent alleen de Hue app.

Het is echt super irritant; ik krijg de Aurelle gewoon niet in de Hue app. Koppelen met bluetooth gaat ook zonder probleem, maar dan kan ik de Hue dimmer niet meer koppelen aan de Hue B`ridge. Reset ik de dimmer kan het weer wel, maar dan wordt de lamp niet gevonden. Ik heb mijn bridge al verplaatst tot vlak naast de Aurelle maar steeds lamp niet gevonden.
Gebruik zoeken op serienummer en voer de cijfers/letters in boven de barcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
WtB schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:29:
[...]

Ik had gister ook moeite met het toevoegen en inderdaad alleen handmatig toevoegen werkt. Bij het 30x120 paneel zit naast de trafo een kleine QR sticker. Daar boven staat heel klein dat 6 cijferige nummer. Ingetikt en toen ging hij zoeken. Na een minuut of 2 begon hij te knipperen en toen stond er in de app dat er een nieuwe lamp gevonden was. Toen wel gewoon kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
LightStar schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:50:
[...]

Klopt helemaal; ik moet echt héél goed kijken om er iets van te zien! :?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
funske schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:37:
[...]

Klopt helemaal; ik moet echt héél goed kijken om er iets van te zien! :?
Echt? Hier op een grote versie van de Globe zie ik het zelfs overdag best wel goed. Tof effect wel moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WtB

WtB

Zorian schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:32:
[...]

Gebruik zoeken op serienummer en voer de cijfers/letters in boven de barcode.
De barcode/serienummer zijn ze bij mij vergeten te plaatsen; nergens een klein stickertje oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
WtB schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:29:
[...]

De barcode/serienummer zijn ze bij mij vergeten te plaatsen; nergens een klein stickertje oid
O jee, neem contact op met de verkoper van het paneel. Dit is niet goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
DennusB schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:39:
[...]

Echt? Hier op een grote versie van de Globe zie ik het zelfs overdag best wel goed. Tof effect wel moet ik zeggen
Ik heb het ook nog even op een hue go getest en daar is het beter zichtbaar dan op de filament lampen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DePaul
robkrekel schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Ha, dat is ook nog een idee natuurlijk. Misschien nog wel logischer om het zo te doen. Misschien van het weekend toch nog maar even reshufflen dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DePaul schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:37:
[...]

Ha, dat is ook nog een idee natuurlijk. Misschien nog wel logischer om het zo te doen. Misschien van het weekend toch nog maar even reshufflen dan 8)
Kan je eigenlijk zomaar lampen verhuizen tussen bridges? Of moet je ze allemaal met de hand opnieuw koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Hoe het per lamp werkt weet ik niet maar als je een complete kamer verwijdert kun je alles wat daarin staat direct weer toevoegen, dus vanaf de tweede bridge laten zoeken naar lampen

[ Voor 0% gewijzigd door DePaul op 11-02-2022 18:40 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
DennusB schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:39:
[...]

Nou, ik heb het geprobeerd met een filament lamp, maar zie er echt amper iets. Misschien wel omdat dit van de eerste lichting filament lampen was!?!?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eonfge
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11-2022
Hey allen.

Recent ben ik wat meer bezig met netwerk-filtering en het afdwingen van netwerk-toegang, en tot mijn grote verbazing zag ik een relatief grote hoeveelheid verbindingen naar China. Enig onderzoek toont aan dat dit komt vanuit mijn Philips Hue... en deze calls komen dus elke 5 minuten voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PabF8vLLOv6bzdJE_B6lJK_HtC4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mb5KEGKuJOERvXFGlQz7lztx.png?f=fotoalbum_large

Legenda; aliyun.com is Alibaba, en Baidu is de Chinese tegenhanger van Google.

Nu blijkt dat Philips/Signify een samenwerking is aangegaan met Baidu in 2017, maar die samenwerking beperkt zich duidelijk niet tot alleen Chinese gebruikers. Wie is hier nog meer tegenaan gelopen en welke oplossingen hebben jullie?

Tot dusver altijd erg tevreden geweest me mijn lampen, maar dit maakt mij minder enthousiast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Eonfge schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:06:
Hey allen.

Recent ben ik wat meer bezig met netwerk-filtering en het afdwingen van netwerk-toegang, en tot mijn grote verbazing zag ik een relatief grote hoeveelheid verbindingen naar China. Enig onderzoek toont aan dat dit komt vanuit mijn Philips Hue... en deze calls komen dus elke 5 minuten voor.

[Afbeelding]

Nu blijkt dat Philips/Signify een samenwerking is aangegaan met Baidu in 2017, maar die samenwerking beperkt zich duidelijk niet tot alleen Chinese gebruikers. Wie is hier nog meer tegenaan gelopen en welke oplossingen hebben jullie?

Tot dusver altijd erg tevreden geweest me mijn lampen, maar dit maakt mij minder enthousiast.
Gewoon blokkeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Hey allen.

[Afbeelding]

Heb het internettoegang direct geblokkeerd. Waarmee maak je dit overzicht? Ziet er handig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Hey allen.

[Afbeelding]

Aan de naam te zien (Time en ntp) wordt geprobeerd de tijd op te halen.
Heb je soms poort 123 naar buiten toe dicht staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Iemand een idee? Ik heb een tweede bridge aangesloten met daaraan een aantal lampen.

Die lampen laten zich prima via de Hue app bedienen maar de koppeling naar HomeKit werkt niet lekker. De lampen worden herkend maar blijven allemaal op ‘Updating’ staan. Ik kan ze niet bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Toppe schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:43:
Iemand een idee? Ik heb een tweede bridge aangesloten met daaraan een aantal lampen.

Die lampen laten zich prima via de Hue app bedienen maar de koppeling naar HomeKit werkt niet lekker. De lampen worden herkend maar blijven allemaal op ‘Updating’ staan. Ik kan ze niet bedienen.
Staat je Homekit hub (Apple TV oid) aan? Anders even uitloggen op je homekit hub en weer inloggen. Soort van Homekt reset. Loste bij mij een hoop problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
La1974 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Staat je Homekit hub (Apple TV oid) aan? Anders even uitloggen op je homekit hub en weer inloggen. Soort van Homekt reset. Loste bij mij een hoop problemen op.
Ben er al achter, opnieuw toevoegen van de bridge deed het hem. Blijkbaar vind de woning app het niet zo leuk als je in één keer 30 lampen toevoegt :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eonfge
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11-2022
La1974 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:31:
[...]
Heb het internettoegang direct geblokkeerd. Waarmee maak je dit overzicht? Ziet er handig uit.
@La1974 Ben nu aan het experimenteren met https://nextdns.io/ welke bijhoudt welke DNS calls naar buiten worden gedaan. Daarom ook dat ik dit op het spoor ben gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
@LuNaTiC Zoals beloofd nog even twee foto's van hoe het er in de app uitziet. Linksboven heb je nu een extra knopje en als je daarop klikt kun je dus zo heen en weer switchen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYOQbsxgOrSHirCzN6HFgz2Bwp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3LlvOxOA6sixojZqsU66mlMN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fb45_oIpR7sbhLWB50BsXO6JrMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7tT0v4UeXLgmRElUXm8qFyV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Ik heb 5 lampen in mijn woonkamer die op tijd (zon op/onder) een bepaald schema volgen.

Nu had ik 3 weken geleden een lamp A die een paar keer veel zachter aan ging dan het ingestelde schema. Kanaal veranderd en het probleem leek weg. afgelopen week was ineens lamp B een stuk minder fel dan het ingestelde schema, en nu is ineens lamp C minder fel.

Als ik vervolgens de switch gebruik om alle lampen uit te schakelen en weer in te schakelen branden ze wel volgens het gewenste schema.

Alsof de lamp aangeschakeld word volgens het schema, dan moeten ze langzaam harder gaan branden maar dat laatste doet hij niet altijd.

Alle lampen, schakelaars en de bridge hebben de laatste firmware.

Hebben meer mensen dit? en wie weet er een oplossing?
Pagina: 1 ... 30 ... 82 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic