Als ik goed keek naar de lamp, ging die idd altijd van ingestelde scène met de sensor (ik weet even niet zeker of met normale aan uit knop ook zo gaat), vlak voordat die helemaal uit gaat idd even heel licht branden (waarschijnlijk 1% dus). Dat verklaart wel de design fout, dus je zit denk ik goed met je denkwijze wat het probleem is.Erik1971 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 00:23:
[...]
Hmm, lijkt me inderdaad een design fout die ik wel kan verklaren, als je dimmer geen beweging ziet
gaat deze eerst voor x seconden (dacht 30 maar kan me vergissen, is lang geleden dat ik de specificaties heb gelezen) naar een lagere dim level (1% in jou geval), maar in de die tijd wordt die stand, na zo'n 10 seconden. door de lamp als laaste aanstand onthouden voordat deze uit gaat. Als je vervolgens via de bridge aan de lamp vraagt om aan te gaan met laatste aanstand, dan gaat ie dus op 1% aan....
Een design fout, want in jou voorbeeld bedoelde je met terug naar laatste stand, niet de gedimmde situatie voordat lamp uit gaat, maar de stand van de lamp voordat deze gaat dimmen..... Dat kan je niet meer aan de lamp opvragen, maar zal je via de bridge moeten bijhouden, en daar hebben ze waarschijnlijk geen rekening mee gehouden... En design of te wel ontwerpfout van deze functionaliteit in combinatie met Sensor gedrag zoals het nu werkt!
Wellicht als je een andere app dan Hue app gebruikt om je sensor te configureren, wellicht dat je dit probleem niet hebt, tenzij die ook eerst even kort dimmen voordat de lamp wordt uitgezet, want dan is het een probleem dat alleen met de implementatie van de Hue bridge kan worden opgelost....
Ik heb gisteren pas de Hue Labs Formulas ontdekt en volgens mij kan ik het redelijk opgelost krijgen met "Time-based light" formula. Ik heb het verder nog niet uitgebreid getest, maar ik merkte wel dat mijn nachtlampje niet gelijk naar de ingestelde 6% ging, maar eerste 1% en dan steeds iets feller en als die uit gaat, gaat die ook geleidelijk uit. Ik heb liever dat die gelijk naar ingestelde 6% springt, maar hier kan ik nog wel mee leven denk ik. Ik moet nog testen of die overdag niet alsnog naar 1% springt met deze time-based light formula. Als ik het goed begrijp kan je 5 timezones instellen met verschillende dimstanden, wellicht is dit de oplossing voor mij.