ZwarteIJsvogel schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:10:
[...]
De FMG3005-R20A kun je in principe zelf plaatsen (zo moeilijk is dat nou ook weer niet), bv. voordat je 's ochtends de deur uit gaat. Dan moet je die FK-01 er natuurlijk wel af krijgen...
Het risico van dit scenario is dat er geen trouble shooting kan worden gedaan als er iets fout gaat. Dan kun je zomaar een tijdje zonder internet zitten totdat opnieuw een monteur kan worden ingepland. Daar worden jullie allebei niet blij van.
Een afwijking van de standaard procedure zul je moeten afstemmen met Odido.
Ik moet met Guidion een afspraak maken, die doen dat voor Odido, maar dan moet je een waslijst invullen hoe het thuis allemaal ingericht moet worden. Fantastische service, werkelijk bewonderingswaardig, dat heb ik nooit meegemaakt en geweldig voor bv mijn moeder, mijn zusters en mijn tantes; zij hebben geen neefje of zoon met IT kennis meer nodig. Maar bij mij is de infrastructuur al ingericht. Ik pas de LAN IP adress range aan zoals ik het altijd heb, stel mijn persoonlijke DNS in, pas de WiFi passfrase aan, schroef de houder van de router vast en klaar is Kees. Ik stel van de week die router in, dan is dat gebeurd voordat ik overgezet wordt.
Wat betreft die FMG3005-R20A, die schroef ik in de meterkast en koppel ik aan de FK-01, een kind kan de was doen. Mits ik dat kapje eraf kan schuiven. Ik zie waar die FK-01 is gemonteerd, ik zie dat knopje waarmee het bevestigt is, maar schuiven ho maar wanneer ik het indruk. Ik ga geen kracht zetten, want dan trek ik misschien de glasvezelkabel stuk en dan ben ik verder van huis.
Goed,
dit omgekeerd, lukt mij vooralsnog niet
Ik heb niet dat zwartje kastje, maar het principe werkt hetzelfde, zoals de FTU hetzelfde is.
Totaal ongerelateerd, maar ik weet niet wat het is met mijn toeval, maar ik heb dit steeds. Ik kreeg laatst de kapotte trapper van mijn fiets niet losgedraaid, ik had hetzelfde met de brandmelder die steeds afging en slechts met één schroef ipv twee was vastgedzet door de aannemer(zat een klein insektje in, maar die had zich heel goed verschanst). Schijnbaar is niets wat ik gekocht heb goed geinstalleerd door (onbekwame) vakmannen, waardoor het niet los te krijgen is. Nou ja, komt wel weer goed.
Hoe dan ook, misschien heeft iemand wat aan dat filmpje. Op zich informatief.