Ze zijn zojuist geweest hoor. Om eigenlijk al meteen te vertellen dat ze het niet kunnen leggen door hoe mijn huis gebouwd is (omgebouwd monument dus zit wat raar in elkaar). De KPN monteur moet eerst maar komen om te zorgen dat ze hem via de koper lijn naar binnen kunnen trekken (omdat anders de hele muur eruit moet als ze het "normaal" zouden doen). Tja, ik had het ze kunnen vertellen als ze enige vorm van contact hadden gehad vooraf. Zeker in een binnenstad vol met monumentale woningen van ver voor het internet wellicht handig als je standaard KPN Netwerk-persoon enkel kan leggen in standaard woningen...Cambionn schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:41:
[...]
2,5 jaar geleden in mijn huidige huis komen wonen. Toen was glasvezel "in de planning". Ziggo had geen aansluiten en wou me ern halfjaar zonder internet laten zitten want eerder was er geen plek in de agenda om een aansluiting te graven. KPN had wel DSL aansluiting maar lage snelheid. Bij het installeren bleek maar 1 van de 2 kabels te werken dus werd het nog eens meer dan gehalveerd (ik zat bij mijn vorige woning op een 500 van Ziggo, en heb nu al met al iets van 115 hierdoor). KPN wou verder weinig doen want "glasvezel kwam eraan" dus had weinig nut nu te gaan graven voor de DSL.
KPN is echt ruk met communiceren hierover. 1e keer kreeg ik een briefje in de bus week nadat de straat open had gelegen. 2e keer niks vernomen en kwam ik erachter omdat de boel open lag toen ik 's ochtends de deur uit liep. We hebben geen voortuinen hier dus meteen aan de deur ligt alles open. Fietsen en bankjes aan de kant gegooit en monteurs die geen Nederlands spreken maar met hesjes dat ze van KPN glasvezel zijn en je hun dingen kan vragen. Van de week iemand van KPN glasvezel aan de deur en maar ff aangegeven dat dit niet herl praktisch is.
Nou, na 2,5 jaar komt VolkerWessel maandag de aansluiting naar binnen brengen. Ook hier geen woord van KPN maar achteraf weer een brief. Gelukkig wel VW die me SMS'je stuurde dat ze over een uur zouden bellen voor een afspraak, dus wist ik er van. Maar niet dankzij KPN.
We gaan het zien maandag. De rest is door KPN gewoon opgelost trouwens dus verder blije klant, maar dat is beetje OT. Gaat nu om de tijdspan en communicatie omtrent de glasvezel en die zou beter kunnen zeg maar... Hopenlijk kan na maandag daadwerkelijk snel de glasvezel ook echt gebruikt worden. Ik heb alleen geen idee want KPN zegt er weinig over. Wellicht dat ik dit weekend ff de KPN winkel inloop om te vragen.
Dus ik moet zelf maar weer langs KPN, want "KPN gaat geen contact met u opnemen, zoals u heeft gemerkt" (de woorden van de KPN Netwerk medewerker, die eigenlijk van iedereen een gebrek aan communicatie vanuit KPN hoort).
Had gehoopt zo langs KPN te lopen voor een eindelijk een sneller abo. Maar dat wordt dus langslopen hopen dat ze een monteur willen inplannen en dat meteen goed doen ipv eerst 500 standaard klantenservice mensjes langsgaan die niet weten wat er aan de hand is en vragen je modem gewoon ff aan en uit te doen...
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.