[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Pagina: 1 ... 35 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Cambionn schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:41:
[...]
2,5 jaar geleden in mijn huidige huis komen wonen. Toen was glasvezel "in de planning". Ziggo had geen aansluiten en wou me ern halfjaar zonder internet laten zitten want eerder was er geen plek in de agenda om een aansluiting te graven. KPN had wel DSL aansluiting maar lage snelheid. Bij het installeren bleek maar 1 van de 2 kabels te werken dus werd het nog eens meer dan gehalveerd (ik zat bij mijn vorige woning op een 500 van Ziggo, en heb nu al met al iets van 115 hierdoor). KPN wou verder weinig doen want "glasvezel kwam eraan" dus had weinig nut nu te gaan graven voor de DSL.

KPN is echt ruk met communiceren hierover. 1e keer kreeg ik een briefje in de bus week nadat de straat open had gelegen. 2e keer niks vernomen en kwam ik erachter omdat de boel open lag toen ik 's ochtends de deur uit liep. We hebben geen voortuinen hier dus meteen aan de deur ligt alles open. Fietsen en bankjes aan de kant gegooit en monteurs die geen Nederlands spreken maar met hesjes dat ze van KPN glasvezel zijn en je hun dingen kan vragen :+ . Van de week iemand van KPN glasvezel aan de deur en maar ff aangegeven dat dit niet herl praktisch is.

Nou, na 2,5 jaar komt VolkerWessel maandag de aansluiting naar binnen brengen. Ook hier geen woord van KPN maar achteraf weer een brief. Gelukkig wel VW die me SMS'je stuurde dat ze over een uur zouden bellen voor een afspraak, dus wist ik er van. Maar niet dankzij KPN.

We gaan het zien maandag. De rest is door KPN gewoon opgelost trouwens dus verder blije klant, maar dat is beetje OT. Gaat nu om de tijdspan en communicatie omtrent de glasvezel en die zou beter kunnen zeg maar... Hopenlijk kan na maandag daadwerkelijk snel de glasvezel ook echt gebruikt worden. Ik heb alleen geen idee want KPN zegt er weinig over. Wellicht dat ik dit weekend ff de KPN winkel inloop om te vragen.
Ze zijn zojuist geweest hoor. Om eigenlijk al meteen te vertellen dat ze het niet kunnen leggen door hoe mijn huis gebouwd is (omgebouwd monument dus zit wat raar in elkaar). De KPN monteur moet eerst maar komen om te zorgen dat ze hem via de koper lijn naar binnen kunnen trekken (omdat anders de hele muur eruit moet als ze het "normaal" zouden doen). Tja, ik had het ze kunnen vertellen als ze enige vorm van contact hadden gehad vooraf. Zeker in een binnenstad vol met monumentale woningen van ver voor het internet wellicht handig als je standaard KPN Netwerk-persoon enkel kan leggen in standaard woningen...

Dus ik moet zelf maar weer langs KPN, want "KPN gaat geen contact met u opnemen, zoals u heeft gemerkt" (de woorden van de KPN Netwerk medewerker, die eigenlijk van iedereen een gebrek aan communicatie vanuit KPN hoort).

Had gehoopt zo langs KPN te lopen voor een eindelijk een sneller abo. Maar dat wordt dus langslopen hopen dat ze een monteur willen inplannen en dat meteen goed doen ipv eerst 500 standaard klantenservice mensjes langsgaan die niet weten wat er aan de hand is en vragen je modem gewoon ff aan en uit te doen...

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:46

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

pyotr schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:53:
Iemand (misschien van KPN Netwerk?) die een tip heeft hoe ik de gereedmelding van de glasvezelaansluiting voor elkaar kan krijgen?

Situatie: in juni is in mijn flat eindelijk de glasvezel doorgetrokken naar alle meterkasten van de bewoners. Als ik de glasvezelcheck van KPN doe dan kan iedereen behalve ik een glas abonnement nemen. Mijn status blijft stug "we graven in je straat", terwijl ik nu wel een FTU in de meterkast heb hangen.

Inmiddels 6x gebeld met KPN Netwerk KPN klachten en KPN haalbaarheidsonderzoek; twee keer op verzoek van KPN een foto van de FTU (met zichtbaar huisnummer) gemaild en drie keer te horen gekregen dat ze de aannemer gaan vragen de aansluiting gereed te melden.

De aannemer doet dus niks en klaarblijkelijk is de workflow van KPN enkel "flikker over de schutting" zonder een controleloop. Een 7e keer bellen om nogmaals te horen dat ze de aannemer gaan vragen ijkt me dus totaal zinloos.

Dus, tips om voorbij de 1e lijns te komen? Magische cijfercombinatie voor het voice systeem? Of heel hard vloeken en tieren in de hoop dat de speech-to-text en QA van de helldesk het oppikt en er wat mee gaat doen? (vind ik niet zo fijn, de medewerker die het moet aanhoren kan er ook niks aan doen) Ik ben inmiddels redelijk moedeloos geworden |:(

Voor wie in KPN systemen kan kijken: haalbaarheidsonderzoek HBO-00175191 en tickets CRM:002960005277 / CRM:002960005277
Kan je helaas niet helpen, maar dit is dus de reden dat ik bij die gozer op zn lip zat toen hij de FTU kwam ophangen om hem gereed te melden :P

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Cambionn schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:25:
[...]
Ze zijn zojuist geweest hoor. Om eigenlijk al meteen te vertellen dat ze het niet kunnen leggen door hoe mijn huis gebouwd is (omgebouwd monument dus zit wat raar in elkaar). De KPN monteur moet eerst maar komen om te zorgen dat ze hem via de koper lijn naar binnen kunnen trekken (omdat anders de hele muur eruit moet als ze het "normaal" zouden doen). Tja, ik had het ze kunnen vertellen als ze enige vorm van contact hadden gehad vooraf. Zeker in een binnenstad vol met monumentale woningen van ver voor het internet wellicht handig als je standaard KPN Netwerk-persoon enkel kan leggen in standaard woningen...

Dus ik moet zelf maar weer langs KPN, want "KPN gaat geen contact met u opnemen, zoals u heeft gemerkt" (de woorden van de KPN Netwerk medewerker, die eigenlijk van iedereen een gebrek aan communicatie vanuit KPN hoort).

Had gehoopt zo langs KPN te lopen voor een eindelijk een sneller abo. Maar dat wordt dus langslopen hopen dat ze een monteur willen inplannen en dat meteen goed doen ipv eerst 500 standaard klantenservice mensjes langsgaan die niet weten wat er aan de hand is en vragen je modem gewoon ff aan en uit te doen...
Kleine update:
Zojuist bij KPN geweest. Die heeft meteen een monteur gebeld en zoals ik ook al had verwacht snapte die niet waarom VolkerWessesls dit naar hun toe speelde gezien het probleem tussen straat en huis ligt, zowel de koper die gek naar binnen loopt als de glasvezel die nog moet. Maar gezien VolkerWessel weigert te leggen heeft KPN heeft het naar de escalatiedienst gestuurd met foto's en uitleg van de situatie (ze hadden hem zelfs nog proberen te bellen, maar die gaf voicemail), zodat projectleider hier een oplossing voor kan zoeken en eventueel boos naar VolkerWessel kan waarom ze dit weigeren en naar de KPN gooien. Dus nu mag ik in 5 werkdagen bericht terug verwachten van of projectleider, of de winkel.

Ondertussen waren ze het er wel mee eens dat het stom was dat ik al 2,5 jaar door een kapotte kabel met geluk de helft krijgt waar ik voor betaal. Maar ondanks dat ze me al 2,5 jaar kunnen vertellen dat het binnenkort™ gefixed wordt door de aanleg van glasvezel en ik dus vooral ff moet wachten en niks doen met m'n abo, kunnen ze niet iets doen met het feit dat ik na 2,5 jaar nog steeds in deze situatie zit en al die tijd de volle pond betaal. Moet ik telefonisch maar de klachtenlijn bellen...

Gezien ik liever dingen dan zwart op wit heb en niet zo'n fan ben van bellen, is er een manier om via mail ofzo in contact te komen of zit ik echt vast aan dat 0800 nummer waar ik via een bot en de algemene klantenservice door geschakeld moet worden? Ik heb zelf al zitten zoeken maar het is verrekte lastig om directe contactgegevens te vinden en de chat wil ook alleen maar iemand laten bellen. Als het moet dan moet het hoor, ben er echt wel beetje klaar mee en na 2,5 jaar komen ze maar met iets van compensatie. Maar moet het nou echt zo?

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
Telefoonnummer 0880063744 doorgekregen van de aardige KPN dame aan de lijn, maar het blijkt redelijk onmogeiljk om een medewerker aan de lijn te krijgen op de 'netwerklijn', dus maar even hier. Wellicht mensen met eenzelfde issue.

Ik ben binnen Groningen verhuisd en op m'n huidige adres is nog geen glasvezel actief. Althans, dat zegt de website als je de check doet. Echter, al mijn buren hebben al glasvezel 8)7. Ik dacht ik bel dus even met KPN maar dan krijg je dus gewoon een SMS met de url naar de website waar je o.a. diezelfde check kunt doen. Schiet ik dus niets mee op. Is er nog een ander nummer dat ik kan proberen? Het is toch bizar dat ik tot maart 2025 moet wachten terwijl mijn buren allemaal gewoon glas naar binnen hebben geschoten gekregen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:12
Cambionn schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:21:
[...]
Kleine update:
Zojuist bij KPN geweest. Die heeft meteen een monteur gebeld en zoals ik ook al had verwacht snapte die niet waarom VolkerWessesls dit naar hun toe speelde gezien het probleem tussen straat en huis ligt, zowel de koper die gek naar binnen loopt als de glasvezel die nog moet. Maar gezien VolkerWessel weigert te leggen heeft KPN heeft het naar de escalatiedienst gestuurd met foto's en uitleg van de situatie (ze hadden hem zelfs nog proberen te bellen, maar die gaf voicemail), zodat projectleider hier een oplossing voor kan zoeken en eventueel boos naar VolkerWessel kan waarom ze dit weigeren en naar de KPN gooien. Dus nu mag ik in 5 werkdagen bericht terug verwachten van of projectleider, of de winkel.

Ondertussen waren ze het er wel mee eens dat het stom was dat ik al 2,5 jaar door een kapotte kabel met geluk de helft krijgt waar ik voor betaal. Maar ondanks dat ze me al 2,5 jaar kunnen vertellen dat het binnenkort™ gefixed wordt door de aanleg van glasvezel en ik dus vooral ff moet wachten en niks doen met m'n abo, kunnen ze niet iets doen met het feit dat ik na 2,5 jaar nog steeds in deze situatie zit en al die tijd de volle pond betaal. Moet ik telefonisch maar de klachtenlijn bellen...

Gezien ik liever dingen dan zwart op wit heb en niet zo'n fan ben van bellen, is er een manier om via mail ofzo in contact te komen of zit ik echt vast aan dat 0800 nummer waar ik via een bot en de algemene klantenservice door geschakeld moet worden? Ik heb zelf al zitten zoeken maar het is verrekte lastig om directe contactgegevens te vinden en de chat wil ook alleen maar iemand laten bellen. Als het moet dan moet het hoor, ben er echt wel beetje klaar mee en na 2,5 jaar komen ze maar met iets van compensatie. Maar moet het nou echt zo?
https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen#/
Iets naar beneden scrollen, Ik ben niet tevreden en wil contact opnemen, staan alle gegevens.
Maar verwacht er niet te veel van, vanaf begin van je levering 2,5 jaar geleden was al duidelijk dat die 2de aderpaar niet gemaakt gaat worden, ongeacht of je glasvezel zou krijgen of niet wordt hiervoor al jaren geen graafploeg meer aangestuurd. Je krijgt wat je technisch kunt ontvangen en als dat niet bevalt moet je binnen 14 dagen na oplevering opzeggen. Je kunt hoogstens compensatie voor een 'extra snelheid tot 200Mbit' abonnementsdeel claimen als die nog aanstaat. Dat de oplevering van glasvezel veel te lang duurt gaat de provider KPN sowieso niet vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
spokje schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:44:
Telefoonnummer 0880063744 doorgekregen van de aardige KPN dame aan de lijn, maar het blijkt redelijk onmogeiljk om een medewerker aan de lijn te krijgen op de 'netwerklijn', dus maar even hier. Wellicht mensen met eenzelfde issue.

Ik ben binnen Groningen verhuisd en op m'n huidige adres is nog geen glasvezel actief. Althans, dat zegt de website als je de check doet. Echter, al mijn buren hebben al glasvezel 8)7. Ik dacht ik bel dus even met KPN maar dan krijg je dus gewoon een SMS met de url naar de website waar je o.a. diezelfde check kunt doen. Schiet ik dus niets mee op. Is er nog een ander nummer dat ik kan proberen? Het is toch bizar dat ik tot maart 2025 moet wachten terwijl mijn buren allemaal gewoon glas naar binnen hebben geschoten gekregen? :P
Is daar niet gewoon nee gezegd door de toenmalige bewoners toen het gelegd werd, dan wel onbewoond/onbeantwoord geweest toen KPN er om vroeg? Want dan kan het wel kloppen dat de rest heeft maar jij niet. Dan ligt de kabel waarschijnlijk tot je gevel/voortuin . Dit kan ook onder de grond zijn zonder zo'n uitstekend stukje. Dan moet je wachten to VolkerWessel tijd heeft die kabel bij jou naar binnen te brengen, en die zijn aardig volgeboekt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 13-09 18:12
Cambionn schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:58:
[...]
Is daar niet gewoon nee gezegd door de toenmalige bewoners toen het gelegd werd, dan wel onbewoond/onbeantwoord geweest toen KPN er om vroeg? Want dan kan het wel kloppen dat de rest heeft maar jij niet. Dan ligt de kabel waarschijnlijk tot je gevel/voortuin . Dit kan ook onder de grond zijn zonder zo'n uitstekend stukje. Dan moet je wachten to VolkerWessel tijd heeft die kabel bij jou naar binnen te brengen, en die zijn aardig volgeboekt idd.
Het appartement heeft inderdaad leeggestaan. Dus dat zou heel goed kunnen. Maar dan zit er dus niets anders op dan wachten. Nog wat maandjes DSL traagheid dus :P

KPN wil dus heel graag dat ik een glas abbo bij hen afneem, alleen Odido is bijvoorbeeld veel goedkoper. Ik zat ook altijd bij Odido en zou daar graag naar overstappen. Moet ik nu nog actie ondernemen of wordt het sowieso aangelegd ongeacht of ik nu een KPN abbo afsluit?

En is het te zeggen of Odido ook direct beschikbaar is op dit adres zodra het glas er ligt, of gaat daar ook tijd overheen?

[ Voor 21% gewijzigd door spokje op 21-10-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
gjtm schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:55:
[...]

Iets naar beneden scrollen, Ik ben niet tevreden en wil contact opnemen, staan alle gegevens.
Maar verwacht er niet te veel van, vanaf begin van je levering 2,5 jaar geleden was al duidelijk dat die 2de aderpaar niet gemaakt gaat worden, ongeacht of je glasvezel zou krijgen of niet wordt hiervoor al jaren geen graafploeg meer aangestuurd. Je krijgt wat je technisch kunt ontvangen en als dat niet bevalt moet je binnen 14 dagen na oplevering opzeggen. Je kunt hoogstens compensatie voor een 'extra snelheid tot 200Mbit' abonnementsdeel claimen als die nog aanstaat. Dat de oplevering van glasvezel veel te lang duurt gaat de provider KPN sowieso niet vergoeden.
Dankje! Dat ze het niet repareren is niet zo het probleem voor nu. De glasvezel is er waarschijnlijk sneller dan dat ze dat kunnen regelen al zouden ze het nog doen. Het gaat me meer om hoe ze me het verkocht hebben en aan het lijntje houden zonder enige vorm van compensatie terwijl ik wel de volle pond betaal.

Ik hoor al 2,5 jaar van KPN dat ik dit abo zo moet houden omdat het een issue is die gefixed moet worden (door de glasvezel die "binnenkort" komt) en daarna compensatie. Want het is op verzoek/aanraden van hun winkelpersoneel dat ik in deze situatie ben blijven zitten (zowel niet het abo omlaag als niet over sluiten naar de huidige (goedkopere!) tarieven), anders had ik hem natuurlijk al lang om laag gezet. Ik krijg effectief als ik geluk heb 100 binnen, maar betaal 57,50 euro (voor een 200 want zou 178 moeten kunnen krijgen). Dat 15 euro per maand meer dan dat een 100 abo nu kost, en zelfs meer dan een glasvezel abo 8)7 .

Dat vind ik, na 2,5 lang "binnenkort" te horen vanuit het winkelpersoneel, toch wel klachtwaardig. Ik doe netjes wat ze me vragen en maak daar kosten mee (wat achteraf vergoed zou moeten worden, maar dat moet dan nog maar aangevraagd en goedgekeurd worden), en heb na 2,5 jaar nog geen oplossing. Maar zodra ik daar vandaag wat van zei konden ze daar dus opeens niks behalve een 0800 nummer van de algemene klantenservice geven. Hoop gewoon dat ze toch wel wat sneller wat aan compensatie gaan doen en m'n huidige kosten willen verlagen want dit duurt gewoon te lang. Het is wellicht maar 15 euro per maand, maar ik heb nu wel lang genoeg netjes gewacht op hun fix vind ik. En na 2,5 jaar is het wel een aardig bedrag geworden.

Dat het vandaag "gefixed" zou worden en niet gebeurd is door iets wat gewoon dom gepland is van hun uit (want er vanuit gaan dat alle huizen van paar honderd jaar oud als een nieuwbouwhuis ingedeeld zijn zonder enige vorm van situatieschets en dan alleen daarin kunnen leggen, is imho gewoon nalatig van hun uit) was gewoon de trigger dat ik er nu echt helemaal klaar mee ben. Zeker gezien ik er zelf al eerder bij de winkel ben geweest hierover en mij tot afgelopen zaterdag nog verteld is dat het helemaal goed komt en ik vandaag mijn glasvezel eindelijk zou hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Cambionn op 21-10-2024 18:08 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fStDBhKrCWO0MUlmQlDp6fby1Hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFxwZ4AS4jO0GpYQxBZLlETW.jpg?f=fotoalbum_large

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Nieuwe ontwikkeling: KPN heeft mijn abonnementsaanvraag geannuleerd omdat ik pas oktober 2025 zou worden aangesloten. Geen zin meer om te wachten dus deze week de voortuin laten vernieuwen.

Word ik vandaag gebeld door de aannemer met de vraag of ze 6 november de aansluiting naar binnen mogen brengen. Aangegeven dat ik dus net de tuin heb laten doen omdat ik al 1,5 jaar wacht op aansluiting en ik bericht heb gekregen dat dit niet voor oktober 2025 ging gebeuren.

De meneer gaf aan dat de tuin niet open zou hoeven omdat de reeds uit mijn voortuin stekende kabel via een bestaande leiding naar binnen zou worden gebracht.

Dat lijkt me echter onwaarschijnlijk? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53

Arjan A

Cenosillicafoob

FrankoNL schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 23:07:
Nieuwe ontwikkeling: KPN heeft mijn abonnementsaanvraag geannuleerd omdat ik pas oktober 2025 zou worden aangesloten. Geen zin meer om te wachten dus deze week de voortuin laten vernieuwen.

Word ik vandaag gebeld door de aannemer met de vraag of ze 6 november de aansluiting naar binnen mogen brengen. Aangegeven dat ik dus net de tuin heb laten doen omdat ik al 1,5 jaar wacht op aansluiting en ik bericht heb gekregen dat dit niet voor oktober 2025 ging gebeuren.

De meneer gaf aan dat de tuin niet open zou hoeven omdat de reeds uit mijn voortuin stekende kabel via een bestaande leiding naar binnen zou worden gebracht.

Ze hebben het hier met zo'n luchtdrukding gedaan, een zgn. bodemraket. Je hebt twee kleine gaten nodig: een waar ze beginnen en een waar ze op uit willen komen.
Tot zover de theorie. In de praktijk komen ze niet uit waar je wil en als je buurman zijn tuin vol beton heeft laten storten sta je alsnog met een voortuin vol gaten :')
In principe kan het. En dan moeten ze alleen vanaf het gat tegen je huis nog naar binnen. Hier werd er van binnenuit geboord en werd het zo naar de meterkast geleid.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteIJsvogel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 12:25

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

Dat kan als ter plaatse al een mantelbuis ligt. Maar dan moet de plaats daarvan bij de schouw zijn gedocumenteerd, anders weet de graafploeg bij voorbaat van niets. Bij mijn moeder hebben ze de glasvezelkabel door een bestaande mantelbuis gestoken die ooit door Ziggo was gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:10

Ik heb je geschiedenis nog niet terug gezocht maar als de kabel al eerder naar de gevel is geschoten en daar nu boven de grond uitsteekt, zullen ze die toch moeten opgraven om via die bestaande leiding die kabel naar binnen te brengen. Dat is op zich ook helemaal niet vreemd en gebeurt heel vaak.
Maar helemaal niet meer hoeven graven in de tuin is onzin want met dat kleine sprietje dat boven de grond uitsteekt kunnen ze niks. Ze hebben de rest van de kabel nodig en die ligt opgerold onder de grond bij je gevel en moet dus worden opgegraven.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Barre73 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:37:
[...]

Ik heb je geschiedenis nog niet terug gezocht maar als de kabel al eerder naar de gevel is geschoten en daar nu boven de grond uitsteekt, zullen ze die toch moeten opgraven om via die bestaande leiding die kabel naar binnen te brengen. Dat is op zich ook helemaal niet vreemd en gebeurt heel vaak.
Maar helemaal niet meer hoeven graven in de tuin is onzin want met dat kleine sprietje dat boven de grond uitsteekt kunnen ze niks. Ze hebben de rest van de kabel nodig en die ligt opgerold onder de grond bij je gevel en moet dus worden opgegraven.
Maar dat zou dan betekenen dat ze alleen een tegel bij de gevel eruit hoeven te halen?

Ben er niet blij mee, want alle tegels liggen gevoegd… maar goed het is niet anders. Als ik het in de toekomst alsnog wil betaal ik een fortuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11
f.h schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:38:
Bij mij is in Q1 2022 glasvezel in de straat aangelegd en in mei '22 ook het eerste kastje (de FTU als ik het goed heb?) geplaatst. Omdat ik het nog wat te duur vond heb ik besloten een jaartje te wachten voordat ik een glasvezel abonnement zou willen afsluiten.

In de tussentijd wel de status op kpnnetwerk.nl in de gaten gehouden en ook via bijv. internetten.nl de aanbiedingen voor glasvezel in de gaten gehouden. So far so good.

Nu kreeg ik eind juni '23 een flyer van KPN in de bus met een aanbieding die wel interessant oogt. Dus ik ga naar kpn.com/nuglasvezel. En zie ik opeens dat er nog geen glasvezel beschikbaar is. En ook kpnnetwerk.nl laat dit zien:

[Afbeelding]

Terwijl daar voorheen wel heeft gestaan dat alles aangesloten en up and running is. Dit geldt overigens voor alle huizen (10 stuks) in mijn straat.

Ik heb al geprobeerd te bellen met KPN Netwerk (zo goed als onmogelijk, je wordt continue terug verwezen naar de website) en nu maar een mail gestuurd.

Hebben meer mensen dit wel eens gehad en nog (andere) tips hoe dit op te (laten) lossen?
Ik heb nu ongeveer de zelfde situatie, ik zie dat het later bij je is opgelost, heb je daar nog iets voor moeten doen of ging dat vanzelf?

Situatie hier:
- betreft appartementencomplex waarbij alle woningen in één keer zijn aangesloten
- glasvezel was al opgeleverd, inclusief kastje in de meterkast
- al aanbiedingen gehad voor glasvezel abo van KPN (maart 24) en Odido (juli 24)
- op dit moment status "niet beschikbaar" bij Odido en ook bij "internetten.nl"
Bij KPN lijkt het wisselend soms wel beschikbaar, soms niet en op dit moment "Er is een onderzoek nodig"

Ik heb al een nieuwe aanvraag gedaan bij mijnaansluiting.nl ook haalbaarheidsonderzoek ingevuld bij KPN maar dan ben je pas januari aan de beurt
Telefonisch kom ik er ook niet door.

Verder
- op 21 oktober, afgelopen maandag, stond hij bij Odido nog wel beschikbaar omdat ik bezig was met afsluiten, de dag er na was het verdwenen
- bij sommige huisnummers in het appartementencomplex geven ze nog wel aan dat het beschikbaar is en bij anderen weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
FrankoNL schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:58:
[...]

Maar dat zou dan betekenen dat ze alleen een tegel bij de gevel eruit hoeven te halen?

Ben er niet blij mee, want alle tegels liggen gevoegd… maar goed het is niet anders. Als ik het in de toekomst alsnog wil betaal ik een fortuin.
Ik ken je situatie niet maar dat lijkt me inderdaad het geval.
Waar baseer je trouwens op dat het je in de toekomst een fortuin kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

gjtm schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:55:
[...]

Even voor de duidelijkheid: voor bestaande klanten met pairbonding waar één van de aderparen onderuit gaat wordt gewoon herstel voor aangestuurd. Ben je nieuwe klant die pairbonding afneemt en één van de aderparen doet het niet, nee dan wordt er geen herstel uitgevoerd en zorgt de monteur er ter plekke in overleg met de interne helpdesk ervoor dat alles wordt omgezet administratief voor een abonnement over één aderpaar.

En is er schade aan de koperlijn en glasvezel kan geleverd worden dan wordt er ook geen herstel uitgevoerd maar wordt een migratie naar glasvezel ingezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 25-10-2024 16:38 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Barre73 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:24:
[...]

Ik ken je situatie niet maar dat lijkt me inderdaad het geval.
Waar baseer je trouwens op dat het je in de toekomst een fortuin kost?
Hoor verhalen van mensen dat het dan 1000+ kost als je alsnog wil aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Laatst online: 23:16
Vraagje over een glasvezel aansluiting. Mijn dochter heeft net de sleutels gekregen van een oud appartement, van te voren gekeken welke mogelijkheden er waren voor internet. KPN gaf aan maximaal 38Mbit (dus via koper/telefoon aansluiting) Uiteindelijk is ze voor Ziggo gegaan, daar kan ze een hogere snelheid krijgen.

Nadat ze de sleutels heeft gekregen, zie ik een glasvezel verbinding liggen. (let niet op de radius van de glasvezel kabel, veel te kort door de bocht volgens mij)
Als ik via KPN Netwerken zoek, blijkt dat de de KPN geen toestemming heeft van de vereniging van Eigenaars. (voorheen werd alles verhuurd, nu verkocht)

Dat lijkt toch vreemd? Je zou zeggen als er geen toestemming is, dat er niets aangelegd gaat worden. Kan dit te maken hebben dat het eerst huur appartementen waren en nu veelal koop? Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JS4_PuNUlNNzBG9s-Ygcm6E8VIU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QqGfkcIN9cwSwW0WnLh6kuQ8.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxSTEgrqz-zjusUpiP0B8Qkw8vI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ElR1joT6aIVR4jr3EgHsKdk0.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5_Hu0gxY94wKuBu6_kvvSUNl-o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1cCAR2IBHS5yuj4CtGOhqea8.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteIJsvogel

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

TFZ61 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 23:23:
Vraagje over een glasvezel aansluiting. Mijn dochter heeft net de sleutels gekregen van een oud appartement, van te voren gekeken welke mogelijkheden er waren voor internet. KPN gaf aan maximaal 38Mbit (dus via koper/telefoon aansluiting) Uiteindelijk is ze voor Ziggo gegaan, daar kan ze een hogere snelheid krijgen.

Nadat ze de sleutels heeft gekregen, zie ik een glasvezel verbinding liggen. (let niet op de radius van de glasvezel kabel, veel te kort door de bocht volgens mij)
Die kabel kan wel wat hebben ("ontworpen om misbruikt te worden" las ik ooit ergens). De minimum buigradius is dacht ik 30mm. Ruimer is uiteraard beter.
Als ik via KPN Netwerken zoek, blijkt dat de de KPN geen toestemming heeft van de vereniging van Eigenaars. (voorheen werd alles verhuurd, nu verkocht)

Dat lijkt toch vreemd? Je zou zeggen als er geen toestemming is, dat er niets aangelegd gaat worden. Kan dit te maken hebben dat het eerst huur appartementen waren en nu veelal koop? Iemand een idee?

[...]

[Afbeelding]
Een mogelijke oorzaak die ik kan bedenken, is een huisnummerwijziging bij de overgang van huur naar koop (bv. het toevoegen van een letter aan het huisnummer). Hoe zit het bij andere appartementen in het pand? Hebben die ook een glasvezelaansluitpunt? En is de status daar ook "toestemming nodig"?

De kabel ligt binnen en is afgemonteerd. Er zal dus wel een keer door iemand toestemming zijn verleend. Misschien is de aansluiting niet gereed gemeld.

In beide gevallen gaat het om een administratief probleem. Deze categorie is voor grote organisaties als KPN vaak de lastigste om op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ken verhalen van collega's waarbij een bewoner op de middelste etage geen toestemming geeft om door zijn meterkast te passeren en alle bovenliggende appartementen niet aangesloten kunnen worden. Je zou de kabel eigenlijk helemaal tot aan de straat willen volgen om een eigen beeld te vormen.

Misschien kan @Barre73 eens met je meekijken op zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit kan inderdaad meerdere oorzaken hebben zoals al aangegeven. Het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat er binnenshuis al wel was afgemonteerd maar geen toestemming kwam voor het kabeltrace om het gehele pand binnen te komen.
Bij die check op de site van KPN Netwerk had je ook de optie om een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen.

Als je dat doet zou KPN dit verder kunnen onderzoeken via de aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Laatst online: 23:16
ZwarteIJsvogel schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 05:40:
[...]

Die kabel kan wel wat hebben ("ontworpen om misbruikt te worden" las ik ooit ergens). De minimum buigradius is dacht ik 30mm. Ruimer is uiteraard beter.

[...]

Een mogelijke oorzaak die ik kan bedenken, is een huisnummerwijziging bij de overgang van huur naar koop (bv. het toevoegen van een letter aan het huisnummer). Hoe zit het bij andere appartementen in het pand? Hebben die ook een glasvezelaansluitpunt? En is de status daar ook "toestemming nodig"?
Dacht echt dat de radius groter moest zijn, fijn om te horen/lezen. Zal inderdaad kijken op de andere huisnummers. Nummers zijn niet aangepast.
stormfly schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 08:18:
[...]

Ik ken verhalen van collega's waarbij een bewoner op de middelste etage geen toestemming geeft om door zijn meterkast te passeren en alle bovenliggende appartementen niet aangesloten kunnen worden. Je zou de kabel eigenlijk helemaal tot aan de straat willen volgen om een eigen beeld te vormen.
Tjeesss.. wat een gedoe dan. Zullen eens rustig contact leggen met de onderburen. (dochter woont op de 3e en bovenste etage)
Barre73 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:16:
[...]
Bij die check op de site van KPN Netwerk had je ook de optie om een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen.

Als je dat doet zou KPN dit verder kunnen onderzoeken via de aannemer.
Klopt ja, gaan we zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11
Newday schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:10:
[...]

Ik heb nu ongeveer de zelfde situatie, ik zie dat het later bij je is opgelost, heb je daar nog iets voor moeten doen of ging dat vanzelf?

Situatie hier:
- betreft appartementencomplex waarbij alle woningen in één keer zijn aangesloten
- glasvezel was al opgeleverd, inclusief kastje in de meterkast
- al aanbiedingen gehad voor glasvezel abo van KPN (maart 24) en Odido (juli 24)
- op dit moment status "niet beschikbaar" bij Odido en ook bij "internetten.nl"
Bij KPN lijkt het wisselend soms wel beschikbaar, soms niet en op dit moment "Er is een onderzoek nodig"

Ik heb al een nieuwe aanvraag gedaan bij mijnaansluiting.nl ook haalbaarheidsonderzoek ingevuld bij KPN maar dan ben je pas januari aan de beurt
Telefonisch kom ik er ook niet door.

Verder
- op 21 oktober, afgelopen maandag, stond hij bij Odido nog wel beschikbaar omdat ik bezig was met afsluiten, de dag er na was het verdwenen
- bij sommige huisnummers in het appartementencomplex geven ze nog wel aan dat het beschikbaar is en bij anderen weer niet
Het wordt wel steeds gekker, antwoord van haalbaarheidsonderzoek sneller dan verwacht, echter niet wat ik had verwacht:
Wij nemen uw aanvraag voor het aansluiten van het adres: Xxxxx te Yyyyyy niet verder in behandeling.
De reden dat wij uw aanvraag afwijzen is de volgende:

Onze aannemer heeft dit adres eerder geprobeerd aan te sluiten op glasvezel. Echter is toen gebleken dat dit adres niet aangesloten kon worden op glasvezel.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

KPN Netwerk
afdeling Haalbaarheidsstudies
Dus:
- glasvezel is al aangesloten en opgeleverd
- al aanbiedingen gehad voor abo
- nu opeens nergens meer beschikbaar

Hoe nu verder?
Lijkt me dat er gewoon administratief iets is misgegaan, echter niemand bereikbaar die dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbyb
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-09 08:42
Ben inmiddels al langer dan 1 jaar bezig om KPN glasvezel aangesloten te krijgen in een nieuwbouwwoning. KPN communiceert niet en verstopt zich alleen maar achter de aannemer. De aannemer zou al 10 keer contact opgenomen moeten hebben, maar nog nooit iets gehoord. Nu opeens een nieuwe mail. Er kan geen glasvezel aangelegd worden omdat de aannemer geen kabel onder een fietspad door mag schieten ivm de stroomkabels. je kan gewoon even graven om te kijken waar die kabels liggen...... Helaas geen enkele mogelijkheid om rechtstreeks contact op te nemen.

Is er een manier bekend om buiten KPN om glasvezel aan te laten leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Robbyb schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:54:
je kan gewoon even graven om te kijken waar die kabels liggen......
Zo werkt dat natuurlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZwarteIJsvogel

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

Newday schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:12:
[...]

Het wordt wel steeds gekker, antwoord van haalbaarheidsonderzoek sneller dan verwacht, echter niet wat ik had verwacht:

[...]

Dus:
- glasvezel is al aangesloten en opgeleverd
- al aanbiedingen gehad voor abo
- nu opeens nergens meer beschikbaar

Hoe nu verder?
Lijkt me dat er gewoon administratief iets is misgegaan, echter niemand bereikbaar die dit kan oplossen.
Het antwoord op het verzoek om een haalbaarheidsonderzoek slaat in deze situatie nergens op. En sowieso is is elk adres principieel aan te sluiten op glasvezel. KPN zal ook wel moeten: ze willen immers van hun kopernetwerk af.

Je kunt proberen een klacht in te dienen. En als daar ook geen fatsoenlijk antwoord op komt, kun je een pittige maar nette brief sturen naar de Raad van Bestuur (hoog inschieten, zo'n brief dwarrelt vanzelf naar beneden op het juiste bureau).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
ZwarteIJsvogel schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:09:
[...]
…kun je een pittige maar nette brief sturen naar de Raad van Bestuur (hoog inschieten, zo'n brief dwarrelt vanzelf naar beneden op het juiste bureau).
Wel eens in de RvB van een groot bedrijf gezeten? Ik weet uit ervaring dat ze daar niet gaan spreken over een brief van een klant. En al helemaal niet in de RvB, die staat op bestuurlijke afstand van de directie. Een directie zal best over klanttevredenheid spreken, maar niet over individuele gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
ernstoud schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:55:
[...]

Wel eens in de RvB van een groot bedrijf gezeten? Ik weet uit ervaring dat ze daar niet gaan spreken over een brief van een klant. En al helemaal niet in de RvB, die staat op bestuurlijke afstand van de directie. Een directie zal best over klanttevredenheid spreken, maar niet over individuele gevallen.
De RvB is de directie. Ik neem aan dat je de RvC (Raad van Commissarissen) bedoelt die op afstand staat.

@Newday Stuur me maar een DM met het adres.

[ Voor 24% gewijzigd door Barre73 op 29-10-2024 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteIJsvogel

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

ernstoud schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:55:
[...]

Uiteraard gaan die zo'n brief niet bespreken (ze hebben daar andere zaken aan hun hoofd). En het is zelfs niet de bedoeling dat een van hen ooit weet zal hebben van het bestaan van die brief. Het gaat erom dat de mensen om dat gremium heen hun werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
ZwarteIJsvogel schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 06:25:
[...]

Uiteraard gaan die zo'n brief niet bespreken (ze hebben daar andere zaken aan hun hoofd). En het is zelfs niet de bedoeling dat een van hen ooit weet zal hebben van het bestaan van die brief. Het gaat erom dat de mensen om dat gremium heen hun werk doen.
In de meeste gevallen wordt dat gewoon de afdeling klachten. Die hebben vaak wat meer bevoegdheden en kunnen excepties afhandelen oftewel dingen die duidelijk fout gaan op (laten) lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:38
weet iemand toevallig ook iets meer over de aanleg in regio's postcode gebied 9207,9204,9205 gemeente Smallingerland?
ik weet dat er eerder in dit topic over gesproken maar daar is geen duidelijkheid over. ik heb eerder een KPN monteur gesproken die gaf aan dat 'mogelijk' de gemeente dwars ligt. maar zeker weter deed hij niet
is dit waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
stefanxxx511 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:06:
weet iemand toevallig ook iets meer over de aanleg in regio's postcode gebied 9207,9204,9205 gemeente Smallingerland?
ik weet dat er eerder in dit topic over gesproken maar daar is geen duidelijkheid over. ik heb eerder een KPN monteur gesproken die gaf aan dat 'mogelijk' de gemeente dwars ligt. maar zeker weter deed hij niet
is dit waar?
Zeker weten. Nadat de toenmalige aannemer van KPN er (volgens de gemeente) een zooi van maakte is de aanleg in Drachten gestopt en heeft de gemeente de samenwerkingsovereenkomst gecancelled.
De eisen die ze stelden aan (onder andere) de herstraatwerkzaamheden waren dermate buitensporig dat er tot op heden (voor zover ik weet) nog geen nieuwe overeenkomst is gesloten. En zonder overeenkomst val je terug op aanleg volgens de Telecomwet en dan zijn de prijzen voor leges en vooral degeneratie zo hoog als je zoveel kilometers graaft, dat het niet meer te doen is.

De bijna 22.500 aansluitingen zijn verdeeld in circa 9500 adressen die wel zijn afgemaakt (aangesloten of klaargelegd) en de overige 13.000 zijn nooit aangelegd en momenteel geparkeerd naar 2028.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 30-10-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:38
Barre73 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:43:
[...]

Zeker weten. Nadat de toenmalige aannemer van KPN er (volgens de gemeente) een zooi van maakte is de aanleg in Drachten gestopt en heeft de gemeente de samenwerkingsovereenkomst gecancelled.
De eisen die ze stelden aan (onder andere) de herstraatwerkzaamheden waren dermate buitensporig dat er tot op heden (voor zover ik weet) nog geen nieuwe overeenkomst is gesloten. En zonder overeenkomst val je terug op aanleg volgens de Telecomwet en dan zijn de prijzen voor leges en vooral degeneratie zo hoog als je zoveel kilometers graaft, dat het niet meer te doen is.

De bijna 22.500 aansluitingen zijn verdeeld in circa 9500 adressen die wel zijn afgemaakt (aangesloten of klaargelegd) en de overige 13.000 zijn nooit aangelegd en momenteel geparkeerd naar 2028.
toevallig had ik ook een mail gestuurd naar KPN Netwerk, deze hebben snel gereageerd:
Beste heer, mevrouw,

Wij nemen uw aanvraag voor het aansluiten van het adres: ********** te Drachten niet verder in behandeling.
De reden dat wij uw aanvraag afwijzen is de volgende:

Wegens onderzoek zijn wij er achter gekomen dat uw woning in een nieuw project van ons valt. Dit betekent dat uw woning al in de planning staat om aangesloten te worden op ons glasvezelnetwerk. De planning staat wel pas op 2028 dus het project is echt nog helemaal in de beginfase. Zodra er een definitieve planning bekend is wordt u hierover geinformeerd.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

KPN NetwerkNL
afdeling Haalbaarheidsstudies
|:( |:( pffff 2028 lekker dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
stefanxxx511 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:15:
[...]

toevallig had ik ook een mail gestuurd naar KPN Netwerk, deze hebben snel gereageerd:

[...]

|:( |:( pffff 2028 lekker dan
Een nieuw project in de beginfase 😁😁😁. In dat geval had de klantenservice niet eens iets mogen zeggen.

Ach ja... Mijn antwoord klopt beter kan ik je zeggen. Die 2028 is dus nog een fictieve planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:44
Ik heb mij op 9 december 2022 aangemeld via Odido voor Glasvezel thuis (T-Mobile Glasvezel thuis). Ik heb toen ook een abonnement afgesloten en tot vandaag helemaal niets geen afspraak en geen afspraak. Ik heb al vaak gebeld.

Bij Odido/toenmalige T-Mobile afgesloten:
• 1000Mbit/s internet
• TV basis pakket geen betaalde zenders
• 1× TV-BOX

Omdat ik Unlimited basis heb.

Nu heb ik deze week een brief ontvangen van KPN om toestemming te geven voor Glasvezel. Betekend dat met het geven van de toestemming dat ik straks niet op Odido Glasvezel kan?

Ik sta nog steeds in het systeem bij Odido in afwachting.

Momenteel heb ik nog Ziggo 62 euro per maand voor 200Mbit/s en met interactieve TV. Op 9 december 2022 afgesproken met T-Mobile eerste 8 maanden voor 25 euro daarna 54 euro per maand

Wat gebeurt er als ik KPN nu toestemming geef? Kan Odido dan sneller mijn Glasvezel verbinding aansluiten?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Odido heeft zelf geen netwerk, ze gebruiken het altijd van een ander bedrijf. Zoals bijvoorbeeld KPN. Dus ja geef KPN toestemming, anders krijg je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteIJsvogel

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

Inderdaad. Tenzij ODF op dezelfde plek plannen heeft. Mocht dat zo zijn, dan kun je zelfs aan beide toestemming geven om glasvezel aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteIJsvogel

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

Glaspoort (een KPN joint venture) mag vooralsnog geen 200.000 aansluitingen overnemen van Delta Fiber. De ACM is van mening dat meer onderzoek nodig is (zie ook nieuws: ACM wil overname deel netwerk Delta Fiber door Glaspoort nader onderz...).

Normaliter neemt de ACM binnen 4 weken een besluit op een concentratiemelding, nu heeft het maar liefst 5 maanden geduurd. Als Glaspoort de overname wil doorzetten, moet Glaspoort een vergunning aanvragen.

[ Voor 24% gewijzigd door ZwarteIJsvogel op 01-11-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:44
Bedankt,ja ODF heeft plannen om hier Glasvezel aan te leggen. Ik wacht al zo lang inmiddels sinds 9 december 2022! Op 9 december 2022 was mijn postcode beschikbaar via T-Mobile en heb ik ook het abonnement toen afgesloten. Laatste keer vorige maand moest er nog handtekening worden gezet en daarna nooit meer iets gehoord. Ik heb een aantal jaartjes terug vooraf dat ik T-Mobile Glasvezel Thuis nam, aan ODF toestemming gegeven voor het aanleggen van Glasvezel. Dus nu KPN

Dus KPN toestemming gegeven en dan kan Odido misschien straks mij aansluiten, want ik dacht heletijd aan ODF moet dit doen

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 01-11-2024 11:25 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
devriesjande schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:50:
@KRAI.7 Bij mij in de straat is de glasvezel vorig jaar april in de meterkast afgemonteerd. Het is nog steeds totaal onduidelijk wanneer ik de aansluiting kan gebruiken. Niemand weet wat. VolkerWessels wijst naar zijn onderaannemer. De onderaannemer wijst naar KPN. Bewoners stappen nu uit onvrede over naar Ziggo.
Hoe is dit bij jou afgelopen? Bij mij is glasvezel al maanden in de meterkast, inclusief glasvezeldoos en is glasvezel beschikbaar via de postcode check. Nu dat ik het heb aangevraagd blijkt dat de aansluiting niet gebruikt kan worden.
  • KPN wijst naar KPN Netwerk
  • KPN Netwerkt wijst naar VolkerWessels
  • VolkerWessel (praktisch onbereikbaar) wijst naar hun onderaannemer en weigert te vertellen wie ze zijn.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 00:21
Vanmiddag is er eindelijk een paar monteurs langs gekomen en na een hele middag aan aanleg, hadden de heren een zwart genexis module opgehangen.

Nu was ik in de veronderstelling dat het belichting via XGS-Pon zou zijn na het lezen van nieuws: KPN gaat bestaande Genexis-glasvezelkastjes vervangen door nieuwe mod....

Hoe zet ik dit om naar de correcte ONT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Sagitherus schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:12:
Vanmiddag is er eindelijk een paar monteurs langs gekomen en na een hele middag aan aanleg, hadden de heren een zwart genexis module opgehangen.

Nu was ik in de veronderstelling dat het belichting via XGS-Pon zou zijn na het lezen van nieuws: KPN gaat bestaande Genexis-glasvezelkastjes vervangen door nieuwe mod....

Hoe zet ik dit om naar de correcte ONT?
Je hebt vrijwel zeker een nieuwere uitvoering van de Genexis gekregen. Die is gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 00:21
ernstoud schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:19:
[...]

Je hebt vrijwel zeker een nieuwere uitvoering van de Genexis gekregen. Die is gewoon goed.
Dus geen zorgen met de nieuwere versie. Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24
Iemand enige ervaring met Glaspoort? Mijn broer kan in aanmerking komen voor een woning, maar daar heeft Glaspoort de glasvezel in de straat gegraven. De glasvezel ligt voor de woning, maar is niet in de woning aangesloten. Dat komt waarschijnlijk doordat de vorige bewoner dat heeft tegengehouden of niet thuis was.

Mijn broer wil er wel graag glasvezel hebben, maar dan moet Glaspoort / Allinq langskomen om alsnog de vezel te monteren. Gaat dat op een korte termijn na bestellen van abonnement gebeuren? Doen ze dat überhaupt nog, want de werklui zijn al een jaar weg? Zonder glasvezel wordt het wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Barre73 @stefanxxx511 nou dan vrees ik voor de omliggende dorpjes ook dat het wel nog een jaar of 3 zal duren. In het gunstigste geval... (9217)

Wel doet glaspoort onderzoek naar haalbaarheid maar ja als de gemeente best moeilijk doet...

En Delta heeft de plannen (door glaspoort) ook al in de ijskast gepropt...

Yay!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:17
Dennisweb schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:50:
Iemand enige ervaring met Glaspoort? Mijn broer kan in aanmerking komen voor een woning, maar daar heeft Glaspoort de glasvezel in de straat gegraven. De glasvezel ligt voor de woning, maar is niet in de woning aangesloten. Dat komt waarschijnlijk doordat de vorige bewoner dat heeft tegengehouden of niet thuis was.

Mijn broer wil er wel graag glasvezel hebben, maar dan moet Glaspoort / Allinq langskomen om alsnog de vezel te monteren. Gaat dat op een korte termijn na bestellen van abonnement gebeuren? Doen ze dat überhaupt nog, want de werklui zijn al een jaar weg? Zonder glasvezel wordt het wel een dingetje.
Als je PC en Huisnummer even pm't kan ik dat voor je bekijken. Normaliter sluiten ze nog gewoon aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24
mad-dog schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:15:
[...]

Als je PC en Huisnummer even pm't kan ik dat voor je bekijken. Normaliter sluiten ze nog gewoon aan
Je hebt DM! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
Lisadr schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:51:
[...]

Hoe is dit bij jou afgelopen? Bij mij is glasvezel al maanden in de meterkast, inclusief glasvezeldoos en is glasvezel beschikbaar via de postcode check. Nu dat ik het heb aangevraagd blijkt dat de aansluiting niet gebruikt kan worden.
  • KPN wijst naar KPN Netwerk
  • KPN Netwerkt wijst naar VolkerWessels
  • VolkerWessel (praktisch onbereikbaar) wijst naar hun onderaannemer en weigert te vertellen wie ze zijn.
Sorry voor mijn late reactie.
In juli heb ik, zonder enige communicatie door KPN, een ONT ontvangen.
Deze zelf op de glasvezelaansluiting geplaatst waarna de glasvezelverbinding direct werkte
Tot nu zonder uitval. Dat was bij de ADSL aansluiting regelmatig wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:18
Ineens een rood lampje op de ONT bij mijn vader thuis, provider is Budget op KPN Netwerk. Ze sturen nu een nieuw ONT toe wat een hele WEEK kan duren, ik dacht een rood lampje betekent iets in de wijkcentrale @Barre73 zou jij evt iets kunnen zien?

Mijn vader woont alleen en heeft nu geen internet/TV/Spotify, wat ik erg vervelend voor m vind.
Als ik het kan oplossen door een andere ONT op te hangen, doe ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
itsmemax schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:17:
Ineens een rood lampje op de ONT bij mijn vader thuis, provider is Budget op KPN Netwerk. Ze sturen nu een nieuw ONT toe wat een hele WEEK kan duren, ik dacht een rood lampje betekent iets in de wijkcentrale @Barre73 zou jij evt iets kunnen zien?

Mijn vader woont alleen en heeft nu geen internet/TV/Spotify, wat ik erg vervelend voor m vind.
Nee, ik niet.

@Economics misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:55
Ik vraag me af of iemand wel eens iets vergelijkbaars heeft gehad (en ik moet mijn frustratie kwijt, haha)...

KPN is al sinds de lente van 2023 bezig met onze wijk overzetten naar glasvezel. Dat is in het appartementencomplex (jaren '80) waar ik woon wel een beetje een puzzel omdat wij de meterkasten niet in de woning hebben, maar in een gemeenschappelijke ruimte in het trappenhuis.

Er zijn de afgelopen anderhalf jaar al zeker 6 monteurs langs geweest die steeds onverrichter zake weg zijn gegaan omdat ze niet kunnen uitvogelen hoe ze de glasvezelaansluiting naar de woningen kunnen brengen.
Ze hebben het wél al naar de meterkasten gebracht - door gewoon 1 bewoner de sleutel te vragen van die ruimte en de meterkasten vervolgens open te breken en zonder te informeren de kabel door te trekken (ik kwam er bij toeval achter dat er opeens een aansluitpunt hing).
Ook de verhuurder van het complex heeft hierover contact gehad met KPN maar dat leidt steeds nergens toe.

Nu kreeg ik vanochtend na een lange periode van stilte een mail van KPN dat ik in week 2 van 2025 een nieuw "glasvezelkastje" krijg toegestuurd, en dat daarna binnen 3 weken mijn bestaande koperverbinding wordt afgesloten. Nogal onhandig, want ik heb dus geen aansluitpunt in mijn woning.

KPN gebeld (ik heb nu ook internet van KPN, via de koperlijn), zij gaan weer een monteur langssturen, maar die gaat dan waarschijnlijk de telefoonkabel er uit trekken en daar in plaats van een netwerkkabel o.i.d. trekken (dat kan dus alleen als de glasvezelverbinding al is geactiveerd, dus die monteur komt pas in januari) - als dat lukt tenminste.
Het 'moet' wel lukken, want in Q1 wordt hier in de hele wijk de koperverbinding uitgeschakeld.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:02
Tc99m schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:43:
maar die gaat dan waarschijnlijk de telefoonkabel er uit trekken en daar in plaats van een netwerkkabel o.i.d. trekken (dat kan dus alleen als de glasvezelverbinding al is geactiveerd, dus die monteur komt pas in januari) - als dat lukt tenminste.
Je kunt ook de UTP kabel gebruiken voor DSL, dat werkt prima. Dus:
- Nu alvast de telefoonkabel eruit, UTP erin
- Op de UTP kabel tijdelijk RJ11 pluggen knijpen voor je DSL verbinding
- Na oplevering glasvezel knip je de RJ11 eraf en knijp je er RJ45 op.

Denken in mogelijkheden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
jongetje schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:38:
[...]

Je kunt ook de UTP kabel gebruiken voor DSL, dat werkt prima. Dus:
- Nu alvast de telefoonkabel eruit, UTP erin
- Op de UTP kabel tijdelijk RJ11 pluggen knijpen voor je DSL verbinding
- Na oplevering glasvezel knip je de RJ11 eraf en knijp je er RJ45 op.

Denken in mogelijkheden 8)
Welke UTP-kabel?

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:02
Die je erin gaat trekken. Die maak je dan vast aan de telefoonkabel en trek je dan in de leiding. Een Tweaker zou dat wel lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
jongetje schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:19:
[...]

Die je erin gaat trekken. Die maak je dan vast aan de telefoonkabel en trek je dan in de leiding. Een Tweaker zou dat wel lukken?
Mits de huidige telefoonkabel van @Tc99m netjes door een buis heen loopt.....

Maar als hij zegt dat een eventuele monteur waarschijnlijk de telefoonkabel eruit gaat trekken en vervangen door UTP, kan hij dat eventueel inderdaad net zo goed alvast zelf doen.

Heb in een vorige woning, voor er glas lag tot in de meterkast, ook jarenlang de telefoonaansluiting die in de woonkamer zat 'verlengd' met UTP omdat ik DSL modem in de trapkast kwijt wilde en niet middenin de woonkamer.

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 17-12-2024 15:28 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:24
Morgen is het zover. Ze komen de FTU plaatsen. Weet iemand hoe lang het dan ongeveer duurt voordat dit punt actief kan zijn. Had KPN net gebeld maar die kunnen nu niks doen, terwijl er wel ergens op hun website staat dat je je vooraf aan kan melden.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
John245 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:19:
Morgen is het zover. Ze komen de FTU plaatsen. Weet iemand hoe lang het dan ongeveer duurt voordat dit punt actief kan zijn. Had KPN net gebeld maar die kunnen nu niks doen, terwijl er wel ergens op hun website staat dat je je vooraf aan kan melden.
kpn zelf draaid elke dag database update. waarin de aanenemer meld dat het FTU binnen zit en gemeten is.
bij andere provider kan er x aantal werkdagen overheen gaan meestal dag of 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
https://netwerk.kpn.com/mijn-status/ als de site hier aangeeft "Glasvezel beschikbaar" dan is hij afgemeld en kan je een bestelling plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tc99m schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:43:
Ik vraag me af of iemand wel eens iets vergelijkbaars heeft gehad (en ik moet mijn frustratie kwijt, haha)...

KPN is al sinds de lente van 2023 bezig met onze wijk overzetten naar glasvezel. Dat is in het appartementencomplex (jaren '80) waar ik woon wel een beetje een puzzel omdat wij de meterkasten niet in de woning hebben, maar in een gemeenschappelijke ruimte in het trappenhuis.

Er zijn de afgelopen anderhalf jaar al zeker 6 monteurs langs geweest die steeds onverrichter zake weg zijn gegaan omdat ze niet kunnen uitvogelen hoe ze de glasvezelaansluiting naar de woningen kunnen brengen.
Ze hebben het wél al naar de meterkasten gebracht - door gewoon 1 bewoner de sleutel te vragen van die ruimte en de meterkasten vervolgens open te breken en zonder te informeren de kabel door te trekken (ik kwam er bij toeval achter dat er opeens een aansluitpunt hing).
Ook de verhuurder van het complex heeft hierover contact gehad met KPN maar dat leidt steeds nergens toe.

Nu kreeg ik vanochtend na een lange periode van stilte een mail van KPN dat ik in week 2 van 2025 een nieuw "glasvezelkastje" krijg toegestuurd, en dat daarna binnen 3 weken mijn bestaande koperverbinding wordt afgesloten. Nogal onhandig, want ik heb dus geen aansluitpunt in mijn woning.

KPN gebeld (ik heb nu ook internet van KPN, via de koperlijn), zij gaan weer een monteur langssturen, maar die gaat dan waarschijnlijk de telefoonkabel er uit trekken en daar in plaats van een netwerkkabel o.i.d. trekken (dat kan dus alleen als de glasvezelverbinding al is geactiveerd, dus die monteur komt pas in januari) - als dat lukt tenminste.
Het 'moet' wel lukken, want in Q1 wordt hier in de hele wijk de koperverbinding uitgeschakeld.
Eerst een correctie: niet in de hele wijk wordt koper uitgeschakeld. Dit gaat per individueel adres waar glas beschikbaar is. Als dat bij jullie dus eigenlijk niet zo is zou je dat bij de klantenservice moeten aangeven (of misschien staat er in die brief of mail een telefoonnummer) met het verzoek of je provider dit bij KPN Koperuit kan aangeven.
Koperuit werkt op basis van de administratie. Als deze niet klopt met de werkelijkheid dan moet dat gefixed worden. Liefst de werkelijkheid maar als dat niet kan, dan de administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Laatst online: 16:33
N=1 maar bij mij is het een paar weken geleden op woensdag geplaatst, op donderdag zag ik op kpn.com dat ik kon overstappen op glasvezel (meteen gedaan) en op zondag had ik werkend internet. Misschien dat het nog eerder kon, want op zondag haalde ik pas het glasvezelkastje af bij het PostNL-punt.

[ Voor 10% gewijzigd door kwon op 18-12-2024 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
kwon schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:55:
[...]

N=1 maar bij mij is het een paar weken geleden op woensdag geplaatst, op donderdag zag ik op kpn.com dat ik kon overstappen op glasvezel (meteen gedaan) en op zondag had ik werkend internet. Misschien dat het nog eerder kon, want op zondag haalde ik pas het glasvezelkastje af bij het PostNL-punt.
Dat zou mooi zijn. Ik reken hier op een wat langere doorlooptijd i.v.m. de aanstaande feestdagen.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Laatst online: 16:33
John245 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:23:
[...]

Dat zou mooi zijn. Ik reken hier op een wat langere doorlooptijd i.v.m. de aanstaande feestdagen.
Nog ter aanvulling: bij de aanvraag voor de overstap (vanaf koper) moet je een datum opgeven. Op die donderdag was de eerstmogelijke datum die ik kon selecteren de maandag erop. Maar op zondag werkte het dus al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
John245 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:23:
[...]

Dat zou niet logisch zijn qua zichtbaarheid want dat gaat automatisch.
Belangrijkste is dat de onderaannemer die het glas komt afmonteren, dat ook in de app op zijn tablet gereed meldt. Zodat dit vervolgens die avond automatisch door de hoofdaannemer naar de database van KPN Netwerk wordt gepusht.
Dat is de normale doorlooptijd en dat heeft niets met feestdagen te maken,.
Als dat goed gaat, dan zie je inderdaad de volgende dag dat je kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
Barre73 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:01:
[...]

Dat zou niet logisch zijn qua zichtbaarheid want dat gaat automatisch.
Belangrijkste is dat de onderaannemer die het glas komt afmonteren, dat ook in de app op zijn tablet gereed meldt. Zodat dit vervolgens die avond automatisch door de hoofdaannemer naar de database van KPN Netwerk wordt gepusht.
Dat is de normale doorlooptijd en dat heeft niets met feestdagen te maken,.
Als dat goed gaat, dan zie je inderdaad de volgende dag dat je kan bestellen.
Ja maar ik kan mij voortellen dat het afleveren wat langer duurt i.v.m. de feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
jongetje schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:19:
[...]

Dat hebben al drie monteurs van KPN geopperd, maar geen enkele durfde het tot nu toe aan. Maar bedankt voor je tip.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Barre73 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:55:
[...]

Eerst een correctie: niet in de hele wijk wordt koper uitgeschakeld. Dit gaat per individueel adres waar glas beschikbaar is. Als dat bij jullie dus eigenlijk niet zo is zou je dat bij de klantenservice moeten aangeven (of misschien staat er in die brief of mail een telefoonnummer) met het verzoek of je provider dit bij KPN Koperuit kan aangeven.
Koperuit werkt op basis van de administratie. Als deze niet klopt met de werkelijkheid dan moet dat gefixed worden. Liefst de werkelijkheid maar als dat niet kan, dan de administratie.
Tja, dat is wat de medewerker van KPN aan de telefoon zei. Toen ik aangaf dat het uitgesteld moest worden, gaf hij aan dat eind Q1 definitief de verbinding voor de hele wijk wordt uitgeschakeld. Het zou natuurlijk fijner zijn voor mij als geldt wat jij zegt (wat mij ook wel logisch lijkt hoor), dat geeft wat meer ademruimte.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
eymey schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:26:
[...]

Mits de huidige telefoonkabel van @Tc99m netjes door een buis heen loopt.....

Maar als hij zegt dat een eventuele monteur waarschijnlijk de telefoonkabel eruit gaat trekken en vervangen door UTP, kan hij dat eventueel inderdaad net zo goed alvast zelf doen.

Heb in een vorige woning, voor er glas lag tot in de meterkast, ook jarenlang de telefoonaansluiting die in de woonkamer zat 'verlengd' met UTP omdat ik DSL modem in de trapkast kwijt wilde en niet middenin de woonkamer.
Ja, dat vraag ik mij ook af (of die netjes door een buis loopt). De monteurs vertrouwen het tot nu toe niet helemaal.

Daarnaast is de telefoonkabel totdat die in mijn woonkamer binnenkomt de verantwoordelijkheid van KPN. Ik ga daar bij voorkeur niet zelf aan rommelen, zeker niet als er een risico is dat er iets kapot kan gaan. Daarnaast betekent het ook dat als ik mijn telefoonkabel uittrek, ik vanaf dat moment geen internet meer heb. Ik kan dus sowieso niks doen totdat ik een nieuw modem/router ontvang van KPN dat ik op het glasvezelaansluitpunt kan aansluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door Tc99m op 18-12-2024 11:47 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Tc99m schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:43:
[...]

Ja, dat vraag ik mij ook af (of die netjes door een buis loopt). De monteurs vertrouwen het tot nu toe niet helemaal.

Daarnaast is de telefoonkabel totdat die in mijn woonkamer binnenkomt de verantwoordelijkheid van KPN. Ik ga daar bij voorkeur niet zelf aan rommelen, zeker niet als er een risico is dat er iets kapot kan gaan. Daarnaast betekent het ook dat als ik mijn telefoonkabel uittrek, ik vanaf dat moment geen internet meer heb. Ik kan dus sowieso niks doen totdat ik een nieuw modem/router ontvang van KPN dat ik op het glasvezelaansluitpunt kan aansluiten.
Dat vraag ik mij dus af, of die kabel tot in de woonkamer de verantwoordelijkheid is van KPN. Wellicht heb jij daar tot nu toe altijd je DSL modem in zitten en zo, maar zeker als er in je meterkast buiten je woning ook al een aansluitdoos zit en de kabel naar je woonkamer zit daar met een rj11 in, dan kan het maar heel goed zijn dat de verantwoordelijkheid/eigendom van KPN al eindigt in je meterkast, en dat het laatste stukje tot in jouw woning door de bouwer is gemaakt (en dus ook nu jouw verantwoordelijkheid is).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
eymey schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:16:
[...]

Dat vraag ik mij dus af, of die kabel tot in de woonkamer de verantwoordelijkheid is van KPN. Wellicht heb jij daar tot nu toe altijd je DSL modem in zitten en zo, maar zeker als er in je meterkast buiten je woning ook al een aansluitdoos zit en de kabel naar je woonkamer zit daar met een rj11 in, dan kan het maar heel goed zijn dat de verantwoordelijkheid/eigendom van KPN al eindigt in je meterkast, en dat het laatste stukje tot in jouw woning door de bouwer is gemaakt (en dus ook nu jouw verantwoordelijkheid is).
Vroeger haalden ze vreemde dingen uit. Hier zit een lasdop onder het laminaat. Onze glasvezel aansluiting hebben we netjes naast de serverkast aan laten brengen (kelder in het midden van de woning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
stormfly schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:53:
[...]

https://netwerk.kpn.com/mijn-status/ als de site hier aangeeft "Glasvezel beschikbaar" dan is hij afgemeld en kan je een bestelling plaatsen.
Vraag me af of dat altijd goed gaat.

Als ik bijvoorbeeld 9561 BE 6 invoer dan is er geen glasvezel beschikbaar.

Volgens deze site wel: https://www.kpn.com/internet/glasvezel?icid=quicktile3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
John245 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:12:
[...]

Als één van beide op groen staat dan kan je bestellen ;-) je hebt gelijk het lijkt niet dezelfde database oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
stormfly schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:17:
[...]

Als één van beide op groen staat dan kan je bestellen ;-) je hebt gelijk het lijkt niet dezelfde database oid.
De monteur heeft zijn werkzaamheden gedaan. Morgen eens kijken of er groen licht is. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
John245 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:25:
[...]

De monteur heeft zijn werkzaamheden gedaan. Morgen eens kijken of er groen licht is. :)
Als het goed is zit de golflengte van het licht ver boven die van groen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tc99m schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:41:
[...]

Tja, dat is wat de medewerker van KPN aan de telefoon zei. Toen ik aangaf dat het uitgesteld moest worden, gaf hij aan dat eind Q1 definitief de verbinding voor de hele wijk wordt uitgeschakeld. Het zou natuurlijk fijner zijn voor mij als geldt wat jij zegt (wat mij ook wel logisch lijkt hoor), dat geeft wat meer ademruimte.
In alle bescheidenheid... ik weet het 200% zeker.
En ik erger me nog wel eens aan de klantenservice van KPN consumentenmarkt die dit soort dingen roept.

Maar... dit lost jouw probleem niet op. Want voor jou staat dus in de administratie dat het adres gewoon aangesloten is en die verdere belemmering staat nergens dus het koperuitverhaal loopt dan toch door.

Check je DM even,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
John245 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:12:
[...]

KPN.com is van de provider en die laat dus alles zien waar zij kunnen leveren.
Netwerk.kpn laat alleen de adressen zien van KPN Netwerk zelf.

Jouw voorbeeldadres is van Glaspoort en toont dus niet bij KPN netwerk. Maar KPN kan uiteraard wel leveren bij Glaspoort dus daar zie je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
[...]

Zowel KPN als mijn verhuurder (teven de eigenaar van het hele complex) hebben aangegeven dat het de verantwoordelijkheid van KPN is.
In mijn meterkast zit ook geen aansluitdoos voor de telefoonlijn, alleen lopen de telefoonlijnen door dezelfde ruimte waar ook mijn meterkasten in zitten (maar wel buiten mijn meterkast dus), waardoor de buis waardoor deze lopen gebruikt kan worden om een netwerkkabel door te trekken. Dat betekent ook dat ik mijn telefoonlijn direct kwijt ben als ze die route willen gebruiken voor glasvezel.

scintillating

• Barre73
Tc99m schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:04:
[...]
Zowel KPN als mijn verhuurder (teven de eigenaar van het hele complex) hebben aangegeven dat het de verantwoordelijkheid van KPN is.
In mijn meterkast zit ook geen aansluitdoos voor de telefoonlijn, alleen lopen de telefoonlijnen door dezelfde ruimte waar ook mijn meterkasten in zitten (maar wel buiten mijn meterkast dus), waardoor de buis waardoor deze lopen gebruikt kan worden om een netwerkkabel door te trekken. Dat betekent ook dat ik mijn telefoonlijn direct kwijt ben als ze die route willen gebruiken voor glasvezel.
Als de buis van de huidige telefoonkabel (die van KPN zelf dus) de enige is om te gebruiken dan hebben we een issue...
Formeel mag dat namelijk niet omdat de glasvezel eerst gereed moet zijn voordat de koperuitaansluiting aangekondigd mag worden voor koperuit (en dan nog met een opzegtermijn).
Informeel..... is een ander verhaal.

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:38
Weer een jaar verder en nog geen glasvezel van KPN.
Zal de status Je staat op de planning om te worden aangesloten op glasvezel - Plan van aanpak in 2025 dan eindelijk veranderen of wordt het 2050 ??

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

• ZwarteIJsvogel

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

MichielFRL schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:23:
Weer een jaar verder en nog geen glasvezel van KPN.
Zal de status Je staat op de planning om te worden aangesloten op glasvezel - Plan van aanpak in 2025 dan eindelijk veranderen of wordt het 2050 ??
Dan is KPN bij jou al een stuk verder dan hier. De status hier is nog steeds Nog niet gepland. Mijn gemeente staat bij Glaspoort wel in het rijtje In onderzoek en Delta heeft de aanleg hier inmiddels gepauzeerd 'omdat ook een andere partij concrete plannen heeft om glasvezel aan te leggen'. Het lijkt een beetje op het wanneer-ben-ik-aan-de-beurtgevoel uit de tijd dat ADSL werd uitgerold (ook alweer zo'n 25 jaar geleden).

Sinds wanneer heeft jouw adres genoemde status?

• nemesis09
  • Laatst online: 14-09 00:34
Hier ook een “en nu?” situatie.

Gemeente is al jaren aan het vechten met kpn. Nu eindelijk alles aan het aansluiten. Toestemming gegeven, schouwing geweest, abo afgesloten

En nu steekt al ruim een jaar het sprietje uit de erfgrens/stoep. Bij een aantal buren lag hij wel al bij het huis.

Van de week kwam ik een jongen met kpn jas tegen die alles aan het afmonteren was. Inmiddels is dus de hele straat aangesloten, behalve ik. En ik heb echt overal gelijk toestemming voor gegeven.

Ondertussen sta ik ook op “Je staat op de planning om te worden aangesloten op glasvezel” en begreep dat er een fictieve datum is van eind maart. Maar niemand kan mij dus uitleggen waarom de kabel dus nog steeds niet het huis binnen gelegd is en in de rest van de straat wel. Het zijn rijtjeshuizen — allemaal hetzelfde

Moet ik nu KPN/Allinq op hun blauwe ogen geloven dat ze inderdaad deze fictieve datum gaan halen? Ik heb er niet zo veel vertrouwen meer in. Tijdens het hele proces is er werkelijk waar niemand geweest die ook maar op enige manier met mij, de klant, communiceert, en verder dan “doe maar gewoon wachten mevrouwtje” komt men niet.

• Arjan A
  • Laatst online: 21:53

Arjan A

Cenosillicafoob

nemesis09 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:52:
Hier ook een “en nu?” situatie.

Gemeente is al jaren aan het vechten met kpn. Nu eindelijk alles aan het aansluiten. Toestemming gegeven, schouwing geweest, abo afgesloten

En nu steekt al ruim een jaar het sprietje uit de erfgrens/stoep. Bij een aantal buren lag hij wel al bij het huis.

Van de week kwam ik een jongen met kpn jas tegen die alles aan het afmonteren was. Inmiddels is dus de hele straat aangesloten, behalve ik. En ik heb echt overal gelijk toestemming voor gegeven.

Ondertussen sta ik ook op “Je staat op de planning om te worden aangesloten op glasvezel” en begreep dat er een fictieve datum is van eind maart. Maar niemand kan mij dus uitleggen waarom de kabel dus nog steeds niet het huis binnen gelegd is en in de rest van de straat wel. Het zijn rijtjeshuizen — allemaal hetzelfde

Moet ik nu KPN/Allinq op hun blauwe ogen geloven dat ze inderdaad deze fictieve datum gaan halen? Ik heb er niet zo veel vertrouwen meer in. Tijdens het hele proces is er werkelijk waar niemand geweest die ook maar op enige manier met mij, de klant, communiceert, en verder dan “doe maar gewoon wachten mevrouwtje” komt men niet.
Ben je al wel klant bij KPN? Bij mij was het aangeven van een snelheidsverhoging voldoende om mijn DSL om te laten zetten naar glas. Ik was ook meteen de eerste in de buurt. Dat was meer dan 2 jr geleden en bij sommige KPN-klanten steekt het sprietje nog steeds uit de straat...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• MichielFRL
  • Laatst online: 19:38
ZwarteIJsvogel schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:45:
Sinds wanneer heeft jouw adres genoemde status?
Sinds eind 2019. Aanleg van de stad is opgedeeld in 2 fasen. 1e fase is klaar, 2e fase heeft KPN geen zin meer lijkt het.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

• nemesis09
  • Laatst online: 14-09 00:34
Arjan A schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:08:
[...]

Ben je al wel klant bij KPN? Bij mij was het aangeven van een snelheidsverhoging voldoende om mijn DSL om te laten zetten naar glas. Ik was ook meteen de eerste in de buurt. Dat was meer dan 2 jr geleden en bij sommige KPN-klanten steekt het sprietje nog steeds uit de straat...
Ja glasvezel klant zelfs, maar dus tot het erin ligt nog over koper. Ik moet denk ik maar nog 3 maanden wachten maar ik vind het echt bloed irritant dat de hele straat afgemonteerd is behalve ik :(

• John245
kwon schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:55:
[...]

Het wordt helaas geen N=2. Maar afwachten wanneer ik wat activiteit zie.

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Dat vraag ik mij dus af, of die kabel tot in de woonkamer de verantwoordelijkheid is van KPN.
KPN Is verantwoordelijk t/m het ISRA, de daadwerkelijke hoofdaansluiting. Alle binnengeleiding daarachter is eigendom klant en daarmee ook verantwoordelijkheid van de klant.

In mijn ervaring als monteur is de ONT maar zelden de oorzaak, tenminste als het het alarm-lampje op een XGS-PON ONT betreft. Vaak is er dan iets in de PoP gebeurd of is er ergens graafschade.

Is de ONT ondertussen binnen?

[ Voor 49% gewijzigd door Wildfire op 19-12-2024 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:11
Ik ben een jaartje naar ziggo gegaan, maar ga weer terug naar glasvezel. Ik heb een ty-01 hangen en voordat gpon beschikbaar was kon je 1gbit hier krijgen.
Nu heb ik een eigen router met direct glasvezelingang en een patch-cover en zou t fijn vinden als ik die nog kon gebruiken. Weten jullie of ik bij het afsluiten van een 100mbit abo nog op aon blijf of toch naar xgs-pon wordt overgezet? Ik ga niet naar odido over maar wrsl kpn of youfone of een andere kpn dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wildfire schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:17:
[...]

KPN Is verantwoordelijk t/m het ISRA, de daadwerkelijke hoofdaansluiting. Alle binnengeleiding daarachter is eigendom klant en daarmee ook verantwoordelijkheid van de klant.
Mwah... daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er is ook nog een PvE dat stelt dat de FTU moet worden gemonteerd op een plek waar ook een kabel vandaan moet kunnen worden gelegd of getrokken naar de verblijfsruimte. En ja, die kabel is dan de verantwoordelijkheid van de bewoner/eigenaar maar als de FTU buiten in een externe meterkast wordt geplaatst waar vandaan je geen kabel kan trekken, dan is het toch weer KPN die het fout heeft gedaan (of de aannemer dan eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
[b]Wildfire in "[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud"Wildfire schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:17

Is de ONT ondertussen binnen?
Yes is binnen, en was inderdaad het probleem niet. Vader moet nu tot 21 januari wachten tot een monteur zou kunnen, belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

itsmemax schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:09:

[...]

Yes is binnen, en was inderdaad het probleem niet. Vader moet nu tot 21 januari wachten tot een monteur zou kunnen, belachelijk.
Een maand?? Dat begrijp ik niet. Ik kom zelf nog bij klanten die in de laatste paar dagen contact hebben gehad, ik neem aan dat het in jouw vader's regio dan echt hartstikke druk is want anders begrijp ik dat echt niet.

Ik zou adviseren daar toch nog eens achteraan te bellen want een maand zonder internet is niet te doen. Ook al zou hij een noodpakket hebben toegestuurd gekregen, een maand lang op een noodpakket draaien (4G wifi modempje en Digitenne) lijkt me nou ook niet de beste oplossing voor de tussentijd.

Gebaseerd op mijn eigen ervaringen met storingen op glasvezel -- als het een AON-verbinding is (dus geen GPON of XGS-PON) dan is het 9 van de 10 keer een defecte of per ongeluk verwijderde patch in de PoP wat een monteur in een paar minuten kan herstellen. Bij XGS-PON mogen en kunnen de meeste monteurs niet in die specifieke PoPs, dan is er wat meer kans op kabelschade ergens.

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 20-12-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
itsmemax schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:09:
[...]

Heeft @Economics niks kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
Die heb ik niet gesproken, vind het ook niet netjes om hem zomaar te DMen

Maar zojuist weer gebeld, blijven volhouden dat ze een ticket aanmaken mocht er een slot vrijkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:00

Kun jij mij wat gegevens sturen dan kan ik met je mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wildfire schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:56:
[...]

Een maand?? Dat begrijp ik niet. Ik kom zelf nog bij klanten die in de laatste paar dagen contact hebben gehad, ik neem aan dat het in jouw vader's regio dan echt hartstikke druk is want anders begrijp ik dat echt niet.

Ik zou adviseren daar toch nog eens achteraan te bellen want een maand zonder internet is niet te doen. Ook al zou hij een noodpakket hebben toegestuurd gekregen, een maand lang op een noodpakket draaien (4G wifi modempje en Digitenne) lijkt me nou ook niet de beste oplossing voor de tussentijd.

Gebaseerd op mijn eigen ervaringen met storingen op glasvezel -- als het een AON-verbinding is (dus geen GPON of XGS-PON) dan is het 9 van de 10 keer een defecte of per ongeluk verwijderde patch in de PoP wat een monteur in een paar minuten kan herstellen. Bij XGS-PON mogen en kunnen de meeste monteurs niet in die specifieke PoPs, dan is er wat meer kans op kabelschade ergens.
Het ging om een rood Alarmlampje dus we hebben het over XGS-PON. Maar dat kan natuurlijk nog steeds op een P2P netwerk zijn met een patch op een ODF lade die er uit is getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:44
Shizzel schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 07:53:
Ik ben een jaartje naar ziggo gegaan, maar ga weer terug naar glasvezel. Ik heb een ty-01 hangen en voordat gpon beschikbaar was kon je 1gbit hier krijgen.
Nu heb ik een eigen router met direct glasvezelingang en een patch-cover en zou t fijn vinden als ik die nog kon gebruiken. Weten jullie of ik bij het afsluiten van een 100mbit abo nog op aon blijf of toch naar xgs-pon wordt overgezet? Ik ga niet naar odido over maar wrsl kpn of youfone of een andere kpn dochter.
Wat is de maximale snelheid die je kan krijgen via de KPN Postcodecheck?

<=1Gbit=AON
>1Gbit=XGS-PON

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxforgames
  • Laatst online: 26-07 17:40
Kreeg net te horen dat het te duur zou worden om onze straat aan te sluiten (de straat waar de wijkcentrale in staat…). Hoe lang duurt het ongeveer voordat ze het koper afsluiten nadat glas is aangelegd? Heb op dit moment geen alternatief en onze straat is de enige in het hele dorp die nog op koper zit dus hoe snel moet ik een belletje doen naar ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
foxforgames schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:09:
Kreeg net te horen dat het te duur zou worden om onze straat aan te sluiten (de straat waar de wijkcentrale in staat…). Hoe lang duurt het ongeveer voordat ze het koper afsluiten nadat glas is aangelegd? Heb op dit moment geen alternatief en onze straat is de enige in het hele dorp die nog op koper zit dus hoe snel moet ik een belletje doen naar ziggo?
Dan heeft de gemeente geen goede afspraken gemaakt. Hier moesten ze ca. 3 km boren voor ca. 100 huizen en dat hebben ze ook gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeeZrZz2rLtdEyCdXDEjYFRF5ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k740wKMURXv5xGri6ITUX4Fg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxforgames
John245 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:18:
[...]

Dan heeft de gemeente geen goede afspraken gemaakt. Hier moesten ze ca. 3 km boren voor ca. 100 huizen en dat hebben ze ook gedaan.
Weet je toevallig tot hoever de gemeente betrokken is bij het aanleggen van glasvezel? Ik heb vragen gesteld aan de gemeenteraad en die claimen dat het allemaal kpn idee was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
foxforgames schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:25:
[...]

Weet je toevallig tot hoever de gemeente betrokken is bij het aanleggen van glasvezel? Ik heb vragen gesteld aan de gemeenteraad en die claimen dat het allemaal kpn idee was.
Er vinden onderhandelingen plaats in de beginfase. Als de gemeente te hoge eisen stelt gaat is er kans dat het hele project niet doorgaat. Uiteindelijk wordt er natuurlijk gekeken of het project als geheel winstgevend is.

De gemeente kan dus eisen stellen dat alle woningen moeten worden aangesloten. Dat is hier altijd het uitgangspunt geweest.

Het kan een KPN idee zijn. Maar er zijn wel overleggen tussen de gemeente en KPN. Jou gemeente heeft vast ook eisen gesteld. Ik hoorde namelijk van de mensen die de glasvezel in de straat leggen dat veel projecten vertraging oplopen door overleg met gemeenten.

Kunnen ze bij jou in de straat gewoon graven of moeten ze gestuurd boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxforgames
John245 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:34:
[...]

Kunnen ze bij jou in de straat gewoon graven of moeten ze gestuurd boren?
Uit ervaring weet ik dat er regelmatig gegraven wordt in mijn straat maar ik heb ook die machine zien staan, aangezien het glasvezel vanaf onze straat komt. Maar nu ik weet dat ze hebben onderhandeld met de gemeente kan ik daar wel achteraan om te kijken wat er nou precies is afgesproken. En voor winstgevendheid weet ik dat het maar maximaal 14 adressen zijn die nu op het koper blijven. Weet niet hoe rendabel het is om het koper voor 14 adressen aan te houden met misschien maar 4 afnemers. En ik heb ook al gezien dat ze van plan waren om in 2025 het koper uit te zetten, ook al hebben ze die melding weg gehaald na een paar maanden.
Pagina: 1 ... 35 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie