Ik ben op zoek naar advies over mijn huidige situatie met KPN, KPN Netwerk en VolkerWessels Telecom (nu Hanab). Ik woon (en ben ook de eigenaar) in een appartement en in mei vorig jaar is er glasvezel aangelegd in mijn gebouw. Daarna werd de verbinding gemarkeerd als beschikbaar op de website van KPN Netwerk, dus ik vroeg om een abonnement via KPN. Ik heb het geïnstalleerd met Genexis ONT en oeps, het werkte niet. Ik vroeg om een technicus en hij bevestigde ook dat de verbinding niet werkte, dus hij markeerde dat op het systeem van KPN en mijn reis begon op 4 juli 2024.
Niemand van VWT kwam bij mij langs en ze vertelden me verschillende redenen, zoals:
- Op 16 september zeiden ze dat ze de straat moesten opgraven om te vinden waar de kabel kapot was. Sindsdien is er geen dergelijke actie ondernomen en aangezien het maximaal 8 weken duurt voor een graafvergunning, betwijfel ik of dat het geval was.
- Ze vertelden me dat ze wachtten op een vergunning van de VVE, wat ik meteen ontkende door te praten met zowel de beheerder van de VVE als de conciërge van het gebouw (ze zeiden allebei dat er geen dergelijk verzoek was).
Omdat ik zelf een glasvezelinstallatie in het hele appartement heb (kamer-tot-kamer glasvezel), heb ik ook een visuele foutzoeker die ik gebruikte tegen FTU en bingo, het probleem was het laspunt van twee glasvezelkabels (één naar buiten en één naar de SC APC vrouwelijke connector). Ik heb dit gemeld bij VWT en geen geluk, het kon ze niets schelen (ik ben naar het hoofdkantoor van VWT in Nieuwegein gegaan en heb persoonlijk een rapport afgegeven).
Weet iemand hoe ik met deze situatie moet omgaan, moet ik de geschillencommissie voor telecommunicatie inschakelen? Aangezien KPN hier de enige operator is vanwege de concessie die is gegeven door de gemeente Den Haag, denk ik dat er een repercussie zou moeten zijn vanwege dit gebrek aan aandacht van hun kant, zelfs als dit probleem verband houdt met VWT (ik ben klant/gebruiker van KPN, niet van VWT).
Ik zou ook blij zijn als iemand die aan VWT/Hanab werkt tenminste een redelijke uitleg kan geven waarom ik nog steeds wacht tot dit probleem is opgelost. Ik heb VWT/KPN Netwerk meerdere keren gebeld (waarschijnlijk 20+), maar ik kon nog steeds geen feedback krijgen.
Ik ping @
Barre73 omdat ik denk dat hij misschien wat inzichten heeft.