[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Pagina: 1 ... 31 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
ernstoud schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:44:
Eind dit jaar 5G. Maar ja, altijd die bundels en nooit echt unlimited.

Overigens… is dat slecht bekend staan in de buurt van Delta te specificeren? Wat dan? Als een populatie gebruikers groot is dan zijn er altijd ook issues, dat is met automerken en ook met providers. De KPN fora staan ook vol met problemen.

Ik zou het wel weten… glasvezel. De rest wat je noemt is vragen om teleurstellingen. Groot bedrag, doe anders een persoonlijke lening. Paar tientjes per maand doet minder pijn.
Helaas is dat van horen zeggen. Zelf persoonlijk geen ervaring met het Delta netwerk.
(Delta vezel ligt hier voor de oprit in de grond; geen glas genomen maar bij Ziggo gebleven)

Kan natuurlijk zoiets zijn als Wifi problemen (wat meer probleem is van de consument zelf en mindere mate van de ISP (tenzij Wifi van ISP modem slecht is) tot wegvallen van verbinding of slecht TV-product.
Hij heeft wel gezegd dat ze regelmatig weer naast hun (huidige) huis zo'n Delta verdeelpunt o.i.d. opengraven omdat ze daar weer mee bezig zijn. Maar ook dat is van mijn kant horen zeggen; zelf heb ik dat niet gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 23-01-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Piet91 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:36:
[...]

Helaas is dat van horen zeggen. Zelf persoonlijk geen ervaring met het Delta netwerk.
(Delta vezel ligt hier voor de oprit in de grond; geen glas genomen maar bij Ziggo gebleven)

Kan natuurlijk zoiets zijn als Wifi problemen (wat meer probleem is van de consument zelf en mindere mate van de ISP (tenzij Wifi van ISP modem slecht is) tot wegvallen van verbinding of slecht TV-product.
Hij heeft wel gezegd dat ze regelmatig weer naast hun (huidige) huis zo'n Delta verdeelpunt o.i.d. opengraven omdat ze daar weer mee bezig zijn. Maar ook dat is van mijn kant horen zeggen; zelf heb ik dat niet gezien.
Hier nu drie jaar Delta. Perfect. 940/930 Mbps. Als je wil zelfs 8 Gbps. Super stabiel.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
Barre73 schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:49:
[...]

Om de boel vlot te trekken zou je eventueel zelf (met een regenpak aan) een buis kunnen leggen in je kruipruimte. Onder de fundering door buiten laten uitkomen en binnen in de meterkast (of woonkamer, wat bij jou het beste werkt). Dit mag een simpele flexbuis van 25mm zijn maar zorg wel dat er een touwtje in zit om dan de glaskabel door te trekken.

Jij als prive persoon mag veel meer dan een werknemer van een aannemer mag.

Bij kruipruimtes met water hebben zij te maken met arbo-eisen, leegpompen, hoge kosten, etc etc... jij niet.

Mocht je dit doen en het is gelukt, dan terugmailen (met foto) dat je zelf een mantelbuis van buiten tot binnenin de woning hebt gelegd.
Inmiddels zijn we een tijdje verder (heeft echt een tijd stil gelegen (volgens degene van KPN Netwerk die ik de 19de sprak, kwam het door een probleem dat zij de orders niet binnen kregen oid) en zou KPN Netwerk vanmiddag (tussen 12-17) komen. Helaas nog niemand gezien.
Wel alvast de meterkast gecheckt, en het lijkt erop dat het wegpompen en aanleggen van een buis niet (meer) nodig is, gezien de foto hieronder.
Zowel het isra punt als de aansluiting van Ziggo zijn al door een mantelbuis heen gekomen, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of het ook lukt met de glasaansluiting. We gaan het meemaken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AijfW2EJCY9vU2e8eJ45spugN4o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7gz92HzmKewQ4WZoC95Nqe0N.jpg?f=user_large

Oh- om nog even snel toe te voegen. Gisteren ook installatiepakket (modem, kabeltje + adapter) binnen gekregen. Maar niet de zaken om over de (AON) aansluiting te zetten. Ik ben benieuwd of KPN Netwerk dit ook mee heeft, of dat er toch een monteur langs moet komen...

[ Voor 7% gewijzigd door Sjowhan op 25-01-2024 15:52 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
Sjowhan schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:39:
[...]

Inmiddels zijn we een tijdje verder (heeft echt een tijd stil gelegen (volgens degene van KPN Netwerk die ik de 19de sprak, kwam het door een probleem dat zij de orders niet binnen kregen oid) en zou KPN Netwerk vanmiddag (tussen 12-17) komen. Helaas nog niemand gezien.
Wel alvast de meterkast gecheckt, en het lijkt erop dat het wegpompen en aanleggen van een buis niet (meer) nodig is, gezien de foto hieronder.
Zowel het isra punt als de aansluiting van Ziggo zijn al door een mantelbuis heen gekomen, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of het ook lukt met de glasaansluiting. We gaan het meemaken.
[Afbeelding]

Oh- om nog even snel toe te voegen. Gisteren ook installatiepakket (modem, kabeltje + adapter) binnen gekregen. Maar niet de zaken om over de (AON) aansluiting te zetten. Ik ben benieuwd of KPN Netwerk dit ook mee heeft, of dat er toch een monteur langs moet komen...
In jouw geval heeft de aannemer van KPN deze mee (de naam KPN Netwerk is sinds vorige week vervallen).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:41
@Sjowhan Misschien beetje offtopic, maar ik krijg de kriebels van hoe het bij jou in de meterkast ligt. overal draadjes heen en weer, meerdere stekkerdozen bovenop de gasmeter. doosjes in de meterkast. 8)7 niet echt brandveilig,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Soppyscroll schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:45:
@Sjowhan Misschien beetje offtopic, maar ik krijg de kriebels van hoe het bij jou in de meterkast ligt. overal draadjes heen en weer, meerdere stekkerdozen bovenop de gasmeter. doosjes in de meterkast. 8)7 niet echt brandveilig,
Gouden tip: brandmelder in de meterkast. Veel branden ontstaan daar.
En in de ruimte waar de wasdroger staat… stof en hitte. Risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 13:06
Soppyscroll schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:45:
offtopic:
Compleet met je eens.
In de planning staat het monteren van planken in de meterkast om bv ook spullen daar op te kunnen bergen (ondanks dat ik niet de eigenaar ben van de woning), maar ik wilde hiermee wachten totdat er glasvezel aanwezig was. Heb bv ook een NAS die nu buiten de meterkast staat, maar ik ook daar wil hebben.
Dus ja. Je hebt volkomen gelijk wat betreft brandgevaar. Gaat zeker wat aan gedaan worden. :)

KPN netwerk niet gezien gisteren. Verbaast mij wel een beetje daar ik best goede ervaringen had. We gaan vanochtend maar even bellen als ze open zijn, om te kijken wat er mis gegaan is.
Ik verwacht nou niet echt een aannemer vandaag voor de deur namelijk...

[ Voor 15% gewijzigd door Sjowhan op 26-01-2024 08:08 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trilliwilli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-05 13:27
@Sjowhan een kabelgoot in de hoek en de stekkerdoos tegen de achterwand geschroefd en je bent 90% van de kabelsalade kwijt.

Planken zou ik niet doen, het mag niet in een meterkast en hulpdiensten zijn er ook niet blij mee. De NAS heeft alleen een bekabelde aansluiting nodig en hoeft daarom juist niet in de meterkast te staan. Ik heb hem daar omdat ik geen kabels heb maar wil hem eigenlijk kwijt.

Maar dit is verder een discussie voor hier: Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4

Met vriendelijke groet, William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 09:37
Barre73 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:31:
[...]

In jouw geval heeft de aannemer van KPN deze mee (de naam KPN Netwerk is sinds vorige week vervallen).
Oh laat men qua naam het netwerk gedeelte los en is nu KPN? Zie dat de site nu onder het kpn.com domein
draait. Inmiddels al heel wat jaren niet meer werkzaam maar genoeg discussies over de naam en wijzigingen meegemaakt. Gewerkt met NetwerkNL als werknaam(na overname Reggefiber), toen werd het KPN NetwerkNL en daarna werd NL eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sabes schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:47:
[...]

Oh laat men qua naam het netwerk gedeelte los en is nu KPN? Zie dat de site nu onder het kpn.com domein
draait. Inmiddels al heel wat jaren niet meer werkzaam maar genoeg discussies over de naam en wijzigingen meegemaakt. Gewerkt met NetwerkNL als werknaam(na overname Reggefiber), toen werd het KPN NetwerkNL en daarna werd NL eraf gehaald.
Yep. Het is nu KPN, de "collega's van het netwerk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:28

jurroen

Security en privacy geek

Barre73 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:10:
[...]

Eh ja. Flinke naaistreek ook naar WBA/WEAS.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Barre73 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:10:
[...]

Hopelijk betekent het ook dat klanten niet meer de speelbal worden waarbij de provider KPN bij problemen verwees naar KPN Netwerk en andersom. Dat is echt een veel gelezen klacht op de KPN fora waar werkelijk niemand iets van begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ernstoud schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:40:
[...]

Hopelijk betekent het ook dat klanten niet meer de speelbal worden waarbij de provider KPN bij problemen verwees naar KPN Netwerk en andersom. Dat is echt een veel gelezen klacht op de KPN fora waar werkelijk niemand iets van begreep.
Dat is zeker een belangrijk aspect ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

ernstoud schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:40:
[...]

Hahaha :+

"De fout ligt bij KPN"
- Maar daar spreek ik nu toch mee?
"Nee, niet die KPN maar de andere KPN"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
jurroen schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:42:
[...]

Hahaha :+

"De fout ligt bij KPN"
- Maar daar spreek ik nu toch mee?
"Nee, niet die KPN maar de andere KPN"
Inderdaad, dat. En altijd dan de volledig terechte opmerking dat de klant geen enkele juridische relatie heeft (had) met KPN Netwerk. Alsof je door de garage verwezen wordt naar de fabrikant van het onderdeel dat de garage geplaatst heeft en niet blijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

ernstoud schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:45:
[...]

Inderdaad, dat. En altijd dan de volledig terechte opmerking dat de klant geen enkele juridische relatie heeft (had) met KPN Netwerk. Alsof je door de garage verwezen wordt naar de fabrikant van het onderdeel dat de garage geplaatst heeft en niet blijkt te werken.
Persoonlijk deel ik mening volledig in de hoop dat klanten minder of niet langer de speelbal zijn. Maar tegelijk vraag ik mij oprecht af of dat ooit zal veranderen. Ik denk dat deze move, in ieder geval in het begin, vooral gaat zorgen voor extra verwarring waarvan de consument (dus jij) de dupe gaat worden.

Wat je voorbeeld betreft: stel je voor dat de fabrikant en de garage twee verschillende bedrjjven zijn, maar beiden Jansen Auto's heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:48
ernstoud schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:45:
[...]

Volgens mij is dat niet helemaal correct… het netwerk is aangelegd door een andere partij dan de provider die je afneemt. Of dat nu KPN als provider is of niet. Net zoals je bij een probleem met je gas/elektra ook niet bij de leverancier moet zijn van het g/e maar bij de netbeheerder.
Hoe dan ook juich ik het toe als het bij KPN verschuift naar daadwerkelijk 1 KPN-dak, hoewel ik me afvraag in hoeverre dat daadwerkelijk gaat lukken. Want bel je dan de KPN provider voor netwerkproblemen terwijl je je abonnement afneemt bij Odido bijv.? Blijft een lastig iets :P
Hoewel ik me ook iets kan herinneren dat er steeds meer van het netwerk naar Glaspoort zou gaan? Dat zou de verwarringen denk ik wel oplossen.

[ Voor 6% gewijzigd door mrdemc op 28-01-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
mrdemc schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:55:
[...]

Volgens mij is dat niet helemaal correct… het netwerk is aangelegd door een andere partij dan de provider die je afneemt. Of dat nu KPN als provider is of niet.
Als die “andere partij” gewoon dezelfde naam heeft dan lijkt het me geen wonder dat klanten echt niet begrijpen hoe het zit. En je hebt een contract incl. service voorwaarden met KPN. En bel je dan met een probleem dan wordt je verwezen naar een “andere” KPN die zegt niet verantwoordelijk te zijn. Dat is onbegrijpelijk. Kastje muur. De partij waar je een dienst afneemt is verantwoordelijk, niet een onder aannemer.

Het verschil is met elektra dat je daar echt twee juridisch verschillende bedrijven hebt, in mijn geval Liander en Vattenfall. Dan is het duidelijk wie je moet hebben (en heeft die branche een plek voor centrale storingsmelding). Niet te vergelijken met de stupide situatie bij KPN. Die - zo lijkt het - nu ook door KPN onderkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
ernstoud schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:44:
[...]
Als die “andere partij” gewoon dezelfde naam heeft dan lijkt het me geen wonder dat klanten echt niet begrijpen hoe het zit. En je hebt een contract incl. service voorwaarden met KPN. En bel je dan met een probleem dan wordt je verwezen naar een “andere” KPN die zegt niet verantwoordelijk te zijn. Dat is onbegrijpelijk. Kastje muur. De partij waar je een dienst afneemt is verantwoordelijk, niet een onder aannemer.
Het was niet dezelfde naam, het was KPN en KPN Netwerk NL. Net als Google Zoeken en Google Mail; ik ga ook niet via de zoekmachine proberen te mailen omdat het allebei Google heet ;)
Daarnaast is KPN Netwerk NL geen onderaannemer, maar een apart bedrijf waar je mee te maken hebt. kPN Netwerk NL verzorgt het netwerk, KPN is alleen de provider als je daar wat afneemt. Als Liander toevallig ook een e/g leverancier was onder de naam Lianderstroom bijv. had je ook in dezelfde situatie gezeten.
ernstoud schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:44:
Het verschil is met elektra dat je daar echt twee juridisch verschillende bedrijven hebt, in mijn geval Liander en Vattenfall. Dan is het duidelijk wie je moet hebben (en heeft die branche een plek voor centrale storingsmelding). Niet te vergelijken met de stupide situatie bij KPN. Die - zo lijkt het - nu ook door KPN onderkend is.
in het geval van kpn zijn er ook echt twee juridisch verschillende bedrijven, gewoon in de KVK te vinden en dat is ook precies waar ik me op richtte. Dat mensen het door elkaar halen is begrijpelijk gezien de 'KPN' in de naam (al heb ik daar zelf nooit moeite mee gehad), maar wat jij zei dat de klant geen juridische binding heeft met KPN Netwerk NL: Dat heb je dus wel, het is/was(?) een aparte BV (wel als dochter van Koninklijke KPN N.V.) die het straat-naar-huis-netwerk verzorgde; los van bij welke provider je zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
mrdemc schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:55:
[...]

in het geval van kpn zijn er ook echt twee juridisch verschillende bedrijven, gewoon in de KVK te vinden en dat is ook precies waar ik me op richtte. Dat mensen het door elkaar halen is begrijpelijk gezien de 'KPN' in de naam (al heb ik daar zelf nooit moeite mee gehad), maar wat jij zei dat de klant geen juridische binding heeft met KPN Netwerk NL: Dat heb je dus wel, het is/was(?) een aparte BV (wel als dochter van Koninklijke KPN N.V.) die het straat-naar-huis-netwerk verzorgde; los van bij welke provider je zit.
Niet echt, ik heb een contract met KPN de internet service provider, die vervolgens een contract heeft met KPN Netwerk (en anderen). Als ik een probleem heb bel ik KPN ISP niet KPN Netwerk simpelweg omdat ik geen contract met KPN Netwerk heb. Het is pure laksheid van de helpdesk als ze zeggen dat je maar KPN Netwerk moet bellen. Dat je enig moment het maar wel doet is omdat je er gerust vanuit kan gaan dat de helpdesk niets gaat doen, treurig maar waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
mrdemc schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:55:
[...]

maar wat jij zei dat de klant geen juridische binding heeft met KPN Netwerk NL: Dat heb je dus wel, het is/was(?) een aparte BV (wel als dochter van Koninklijke KPN N.V.) die het straat-naar-huis-netwerk verzorgde; los van bij welke provider je zit.
Dan mag je mij het KPN Netwerk contract laten zien met mijn naam er op. Dat is er niet. Ik heb geen enkele relatie met dat bedrijf. En dan zou ik ze moeten bellen als er een issue is? Hoezo dan? Ik ben geen klant van ze.

Beetje vermoeiende discussie.

Bovendien, weet je wat je zegt wel zeker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQgtTR3g32_ssEMYi8ZdMzaEU7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAk4BpNdTapeTkD48PeU75fe.jpg?f=fotoalbum_large

Niet bekend bij de KVK.

[ Voor 26% gewijzigd door ernstoud op 28-01-2024 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
ernstoud schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:12:
[...]

Dan mag je mij het KPN Netwerk contract laten zien met mijn naam er op. Dat is er niet. Ik heb geen enkele relatie met dat bedrijf. En dan zou ik ze moeten bellen als er een issue is? Hoezo dan? Ik ben geen klant van ze.

[Afbeelding]

Niet bekend bij de KVK.
Ah, gevonden. Het is een handelsnaam van dat wat ooit Reggefiber heette:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7mLuLeNsxdbYPx0TDOYgaeY5yU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLgZ4FOuSQdONZeTfbT3Qr4r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
ernstoud schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:12:
[...]

[Afbeelding]

Niet bekend bij de KVK.
Ik zou jou ook geen contract kunnen tonen tussen jou (of mij) en de netbeheerder van stroom of gas. En toch bel ik Liander als ik geen stroom meer krijg en bel ik Eneco als ik een vraag heb over m'n factuur o.i.d..

en m.b.t. de KVK: even zoeken op "kpn netwerk", dan vind je er een aantal :)
- KVK-nummer: 27124701 (onderdeel van KPN B.V. - arbeidskrachten)
- KVK-nummer: 08120344 (onderdeel van Netwerk Exploitatiemaatschappij B.V. - De aanleg en aanschaf alsmede het beheer en exploitatie van een breedbandnetwerk.)
- KVK-nummer: 08140371 (onderdeel van Reggefiber ttH B.V. - Aanleggen, exploiteren en beheren van (glasvezel)netwerken, alsmede houdster en financieringsmaatschappij)
- KVK-nummer: 08155796 (onderdeel van Reggefiber Operator B.V. - het aanbieden van aansluitingen tussen netwerken van telecom-operatoren met internet- en andere dienstverleners.)

[ Voor 3% gewijzigd door mrdemc op 28-01-2024 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
mrdemc schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:12:
[...]

Ik zou jou ook geen contract kunnen tonen tussen jou (of mij) en de netbeheerder van stroom of gas. En toch bel ik Liander als ik geen stroom meer krijg en bel ik Eneco als ik een vraag heb over m'n factuur o.i.d..

en m.b.t. de KVK: even zoeken op "kpn netwerk", dan vind je er een aantal :)
- KVK-nummer: 27124701 (onderdeel van KPN B.V. - arbeidskrachten)
- KVK-nummer: 08120344 (onderdeel van Netwerk Exploitatiemaatschappij B.V. - De aanleg en aanschaf alsmede het beheer en exploitatie van een breedbandnetwerk.)
- KVK-nummer: 08140371 (onderdeel van Reggefiber ttH B.V. - Aanleggen, exploiteren en beheren van (glasvezel)netwerken, alsmede houdster en financieringsmaatschappij)
- KVK-nummer: 08155796 (onderdeel van Reggefiber Operator B.V. - het aanbieden van aansluitingen tussen netwerken van telecom-operatoren met internet- en andere dienstverleners.)
Dat betekent alleen maar dat je graag gelijk hebt. Ik zou geeneens weten wie hier de netbeheerder is dus ik bel gewoon mijn energieleverancier. En dan nog alleen als niet de hele buurt zonder stroom zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
synoniem schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:32:
[...]

Dat betekent alleen maar dat je graag gelijk hebt. Ik zou geeneens weten wie hier de netbeheerder is dus ik bel gewoon mijn energieleverancier. En dan nog alleen als niet de hele buurt zonder stroom zit.
En dan zullen die je gewoon doorverwijzen naar de desbetreffende netbeheerder...
Wat betreft de eerste zin: dat kan ik natuurlijk net zo goed over jullie zeggen maar dat voegt niets toe aan waar we het over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
mrdemc schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:34:
[...]

En dan zullen die je gewoon doorverwijzen naar de desbetreffende netbeheerder...
Wat betreft de eerste zin: dat kan ik natuurlijk net zo goed over jullie zeggen maar dat voegt niets toe aan waar we het over hebben.
Waar we het over hebben (en dan hou ik er echt over op) is dat de klant de dupe is (was?) doordat het KPN onderdeel waar je een dienst van afneemt verwijst naar een ander onderdeel waar je geen relatie mee hebt en dat het dan kastje/muur wordt. De vergelijking met de energie wereld gaat mank omdat daar sprake is van totaal andere bedrijven.

De KPN fora staan vol met horror verhalen over glasvezel aanleg waar mensen horendol worden hiervan. Het lijkt er op dat KPN dat ingezien heeft en nu in ieder geval onderling spreekt over “collega’s”. Wellicht wordt het daardoor rustiger op die fora.

Dit alles was denk ik een gevolg van de OPTA (tegenwoordig ACM) regels en van de overname van Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:40
Ook mooi: ik zit op mijn werk en er werd net thuis op mijn Ring aangebeld. Stond er een KPN-netwerk monteur voor de deur terwijl er iemand anders al naast mijn deur aan het graven was. Dus ik vroeg wat ze kwamen doen. "We komen meten". Ik zei "Prima, maar blijft mijn verbinding wel werken dan?". Het antwoord "Hoezo? Het gaat bij u toch nog niet naar de meterkast?". Toen ik aangaf dat dat toch echt wel het geval is en ik al maanden een KPN glasverbinding in huis heb was de reactie "Oh, gooi maar snel weer dicht dan".

Ik ben toch wel heel blij dat ik dit gezien heb, zou toch een beetje jammer geweest zijn als ze de boel gesloopt hadden... |:(

Wel fijn dat de administratie daar goed op orde is.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:42
posttoast schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:06:
Ook mooi: ik zit op mijn werk en er werd net thuis op mijn Ring aangebeld. Stond er een KPN-netwerk monteur voor de deur terwijl er iemand anders al naast mijn deur aan het graven was. Dus ik vroeg wat ze kwamen doen. "We komen meten". Ik zei "Prima, maar blijft mijn verbinding wel werken dan?". Het antwoord "Hoezo? Het gaat bij u toch nog niet naar de meterkast?". Toen ik aangaf dat dat toch echt wel het geval is en ik al maanden een KPN glasverbinding in huis heb was de reactie "Oh, gooi maar snel weer dicht dan".

Ik ben toch wel heel blij dat ik dit gezien heb, zou toch een beetje jammer geweest zijn als ze de boel gesloopt hadden... |:(

Wel fijn dat de administratie daar goed op orde is.
Maar heb je ooit in het verleden dan een probeem gehad met de aanleg / montage van de FTU in je meterkast? Waarom stonden uberhaupt daar 2 mensen van KPN - Netwerk dan te graven? Moet lijkt mij via een order van geen aansluiting zijn gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Soundwork schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:12:
[...]

Maar heb je ooit in het verleden dan een probeem gehad met de aanleg / montage van de FTU in je meterkast? Waarom stonden uberhaupt daar 2 mensen van KPN - Netwerk daar dan te graven? Moet lijkt mij via een order van geen aansluiting zijn gekomen...
Nee, alles is hier gewoon goed aangesloten. Bij mijn buren overigens ook, daar hangt ook een FTU in de meterkast maar heeft KPN na 5 maanden nog steeds geen NT-kastje geleverd. En bij andere buren hangt er ook een FTU maar houdt KPN bij hoog en bij laag vol dat ie er niet is en dat ze dus geen abonnement kunnen leveren.

Kortom, het is een beetje een zootje.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:42
posttoast schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:15:
[...]

Nee, alles is hier gewoon goed aangesloten. Bij mijn buren overigens ook, daar hangt ook een FTU in de meterkast maar heeft KPN na 5 maanden nog steeds geen NT-kastje geleverd. En bij andere buren hangt er ook een FTU maar houdt KPN bij hoog en bij laag vol dat ie er niet is en dat ze dus geen abonnement kunnen leveren.

Kortom, het is een beetje een zootje.
Lijkt erop dat er nooit een licht-test is gedaan of het is nooit in de database gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Soundwork schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:42:
[...]

Lijkt erop dat er nooit een licht-test is gedaan of het is nooit in de database gezet.
Kan goed. Maar bij mij dan wel lijkt me (ik heb tenslotte al een tijd een abonnement), ik zit er niet zo op te wachten dat ze mijn BOP uit de grond trekken en de boel onklaar maken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:49
Ieniemienieme schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:16:
Ik zie in op https://www.kpnnetwerk.nl/ dat voor mijn 'stad' Zevenbergen de status "Plan van aanpak" bereikt is.
Is er iets te zeggen over de tijdslijnen waarop door deze stappen gegaan wordt?

PS; huidige glasvezel aansluiting is van E-fiber, maar daarop zijn alleen kleine spelers actief.
https://www.bndestem.nl/m...lasvezelnetwerk~aa9954e3/ :o :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
Leuk die woordvoerders:
Wij willen gewoon ons eigen netwerk hebben”, zegt Glaspoort-woordvoerster Catelijne Vilé.
Beetje zoals vroeger op de kleuterschool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 23:46
jongetje schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:47:
[...]

Leuk die woordvoerders:

[...]

Beetje zoals vroeger op de kleuterschool.
Rare vergelijking. Ze zegt hetzelfde als wat hier vaak wordt gezegd; KPN wil niet via een netwerk wat in beheer is via een derde partij. KPN (Glaspoort) is dus bereid om ook te investeren op plekken waar ze niet de eerste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Sjoerd001 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:59:
[...]

Rare vergelijking. Ze zegt hetzelfde als wat hier vaak wordt gezegd; KPN wil niet via een netwerk wat in beheer is via een derde partij. KPN (Glaspoort) is dus bereid om ook te investeren op plekken waar ze niet de eerste zijn.
Ik vond het ook een rare reactie. Je kunt nl. als je het goed doet goed geld verdienen met je eigen netwerk. Dat is nl. waar investeerders in geïnteresseerd zijn. Niet in je routers, gebouwen of zelfs mensen, maar in je netwerk.

Bij Reggefiber is me dit ooit door een manager uitgelegd. Na een jaar of tien heb je de aanleg er uit, de tientallen jaren daarna is het gratis kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ernstoud schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:16:
[...]

Bij Reggefiber is me dit ooit door een manager uitgelegd. Na een jaar of tien heb je de aanleg er uit, de tientallen jaren daarna is het gratis kassa.
Dat is natuurlijk ook zo. Als er 2 netwerken liggen van bijvoorbeeld ODF en KPN, dan zal in de praktijk alleen KPN over de KPN vezel leveren en de overige op ODF omdat die lagere kosten rekent aan de providers. En dan wordt de terugverdientijd opeens wel een ander verhaal. Tenzij iedereen een KPN abonnement afneemt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jongetje schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Dat is natuurlijk ook zo. Als er 2 netwerken liggen van bijvoorbeeld ODF en KPN, dan zal in de praktijk alleen KPN over de KPN vezel leveren en de overige op ODF omdat die lagere kosten rekent aan de providers. En dan wordt de terugverdientijd opeens wel een ander verhaal. Tenzij iedereen een KPN abonnement afneemt :).
Dan weet je niet hoe een glas netwerk in elkaar zit.
ODF rekent lagere tarieven ja, dat klopt. Maar niet aan providers maar aan operators. Die dus eigen apparatuur in die PoPs moeten bouwen en eigen backhauls moeten regelen etc.. is een dure aangelegenheid.
Op de hele grote providers na hebben andere providers geen eigen platforms en gebruiken dus de aangeboden internet/TV diensten van de operator. Je kan als provider niet simpel zeggen dat je voor plaats A gebruik maakt van een operator op ODF netwerk en voor plaats B van een operator op KPN/Glaspoort. Want voor je klanten moet het wel overal hetzelfde werken. Freedom probeert dit nu maar het kost heel veel technisch inzicht en moeite.

Lang verhaal kort: KPN/Glaspoort houdt echt nog wel andere providers over, anders dan KPN zelf.

En zoals al vaker gezegd: KPN legt geen glasnetwerk om het terug te verdienen (in ieder geval niet op da manier van investeerders à la ODF of EQT) maar om het eigen kopernetwerk te vervangen en nog weer tientallen jaren een eigen netwerk te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afelimel
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-09 06:46
Hi,
Vorig jaar ben ik in oktober verhuisd naar mijn nieuwbouwappartement, waar glasvezel aanwezig is.

Volgens KPN heeft de aannemer echter nog geen verbinding gemaakt in de centrale en stelt dit steeds uit. Ik vraag me af of er iets is wat ik hieraan kan doen. Zou ik hetzelfde probleem hebben bij een andere provider, of is het gewoon een kwestie van wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:48
Barre73 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:05:
[...]

En zoals al vaker gezegd: KPN legt geen glasnetwerk om het terug te verdienen (in ieder geval niet op da manier van investeerders à la ODF of EQT) maar om het eigen kopernetwerk te vervangen en nog weer tientallen jaren een eigen netwerk te hebben.
Bij deze wordt dus min of meer wel nu bevestigt dan KPN en KPN Netwerk gewoon 1 bedrijf is ..

Aangezien er vaak werd ontkend dat KPN & KPN Netwerk los zijn

maar het Koper netwerk is van KPN de provider en Glas van KPN Netwerk of te wel KPN is gewoon 1
en daardoor KPN Provider altijd de goedkoopste op eigen netwerk in P2MP gebieden om zo de concurrentie uit te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:50
Hoe gaat dat eigenlijk in de praktijk dat uitschakelen van het kopernetwerk?
Stel er zijn mensen die gewoon nog de "ouderwetse" telefoonlijn hebben en geen internet. Dan wordt het koper uitgeschakeld , wat krijgen die mensen dan ter vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
chris-drielsma schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:34:
[...]

Bij deze wordt dus min of meer wel nu bevestigt dan KPN en KPN Netwerk gewoon 1 bedrijf is ..

Aangezien er vaak werd ontkend dat KPN & KPN Netwerk los zijn

maar het Koper netwerk is van KPN de provider en Glas van KPN Netwerk of te wel KPN is gewoon 1
en daardoor KPN Provider altijd de goedkoopste op eigen netwerk in P2MP gebieden om zo de concurrentie uit te schakelen
Het is altijd 1 bedrijf geweest alhoewel Reggefiber BV (handelend onder de naam KPN Netwerk) officieel een aparte BV is die 100% eigendom is van KPN.

Maar het zijn twee bedrijfsonderdelen die vanuit ACM richtlijnen niet te dicht bij elkaar mogen zitten en KPN Netwerk mag geen informatie eerder aan KPN de provider verstrekken dan aan andere providers.

Het koper en glasnetwerk is uiteindelijk gewoon van KPN en dat heeft niemand hier ooit ontkend.
KPN is 1 bedrijf, bestaande uit Consumentenmarkt, Zakelijke markt, Wholesale en Technologie (info: https://www.overons.kpn/nl/het-bedrijf/ons-bestuur)

Een deel van Technologie wordt naar buiten toe als KPN Netwerk gepresenteerd om duidelijk te maken dat het de netwerkafdeling is van het bedrijf KPN.

PS: Inmiddels is de naam KPN Netwerk verdwenen sinds 2 weken. Kijk maar op hun website www.kpnnetwerk.nl

KPN rekent aan alle partijen dezelfde prijs, dus ook aan zichzelf. Maar ja, als je aan jezelf betaalt kan je ook jezelf korting geven. Dus ja, dat is een manier om goedkoper te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:12
Pedro_Newbie schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:37:
Stel er zijn mensen die gewoon nog de "ouderwetse" telefoonlijn hebben en geen internet. Dan wordt het koper uitgeschakeld , wat krijgen die mensen dan ter vervanging?
Enkele mails/brieven en telefoontjes met uitleg over uitschakeling en voorstel om alsnog glas aan te laten leggen en dan een voip verbinding over een 1Mbit profiel. Weigeren ze of geen antwoord dan wordt op een gegeven moment gewoon opgeheven en mogen ze het zelf uitzoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door gjtm op 31-01-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53

Arjan A

Cenosillicafoob

Glasvezel. Dat ligt al ergens voor de deur en daar worden ze op overgezet.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Koper wordt alleen uitgeschakeld/geblokkeerd op adressen waar ook glasvezel leverbaar is (hetzij al in de woning, hetzij nog als kabel voor de deur). Elke dienst op koper kan ook op glas dus dan wordt de klant overgezet op glas.

In geval van een ouderwetse telefoonlijn inderdaad zoals hierboven staat. Nogal zonde van die mooie glasvezellijn om te gebruiken voor een paar Mbit VOIP verbinding maar goed.. het zij zo.
De klant kan later altijd nog ook internet en TV erbij nemen om een compleet pakket te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 01-02-2024 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Barre73 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:29:
[...]

Koper wordt alleen uitgeschakeld/geblokkeerd op adressen waar ook glasvezel leverbaar is (hetzij al in de woning, hetzij nog als kabel voor de deur). Elke dienst op koper kan ook op glas dus dan wordt de klant overgezet op glas.

In geval van een ouderwetse telefoonlijn inderdaad zoals hierboven staat. Nogal zonde van die mooie glasvezellijn om te gebruiken voor een paar Mbit VOIP verbinding maar goed.. het zij zo.
De klant kan later altijd nog ook internet en TV erbij nemen om een compleet pakket te hebben.
Is het nog mogelijk om met een T65 rechtstreeks op de koperlijn te bellen?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Barre73 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:29:
[...]
Nogal zonde van die mooie glasvezellijn om te gebruiken voor een paar Mbit VOIP verbinding maar goed.. het zij zo.
Is nog eerder kbit, maar een hele centrale in de lucht houden voor een handjevol telefonie only klanten is natuurlijk nog veel meer zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:50
Dus ze krijgen het complete pakket, glasvezel aansluiting in de meterkast en een experiabox. De voip aansluiting zal misschien op de ra kant van de is/ra aangesloten worden? Maar bij mij in de flat bestaat mijn Isra punt uit zo’n afdekplaatje en een varkenssnuit en niks in de meterkast. Ik ben benieuwd wanneer ze hier verder gaan, de sprieten steken al een paar maanden uit de grond en de planning was vorig jaar november maar als ik de status bekijk dan staat er dat ze wachten op toestemming van de pandeigenaar maar ik weet van de woningbouwvereniging dat zij al toestemming hebben gegeven (2037lj)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:05
Arjan A schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:54:
[...]

Is het nog mogelijk om met een T65 rechtstreeks op de koperlijn te bellen?
Nee, dan heb je een puls-toon convertor nodig (maar dat is hier well off-topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
dirk 1964 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:08:
Bij een kennis van mij een issue met een nieuwe glasvezelaansluiting. Afgelopen December is de aansluiting opgeleverd en de FTU geplaatst. Afgelopen week de ONT ontvangen en deze geplaatst.

Het lampje alarm blijft branden dus geen licht op de vezel. Vervolgens is door een monteur van KPN de Genexis ONT door een Nokia uitvoering vervangen echter zonder resultaat. Er is gezegd dat mijn kennis het verder met Glaspoort moet afhandelen.

Glaspoort is echter op geen enkele manier in actie te brengen, herhaalde beloftes om terug te bellen worden helaas niet nagekomen. Heeft iemand nog een oplossing om deze impasse te doorbreken?
Het is uiteindelijk afgelopen vrijdag opgelost, de glasvezel was op 2 punten in de straat geknikt. Eind goed al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:29
Wij gaan in april verhuizen naar een huis waar de huidige bewoner kpn glasvezel heeft maar als ik een glasvezel abonnement af wil sluiten wordt aangegeven dat er alleen dsl beschikbaar is. Ik heb kpn gebeld en die zeggen dat het klopt dat ze voorlopig geen nieuwe glasvezel abonnementen aansluiten op dat adres. Ze kunnen niet aangeven waarom. Volgens de huidige bewoner zijn er geen problemen met zijn glasvezel verbinding. Iemand zoiets wel eens eerder meegemaakt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:35
Ik zat net op de fiets, en ik had ineens de behoefte om deze foto te delen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OY3C0wP-HFM0c5ldy5qwf4-3XVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0FpBFW4aYnovlhlkTD6kRgT.jpg?f=fotoalbum_large
Topkwaliteit afwerking uiteraard.

Dit is hier trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Peetz0r schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:17:
Ik zat net op de fiets, en ik had ineens de behoefte om deze foto te delen.[Afbeelding]

Dit is hier trouwens.
Dit is nachtmerrie materiaal en niet al te zuinig ook.

Hopelijk is de aanname dat dit fiber is te kort door de bocht. Want anders heeft een van de aannemers verschikkelijk werk geleverd. Niet eens prutserig, maar professioneel prutswerk - dat je zo goed kunt prutsen dat je daarin een pro bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ze hebben wel netjes klitteband ipv tie-wraps gebruikt.

Maar zulke zaken gewoon melden bij NetwerkNL. Ik heb ook weleens een dergelijke situatie gezien maar was een paar weken later wel netjes opgelost met een nieuwe goot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:37
Hier zou KPN / VolkerWessels vandaag de glasvezel vanaf de voordeur tot in de meterkast brengen. Vanochtend vroeg valt de stroom uit in de hele straat. 'Sorry, we hebben een paar deuren verder een kabel geraakt en maken graag een nieuwe afspraak voor volgende week.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:38
Peetz0r schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:17:
Ik zat net op de fiets, en ik had ineens de behoefte om deze foto te delen.[Afbeelding]

Dit is hier trouwens.
Deze top kwaliteit afwerking zie je op veel meer plaatsen

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
jongetje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:51:
Ze hebben wel netjes klitteband ipv tie-wraps gebruikt.

Maar zulke zaken gewoon melden bij NetwerkNL. Ik heb ook weleens een dergelijke situatie gezien maar was een paar weken later wel netjes opgelost met een nieuwe goot.
Is intern al gemeld en actie op uitgezet
@Peetz0r ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
_--[]--__ schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:20:
Wij gaan in april verhuizen naar een huis waar de huidige bewoner kpn glasvezel heeft maar als ik een glasvezel abonnement af wil sluiten wordt aangegeven dat er alleen dsl beschikbaar is. Ik heb kpn gebeld en die zeggen dat het klopt dat ze voorlopig geen nieuwe glasvezel abonnementen aansluiten op dat adres. Ze kunnen niet aangeven waarom. Volgens de huidige bewoner zijn er geen problemen met zijn glasvezel verbinding. Iemand zoiets wel eens eerder meegemaakt?
Als je me een DM stuurt kan ik even voor je kijken. Graag dan direct even pc en huisnr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:45
Glaspoort heeft hier in Joure bij mij in de straat het glasvezel onder de stoep gestopt en op 19 juni vorig jaar heeft van gelder het glasvezelaansluitpunt aangesloten. Nu wordt de hele tijd de aansluitdatum verschoven... Ondertussen staat het nu op 12 maart. Kan het nog lang duren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:45
Ja hoor.

Bij mij is de glasvezelkabel vorig jaar maart in de meterkast afgemonteerd. Volgens KPN zal ik in juni worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:41
markdejong schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:15:
Glaspoort heeft hier in Joure bij mij in de straat het glasvezel onder de stoep gestopt en op 19 juni vorig jaar heeft van gelder het glasvezelaansluitpunt aangesloten. Nu wordt de hele tijd de aansluitdatum verschoven... Ondertussen staat het nu op 12 maart. Kan het nog lang duren?
Woonwijk zuiderveld?😜
Gemeente deed moeilijk en moest ineens samengewerkt worden met delta, dat is 1 van grote redenen dat het steeds verlaat werd. Laatste vergunning was niet rond om de POP te voeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
Jazeker, ergens achter de Jumbo!
Ik had van een buurman al gehoord dat er "gedoe" was met vergunningen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

Een positief verhaal zou leuk zijn, maar mijn overstap naar glasvezel van KPN is ook ‘lichtelijk’ dramatisch.

Vorig jaar november, na veel gedoe, mijn aansluiting gekregen. Op 28 december zou de verbinding actief worden, maar werkte niet. De eerste monteur kon het niet oplossen, de driemansdelegatie de keer daarop ook niet. Sindsdien nog drie keer met veel moeite een afspraak kunnen regelen en daarvoor thuisgebleven, maar alle drie de keren geen monteur gezien.

Vanmiddag was de derde no show. Om 15.00 uur weer een voorgevoel, dus gebeld. “Ja hoor meneer, ik zie dat de monteur diverse afspraken heeft afgevinkt en hij komt uw kant op.” Nee dus. Om 17.00 uur gebeld en mijn nieuwe ervaring gedeeld. Het wordt morgen besproken met de collega die hiervoor verantwoordelijk is. Escaleren kan niet. Onderaannemers zelf spreken ook niet.

Ik heb inmiddels al 13 keer met KPN Netwerk gebeld. Vanmiddag ook met KPN Provider contact opgenomen en mijn ervaring gedeeld. Naast wat vriendelijke woorden gaf de medewerker aan het ook vanuit zijn kant door te geven en te doen wat hij kan. Ik heb eerder ook al een klachtenmail gestuurd (moest naar Allinq) en daar nooit iets op gehoord.

Komend weekend ga ik op vakantie. Als het dan niet is opgelost, moet ik het eigenlijk opgeven van mezelf. Bizarre 'dienstverlening' dit.

Moraal van het verhaal: lang leve de overstapservice waardoor ik nog steeds een actieve Ziggo-verbinding heb. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:31
Deze week zijn ze hier eindelijk begonnen met het graven in de straat. Bij de overburen steken al oranje sprieten uit de grond sinds gisteren, ze zijn nu bij een straat om de hoek bezig. Komt onze kant van de straat op een later moment of gaat het tegenwoordig vanaf 1 zijde en dat dan vanaf de overburen naar onze kant een kabel 'geschoten' wordt?

We hebben geen brief o.i.d. gehad dus ook geen idee wanneer de auto van de oprit af moet zijn (smalle straten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

michaelw1998 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:16:
Deze week zijn ze hier eindelijk begonnen met het graven in de straat. Bij de overburen steken al oranje sprieten uit de grond sinds gisteren, ze zijn nu bij een straat om de hoek bezig. Komt onze kant van de straat op een later moment of gaat het tegenwoordig vanaf 1 zijde en dat dan vanaf de overburen naar onze kant een kabel 'geschoten' wordt?

We hebben geen brief o.i.d. gehad dus ook geen idee wanneer de auto van de oprit af moet zijn (smalle straten).
We hebben in onze glazen bol gekeken en helaas: jij krijgt geen glasvezel.
Beter kijk je hier: https://netwerk.kpn.com/mijn-status/

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Arjan A schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:37:
[...]

We hebben in onze glazen bol gekeken en helaas: jij krijgt geen glasvezel.
Beter kijk je hier: https://netwerk.kpn.com/mijn-status/
Op die pagina kijk ik regelmatig, daar staat netjes dat ze bezig zijn met graven.
Maar behalve bij de overburen moeten ze uiteindelijk dus ook aan onze kant van de straat een oranje spriet leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

michaelw1998 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:38:
[...]

Op die pagina kijk ik regelmatig, daar staat netjes dat ze bezig zijn met graven.
Maar behalve bij de overburen moeten ze uiteindelijk dus ook aan onze kant van de straat een oranje spriet leggen?
De spriet komt tegen je huis of tegen je tuin te liggen. Beetje afhankelijk van je situatie en of je hebt aangegeven dat je glasvezel wil. Ik had meteen aangegeven dat ik glas wilde, dus is de spriet tot de gevel gelegd. Bij mijn buren steekt die spriet anderhalf jaar later nog steeds uit de stoep bij de voortuin.
Onder die spriet ligt nog een boel kabel om makkelijk bij je huis te komen, en afhankelijk van de aanlegmethode aan te sluiten op de meterkast of een BOP.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:00
Ik zit in een lastige situatie met het verplaatsen van mijn FTU van de woonkamer naar de meterkast. Bijna twee maanden geleden heb ik via 'Mijn aansluiting' een aanvraag ingediend bij KPN-Netwerk en akkoord gegeven voor de kosten. KPN bevestigde mijn akkoord en beloofde binnen 15 werkdagen contact op te nemen voor een afspraak.

Die 15 werkdagen zijn al lang voorbij, en ondanks meerdere contactpogingen met KPN, blijf ik in een cirkel ronddraaien. KPN wijst naar de aannemer, Volker Wessels (VW), voor het maken van een afspraak. Echter, VW beweert geen order of ticket van KPN te hebben ontvangen, waardoor ze geen afspraak kunnen plannen. Ondanks herhaaldelijke gesprekken met KPN, blijft het antwoord hetzelfde: de order is 'opnieuw aangemeld bij de aannemer'.

Ik wil graag de muur in mijn woonkamer opnieuw stuccen, maar zolang de FTU er nog hangt, is dit niet mogelijk.

Heeft iemand tips of contacten binnen KPN-Netwerk of VW die kunnen helpen dit proces te versnellen? Het lijkt me sterk dat het zo lang moet duren om een afspraak te maken voor het verplaatsen van een FTU.

• PatrickS1986
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-08 14:25
Goedendag,

Op 29 december is bij mij glasvezel in huis aangelegd. Helaas knipperde toen het alarm lampje, hiervoor moest de monteur terug naar de wijkkast. Helaas kon hij er niet in en zou later terugkomen. Niemand gezien...inmiddels diverse telefoontjes naar kpn en volkerwessel verder heb ik nu nog niks. Connection lampje knippert inmiddels groen en alarm is uit op de ONT maar verder niks. Vier weken terug een monteur gesproken en hij gaf aan dat er een kabelbreuk is, hiervoor moet volkerwessel langskomen.

Twee weken terug is er een monteur geweest en gaf aan dat mijn verbinding gekruist is in de centrale. Dit mag hij niet aanpassen en zal waarschijnlijk weer enkele weken duren.…

Weer een ander verhaal vanuit KPN.

Ik ben er een beetje klaar mee....ergens in september aangevraagd maar nog geen glasvezel....

Zijn hier meer mensen die hier tegen aanlopen? Woonplaats is Zuidland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
markimarc schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:21:
Ik zit in een lastige situatie met het verplaatsen van mijn FTU van de woonkamer naar de meterkast. Bijna twee maanden geleden heb ik via 'Mijn aansluiting' een aanvraag ingediend bij KPN-Netwerk en akkoord gegeven voor de kosten. KPN bevestigde mijn akkoord en beloofde binnen 15 werkdagen contact op te nemen voor een afspraak.

Die 15 werkdagen zijn al lang voorbij, en ondanks meerdere contactpogingen met KPN, blijf ik in een cirkel ronddraaien. KPN wijst naar de aannemer, Volker Wessels (VW), voor het maken van een afspraak. Echter, VW beweert geen order of ticket van KPN te hebben ontvangen, waardoor ze geen afspraak kunnen plannen. Ondanks herhaaldelijke gesprekken met KPN, blijft het antwoord hetzelfde: de order is 'opnieuw aangemeld bij de aannemer'.

Ik wil graag de muur in mijn woonkamer opnieuw stuccen, maar zolang de FTU er nog hangt, is dit niet mogelijk.

Heeft iemand tips of contacten binnen KPN-Netwerk of VW die kunnen helpen dit proces te versnellen? Het lijkt me sterk dat het zo lang moet duren om een afspraak te maken voor het verplaatsen van een FTU.
@markimarc
Stuur me maar een DM met het adres. Dan kijk ik even wat ik kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trilliwilli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-05 13:27
michaelw1998 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:38:
[...]

Beetje geduld. Hier in de gemeente graven ze per blok, niet per straat. Zat soms weken tussen de ene kant en andere kant van de straat. Ze leggen zo best mogelijk naar de verdeelkast, hoe die verdeling loopt kun je als enkele inwoner in een straat nooit inschatten. Jou kant van de straat kan dan zomaar naar een andere verdeelkast gaan bijvoorbeeld. Overlast en bereikbaarheid van hulpdiensten kan ook nog een bepaalde volgorde afdwingen, evenals de bestaande kabels en buizen die reeds in de grond liggen waar langs of omheen moet worden gewerkt. Een ondergrondse container kom je met glasvezel meestal ook niet makkelijk doorheen.

Er komt bij kabels in de grond leggen meer kijken als alleen de individuele kabel naar jou of je buren.

Met vriendelijke groet, William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Trilliwilli schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:03:
[...]

Beetje geduld. Hier in de gemeente graven ze per blok, niet per straat. Zat soms weken tussen de ene kant en andere kant van de straat. Ze leggen zo best mogelijk naar de verdeelkast, hoe die verdeling loopt kun je als enkele inwoner in een straat nooit inschatten. Jou kant van de straat kan dan zomaar naar een andere verdeelkast gaan bijvoorbeeld. Overlast en bereikbaarheid van hulpdiensten kan ook nog een bepaalde volgorde afdwingen, evenals de bestaande kabels en buizen die reeds in de grond liggen waar langs of omheen moet worden gewerkt. Een ondergrondse container kom je met glasvezel meestal ook niet makkelijk doorheen.

Er komt bij kabels in de grond leggen meer kijken als alleen de individuele kabel naar jou of je buren.
Dank voor de heldere uitleg, zo had ik het eerlijk gezegd niet bekeken dat het per blok zou gaan met eventuele afhankelijkheid van verschillende verdeelkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
PatrickS1986 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:21:
Goedendag,

Op 29 december is bij mij glasvezel in huis aangelegd. Helaas knipperde toen het alarm lampje, hiervoor moest de monteur terug naar de wijkkast. Helaas kon hij er niet in en zou later terugkomen. Niemand gezien...inmiddels diverse telefoontjes naar kpn en volkerwessel verder heb ik nu nog niks. Connection lampje knippert inmiddels groen en alarm is uit op de ONT maar verder niks. Vier weken terug een monteur gesproken en hij gaf aan dat er een kabelbreuk is, hiervoor moet volkerwessel langskomen.

Twee weken terug is er een monteur geweest en gaf aan dat mijn verbinding gekruist is in de centrale. Dit mag hij niet aanpassen en zal waarschijnlijk weer enkele weken duren.…

Weer een ander verhaal vanuit KPN.

Ik ben er een beetje klaar mee....ergens in september aangevraagd maar nog geen glasvezel....

Zijn hier meer mensen die hier tegen aanlopen? Woonplaats is Zuidland.
Zuidland loopt niet lekker hoor ik van collega's
aan de andere kant was/is een voedingskabel beschadigd na de OAP toe.
ander stuk zitten redelijk wat kruizingen in tussen klant aansluiting en de OAP. en klopt KPN monteurs mogen en kunnen niet in de OAP, dit gaat altijd via de aannemer van kpn netwerk of glaspoort. daarvoor zal de kpn monteur wel een ticket moeten inschieten anders gebeurd er niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
markdejong schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:15:
Zucht...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuR5WIVbzjSQtji1l0Q40G75Xj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vg42EtKgYtc3dF9QEUz6RL29.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Je kunt ook Delta nemen. Misschien heb je dat eerder. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Zoals Scroppyscroll al eens had aangegeven: Het probleem zit in de verplichte samenwerking met Delta, en dan vooral met de aannemer van Delta, de BAM. De aansluitingen in huis zijn vorig jaar gemaakt in de verwachting dat de voeding naar de straatkast (vanuit de centrale PoP) ook snel gemaakt zou worden. Maar dat ging dus niet omdat de gemeente ineens eiste dat bepaalde tracées en boringen gezamenlijk zouden worden gemaakt. En de planning van de BAM paste niet op die van KPN/Van Gelder...

DIe opschuivende datum is de verwachte datum waarop de straatkast wel aangesloten en getest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
@Barre73 oké helder. Van samenwerking weinig gezien. Hier in de straat ging de stoep gewoon 2x open. Delta wist te te melden dat er een krul in de vezel zit van kpn bij mijn muur Hier in de wijk nog wel veel drukte met grote bundels glasvezels en trilplaten. We wachten af...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
markdejong schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:14:
@Barre73 oké helder. Van samenwerking weinig gezien. Hier in de straat ging de stoep gewoon 2x open. Delta wist te te melden dat er een krul in de vezel zit van kpn bij mijn muur Hier in de wijk nog wel veel drukte met grote bundels glasvezels en trilplaten. We wachten af...
`
Ik weet niet wat ze met een krul bedoelen maar het is bij KPN/Glaspoort wel verplicht om bij de buitenmuur een lus in de kabel te leggen (ondergronds) voordat deze naar binnen gaat. Dit is bedoeld om de verzakking van de grond ten opzichte van het gefundeerde huis op te vangen. Zou je dat niet doen dan trekt de kabel in de loop van de komende jaren steeds strakker omdat de grond wel inklinkt/zakt maar het huis (hopelijk) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
Barre73 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:37:
[...]

`
Ik weet niet wat ze met een krul bedoelen maar het is bij KPN/Glaspoort wel verplicht om bij de buitenmuur een lus in de kabel te leggen (ondergronds) voordat deze naar binnen gaat.
Nu je het zo zegt is het een lus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickS1986
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-08 14:25
jopoh schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:31:
[...]

Zuidland loopt niet lekker hoor ik van collega's
aan de andere kant was/is een voedingskabel beschadigd na de OAP toe.
ander stuk zitten redelijk wat kruizingen in tussen klant aansluiting en de OAP. en klopt KPN monteurs mogen en kunnen niet in de OAP, dit gaat altijd via de aannemer van kpn netwerk of glaspoort. daarvoor zal de kpn monteur wel een ticket moeten inschieten anders gebeurd er niks
Bedankt, weer wat wijzer!

Inmiddels zijn er vandaag 2 monteurs vanaf 9 uur tot half 5 bezig geweest. Stukje verder op in de straat weer alles opengegooid. Opeens zouden ze het hebben, als ik het goed heb in de DP zat de aansluiting op 18 en moest naar 104. Dit hebben ze aangepast maar nog niks. Blijkbaar hadden ze verkeerde informatie gehad werd er gezegd, nu komen ze 'een keertje' weer terug....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MinorDetail
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-03 12:57
Gelukkig lees ik ook nog positieve berichten in dit topic.

Ik ben sinds juli 2023 bezig om glasvezel te verkrijgen. Om maar een korte samenvatting te geven:

Iedereen in de straat, behalve mijn huis heeft glasvezel. De vorige bewoner toen dit was aangelegd was niet thuis en de meterkast was niet beschikbaar om de kabel door te trekken.

2023 July: Glasvezel abo afgesloten, zou in oktober gerealiseerd worden.

Augustus: Er was geen goedkeuring, dus werkzaamheden konden niet uitgevoerd worden. 3x goed keuring gegeven, via KPN, via KPN netwerken en zelf online. Het zou nu goed moeten komen volgens medewerkers.

September & oktober: Geen gehoor van alle partijen, nog wist niemand van de status en iedereen wijst naar elkaar. KPN -> KPN netwerken -> Circet -> KPN etc.

November: Getracht erachter te komen waar het probleem nu ligt door overal de status op te vragen, om via KPN netwerken erachter te komen dat er geen glasvezel upgrade is toegevoegd aan mijn abo. Binnen 7 dagen zou een ticket bij netwerken om de glasvezel te realiseren. Netwerken heeft met KPN gebeld om dit toe te voegen aan mijn abo.

December: Na 7 dagen gebeld, nog geen ticket. Dit was spaak gelopen door een code verschil tussen KPN en netwerken. Dit zou recht getrokken worden en zou voor 4 januari gebeld worden voor de realisatie.

2024 Januari: Monteur komt langs, kan de kabel aan de gevel niet vinden. Geeft aan dat er een ander team moet komen om de kabel te zoeken. Weer contact met alle betrokkenen en iedereen wijst naar elkaar.

Februari: Wordt gebeld door onderaannemer van Circet, ze komen de kabel naar binnen leggen. Aangegeven dat er geen kabel bij de gevel ligt en dat die waarschijnlijk bij de erfgrens uitkomt en vanuit daar getrokken moet worden, zou geen probleem zijn. Jongens komen langs, zoeken de kabel, vinden de kabel niet en leggen de kabel van huis uit naar de stoep met de opmerking dat dit dan nog aangelegd moet worden naar de PoP.

Maart: Zowel netwerken als Circet weten niet hoe ze dit moeten realiseren en gaan onderzoek doen, dit kan maanden duren. Gesproken met de buren en hun hebben mij de handhole locatie laten zien en waar zij de fiberkabel bij de erf grens hebben gezien destijds. Op advies van hun ook een KLIC-melding gedaan en overzicht verkregen. De jongens in februari hebben de huidige lus van huis naar de stoep op ongeveer 1-2 meter van de huidige locatie van de kabel uit laten komen. Contact met alle partijen en niemand weet ergens van. Bij netwerken is mijn verbinding gereed, bij aannemer is er geen ticket dus kunnen niet werken, etc. etc.

En ben ook niet de enige, in mijn omgeving is het een zooitje ongeregeld. Ik vind dat al met al alle partijen naar elkaar wijzen en niemand verantwoordelijkheid wilt nemen. Niemand heeft de juiste status van de aanleg, bij terugbelverzoek nooit terug gebeld, mails worden niet beantwoord, klachten worden niet serieus genomen. Er worden beloftes gemaakt zoals "vandaag of morgen sturen we een monteur om het te komen bekijken" en je ziet vervolgens niemand, blijkt dat de streefdatum verzet is naar 22 maart.

Als ik had geweten dat de aanleg van glasvezel naar de woning zoveel stress met zich mee zou brengen had ik het niet besteld. Geef ook aan bij iedereen die een brief krijgt, laat het gewoon tot in je woning leggen ookal gebruik je het niet, want wanneer je door de molen moet als je het wel wilt hebben is geen pretje op deze manier.

Wanneer ik op netwerk.kpn.nl de check doe zou er glasvezel beschikbaar zijn, alle stappen zijn afgerond, nou niets is minder waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dociler
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik werd na aanleg van glasvezel door KPN gebeld, ze willen de verbinding testen. Ik neem inmiddels al glasvezel af bij online (en dat werkt prima). Nadat ik dat aangaf begonnen ze ineens over een 'passieve' verbinding. Ik vind het een vreemd verhaal en heb enige argwaan. Is dat terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 19:52
Hier ook nog steeds bezig met een glasvezel aansluiting bij de ouders van mijn vriendin te krijgen.

December 2021 al een eerste poging gedaan maar om onbekende reden was het niet mogelijk om glasvezel te krijgen dus uit pure noodzaak zijn ze naar ziggo gegaan. Dit jaar was via kpn postcode check te zien dat er glasvezel aangevraagd kon worden , dus maar een abonnement aangevraagd in de hoop dat er dan eindelijk schot in de zaak zou komen ,maar helaas ook nu weer niet, aansluit pakket is inmiddels binnen en 22 maart zou het abonnement ingaan maar de vezel ligt nog niet eens binnen.
Dus maar weer van het kastje naar de muur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57
EDIT: Verplaatst naar een ander topic :)

[ Voor 102% gewijzigd door Valorian op 20-03-2024 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Iemand bekend met dit euvel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42Tj-BoB5Fs6Dqk8FFjlU2fdUkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cWoMgfGLobFQ4PyIlGYsgOVh.png?f=fotoalbum_large

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
MinorDetail schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:59:
Gelukkig lees ik ook nog positieve berichten in dit topic.

Ik ben sinds juli 2023 bezig om glasvezel te verkrijgen. Om maar een korte samenvatting te geven:

Iedereen in de straat, behalve mijn huis heeft glasvezel. De vorige bewoner toen dit was aangelegd was niet thuis en de meterkast was niet beschikbaar om de kabel door te trekken.

2023 July: Glasvezel abo afgesloten, zou in oktober gerealiseerd worden.

Augustus: Er was geen goedkeuring, dus werkzaamheden konden niet uitgevoerd worden. 3x goed keuring gegeven, via KPN, via KPN netwerken en zelf online. Het zou nu goed moeten komen volgens medewerkers.

September & oktober: Geen gehoor van alle partijen, nog wist niemand van de status en iedereen wijst naar elkaar. KPN -> KPN netwerken -> Circet -> KPN etc.

November: Getracht erachter te komen waar het probleem nu ligt door overal de status op te vragen, om via KPN netwerken erachter te komen dat er geen glasvezel upgrade is toegevoegd aan mijn abo. Binnen 7 dagen zou een ticket bij netwerken om de glasvezel te realiseren. Netwerken heeft met KPN gebeld om dit toe te voegen aan mijn abo.

December: Na 7 dagen gebeld, nog geen ticket. Dit was spaak gelopen door een code verschil tussen KPN en netwerken. Dit zou recht getrokken worden en zou voor 4 januari gebeld worden voor de realisatie.

2024 Januari: Monteur komt langs, kan de kabel aan de gevel niet vinden. Geeft aan dat er een ander team moet komen om de kabel te zoeken. Weer contact met alle betrokkenen en iedereen wijst naar elkaar.

Februari: Wordt gebeld door onderaannemer van Circet, ze komen de kabel naar binnen leggen. Aangegeven dat er geen kabel bij de gevel ligt en dat die waarschijnlijk bij de erfgrens uitkomt en vanuit daar getrokken moet worden, zou geen probleem zijn. Jongens komen langs, zoeken de kabel, vinden de kabel niet en leggen de kabel van huis uit naar de stoep met de opmerking dat dit dan nog aangelegd moet worden naar de PoP.

Maart: Zowel netwerken als Circet weten niet hoe ze dit moeten realiseren en gaan onderzoek doen, dit kan maanden duren. Gesproken met de buren en hun hebben mij de handhole locatie laten zien en waar zij de fiberkabel bij de erf grens hebben gezien destijds. Op advies van hun ook een KLIC-melding gedaan en overzicht verkregen. De jongens in februari hebben de huidige lus van huis naar de stoep op ongeveer 1-2 meter van de huidige locatie van de kabel uit laten komen. Contact met alle partijen en niemand weet ergens van. Bij netwerken is mijn verbinding gereed, bij aannemer is er geen ticket dus kunnen niet werken, etc. etc.

En ben ook niet de enige, in mijn omgeving is het een zooitje ongeregeld. Ik vind dat al met al alle partijen naar elkaar wijzen en niemand verantwoordelijkheid wilt nemen. Niemand heeft de juiste status van de aanleg, bij terugbelverzoek nooit terug gebeld, mails worden niet beantwoord, klachten worden niet serieus genomen. Er worden beloftes gemaakt zoals "vandaag of morgen sturen we een monteur om het te komen bekijken" en je ziet vervolgens niemand, blijkt dat de streefdatum verzet is naar 22 maart.

Als ik had geweten dat de aanleg van glasvezel naar de woning zoveel stress met zich mee zou brengen had ik het niet besteld. Geef ook aan bij iedereen die een brief krijgt, laat het gewoon tot in je woning leggen ookal gebruik je het niet, want wanneer je door de molen moet als je het wel wilt hebben is geen pretje op deze manier.

Wanneer ik op netwerk.kpn.nl de check doe zou er glasvezel beschikbaar zijn, alle stappen zijn afgerond, nou niets is minder waar.
Samenvatting, je hebt de aanvoerfeed vanuit de POP nog niet gezien met eigen ogen? Dan zou ik daar op focussen als er weer een graaf team langs komt. Als je vanaf de buren op graaft dan moet je op een gegeven moment een 2e kabel zien liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik stap binnenkort over van KPN ISP naar Solcon ISP. Beide op KPN Netwerk.

Momenteel heb ik van KPN ISP een Nokia ONT (GPON), los kastje met patchkap over een TK-01.

Solcon levert mij een Nokia ONT XGSPON, de versie die je op de TK-01 kunt schuiven (Nokia XS-010X-Q XGSPON ONT KPN TK-01). Deze is eind 2023 geïntroduceerd ter vervanging van de Genexis voor zover ik begrijp.

Nu zegt Solcon dat een monteur deze moet installeren, maar wat mijzelf betreft kan ik dat prima zelf. Waarom zouden ze deze niet beschikbaar hebben gemaakt voor zelfinstallatie? Bij de oude Genexis 'mocht' dit wel en van de Nokia zijn ook handleidingen van KPN te vinden.

Ik weet dat glasvezel delicaat spul is en dat voorzichtigheid betracht moet worden, maar zo moeilijk is het niet, toch? Ik neem aan dat Solcon het serienummer van de ONT ook al heeft geregistreerd en anders geef ik dat toch door...

Als ik zou moeten wachten op de monteur van Guidion, zit ik een week zonder internet... ;)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Je kan hetzelf waarschijnlijk niet omdat het meer is dan er opschuiven. Je moet eventueel denken aan activatie en eventueel patching.

Waarom zit je een week zonder trouwens? Guidion al gebeld voor een andere datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
bjusterbaarlik schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:44:
Je kan hetzelf waarschijnlijk niet omdat het meer is dan er opschuiven. Je moet eventueel denken aan activatie en eventueel patching.

Waarom zit je een week zonder trouwens? Guidion al gebeld voor een andere datum?
Patching? Waar dan? Niet bij mij in huis. Activatie wellicht, dat weet ik niet helemaal zeker, maar een serienummer doorgeven moet wel lukken.

Op datum X is de overgangsdatum, stopt mijn abonnement bij KPN en dan gaat Solcon abonnement in. Ik neem aan (geef toe, dat is een aanname) dat er dan ergens apparatuur van Solcon ISP wordt gepatcht en dan heb ik geen signaal meer. Datum X+7 dagen was de eerstvolgende mogelijkheid van de monteur.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
JanHenk schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:27:
[...]

Patching? Waar dan? Niet bij mij in huis. Activatie wellicht, dat weet ik niet helemaal zeker, maar een serienummer doorgeven moet wel lukken.

Op datum X is de overgangsdatum, stopt mijn abonnement bij KPN en dan gaat Solcon abonnement in. Ik neem aan (geef toe, dat is een aanname) dat er dan ergens apparatuur van Solcon ISP wordt gepatcht en dan heb ik geen signaal meer. Datum X+7 dagen was de eerstvolgende mogelijkheid van de monteur.
Dit lijkt me geen vraag voor dit topic maar meer voor Solcon zelf.

Ik kan je wel vast vertellen dat KPN dit soort ONT's opstuurt terwijl ze al vooraf geactiveerd zijn. Terwijl Solcon deze niet vooraf activeert en dat door een monteur wil laten doen.
En ja, je kan het zelf, en ja je kan best een serienummer doorgeven. Maar die discussie is tussen jou en Solcon.

PS: Patchting is niet aan de orde Je blijft binnen het KPN WBA domein maar dan bij een andere provider dus de overgang is strikt softwarematig. Geen andere patches in de PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
Barre73 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:52:
[...]

Dit lijkt me geen vraag voor dit topic maar meer voor Solcon zelf.

Ik kan je wel vast vertellen dat KPN dit soort ONT's opstuurt terwijl ze al vooraf geactiveerd zijn. Terwijl Solcon deze niet vooraf activeert en dat door een monteur wil laten doen.
En ja, je kan het zelf, en ja je kan best een serienummer doorgeven. Maar die discussie is tussen jou en Solcon.

PS: Patchting is niet aan de orde Je blijft binnen het KPN WBA domein maar dan bij een andere provider dus de overgang is strikt softwarematig. Geen andere patches in de PoP.
Dit heeft te maken met als ze voor geactiveerd toesturen klapt zijn Gpon onderuit en zijn verbinding weg.
daarom zal op de dag van overgang een monteur komen die de XGS ONT activeert. deze komt namelijk regelmatig voor in het werk veld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dociler
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-10-2024
Dociler schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:57:
Ik werd na aanleg van glasvezel door KPN gebeld, ze willen de verbinding testen. Ik neem inmiddels al glasvezel af bij online (en dat werkt prima). Nadat ik dat aangaf begonnen ze ineens over een 'passieve' verbinding. Ik vind het een vreemd verhaal en heb enige argwaan. Is dat terecht?
Zojuist zijn ze langsgekomen. Engels konden ze niet, Nederlands ook niet. Uiteindelijk met google translate gevraagd waar ze nu daadwerkelijk voor kwamen. Het had geen moer te maken met passieve verbinding. Ze waren simpelweg vergeten om een foto te maken van het zwarte kastje wat over je aansluiting heen wordt gezet.

Gebrek aan transparantie irriteerd me echt mateloos bij deze organisatie: Binnenkomen met een 'lulsmoes' is dieptriest en past niet bij een organisatie die landsbreed infra uitrolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:35

KRAI.7

Bwoah...

Goedemorgen allen :-),

Afgelopen donderdag is onze nieuwbouwwoning opgeleverd! *O* Ik wil één dezer dagen even langsgaan bij een KPN winkel om navraag te doen over glasvezel, want als ik op internet kijk zie ik dit als ik de postcodecheck doe:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeEt6t_1ZJtdlymQsUAcZxg54tk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMzlIo4CHhkh2YvNK3Q3qLuA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsT-k-f0JPIv1CRj7cSncZLCCgs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fO9nqPiHfEqTQz2aRARAlOHc.jpg?f=fotoalbum_tile

Terwijl dit kastje wel in de meterkast hangt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_UPO9MYxRcBgRoUaeJEXXZnP8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6ReKAFUu77yJnphmjEfcQzB.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik wat reacties teruglees op Tweakers/KPN forum of op de website van KPN kijk zou dit toch al voldoende moeten zijn om me aan te kunnen sluiten? Ik begrijp niet helemaal waarom er dan staat dat het dan tussen december 2024 en januari 2025 wordt ‘aangelegd’ want als ik het goed lees zou er alleen nog een kastje (ONT?) overheen geplaatst moeten worden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
KRAI.7 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:18:
Goedemorgen allen :-),

Afgelopen donderdag is onze nieuwbouwwoning opgeleverd! *O* Ik wil één dezer dagen even langsgaan bij een KPN winkel om navraag te doen over glasvezel, want als ik op internet kijk zie ik dit als ik de postcodecheck doe:

[Afbeelding][Afbeelding]

Terwijl dit kastje wel in de meterkast hangt:

[Afbeelding]

Als ik wat reacties teruglees op Tweakers/KPN forum of op de website van KPN kijk zou dit toch al voldoende moeten zijn om me aan te kunnen sluiten? Ik begrijp niet helemaal waarom er dan staat dat het dan tussen december 2024 en januari 2025 wordt ‘aangelegd’ want als ik het goed lees zou er alleen nog een kastje (ONT?) overheen geplaatst moeten worden…
Je aannemer heeft de oplevering mogelijk nog niet afgemeld in het KPN system, ik denk dat je in een winkel te horen gaat krijgen: we kunnen geen abonnement afsluiten omdat het nog niet is opgeleverd afgemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
stormfly schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:54:
[...]

Je aannemer heeft de oplevering mogelijk nog niet afgemeld in het KPN system, ik denk dat je in een winkel te horen gaat krijgen: we kunnen geen abonnement afsluiten omdat het nog niet is opgeleverd afgemeld.
@KRAI.7 Bovenstaande is sowieso een grote kans, maar daar voeg ik de mogelijkheid aan toe dat, zeker bij nieuwbouw, het voor kan komen dat de FTU afgewerkt in de woning zit maar de verbinding naar de PoP buiten nog niet klaar is. Dus is de aansluiting nog niet gereed.
Dit komt voort uit het feit dat de KPN aannemer bij nieuwbouw vaak maar op enkele momenten richting de oplevering de kans heeft om binnen te komen (bij gratie van de bouw aannemer). Dan doen ze snel het binnenwerk want het werk buiten (passen/blazen) kan dan wel op eigen gelegenheid ingepland worden.

NB: jouw plandatum van glas oplevering staat nu op 31 december 2024. Vandaar die melding. Dat is een fictieve parkeerdatum omdat de KPN aannemer de echte plandatum niet weet of nog niet durft aan te geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 23-03-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:45
@KRAI.7 Bij mij in de straat is de glasvezel vorig jaar april in de meterkast afgemonteerd. Het is nog steeds totaal onduidelijk wanneer ik de aansluiting kan gebruiken. Niemand weet wat. VolkerWessels wijst naar zijn onderaannemer. De onderaannemer wijst naar KPN. Bewoners stappen nu uit onvrede over naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Barre73 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:31:
[...]

@KRAI.7 Bovenstaande is sowieso een grote kans, maar daar voeg ik de mogelijkheid aan toe dat, zeker bij nieuwbouw, het voor kan komen dat de FTU afgewerkt in de woning zit maar de verbinding naar de PoP buiten nog niet klaar is. Dus is de aansluiting nog niet gereed.
Dit komt voort uit het feit dat de KPN aannemer bij nieuwbouw vaak maar op enkele momenten richting de oplevering de kans heeft om binnen te komen (bij gratie van de bouw aannemer). Dan doen ze snel het binnenwerk want het werk buiten (passen/blazen) kan dan wel op eigen gelegenheid ingepland worden.

NB: jouw plandatum van glas oplevering staat nu op 31 december 2024. Vandaar die melding. Dat is een fictieve parkeerdatum omdat de KPN aannemer de echte plandatum niet weet of nog niet durft aan te geven.
Dank voor je reactie! Het vreemde is dat als ik het huisnummer van de buren invul (beide kanten) dat deze wel gewoon direct kunnen bestellen. Sterker nog: het hele blok kan het gewoon bestellen, maar alleen bij ons nummer krijgen we de melding dat het pas in december/januari wordt aangesloten.

Net even gebeld met de klantenservice en die gaven aan dat wij dan misschien op een andere lijn zouden zitten(?). Ik heb er geen verstand van, maar ik vind het nu niet acceptabel om nog tot eind van het jaar te wachten… Er is ook een Ziggo aansluiting, maar ook dat schijnt nog een paar maanden te duren.

Ik snap hier niets van om eerlijk te zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRen
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 25-03-2024
KRAI.7 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:02:
[...]

Dank voor je reactie! Het vreemde is dat als ik het huisnummer van de buren invul (beide kanten) dat deze wel gewoon direct kunnen bestellen. Sterker nog: het hele blok kan het gewoon bestellen, maar alleen bij ons nummer krijgen we de melding dat het pas in december/januari wordt aangesloten.

Net even gebeld met de klantenservice en die gaven aan dat wij dan misschien op een andere lijn zouden zitten(?). Ik heb er geen verstand van, maar ik vind het nu niet acceptabel om nog tot eind van het jaar te wachten… Er is ook een Ziggo aansluiting, maar ook dat schijnt nog een paar maanden te duren.

Ik denk dat je die plandatum gerust kan negeren.
Na de recente afwerking van mijn FTU had ik tussendoor nog gekeken naar mijn plandatum, toevallig schoof die van Juni 2024 naar December.
Dit heeft dus geen invloed gehad, want een paar dagen daarna was mijn verbinding plotseling gereed. (en is inmiddels in gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:54
[...]

Heb je KPN als provider of KPN netwerk gebeld? Ze hebben nog wel steeds 2 telefoonnummers namelijk. Zou de vraag eens droppen bij KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

@ExiZTeNcE KPN als provider, KPN Netwerk heb ik gemaild (zijn alleen doordeweeks bereikbaar) en als ik daar geen reactie van ontvang zal ik idd eens bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Laatst online: 21:38
[...]

Ik heb het zelfde euvel onze opleverdatum voor glasvezel is aug/sep 24 bij de buren kan KPN wel per direct glasvezel leveren. (nieuwbouw)
Ben je wel al in het bezit van een KPN noodpakket?
Pagina: 1 ... 31 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie