MinorDetail schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:59:
Gelukkig lees ik ook nog positieve berichten in dit topic.
Ik ben sinds juli 2023 bezig om glasvezel te verkrijgen. Om maar een korte samenvatting te geven:
Iedereen in de straat, behalve mijn huis heeft glasvezel. De vorige bewoner toen dit was aangelegd was niet thuis en de meterkast was niet beschikbaar om de kabel door te trekken.
2023 July: Glasvezel abo afgesloten, zou in oktober gerealiseerd worden.
Augustus: Er was geen goedkeuring, dus werkzaamheden konden niet uitgevoerd worden. 3x goed keuring gegeven, via KPN, via KPN netwerken en zelf online. Het zou nu goed moeten komen volgens medewerkers.
September & oktober: Geen gehoor van alle partijen, nog wist niemand van de status en iedereen wijst naar elkaar. KPN -> KPN netwerken -> Circet -> KPN etc.
November: Getracht erachter te komen waar het probleem nu ligt door overal de status op te vragen, om via KPN netwerken erachter te komen dat er geen glasvezel upgrade is toegevoegd aan mijn abo. Binnen 7 dagen zou een ticket bij netwerken om de glasvezel te realiseren. Netwerken heeft met KPN gebeld om dit toe te voegen aan mijn abo.
December: Na 7 dagen gebeld, nog geen ticket. Dit was spaak gelopen door een code verschil tussen KPN en netwerken. Dit zou recht getrokken worden en zou voor 4 januari gebeld worden voor de realisatie.
2024 Januari: Monteur komt langs, kan de kabel aan de gevel niet vinden. Geeft aan dat er een ander team moet komen om de kabel te zoeken. Weer contact met alle betrokkenen en iedereen wijst naar elkaar.
Februari: Wordt gebeld door onderaannemer van Circet, ze komen de kabel naar binnen leggen. Aangegeven dat er geen kabel bij de gevel ligt en dat die waarschijnlijk bij de erfgrens uitkomt en vanuit daar getrokken moet worden, zou geen probleem zijn. Jongens komen langs, zoeken de kabel, vinden de kabel niet en leggen de kabel van huis uit naar de stoep met de opmerking dat dit dan nog aangelegd moet worden naar de PoP.
Maart: Zowel netwerken als Circet weten niet hoe ze dit moeten realiseren en gaan onderzoek doen, dit kan maanden duren. Gesproken met de buren en hun hebben mij de handhole locatie laten zien en waar zij de fiberkabel bij de erf grens hebben gezien destijds. Op advies van hun ook een KLIC-melding gedaan en overzicht verkregen. De jongens in februari hebben de huidige lus van huis naar de stoep op ongeveer 1-2 meter van de huidige locatie van de kabel uit laten komen. Contact met alle partijen en niemand weet ergens van. Bij netwerken is mijn verbinding gereed, bij aannemer is er geen ticket dus kunnen niet werken, etc. etc.
En ben ook niet de enige, in mijn omgeving is het een zooitje ongeregeld. Ik vind dat al met al alle partijen naar elkaar wijzen en niemand verantwoordelijkheid wilt nemen. Niemand heeft de juiste status van de aanleg, bij terugbelverzoek nooit terug gebeld, mails worden niet beantwoord, klachten worden niet serieus genomen. Er worden beloftes gemaakt zoals "vandaag of morgen sturen we een monteur om het te komen bekijken" en je ziet vervolgens niemand, blijkt dat de streefdatum verzet is naar 22 maart.
Als ik had geweten dat de aanleg van glasvezel naar de woning zoveel stress met zich mee zou brengen had ik het niet besteld. Geef ook aan bij iedereen die een brief krijgt, laat het gewoon tot in je woning leggen ookal gebruik je het niet, want wanneer je door de molen moet als je het wel wilt hebben is geen pretje op deze manier.
Wanneer ik op netwerk.kpn.nl de check doe zou er glasvezel beschikbaar zijn, alle stappen zijn afgerond, nou niets is minder waar.