Even terugkoppeling naar dit bericht.
Ze zijn uiteindelijk voor glasvezel gegaan. Afgelopen week is in de meterkast de FTU geplaatst.
Al met al heeft de daadwerkelijke aanleg ik geloof enkele weken in beslag genomen, maar ik weet niet hoe vaak ze daadwerkelijk bezig zijn geweest; ik was er immers niet bij.
Maar in dat tijdbestek is er voor zover ik weet over een lengte van zo'n ~300 meter glasvezel aangelegd onder/naast de openbare weg naar hun nieuwe woning; dit leid ik af van de verscheidene opgravingen langs de wegen.
Uiteraard ging dit niet zonder slag of stoot; internet heeft er over een tijdsbestek van enkele dagen meerdere keren uitgelegen bij de buren wegens (voor zover ik begreep) kabelbreuk en ze zijn ook achter Delta aan moeten gaan voor de montage/oplevering van de FTU.
Maar het lijkt er op dat ze nu een provider kunnen gaan uitzoeken.
Overigens is de afgelopen weken ook bekend geworden dat Glaspoort dit gebied in onderzoek heeft; las ergens dat ze schijnbaar eerst bij bedrijven (bedrijf in de buurt was al benaderd) doen en later mogelijk woningen.
KPN heeft het bij hun postcodecheck ook over dat deze woonplaats glasvezel gaat krijgen van Glaspoort.
Benieuwd hoe dat gaat uitpakken omdat er ook wordt gesproken over eventuele overnames tussen Glaspoort en Delta enzo. (en of er dus uiteindelijk nóg een glasvezelkabelnetwerk hier wordt aangelegd of niet)
Maar goed; ik wou het na de hulp van diverse Tweakers in dit topic even terugkoppelen.