Ik zit 2,5 meter van de TV en vind het wel fijn dat ik alles met gemak kan lezen.Rivanov schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:29:
Mag wel wat aan de UI gesleuteld worden. Veel te groot!
Waar speel je op?Furrr schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:36:
Dit is boven verwachting hoor.
Wauw!!!
Is de stem welke te horen is niet die van Stone Mountain??
PSN: Maichel
Ik zit op 2.5m van m’n 65CX maar ik heb goede ogen. Mag van mij wel tandje kleiner. Of laat het ons in ieder geval zelf instellen.Poulske schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:38:
[...]
Ik zit 2,5 meter van de TV en vind het wel fijn dat ik alles met gemak kan lezen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Goedemorgen allemaal! Ik heb 2 extra (Early Access) Open Beta codes voor de playstation ontvangen die ik weg geef. Stuur even een berichtje en wellicht kan je vandaag al aan de slag met BF 2042.
kun je voor de beta voor iedereen nu al een install klaarzetten?
En hoeveel ruimte neemt het in beslag? (PS4)
En hoeveel ruimte neemt het in beslag? (PS4)
[ Voor 9% gewijzigd door greatgonzo op 06-10-2021 09:48 ]
Zo dat ging snel. Ze zijn inmiddels weg.Meerbeter schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:46:
Goedemorgen allemaal! Ik heb 2 extra (Early Access) Open Beta codes voor de playstation ontvangen die ik weg geef. Stuur even een berichtje en wellicht kan je vandaag al aan de slag met BF 2042.
hoe kan je de weapon customisation doen?
L1 open je 'het menu' en dan?
Ziet er al redelijk goed uit hoor!
gunplay voelt zwaar en een beetje titanfally aan, lekker!
30 min gespeeld, ik was er met lage verwachtingen in gegaan. de gfx zijn op sommige gebieden zwaar verbeterd maar toch komt nog niet gepolijst genoeg over ofzo? De gunplay is buggy, headshots enzo registreren niet altijd etc. maar verder prima!
ik had een 4.5/10 ervaring verwacht maar tot nu toe 6.5/10
ik had een 4.5/10 ervaring verwacht maar tot nu toe 6.5/10
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ja dat vroeg ik me ook af, als ik op de D pad druk gebeurd er niets.b.o.n.s schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:55:
hoe kan je de weapon customisation doen?
1 potje gespeeld. Was leuk, maar ik moet erg wennen aan de gunplay na Vanguard beta en halo afgelopen weekend.
Verder veel flikkering in het beeld bij mij. Verder zag het er top uit. Ik zag dit als de eerste echte next gen titel die ik zou gaan spelen op mijn ps5, maar dat valt tot nu toe wel mee qua next gen gevoel.
Nu maar aan het werk en dan vanavond weer even
Verder veel flikkering in het beeld bij mij. Verder zag het er top uit. Ik zag dit als de eerste echte next gen titel die ik zou gaan spelen op mijn ps5, maar dat valt tot nu toe wel mee qua next gen gevoel.
[ Voor 7% gewijzigd door RawChild op 06-10-2021 10:10 ]
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Voor de Xbox A,B,X,YPoulske schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:07:
[...]
Ja dat vroeg ik me ook af, als ik op de D pad druk gebeurd er niets.
of voor de PS X,O,Square,Triangle
Ja, met name bij het hoge "flatgebouw" treedt wat flickering op. Heb er op de Series X ook last van.RawChild schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:08:
1 potje gespeeld. Was leuk, maar ik moet erg wennen aan de gunplay na Vanguard beta en halo afgelopen weekend.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Iemand hier bij Coolblue besteld en een beta code gekregen. Asking for a friend, echt haha.
Nog niet kunnen spelen maar wel wat gameplay op YT gezien, is de map niet te groot?
De map is opgesplitst in diverse sectoren. Maar het is inderdaad een vrije grote map.. en zelfs met een volle playerbase kom je af en toe niemand tegen.DoubleDutch schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:22:
Nog niet kunnen spelen maar wel wat gameplay op YT gezien, is de map niet te groot?
Found it!Poulske schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:07:
[...]
Ja dat vroeg ik me ook af, als ik op de D pad druk gebeurd er niets.
L1 ingedrukt blijven houden en dan met X, vierkantje, driekhoekje en rondje de keuzes maken
Zo ziet het er ind uit, in de sectoren genoeg te doen, maar als je dan vervolgens naar een andere moet is het wel erg eenzaam. 😬Rivanov schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:24:
[...]
De map is opgesplitst in diverse sectoren. Maar het is inderdaad een vrije grote map.. en zelfs met een volle playerbase kom je af en toe niemand tegen.
Kan je de attachments die via L1 beschikbaar komen (ps5) ook nog aanpassen? hoop toch wel op betere scopes of grips die ik daar kan vervangen door de huidige.
Vond in mijn korte speelduur de destructie van de gebouwen wel heel erg tegenvallen, sommige gebouwen gebeurde zelfs niks mee. Vond ik “vroeger” juist altijd ze vet, alles kapot schieten.
Vond in mijn korte speelduur de destructie van de gebouwen wel heel erg tegenvallen, sommige gebouwen gebeurde zelfs niks mee. Vond ik “vroeger” juist altijd ze vet, alles kapot schieten.
3 potten gespeeld vind het weer erg vermakelijk, flikkeren van het beeld is erg storend en kwam ook erg veel voor. Hopelijk is dat snel gefixt
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Dacht, wat ben ik goed. Speel ik tegen 60 AI spelers en 4 echte spelers.
Iedereen veel plezier met de Beta!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Echt onder de indruk hoe vlot dit draait op een Series S eigenlijk.
Beeld is echt prachtig hier, en speel op een 1080p monitor.
Wel de motion blur op 0 gezet, stond default op 50.
Toont toch maar weer aan hoe degelijk die console toch is voor zijn prijs.
Buiten de bugs die iedereen heeft, speelt het wel vlot.
Beeld is echt prachtig hier, en speel op een 1080p monitor.
Wel de motion blur op 0 gezet, stond default op 50.
Toont toch maar weer aan hoe degelijk die console toch is voor zijn prijs.
Buiten de bugs die iedereen heeft, speelt het wel vlot.
[ Voor 9% gewijzigd door KBE91 op 06-10-2021 11:14 ]
BETA code van Bol.com ontvangen, nu downloaden en vanavond spelen. Ik ben benieuwd.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
klinkt zeker veelbelovend. Helaas bij allyourgames een pre-order gedaan en die doen niet aan early access keys, maar misschien is dat maar goed ook met het werk wat er nog ligt
Dat hadden wij net ook. Met 4 man in een server met alleen maar AI.Rivanov schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:04:
Dacht, wat ben ik goed. Speel ik tegen 60 AI spelers en 4 echte spelers.
Verder voelt het redelijk goed. Uiteraard wel nog de nodige bug's / glitches, maar op zich best vermakelijk.
Vooral ff wennen aan de wapen/gadget mogelijkheden en hoe dat in te regelen.
Zo duurde het 3 potten voordat ik doorhad hoe ik mijn scope kon wijzigen.
Grootste gemis is een grote kaart (touchpad op de PS5 lijkt nog geen functie te hebben).
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Het lijkt erop dat de beta (via Game Pass) niet geshared wordt hé?
Maatje van me shared met iemand, hij heeft een Xbox One X en krijgt de melding dat hij nog niet kan spelen. Degene die voor GP betaald speelt hem wel.
Hij krijgt de melding dat hij EA Play nodig heeft.
Maatje van me shared met iemand, hij heeft een Xbox One X en krijgt de melding dat hij nog niet kan spelen. Degene die voor GP betaald speelt hem wel.
[ Voor 10% gewijzigd door devilsnight op 06-10-2021 11:47 ]
Before the Battlefield 2042 Beta went live on October 6, Dexerto was invited to an early gameplay session. Although we dropped in for the first time beaming with excitement to finally sink our teeth into the revamped BF experience, we left feeling flat and concerned that another delay might be necessary.
https://www.dexerto.com/b...irst-impressions-1669229/
https://www.dexerto.com/b...irst-impressions-1669229/
Hoe krijg je het scorebord ervoor tijdens het spelen?
Op Xbox:
Menu button indrukken en dan Squad & Players kiezen.
Of Menu button inhouden en dan zie je jouw eigen Squad met je persoonlijke score aan de rechterzijde.
Menu button indrukken en dan Squad & Players kiezen.
Of Menu button inhouden en dan zie je jouw eigen Squad met je persoonlijke score aan de rechterzijde.
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 06-10-2021 11:54 ]
Overigens, bovenstaande YouTube filmpjes zijn gemaakt in een 2 a 3 maand oude build. Dus waarschijnlijk is deze Beta ook +/- 2 a 3 maanden oud.
Ik vermaak me wel, vind het geluid alleen een beetje tegen vallen. Het klinkt als door een watten filter.
Ik speel met een Astro A40
[ Voor 11% gewijzigd door DeWaanzin op 06-10-2021 12:05 ]
XBL: theArthurrrr
op de PS: Options indrukken en dan voor de optie players kiezen. Opletten dat degene ernaast Leave Match isRawChild schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:52:
Hoe krijg je het scorebord ervoor tijdens het spelen?
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Even het geluid naar Wartypes zetten word het wat beter van had ik begrepen.DeWaanzin schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:57:
Ik vermaak me wel, vind het geluid alleen een beetje tegen vallen. Het klinkt als door een watten filter.
Wartapes geeft meer het oorlogsgevoel, rijker qua geluid en je hoort veel meer gebeuren.DoubleDutch schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:07:
[...]
Even het geluid naar Wartypes zetten word het wat beter van had ik begrepen.
Mocht je meer 'op geluid' spelen en bijvoorbeeld naar stappen luisteren, kan je beter kiezen voor speakers of bij een koptelefoon voor 'Headphones'.
Al is en blijft Wartapes toch altijd wel echt een fijne mogelijkheid
4 potjes gespeeld (na elke pot 10k xp voor ‘first match of the day’) en het bevalt best goed. Schieten werkt prima.
Granaat met dpad omhoog is gewoon onlogisch. Als compensatie kun je ervoor kiezen om ze dan automatisch allebei te gooien. Raar.
Map is echt heul groot. Tussen de vlaggen door kom je zelden iemand tegen.
Geluid is een beetje vreemd. Er is een aparte preset voor Astro headsets, maar ik weet niet of ik daar heel blij van word.
Granaat met dpad omhoog is gewoon onlogisch. Als compensatie kun je ervoor kiezen om ze dan automatisch allebei te gooien. Raar.
Map is echt heul groot. Tussen de vlaggen door kom je zelden iemand tegen.
Geluid is een beetje vreemd. Er is een aparte preset voor Astro headsets, maar ik weet niet of ik daar heel blij van word.
Ind is altijd wat ik het eerste doe bij een BF game, maar had begrepen dat het geluid niet helemaal lekker is in de Beta.b.o.n.s schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:09:
[...]
Wartapes geeft meer het oorlogsgevoel, rijker qua geluid en je hoort veel meer gebeuren.
Mocht je meer 'op geluid' spelen en bijvoorbeeld naar stappen luisteren, kan je beter kiezen voor speakers of bij een koptelefoon voor 'Headphones'.
Al is en blijft Wartapes toch altijd wel echt een fijne mogelijkheid
Ik moet zeggen dat het wat muffled geluid m.b.t. de wapens wel lekker klinken.
Geeft een wat sci-fi en heavy feeling aan de gunplay.
Maar ik begrijp wel wat er verder gezegd wordt, BF5 klinkt een stuk crispier.
Geeft een wat sci-fi en heavy feeling aan de gunplay.
Maar ik begrijp wel wat er verder gezegd wordt, BF5 klinkt een stuk crispier.
Hoe hebben jullie op de Xbox de FOV en Controller Sensitivity staan?
Mijn settings:
FOV: 45
Sensitivity: 25
Mijn settings:
Iemand toevallig nog een beta code over voor Xbox?
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Zo paar potjes gespeeld en kan niet anders dan zeggen Wauw ! Wat vet. Tuurlijk is het een beetje zoeken naar granaten en andere zaken. En sommige gebouwen knipperen. Maar de sfeer, de grote van de map en de variatie in de map.
Ik ben aangenaam verrast !
Op ps5 FOV 100 en sens op 40.Rivanov schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:20:
Mijn settings:
blijft personal taste natuurlijk. let ook op je deadzones oa. die staan standaard erg hoog.
Even in mijn pauze gespeeld. Wel wennen.
Ze i.i.g. Cross-Play uit in het General Menu, anders moet je het ook opnemen tegen PC gamers met muis en toetsenbord.
Ze i.i.g. Cross-Play uit in het General Menu, anders moet je het ook opnemen tegen PC gamers met muis en toetsenbord.
heb gewoon een beta key gekocht voor 1 euro 60.
YGZ reageert niet op mn mails dus dan maar zo.
YGZ reageert niet op mn mails dus dan maar zo.
psn: HertogJack
me 2!mobygo76 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:43:
Zo paar potjes gespeeld en kan niet anders dan zeggen Wauw ! Wat vet. Tuurlijk is het een beetje zoeken naar granaten en andere zaken. En sommige gebouwen knipperen. Maar de sfeer, de grote van de map en de variatie in de map.
Gezien dit meer richting BF3 en BF4 is en die launches pure drama waren is dit echt een goede stap vooruit.
Klopt. Hier kan ik op mijn eigen console ook alleen via het account waarop game pass afgesloten is spelen. Mijn tweede account krijgt geen toegang.devilsnight schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:42:
Het lijkt erop dat de beta (via Game Pass) niet geshared wordt hé?
Map size is erg overwhelming... af en toe flinke stukken aan het rennen
Je kan toch voertuigen oproepen en laten spawnen?HertogJack schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:59:
Map size is erg overwhelming... af en toe flinke stukken aan het rennen
PSN: Maichel
Dit kan inderdaad.Maichel schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:03:
[...]
Je kan toch voertuigen oproepen en laten spawnen?
Oh ja?Maichel schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:03:
[...]
Je kan toch voertuigen oproepen en laten spawnen?
Hoe eigenlijk? Zie die optie nergens, bf5 “spaarde” je als Squad nog ergens voor. Die dikke bom had van mij best terug mogen komen die je op een
Bepaald punt kon laten vallen.
Ik kan bij het spawnen ook nooit kiezen om te spawnen in een voertuig, of ik zie een optie over het hoofd.
Wel heel fijn om die helicopters en straaljagers uit de lucht te rammen
Edit. L1 en R1 zie ik
Bepaald punt kon laten vallen.
Ik kan bij het spawnen ook nooit kiezen om te spawnen in een voertuig, of ik zie een optie over het hoofd.
Wel heel fijn om die helicopters en straaljagers uit de lucht te rammen
Edit. L1 en R1 zie ik
[ Voor 3% gewijzigd door RawChild op 06-10-2021 13:37 ]
De meeste mensen op de BF2042 subreddit hebben de opmerking dat het speelt als een Chinese kloon en de echte BF identiteit mist.
Ik ben het daar totaal niet mee eens. Vandaag 3 potjes gespeeld en ik vind het heerlijk spelen, de gunplay is nog een beetje licht maar ik geloof dat het wel goed gaat komen.
Dat je als Medic class een sniper kunt equippen moedig ik ook alleen maar aan. Als support wil je niet constant met een LMG spelen.
Verder vind ik het customizen van je wapen on the go ook wel lekker, af en toe een range scope er op zetten wanneer de enemy wat verder weg is.
Ben alleen nog niet echt fan van de map, die is mij iets te groot, maar dat kan ook wennen zijn.
Ik ben het daar totaal niet mee eens. Vandaag 3 potjes gespeeld en ik vind het heerlijk spelen, de gunplay is nog een beetje licht maar ik geloof dat het wel goed gaat komen.
Dat je als Medic class een sniper kunt equippen moedig ik ook alleen maar aan. Als support wil je niet constant met een LMG spelen.
Verder vind ik het customizen van je wapen on the go ook wel lekker, af en toe een range scope er op zetten wanneer de enemy wat verder weg is.
Ben alleen nog niet echt fan van de map, die is mij iets te groot, maar dat kan ook wennen zijn.
Heb jij deadzones aangepast?b.o.n.s schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:56:
[...]
Op ps5 FOV 100 en sens op 40.
blijft personal taste natuurlijk. let ook op je deadzones oa. die staan standaard erg hoog.
Bij mij wil hij niet meer zoeken naar een game?
Kan op A blijven drukken om Play te selecteren, maar er gebeurt niks.
Kan op A blijven drukken om Play te selecteren, maar er gebeurt niks.
Mwah, ik ben ook niet zo enthousiast als de meesten hier. een map als arras in bf5 vind ik mooier. Qua ervaring is het niet beter dan bf4… vind ik dan.Poulske schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:49:
De meeste mensen op de BF2042 subreddit hebben de opmerking dat het speelt als een Chinese kloon en de echte BF identiteit mist.
We zijn denk ik allemaal blij dat we terug zijn naar een modernere setting, maar 2013 vs 2021 bf had ik echt nog wel wat meer verwacht dan dit. Vooral in de gebouwen is het echt heel simpel wat ik zie. Minimale destructie. Phisics van de voertuigen, met name de straaljagers valt tegen.
Ik speel bf vanaf bad company, ik hou ervan.Maar ik zie bij deze weinig vooruitgang op het aantal spelers (128) na dan..
Mooier als in graphics of flow?RawChild schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:13:
[...]
Mwah, ik ben ook niet zo enthousiast als de meesten hier. een map als arras in bf5 vind ik mooier. Qua ervaring is het niet beter dan bf4… vind ik dan.
We zijn denk ik allemaal blij dat we terug zijn naar een modernere setting, maar 2013 vs 2021 bf had ik echt nog wel wat meer verwacht dan dit. Vooral in de gebouwen is het echt heel simpel wat ik zie. Minimale destructie. Phisics van de voertuigen, met name de straaljagers valt tegen.
Ik speel bf vanaf bad company, ik hou ervan.Maar ik zie bij deze weinig vooruitgang op het aantal spelers (128) na dan..
Van mij persoonlijk hoeft de ervaring ook niet beter dan BF4 te zijn, daarvan staat de gameplay als een huis en hoeft anno 2021 weinig aan veranderd te worden.
Physics van de voertuigen kan altijd nog getweaked worden.
Het is natuurlijk ook maar een map. Even de overige maps afwachten in de final game. En met BF Portal heb je natuurlijk oneindig veel mogelijkheden.
Kom er nu overigens helemaal niet meer in.
Unable to connect to EA servers
Unable to connect to EA servers
Ik kan met de xbox alleen de xbox one versie downloaden, andere die wel de series x hebben kunnen downloaden?
Zeker. Die zat ietwat verstopt bij mij. Gewoon even goed zoeken via de Store.Nikey1 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:28:
Ik kan met de xbox alleen de xbox one versie downloaden, andere die wel de series x hebben kunnen downloaden?
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Wat ik wel enorm handig vind, is het on the fly switchen tussen je attachments. Echt ideaal. Als je in open terrein bent, dan zet ik de zoom-scope erop. Ben ik wat meer close-quarter dan zet ik de red-dot sight erop.
Werkt zeer goed.
PSA:
- LB / L1 inhouden
- X/B/A/Y op Xbox of Square/Triangle/Circle/Cross op PlayStation gebruiken om de verschillende attachments te kiezen.
Werkt zeer goed.
PSA:
- LB / L1 inhouden
- X/B/A/Y op Xbox of Square/Triangle/Circle/Cross op PlayStation gebruiken om de verschillende attachments te kiezen.
Op de Xbox Series S vind ik het er erg matig uit zien. Dingen die in de fik staan zie je gewoon blokken texture ipv vloeiend etc.
Gameplay kan ik weinig van zeggen, ben zo slecht in grote mappen. In dat opzicht meer een COD speler. Het on the fly je settings veranderen van wapens vind ik wel erg tof, ondanks dat ik dit nog niet optimaal gebruik.
Ook erg wennen aan de controls weer. Helemaal het sliden etc. gewend.
Gameplay kan ik weinig van zeggen, ben zo slecht in grote mappen. In dat opzicht meer een COD speler. Het on the fly je settings veranderen van wapens vind ik wel erg tof, ondanks dat ik dit nog niet optimaal gebruik.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Wel de x|s versie gedownload?Christiano007 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:41:
Op de Xbox Series S vind ik het er erg matig uit zien. Dingen die in de fik staan zie je gewoon blokken texture ipv vloeiend etc.
Gevonden! De Xbox One versie ziet er erg slecht uitJeroenvde89 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:33:
[...]
Zeker. Die zat ietwat verstopt bij mij. Gewoon even goed zoeken via de Store.

net even een uur gespeeld op de ps5, ik moet zeggen, deze beta overtreft al mijn verwachtingen!!!
De graphics zijn bizar goed op een 4k hdr scherm. Ook al die details zoals zand wat over de grond waait en je zicht belemmert of rook lekken vanuit leidingen, het voegt allemaal veel toe aan de beleving.
De gameplay vind ik echt stukken beter dan in bf5 en bf1, het is weer meer als bf3 naar mijn mening, wat ik zelf nog altijd het beste deel vond.
De nieuwe opzet van operators en onafhankelijke loadouts vind ik ook een stuk beter. De map layout van deze beta map is goed en afwisselend. Wel is die enorm groot en zijn 128 man eigenlijk al te weinig, ik vrees het ergste voor de consoles die maar 64 man supporten, dan moeten ze wel met kleinere maps gaan werken, want zo groot als deze maps zijn is echt te groot dan.
De acties vinden zoals voorspelbaar plaats op de domination punten waarbij er in deze map ook veel ruimte is voor verticale play hoogtes. Ik moet zeggen dat in tegenstelling tot bf1 en bf5 je hier veel minder last hebt van snipers. Ze zijn er wel, maar de maps zijn zo groot dat de afstanden al snel zo groot zijn dat je niet bij elke stap direct dood bent. Een stuk beter naar mijn mening.
De wapens vind ik echt vele malen beter schieten en de dual sense haptic feedback vind ik erg goed gedaan (zoals de voetstappen die je voelt bij rennen of de impact van de vibration als je geraakt wordt.
Al met al, eigenlijk maar 1 woord voor deze battlefield beta versie: WOW!!!
De graphics zijn bizar goed op een 4k hdr scherm. Ook al die details zoals zand wat over de grond waait en je zicht belemmert of rook lekken vanuit leidingen, het voegt allemaal veel toe aan de beleving.
De gameplay vind ik echt stukken beter dan in bf5 en bf1, het is weer meer als bf3 naar mijn mening, wat ik zelf nog altijd het beste deel vond.
De nieuwe opzet van operators en onafhankelijke loadouts vind ik ook een stuk beter. De map layout van deze beta map is goed en afwisselend. Wel is die enorm groot en zijn 128 man eigenlijk al te weinig, ik vrees het ergste voor de consoles die maar 64 man supporten, dan moeten ze wel met kleinere maps gaan werken, want zo groot als deze maps zijn is echt te groot dan.
De acties vinden zoals voorspelbaar plaats op de domination punten waarbij er in deze map ook veel ruimte is voor verticale play hoogtes. Ik moet zeggen dat in tegenstelling tot bf1 en bf5 je hier veel minder last hebt van snipers. Ze zijn er wel, maar de maps zijn zo groot dat de afstanden al snel zo groot zijn dat je niet bij elke stap direct dood bent. Een stuk beter naar mijn mening.
De wapens vind ik echt vele malen beter schieten en de dual sense haptic feedback vind ik erg goed gedaan (zoals de voetstappen die je voelt bij rennen of de impact van de vibration als je geraakt wordt.
Al met al, eigenlijk maar 1 woord voor deze battlefield beta versie: WOW!!!
[ Voor 4% gewijzigd door robinez op 06-10-2021 15:01 ]
Ik heb alleen de tornado nog niet gezien, jullie wel ?
Jup. Heb daar ook al vrolijk in rondgevlogen.mobygo76 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:08:
Eerste indruk met de beta vind ik best goed.
De map is wel bizar groot, maar met behulp van de voertuigen die je kunt oproepen prima te doen.
Wisselen van weapon attachments ingame werkt ook goed.
Grafisch (afgezien van de beta glitches) ziet het er erg mooi uit en de geluidseffecten en explosies etc. zijn erg vet.
Het vliegen gaat mij persoonlijk echter nog niet goed af.
Vind het behoorlijk lastig, dus dat wordt nog een hoop oefenen
De map is wel bizar groot, maar met behulp van de voertuigen die je kunt oproepen prima te doen.
Wisselen van weapon attachments ingame werkt ook goed.
Grafisch (afgezien van de beta glitches) ziet het er erg mooi uit en de geluidseffecten en explosies etc. zijn erg vet.
Het vliegen gaat mij persoonlijk echter nog niet goed af.
Vind het behoorlijk lastig, dus dat wordt nog een hoop oefenen
Voor wie niks snapt van de FOV slider. Dit wordt aangepast naar de "normale" manier voor de final game.
Maar op dit moment is het % gebasseerd.
Van ResetERA:
Supposedly range is 85 to 120 or 135 (heard 135 on stream). Slider being % based you need to calculate how many % you need to go above 0 value to hit wanted 90 FOV.
Adjustment range is 50 FOV so 50% would be around 105 FOV...soooo... for 90 maybe try... 40 - 45% range?
Maar op dit moment is het % gebasseerd.
Van ResetERA:
Supposedly range is 85 to 120 or 135 (heard 135 on stream). Slider being % based you need to calculate how many % you need to go above 0 value to hit wanted 90 FOV.
Adjustment range is 50 FOV so 50% would be around 105 FOV...soooo... for 90 maybe try... 40 - 45% range?
Tornado kwam ik net idd in terecht.. gruwelijk 
Voor de rest tot nu toe wel tevreden, het is nog beetje zoeken mbt classes en wat ze allemaal kunnen etc maar dat komt wel.
Voor de rest tot nu toe wel tevreden, het is nog beetje zoeken mbt classes en wat ze allemaal kunnen etc maar dat komt wel.
In mijn eerste paar potjes had ik alles op default staan. Aan sensitivity ga ik denk ik niks doen, want die is voor mij top. FOV zal ik eens bekijken wat dat precies gaat veranderen.Rivanov schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:20:
Mijn settings:
hmm ADS default sensitivity vond ik wel erg laag en dus traag.devilsnight schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:37:
[...]
In mijn eerste paar potjes had ik alles op default staan. Aan sensitivity ga ik denk ik niks doen, want die is voor mij top. FOV zal ik eens bekijken wat dat precies gaat veranderen.
Je Field of View.devilsnight schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:37:
[...]
In mijn eerste paar potjes had ik alles op default staan. Aan sensitivity ga ik denk ik niks doen, want die is voor mij top. FOV zal ik eens bekijken wat dat precies gaat veranderen.
Mijne staat op 45.
ja net gehad, je ziet hem in de verte aankomen met allerlei bliksemflitsen. Erg indrukwekkend als dat op je afkomt.mobygo76 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:08:
maar ook die regenbuien die voorbij komen, dat maakt de sfeer op de map ineens compleet anders. En ook daar vallen de details op, zoals het gewijzigde regen geluid als je onder een boom staat, of de regendruppels die vallen in het water wat ontstaat op de wegen en hoe de regen opspat van de weg zelf.
Echt indrukwekkend al die kleine details.
Edit, de tornado is nu boven de zee hier, het is nu een watertornado en je ziet al dat water omhoog gezogen worden. Nice!
[ Voor 16% gewijzigd door robinez op 06-10-2021 15:47 ]
Ja de map is groot, maar wat echt scheelt is dat je (op playstation) met L1 en R1 in het menu aanvullende voertuigen kunt oproepen.
Dit scheelt je al echt qua tijd.
Erg leuk ook als er een helicopter rondvliegt en je hebt geen rpg in je loadout! :-D
Dit scheelt je al echt qua tijd.
Erg leuk ook als er een helicopter rondvliegt en je hebt geen rpg in je loadout! :-D
Haha yeah I know, maar of het echt iets is wat ik ga veranderen weet ik nog niet. Tot nu toe in games die de optie bieden laat ik het altijd op default staan, haha.
Trouwens die laadtijden, wauw. Ik weet nog hoe lang het duurde voordat maps in BF5 aan het laden waren en Battlefront ook. Het was al een stuk beter op XSX, maar dit is echt fantastisch.
Dat het weer ineens kan omslaan, dat is nieuw voor BF toch? Of hadden we al dynamisch weer in vorige delen? En zie ik het goed dat er een dag/nacht systeem in zit?robinez schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:42:
[...]
ja net gehad, je ziet hem in de verte aankomen met allerlei bliksemflitsen. Erg indrukwekkend als dat op je afkomt.
maar ook die regenbuien die voorbij komen, dat maakt de sfeer op de map ineens compleet anders. En ook daar vallen de details op, zoals het gewijzigde regen geluid als je onder een boom staat, of de regendruppels die vallen in het water wat ontstaat op de wegen en hoe de regen opspat van de weg zelf.
Echt indrukwekkend al die kleine details.
Edit, de tornado is nu boven de zee hier, het is nu een watertornado en je ziet al dat water omhoog gezogen worden. Nice!
Op wat trage inlog na loopt hij eigenlijk best goed. De enige bug die ik vaker tegenkom zijn zwevende dode spelers op een meter of 10 hoog.
Heb wel wat veel lichtflitsen/glitches in beeld. Maar verder loopt het erg fijn op de Series X.
Klopt het alleen dat je nog geen commando's kunt opvragen/geven? Of mis ik iets...
Klopt het alleen dat je nog geen commando's kunt opvragen/geven? Of mis ik iets...
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Vreemd, ik kom er niet meer in op PS5. Geeft steeds aan dat ik preorder of EAplay nodig heb om te kunnen spelen. Heb een lopend EAplay abbo op mijn PS5 en restarts helpen ook niet. Vanochtend kon ik nog gewoon spelen

Die lichtflitsen/glitches lijken zo nu en dan spontaan op te komen zetten bij mij. Zo 1 ronde bijna helemaal vrij, andere ronde is het een lichtflitsen party.Peter_Aragorn schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:36:
Heb wel wat veel lichtflitsen/glitches in beeld. Maar verder loopt het erg fijn op de Series X.
Commando's opvragen en geven heb ik ook nog niet gevonden. Ik heb zelf ook nog niet kunnen zien hoeveel kills ik gemaakt heb

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik heb het gespeeld op PS5 en vind het er prachtig uit zien. Wel echt irritante glitch als gunner in een tank! Hij speelt als BF3 en dat vind ik positief. Ik mis alleen de Gunsmith in het menu buiten de te spelen game om de juiste gear vast te zetten zodat je het niet hoeft te doen in een match.
Iemand al geprobeerd of je de grappling hook kunt afschieten op een helikopter?
Hoe vet zou het zijn om omhoog te schieten om even C4 erop te plakken. 😳🤤
Hoe vet zou het zijn om omhoog te schieten om even C4 erop te plakken. 😳🤤
ja, dat is wat er staat.G_Dragon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:53:
Als ik het goed begrijp kan iedereen met Gamepas Ultimate vandaag ook spelen toch?
[Afbeelding]
Vanmorgen 2 potjes gespeeld. Performance was goed op XSX.
Ik vond de Graphics wel wat tegenvallen. Gebouwen etc oogden wat goedkoop.
Movement voelde lekker soepel aan. Haast de soepelheid van COD. Schieten voelde goed al moest ik wel even wennen aan de recoil en hitmarkers.
On the fly je wapen aanpassen is leuk en werkt goed. Enig nadeel is dat hij weer naar standaard wordt terug gezet als je sterft. Zou lekker zijn als je daar een preset in kan hanteren.
Geluid had ik wat meer van verwacht.
Ik had wel een hoop Grafische glitches in beeld af en toe. Hele versie heeft nog zeker wat oppoetswerk nodig, maar er zit zeker potentie in.
Ik ben geen van fan Bots in de servers. Hopelijk lag dit aan het tijdstip dat ik speelde.
Al met al een spel waar ik zeker plezier mee zal hebben, maar niet zo'n grote impact als BF3 destijds.
Is er een mogelijkheid om de rate of fire aan te passen? Dus single shot voor afstand en semi en full auto voor CQC?
goed, je kan toch niet de hele dag werken, dus me laten verleiden voor 1,60 ofzo een key te kopen.
ik moet zeggen; best vet! Lekkere chaotische gameplay en onverwachte momenten, zoals dat ik p.o. de grappling hook pakte ipv een wapen en daarmee iemand om zeep hielp
er moet natuurlijk nog wel wat gebeuren, maar 1e indruk is goed.
ik moet zeggen; best vet! Lekkere chaotische gameplay en onverwachte momenten, zoals dat ik p.o. de grappling hook pakte ipv een wapen en daarmee iemand om zeep hielp
er moet natuurlijk nog wel wat gebeuren, maar 1e indruk is goed.
Haha waarom ondek ik dat pas om 16:50 terwijl ik al sinds 12 uur thuis benMick3112 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:08:
[...]
ja, dat is wat er staat.
Vanmorgen 2 potjes gespeeld. Performance was goed op XSX.
Ik vond de Graphics wel wat tegenvallen. Gebouwen etc oogden wat goedkoop.
Movement voelde lekker soepel aan. Haast de soepelheid van COD. Schieten voelde goed al moest ik wel even wennen aan de recoil en hitmarkers.
On the fly je wapen aanpassen is leuk en werkt goed. Enig nadeel is dat hij weer naar standaard wordt terug gezet als je sterft. Zou lekker zijn als je daar een preset in kan hanteren.
Geluid had ik wat meer van verwacht.
Ik had wel een hoop Grafische glitches in beeld af en toe. Hele versie heeft nog zeker wat oppoetswerk nodig, maar er zit zeker potentie in.
Ik ben geen van fan Bots in de servers. Hopelijk lag dit aan het tijdstip dat ik speelde.
Al met al een spel waar ik zeker plezier mee zal hebben, maar niet zo'n grote impact als BF3 destijds.

Ja, als je richt met LT, dpad naar beneden.devilsnight schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:23:
Is er een mogelijkheid om de rate of fire aan te passen? Dus single shot voor afstand en semi en full auto voor CQC?
Super nice!FrankyD86 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:25:
[...]
Ja, als je richt met LT, dpad naar beneden.
Weet iemand of je en hoe je de map ook kunt vergroten in beeld tijdens het spelen?
Wat doe ik fout kan hem nergens vinden. Zie niet staan EA play en store nietG_Dragon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:53:
Als ik het goed begrijp kan iedereen met Gamepas Ultimate vandaag ook spelen toch?
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Arend1987 op 06-10-2021 18:00 ]
Op xbox staat hij tussen de gamepass games. 4de rij van boven te starten. Zijn wel 2 versies, gewone en s/x versie.Arend1987 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:00:
[...]
Wat doe ik fout kan hem nergens vinden. Zie niet staan EA play en store niet
Heb je inmiddels alweer toegang?Alexknl schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:37:
Vreemd, ik kom er niet meer in op PS5. Geeft steeds aan dat ik preorder of EAplay nodig heb om te kunnen spelen. Heb een lopend EAplay abbo op mijn PS5 en restarts helpen ook niet. Vanochtend kon ik nog gewoon spelen
Ik heb zojuist een maandje EA play aangeschaft, maar krijg ook de QR code.
Ik heb hetzelfde probleem. Om 13:00 kon ik er wel in.VySio schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:15:
[...]
Heb je inmiddels alweer toegang?
Ik heb zojuist een maandje EA play aangeschaft, maar krijg ook de QR code.
Ah ben dus niet de enigste. Ben al uren bezig de beta weer te joinen maar elke keer error of error dat ik geen eaplay heb.. zal nu wel te druk zijn en dat de servers in de fik gegaan zijn.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Let op:
Er is een apart topic voor de PC: [PC] Battlefield 2042
Er is een apart topic voor de PC: [PC] Battlefield 2042