Ik heb de SP van BF3, BF4, BF5 en BF1 niet gespeeld. Deze games koop ik voor de MP ervaring. In mijn kringen ken ik ook weinig gamers die het spel voor de SP ervaring aanschaffen. En misschien heeft EA ook wel data in hoeverre de SP wordt gespeeld. Wellicht komt daar ook de overweging vandaan om er geen tijd en geld in te steken.G_Dragon schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:03:
Ik vind de setting een goede keus van EA, maar daar tegen gooien ze alle ruiten weer in door het weglaten van een Single Player ervaring. Denk niet dat ik hem bij release ga halen, eerst maar even kijken hoe dit zich ontwikkeld.
Stiekem heb ik hoop dat ze voor de eerste keer in de geschiedenis Split-screen gaan toevoegen aan de multiplayer, dan zal ik hem nog wel halen om samen met mijn vriendin te spelen.
Daar zou u een heel goed punt kunnen hebben, want als merendeels het koopt voor de Multiplayer.RoyK schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:14:
[...]
Ik heb de SP van BF3, BF4, BF5 en BF1 niet gespeeld. Deze games koop ik voor de MP ervaring. In mijn kringen ken ik ook weinig gamers die het spel voor de SP ervaring aanschaffen. En misschien heeft EA ook wel data in hoeverre de SP wordt gespeeld. Wellicht komt daar ook de overweging vandaan om er geen tijd en geld in te steken.
Ik heb zelf van alle games de campaign gespeeld, van BF3 en BF4 wel 5 keer.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Toen de mist nog zo dik was dat je er tegenaan kon leunen.Layumi schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:00:
[...]
De boten van hout waren, de mokken van ijzer en sex nog vies was
Verder ben ik zeer benieuwd naar de gameplay. Vond de trailer erg leuk gedaan, gaf me weer dat typische Battlefield gevoel.
[ Voor 20% gewijzigd door dubbeldekkert op 11-06-2021 10:33 ]
Splitscreen kun je op je buik schrijven. Dat gaat echt niet gebeuren. Dat vereist echt teveel resources om 2 aparte beelden te maken van de wereld en alle chaos daarin. En eerlijk gezegd is dat soort stuff echt niet populair genoeg tegenwoordigG_Dragon schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:03:
Ik vind de setting een goede keus van EA, maar daar tegen gooien ze alle ruiten weer in door het weglaten van een Single Player ervaring. Denk niet dat ik hem bij release ga halen, eerst maar even kijken hoe dit zich ontwikkeld.
Stiekem heb ik hoop dat ze voor de eerste keer in de geschiedenis Split-screen gaan toevoegen aan de multiplayer, dan zal ik hem nog wel halen om samen met mijn vriendin te spelen.
Jammer, dan moeten we hopen dat de nieuwe Cod een beetje leuk word en split-screen daar wel werkt. Want bij Modern Warfare werkt het half en bij Cold War werkte het in het gratis weekend helemaal niet, een groot drama om samen nog iets online te spelen tegenwoordigMartinspire schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:13:
[...]
Splitscreen kun je op je buik schrijven. Dat gaat echt niet gebeuren. Dat vereist echt teveel resources om 2 aparte beelden te maken van de wereld en alle chaos daarin. En eerlijk gezegd is dat soort stuff echt niet populair genoeg tegenwoordig
Had daarom mijn hoop gevestigd op Battlefield
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 11-06-2021 11:23 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Tijd om een 2de console te kopen voor de vriendinG_Dragon schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:19:
[...]
Jammer, dan moeten we hopen dat de nieuwe Cod een beetje leuk word en split-screen daar wel werkt. Want bij Modern Warfare werkt het half en bij Cold War werkte het in het gratis weekend helemaal niet, een groot drama om samen nog iets online te spelen tegenwoordig
Had daarom mijn hoop gevestigd op Battlefield
Die info kun jij ook min of meer zien. Je hebt sites die registreren welke trophies behaald zijn. Als je dan filtert op bf5 en dan de office trophies bekijkt zie je hetRoyK schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:14:
[...]
Ik heb de SP van BF3, BF4, BF5 en BF1 niet gespeeld. Deze games koop ik voor de MP ervaring. In mijn kringen ken ik ook weinig gamers die het spel voor de SP ervaring aanschaffen. En misschien heeft EA ook wel data in hoeverre de SP wordt gespeeld. Wellicht komt daar ook de overweging vandaan om er geen tijd en geld in te steken.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Nee want dan kunnen we alsnog niet naast elkaar op dezelfde tv spelen, een extra console en tv is te duur voor af en toe even samen knallen.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:09:
[...]
Tijd om een 2de console te kopen voor de vriendin
Is er al een BF2042 discord?
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Die zal er vast wel al ergens zijn. Maar voel je vrij om hem voor Tweakers aan te maken. Ik maak me lidBuizerd__NL schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:29:
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nondeju. Die gameplay beelden zien er toch wel erg scherp uit. Wordt toch een day one heb ik zo het idee
Euh..Oxigeon schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 07:32:
[...]
Nondeju. Die gameplay beelden zien er toch wel erg scherp uit. Wordt toch een day one heb ik zo het idee
Ik wil niet vervelend doen, maar Jack Frags heeft die beelden zelf gemaakt, mock-ups als voorbeeld.. Van andere spellen zoals BF4 en BFV, geloof ook CoD e.d. ...

Je kunt de oude vertrouwde Tweakers GOT Battlefield Discord gebruiken als je op de PC speeltBuizerd__NL schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:29:
https://discord.gg/bXgrErMj
[ Voor 4% gewijzigd door ViperTim op 12-06-2021 11:35 ]
Wat vroegtijdig uitgelekte gameplay beelden.
[ Voor 21% gewijzigd door DoubleDutch op 12-06-2021 21:27 ]
Niks uitgelekt, gewoon officiële teaser:DoubleDutch schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:26:
Wat vroegtijdig uitgelekte gameplay beelden.
[YouTube: Battlefield 2042 gameplay]
[YouTube: Battlefield 2042 Gameplay Reveal Trailer E3 2021]
Iemand gezien of de de disk versie van de gold editie (ps5) al ergens kan preorderen?
PSN: Maichel
Als daar straks de textures e.d. overheen komen..Martinspire schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:37:
[...]
Niks uitgelekt, gewoon officiële teaser:
[YouTube: Battlefield 2042 Gameplay Reveal Trailer E3 2021]

Ben wel blij dat ze weereer de richting van BF4 gaan, hopelijk weer rush mode net als BFBC2.
Ben vooral benieuwd waar DICE LA zich mee bezig houdt.. de geruchten worden steeds sterker dat de 'loveletter aan de fans' een enorme verzameling wordt van oudere BF spellen, met de beste maps, wapens, voertuigen etc, allemaal bij elkaar gegooid!DoubleDutch schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:06:
Ben wel blij dat ze weereer de richting van BF4 gaan, hopelijk weer rush mode net als BFBC2.

"Battlefield Hub" zou t vooralsnog heten..
Het zou dan evt. asymmetrische oorlogsvoering kunnen betekenen.. Dat je bijvoorbeeld dus met een groter aantal Tigers het moet opnemen tegen een paar M1 Abrams
Dit.. is.. echt.. de.. droom..
*Hopen dat het allemaal waar is though!
Ik vind het er tot op heden vrij klinisch uitzien in vergelijking met BF1 en BFV, of ligt het aan mij?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dat filmpje van hierboven, met die paar gameplaybeelden, waren de resolutie van een aardappel (met opzet).. en daar is zo'n smoother overheen gegooidJumpman schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:16:
Ik vind het er tot op heden vrij klinisch uitzien in vergelijking met BF1 en BFV, of ligt het aan mij?
Dus daar zul je nog even allemaal textures enzo zelf bij moeten denken.
Van alles wat ik nu gezien heb, vind ik dat.poor Leno schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:18:
[...]
Dat filmpje van hierboven, met die paar gameplaybeelden, waren de resolutie van een aardappel (met opzet).. en daar is zo'n smoother overheen gegooid
Dus daar zul je nog even allemaal textures enzo zelf bij moeten denken.
Oh ok.. dan snap ik niet helemaal wat je met 'klinisch' bedoelt

We gaan het vanavond allemaal zien, 19.00 uur was het toch?
@poor Leno was er ook niet iets gezegd dat DICE LA misschien ook bezig was met een BF3 remake?
@poor Leno was er ook niet iets gezegd dat DICE LA misschien ook bezig was met een BF3 remake?
Ja, ergens in de show die om 19:00u begintDoubleDutch schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:53:
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Dat waren geruchten eind vorig jaar ergens.. Maar als die "Battlefield Hub" echt een ding is, zal BF3 daar zeker deel van uitmaken, en zou ook verklaren hoe dat gerucht is ontstaan over de remake..DoubleDutch schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:53:
--
edit
Ik zou het namelijk wel beetje raar vinden om enkel BF3 naast BF2042 te releasen.. Zijn 'ongeveer hetzelfde', bij wijze van..
Maar het zóu natuurlijk kunnen dat BF3 een soort DLC onderdeel wordt van BF2042? Dus een aantal maps, voertuigen, skins en wapens, ingebakken in de BF2042 game..
[ Voor 24% gewijzigd door poor Leno op 13-06-2021 11:00 ]
Ik heb niks mee gekregen over een Battlefield hub. 🤔
Ergens een linkje naar wat info?
[ Voor 4% gewijzigd door DoubleDutch op 13-06-2021 11:04 ]
Zal even zoeken.DoubleDutch schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:03:
Ik heb niks mee gekregen over een Battlefield hub. 🤔
Maar ook als je kijkt naar het stukje op de website.. "wide universe" lijkt daar wel naar te hinten
/f/image/goHKx5DBHfng3l5ToCJM6G4m.png?f=fotoalbum_large)
@DoubleDutch
Hier;
https://www.givemesport.c...ge-regarding-possible-hub
o.a. via Henderson op Twitter
en
Dat met de asymmetrische warfare heb ik ergens uit een Youtube filmpje van JackFrags/Flakfire/Westie/Levelcap (geloof ik).. weet alleen niet meer welke
Hier;
https://www.givemesport.c...ge-regarding-possible-hub
o.a. via Henderson op Twitter
I had an interesting email last night stating the REDACTED mode in #BATTLEFIELD2042 (to be revealed on July 22nd) is actually the rumored "Battlefield Hub" we heard about a couple months back. It contains classic maps, weapons, vehicles and more.
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) 11 juni 2021
en
The email did contain some info and images - At this stage I can't verify it 100% and it could all be made up, so I'll do some more digging, but it certainly makes sense as a "love letter". But it will be very interesting if true.
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) 11 juni 2021
Dat met de asymmetrische warfare heb ik ergens uit een Youtube filmpje van JackFrags/Flakfire/Westie/Levelcap (geloof ik).. weet alleen niet meer welke

[ Voor 19% gewijzigd door poor Leno op 13-06-2021 11:19 ]
@poor Leno Ah nice, thx voor de info.
Als dit allemaal waar is. 🤤🤤🤤
SowiesoDoubleDutch schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:20:
@poor Leno Ah nice, thx voor de info.
Maarja het klinkt natuurlijk te mooi om waar te zijn.. ik denk dat iedereen dat wel ontzettend graag zou willen!
Één grote mash-up van Battlefield's Greatest Hits

Nog even geduld tot 22 juli..
Dan wordt het een beetje net zoals de "Back to Karkand" gratis DLC voor BF3, met de meest favoriete maps uit BF2poor Leno schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:56:
[...]
Maar het zóu natuurlijk kunnen dat BF3 een soort DLC onderdeel wordt van BF2042? Dus een aantal maps, voertuigen, skins en wapens, ingebakken in de BF2042 game..
Yes please!
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Hier is de livestream van de Xbox presentatie:
YouTube: Xbox & Bethesda Games Showcase
Maar ik denk dat het beter is om de discussie van die stream in het Xbox topic te houden en alleen de trailer/footage daarna te delen in dit topic voor de Battlefield discussie
YouTube: Xbox & Bethesda Games Showcase
Maar ik denk dat het beter is om de discussie van die stream in het Xbox topic te houden en alleen de trailer/footage daarna te delen in dit topic voor de Battlefield discussie
Ik verwacht dat de 4k trailer ook wel direct online komt met de presentatie
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
@poor Leno helaas geen sausje eroverheen.
Vind het er nu niet echt boeiend of spectaculair uit zien, BF4 2.0.
SausjeDoubleDutch schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:30:
Ik vind t wel dik hoor
Missen hier en der nog dingetjes maar voor een pre-alpha..
Edit, ind pre-alpha gameplay, dan gaat het er zeker nog stukke beter uit zien. 👍poor Leno schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:30:
[...]
Als daar straks de textures e.d. overheen komen..
[ Voor 29% gewijzigd door DoubleDutch op 13-06-2021 19:50 ]
Dat ging over die paar beelden uit de tweet..DoubleDutch schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:48:
[...]
Edit, ind pre-alpha gameplay, dan gaat het er zeker nog stukke beter uit zien. 👍
Kijk die nog maar eens terug en vergelijk dat met dit
Maar zelfs dit is al super vet.. check de rook, reflecties, lighting en gewoon de effecten in t algemeen etc
Had, zoals Jackfrags ook al aangaf, wel eigenlijk wat meer verwacht. Een stukje echte gameplay ipv een gameplay trailer. Maar goed, erg dik!
Veel zin in de beelden, trailers en clips ze in de komende maanden gaan komen. Lekker hypen
eind dit jaar weer eens volle parties en squads! woohoo!
Veel zin in de beelden, trailers en clips ze in de komende maanden gaan komen. Lekker hypen
eind dit jaar weer eens volle parties en squads! woohoo!
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ik zat op mijn telefoon te kijken en die stond op 480p. 🤐😂
Straks maar even op een 4K scherm terug kijken.
Bij mij is de trailer die @Geronimous linkte ook gewoon 4k?
Oh toen ik keek kon ie alleen nog maar 1080, apartMartinspire schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:28:
[...]
Bij mij is de trailer die @Geronimous linkte ook gewoon 4k?
Lijkt erop dat er geen cooldowns zitten op de unieke abilities of gadgets, zoals grapling hook en de wingsuit
de klassieke ammo en health kistjes lijken ook te ontbreken, ben benieuwd...
lijkt ook alsof de instap- en uitstap-animaties weer zijn weggehaald bij voertuigen, komt de gameplay ten goede (en maakt rendezooks en jeepstuff mogelijk
[ Voor 57% gewijzigd door Geronimous op 13-06-2021 20:56 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ik hoop alleen nog heel erg op goede gevechten met lokale kleine destructie. Dat is wat BFBC2 zo geniaal maakte. Altijd dynamische maps. Stel dat Call of Duty dit had geïmplementeerd in Warzone dan zou dat echt top zijn geweest. Zoveel meer creatieve manieren om een gebouw te bestormen. Dat is ook een beetje het probleem wat ik nu nog heb met de maps die aangekondigd zijn, allemaal grote gebouwen waar het lijkt alsof er weinig kapot aan kan gaan.
Nog een fijne youtuber, volgens mij hier nog grotendeels onbekend? AKA-ART.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Dit was ook mijn eerste gedachte... een 'upgrade' van BF4 (wat in mijn optiek weer een upgrade was van BF3)DoubleDutch schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:30:
Mijn grootste vraag na het kijken van de trailer. En voor mij één van de belangrijkste mechanics in BF,Geronimous schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:52:
Lijkt erop dat er geen cooldowns zitten op de unieke abilities of gadgets, zoals grapling hook en de wingsuit
Supplies... zit dit er nog wel in?

PSN: Von_Smallhausn
Ik heb de trailer en gameplay beelden nu een paar keer bekeken en heb ik besloten deze game aan de zijlijn eerst af te gaan wachten. Ik begrijp wel wat ze proberen te doen met tornado's en zandstormen. De gamer een verandering / beleving meegegeven en iedereen zich moet aanpassen. Maar het komt wel over als een flinke marketing gimmick. Leuk voor de screenshots.
Ik laat straks de Jackfrags, Westie's en nog een paar wel even hun meters maken en zie ik het dan wel. Ik ben wat minder hyped geworden.
Ik laat straks de Jackfrags, Westie's en nog een paar wel even hun meters maken en zie ik het dan wel. Ik ben wat minder hyped geworden.
Mon0lith schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:07:
[...]
Mijn grootste vraag na het kijken van de trailer. En voor mij één van de belangrijkste mechanics in BF,
Supplies... zit dit er nog wel in?

Ik hoop dat we snel meer zien. De setting spreekt me tot nu toe niet aan, maar kan aan de map liggen. En de nadruk lag vooral op voertuigen, maar als ik ergens een hekel aan heb in BF is dat het wel..
I served in a company of heroes.
Mmmmmkay.. ja dan denk ik niet dat deze BF helemaal voor jou gaat zijnVuvuzela schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:03:
Ik hoop dat we snel meer zien. De setting spreekt me tot nu toe niet aan, maar kan aan de map liggen. En de nadruk lag vooral op voertuigen, maar als ik ergens een hekel aan heb in BF is dat het wel..

128 man betekent natuurlijk meer voertuigen..
Kan natuurlijk zijn dat andere gamemodes veel kleinere maps, aantallen en voertuigen hebben hoor.. Maar Conquest zou ik dan een beetje links laten liggen..
Dit is ook mijn ervaring. Ik ben ook geen voertuigen speler en krijg ik nu wel de sfeer mee dat infanterie schietkanon voer is voor (betere) helikopter spelers. (wat in vorige BF games ook wel eens zo kon zijn)Vuvuzela schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:03:
Dat gezegd hebbende heeft denk ik straks iedere speler wel iets bij zich om te kunnen counteren. zolang ze er maar iets in doen waar ook de boots on the ground iets aan hebben.
Maargoed.. een voertuigen feest misschien. Meer gameplay nodig en kijk ik het wel eerst even aan hoe anderen erop reageren
[ Voor 5% gewijzigd door RoyK op 14-06-2021 11:10 ]
... Battlefield bekritiseren op de aanwezigheid van voertuigen....
Wat heeft jullie ooit naar deze games getrokken dan? Dit is juist het vette en het unieke aan Battlefield? All out warfare op grote maps met een flinke range aan voer-, vlieg- en vaartuigen, afgewisseld met infanterie? Als je die voertuigen maar irritant vind zijn er toch zat andere shooters?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Wilde net zeggen. een Battlefield zonder tanks, heli's en jets is geen Battlefield meer. Dat ze het slagveld kunnen domineren is een feit maar dat komt ook vaak omdat een gedeelte van een team ergens in de bosjes ligt te snipen de gehele ronde. En ja, er zullen weer gasten zijn die niets anders doen dan in een heli of tank zitten puur om maar een hoge K/D ratio neer te zetten maar die laten de objectives, het cappen van vlaggen, ook vaak links liggen. En daar draait het uiteindelijk juist om.
Daarom hoop ik juist dat met 128 spelers er ook meer spelers geneigd zijn zich ook actief bezig te houden met het counteren van de voertuigen. Er zal neem ik aan weer genoeg auto lock-on spul tussenzitten wat oor infanterie gebruikt kan worden. Hoef je nog niet eens te mikken
Daarom hoop ik juist dat met 128 spelers er ook meer spelers geneigd zijn zich ook actief bezig te houden met het counteren van de voertuigen. Er zal neem ik aan weer genoeg auto lock-on spul tussenzitten wat oor infanterie gebruikt kan worden. Hoef je nog niet eens te mikken
Er is genoeg leuk aan BF om ook als 100% infanterie je uren lang te vermaken. Ik zeg ook niet dat ik er geen voertuigen in wil hebben. Maar het besturen/campen er mee is dus niet mijn ding, het slopen van tanks of piloten snipen is wel leuk.Geronimous schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:45:
... Battlefield bekritiseren op de aanwezigheid van voertuigen....Wat heeft jullie ooit naar deze games getrokken dan? Dit is juist het vette en het unieke aan Battlefield? All out warfare op grote maps met een flinke range aan voer-, vlieg- en vaartuigen, afgewisseld met infanterie? Als je die voertuigen maar irritant vind zijn er toch zat andere shooters?
I served in a company of heroes.
Had ik laatst inderdaad op Hainan Resort. De eerste vlaggen heb ik veroverd met m'n Little Bird, daarna zaten snipers van de enemy op het dak van het hotel te snipen. Uiteindelijk zo'n 30-35 kills mee kunnen scoren. Zijn toch weer 35 tickets eraf voor de enemy.kazuka schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:57:
Wilde net zeggen. een Battlefield zonder tanks, heli's en jets is geen Battlefield meer. Dat ze het slagveld kunnen domineren is een feit maar dat komt ook vaak omdat een gedeelte van een team ergens in de bosjes ligt te snipen de gehele ronde. En ja, er zullen weer gasten zijn die niets anders doen dan in een heli of tank zitten puur om maar een hoge K/D ratio neer te zetten maar die laten de objectives, het cappen van vlaggen, ook vaak links liggen. En daar draait het uiteindelijk juist om.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik ben zeker ook geen echte vehicle held (behalve vliegen in BF1) maar ik vond t altijd juist wel epic om het om je heen te zien allemaal..Vuvuzela schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:06:
[...]
Er is genoeg leuk aan BF om ook als 100% infanterie je uren lang te vermaken. Ik zeg ook niet dat ik er geen voertuigen in wil hebben. Maar het besturen/campen er mee is dus niet mijn ding, het slopen van tanks of piloten snipen is wel leuk.
En ik maakte altijd er een sport van om juist de voertuigen te jagen! Jeepstuff en Spawn Beacon C4 paradrop FTW! Erg veel voldoening
Infantry vond ik ook altijd leuker, geloof dat ik in 2000 uur BF4, misschien 100-150 uur in vehicles heb gezeten, en dan voornamelijk jeeps/quads om zo snel mogelijk van ene capture point naar andere capture point te komen, enige wat telt is de objective. 
Het ziet er iig interesanter uit als BF1 en BF5, die ik samen nog geen 100 uur heb gespeeld. Maar juist door aantal nieuwe features en 128 man blijf ik wat toch wat terughoudend.
In mijn ogen waren ook bij BF4 soms de maps met 32 man veel leuker dan 64, je had iig nog beetje mogelijkheid om echt wat invloed uit te oefenen met je squad, dat zal met 128 man toch echt bijna 0 zijn.
Daarnaast de mogelijkheid om als elke klasse, elk primary wapen te kunnen gebruiken + het on-the-fly wisselen van attachments ben ik wat terughoudend over. Aantal wapens wat gebruikt gaan worden zal drastisch omlaag gaan en verwacht dat net als CoD nu echt over Meta wapens zal gaan.
En het niet nadeel hebben van je gekozen attachments op sommige delen van map is ook wat jammer, als je attachement keuze in video ziet, kan het natuurlijk best zijn dat je alsnog bij het instellen van je wapens, diverse keuzes moet maken, want gaat natuurlijk onoverzichtelijk worden als je elke attachment via dat quick menu kan kiezen.
Vraag me ook af of het oproepen van vehicle wel enige resticties gaat hebben. Niet dat je opeens tanks boven op de daken hebt staan. Heb ik minder problemen mee als het op de manier van PonyLion gebeurd dat er opeens een tank boven op de skyscraper van Siege of Shanghai staat.
Het positiefste nieuws van dit alles, is dat er mss weer Battlefield Friends episodes gaan komen.
Het ziet er iig interesanter uit als BF1 en BF5, die ik samen nog geen 100 uur heb gespeeld. Maar juist door aantal nieuwe features en 128 man blijf ik wat toch wat terughoudend.
In mijn ogen waren ook bij BF4 soms de maps met 32 man veel leuker dan 64, je had iig nog beetje mogelijkheid om echt wat invloed uit te oefenen met je squad, dat zal met 128 man toch echt bijna 0 zijn.
Daarnaast de mogelijkheid om als elke klasse, elk primary wapen te kunnen gebruiken + het on-the-fly wisselen van attachments ben ik wat terughoudend over. Aantal wapens wat gebruikt gaan worden zal drastisch omlaag gaan en verwacht dat net als CoD nu echt over Meta wapens zal gaan.
En het niet nadeel hebben van je gekozen attachments op sommige delen van map is ook wat jammer, als je attachement keuze in video ziet, kan het natuurlijk best zijn dat je alsnog bij het instellen van je wapens, diverse keuzes moet maken, want gaat natuurlijk onoverzichtelijk worden als je elke attachment via dat quick menu kan kiezen.
Vraag me ook af of het oproepen van vehicle wel enige resticties gaat hebben. Niet dat je opeens tanks boven op de daken hebt staan. Heb ik minder problemen mee als het op de manier van PonyLion gebeurd dat er opeens een tank boven op de skyscraper van Siege of Shanghai staat.
Het positiefste nieuws van dit alles, is dat er mss weer Battlefield Friends episodes gaan komen.

Jammer dat er squads van 4 zijn. Met de 6 persoons versie in BF 2 kon je altijd wat meer uitrichten. Mits er een diversiteit in loadout was.
psn: t-zakje
Fliegerfaust in BFV deed het ook prima hoor, jammer dat daar zo weinig mensen mee rond liepen.kazuka schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:57:
Het is al gezegd hier boven, maar deze reactie lezen was oprechr mijn grootste verbazing van de dag. ( en ik had een hectische dag )Vuvuzela schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:03:
En de nadruk lag vooral op voertuigen, maar als ik ergens een hekel aan heb in BF is dat het wel..
Je hebt een hekel aan voertuigen in een spel wiens slogan letterlijk is : " all out warfare ".
Als in alles.. spelers land, zee, vliegtuigen, gadgets en equipment. Alles in 1 grote cementmolen op een slagveld met destructie en levolution.. voor totale chaos en immersie ( wat de trailer perfect omvatte trouwens )
Ben je dan vrij om infantry als enige speelstijl te hebben ? Ja natuurlijk.. maar als je je dan continu ergert aan voertuigen om je heen speel je echt het verkeerde spel
Op zich niet zo heel verwonderlijk aangezien de Fliegerfaust uit WW2 kwamJumpman schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:02:
[...]
Fliegerfaust in BF1 deed het ook prima hoor, jammer dat daar zo weinig mensen mee rond liepen.
en Leno is nog steeds trots op lang op #2 vd wereld op PS gestaan te hebben qua kills met de Fliegerfaust toen ik nog V speelde
35 is aardig, maar een paar vlaggen meer scheelt al meer tickets imo. Al helpt het wel om snipers van het dak bezig te houden, dan dat je ze dood schiet. Hoe meer tijd ze met jou bezig zijn, hoe minder ze met de grond bezig zijn. Maar het is meestal handiger om dan wat mensen op het dak te laten landen om de spawn beacons te pakken.RobinNL schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:06:
[...]
Had ik laatst inderdaad op Hainan Resort. De eerste vlaggen heb ik veroverd met m'n Little Bird, daarna zaten snipers van de enemy op het dak van het hotel te snipen. Uiteindelijk zo'n 30-35 kills mee kunnen scoren. Zijn toch weer 35 tickets eraf voor de enemy.
Ik vraag me wel af of ze daar nog wat dingen aan gaan veranderen. Spawn beacons blijft toch altijd wel wat nep...
Ze lagen met zeker 6 man daar op het dak, het team was 24-32 man groot. Toch een hoop. Ze bleven ook steeds terugkomenMartinspire schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:36:
[...]
35 is aardig, maar een paar vlaggen meer scheelt al meer tickets imo. Al helpt het wel om snipers van het dak bezig te houden, dan dat je ze dood schiet. Hoe meer tijd ze met jou bezig zijn, hoe minder ze met de grond bezig zijn. Maar het is meestal handiger om dan wat mensen op het dak te laten landen om de spawn beacons te pakken.
Ik vraag me wel af of ze daar nog wat dingen aan gaan veranderen. Spawn beacons blijft toch altijd wel wat nep...

Klopt was BFV.poor Leno schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:20:
[...]
Op zich niet zo heel verwonderlijk aangezien de Fliegerfaust uit WW2 kwam
en Leno is nog steeds trots op lang op #2 vd wereld op PS gestaan te hebben qua kills met de Fliegerfaust toen ik nog V speelde)
Ik zie niemand Battlefield bekritiseren op de aanwezigheid van voertuigen. Wel dat voertuigen in deze minuut aan gameplay er wel heel dik bovenop ligt. Ik hoop dat straks met andere info dat ze wat meer laten zien zonder de overkill knop in te drukken.Geronimous schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:45:
... Battlefield bekritiseren op de aanwezigheid van voertuigen....Wat heeft jullie ooit naar deze games getrokken dan? Dit is juist het vette en het unieke aan Battlefield? All out warfare op grote maps met een flinke range aan voer-, vlieg- en vaartuigen, afgewisseld met infanterie? Als je die voertuigen maar irritant vind zijn er toch zat andere shooters?
Ik ben geen voertuigen persoon en ik heb me in alle delen prima kunnen vermaken door voertuigen te slopen, of gewoon mijn infanterie ding te doen tegen andere soldaten.
Maar laten we wel wezen, er zijn best veel problemen rondom voertuigen in verschillende Battlefied reeksen. Deels door map design met campende tanks die als sniper de hele boel met unlimited ammo konden overzien in BF4, en deels door zwaar OP vliegtuigen en tanks die in BF1 of BF5 met 50/0 rondrijden. Dit gebeurd in bijna alle public games.
Ik herinner me ook nog de helicopters in BF4 geloof ik die door 2 personen kon worden gerepareerd. Een waar vonkenregen door de lucht. Een beetje skilled helicopter die zijn voertuig onder controle had kon zo een hele map terroriseren zonder en schrammetje.
Wat ik wel positief vind is dat het erop gaat lijken dat iedereen een setje anti tank of air mee kan nemen en dat dit niet meer vast zit gekoppeld aan een class. Dat gaat betekenen dat tanks en mobiele voertuigen hun borst nat kunnen gaan maken.
Wat in BF al een tijdje schuin staat zijn de grote verschillen in winst of verlies. Je overloopt de tegenstander of je wordt overlopen. Er zit zelden iets daar tussenin. Wellicht dat dit met de grotere mappen ook veranderd en dat er al snel wat meer evenwicht ontstaat.
Ik had gehoopt op wat meer details bij het samenstellen van je wapen. Iets meer verschillende onderdeeltjes waar je mee kunt priegelen. Ik kan me ook goed voorstellen dat dit een flinke impact heeft op de game als 'ingewikkeld'.
Het gedoe met ammo en health dat je wel of niet kunt oprapen lijkt ook weg te zijn. Het voordeel is dat je daar nu dus niet meer mee bezig hoeft te zijn. Het nadeel is dat het weer iets van 'nadenken' wegneem.
Eén van de redenen dat ik altijd eindig bij HC games in de BF reeksen is omdat er meer nagedacht moet worden over of je over gaat steken of niet. En waar je ammo kunt halen of dat je samen kunt werken.
Over dit laatste hoop ik dat ze iets hebben bedacht om het samenwerken naar een nieuwe hoogte te brengen. Wat mij betreft doe je dit door het weglaten van K/D informatie tijdens het gamen. En beloon spelers met forse credits als ze iets doen wat het team verder helpt, en een klein beetje credits als je iemand uitschakel.
[ Voor 7% gewijzigd door RoyK op 14-06-2021 21:26 ]
Hier ben ik ook wel voorstander van. Druk die info naar de achtergrond naar je eigen profile omgeving ofzo. Dat vond ik bij bijvoorbeeld Overwatch ook prettig, je kreeg punten voor het spelen van de objective en niet perse hoeveel kills je had.RoyK schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:08:
[...]
Over dit laatste hoop ik dat ze iets hebben bedacht om het samenwerken naar een nieuwe hoogte te brengen. Wat mij betreft doe je dit door het weglaten van K/D informatie tijdens het gamen. En beloof je spelers met forse credits als ze iets doen wat het team verder helpt, en een klein beetje credits als je iemand uitschakel.
Bij BF4 (1 en 5 overgeslagen omdat de WW1 en WW2 setting me niet aanspreken) was het wel grappig dat als je puur focust op het cappen en verdedigen van vlaggen plus het reviven van teammates of repairen van voertuigen je gewoon bovenaan het scorebord kon eindigen met een negative K/D van 1:19 ofzo
Breakdown van Jack Frags (Nieuw, niet de stream van gister) 
Is er al iets bekend over muis en toetsenbord ondersteuning op de consoles ? Is dit iets wat bij de BF serie, zoals bij cod, wordt gedaan?
Zal enkel (misschien) zo zijn als crossplay met PC komt.. en tot nu toe nog niets daarover.Racing-Paradise schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:07:
Is er al iets bekend over muis en toetsenbord ondersteuning op de consoles ? Is dit iets wat bij de BF serie, zoals bij cod, wordt gedaan?
Ik kan nog steeds nergens vinden of de Gold edition voor de PS5 ook als fysiek uitkomt, ipv digitaal.
Oeh 
DICE will be streaming a “Battlefield Briefing” where developers will talk about the reveal of Battlefield 2042.
— Battlefield News (@bravoINTEL) 14 juni 2021
Live tomorrow (June 15) at 11AM ET / 4PM UK on https://t.co/fVzjwck37K pic.twitter.com/iHOESrJWs3
Ik hoop toch niet dat dat ooit gaat gebeuren zeg (tenzij het optioneel is)... Ben juist blij dat ik op Xbox geen last heb van al die cheaters.poor Leno schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:13:
[...]
Zal enkel (misschien) zo zijn als crossplay met PC komt.. en tot nu toe nog niets daarover.
Crossplay tussen PS en Xbox zou wel nice zijn!
[ Voor 6% gewijzigd door Srvv93 op 15-06-2021 14:32 ]
Ik wilde de game even pre-order doen, maar zie dat ze voor de nieuwe consoles gewoon 15 euro meer vragen. Ik wacht wel even na de lancering of koop alsnog de standaard versie die toch er ook wel op draait
Als jij de last-gen versie wilt spelen met kleinere maps, lagere resolutie, framerate én player count (max. 64 spelers) dan houdt niemand je tegen.Noresponse schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:29:
Ik wilde de game even pre-order doen, maar zie dat ze voor de nieuwe consoles gewoon 15 euro meer vragen. Ik wacht wel even na de lancering of koop alsnog de standaard versie die toch er ook wel op draait
Voor 15 euro zou ik men eigen toch niet te kort doen.
Ik wacht nog geduldig af. Ergens voel ik nog een last minute bombshell GamePass release aankomen.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Is al ontkracht.. je krijgt wel 10% korting geloof ikRivanov schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:11:
Ik wacht nog geduldig af. Ergens voel ik nog een last minute bombshell GamePass release aankomen.
Duurt nog even voordat het oktober is. Ome Phil kan nog iets uit z’n hoge hoed toveren.poor Leno schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:14:
[...]
Is al ontkracht.. je krijgt wel 10% korting geloof ik
Oh ok, ja geen idee hoe dat bij EA werktRivanov schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:23:
[...]
Duurt nog even voordat het oktober is. Ome Phil kan nog iets uit z’n hoge hoed toveren.
en twee weken na release Black Friday deals en gaat er zo maar 30% van af..poor Leno schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:14:
[...]
Is al ontkracht.. je krijgt wel 10% korting geloof ik
Aangezien ie al op 16 Oktober oid. uitkomt (als het goed is) zou het 'zomaar kunnen' misschien.. Black Friday is pas 26 Novembergreatgonzo schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:20:
[...]
en twee weken na release Black Friday deals en gaat er zo maar 30% van af..
Tegen Kerst enzo waarschijnlijk sowieso..
Black friday begon dit jaar al 1 september oid, om de drukte bij PostNL voor te zijnpoor Leno schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:53:
[...]
Aangezien ie al op 16 Oktober oid. uitkomt (als het goed is) zou het 'zomaar kunnen' misschien.. Black Friday is pas 26 November
Tegen Kerst enzo waarschijnlijk sowieso..
Leuk voor de mensen die niet de volle pond willen betalen natuurlijk, hoewel ik de kans klein acht dat het ook daadwerkelijk in de aanbieding gaat.
Rupsen, Rapsen.
Ik ga er niet op wachten. Ik heb de versie van 90 euro gekocht. Lijkt me echt een heel toffe game.
Mwa voor mij zal t de gewone versie worden.. maar dat zien we dan wel weer.. ga nu iig nog niets pre-orderen
Iemand al gezien waar je de fysieke Gold edities kan preorderen?
Ik heb wel zin in een nieuwe BF. 2 en 3 zijn mijn favorieten. 4 vond ik al wat minder, BF1 leuk voor heel eventjes, BF5 binnen paar uur weer gerefund.
BF2142 was leuk ivm de titans/ het overnemen van een vijandig schip en die drop pods was leuk gedaan. Ik had gehoopt dat men dit weer eens ging aanrakelen.
Sinds BF4 werd de pacing steeds hoger en meer COD like.
Ik vond BF2/3 nog wat weg hebben van deltaforce maar dan met voertuigen. BF5 was gewoon puur chaos de hele tijd en je beweegt veel sneller zoals in COD. Ik vond wapens en TKO fijner in BF3 dan 4. Het strafen in BF1 vond ik echt belachelijk snel.
Metro in BF3 was een dikke guilty pleasure, en zoeizo bijna alle mappen in BF3 zijn in mijn mening leuker dan BF4 mappen.
Ik weet nog niet of deze game dit ook ga zijn, want dan sla ik hem gelijk over.Ik speel nu nog Heroes and generals, daar voelt de pacing gewoon nog chill en kan ik kiezen wat ik speel zonder gelijk gedipt te worden in een drukke spawn plek en kan ik bijvoorbeeld eerst 10 minuten als een sniper een mooi plekje zoeken zonder dat iemand mij gezien heeft.
BF2142 was leuk ivm de titans/ het overnemen van een vijandig schip en die drop pods was leuk gedaan. Ik had gehoopt dat men dit weer eens ging aanrakelen.
Sinds BF4 werd de pacing steeds hoger en meer COD like.
Ik vond BF2/3 nog wat weg hebben van deltaforce maar dan met voertuigen. BF5 was gewoon puur chaos de hele tijd en je beweegt veel sneller zoals in COD. Ik vond wapens en TKO fijner in BF3 dan 4. Het strafen in BF1 vond ik echt belachelijk snel.
Metro in BF3 was een dikke guilty pleasure, en zoeizo bijna alle mappen in BF3 zijn in mijn mening leuker dan BF4 mappen.
Ik weet nog niet of deze game dit ook ga zijn, want dan sla ik hem gelijk over.Ik speel nu nog Heroes and generals, daar voelt de pacing gewoon nog chill en kan ik kiezen wat ik speel zonder gelijk gedipt te worden in een drukke spawn plek en kan ik bijvoorbeeld eerst 10 minuten als een sniper een mooi plekje zoeken zonder dat iemand mij gezien heeft.
[ Voor 19% gewijzigd door Wowhead op 18-06-2021 10:04 ]
De volledige track is inmiddels ook uit van de trailer:
Persoonlijk vind ik hem niet zo heel sterk. Hele opbouw maar nergens echt een payoff of een melodie om te onthouden.
Persoonlijk vind ik hem niet zo heel sterk. Hele opbouw maar nergens echt een payoff of een melodie om te onthouden.
[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 18-06-2021 14:41 ]
Echt serieus.. wat hebben die lui toch tegen de originele Battlefield tune?? Alleen dat du-du-dumm-dumm-dumm is echt niet genoeg hoorMartinspire schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:35:
De volledige track is inmiddels ook uit van de trailer:
[YouTube: 2WEI feat. Ali Christenhusz - Kickstart my Heart (O.S.T. of Battlefield 2042 Reveal Trailer)]
Zoals deze bijvoorbeeld.
Good stuff @ 01:16

Ja had ze gezien.. Ik ben nooit zo'n voorstander van (te) grote maps.. Ben niet van het principe "hoe goter hoe beter" en dat dan leuker moet zijn.. hetzelfde geldt voor 128 man, maar goed.kazuka schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:48:
Map sizes lijken wel echt heel flink te worden:
[Afbeelding]
Eronder als vergelijkingsmateriaal maps uit andere BF games.
Zoals het verteld werd, was het mooie praatje: "Ja dan ga je daar vechten en dan spawn je een vehicle en dan ga je met zn allen daarnaartoe, en dan daar vechten en dan daarnaartoe en dan en dan.."
Leno: Ik bijf wel gewoon hier in dit hoekje van de map hangen, geen zin in die halve volksverhuizing

(Als t echt te groot en onoverzichtelijk wordt..)
Ik ben ontzettend benieuwd hoe het spel word met enorme mappen en 128 spelers. Ik hoop dat er veel transporthelikopters, wagens en boten moeten zijn want niemand heeft zin om een half uur te lopen en geen actie tegen te komen. Het zou gaaf zijn als je vanaf een helikopter met robes in een gebouw kan droppen als een echte militair.kazuka schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:48:
Map sizes lijken wel echt heel flink te worden:
[Afbeelding]
Eronder als vergelijkingsmateriaal maps uit andere BF games.
Let op:
Er is een apart topic voor de PC: [PC] Battlefield 2042
Er is een apart topic voor de PC: [PC] Battlefield 2042