• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-06 20:38
In feb komt die season pass toch?

Ik speel al +-2 maanden niet meer en heb me meer gefocused op cod: vanguard.

Had hoop dat na 1 season vanguard battlefield 2042 wat in betere shape zou zijn.

psn: HertogJack

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:10
botwood schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:22:
Tijdens de release kon ik het spel nog wel waarderen, maar ik merk dat ik steeds meer frustraties krijg van dit spel. Daarbij vind ik het voor een "next-gen" game eigenlijk grafisch best karig. Er is ook te weinig meuk wat kapot kan. Ik kan mij nog herinneren dat je bij vorige BF games complete huizen kapot kon knallen. En dat schuilen echt wel lastig was soms.

Ik mis bepaalde map elementen die alles doen veranderen qua gameplay. Nu heb je welgeteld één tornado die eigenlijk niks doet... Had echt wel meer verwacht.

Een paar guns zijn overpowered als de nete. Ik vind het namelijk best knap dat je met een smg, iemand neer kan knallen die ligt te snipen op een behoorlijke afstand...

Verder nog steeds wel wat bugs, maar ligt aan de map heb ik het idee.

De parachute die te langzaam open gaat en het neer worden geschoten terwijl je achter een muur staat.

En de ergernis die ik ook had met BF4, die choppers zijn gruwelijk irritant. Maar dat is puur om mijn frustratie compleet te maken.

Ik twijfel om BF1 weer te installeren, aangezien die gratis is op de PS5. Weet iemand of die game nog veel wordt gespeeld?
BF 1 en 5 worden zeker nog wel gespeeld. 5 heeft gemiddeld nu meer actieve spelers dan 2042, en ook voor 1 zijn nog voldoende servers te vinden.

Persoonlijk heb ik 2042 opgegeven, de game staat nog op mijn ps5 omdat ik de eerstvolgende patch nog wil afwachten. Wordt dat ook niks dan haal ik het er af. Op dit moment haal ik veel plezier uit BF1, wat een goede BF is dat toch. Pure oorlog, je ruikt de kruitdampen bijna door de tv heen. Geluid en graphics gewoon prima, en met levels als Amiens, Argonne forest en Fort de Vaux is het heerlijk CQ knallen.

• Besottedorb
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-06 22:10
SinergyX schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 00:04:
[...]

Te bedenken dat Steam meestal de meeste spelers heeft, die amper de 10k aan tik, wil ik niet weten wat er op console nog gespeeld wordt. M'n neefje was nog even fan, ik was al na 3 uur EA Access afgehaakt, maar dat zit je het zo nog wat mee te kijken.. dit noem je toch geen BF? Buiten de game an sich, die one-liners bij een victory/defeat, serieus wtf is dat? Speel je all-out-war met heel lul verhaal hoe de wereld in verval is geraakt.. komt er zo'n knakker op het scherm 'well that played very very well'.

Ik zie straks de revamp/next-gen van cyberpunk het nog beter doen dan BF2042 :P
Die rare one liners aan het eind gaven me gewoon plaatsvervangende schaamte, wat ontzettend cringe zeg.

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-06 14:45
Daar waar ik positief was begin ik me toch te vervelen op de huidige mappen, en zet hem meestal al af na 2 potjes, zo jammer als hardcore bf fan hopelijk trekt het nog aan ..........

Carpe scrotum

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Tags NL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:19:
[...]

- Bijna alle achievements gehaald behalve die van hazard zone en dat is niet te doen want geen spelers en nog een vehicle achievement
Als je crossplay uit hebt staan dan vind je idd geen games in Hazard zone was mijn ervaring(PS5). Met crossplay aan kwam ik altijd vrij snel in een potje. Zoals eerder gemeld, bereidt je er wel op voor dat de trophies wat glitched zijn. Dus dat je de benodigheden vaker moet doen voordat je hem krijgt.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu zei ik altijd in een MMO: Als je goldsellers/farmers ziet, dan weet je dat de game succesvol genoeg is.

BF2042 behaalt zojuist de absoluut tegenovergestelde :D
https://tweakers.net/i/dkPm3jtzVHL3KTIjBCsT47tAI3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tvF90Cw3Jb1xRYPbgeFkdbYw.png?f=fotoalbum_large
(discord post van een cheatmaker)

[Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 17-01-2022 19:47]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-06 22:12
Had het ook al op YT langs zien komen dat de game zo slecht is dat zelfs de cheatmakers de game in de steek laten. 8)7

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-06 23:35
NACrat schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:38:
[...]

Als je crossplay uit hebt staan dan vind je idd geen games in Hazard zone was mijn ervaring(PS5). Met crossplay aan kwam ik altijd vrij snel in een potje. Zoals eerder gemeld, bereidt je er wel op voor dat de trophies wat glitched zijn. Dus dat je de benodigheden vaker moet doen voordat je hem krijgt.
het is niet alleen hazard zone meer op de ps5, de officiele portal modes op het hoofdscherm zijn ook compleet verlaten, dan zit je met drie of 4 man in die modes.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor de warfare modes, ook daar duurt het opstarten van een match steeds langer door het ontbreken van spelers en zie je uiteindelijk veel AI bots in een match.

Inmiddels merk je dat er een complete uittocht in deze game plaats vindt, ik moet zelf ook wel bekennen dat 7 maps toch wel erg weinig is om te blijven spelen (ik ben bijna level 100, S01). Zeker gezien mijn mening dat sommige maps het spelen echt niet waard zijn (hourglass sluiten we altijd direct weer af, dat is echt een waardeloze map).

Dus ik kan me wel voorstellen dat mensen nu afhaken op de consoles door het uitblijven van content en de magere hoeveelheid content in de game. Cross play wil ik echt niet aanzetten, met een controller tegen pc gamers is zinloos.

Ik vind de game overigens wel leuk om te spelen, maar als er simpelweg geen andere spelers meer beschikbaar zijn, dan houdt het natuurlijk wel op.

Battlefield heeft altijd een behoorlijk slechte start gehad bij nieuwe delen, maar in het verleden was het wel zo dat er communicatie was vanuit ea en dice. Dat is nu compleet weg en op deze manier raak je al de spelers in een noodtempo kwijt (wat ook wel blijkt in de praktijk nu).

Portal was al de nek omgedraaid vanaf dag 1 door de XP en leveling uit te zetten, Hazard zone werkt ook niet, door het ontbreken van spelers en de game daardoor niet eens start, dan blijft Warfare over en daar moet je dan je community mee vast houden die duidelijk aangeven dat de maps bepaald niet af zijn, er veel dingen missen en sommige dingen simpelweg fout zijn.

Door dan niet te communiceren wat je met die opmerkingen gaat doen (als sinds de laatste week december), daar verniel je dan je hele band met de community mee.

Ik vind het echt jammer, want de game heeft echt wel potentieel, maar het had beter geweest als er nog 1 a 2 jaar aan ontwikkeld was.

• NACrat
  • Nu online
Ik speel momenteel voornamelijk breakthrough en heb daar geen moeite om volle lobby's te vinden. Portal heb ik nooit gespeeld dus kan daar geen mening over geven.

Ook ik zie potentie in de game, maar durf niet te zeggen hoe lang ik nog blijf spelen. Maak nog even de grind af om een poppetje en een gadget volledig geupgrade te hebben voor de trophy (voertuig wordt onmogelijke opgave) maar ben bang dat ik dan ook snel afhaak.
Klik op tweet voor het hele draadje (9 tweets totaal).

Update 3.2: Donderdag 20 januari
Update 3.3: medio/eind februari

W.I.P. scoreboard, verschijnt in Update 3.3 en zal daarna ook nog updates krijgen

VOIP kijken ze nog steeds naar.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Vintelligence
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-06 12:03
Nice! Morgen nieuwe update dus :D

Intel i7 2600K, 16GB DDR3, AMD R9 290X

Update notes van de update die morgen verschijnt zijn hier te vinden: https://www.ea.com/games/...eld-2042-update-notes-3-2

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-06 22:43

Tags NL

Harmful or Harmless?

NACrat schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:38:
[...]

Crossplay helpt, maar ook moeizaam en dan inderdaad de achievements die dan niet meewerken is niet echt fun zeg maar ;)

-signature here-

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-06 11:14
Geruchten zijn dat de game al F2P wordt.
Nou ik voel me behoorlijk genaaid na de trailers.
Vond alle BF (vanaf begin al) leuk maar deze game is gewoon niet leuk.
Dag dag 100 euro en EA/DICE lachen in hun vuistje want het geld is binnen.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Starscreamer schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:36:
Geruchten zijn dat de game al F2P wordt.
Nou ik voel me behoorlijk genaaid na de trailers.
Vond alle BF (vanaf begin al) leuk maar deze game is gewoon niet leuk.
Dag dag 100 euro en EA/DICE lachen in hun vuistje want het geld is binnen.
Het spel zo snel free to play maken is wel echt een mes in de rug van alle mensen die de game op day 1 gewoon kopen. Zou minimaal een jaar tussen moeten zitten om dat te kunnen doen imo.

Of ze moeten met iets komen dan om de mensen die het spel gekocht hebben te compenseren anders gaan ze alleen maar meer haat krijgen.

[Voor 11% gewijzigd door Stylze op 24-01-2022 12:52]

Playstation 5 / LG CX 55" /

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Als ze de game echt free-to-play gaan maken, mogen ze de mensen die hebben betaald om de game te kunnen spelen wel tegemoet gaan komen.

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Devilish
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 20:51
G_Dragon schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:58:
Als ze de game echt free-to-play gaan maken, mogen ze de mensen die hebben betaald om de game te kunnen spelen wel tegemoet gaan komen.
Zo, ja daar ben ik het volledig mee eens. Gold Edition - en preorder in het algemeen was voor mij sws de laatste keer. Ik verwacht op zijn minst wel enige compensatie mochten ze dit inderdaad door gaan zetten!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-06 15:59
Ik denk niet dat het F2P wordt, ze zullen wel weer met content komen om toch mensen over de streep te trekken. Echter voel ik me ongelofelijk bedrogen. De trailer was best vet, dus vandaar dat ik heb gepreorderd. Ookal probeer ik maanden een ps5 te vinden (nog steeds helaas) vond ik het de investering waard voor mijn ps4 als trouwe battlefield speler. Maar zoals ik al eens eerder heb geschreven, werkelijk wat een spuuglelijk spel met totaal geen battlefield charme erin. Het ziet er grafisch zo slecht uit, en ja ik weet dat ik op de ps4 speel. Maar bf5 of bf1 vind ik zoveel mooier. Gratis games van 4 jaar terug zien er zo ongeveer uit. De eerste maand was het onspeelbaar met alle bugs en connectie problemen. Met conquest heb ik het idee dat ik altijd maar op 3 maps speel, die ook nog eens veels te open zijn. Dan zit er een of andere tank in die de realiteit totaal nirt haalt maar wel vreselijk irritant is met zijn snelheid. Ik kan niet communiceren met andere teamgenoten en aangezien crossplay met ps5/pc niet kan vanaf ps4 speel ik vaak alleen, en is elke potje weer dat ik in m’n eentje maar op objectives af ga omdat ik geen teampgenoot kan instrueren, naar pingen luisteren ze vaak niet. Dus het hele team play gevoel is weg. Weinig wapens, weinig content. En op de ps4 vind ik de maps eigenlijk te klein met te grote lege ruimtes. Kortom, het voelt alsof ze dit in een paar maanden in elkaar hebben geflanst. Had de game een jaar uitgesteld en iets goeds afgeleverd ipv deze bagger, want als al je spelers die het hebben gekocht weglopen en vertrouwen kwijt zijn dan heb je volgens mij minder omzet dan als je een jaar wacht en iets goed aflevert. Zelf betrap ik mezelf erop dat ik al 4-5 weken het spel niet heb aangeraakt tot gister, het lijkt wat stabieler na de update. Ik voel me in ieder geval opgelicht, en heb eigenlijk mijn zinnen op een volgende editie gezet van battlefield, want dit gaat nooit meer iets worden verwacht ik. Nog nooit eerder heb ik zo negatief over een spel gedacht, maar als je al 14 jaar trouw bent aan BF en dan dit soort meuk krijgt dan kan je dat erg irriteren

• Starscreamer
drusloos schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:11:
Ik denk niet dat het F2P wordt, ze zullen wel weer met content komen om toch mensen over de streep te trekken. Echter voel ik me ongelofelijk bedrogen. De trailer was best vet, dus vandaar dat ik heb gepreorderd. Ookal probeer ik maanden een ps5 te vinden (nog steeds helaas) vond ik het de investering waard voor mijn ps4 als trouwe battlefield speler. Maar zoals ik al eens eerder heb geschreven, werkelijk wat een spuuglelijk spel met totaal geen battlefield charme erin. Het ziet er grafisch zo slecht uit, en ja ik weet dat ik op de ps4 speel. Maar bf5 of bf1 vind ik zoveel mooier. Gratis games van 4 jaar terug zien er zo ongeveer uit. De eerste maand was het onspeelbaar met alle bugs en connectie problemen. Met conquest heb ik het idee dat ik altijd maar op 3 maps speel, die ook nog eens veels te open zijn. Dan zit er een of andere tank in die de realiteit totaal nirt haalt maar wel vreselijk irritant is met zijn snelheid. Ik kan niet communiceren met andere teamgenoten en aangezien crossplay met ps5/pc niet kan vanaf ps4 speel ik vaak alleen, en is elke potje weer dat ik in m’n eentje maar op objectives af ga omdat ik geen teampgenoot kan instrueren, naar pingen luisteren ze vaak niet. Dus het hele team play gevoel is weg. Weinig wapens, weinig content. En op de ps4 vind ik de maps eigenlijk te klein met te grote lege ruimtes. Kortom, het voelt alsof ze dit in een paar maanden in elkaar hebben geflanst. Had de game een jaar uitgesteld en iets goeds afgeleverd ipv deze bagger, want als al je spelers die het hebben gekocht weglopen en vertrouwen kwijt zijn dan heb je volgens mij minder omzet dan als je een jaar wacht en iets goed aflevert. Zelf betrap ik mezelf erop dat ik al 4-5 weken het spel niet heb aangeraakt tot gister, het lijkt wat stabieler na de update. Ik voel me in ieder geval opgelicht, en heb eigenlijk mijn zinnen op een volgende editie gezet van battlefield, want dit gaat nooit meer iets worden verwacht ik. Nog nooit eerder heb ik zo negatief over een spel gedacht, maar als je al 14 jaar trouw bent aan BF en dan dit soort meuk krijgt dan kan je dat erg irriteren
Je hebt het precies zo omschreven hoe ik mij voel echter heb ik zelf de PS5 versie.
Zelfs de oude PS4 Battlefields zien er beter uit op mijn PS5 dan 2042 O-)

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:01

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Battlefield 2042 in numbers

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

G_Dragon schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:58:
Dan krijg je een paar skins of een 'Legendary' of 'VIP' status ofzo, of early access bij nieuwe maps. Lijkt me alsnog niet dat het die prijs ooit gaat rechtvaardigen. Alle kopers zijn feitelijk betalende bèta testers geweest.... :X

• Nikey1
  • Laatst online: 00:25
Miesjh schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:33:
Ze moeten echt snel met nieuwe content komen anders bloed dit spel dood......
Ik geloof dat het spel al dood is. Weinig content en is niks next gen aan. Laat ze maar lekker Bf3/4 remasteren en dan tijdje werken aan een nieuwe Battlefield.

• NACrat
  • Nu online
Weet iemand of op het moment dat een multiplayer lobby wordt aangevuld met AI players en je deze killt of deze kills wel meetellen voor je T1 mastery voor je wapens, gadgets en voertuigen? Of is het dan dezelfde constructie als bij een private lobby? Dat het maar tot en met T2 meetelt en dan niet meer.
NACrat schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:47:
Weet iemand of op het moment dat een multiplayer lobby wordt aangevuld met AI players en je deze killt of deze kills wel meetellen voor je T1 mastery voor je wapens, gadgets en voertuigen? Of is het dan dezelfde constructie als bij een private lobby? Dat het maar tot en met T2 meetelt en dan niet meer.
Voor je wapen zou dit wel mee moeten tellen. Ik zat laatst in een officiële Portal server vol met bots en de kills telden gewoon mee voor de T1 mastery van m'n AK. Dus ik verwacht dat dit in AOW ook zo is.

Niet met gadgets en voertuigen kunnen testen, maar dat zal waarschijnlijk hetzelfde zijn.

• NACrat
  • Nu online
RobinNL schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:53:
[...]

Voor je wapen zou dit wel mee moeten tellen. Ik zat laatst in een officiële Portal server vol met bots en de kills telden gewoon mee voor de T1 mastery van m'n AK. Dus ik verwacht dat dit in AOW ook zo is.

Niet met gadgets en voertuigen kunnen testen, maar dat zal waarschijnlijk hetzelfde zijn.
Dat zou mooi zijn. Dan is mijn hoop om de platinum te halen nog niet geheel vervlogen.

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-06 21:00

Retawsuna

Koffie!

Ik heb BF2042 onlangs een paar keer geprobeerd via Game Pass.
Groot fan van de franchise sinds BF1942 maar ik ben blij dat ik er (nog) geen cent aan heb uitgegeven.

De game voelt in het algemeen raar aan, matches zoeken duurt een eeuwigheid en in mijn beleving is het hele gevoel van squad play en afhankelijk zijn van elkaars rollen helemaal niet meer aanwezig.

Ik heb niet veel zin om op de 'internet-2042-haat-hypetrain' te stappen maar ik laat deze game nog wel een tijdje links liggen. Ben wel benieuwd waar deze game over 6-12 maanden staat.

F voor de mensen die de game hebben pre-ordered en van deze koude kermis thuiskomen.

superhippe witte identicon

• Sanny_83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-06 14:50
Ik vermaak me nog steeds prima met de game (PS5), maar ben het er wel mee eens dat er snel meer content bij moet komen.
Met name een aantal goede (goed gevulde) maps.
Het is wel goed te merken dat er een stuk minder spelers zijn.
Veel speelrondes beginnen toch met een aanzienlijk aantal AI [bots] nu.
Crossplay heb ik dan ook wel uitgeschakeld.

Het is in ieder geval niet wat ze beloofd hebben.
Erg zonde want de basis voor een goede game is volgens mij wel aanwezig.
Hoplelijk kunnen ze het tij nog keren, BF ligt mij altijd beter dan CoD en zat hier toch echt wel een beetje op te wachten.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:21
ik heb het een tweetal weken minder tot niet gespeeld. Gisteren nog eens bovengehaald maar valt nu toch op dat de framerate serieus laag is. Ik weet bij Manifest bv dat het erg is als er veel mensen in de buurt zijn maar zelfs zonder mensen in de buurt valt het mij op dat het standaard niet vlot genoeg gaat. Mss is het ook omdat ik meer Apex ben beginnen spelen en daar de engine zeer smooth loopt?

het spel begint in zijn huidige vorm imo tegen zijn limieten aan te lopen en daardoor begin ik mij wat meer te ergeren aan randzaken die niet vlot verlopen.

[Voor 15% gewijzigd door pina op 31-01-2022 15:13]

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:50
Sanny_83 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:29:
Ik vermaak me nog steeds prima met de game (PS5), maar ben het er wel mee eens dat er snel meer content bij moet komen.
Met name een aantal goede (goed gevulde) maps.
Het is wel goed te merken dat er een stuk minder spelers zijn.
Veel speelrondes beginnen toch met een aanzienlijk aantal AI [bots] nu.
Crossplay heb ik dan ook wel uitgeschakeld.

Hoplelijk kunnen ze het tij nog keren, BF ligt mij altijd beter dan CoD en zat hier toch echt wel een beetje op te wachten.
Dat zou mij niks verbazen dat er te weinig spelers waren! Ik had ook ergens gelezen dat Portal meer spelers trekt dan de gewone BF! Ik moet ook toegevend dat ik portal leuker vind en dat als ik de reguliere BF speel dat liever tegen Bots doe dan tegen echte mensen!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sanny_83 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:29:

Morgen is de befaamde conference call, kan prima zijn dat vanuit daar eindelijk eens wat groter nieuws naar buiten gaat komen, al zie ik momenteel maar 3 opties: volledig door het stof, ze gooien f2p open, of ze trekken de stekker eruit. Het geluk is dat ze wel veel games hebben verkocht, dus dat ze waarschijnlijk investering er wel enigzins uit hebben, maar of dat ook de verwachting is van investeerders...

Begreep dat je blijkbaar zo'n call vrij mag bijwonen, 1 van youtube zou kijken of dat hem zou lukken.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Stylze
  • Nu online
Tja ik vind het echt doodzonde wat er allemaal gebeurt, ik haal ontzettend veel plezier uit de game maar dat komt misschien omdat ik de vorige BF's niet echt gespeeld heb en het dus niet erg vergelijk.

Maar de grote leegloop begint me erg tegen te staan want tegen bots spelen zit ik niet op te wachten en portal servers zijn er ook steeds mi der.

Dus aan de ene kant zou free to play misschien juist wel goed zijn voor de playerbase, aan de andere kant voel ik me dan toch wel hard genaaid er 100 euro voor te hebben betaald. Een paar skins ofzo vind ik dan echt niet genoeg als compensatie. Ze zouden eerder iets van game vouchers moeten gaan uitdelen aan day 1 buyers ofzo. Snap dat complete refunds niet te doen is.

• Starscreamer
Stylze schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:01:
Tja ik vind het echt doodzonde wat er allemaal gebeurt, ik haal ontzettend veel plezier uit de game maar dat komt misschien omdat ik de vorige BF's niet echt gespeeld heb en het dus niet erg vergelijk.

Maar de grote leegloop begint me erg tegen te staan want tegen bots spelen zit ik niet op te wachten en portal servers zijn er ook steeds mi der.

Dus aan de ene kant zou free to play misschien juist wel goed zijn voor de playerbase, aan de andere kant voel ik me dan toch wel hard genaaid er 100 euro voor te hebben betaald. Een paar skins ofzo vind ik dan echt niet genoeg als compensatie. Ze zouden eerder iets van game vouchers moeten gaan uitdelen aan day 1 buyers ofzo. Snap dat complete refunds niet te doen is.
Wat dacht je van Portal en de base game F2P terwijl iedere nieuwe map moet je los of PREMIUM kopen.
Mensen die het spel al gekocht hebben krijgen dan PREMIUM gratis O-)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Stylze schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:01:
Denk dat jij precies de doelgroep was waarom ze hebben gegokt, de 'nieuwe' aanwas van spelers die nog geen verleden had met BF, maar gelijktijdig de game net zo houden dat het ook de oud-spelers kon bereiken.

Heeft alleen de grootste backfire gegeven die in zo'n omvang niet eerder langsgekomen is :P

Starscreamer schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:04:
[...]

Wat dacht je van Portal en de base game F2P terwijl iedere nieuwe map moet je los of PREMIUM kopen.
Dan splits je de player base weer, dat was iets wat ze volgens mij niet meer wilden.

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

RobinNL schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:36:
[...]

Dan splits je de player base weer, dat was iets wat ze volgens mij niet meer wilden.
Dat zag je voorheen inderdaad ook al gebeuren met de betaalde DLC maps.

Retawsuna schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Dat zag je voorheen inderdaad ook al gebeuren met de betaalde DLC maps.
Klopt ja, hebben wij ook gemerkt met Battlefield 4. Twee van ons had Premium, eentje niet. Dan moet je toch een server zoeken die (bepaalde) DLC maps niet draait. Half/half was ook geen optie, want als er een DLC map kwam, werd die derde eruit gegooid.

Dus de keuze voor het niet opsplitsen van de player base vond ik zelf een goede keuze. Alleen moet het bedrijf zich dan wel houden aan de eerdere roadmaps voor gratis DLC. Niet dat ze opeens eerder stoppen ermee.

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

RobinNL schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:18:
[...]
Alleen moet het bedrijf zich dan wel houden aan de eerdere roadmaps voor gratis DLC. Niet dat ze opeens eerder stoppen ermee.
Dit is m.i. het meest kwalijke aan BF2042: Ze hebben BF5 voortijdig afgekapt en daarmee de player base bedonderd, met het excuus dat ze zich 'volledig gingen storten op de beste BF ervaring ooit!'. Tot zover kun je daar van vinden wat je wilt maar ik voelde mij toen al behoorlijk genaaid.
Vervolgens komt dus dat beloofde wonderland op de markt in de vorm van BF2042 maar blijkt het de grootste clusterfuck ooit te zijn.

Resumé:
- eerst je BF5 spelers naaien met een belabberde release
- dan je BF5 spelers naaien door de game af te kappen nét op het moment dat het een redelijke vorm begon aan te nemen (War in the Pacific)
- Vanaf zomer 2020(?) de BF franchise niet meer voorzien van content updates
- BF2042 vanaf de meet af aan promoten als het Walhalla van gaming
- BF2042 in een verschrikkelijk slechte staat releasen
- In de maanden na release geen vinger uitsteken naar die enorme drol en je player base gissend achterlaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-06 20:33
Ik weet niet of ik heel hard moet lachen of in een hoekje moet gaan zitten huilen. Wie pakt deze game “in de zomer” op? Zijn spelers bereid zo lang te wachten op nieuwe content? Meer had ik er eigenlijk ook niet van verwacht maar zo’n bevestiging voelt toch zuur.
frank131331 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:12:
Ik weet niet of ik heel hard moet lachen of in een hoekje moet gaan zitten huilen. Wie pakt deze game “in de zomer” op? Zijn spelers bereid zo lang te wachten op nieuwe content? Meer had ik er eigenlijk ook niet van verwacht maar zo’n bevestiging voelt toch zuur.
Ik speel graag shooters en ik vind zelf dat Battlefield (de franchise) gewoon lekker weg speelt (combinatie van grote mappen, voertuigen etc), iets wat ik bij andere games weer niet heb. Ondanks dat Battlefield 2042 niet in deze staat had mogen uitgegeven verwacht ik dat ik 2042 blijf spelen.

• Stylze
  • Nu online
Ben benieuwd ze hebben in ieder geval de hoop nog niet opgegeven en willen de game nog wel gaan redden, snap dat veel mensen het veel te lang vinden duren, maar er de tijd voor nemen voor betere improvements in plaats van zonder nadenken binnen paar maandjes alles proberen te fixen lijkt me een wijs besluit.

Ik blijf het lekker spelen ik vermaak me er goed mee en kan updates alleen maar extra waarderen nog:)
Komen ondertussen nog genoeg andere games uit die ik ook nog moet spelen dus voor mij heeft het allemaal niet zo'n haast hoor.

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-06 17:54
Stylze schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:05:
Ben benieuwd ze hebben in ieder geval de hoop nog niet opgegeven en willen de game nog wel gaan redden, snap dat veel mensen het veel te lang vinden duren, maar er de tijd voor nemen voor betere improvements in plaats van zonder nadenken binnen paar maandjes alles proberen te fixen lijkt me een wijs besluit.

Ik blijf het lekker spelen ik vermaak me er goed mee en kan updates alleen maar extra waarderen nog:)
Komen ondertussen nog genoeg andere games uit die ik ook nog moet spelen dus voor mij heeft het allemaal niet zo'n haast hoor.
Ze hebben drie (!) jaar de tijd gehad om met een goede eerste release te komen. Dat 'fixen' was überhaupt niet nodig geweest als de initiële release al fatsoenlijk was geweest 8)7 .

Kom nou zeg, we hebben het over een miljarden-business. Zelfs bij mij op kantoor zijn de developers strenger op hun releases :9 .

[Voor 7% gewijzigd door Jeroenvde89 op 01-02-2022 16:23]

MacBook Pro (15-inch 2019): 2,6 GHz Intel i7 - 16 GB - 256 GB SSD - Radeon Pro 555X 4 GB | iPhone 13 Pro Graphite - 128 GB | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA

• drusloos
Precies zoals ik eerder al schreef, breng een game uit als die goed is, niet op de datum dat die gepland stond. Nu heb ik zometeen een game die 7 maanden oud is en dan pas misschien voldoet aan eisen van een fatsoenlijke game. Als je denkt dat de game daar niet aan voldoet ben je eerlijk en stel je hem uit, desnoods een jaar. Maar dit gaat echt alles te boven. Ik ore order altijd als een soort steun aan bedrijven. Ja ik betaal wat meer, ja ik weer dat ze snel voor minder te koop zijn. Maar dit spel is echt de grootste flop die ik in de game wereld ben tegen gekomen. En dan met extra skins komen, werkelijk schofterig. Uberhaubt vind ik het hele skin gebeuren al vreselijk met allemaal betalende kleuters die outfits kopen. Maar dat je dan mensen daarmee beloont. Ze kunnen beter het spel een andere naam geven want er is niks van het battlefield charme over.
drusloos schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:08:
Precies zoals ik eerder al schreef, breng een game uit als die goed is, niet op de datum dat die gepland stond. Nu heb ik zometeen een game die 7 maanden oud is en dan pas misschien voldoet aan eisen van een fatsoenlijke game. Als je denkt dat de game daar niet aan voldoet ben je eerlijk en stel je hem uit, desnoods een jaar. Maar dit gaat echt alles te boven. Ik ore order altijd als een soort steun aan bedrijven. Ja ik betaal wat meer, ja ik weer dat ze snel voor minder te koop zijn. Maar dit spel is echt de grootste flop die ik in de game wereld ben tegen gekomen. En dan met extra skins komen, werkelijk schofterig. Uberhaubt vind ik het hele skin gebeuren al vreselijk met allemaal betalende kleuters die outfits kopen. Maar dat je dan mensen daarmee beloont. Ze kunnen beter het spel een andere naam geven want er is niks van het battlefield charme over.
Blind pre-orderen is nooit goed. Je kan beter kijken of de game voldoet aan je verwachtingen voordat je 'm koopt. En met het eerste punt... DICE heeft vrij weinig te zeggen wanneer een game uitstel nodig heeft of niet. EA heeft de touwtjes (vaak) in handen. Zo willen ze bijvoorbeeld de sales rondom kerst niet missen. DICE kan wel vragen om 6-9 maanden uitstel, maar dat betekent niet dat ze het ook krijgen.

En ja... Wat zou je als DICE nu kunnen bieden als excuus voor de vertraging? Geld teruggeven gaat nooit gebeuren. Dan zit je eigenlijk wel vast aan in-game items.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RobinNL schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:36:

En ja... Wat zou je als DICE nu kunnen bieden als excuus voor de vertraging? Geld teruggeven gaat nooit gebeuren. Dan zit je eigenlijk wel vast aan in-game items.
Gewoon door te laten zien dat ze een fuckup hebben gedaan en er alles aan gaan doen om er iets beters van te maken, dat hoeft niet in skins, nieuwe emotes of.. sigh.. die dinge.n... nieuwe one-liners eind van de ronde. Zeg sorry, zeg 'we fucked up', verdien je 10x meer credits dan een paar skins waarvan ze ongetwijfeld al 40+ soorten klaar hebben liggen.

Ik speel nu weer Insurgent sandstorm, hoe blij ben je dan als je gewoon weer 'echte' voicelines hoort, niet die kansloze onelines 'well well well' of 'did i just do that?'. Gooi dat leuk in een cartoony shooter game met hoog trollfactor.

• Nikey1
  • Laatst online: 00:25
Starscreamer schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:04:
[...]

Naar mijn idee krijg je dan teveel een tweesplitsing. Ik zie EA dat niet snel doen. Hopelijk kunnen ze het spel nog reanimeren, alleen als ik de reacties lees op facebook dan betwijfel ik het als het succesvol zal worden.
SinergyX schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:06:
[...]

Gewoon door te laten zien dat ze een fuckup hebben gedaan en er alles aan gaan doen om er iets beters van te maken, dat hoeft niet in skins, nieuwe emotes of.. sigh.. die dinge.n... nieuwe one-liners eind van de ronde. Zeg sorry, zeg 'we fucked up', verdien je 10x meer credits dan een paar skins waarvan ze ongetwijfeld al 40+ soorten klaar hebben liggen.

Ik speel nu weer Insurgent sandstorm, hoe blij ben je dan als je gewoon weer 'echte' voicelines hoort, niet die kansloze onelines 'well well well' of 'did i just do that?'. Gooi dat leuk in een cartoony shooter game met hoog trollfactor.
Dat zeker, maar ik denk dat hij het had over wat DICE ons kan geven, naast een sorry.

• pina
Ze hebben volgens mij vooral het geluk dat er geen echte concurrent is voor Battlefield. Call of duty noem ik trouwens geen echte concurrent in het genre. Zal dus toch vooral pas voor de zomer zijn vooraleer het spel echt is gefixt zoals het zou moeten als ik het zo lees.

[Voor 27% gewijzigd door pina op 01-02-2022 21:22]

• Starscreamer
Nieuwe oplossing.
Ze trekken nu de stekker eruit en gaan 2 jaar in ontwikkeling en geven ons alsnog een goede game.
Ik had het niet erg gevonden als ik nog wat langer had moeten wachten voor een goede game.
Starscreamer schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:16:
Nieuwe oplossing.
Ze trekken nu de stekker eruit en gaan 2 jaar in ontwikkeling en geven ons alsnog een goede game.
Ik had het niet erg gevonden als ik nog wat langer had moeten wachten voor een goede game.
Dat hadden ze dan voor de release moeten bedenken, dit is geen optie aangezien er genoeg consumenten hebben betaald voor de game ;) Stel even voor dat jij ongeveer 100 euro hebt betaald voor de game, dan zou je hier zeker niet mee akkoord gaan :)

Ik denk ook dat de game een tijd lang offline halen meer schade met zich meebrengt dan de game laten voor wat het is en achter de schermen proberen om het zoveel mogelijk te fixen.

• Starscreamer
RobinNL schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:20:
[...]

Dat hadden ze dan voor de release moeten bedenken, dit is geen optie aangezien er genoeg consumenten hebben betaald voor de game ;) Stel even voor dat jij ongeveer 100 euro hebt betaald voor de game, dan zou je hier zeker niet mee akkoord gaan :)

Ik denk ook dat de game een tijd lang offline halen meer schade met zich meebrengt dan de game laten voor wat het is en achter de schermen proberen om het zoveel mogelijk te fixen.
Zie het dan als een nieuwe pre-order die uiteraard gratis is voor de huidige gebruikers :X

Ik heb er 100 euro voor betaald (Gold Edition PS5/PS4).
En ja ik voel me behoorlijk belazerd met dit gedrocht.

[Voor 3% gewijzigd door Starscreamer op 02-02-2022 10:24]

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 11:30

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Starscreamer schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:16:
Nieuwe oplossing.
Helemaal mijn idee. Ctrl+A, shift+delete en start over

XBL: theArthurrrr

• DoubleDutch
Ik heb hem van mijn Playstation 5 gehaald en BF4 maar weer opgestart, wat speelt die toch nog steeds lekker weg, en ik merk ook dat de lobby's een stuk voller zijn na de flop van BF2042.
In mijn ogen is het spel niet meer te redden en ben ook bang dat ze de franchise hiermee de das om hebben gedaan. 😢

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-06 08:27
Ze zullen sowieso een zooi nieuwe maps toe moeten voegen. En bij DICE even opruiming gaan houden want zoiets afleveren mag niet nog eens voorkomen. Probeer je community maar eens terug te krijgen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

De update die in februari had moeten verschijnen, verschijnt nu begin maart. Vandaag is echter wel een hotfix verschenen voor alle platformen.

Spelers op de PS4 en Xbox One kunnen Renewal ook weer spelen.

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-06 21:40
Deze versie is wat mij betreft niet meer te redden. Er is zo onwijs veel imago schade toegebracht. Met welke updates ze ook komen, verwacht niet dat de spelers nog terug gaan komen.

Waarschijnlijk wordt dit voor BF fans een lange zit waarbij BF 2042 steeds wat updates en beetje content krijgt om de fans toch nog enigszins tegemoet te komen. Maar iedereen weet dat dit gewoon een grote flop is en dat je beter vol kan inzetten op een nieuw spel. Echter dat zal ook niet snel komen want ook daar moet goed onderzoek naar gedaan worden. Wordt het een Battle Royale (zoals BF 2042 oorspronkelijk zou worden) of gaan we terug naar de basis. Vervolgens kan je dan niet nog een fuck-up veroorloven dus neem je de tijd.
Kunnen de Negative Nancy's gewoon uit het topic vertrekken. 30x herhalen dat je de game niet meer gaat spelen is imo volkomen irrelevant. Prima, je vind de game niks en hebt mogelijk de franchise veel gespeeld. We snappen het. En doorrrr...

Martinspire - PC, PS4, X1

• Stylze
  • Nu online
Martinspire schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:05:
Kunnen de Negative Nancy's gewoon uit het topic vertrekken. 30x herhalen dat je de game niet meer gaat spelen is imo volkomen irrelevant. Prima, je vind de game niks en hebt mogelijk de franchise veel gespeeld. We snappen het. En doorrrr...
echt he pff rete vermoeiend, ze lijken ook bevestiging te zoeken van hun mede haters snap niet echt het nut ervan?

Dice doet er echt wel alles aan om goede updates te brengen en als je de game niks vind waarom dan toch blijven spelen of blijven zeiken in dit topic? game is al aantal maanden uit, dan kan je inmiddels toch allang met andere games bezig zijn en je hier niet meer druk over maken 8)7

Ik blijf genieten van deze game en ook ontzettend veel plezier halen uit steeds meer dingen vrij spelen.

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-06 23:35
tsja,

blijkbaar is er niks positiefs te melden dan na de oproep voor positieve reacties, deze thread staat na dit soort oproepen al 4 dagen stil en met dit soort oproepen help je simpelweg threads kwa activiteit om zeep.

Ik vind het ook wel een aardige game (welliswaar vol dingen die opgelost moeten worden, maar goed dat komt wel een keer), maar het heeft weinig met battlefield te maken.

Maar ik ben inmiddels ook gestopt met spelen, niet omdat ik dat wil, maar simpelweg omdat 's avonds op de ps5 er nauwelijks nog spelers zijn die deze game spelen. Gevolg is dat je minuten moet wachten totdat een potje begint en er dan een stuk of 5 echte spelers in zitten en de rest dan maar uit pure armoede opgevuld wordt met bots.

Je kunt toch niet alleen maar positief zijn en gaan eisen dat je hier in deze thread daar niet over mag spreken als je daar een beetje eerlijk naar kijkt.

In een shooter zijn tegenstanders toch wel belangrijk, als die allemaal wat anders gaan spelen dan is de game dood te noemen.

2 modes en een 7 ongeinspireerde maps waarvan er 1 sowieso door veel mensen worden overgeslagen is gewoon te weinig content om mensen vast te houden om dit te spelen.

[Voor 14% gewijzigd door robinez op 08-02-2022 13:47]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Had de € 70 voor de Gold Edition net zo goed in de put kunnen gooien. Had ik hetzelfde resultaat gehad.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5

• RawChild
  • Laatst online: 29-06 23:28

RawChild

PSN: Rawchild

robinez schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:45:
tsja,

2 modes en een 7 ongeinspireerde maps waarvan er 1 sowieso door veel mensen worden overgeslagen is gewoon te weinig content om mensen vast te houden om dit te spelen.
Inderdaad.. de Maps zijn niet best.
Zag laatst dit filmpje van Westie. Vooral die eerste map.. zoveel betere map plus sfeer.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• Starscreamer
RawChild schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:07:
[...]

Inderdaad.. de Maps zijn niet best.
Zag laatst dit filmpje van Westie. Vooral die eerste map.. zoveel betere map plus sfeer.

[Embed: Battlefield 1 is Atmospheric Bliss...]
Eigenlijk best erg dat een antieke PS4 spel er beter uit ziet dan 2042.
Ik denk echt dat DICE de game onder druk moest uitgeven en er nog lang niet klaar voor was O-)
Een paar aandeelhouders zagen een paar demo'tjes wat ze blijkbaar goed genoeg vonden om te cashen :F

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-06 19:25

MPC60

Game on

Ik ben van plan bf 2042 aan te schaffen maar begin door dit topic we erg te twijfelen.

Xbox: I DataPunk I (dat zijn i'tjes)

• Starscreamer
MPC60 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:44:
Ik ben van plan bf 2042 aan te schaffen maar begin door dit topic we erg te twijfelen.
Bij twijfel niet doen ;)
Lees alleen maar eens de recensies op steam.
Of pak een willekeurige netwerk platform (Facebook, Instagram, Twitter etc...) en je ziet de klachten voorbij komen.
Starscreamer schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:51:
[...]

Bij twijfel niet doen ;)
Lees alleen maar eens de recensies op steam.
Of pak een willekeurige netwerk platform (Facebook, Instagram, Twitter etc...) en je ziet de klachten voorbij komen.
Ik zou eerder een aantal reviews opzoeken van bepaalde websites. De recensies op Steam zijn ook al niet even serieus te noemen. Ik denk dat een langere review met plus- en minpunten net wat meer zegt dan 2 regels dat het spel slecht is.

• ChrisLNFF
DOE HET NIET!!!

Nee maar serieus, er wordt nu toch wel gekeken of er niet een restitutie mogelijk is.

https://www.change.org/p/...eld-2042-on-all-platforms
ChrisLNFF schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:25:
[...]

DOE HET NIET!!!

Nee maar serieus, er wordt nu toch wel gekeken of er niet een restitutie mogelijk is.

Die ga je toch niet krijgen. Ik heb deze petitie ook getekend, maar enkel om een statement te maken richting DICE en EA. Dit hebben meerdere mensen gedaan. Het gaat dus niet enkel om het geld terug krijgen.

Ik vermaak me zelf wel gewoon met Battlefield 2042, ondanks missende features en mankementen.

• Rogierh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:30
Er komt vast nog een keer een free-weekend waarin je de game gratis kan proberen.

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-06 19:25

MPC60

Game on

Oprecht jammer al die kritiek, met Cod heb ik zelf niet zoveel en rainbow six Ben ik wel een beetje bus na zoveel jaar.

Xbox: I DataPunk I (dat zijn i'tjes)

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
welke battlefield wordt meer gespeeld?
bf1 of bf5 ?

• Sanny_83
Zat gisteravond nog even te spelen, maar begin nu toch wel heel erg te merken dat het aantal spelers behoorlijk is teruggelopen. Matchmaking duurt af en toe heel lang.

Snap overigens ook niet dat ze met die weekly bonus niet gewoon achievements toevoegen als:
- play x rounds of conquest
- play x rounds of breakthrough

Zorg dat mensen in ieder geval weer een beetje worden getriggered om iets te behalen.
Die squad based achievements (revive 30x etc.) zijn namelijk redelijk irritant.

Hopelijk kunnen ze de boel nog op de rit krijgen, want ik vind het een leuke game.
Momenteel voelt het een beetje verloren aan.

• ChrisLNFF
Aggressor schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:44:
welke battlefield wordt meer gespeeld?
bf1 of bf5 ?
5.

Doen qua kwaliteit niet veel voor elkaar onder, tis net de setting die je al dan niet aanspreekt. 1 heeft wel echt dat brute oorlog sfeertje, bij 5 heb ik nooit echt het gevoel dat ik een typische ww2 game speel. Gunplay is bij beide games echt heel goed.

• pina
Sanny_83 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:48:
Zat gisteravond nog even te spelen, maar begin nu toch wel heel erg te merken dat het aantal spelers behoorlijk is teruggelopen. Matchmaking duurt af en toe heel lang.

Snap overigens ook niet dat ze met die weekly bonus niet gewoon achievements toevoegen als:
- play x rounds of conquest
- play x rounds of breakthrough

Zorg dat mensen in ieder geval weer een beetje worden getriggered om iets te behalen.
Die squad based achievements (revive 30x etc.) zijn namelijk redelijk irritant.

Hopelijk kunnen ze de boel nog op de rit krijgen, want ik vind het een leuke game.
Momenteel voelt het een beetje verloren aan.
Ik vind dat eigenlijk vreemd, ik heb nooit problemen bij de matchmaking meegemaakt. 1x speelde ik wel tegen bots maar dat is letterlijk nog maar 1 keer voorgevallen.

• Sanny_83
Dat kan, maar niets is minder waar. Ik probeer nu Conquest 64 te joinen en op matchmaking blijft het gewoon hangen. Volgens mij is het klaar met BF2042. Erg jammer.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:19
Zullen we massaal terug naar Battlefield Bad Company 2?

• -tom-562
  • Laatst online: 09:51

-tom-562

Oliesjeik

ChrisLNFF schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:27:
[...]

5.

Doen qua kwaliteit niet veel voor elkaar onder, tis net de setting die je al dan niet aanspreekt. 1 heeft wel echt dat brute oorlog sfeertje, bij 5 heb ik nooit echt het gevoel dat ik een typische ww2 game speel. Gunplay is bij beide games echt heel goed.
Idd. Op de PC zijn er ook meer mensen online bij BF:V, maar ik heb wel het idee dat BF:1 een stuk serieuzer gespeeld wordt (voor zover dat kan bij een BF game :P).
De immersion is bij BF:1 wel een stuk heftiger hoor, zeker als je met koptelefoon speelt, daar kunnen echt weinig games aan tippen!

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• DoubleDutch
Petitie gaat bijna over de 200.000.

• pina
zal niets uithalen vrees ik. Intussen toch COD gekocht, weinig vernieuwing, zelfde engine weer maar technisch geen problemen met het spel en dat recept werkt wel. Misschien had Dice beter gewoon bij wijze van spreke BFV genomen in een nieuwe setting ipv zo te experimeteren…

als je dan kijkt naar andere franchises zoals FIFA die gewoon jaarlijks bij wijze van spreke een copy paste doen… en pas na enkele jaren als de engine op zijn limieten zit, een aanpassing in doen… gamers willen dat gewoon. Vrienden van mij eerst dit spel gekocht, na 2 dagen COD Vanguard weer gekocht. Ze zeiden dat het echt anders is het spel en veel beter speelt dan de vorige. Ik heb het nu zelf gekocht en het zijn door kleine aanpassingen dat het lijkt alsof er veel is veranded in het spel. Gunplay is wel wat verbeterd en beperkte destruction mogelijkheden. Maar voor de rest is het systeem gewoon hetzelfde met veel recycled maps van vroeger. Maar het wordt ervaren als nieuw.

Net zoals je bij een nieuw recept gewoon wat meer kruiden toevoegt om dan uit te brengen als een nieuw gerecht

[Voor 27% gewijzigd door pina op 15-02-2022 14:51]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fifa is juist een voorbeeld wat Battlefield fout heeft gedaan, Fifa pakt alles van de vorige versie en maakt het weer 'marginaal beter' (ja, elke versie heeft weer 'iets' wat net weer wat beter is, lang niet altijd super, maar er zit wel altijd iets van verschil in). Battlefield was gewoon een complete 180 vanuit alle voorgaande deeltjes, alsof ze de Fifa 23 opeens niveau ISS (jeweetwel, die uit de arcade) of Sensible soccer maken, dan krijg je dat niveau :P

Denk dat Cyberpunk nog best wat positieve marketing hieruit krijgen, nu ze No Man's en Cyberpunk continue in 1 zin gebruiken met Battlefield, maar waar die laaste veruit de hardste klappen krijgt.

[Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 15-02-2022 17:53]

• Damper
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02:17
Even een vraagje, ik heb destijds BF2 gespeeld en echt die hard ieder avond a 7-8 uurtjes jaren lang..wij hadden hier op tweakers nachten gedraaid mooie tijden. Toen jaartjes verder eerste dag van release PS3 gekocht puur voor bad company 2 en vervolgens jaartjes terug BF1 op pc gespeeld, wel weinig tijd gehad wegens jonge kinderen thuis etc..nu met opgroeiende kinderen meer tijd, wel wat ouder geworden maar het begon laatst weer te kriebelen..ga een PS5 halen de eerste mogelijkheid en weer een battlefield aanschaffen. Helaas blijkt dat laatste BF een grote flop te zijn..weet niet echt wat ik moet doen nu.
Zoals je misschien uit mijn verhaal hebt begrepen ben ik een groot battlefield liefhebber..is het vertandiger dan om gewoon BF5 te halen ipv 2042 ? Het gaat mij dan puur om de online gedeelte. Zijn er genoeg online spelers in de avonden om het nog fatsoenlijk te kunnen spelen ? ( laten we zeggen tussen 20:00-02:00uur )

Balen dat 2042 enorme slechte recenties heeft..

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 11:30

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Damper schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 02:01:
Even een vraagje, ik heb destijds BF2 gespeeld en echt die hard ieder avond a 7-8 uurtjes jaren lang..wij hadden hier op tweakers nachten gedraaid mooie tijden. Toen jaartjes verder eerste dag van release PS3 gekocht puur voor bad company 2 en vervolgens jaartjes terug BF1 op pc gespeeld, wel weinig tijd gehad wegens jonge kinderen thuis etc..nu met opgroeiende kinderen meer tijd, wel wat ouder geworden maar het begon laatst weer te kriebelen..ga een PS5 halen de eerste mogelijkheid en weer een battlefield aanschaffen. Helaas blijkt dat laatste BF een grote flop te zijn..weet niet echt wat ik moet doen nu.
Zoals je misschien uit mijn verhaal hebt begrepen ben ik een groot battlefield liefhebber..is het vertandiger dan om gewoon BF5 te halen ipv 2042 ? Het gaat mij dan puur om de online gedeelte. Zijn er genoeg online spelers in de avonden om het nog fatsoenlijk te kunnen spelen ? ( laten we zeggen tussen 20:00-02:00uur )

Balen dat 2042 enorme slechte recenties heeft..
Ik ben terug naar BF1 gegaan, XsX, speel alleen maar Grand operations, en heb geen moeite om een potje te vinden.

XBL: theArthurrrr

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Hier ook op Xbox Series X. had van de week even BF1 opgestart overdag om te kijken hoe vol de servers op dat moment zijn, dan helaas geen volle servers te vinden via de server browser. In de avond/nacht wel gewoon volle servers, maar je hebt natuurlijk geen garanties over hoe lang dat aanhoudt.

voor BFV zijn wel op elk moment van de dag volle servers, ook overdag.

BF2042 zou ik inderdaad skippen als ik jou was, ik heb de ultimate versie als pre-order gekocht voor $120, omdat BF mijn go-to online shooter is en altijd is geweest, maar na 20 uur spelen heb ik hem eraf gegooid, nog geprobeerd te laten refunden zonder succes helaas...

• pina
BF1 is trouwens gratis te downloaden als je een PS5 hebt. Daardoor gaan er ook iets meer spelers voor zijn dan wanneer het enkel betalend zou zijn

• Damper
Gisteren PS5 weten te bemachtigen. Direct BF1 gratis gedownload en gespeeld..o wat heb ik dat gemist :)
Maar omdat ik BF1 al wel een tijdje had gespeeld jaren geleden op de PC vond ik toch wel dat ik iets nieuwer nodig had en dus BF V gekocht voor ongeveer een tientje, ga die vanavond spelen.
En toch heb ik alsnog de 2042 gekocht op amazon voor €34 ..komt maandag aan, kon het gewoon niet laten wil het wel een kans geven als battlefield liefhebber, wordt het niks dan jammer, we zullen het maar meemaken.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
Damper schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:23:
Gisteren PS5 weten te bemachtigen. Direct BF1 gratis gedownload en gespeeld..o wat heb ik dat gemist :)
Maar omdat ik BF1 al wel een tijdje had gespeeld jaren geleden op de PC vond ik toch wel dat ik iets nieuwer nodig had en dus BF V gekocht voor ongeveer een tientje, ga die vanavond spelen.
En toch heb ik alsnog de 2042 gekocht op amazon voor €34 ..komt maandag aan, kon het gewoon niet laten wil het wel een kans geven als battlefield liefhebber, wordt het niks dan jammer, we zullen het maar meemaken.
Heb 2042 vanaf begin, maar speel alleen maar BF1.....

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-06 22:15

Reintji

(2 x dad)²

crimby schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:02:
Zullen we massaal terug naar Battlefield Bad Company 2?
Die Vietnam uitbreiding was :9

Nintendo speler sinds '94.

• Damper
Ik speel het nu 2 dagen en vermaak mij wel moet ik zeggen. Het is natuurlijk net iets anders, heeft een ander sfeertje maar verder vind ik het wel ok. Enigste waar ik mij aan erger zijn de tanks die je om de oren vliegen. Met 2 leuke teams tegen elkaar is het gewoon genieten. Heb zojuist een paar uur gespeeld en dat laatste potje was fantastisch leuk..

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Miesjh

Miesjh

#Battlefield2042 Update 3.3 is now live ⬇️

💿 File Size:
👉 #PC: 2.21/2.27 GB (Origin).
👉 #XBX: 1.88 GB.
👉 #PS5: 1.203 GB.

https://www.ea.com/en-gb/...eld-2042-update-notes-3-3

Scoreboard

Back in January we revealed our plans for a Scoreboard UI refresh based on community input. Through your feedback, it was clear that more work and time was required to ensure that the first iteration of the refreshed Scoreboard lined up with your expectations. We’ve since collected and listened to your feedback and are now ready to deploy this refresh alongside this update.

Match Overview has been improved and placed on the left of the screen; this still retains information about the match, objective progression and ticket counters as well as personal stats such as Kills, Assists and Deaths, alongside your current in-game ping.

The Scoreboard now features a team vs team split look for certain team-based modes such as Conquest, Breakthrough, Rush and Team Deathmatch, alongside the inclusion of the deaths stat to the Scoreboard.

While these changes were two of your most-requested missing pieces, this is the first version of the Scoreboard, and further improvements will be made to this in subsequent updates, based upon your continued feedback such as the Scoreboard being available during the End of Round screens.

The Steadfast Exclusive Legendary Bundle

All Battlefield 2042 Gold Edition, Ultimate Edition, Year 1 Pass, Year 1 Pass and Ultimate Pack upgrade owners*, and EA Play Pro subscribers* can now enjoy the Steadfast Exclusive Legendary Bundle* as a thank you for your loyalty from the entire Battlefield team.

The bundle contains the following items:

-Zero Resistance Skin for Mackay
-Grasshopper Weapon Skin for the K30
-Rapid Hammer Weapon Skin for the M44
-Iron Chariot Vehicle Skin for the M5C Bolte
-Rib Tickler Melee Weapon Skin
-Resolute Player Card Background
-The Steadfast Player Card Icon

Players eligible for the Steadfast Exclusive Legendary Bundle can find all included items via the Collection and Playercard screens upon login in once Update #3.3 is live.

General

Fixed a game crash that could occur on Origin or Xbox One when signing in/out while using an Xbox One controller
Setting “Chat” Key Bindings no longer requires a game restart to take effect
Adjusted Aim Assist on console to ensure that the system is in effect when analogue sticks are at 100% of their range. Previously it was only active at ranges below 100%
Fixed a bug where takedowns would not result in a kill on Xbox One and PlayStation®4
Established new location for our EU Data Centre as Frankfurt

Modes

-Conquest & Breakthrough - fixed a bug where the Securing Objective XP-event was triggered even after a Capture Point was already fully captured
-Hazard Zone - fixed a visual bug displaying squad mates during the match found sequence
-Hazard Zone - fixed a bug where the End of Round XP gains sometimes didn’t trigger

[Voor 113% gewijzigd door Miesjh op 08-03-2022 12:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damper
Voor de zeikerds nu ook de langverwachtte scoreboard :)
Now show your statics dan maar 8)

[Voor 24% gewijzigd door Damper op 08-03-2022 12:51]

Acties:
  • +12Henk 'm!

• DoubleDutch
Denk dat de scoreboard de mensen niet terug gaat halen, heb zelf ook 0,0 zin om het spel te spelen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 07:55
DoubleDutch schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:28:
Denk dat de scoreboard de mensen niet terug gaat halen, heb zelf ook 0,0 zin om het spel te spelen.
Klopt helemaal, heb zelf de gold edition maar heb het spel al 2 maanden niet aangeraakt. Dat gaat pas gebeuren als er nieuwe mappen komen en mijn vriendengroep misschien de game ook weer eens opstart.

Nu bijna 5 maanden verder na release en ze hebben enkel bugs gefixed en het scoreboard een update gegeven. Moet ik hier tevreden mee zijn? Geeft enkel aan dat de staat waarin de game is gereleased zwaar ondermaats was. Ben teleurgesteld en ga er vanuit dat het ook niet meer goed komt zelfs met nieuwe mappen zullen veel spelers niet terug komen.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:35

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb de game eigenlijk enkel de eerste 2 weken aangeraakt. Daarna kwam farming simulator en het ik me daar een dikke maand mee vermaakt. Toch begint het weer enigsinds te kriebelen en ga ik hem een dezer dagen nog eens een keertje opstarten tussen Gran Turismo door. Hoop dat er toch wel wa veranderd is in die tijd

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
DoubleDutch schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:28:
Ik heb het spel sinds de kerst niet meer aangeraakt en ga dat voorlopig ook niet doen! Zwaar teleurgesteld door de game hoewel het er prachtig uitziet. Helemaal met Gran Turismo, COD MW en Vanguard en de opening van dit land zie ik dat niet gebeuren ivm te weinig tijd ervoor! Jammer want BF 2042 heeft een groot potentieel die gewoon niet benut word.

Het is na de abrupt einde van BF5 de zoveelste teleurstelling die EA/Dice maakt...

• drusloos
Nadat ik zag dat de nieuwe update was geïnstalleerd vanavond toch maar de disc er weer in gepropt voor het eerst sinds 2,5 maand. Nou nog steeds dezelfde bagger, maar dan met een scoreboard. Het lijkt enkel iets vlotter te verlopen, maar voor de rest nog even bagger. De reload tekst die in je scherm blijft staan, her niet goed willen locken van missles (binnen 300m), poppetjes die ineens stilstaan. Hoe kan je na 5 maanden nog zo’n slecht spel hebben. Alsof je een herkansing mag maken van de meester maar je nog steeds een onvoldoende haalt. Het spel is ondertussen voor minder dan de helft van de prijs te koop, en ik heb er werkelijk geen avond plezier van gehad tot nu toe zonder bugs en frustraties. Je kan blijven hangen in zeik modus, maar de spelmakers blijven hangen in de “ik lever troep af en compenseer niks” modus. Zou bijna hopen dat er een rechtzaak werd aangespannen, want dit is de flop van de eeuw.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:43

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Zolang de Kaleidoscope en Hourglass maps niet langskomen kan ik me prima vermaken met de game. Niet alle gamemodes werken even goed (Conquest vs Breakthrough op 64 of 128 player), maar in vorige BF versies had je ook maps die niet altijd even lekker liepen.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• pina
scorebord leek mij nu ook niet de hoogste prioriteit naast de bugs. We spelen al 6 manden zowat hetzelfde maar met minder bugs en dat steekt toch wel wat tegen vrees ik. Vooral de minder goede zaken in gameplay zoals die grote afstanden irriteren… In essentie is er qua spel te weinig verbeterd in al die maanden en dat is jammer. Bugs fixen is prio 1 natuurlijk maar dat scorebord helpt het spel niet beter te maken, en dat is nog altijd de essentie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damper
Ik snapte eerst dat gezeik niet van te grote maps en te lange afstanden tot ik voor het eerst gisteren qonquest mode speelde in de map hourglass.

Nu merk ik dat de game meer gefocused is op game mode breakthrough, want daar zijn de mappen wel gewoon goed speelbaar en is bijvoorbeeld hourglass ook enorm leuk.

Ik denk dat er ook mensen zijn tussen zijn die alleen maar qonquest mode hebben gespeeld en daarom je ook veel gezeik leest, hoewel het bij breakthrough mode alles wel meevalt qua afstand gezien 64 vs 64, kleinere maps zouden juist voor chaos zorgen in mijn optiek.

breakthrough mode is vaak heftig en veel close combat ook, vooraal wanneer je in een redelijk squad zit.

[Voor 6% gewijzigd door Damper op 13-03-2022 13:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Nieuw dieptepunt:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-06 08:27
BF2042 kan niet meer worden gered, er is veel teveel mis. Heb zelf CoD Cold War en Vanguard samen voor 6 tientjes gekocht en dat bevalt mij veel beter.
Met deze BF is teveel mis, er is bv ook geen Urban map. Alleen voor Amiens zou ik al weer terug naar BF1 gaan. Sowieso ziet BF1 er veel mooier uit dat BF2042 en dat voor een game op een console van de vorige generatie. Ik heb weinig vertrouwen dat een volgende BF wel weer een succes gaat worden, dit dev team staat veel te ver af van wat de BF liefhebber wil.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Neeheee dat is sensatie zoeken. Gros van PC speelt via origin, er zijn geen cijfers van consoles, dus enkel de mensen die op steam spelen zijn allemaal weggegaan 8)7

Ze hebben ook niet goed gescored met die paar zandzakken en containers op de map gooien onder de noemer 'rework of maps'.

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Let op:
Er is een apart topic voor de PC: [PC] Battlefield 2042

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee