Ik heb geprobeerd zo eerlijk mogelijk te doen, maar het is lastig om in-game screenshots te vinden van de map, en niet alleen in-engine plaatjes of artwork.
Qua graphics, Niks ten nadele van BF2042. Het ziet er allemaal goed en strak uit, volgens mij ook gewoon op deze screenshots.
Als je wat andere goeie screenshots kan vinden, dan graag.
Maar, waar ik vooral op doel, de levels zijn wel degelijk leeg, er ligt of staat niks op wegen wat het gevoel van oorlog oproept.
Bijvoorbeeld BF4 siege of Shanghai, overal ligt papier op straat (uit de kantoren) zowel binnen als buiten. Er liggen grote en ook heel veel kleine brokstukken en stenen, er staan checkpoints, brandende autos.
In BF4 kaleidoscope ligt niks op straat, geen bladeren van bomen, geen papier uit de kantoren, er staan hier en daar wat auto’s die je kan opblazen maar niks wat persistent rookt of brandt.
De gebouwen zijn leeg, er staan een paar bureau’s, stoelen en een plant. Geen papier, brokstukken, wapperende gordijnen als de ramen kapot zijn.
En dan zijn de maps van BF1 en BF5 nog van een ander kaliber, maar ook andere setting, dus is moeilijker te vergelijken, omdat die maps bestaan uit grote puinhopen van bombardementen etc,
Maar daar heb je ook de immersie van een oorlog waar je vecht om huizenblokken in bijvoorbeeld Rotterdam.
Maar daar, qua detail (zie de YouTube video) , bladeren van bomen die op straat liggen en wegwaaien, sneeuwvlokjes die op objecten blijven liggen, etc.
In BF2042 zijn de gebouwen lege blokkendozen, kan er zowat niks aan kapot en zeker al niet instorten. En op straat ligt gewoon niks.
Zie ook deze vergelijking:
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
[
Voor 9% gewijzigd door
gise op 08-12-2021 14:18
]