ik vind het nog steeds wel een leuke game, maar ik ben het wel een beetje met je eens, BF kun je het niet meer noemen, de balans is compleet zoek in de game inmiddels.
Nog schokkender vind ik het dat je nu na 2 weken release al merkt dat minder mensen de game spelen, dat merk je vooral in Portal, start daar maar eens 1 van die drie officiele playlists op de portal home page op. Ik koos bijvoorbeeld Rush Battlefield 2 Portal mode. Dat is dan een portal playlist van hun zelf.
Ik start die portal mode op en dan blijk je er in je 1tje in te zitten. Gewoon niemand die het speelt. (in die officiele portals zitten geen bots). Dan opende ik de browser om te kijken naar andere portal games, maar die waren er ook nauwelijks, en als ze er al waren dan zaten er hooguit 3 man in of zo in zo'n portal mode.
Het zal ongetwijfeld komen omdat je geen wapens kan levelen in portal mode (wie dat bedacht heeft, zucht), zodat men daar massaal wegblijft. Maar dan nog, binnen 2 weken zo'n leegloop in een mode die zoveel potentie heeft is wel zorgwekkend.
Dan start je daarna die hazard zone op, zelfde verhaal, geen mensen om mee te spelen.
Enige wat nog wel werkt is die conquest en breakthrough mode, alhoewel het daar inmiddels ook steeds vaker voorkomt dat je middenin een potje gegooid wordt die al bezig is omdat er niet genoeg mensen aan het wachten zijn om een game te kunnen starten.
Al met al, binnen 2 weken is dat niet best en heb ik niet eerder meegemaakt in vroegere battlefield games, er is echt een hoop werk aan de winkel voor Dice om dit te gaan keren.