De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

klaw schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:19:
[...]

Klopt als je dus op grote vermogens belasting verhoging wil hoef je in ieder geval niet op de VVD te stemmen. Lage vermogens tot 50.000 0f 100.000 voor samenwonenden zijn al onbelast. Komen we terug bij Volt die wil juist de hoge vermogens extra belasten 1 miljoen wordt specifiek genoemd als grens maar dat is toch een goed begin? Stem volt zou ik zeggen! :9
Het is jammer dat hun programma niet is doorgerekend. Ze geven namelijk op veel vlakken (veel) meer uit, maar heffen niet belachelijk veel meer belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Ik vrees dat je dan weer belastingstijgingen kunt verwachten in de belastingen met de hoogste opbrengst: BTW en Loon- en Inkomstenbelasting. Bij die laatste valt er niet veel te halen tot +- 1.3x modaal, dus daar zal eerder een stijging van de belastngdruk dan een daling uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25
Hugo de Jonge is wel de gebeten hond vandaag:
Het stembureau waar minister Hugo de Jonge woensdag stemde, neemt geen maatregelen nu de bewindsman ná het stemmen in thuisquarantaine is gegaan. De Jonge had een melding van zijn corona-app gekregen dat hij mogelijk in contact is geweest met een besmet persoon.

Eerder had De Jonge gestemd bij stembureau 739, de drive-thru-stemlocatie in Rotterdam. Volgens voorzitter Okke Hoek van het stembureau zijn alle protocollen en maatregelen in acht genomen.

,,Handschoenen, mondkapjes, afstand bewaren, kuchschermen. Bovendien is het in de tent, dus semi-buiten. En de minister stemde vanuit zijn auto met een mondkapje op." Hoek benadrukt dat het veilig is om te komen stemmen en dat deze stemlocatie dan ook gewoon openblijft.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:07

Thompson

Beeromaniac

CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:11:
[...]

Hoop dat er nu een stap wordt gezet in een minimaal regeerakkoord en meer vrije kwesties waar alle partijen en alle individuele kamerleden vrij op mogen stemmen ipv dat we straks met een in beton gegoten allesomvattend regeerakkoord zitten en ze oppositie er weer 4 jaar voor spek en bonen bij zit..
Dat probleem heb ik in dit topic proberen aan te kaarten; Het Coalitie/Oppositie stelsel

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Door zo'n rant als dit ook nog verpakken te verpakken met WW2 vergelijkingen voldoet zo'n post als dit niet aan onze policy en wordt die dus daarom verwijderd.

[ Voor 98% gewijzigd door defiant op 17-03-2021 15:09 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
ik ben om mijn stem gaat naar de VVD

[ Voor 96% gewijzigd door defiant op 17-03-2021 15:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:47
@CaptJackSparrow

Even kort door de bocht maar je snapt toch wel dat in Nederland het systeem zo werkt dat meerdere partijen en personen beleid maken? Rutte en De Jonge zijn niet de dictators van Corona in Nederland he.

Want dan kan je alleen op nieuwe partijen stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:23

Dazzler2120

FP ProMod
En daarbij Nieuw Zeeland en Nederland qua geopolitieke systemen niet helemaal te vergelijken zijn. Het is in Nieuw Zeeland net even iets moeilijker om over de grens wat boodschappen te gaan doen en te tanken bv.

Zo'n land is ten alle tijden gemakkelijker te isoleren..
Maar @CaptJackSparrow heeft zeker een punt dat in het begin van de crisis andere / betere keuzes waren.
Maar laten we eerlijk wezen, begin maart vorig jaar was er binnen Nederland ook totaal geen draagvlak om een rigoreuze maatregel als een full lockdown door te voeren. Dat draagvlak is vooral in het najaar groter geworden.

Italië, ook in full lockdown voorjaar vorig jaar. Daar spelen de problemen ook nog steeds.
Nieuw Zeeland met Nederland / een vasteland vergelijken werkt niet goed.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Never waste a crisis. Het primaire fundament van machtspolitiek.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

Virtuozzo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:15:
Never waste a crisis. Het primaire fundament van machtspolitiek.
Absoluut, dat is wel gebleken.

Ik heb ook niet gestemd op de gevestigde partijen. Of dat helpt daar heb ik dan zo mijn twijfels over, genoeg zal het niet zijn en mijn stem is helaas maar in z'n eentje. Beter dan niets, dat dan weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57
@CaptJackSparrow
Zo helemaal zwart-wit is het ook weer niet denk ik. Dat er Europese verschillen zijn kun je niet alleen Rutte verwijten. Dat hadden Nederlanders ook niet geaccepteerd want dan was het weer de schuld van Europa geweest.

Wel vind ik dat Rutte en co al heel de crisis steeds te laat reageren. Of het nu mondkapjes, de lockdown of de avondklok is: er moet kennelijk eerst met 17 miljoen Nederlanders over geëmmerd worden alvorens er een knoop wordt doorgehakt. Maar dat is naast de volksaard ook wel een beetje de manier van doen van Rutte: veel gelul en weinig visie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Ik erger me het meest aan de stijl. Te directief.

Ik heb nooit de neiging om iets te doen omdat de overheid het eist; ik probeer te begrijpen waarom het nodig is en daarna internaliseer ik het. Daarvoor is naar mijn smaak te weinig ruimte. Het taalgebruik, het dwingen. Niet mijn ding.

Als je hier op de A2 rijdt, staat er op de matrixen "blijf in nederland". Gebiedende wijs.
Stukje verderop in Luxemburg staat er "covid-19: draag jouw steentje bij". Cooperatief. Zo kan het ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:34

gws24

Thinking is hard!

t_captain schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:57:

Als je hier op de A2 rijdt, staat er op de matrixen "blijf in nederland". Gebiedende wijs.
Stukje verderop in Luxemburg staat er "covid-19: draag jouw steentje bij". Cooperatief. Zo kan het ook.
Alleen heb je met eigenwijze nederlanders te maken die dat niet zo maar opvolgen. Zelfde verschil als op de werkvloer: waar in het buitenland de baas zegt springen dan spring je maar hier in NL wordt altijd eerst gevraagd waarom dan en is het wel echt nodig en moet het eerst in een vergadering besproken worden om draagvlak te krijgen. Ons poldermodel werkt af en toe echt fantastisch maar af en toe ook compleet niet omdat er geen knopen doorgehakt worden, het model werkt dan verlammend.

edit: wat ik bedoel te zeggen is dat nederlanders niet zo goed zijn in het opvolgen van suggesties (dus coöperatief) omdat ze teveel mitsen en maren gaan bedenken.

edit 2: en te directief vind ik eigenlijk maar raar want veel van de maatregelen, zoals maar 1 bezoeker, zijn toch echt alleen maar dringende adviezen en we zien hoe goed dat opgevolgt wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door gws24 op 17-03-2021 15:17 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:52

Ik heb nooit de neiging om iets te doen omdat de overheid het eist; ik probeer te begrijpen waarom het nodig is en daarna internaliseer ik het. Daarvoor is naar mijn smaak te weinig ruimte. Het taalgebruik, het dwingen. Niet mijn ding.

Nederlanders zijn er trots op dat ze zo direct zijn. Maar vinden het blijkbaar vervelend als ze op een directe manier worden aangesproken 8)7

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25

1 paaltje verder op diezelfde snelweg staat een mooi rond bordje met 100 in het midden. Dat is gewoon een harde eis. Hoef je als normale burger ook niet over na te gaan denken waarom het nodig is. internaliseren is ook overbodig. Gewoon 100 rijden.

Niet met die 100 eens ? Prima, stem dan op een partij die het wil veranderen,

Van mij mag het allemaal zelfs nog wat meer directer en dwingender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Skybullet schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:17:
Of accepteer een paar keer per jaar post uit Leeuwarden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Zolang de staffen niet te zwaar zijn en de pakkans niet te hoog, kun je een beetje doen wat je wil. Ik zie 100 rijden ook niet als hele harde dwang. Overdag, vooral als ik zakelijk rij, vind ik het eigenlijk wel best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:15:
[...]

Of accepteer een paar keer per jaar post uit Leeuwarden...
Ook prima als je liever je geld aan een ander geeft.

Gaat er mij om dat vrijwel iedereen even vergeten is hoeveel we allemaal wel niet mogen en kunnen in dit land. Zodra er dan een aantal maatregelen ingesteld worden door je overheid, gaat iedereen opeens mopperen en huilie huilie doen. Mensen hebben letterlijk vergelijkingen getrokken met dictatoriale overheden, politiestaat, wo2 etc etc. Die mensen moet je negeren.

Emigreer dan gewoon en laat me over een paar jaar weten of je ergens een land hebt gevonden waar alles beter geregeld is en waar je meer vrijheden had dan hier. Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
Skybullet schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:17:
[...]

1 paaltje verder op diezelfde snelweg staat een mooi rond bordje met 100 in het midden. Dat is gewoon een harde eis. Hoef je als normale burger ook niet over na te gaan denken waarom het nodig is. internaliseren is ook overbodig. Gewoon 100 rijden.

Van mij mag het allemaal zelfs nog wat meer directer en dwingender.
Over het algemeen (dan heb ik het niet over de bordjes met maximum snelheden) werkt het beter om mensen niet te waarschuwen, maar ze te laten nadenken over het gedrag. Daarvoor is zo'n bordje 'Covid19 - Samen krijgen we het eronder' bijvoorbeeld ook een mooie manier om mensen minder direct, maar toch op hun gedrag aan te spreken.
Bij wegwerkzaamheden een bordje (ik probeer onderzoek daarover erbij te zoeken, maar kan het nog niet vinden) waarop staat 'Hier wordt gewerkt, wij willen ook vanavond naar huis' helpt in praktijk meer (blijkt) om mensen op hun eigen verantwoordelijkheidsgevoel aan te spreken, dan een snelheidsbordje van maximaal 70km/ u.

Ik vind verboden (en verbodsborden) overigens prima hoor, maar uit dat onderzoek bleek hoe dat psychisch werkt bij mensen door ze meer op hun verantwoordelijkheidsgevoel aan te spreken, dan te zeggen dat iets niet mag. (We zijn allemaal net kinderen, soms werkt het beter om ze zelf na te laten denken wat het (mogelijke) gevolg is van hun acties dan ze te vertellen dat het niet mag). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Recidivist Hoekstra lijkt het niet te leren. Niet alleen roept hij op tot stemmen op het CDA vanuit een stembureau (overtreding van de kieswet), maar ook nog eens met een mondkapje in de hand in plaats van op het gezicht :X |:(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

BoB_HenK schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:59:
Recidivist Hoekstra lijkt het niet te leren. Niet alleen roept hij op tot stemmen op het CDA vanuit een stembureau (overtreding van de kieswet), maar ook nog eens met een mondkapje in de hand in plaats van op het gezicht :X |:(
Hij volgt het voorbeeld van zijn partijgenoot de Jonge op. Die kwam namelijk stemmen per auto, had een ongeldig paspoort en bleek ook zijn rijbewijs niet bij zich te hebben. Daarna teruggekomen om te gaan stemmen en toen ging zijn coronamelder af en zit die nu in quarantaine. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21

CyBeRSPiN

sinds 2001

DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Hij volgt het voorbeeld van zijn partijgenoot de Jonge op. Die kwam namelijk stemmen per auto, had een ongeldig paspoort en bleek ook zijn rijbewijs niet bij zich te hebben. Daarna teruggekomen om te gaan stemmen en toen ging zijn coronamelder af en zit die nu in quarantaine. :z
Even zn mediamomentje gepakt, ze leren snel van FvD die op hun beurt het Trump playbook volgt: wat je doet maakt niet uit zolang het maar ophef veroorzaakt, gratis media exposure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:43
Ouch, blijkbaar zitten jullie met een probleem met de briefstemmen. Blijkbaar zou er al 8% ongeldig zijn omdat beide briefstemmen in 1 omslag werden gestoken. En dan passen ze de kieswet maar aan... althans dat meldt mijn media over jullie verkiezingen
https://www.vrt.be/vrtnws...rland-de-procedures-word/
Door de coronacrisis konden de 70-plussers al per brief stemmen, maar nu blijkt tot 8 procent van die stemmen ongeldig. De procedures worden daarom in volle kiesperiode alsnog aangepast.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar ik heb het even opgezocht. Gewoon echt, Hoekstra jij ongelofelijk domme idioot. :F

https://wetten.overheid.n...ukJ_Paragraaf8_ArtikelJ36

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Op marktplaats verkopen ze die rode potloden.. ik heb netjes die van mij ingeleverd

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 16:33
DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:29:
Maar ik heb het even opgezocht. Gewoon echt, Hoekstra jij ongelofelijk domme idioot. :F
[Twitter]

Zie dan ook hoe ze negatieve reacties zelf naar onderen drukken met een stuk of 10 vervolgtweets :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[Twitter]

Het was toch al wel langer duidelijk dat het CDA niet echt lering trekt uit opgedane ervaringen uit het verleden, om het even eufemistisch uit te drukken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:26
Wat ik leuk vind van hier (ook met dank aan de moderators): meeste discussies zijn hier vriendelijk :)
Ondanks zoveel verschillende meningen.

Ik heb ook net gestemd, eens een ander stemlokaal dan normaal.
Moesten jullie ook naar een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:33
[Twitter]

VVD werd de grootste (on)danks schandalen dus probeert de CDA het nu maar misschien worden zij wel dan de grootste :+

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

[Twitter]

Wat de factual uck 8)7

Telt u even mee? Campagne voeren in een stembureau, filmen van een stemhokje, geen mondkapje...

Wat is het gevolg van het overtreden van de kieswet? Diskwalificatie? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Egocentrix op 17-03-2021 17:50 ]

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

jip_86 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:40:
[...]

Zie dan ook hoe ze negatieve reacties zelf naar onderen drukken met een stuk of 10 vervolgtweets :X
Scherp. Ik dacht even dat het een foutje van die Twitterfeed was. Maar inderdaad. Dat maakt het nóg slechter. Je vraagt je bijna af hoe het CDA dat toch telkens weer voor elkaar krijgt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 13:57
Arator schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:29:
Ouch, blijkbaar zitten jullie met een probleem met de briefstemmen. Blijkbaar zou er al 8% ongeldig zijn omdat beide briefstemmen in 1 omslag werden gestoken. En dan passen ze de kieswet maar aan... althans dat meldt mijn media over jullie verkiezingen
https://www.vrt.be/vrtnws...rland-de-procedures-word/

[...]
Enkel de procedure van hoe met zulke stemmen wordt omgegaan is aangepast, met instemming van o.a. de Kiesraad.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Eigenlijk absurd, je gaat met de auto stemmen en legt 's avonds klaar een paspoort die met gaten ongeldig is gemaakt? Je rijbewijs is toch een geldige identificatie en die heb je ook nodig/bij je als je gaat rijden. Hoezo heb je een ongeldig paspoort überhaupt in je bezit en kennelijk voorhanden ipv ergens opgeborgen in de onderste lade van je bureau en waarom wil je je legitimeren met een paspoort als je sowieso al je rijbewijs mee moet nemen? Volgens mij is hij goed in het ingewikkeld maken van makkelijke dingen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mensen bewaren soms verlopen paspoorten om zo de herinneringen aan verre reizen, met bijbehorende exotische paspoortstempels te bewaren.

Dat je je rijbewijs niet bij je hebt is gewoon niet handig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:47
Trasos schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:21:
Mensen bewaren soms verlopen paspoorten om zo de herinneringen aan verre reizen, met bijbehorende exotische paspoortstempels te bewaren.

Dat je je rijbewijs niet bij je hebt is gewoon niet handig natuurlijk.
Schuldig! En inderdaad om de reden die je aangeeft :)

Het is in ieder geval niet de dag van Hugo de Jonge vandaag. Rijbewijs niet bij je hebben, een verlopen paspoort en in quarantaine gaan.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Laatst online: 19:43
GreatDictator schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:48:
[...]

Enkel de procedure van hoe met zulke stemmen wordt omgegaan is aangepast, met instemming van o.a. de Kiesraad.
Maar hoeveel waren er zo al als ongeldig geteld, en kunnen die met terugwerkende kracht wel als geldig geteld worden?
En wat als iemand dat express deed om als ongeldig geteld te worden?
Verder gaat het over 70-plussers. Die zullen doorgaans traditioneler stemmen, althans dat is mijn aanvoelen. Dat zou dus zetels kunnen kosten aan andere partijen. Gaan die er mee akkoord? Mij voelt het aan als de spelregels veranderen midden in het spel.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Die (on)geldige stemmen voldoen niet aan het kiesgeheim. Ik weet niet of de wet toestaat dat individuen vrijwillig afstand doen van het kiesgeheim (gehandicapten helpen mag niet zomaar). Dus of het mogelijk is deze stemmen toch geldig te laten zijn, ik betwijfel het.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 23:05
Egocentrix schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:44:
Wat de factual uck 8)7

Telt u even mee? Campagne voeren in een stembureau, filmen van een stemhokje, geen mondkapje...

Wat is het gevolg van het overtreden van de kieswet? Diskwalificatie? :+
Niet van dat artikel van de kieswet. Op daadwerkelijke fraude staat natuurlijk wel straf, maar bij het verstoren van de orde van het stemlokaal kan de stemming hooguit geschorst worden. Daarnaast kunnen zo te zien alleen de aanwezigen bezwaar maken. Als dit echt in een actief stembureau gebeurd is (dus niet in scène gezet bij iets dat er alleen uitzag als een lokaal) dan heeft de voorzitter een dikke steek laten vallen door dit toe te staan. Als het wel in scène gezet is is het niet tegen de wet, alleen maar dom en respectloos. Dat verwacht je toch ook niet van een demissionair minister zeg. :+

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
RobinNL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:29:
[...]
Het is in ieder geval niet de dag van Hugo de Jonge vandaag. Rijbewijs niet bij je hebben, een verlopen paspoort en in quarantaine gaan.
En dan moet de exitpoll nog komen ;)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Hoe ze het geflikt hebben weet ik niet, maar Kaag gaat voor mijn gevoel de verrassing van deze avond worden. Hoekstra mag als min.fin. vrijwel zeker plaatsmaken voor Koolmees.

De VVD iets boven de 30 en D66 iets boven de 20. Het CDA mag blij zijn als ze de 15 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
CDA is wel lekker bezig qua PR op de verkiezingsdag, hè :+ .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Bananenplant schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:12:
There is no such thing as bad press, maar ik vind het bijna knap :P

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Hebben ze nog mazzel dat de oudjes al eerder per post gestemd hebben, Murphy lijkt ze vandaag niet te sparen.

Die veel lagere opkomst valt tot nu toe ook best mee, of is dat enorm vertekend door de briefstemmen en het thuiswerken waardoor veel mensen niet pas na het eten stemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bron: AD
18:10
GroenLinks heeft de geplande uitslagenavond geannuleerd. Met een handjevol kopstukken en journalisten wilde de partij van Jesse Klaver de uitslagenavond coronaproof volgen vanuit de Haagse poptempel Het Paard van Troje. Alle aanwezigen moesten vooraf een coronasneltest ondergaan. De gemeente vond echter dat dit te veel op een bijeenkomst leek, waarna GroenLinks de plannen bijstelde. Partijkopstukken reageren nu vanavond vanuit de Tweede Kamer.
Ik moet zeggen dat ik het ook wel erg frappant vind dat er een feestje georganiseerd was, terwijl er nog gewoon een avondklok van kracht is.

[ Voor 10% gewijzigd door Woy op 17-03-2021 19:18 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Woy schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:16:
Ik moet zeggen dat ik het ook wel erg frappant vind dat er een feestje georganiseerd was, terwijl er nog gewoon een avondklok van kracht is.
Gezien de peilingen hadden ze het ook een uitvaart kunnen noemen, dan was 100 mensen geen probleem geweest... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:32
Zijn er al mensen die in de rode potlood een chip volg systeem of corona melder complot gedachte hebben?
Valt me weer mee dat ik daar nog geen tweet over zie haha

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MneoreJ
Mel33 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:18:
Zijn er al mensen die in de rode potlood een chip volg systeem of corona melder complot gedachte hebben?
Valt me weer mee dat ik daar nog geen tweet over zie haha
Ik heb mijn potlood (dat ik mee naar huis mocht nemen) even door de NFC scanner getrokken. En wat denk je?

Het is gewoon een potlood. Jammer wel, met een chip erin was het pas echt een collector's item geweest.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MneoreJ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:21:
[...]

Ik heb mijn potlood (dat ik mee naar huis mocht nemen) even door de NFC scanner getrokken. En wat denk je?

Het is gewoon een potlood. Jammer wel, met een chip erin was het pas echt een collector's item geweest.
Je denkt toch niet dat het een standaard NFC chip is, het is een speciale Bill Gates 5G tracking chip :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MneoreJ
Woy schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:23:
Je denkt toch niet dat het een standaard NFC chip is, het is een speciale Bill Gates 5G tracking chip :+
Laat me raden, als ik hem tot pulp vermaal in de puntenslijper vind ik nog niets want het is microscopisch klein gemaakt, zoiets? Jaja, jij wil gewoon dat ik mijn potlood verniel zodat die van jou meer waard wordt. Dat zijn pas complotten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MneoreJ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:24:
[...]

Laat me raden, als ik hem tot pulp vermaal in de puntenslijper vind ik nog niets want het is microscopisch klein gemaakt, zoiets? Jaja, jij wil gewoon dat ik mijn potlood verniel zodat die van jou meer waard wordt. Dat zijn pas complotten!
Shit, je hebt het complot door. Ik zou maar oppassen voor zwarte busjes voor de deur de aankomende tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:18:
[...]

Gezien de peilingen hadden ze het ook een uitvaart kunnen noemen, dan was 100 mensen geen probleem geweest... :P
Waarom continu zo negatief? Ja ze verliezen wat. Maar de vorige verkiezingen hadden ze ook veel meer stemmen dan ooit tevoren. In 2012 hadden zelfs maar 4 zetels.

Als ze zo rond de 9 of 10 uitkomen zitten ze boven gemiddeld voor GL over de jaren heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:07

Thompson

Beeromaniac

Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:28:
[...]

Waarom continu zo negatief? Ja ze verliezen wat. Maar de vorige verkiezingen hadden ze ook veel meer stemmen dan ooit tevoren. In 2012 hadden zelfs maar 4 zetels.

Als ze zo rond de 9 of 10 uitkomen zitten ze boven gemiddeld voor GL over de jaren heen.
Is dat niet normaal dat er specifiek op de huidige verkiezingen wordt gekeken?
En daarin is GL weldegelijk de "grote verliezer". Ze verliezen het meeste zetels van iedereen, de enige die procentueel meer verliest is 50-plus (4 naar 2).

gebaseerd op de laatste peilingen dan van de peilingwijzer

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:47

NMH

Moderator General Chat
Ryur schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:41:
Ik heb ook net gestemd, eens een ander stemlokaal dan normaal.
Moesten jullie ook naar een andere?
Ja, het dichtsbijzijnde stembureau is hier normaal gevestigd in het bejaardenhuis, was nu elders in het dorp. Kan me goed voorstellen dat ze onder de huidige omstandigheden geen polonaise door een gebouw met kwetsbare oudjes willen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
Thompson schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:36:
[...]

Is dat niet normaal dat er specifiek op de huidige verkiezingen wordt gekeken?
En daarin is GL weldegelijk de "grote verliezer". Ze verliezen het meeste zetels van iedereen, de enige die procentueel meer verliest is 50-plus (4 naar 2).

gebaseerd op de laatste peilingen dan van de peilingwijzer
CDA lijkt er net zo veel te verliezen. En voor GL is het logisch dat ze zouden verliezen. Na een historisch hoge uitslag vorige verkiezingen zat enig verlies er aan te komen.

Nu is het verlies best groot maar dat maakt het nog geen begrafenis sfeer denk ik.

Ze blijven groot genoeg dat ze een coalitie als vierde partij kunnen leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Waar ik ging stemmen waren de rode potloden doormidden gebroken en de stompjes moest je weer inleveren :P

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Is het een idee dat we om 20.55 een nieuw topic krijgen, zodat de kroeg lekker overzichtelijk de exitpolls kunnen kijken?

Ik ben bijna klaar voor mijn standaard uitslagenavond. Vroegah bier en chips. De laatste jaren, sinds we weer stemmen met potlood: Kinderen in bed, 20.30 lekker onder de dekens, TV aan en rond 0.00 in slaap vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Exitpoll kroeg

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Komt er nog een voorspelling draadje? Welke tweaker zit het dichtste bij de einduitslag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
@Malarky kom je dit keer ook met je rest zetels live uitslag?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik had ergens gelezen dat de exit polls dit jaar minder betrouwbaar zouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
D-e-n schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:15:
Ik had ergens gelezen dat de exit polls dit jaar minder betrouwbaar zouden zijn?
Begreep dat dat door briefstemmen en de verwachtte lagere opkomst zou komen. Dat laatste lijkt trouwens mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Uhh als je voor iemand stemt moet je dan een kopie meenemen of mag het ook het origineel document zijn?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wanneer iedereen (!) 3 hele f*ing dagen gehad heeft om te stemmen, hoe dom ben je dan als je pas op de 3e dag na 19:00, nee zelfs na 20:00 het pas nodig vindt om te gaan stemmen? ‘Gewoon nog net even voor sluitingstijd’.

Dit is nu, voor mijn deur, bij het stembureau waar ik vanmorgen binnen 4 minuten weer weg was, gestemd en wel.

Rond 19:00 uur;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcpy0BHuCA7CmKzJcbzgU0yd2W8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2WdfB7lnbg2uuaD7rXB3JIX.jpg?f=fotoalbum_large

Nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sS2r03PifnNxWIkL0eniM-UzyOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t2gWlQhpDCETAwqWa9iIqCeU.jpg?f=fotoalbum_large

Bloody hell... :F

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:11:
Komt er nog een voorspelling draadje? Welke tweaker zit het dichtste bij de einduitslag...
Die had je vanochtend al kunnen lezen O-)

Dat was een verwachting overigens, geen hoop, dat mag duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
xzaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:18:
Uhh als je voor iemand stemt moet je dan een kopie meenemen of mag het ook het origineel document zijn?
Het echte rijbewijs, ID-kaart of paspoort.
Geen kopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
PWM schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:18:
Die had je vanochtend al kunnen lezen O-)
Ik heb een afwijkende voorspelling... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
xzaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:18:
Gewoon kopie of foto op je mobiel wel achterkant samen invullen

Weg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Ramzzz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:18:
Wanneer iedereen (!) 3 hele f*ing dagen gehad heeft om te stemmen, hoe dom ben je dan als je pas op de 3e dag na 19:00, nee zelfs 20:00 het nodig vindt om te gaan stemmen? ‘Gewoon nog net even voor sluitingstijd’.
Omdat de 2 voorgaande alleen voor kwetsbaren was en het verzoek dan ook was om niet al te gaan stemmen als je niet kwetsbaar was? Of omdat deze mensen gewoon werken en niet even tussendoor of er voor kunnen?

[ Voor 7% gewijzigd door gws24 op 17-03-2021 20:22 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
D-e-n schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:15:
Klopt, vanwege de briefstemmers (en vroegstemmers als je die niet pollt). En aangezien de briefstemmers met hun 70+ niet bepaald aselect zijn gaat dan ten koste van je nauwkeurigheid. :)

(Je zag in de VS een soortgelijk iets, er waren redelijk wat districten die initieel rood (republikeins) kleurden en uiteindelijk blauw (democratisch) werden omdat eerst de "live" stemmen en daarna de briefstemmen werden geteld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:19:
[...]

Geen kopie.
Ik heb kopie gedaan voor 2e volmacht persoon.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
New Yorker schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:20:
Gewoon kopie of foto op je mobiel wel achterkant samen invullen
Wist ik niet, dacht dat het het echte document moest zijn. Apart, is dat niet fraudegevoelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Wanneer iedereen (!) 3 hele f*ing dagen gehad heeft om te stemmen, hoe dom ben je dan als je pas op de 3e dag na 19:00, nee zelfs na 20:00 het pas nodig vindt om te gaan stemmen? ‘Gewoon nog net even voor sluitingstijd’.
Omdat de stembureau's gewoon open zijn en je er dus kan stemmen? En omdat het er vroeger op dit tijdstip gewoon uitgestorven was?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

gws24 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:20:
[...]
Omdat de 2 voorgaande alleen voor kwetsbaren was en het verzoek dan ook was om niet al te gaan stemmen als je niet kwetsbaar was? Of omdat deze mensen gewoon werken en niet even tussendoor of er voor kunnen?
Ehm, nee.

Iedereen kan de hele dag stemmen. Als je dat pas nu doet, zoek je zelf problemen op.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
NMH schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:20:
[...]

Klopt, vanwege de briefstemmers (en vroegstemmers als je die niet pollt). En aangezien de briefstemmers met hun 70+ niet bepaald aselect zijn gaat dan ten koste van je nauwkeurigheid. :)
50 plus en CDA te laag gepeild dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:22:
[...]

Wist ik niet, dacht dat het het echte document moest zijn. Apart, is dat niet fraudegevoelig?
Bijde personen moeten hun handtekening achterkant zetten valt mee denk ik.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Echte document is niet praktisch. Stel dat je een volmacht geeft omdat je op de dag van de verkiezingen in het buitenland bent, dan wil je niet je rijbewijs of paspoort achterlaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ramzzz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:23:
Iedereen kan de hele dag stemmen. Als je dat pas nu doet, zoek je zelf problemen op.
Zolang je om 21u in de rij staat laten ze je nog wel naar binnen, maar vanochtend om 7u45 was het inderdaad doodstil en daarmee corona-proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44

Dit is nu, voor mijn deur, bij het stembureau waar ik vanmorgen binnen 4 minuten weer weg was, gestemd en wel.

[Afbeelding]

Nu:
[Afbeelding]

Ha ik heb daar ook vanmiddag gestemd. Geen kip te bekennen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
De "druktemeter" van de gemeente Tilburg is ook wel bijzonder te noemen: bij 28 van de 68 stembureaus is de wachtrij nu meer dan een kwartier.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Ramzzz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:23:
[...]

Ehm, nee.

Want iedereen kan de hele dag zijn eigen tijd indelen? Misschien dat het in de ict allemaal heel makkelijk kan en dat jij in die luxe positie zit maar in veel banen kan je niet je eigen tijd indelen en wordt je gewoon geacht aanwezig te zijn.

edit: ik zeg trouwens niet dat het voor al die mensen die daar staan geld en er zullen er best bij zijn die eerder hadden kunnen gaan maar zo'n algemene statement als jij er van maakt(e) is echt niet oké imo.

[ Voor 18% gewijzigd door gws24 op 17-03-2021 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
@gws24 Dat dus. Mijn vrouw is om 7 uur de deur uit, half acht 's avonds weer thuis. Zorg, dus 'even er tussendoor' is not going to happen. Die is dus bij thuiskomst gaan stemmen. Nu was het hier gelukkig niet heel druk. Voorheen was er in het ziekenhuis een stembureau, maar dit jaar niet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:33
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:11:
De winnar krijgt een taart?

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Het risico is denk redelijk te overzien. Ten eerste moet je al de stempas bemachtigen, en kan je alleen stemmen tegelijk met je eigen stem, waarvoor je je wel moet legitimeren. Op kleine schaal valt er vast mee te frauderen, maar niet op grote schaal

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:37
Getwijfeld tot in het stemhokje, uiteindelijk toch op Pieter Omtzigt gestemd. Ik kreeg trouwens nog een cadeautje mee:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y51C1xS_YpYd7NTLRG8GeEXHI6I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VlgoWwSEpYJN93Av0UZkwjoc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ook hier op het stembureau waar ik zit is er duidelijk een toeloop aan de gang vanaf 16u tot nu. Tot 16u haalden we 400 net, we lopen nu net over de 900 stemmen heen. Wel leuk om dan Slob zijn stem te zien uitbrengen in het bureau waar ik zitting heb. De meeste politici doen dat in Den Haag. Of zoals Slob in zijn eigen woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 11:01
Nou de NOS heeft goed uitgepakt! Veel technische snufjes en heel veel reporters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

Nu:
[Afbeelding]

Je zou bijna denken dat de nieuwste Iphone uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 06:47

drooger

Falen is ook een kunst.

(jarig!)
Ik ben wel benieuwd hoe ze aanhaken bij alle livestreams.
Toch wel anders dan gewoon een verslaggever met cameraman in een zaaltje.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zit wel met Hugo de Jong, deze dag is pure waanzin voor hem.

* Verkiezingsdag, de dag dat hij als lijsttrekker van het CDA had kunnen aanrukken.
* Verkeerd paspoort op een bizarre manier, dat gebeurt vrijwel niemand op deze manier
* Geen rijbewijs blijkbaar, sta je met je auto bij de stemstraat... en camera-ploeg er nog bij ook.
* En later een corona-waarschuwing via de app, quarantaine.

Arme man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 18-09 10:54
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:19:
[...]

Geen kopie.
Mijn vrouw gaf mij een volmacht daar staat dus bij haar dan heel duidelijk dat ze een kopie van haar identiteitskaart moet meegeven.

Het originele document werdt ook geaccepteerd.

Nog even gevraagd naar de opkomst en die was hoog. Bijna heel het dorp had gestemd 1700.

[ Voor 11% gewijzigd door xzaz op 17-03-2021 20:43 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Er waren trouwens bar weinig locaties open op maandag en dinsdag.. Dus snap wel dat er veel stemmen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

xzaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:42:
[...]

Mijn vrouw gaf mij een volmacht daar staat dus bij haar dan heel duidelijk dat ze een kopie van haar identiteitskaart moet meegeven.

Het originele document werdt ook geaccepteerd.

Nog even gevraagd naar de opkomst en die was hoog. Bijna heel het dorp had gestemd 1700.
De officiële instructie is dus een copy. Maar het origineel is beter, dus wordt dat niet geweigerd. Het hebben van een copy is bv ook een whatsapp-foto, wat vaak ter plekke is geregeld.

Ik ben erg benieuwd naar de algemene opkomst. Deze zal zo hoog zijn dat er weinig gezeik daarop zal volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Delerium schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:41:
[...]

Ik zit wel met Hugo de Jong, deze dag is pure waanzin voor hem.

* Verkiezingsdag, de dag dat hij als lijsttrekker van het CDA had kunnen aanrukken.
* Verkeerd paspoort op een bizarre manier, dat gebeurt vrijwel niemand op deze manier
* Geen rijbewijs blijkbaar, sta je met je auto bij de stemstraat... en camera-ploeg er nog bij ook.
* En later een corona-waarschuwing via de app, quarantaine.

Arme man.
En hij leek gisteren al aardig afgedraaid bij op1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zat er nog naar te kijken, maar dit zijn dus ook de eerste tweede kamerverkiezingen zonder lijstverbindingen.
Die zijn eind 2017 afgeschaft.

Maakt de excelsheet voor de restzetels weer wat makkelijker.
Is die er trouwens al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik krijg echt steeds meer afkeer tegen FvD (wist niet dat dat kon).

Geheime bijeenkomslocatie, verkiezingsuitslag in twijfel stellen...

[ Voor 12% gewijzigd door Basekid op 17-03-2021 20:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
Exit poll in 5 minuten, tijd voor een biertje bij dit kroegtopic :9B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Basekid schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:52:
Ik krijg echt steeds meer afkeer tegen FvD (wist niet dat dat kon).

Geheime bijeenkomslocatie, verkiezingsuitslag in twijfel stellen...
Trump 2.0 ;)

Denk dat er genoeg mensen in Nederland hierin trappen. En dan vinden wij Amerikanen dom :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33

[Afbeelding]

Nu:
[Afbeelding]

Laat stemmen laat thuis, excuses manier? Om langer buiten te zijn :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:53:
Exit poll in 5 minuten, tijd voor een biertje bij dit kroegtopic :9B
Ik heb een bock klaarstaan.
Pagina: 1 ... 19 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/