Niks arme man, das Karma.Delerium schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:41:
[...]
Ik zit wel met Hugo de Jong, deze dag is pure waanzin voor hem.
* Verkiezingsdag, de dag dat hij als lijsttrekker van het CDA had kunnen aanrukken.
* Verkeerd paspoort op een bizarre manier, dat gebeurt vrijwel niemand op deze manier
* Geen rijbewijs blijkbaar, sta je met je auto bij de stemstraat... en camera-ploeg er nog bij ook.
* En later een corona-waarschuwing via de app, quarantaine.
Arme man.
Ken je dat numner rode schoentjes
Het rode potloodt is populair
Zal vast wel iemand zijn die deze maakt
Het rode potloodt is populair
Zal vast wel iemand zijn die deze maakt
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Mijn Fvd filter is blijkbaar erg goed, dit totaal niet voorbij zien komen.Basekid schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:52:
Ik krijg echt steeds meer afkeer tegen FvD (wist niet dat dat kon).
Geheime bijeenkomslocatie, verkiezingsuitslag in twijfel stellen...
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Moet zeggen, nu ik lid ben van een partij vind ik het wel spannender dan voorgaande verkiezingen
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Ach met de piano was het al klaar bij mij, niet dat ik er op stemde.
[ Voor 25% gewijzigd door Mel33 op 17-03-2021 21:01 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Bam... Rutte
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hoe lang kan je dit uitrekken...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Links dramatisch
Als deze exitpoll uitkomt, hoeven ze maar met drie partijen te formeren.
offtopic:
toch geen rekenfout
toch geen rekenfout
[ Voor 160% gewijzigd door voske op 17-03-2021 21:05 ]
Be yourself, no matter what they say ...
Die verbaast mij ook, had groei verwacht maar zoveel?
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
D66 zo veel zijn dit alleen maar Amsterdamse stemmers?
Schiet tussen de palen en je scoort!
Verbazingwekkend welke run de D66 genomen heeft.
Nu nog even de marges afwachten.
Nu nog even de marges afwachten.
Bizar, zijn er zoveel mensen in Nederland die 3 a 4 keer modaal verdienen en daarom op VVD stemmen of zijn Nederlanders gewoon dom en asociaal?
Verwijderd
Ik had hoger verwacht.Bensimpel schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:04:
FVD, wtf. niet te geloven man,,
Mensen willen geen verandering. En met het gros van de mensen gaat het gewoon ok tot goed.Erapaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:04:
Bizar, zijn er zoveel mensen in Nederland die 3 a 4 keer modaal verdienen en daarom op VVD stemmen of zijn Nederlanders gewoon dom en asociaal?
Jan modaal zit ook niet te wachten op “van het gas afmoeten” en “op elektrisch moeten rijden” en belasting op vlees of suiker. Dus dan stem je conservatief..
Dat Klaver op zijn bek ga vind ik prima. Onrealistisch. En dat zeg ik als linkse stemmer.
[ Voor 27% gewijzigd door FreakNL op 17-03-2021 21:08 ]
Eigenlijk FVD + JA21 doen. Kom je op 10 zetels (voorlopig) uit.
Het kan nog allemaal heel erg veranderen, dus het zou zomaar kunnen dat D66 nog (veel) lager uitkomt. Maar voorlopig 27 zetels zou echt mooi zijn!
Ik zie Kaag eigenlijk wel als 'opvolger' van Rutte over 4-8 jaar.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Wat een onverwachte uitslag, 62 zetels voor VVD en D66, met CDA 76
Bensimpel
Positieve meneer
Dat zie ik ook wel gebeuren.RobinNL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:06:
Het kan nog allemaal heel erg veranderen, dus het zou zomaar kunnen dat D66 nog (veel) lager uitkomt. Maar voorlopig 27 zetels zou echt mooi zijn!
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik had verwacht en gehoopt dat meer mensen van Fvd naar Ja21 zouden stappen.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Ja houden we de huidige situatiedanslo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:06:
VVD+CDA+D66 precies 76 als ik het goed heb gezien (en het is natuurlijk een exit poll).
Hangt er vanaf hoe je D66 definieert, maar SP en GL is not pretty, inderdaad.hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:03:
Links dramatisch
Maarre, waskebeurt met regeren is halveren, D66?
Anyway, door met het huidige kabinet, dus?
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 17-03-2021 21:08 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
D66. Zucht. Nóg meer Europa..
Wat is dat toch.
Wat is dat toch.
Volt dus in de kamer, als JA21 en waarschijnlijk BBBVolgens een exitpoll van onderzoeksbureau Ipsos, in opdracht van de NOS, blijft de VVD de grootste partij met 35 zetels, 2 meer dan bij de vorige Tweede Kamerverkiezingen. D66 wordt in de poll de tweede partij met 27 zetels, een winst van acht zetels. Dat is voor de partij het beste resultaat ooit.
De PVV, tot nu de grootste oppositiepartij, haalt volgens de exitpoll 17 zetels, een verlies van 3 ten opzichte van vier jaar geleden. Daarna volgt het CDA met 14 zetels (-5).
Op grotere afstand volgen dan de PvdA, die met 9 zetels onveranderd groot zou blijven, GroenLinks met 8 (-6), de SP met eveneens 8 (-6). Forum voor Democratie wint volgens de exitpoll vijf zetels en komt op 7. De Partij voor de Dieren staat in de poll op 6 zetels (+1).
De pan-Europese partij Volt haalt bij haar debuut in de Tweede Kamer 4 zetels. Hetzelfde aantal haalt de ChristenUnie, die daarmee één zetel zou verliezen.
Ook het conservatieve Ja21 komt nieuw in de Kamer, met 3 zetels. SGP zou zijn 3 zetels behouden. Denk zou een zetels verliezen en komt uit op 2 zetels. Andere debutanten zijn volgens de exitpoll Bij1 en de BoerBurgerBeweging, beide met 1 zetel. 50Plus houdt een zetel over, drie minder dan ze nu hebben.
Voor de exitpoll geldt een foutmarge van twee zetels. Het aantal zetels van een partij kan dus twee hoger of lager worden. De exitpoll is vanwege het stemmen per post en het feit dat op meerdere dagen gestemd kon worden iets minder nauwkeurig dan bij vorige verkiezingen.
De grote winnaars: D66, VVD en FvD
De grote verliezers: CDA , SP en Groen Links
Kaag heeft iets bereikt wat Pechtold nooit lukte, blijft een bizarre winst.
Klein vraagje tussendoor:
Geldt een ongeldige stem exact het zelfde als een blanco stem? (Behalve natuurlijk dat het als 2 aparte gevallen worden geregistreerd.)
Geldt een ongeldige stem exact het zelfde als een blanco stem? (Behalve natuurlijk dat het als 2 aparte gevallen worden geregistreerd.)
Speel ook Balls Connect en Repeat
Daar staat vvd weer tegenover
Hoewel ik op beiden niet gestemd heb, had ik dat ook liever andersom gezien. Vijf extra mafklappers erbij in de kamer kunnen we wel gebruikenBasekid schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:07:
Persoonlijk om te huilen... GL keldert en FvD grote winst. Zeer zuur.

Zal nog wel iets schuiven waarin ik nog wat meer verwacht bij fvd en PVV. Veel mensen durven toch vaak niet te zeggen daarop te stemmen.
D66 is wel bizar.
D66 is wel bizar.
Dat is wel heel erg voorbarig. Want nu moet ze het waarmaken en dat gaat niet gebeuren.RobinNL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:06:
Kan die een 2de piano in de kamer zetten pffBensimpel schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:04:
FVD, wtf. niet te geloven man,,
Nee. Een blanco stem wordt gezien stem dat men jouw niet vertegenwoordigdOnbekend schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:08:
Klein vraagje tussendoor:
Heerlijk.Basekid schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:07:
Persoonlijk om te huilen... GL keldert en FvD grote winst. Zeer zuur.
Alleen jammer dat de D66 groter is dan de PVV.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Linkse kiezers hebben massaal op Kaag gestemd en zo PvdA en/of GroenLinks in de coalitie onnodig gemaakt.
Volt en Ja21 kunnen het motorblok wel gedogen, dan zit je ruim met ook een meerderheid in de Senaat.
Volt en Ja21 kunnen het motorblok wel gedogen, dan zit je ruim met ook een meerderheid in de Senaat.
Volgens mij evenveel Europa als nu
Met deze uitslag hebben gewoon hetzelfde kabinet, alleen krijgt D66 een ministertje van het CDA
Verwacht ik ookhorizon1978 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:08:
Zal nog wel iets schuiven waarin ik nog wat meer verwacht bij fvd en PVV. Veel mensen durven toch vaak niet te zeggen daarop te stemmen.
D66 is wel bizar.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik vind het ook opvallend . Vooral omdat van de mensen die ik ken, die vorige keer op de Vvd gestemd hebben, zeggen nu vrijwel uitsluitend op d66 of cda te hebben gestemd..Erapaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:04:
Ik ben benieuwd, het is immers een poll.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Als de Jonge eens normale antwoorden aan Haga zou geven.MikeyMan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:08:
[...]
Hoewel ik op beiden niet gestemd heb, had ik dat ook liever andersom gezien. Vijf extra mafklappers erbij in de kamer kunnen we wel gebruiken
Haha. Meneer Rutte zet altijd als eerste z'n handtekening toch?
Drama voor links.
FVD dikke winst. Ongelooflijk dat zoveel mensen erop blijven stemmen na alles wat er is gebeurd laatste jaar. Onze eigen Trump.
FVD dikke winst. Ongelooflijk dat zoveel mensen erop blijven stemmen na alles wat er is gebeurd laatste jaar. Onze eigen Trump.
Kaag profiteert optimaal van een zeer softe aanpak van de journalisten/media. Waar Klaver en Ploumen nog wel lastige vragen kregen, heeft Kaag alleen bij Nieuwsuur wat last gehad.
Die worden gegeven alleen snapt van Haga ze niet en noemt ze dan dom.horizon1978 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:09:
[...]
Als de Jonge eens normale antwoorden aan Haga zou geven.
Eens. In mijn bubbel wil iedereen af van leugenaar Rutte die nooit verantwoordelijk durft te nemen.GAIAjohan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:09:
[...]
Ik vind het ook opvallend . Vooral omdat van de mensen die ik ken, die vorige keer op de Vvd gestemd hebben, zeggen nu vrijwel uitsluitend op d66 of cda te hebben gestemd..
Ik ben benieuwd, het is immers een poll.
De bubbel bestaat op verschillende plekken offline en online.
Pfooee, zeven zetels voor de FvD. Wat een enorme Corona-bonus voor die partij zeg! Praktisch een half miljoen stemmen meer dan je zou verwachten op basis van de inhoud

Bensimpel
Positieve meneer
verwacht zelfs wel 9 zetels voor FVD, veel mensen durven er niet openlijk voor uit te komen.
😆 - Denk ook eens om ;)
Er zijn mensen die willen investeren in de EU.
Die linkse coalitie is niet eens mogelijk.
D66 is wel bizar, snap nog steeds het Kaag effect niet maar het is er wel.
Dat is wel erg kortzichtig, die zullen straks meer belastingen betalen bijvoorbeeld door milieumaatregelen, waar deze belasting naar de vervuilers (grote bedrijven) zou moeten gaan. Je laat je dan boiling frog stijl kaalplukken omdat je bang bent voor verandering.FreakNL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:05:
[...]
Mensen willen geen verandering. En met het gros van de mensen gaat het gewoon ok tot goed.
Jan modaal zit ook niet te wachten op “van het gas afmoeten” en “op elektrisch moeten rijden” en belasting op vlees of suiker. Dus dan stem je conservatief..
Dat Klaver op zijn bek ga vind ik prima. Onrealistisch. En dat zeg ik als linkse stemmer.
Groen Links heb ik deze keer niet serieus genomen, heb anders links gestemd. Maar dat is wel het manko, er is geen grote integere linkse partij waar je veilig op kan stemmen, het is nu erg verdeeld en naar D66 gegaan.
[ Voor 12% gewijzigd door Erapaz op 17-03-2021 21:14 ]
Maar volgens mij minder dan de vorige verkiezingen, toch? De provinciale?eamelink schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:11:
Pfooee, zeven zetels voor de FvD. Wat een enorme Corona-bonus voor die partij zeg! Praktisch een half miljoen stemmen meer dan je zou verwachten op basis van de inhoud
Gemixte gevoelens hier.
Als PvdD lid blij dat ze een zetel erbij hebben. Teleurstellend dat GL en SP verloren hebben, maar daar staat winst van D66 tegenover.
Gelukkig CDA en CU kleiner, hoe minder christelijk hoe beter. En VVD zoals verwacht.
Uitermate teleurstellend dat de rechtsradicalen/rechtsextremisten van PVV/FvD/Ja21 nog zoveel zetels weten te bemachtigen. Dat vind ik nog wel het ergste eigenlijk.
Als PvdD lid blij dat ze een zetel erbij hebben. Teleurstellend dat GL en SP verloren hebben, maar daar staat winst van D66 tegenover.
Gelukkig CDA en CU kleiner, hoe minder christelijk hoe beter. En VVD zoals verwacht.
Uitermate teleurstellend dat de rechtsradicalen/rechtsextremisten van PVV/FvD/Ja21 nog zoveel zetels weten te bemachtigen. Dat vind ik nog wel het ergste eigenlijk.

Exit poll stemmen zijn ook anoniem.Bensimpel schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:11:
verwacht zelfs wel 9 zetels voor FVD, veel mensen durven er niet openlijk voor uit te komen.
GroenLinks, SP, PvdA samen 25...
D66 is alleen al groter, VVD helemaal.
D66 is alleen al groter, VVD helemaal.
wow, directe KO voor links NL in de eerste voorspellingen.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Gelukkig wel, maarja, ongeveer twintig seconden in die lulkoekspeech over de uil van Minerva had 80% van de stemmers op FvD al spijt toen. Zou er echt hilarisch uitgezien hebben als we toen peilingen per minuut zouden hebben tijdens die speechanandus schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:12:
[...]
Maar volgens mij minder dan de vorige verkiezingen, toch? De provinciale?
Dat wordt dus niet het leenstelsel afschaffen...
Dat Klaver effect is inmiddels wel uitgewerkt
Blijkt maar weer hoeveel mensen hun keuze laten beïnvloeden door de media...sambalbaj schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:11:
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Is dat nieuws? Das toch al jaren zo?sambalbaj schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:11:
Als je corona buiten beschouwing laat dan brengt inhoudelijk genoeg goede punten.eamelink schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:11:
En net als met alle partijen ben ik met sommige dingen wel eens en met sommige dingen niet.
Verwacht juist een zetel of 2 er af voor FVD. De poststemmers zitten daar niet. Ook was een hoop van de achterban echt pumped om te gaan, die hebben vroeg gestemd.
Ja we kunnen de mouwen wel weer afrollen he?Piet_Piraat7 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:13:
Dat Klaver effect is inmiddels wel uitgewerkt
Verwijderd
D66 is ook links, en Kaag komt veel beter over dan de rest van links. Top dat men Jesse eindelijk afstraft.sambalbaj schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:11:
Fijn gewoon weer VVD-D66 en CDA.
Klopt, volgens mij in de afgelopen 60 jaar maar 2 keer een krappe meerderheid voor links geweest?
Zou dit de aftocht betekenen voor lijsttrekkers?
Ik vermoed dat Jesse Klaver toch wel achter zijn oren gaat krabben nu of hij nog wel de juiste persoon is als lijsttrekker.
Ik vermoed dat Jesse Klaver toch wel achter zijn oren gaat krabben nu of hij nog wel de juiste persoon is als lijsttrekker.
Ook al is dit de kroeg s.v.p. serieuze reacties, dit is nu ranting/trolling.
[ Voor 83% gewijzigd door defiant op 17-03-2021 21:24 ]
Op naar 4 jaar hetzelfde als de afgelopen 10 jaar. Mensen leren echt niet van de vele fouten van VVD , ik kijk al uit naar de eerste VVD minister die moet opstappen. Ik kijk al uit naar dezelfde verpeste huizenmarkt.
Mooi, FvD met zoveel zetels, dan zijn we Hans Smolders hier in Tilburg tenminste kwijt.
De islam kan uw vrijheid schaden
Maar veelal conservatieven beschuldigingen VVD van links worden.Bean77 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:12:
wow, directe KO voor links NL in de eerste voorspellingen.
#links en rechts slaan nergens op. Marx zou er gek van worden.
Huh waar heb je het over?
[ Voor 55% gewijzigd door defiant op 17-03-2021 21:24 ]
D66 is ook niet links. Dat maakt het ook zo stompzinnig. Al die linkse kiezers denken met Kaag tegenwicht te kunnen geven aan Rutte maar ze geven Rutte nu een drie partijen coalitie als cadeau.anandus schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:13:
Grappig dat D66 opeens niet meer links is in de discussie
Enige oplossing op links is samengaan van SP en PvdA. En daarnaast GroenLinks en PvdD.drooger schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:14:
Zou dit de aftocht betekenen voor lijsttrekkers?
Ik schrik echt van hoeveel rechtser NL lijkt te zijn geworden...
Populisme en boreale woorden zijn blijkbaar een achilleshiel in de bevolking.
? Welke linkse partijen hebben hier precies gewonnen dan? Reken je VVD ook als links? Zit je zelf zo extreem op rechts dat alles dan “links” lijkt?
[ Voor 39% gewijzigd door defiant op 17-03-2021 21:25 ]
Ik doel vooral op dat men vaak D66 selectief links noemt. Doen ze iets verkeerds, dan zijn ze opeens links, doen ze iets goeds, dan zijn ze het niet. Very strangeD-e-n schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:15:
[...]
D66 is ook niet links. Dat maakt het ook zo stompzinnig. Al die linkse kiezers denken met Kaag tegenwicht te kunnen geven aan Rutte maar ze geven Rutte nu een drie partijen coalitie als cadeau.
Ben sprakeloos, dit kan wel eens een heel snelle formatie worden. Motorblok en klaar, Volt en Ja21 op de achterbank.
Mensen wachten nog steeds op 1000 euro van Rutte.Basekid schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:16:
Verwijderd
Beetje de politieke topics volgen en je verwacht niet meer anders. Had wel anders gehoopt maar dat is niet realistisch. Zie VS, zie UK. En binnenkort, zie NL.Basekid schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:16:
Zie jij VVD-CDA-D66 dan? Ik vind 76 (onder voorbehoud) toch wel mager, gezien de zaken die onderhoud en reparatie vereisen.hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:17:
Ben sprakeloos, dit kan wel eens een heel snelle formatie worden. Motorblok en klaar, Volt en Ja21 op de achterbank.
Het zal vloeken voor velen zijn, maar ik hoop dat i.p.v. CU GL of PvdA er nog bij komt. Iets gebalanceerder lijkt me geen kwaad kunnen, en dan natuurlijk een regeerakkoord op hoofdlijnen.
Kiezers zijn toch ook kortzichtig? De helft van de kiezers zal je post hierboven niet eens snappen.Erapaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:11:
[...]
Dat is wel erg kortzichtig, die zullen straks meer belastingen betalen bijvoorbeeld door milieumaatregelen, waar deze belasting naar de vervuilers (grote bedrijven) zou moeten gaan. Je laat je dan boiling frog stijl kaalplukken omdat je bang bent voor verandering.
Groen Links heb ik deze keer niet serieus genomen, heb anders links gestemd. Maar dat is wel het manko, er is geen grote integere linkse partij waar je veilig op kan stemmen, het is nu erg verdeeld en naar D66 gegaan.
Verdiep je eens in Europa.
In de banken, in de verdeling van macht.
Daar wil je toch niet méér van?
D66 is zo antidemocratisch als maar kan..
Toch wel mooi dat Jesse Klaver wat is afgestraft. Ik kan me zijn opgerolde mouwen nog voor me halen in die krappe zaaltjes. Het Jessias effect wellicht niet meer verfrissend genoeg en wat uitgewerkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Cheezborger op 17-03-2021 21:19 ]
Hoe kan dit toch. Uit het niets wint die d66 zoveel zetels??? Sorry, en noem me een zeikerd. Maar dit kan toch gewoon niet?
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Toch ook wel knapt hoe het CDA compleet hun eigen campagne verprutst heeft, niet 1 keer maar blunder op blunder. Daar kon Hoekstra ook weinig aan doen.
Bij GL werkt het heel erg tegen dat ze de vorige keer heel vroeg in de formatie wegliepen. Die kiezers wilden verandering en wel nu, niet ooit. Precies de klimaatboodschap. Die lopen nu weg want die willen geen partij die eeuwig vanaf de zijlijn roept zoals SP/ PVV.
Bij GL werkt het heel erg tegen dat ze de vorige keer heel vroeg in de formatie wegliepen. Die kiezers wilden verandering en wel nu, niet ooit. Precies de klimaatboodschap. Die lopen nu weg want die willen geen partij die eeuwig vanaf de zijlijn roept zoals SP/ PVV.
Verwijderd
Yep erg fijn, top resultaatD-e-n schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:15:
[...]
D66 is ook niet links. Dat maakt het ook zo stompzinnig. Al die linkse kiezers denken met Kaag tegenwicht te kunnen geven aan Rutte maar ze geven Rutte nu een drie partijen coalitie als cadeau.
Ik ben niet selectief in elk geval. D66 is al jaren economisch rechts.anandus schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:16:
[...]
Ik doel vooral op dat men vaak D66 selectief links noemt. Doen ze iets verkeerds, dan zijn ze opeens links, doens ze iets goeds, dan zijn ze het niet. Very strange
Verdiep je eens in geopolitieke overwegingen. Nederland kan allang niet meer zonder deel uit te maken van de EU.Aarebe1 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:18:
Alsjeblieft niet zeg. Hef jezelf dan meteen op als je daarbij aansluit.dawg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:18:
[...]
Zie jij VVD-CDA-D66 dan? Ik vind 76 (onder voorbehoud) toch wel mager, gezien de zaken die onderhoud en reparatie vereisen.
Het zal vloeken voor velen zijn, maar ik hoop dat i.p.v. CU GL of PvdA er nog bij komt. Iets gebalanceerder lijkt me geen kwaad kunnen, en dan natuurlijk een regeerakkoord op hoofdlijnen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Huh? De uitslag is hartstikke rechts, er was van tevoren al niet eens hoop op een grote linkse overwinningen. Alleen maar kleine partijen en de grote linksen van vroeger, PvdA,GL en SP hebben alleen maar verloren. Ze kunnen niet eens mee in de coalitie.
[ Voor 32% gewijzigd door defiant op 17-03-2021 22:00 ]
Ik hoop dat ze GL erbij doen. Zelf ben ik voor een wat groener kabinet. Alleen zie ik het niet heel snel gebeuren. 76 Zetels vind ik ook wat mager, stel iemand gaat voor zichzelf verder en dan heb je al geen meerderheid meer.dawg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:18:
[...]
Zie jij VVD-CDA-D66 dan? Ik vind 76 (onder voorbehoud) toch wel mager, gezien de zaken die onderhoud en reparatie vereisen.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik denk dat de huidige coalitie opnieuw bij elkaar aanschuift als eerste optie. GL heeft flinke klap gehad, die gaat niet mee regeren en pvda is status quo. Valt weinig te winnen voor hun in een kabinet, dan is in de oppositie blijven beter.dawg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:18:
[...]
Als iets niet lekker werkt, dan kan je het afstoten (nexit), zo door blijven kabbelen, of juist de boel proberen te verbeteren.Aarebe1 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:18:
Ieder zo zijn keuze.
D66 kan zonder CU op medisch-ethische kwesties veel meer binnenhalen, zie niet wat ze te winnen hebben met PvdA of GroenLinks erbij.dawg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:18:
Tja. Ik denk dat een brede coalitie nu van belang is.DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:19:
[...]
Alsjeblieft niet zeg. Hef jezelf dan meteen op als je daarbij aansluit.
Eens. Maar een compleet nieuwe opzet van Europa zou ik toejuichen.dawg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:19:
[...]
Verdiep je eens in geopolitieke overwegingen. Nederland kan allang niet meer zonder deel uit te maken van de EU.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/