De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.220 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Basekid schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:16:
Ik schrik echt van hoeveel rechtser NL lijkt te zijn geworden...
Ik denk dat het wel meevalt.
CDA en de PVV zijn zetels kwijt in deze exit poll, VVD, FvD en Ja21 hebben er zetels bij. Er wordt een beetje geschoven, waarbij ook nog een deel van de stemmen op de FvD niet vanwege de politiek is, maar tegen de avondklok (ofzo).
Ik zie geen grote 'verrechtsing'.

En ook heel belangrijk: Dit is de exit-poll, de briefstemmen moeten nog erbij. Dit zijn mensen die ditmaal niet naar het stembureau zijn gegaan en niet in de poll voorkomen.

Kan me voorstellen dat bijv het CDA er nog wat zeteltjes bij krijgt. Misschien zelfs nog een zeteltje voor de PvdA, bijv. Of de PVV.
Er kan nog best wel wat geschoven worden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

dawg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:19:
[...]

Verdiep je eens in geopolitieke overwegingen. Nederland kan allang niet meer zonder deel uit te maken van de EU.
Waarom kan een Zwitserland of Noorwegen dat dan wel?
We hebben er een referendum over gehad wat compleet genegeerd werd, hoe is dat democratisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

dawg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:20:
[...]

Tja. Ik denk dat een brede coalitie nu van belang is. :)
Dat is het totaal niet. Je kan als PvdA of GL, helemaal niks bereiken en je zal er alleen zitten als zetelaanvulling.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:47
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:20:
[...]

D66 kan zonder CU op medisch-ethische kwesties veel meer binnenhalen, zie niet wat ze te winnen hebben met PvdA of GroenLinks erbij.
D66 staat ook voor klimaat. Ik zie zelf niet echt dat dat in samenwerking met de VVD en CDA lekker uit de verf gaat komen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:47
Tja, duidelijke uitslag: Nederland vindt het allemaal dikke prima wat we de afgelopen jaren gezien hebben, ga zo door, maar nog wat meer want er hoeft nu nog minder rekening gehouden te worden met de rest.

Ik denk dat het kabinet de rit nu ook wel eens een keer uit kan gaan zitten; schandalen hebben immers ook steeds minder effect. Even demissionair en weer fluitend door. Dus, tot over 4 jaar maar weer, kijken of het dan inmiddels wel erg genoeg is. (Antwoord is waarschijnlijk nee. :P)

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 06:47

drooger

Falen is ook een kunst.

Aarebe1 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:21:
[...]

We hebben er een referendum over gehad wat compleet genegeerd werd, hoe is dat democratisch?
Die volgen ook het gros van de EU-regels. ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

drooger schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:20:
[...]

Als iets niet lekker werkt, dan kan je het afstoten (nexit), zo door blijven kabbelen, of juist de boel proberen te verbeteren.

Ieder zo zijn keuze. :)
Iets met trekken aan een dood paard.

Iets wat vanaf de grond af aan niet goed in elkaar zit moet je niet willen oplappen.
Wellicht nog compleet overnieuw proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:21:
[...]

Dat is het totaal niet. Je kan als PvdA of GL, helemaal niks bereiken en je zal er alleen zitten als zetelaanvulling.
Maar dat geldt voor elke partij op VVD/CDA na, eigenlijk. Het enige 'probleem' wat VVD heeft is dat D66 nu 2e partij is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 00:12

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Hebben die een wereldhaven of een enorme landbouwexport naar de rest van de EU?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:59
anandus schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:21:
[...]
Ik denk dat het wel meevalt.
CDA en de PVV zijn zetels kwijt in deze exit poll, VVD, FvD en Ja21 hebben er zetels bij. Er wordt een beetje geschoven, waarbij ook nog een deel van de stemmen op de FvD niet vanwege de politiek is, maar tegen de avondklok (ofzo).
Ik zie geen grote 'verrechtsing'.

En ook heel belangrijk: Dit is de exit-poll, de briefstemmen moeten nog erbij. Dit zijn mensen die ditmaal niet naar het stembureau zijn gegaan en niet in de poll voorkomen.

Kan me voorstellen dat bijv het CDA er nog wat zeteltjes bij krijgt. Misschien zelfs nog een zeteltje voor de PvdA, bijv. Of de PVV.
Er kan nog best wel wat geschoven worden.
Hm naar mijn idee is links afgebrokkeld, centrum rechts is centrum geworden, en rechts is extremer geworden.

Onderaan de streep zie ik meer rechts helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Dat ging niet over lidmaatschap maar een verdrag. En Zwitserland + Noorwegen moeten net zo goed EU-regels volgen, net als VK. Ze hebben echter geen inspraak want geen formeel lid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:23:
[...]

Hebben die een wereldhaven of een enorme landbouwexport naar de rest van de EU?
Dat maakt ons toch alleen maar sterker?
We zijn al honderden jaren een handelsnatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Waar kan ik live uitslag volgen?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

NPO1 :)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
NOS 1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

sambalbaj schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:11:

D66 is wel bizar, snap nog steeds het Kaag effect niet maar het is er wel.
*knip*
Dergelijke claims zonder enige onderbouwing laten we achterwege.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 17-03-2021 21:35 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Aarebe1 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:24:
[...]

Dat maakt ons toch alleen maar sterker?
We zijn al honderden jaren een handelsnatie.
Nee, maakt handel alleen maar lastiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17

Osxy

Holy crap on a cracker

dawg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:18:
[...]

Zie jij VVD-CDA-D66 dan? Ik vind 76 (onder voorbehoud) toch wel mager, gezien de zaken die onderhoud en reparatie vereisen.

Het zal vloeken voor velen zijn, maar ik hoop dat i.p.v. CU GL of PvdA er nog bij komt. Iets gebalanceerder lijkt me geen kwaad kunnen, en dan natuurlijk een regeerakkoord op hoofdlijnen.
VVD, CDA, D66, Volt

Daarmee is het stuk minder mager en waarschijnlijk prima verenigbaar kwa standpunten.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
MneoreJ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:22:
Tja, duidelijke uitslag: Nederland vindt het allemaal dikke prima wat we de afgelopen jaren gezien hebben, ga zo door, maar nog wat meer want er hoeft nu nog minder rekening gehouden te worden met de rest.

Ik denk dat het kabinet de rit nu ook wel eens een keer uit kan gaan zitten; schandalen hebben immers ook steeds minder effect. Even demissionair en weer fluitend door. Dus, tot over 4 jaar maar weer, kijken of het dan inmiddels wel erg genoeg is. (Antwoord is waarschijnlijk nee. :P)
Rutte is toch nooit verantwoordelijk. Dus hij is nooit schuld aan een schandaal. Die lacht zich het laplazarus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
FreakNL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:18:
[...]

Kiezers zijn toch ook kortzichtig? De helft van de kiezers zal je post hierboven niet eens snappen.
Ja dat klop, ik leef enorm in een bubbel waardoor ik vergeet wat voor volk er nog meer in NL rondloopt. Net als dat ik me niet kon voorstellen dat Trump verkozen was als president, omdat de Amerikanen die ik ken allemaal anti Trump zijn. Maar is natuurlijk een hele bulk waar je normaal weinig van hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Die vvd tante die nu praat is echt een nerveus figuur.... Wie is deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:45
Ik had overigens ook niet verwacht dat FvD zo hard zou stijgen, na al die negativiteit rondom Baudet zelf, de jongerenbeweging, Hiddema en Vlaardingerbroek.

Ik vraag me af waar zijn stijging vandaan komt. PVV'ers die toe zijn aan een nieuw rechts geluid? Wilders kan ook niet echt meer overtuigen heb ik het gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

tweakduke schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:20:
[...]

Ik denk dat de huidige coalitie opnieuw bij elkaar aanschuift als eerste optie. GL heeft flinke klap gehad, die gaat niet mee regeren en pvda is status quo. Valt weinig te winnen voor hun in een kabinet, dan is in de oppositie blijven beter.
Ik hoop zóóó van niet. Maar ik ben er ook wel bang voor hoor. Ik sprak vooral mijn hoop uit. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 18-09 10:54
Onzin

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 17-03-2021 21:53 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Vreemd. Op basis van een gesprek wat ik vanmiddag had met een collega die uit een D66-huis kwam die teleurgesteld was over het verloochenen van het raadgevend referendum, waar juist D66 altijd voor streed, in het kabinetsakkoord van 2017 om maar mee te mogen doen verbaasd deze voorlopige uitslag me wel.

Blijkbaar leeft dat niet bij de nieuwe D66 kiezer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

dawg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:22:
Het enige 'probleem' wat VVD heeft is dat D66 nu 2e partij is.
De VVD heeft nooit problemen, dat zie je toch?

De VVD is nergens van, behalve van gewoon een beetje doorkeutelen. Dus dit is ideaal. Ze weten dat we het klimaat moeten aanpakken, en nu mag dat lekker door D66 getrokken worden. Als het lukt was het Rutte 5, als het mislukt, was het Kaag. Sim-pel, werkt al jaren voor Rutte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:03
sambalbaj schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:19:
Toch ook wel knapt hoe het CDA compleet hun eigen campagne verprutst heeft, niet 1 keer maar blunder op blunder. Daar kon Hoekstra ook weinig aan doen.

Bij GL werkt het heel erg tegen dat ze de vorige keer heel vroeg in de formatie wegliepen. Die kiezers wilden verandering en wel nu, niet ooit. Precies de klimaatboodschap. Die lopen nu weg want die willen geen partij die eeuwig vanaf de zijlijn roept zoals SP/ PVV.
Precies mijn reden bij Groenlinks toen.. Als jonge kiezer eindelijk eens de moeite genomen alle debatten te volgen enzovoort om vervolgens te zien dat ze wegliepen.. Gelijk vertrouwen weg :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:29
Osxy schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:24:
[...]

VVD, CDA, D66, Volt

Daarmee is het stuk minder mager en waarschijnlijk prima verenigbaar kwa standpunten.
Dan kun je Volt ook gelijk weer opheffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
dawg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:25:
[...]

Ik hoop zóóó van niet. Maar ik ben er ook wel bang voor hoor. Ik sprak vooral mijn hoop uit. ;)
Dan maar hopen op de update van de exit poll :P

Tweakers Discord

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Klimaat kapot, belastingparadijs en vrij spel voor de witteboordencriminaliteit in de woningbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
[...]

VVD, CDA, D66, Volt

Da's heel pro Europa.

De oppositie moet proberen D66 uit de regering te houden. Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Cheezborger schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:25:
Ik had overigens ook niet verwacht dat FvD zo hard zou stijgen, na al die negativiteit rondom Baudet zelf, de jongerenbeweging, Hiddema en Vlaardingerbroek.

Ik vraag me af waar zijn stijging vandaan komt. PVV'ers die toe zijn aan een nieuw rechts geluid? Wilders kan ook niet echt meer overtuigen heb ik het gevoel.
Teveel aandacht in de media (die ze zelf af willen schaffen). De NL equivalent van “owning the Libs”, linkse mensen zuur willen maken, anti-D66 zijn, niet zozeer iets van het FvD programma begrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 22:56
Deruxian schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:25:
Klimaat kapot, belastingparadijs en vrij spel voor de witteboordencriminaliteit in de woningbouw.
VVD-JA21-FVD heeft geen meerderheid hoor.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Aarebe1 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:18:
Verdiep je eens in Europa.
In de banken, in de verdeling van macht.
Daar wil je toch niet méér van?
D66 is zo antidemocratisch als maar kan..
Goed idee, verdiep je er inderdaad eens echt in.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• horizon1978
eamelink schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:25:
[...]

De VVD is nergens van, behalve van gewoon een beetje doorkeutelen. Dus dit is ideaal. Ze weten dat we het klimaat moeten aanpakken, en nu mag dat lekker door D66 getrokken worden. Als het lukt was het Rutte 5, als het mislukt, was het Kaag. Sim-pel, werkt al jaren voor Rutte :P
Beste post van vanavond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Laat ik je even uit de droom helpen:
Noorwegen zit niet in de EU, maar moet zich door alle verdragen die het met de EU heeft wel aan alle regels houden (en dat doen ze zonder al te veel morren). Voor Zwitserland geld bijna hetzelfde... En nee we hebben er geen referendum over gehad. Althans, het idee was om een referendum over een soort van Europese grondwet te houden, maar een stelletje zwakbegaafde mongolen vond het nodig om allerlei desinformatie omtrent Oekraïne er bij te betrekken en daarom de uitslag eigenlijk nutteloos te maken. Daarnaast was het een raadgevend referendum. Niets meer en niets minder. En ze hebben er goed aan gedaan om die uitslag naast zich neer te leggen, de meeste Nederlanders zijn niet in staat om fatsoenlijk na te denken over dit soort issues...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MneoreJ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:22:

Niemand heeft vertrouwen in dat andere partijen het beter zouden kunnen doen, dus ja tevreden in die zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

horizon1978 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:24:
[...]

Rutte is toch nooit verantwoordelijk. Dus hij is nooit schuld aan een schandaal. Die lacht zich het laplazarus.
En links wel natuurlijk. Die staan al 40 jaar te roepen aan de zijlijn maar zijn schuldig aan alles wat er mis is gegaan afgelopen decennia en worden daar nu terecht voor afgestraft :{

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
CU ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 16-09 21:41
Deruxian schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:25:
Misschien dat D66 groter dan CDA iets kan betekenen hiervoor. Ik weet ook niet wat ze met de eerste kamer willen. Ik vraag me af of D66 een groenere partner erbij kan eisen. GL, PvdA of zelfs PvdD (hoewel die waarschijnlijk ook te radicaal is voor D66, maar die willen wellicht graag meedoen itt GL en PvdA).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 23:35
Waar zijn de huidige exit-polls op gebaseerd? Iedereen doet al alsof dit de uitslag wordt :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:27:
[...]

Teveel aandacht in de media (die ze zelf af willen schaffen). De NL equivalent van “owning the Libs”, linkse mensen zuur willen maken, anti-D66 zijn, niet zozeer iets van het FvD programma begrijpen.
Hiermee onderschat je een deel van de fvd stemmers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
eamelink schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:25:
[...]

Dat is inderdaad de kracht van de VVD, overwinningen claimen en schuld afschuiven. Vind het altijd bizar om mensen te horen klagen over het overheidsbeleid, en dan toch weer VVD stemmen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Basekid schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:16:
Ik schrik echt van hoeveel rechtser NL lijkt te zijn geworden...

Populisme en boreale woorden zijn blijkbaar een achilleshiel in de bevolking.
Is eigenlijk niet zo, maar Nederlanders zijn gewoon meer gevoelig geworden voor marketing, met crisis erbij, op een bedje van heel lang narratief consolideren waarin het “links versus” is, en dat bij elke Kwestie links “fout” is, en dat links enkel “migratie” is.

Zeker, de realiteit is anders. D66 is een rigide neo-klassieke partij. Woningmarkt, hypotheekmarkt, pensioenmarkt, zorgmarkt, milieumarkt, onderwijs markt - waarbij “markt” elke keer weer puur marketing is, en er een strikt plan economische focus is.

Enfin, dat miljoen was toch een mooie beloning toch? Voor het luisteren naar advies en het over laten van marketing aan conservatieve denk tanks, adviesbureaus en pseudo-progressieve ondernemers.

Dit krijg je wanneer mensen op politieke marketing bankieren een keer in de paar jaar.

Welkom in Angelsaksisch neo-conservatief bestuurlijk Nederland.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Cheezborger schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:25:

Ontevreden boeren en Urk om maar wat te noemen, SGP en CDA verliezen wat in die hoek?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
Kyumia schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:29:
Waar zijn de huidige exit-polls op gebaseerd? Iedereen doet al alsof dit de uitslag wordt :?
Nee. En de naam exit polls moet je een idee geven hoe ze hierbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Volgens mij de standaard 3000 telefoontjes plus wat mensen bij 45 stembureaus hebben gezegd toen ze naar buiten liepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Op interviews van mensen die stemlokalen verlaten. "Wat heeft u gestemd?"

Dus briefstemmen zitten er niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:44
VVD, CDA, D66, Volt

Met JA21 hebben ze ook een meerderheid in de Senaat

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet zeggen dat ik er tijdens een warme douche nog even over nagedacht heb.

Op zich misschien maar beter dat FVD een beetje wint... Scheelt een hoop gezeik over stemfraude. En waarschijnlijk hebben veel mensen tegen de coronamaatregelen gestemd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:35

DDX

Tja die exit poll doen ze zodat ze 2 uur kunnen vullen op tv.
Of je wacht gewoon tot de uitslagen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
PatrickH89 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:29:
[...]

Misschien dat D66 groter dan CDA iets kan betekenen hiervoor. Ik weet ook niet wat ze met de eerste kamer willen. Ik vraag me af of D66 een groenere partner erbij kan eisen. GL, PvdA of zelfs PvdD (hoewel die waarschijnlijk ook te radicaal is voor D66, maar die willen wellicht graag meedoen itt GL en PvdA).
Je verwacht van de partij van de Nederlandse Belofte stijl Amerikaanse Tech marketing met enorme voetafdruk in het verder scheef zetten van woningmarkt en structuren van regionale decentralisatie en financiering dat ze iets anders gaan doen dan doen alsof ze progressief zijn?

_/-\o_

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

DDX schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:31:
Denk aan de kijkcijfers! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
DDX schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:31:
Of je schakelt gewoon over 2 uur in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 18:39

MetalPool

Boe!

Wat ik alleen niet helemaal begrijp is het volgende:

Mijn vrouw telt nu al een paar jaar de stemmen hier in Hoorn....ze zijn net begonnen. Dat is zo op alle locaties hier.....hoe kunnen ze nu deze uitslag al benoemen?? Kan iemand mij dat uitleggen? Want bij D66 vieren ze al feest....hoe in godesnaam als er nog amper geteld is!

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

horizon1978 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:29:
[...]

Hiermee onderschat je een deel van de fvd stemmers.
Nee, wel de stemmers van 4 en 2 jaar terug hadden oprecht het idee op een verfrissende partij met nieuwe ideeën (meer democratie, zakenkabinet) te stemmen. Maar na afgelopen jaren met alle gedonder (Otten eruit gezet, zetelrover van Haga erbij, antisemitisch/racistisch gedoe, complotdenken, etc etc) is het toch echt niet anders dan een proteststem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:03

FreakNL

Well do ya punk?

horizon1978 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:30:
[...]

Volgens mij de standaard 3000 telefoontjes plus wat mensen bij 45 stembureaus hebben gezegd toen ze naar buiten liepen.
Je krijgt gewoon een 2e stembiljet. Dus ook anoniem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:31:
Moet zeggen dat ik er tijdens een warme douche nog even over nagedacht heb.
Weird man. Het laatste wat ik tijdens een douche doe is denken over politiek. Maar nou je het zegt, die dame van Splinter.... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:28:
Niemand heeft vertrouwen in dat andere partijen het beter zouden kunnen doen, dus ja tevreden in die zin.
Spreek voor jezelf, uiteraard. :P Ik heb niet voor niets buiten de coalitie gestemd -- ik wil dat de in het verleden behaalde "resultaten" geen garantie zijn voor de toekomst.

Als dit echt het beste is dat we met z'n allen voor elkaar kunnen krijgen dan, tja, krijgen we de regeringen die we verdienen, I suppose.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
MetalPool schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:32:

Mijn vrouw telt nu al een paar jaar de stemmen hier in Hoorn....ze zijn net begonnen. Dat is zo op alle locaties hier.....hoe kunnen ze nu deze uitslag al benoemen?? Kan iemand mij dat uitleggen? Want bij D66 vieren ze al feest....hoe is godesnaam als er nog amper geteld is!
Exit polls...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
MetalPool schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:32:

Mijn vrouw telt nu al een paar jaar de stemmen hier in Hoorn....ze zijn net begonnen. Dat is zo op alle locaties hier.....hoe kunnen ze nu deze uitslag al benoemen?? Kan iemand mij dat uitleggen? Want bij D66 vieren ze al feest....hoe in godesnaam als er nog amper geteld is!
Het is geen uitslag het is een pol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:35
Dit:

Ipsos heeft maandag en dinsdag bij 25 stembureaus en vandaag bij 45 stembureaus mensen gevraagd op welke partij ze hebben gestemd. Het is dus een peiling, maar dan niet met de vraag waarop mensen gáán stemmen, maar waarop ze hébben gestemd. De bezoekers van de stembureaus vormen een afspiegeling van het electoraat.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 16-09 21:41
Virtuozzo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:32:
[...]

Je verwacht van de partij van de Nederlandse Belofte stijl Amerikaanse Tech marketing met enorme voetafdruk in het verder scheef zetten van woningmarkt en structuren van regionale decentralisatie en financiering dat ze iets anders gaan doen dan doen alsof ze progressief zijn?

_/-\o_
Tja, we hebben natuurlijk niet allemaal jouw kennis van alle achterkamerpolitiek, hè. Een beetje minder sarcasme en negativiteit zou je ook sieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Virtuozzo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:32:
[...]

_/-\o_
In dit kader is het opmerkelijk dat CDA nu 2x met Rutte geregeerd heeft, 2x behoorlijk verloren heeft de verkiezingen daarna, en nu waarschijnlijk tóch weer met Rutte in zee gaan. :z

Nog een tijdje en dan kunnen ze zichzelf opheffen. 8-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:03

FreakNL

Well do ya punk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 18:39

MetalPool

Boe!

Oke duidelijk, in a way. Maar waarom schreeuwt de Media dan alsof het allemaal al vast staat?

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
De exit-polls geven een goede indicatie waar de uitslag naar toe gaat, definitief is het zeker nog niet.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
PatrickH89 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:34:
[...]

Tja, we hebben natuurlijk niet allemaal jouw kennis van alle achterkamerpolitiek, hè. Een beetje minder sarcasme en negativiteit zou je ook sieren.
Daarnaast verteld hij altijd hoe alle partijen behalve de VVD het niet snappen hoe je campagne voert, marketing, etc. Nu laat D66 zien dat ze het blijkbaar toch wel snappen, en is het ook niet goed blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
PWM schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:10:
Kaag profiteert optimaal van een zeer softe aanpak van de journalisten/media. Waar Klaver en Ploumen nog wel lastige vragen kregen, heeft Kaag alleen bij Nieuwsuur wat last gehad.
De Klaver-aanpak van 4 jaar terug eigenlijk. Die werd toen ook in de media op handen gedragen.

Ik snap nog steeds niet dat D66 zo hoog kan komen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Meen me te herinneren dat de exit polls de afgelopen jaren vaak te positief waren voor links en bijv. de VVD en PVV altijd nog een zeteltje erbij kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
MetalPool schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:34:
[...]

Oke duidelijk, in a way. Maar waarom schreeuwt de Media dan alsof het allemaal al vast staat?
Anders kijkt er geen hond meer naar die programma's.
Maar ja, zelfs Tyl Beckand zit bij RTL.... konden ze niemand beters vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:25:
Vreemd. Op basis van een gesprek wat ik vanmiddag had met een collega die uit een D66-huis kwam die teleurgesteld was over het verloochenen van het raadgevend referendum, waar juist D66 altijd voor streed, in het kabinetsakkoord van 2017 om maar mee te mogen doen verbaasd deze voorlopige uitslag me wel.

Ik heb D66 gestemd ondanks het standpunt aangaande het correctief referendum. Referenda zijn kut, complexe zaken zijn niet te vatten in een ja/nee vraag, helaas is D66 voor die ellende. De jaren Van Mierlo zijn al lang lang geleden en voor veel mensen onder de 40 (bijna) unknown history.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
dawg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:34:
[...]

In dit kader is het opmerkelijk dat CDA nu 2x met Rutte geregeerd heeft, 2x behoorlijk verloren heeft de verkiezingen daarna, en nu waarschijnlijk tóch weer met Rutte in zee gaan. :z

Dat verhaal werd ook altijd over D66 verteld, blijkt toch mee te vallen dit jaar :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:36
[...]

Waar kijk jij naar dan? TMF?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Standaard media tegewoordig, alles moet simpel, eenvoudig en snel zijn, tijd voor nuance is er niet, er moet direct wat op TV/Internet staan.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
RodeStabilo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:25:

Ik moet eerlijk zeggen dat dit voor mij altijd een minpunt van D66 was. Net als de gekozen burgemeester (who de the fuck cares?)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:31:
Op zich misschien maar beter dat FVD een beetje wint... Scheelt een hoop gezeik over stemfraude. En waarschijnlijk hebben veel mensen tegen de coronamaatregelen gestemd...
En het maakt het een beetje levendig, hè? Ruzies, scheuringen.
Met 7 zetels voor FvD haal je in een klap 4 toekomstige nieuwe partijen de kamer in :P

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 17-03-2021 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55
Zijn er enige cijfers bekend over wat 70+ zo'n beetje stemt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:35:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat dit voor mij altijd een minpunt van D66 was. Net als de gekozen burgemeester (who de the fuck cares?)
Zelfde, dingen waar ik niks mee heb, maar zeker gekozen burgermeester is zoiets irrelevants voor mij dat ik me er ook niet druk over maak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
danslo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:36:
Goede vraag.. Ik denk zelf vvd en cda

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Iemand @PWM nog gezien?
Zijn uitslag was toch een beetje anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
[...]

Dat doen ze niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Señor Sjon schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:35:
[...]

Strijd bleek al snel om plek 2 te gaan, heel veel tactische stemmen geoogst verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Ligt aan de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 22:56
dawg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:34:
[...]

Met zoveel kleine partijen is het vrijwel niet te doen om een regering te vormen zonder de grotere centrum partijen. Dus D66 en CDA doen eigenlijk altijd mee.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Sissors schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:35:
[...]

Daarnaast verteld hij altijd hoe alle partijen behalve de VVD het niet snappen hoe je campagne voert, marketing, etc. Nu laat D66 zien dat ze het blijkbaar toch wel snappen, en is het ook niet goed blijkbaar.
Kijk je uit voordat je me weer woorden in de mond gaat leggen en wat gaat triggeren? Want dit is flauwekul.

Daarbij, hiermee zeg je ook dat het soort toepassingen zoals we dat in het VK gezien hebben bij Brexit, precies dezelfde als in die campagne toegepast, helemaal ok zijn.

Misschien even nadenken voor dat je vanuit perceptie op iemand probeert te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Sissors schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:35:
[...]

Dat verhaal werd ook altijd over D66 verteld, blijkt toch mee te vallen dit jaar :P .
Kaag heeft een sterke campagne gevoerd, en ze had het voordeel dat ze helemaal geen associaties opriep met Pechtold of Jetten. Ze is immers een vrouw.

Tenminste, dat vermoed ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

De Klaver-aanpak van 4 jaar terug eigenlijk. Die werd toen ook in de media op handen gedragen.

Waarom niet? Ben je richting de rechterhelft, maar wil je VVD niet vanwege wat voor reden dan ook (schandalen, of dividendbelasting gedoe bijvoorbeeld), en je wil geen partij op basis van geloof, dan heb je weinig alternatieven als je niet naar extremer rechts wil.

Verbaasd mij eigenlijk dat voorgaande verkiezingen D66 zoveel kleiner was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Traditioneel veelal CDA, ook VVD, echter in relatie tot sociale geografie en geodemografie PvdA (randstad, urban).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:36:
Iemand @PWM nog gezien?
Zijn uitslag was toch een beetje anders...
Die kijkt zichzelf in de spiegel vol ongeloof aan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tjsa, ijzersterke lijsttrekker, maar vooral hebben ze het klimaatgoed naar zich toe weten te trekken. Heel veel Nederlanders vinden dat het belangrijkste issue waar we mee te maken hebben, en dan kan je kiezen voor GL, PvdD waarbij je weinig kans hebt dat ze mee gaan doen en waar je een hoop linksigheid bij meekrijgt wat niet iedereen graag wil, of D66. Ik snap dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MneoreJ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:33:
[...]

Spreek voor jezelf, uiteraard. :P Ik heb niet voor niets buiten de coalitie gestemd -- ik wil dat de in het verleden behaalde "resultaten" geen garantie zijn voor de toekomst.

Als dit echt het beste is dat we met z'n allen voor elkaar kunnen krijgen dan, tja, krijgen we de regeringen die we verdienen, I suppose.
Ik spreek duidelijk niet voor mijzelf gezien het resultaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Virtuozzo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:38:
[...]

Kijk je uit voordat je me weer woorden in de mond gaat leggen en wat gaat triggeren? Want dit is flauwekul.

Daarbij, hiermee zeg je ook dat het soort toepassingen zoals we dat in het VK gezien hebben bij Brexit, precies dezelfde als in die campagne toegepast, helemaal ok zijn.

Misschien even nadenken voor dat je vanuit perceptie op iemand probeert te springen.
Let je wel op dat je me geen dingen in de mond gaat leggen? Zoals dat ik zaken rond Brexit referendum prima vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sissors schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:36:
[...]

Zelfde, dingen waar ik niks mee heb, maar zeker gekozen burgermeester is zoiets irrelevants voor mij dat ik me er ook niet druk over maak.
De stokpaardjes, altijd zo'n ding bij D66.
Referendum, gekozen burgemeester, donorkeuze etc. Ik heb er vrij weinig mee.
Maar verder vaak best redelijk doordachte plannen.

Die gaan nu verzilveren met meerdere zware ministersposten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Sissors schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:39:
[...]

Waarom niet? Ben je richting de rechterhelft, maar wil je VVD niet vanwege wat voor reden dan ook (schandalen, of dividendbelasting gedoe bijvoorbeeld), en je wil geen partij op basis van geloof, dan heb je weinig alternatieven als je niet naar extremer rechts wil.

Verbaasd mij eigenlijk dat voorgaande verkiezingen D66 zoveel kleiner was.
D66 werd vaak afgestraft als ze een keer aan de regering hadden meegaan. In oppositie trekken ze veelal meer stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
@Virtuozzo
D66 heeft inderdaad goed gebruik gemaakt van de 'hulp'... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:41:
@Virtuozzo
D66 heeft inderdaad goed gebruik gemaakt van de 'hulp'... ;)
Yup. Ten koste van de laatste reële progressieve scholen in het Nederlandse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:40:
Ik spreek duidelijk niet voor mijzelf gezien het resultaat _/-\o_
Vergeet niet dat "iedereen" (want daar had je het over) met politiek die integer handelt ook "iedereen" betekent. Niet "de meerderheid die op ons gestemd heeft".

Dat we daar consequent over heen stappen zorgt al voor genoeg ellende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:44
Briefstemmen zitten misschien nog niet goed genoeg in de poll, kan nog wel invloed hebben op de wat meer traditionele partijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MneoreJ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:42:
[...]

Vergeet niet dat "iedereen" (want daar had je het over) met politiek die integer handelt ook "iedereen" betekent. Niet "de meerderheid die op ons gestemd heeft".

Dat we daar consequent over heen stappen zorgt al voor genoeg ellende.
Je moet dan beter de context lezen, iedereen die VVD-D66 heeft gestemd.
Pagina: 1 ... 21 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/