De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.214 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 06:23
Laguna schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:53:
Even ter herinnering voor de mensen die geen voorstander van een corona paspoort zijn, dan doe je er goed aan om niet op de partijen te stemmen die voor deze motie hebben gestemd:

[Afbeelding]
Lijkt me inderdaad een prima punt om je stem op te baseren. Ik kan het maar moeilijk begrijpen waarom we in Nederland ook "freedom" mensen hebben (dacht echt dat dat een USA-dingetje was) die dit een slecht plan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:57
En ter info: dat paspoort gaat vooral ook om testen en of je het wel of niet gehad hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Bluebe schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:30:
[...]

Ja het immigratie riedeltje begint nu toch wel te vervelen, debat na debat na debat hetzelfde. Dit terwijl er zoveel andere belangrijke punten zijn. Als hij iets zou matigen op sommige uitspraken dan is er best een kans dat partijen met de PVV willen regeren. Natuurlijk hoeft hij nu niet opeens tijdens een debat de woorden terug te nemen want dat is nogal politieke zelfmoord, maar zo komt hij nergens.
Wilders wil helemaal niet regeren of uberhaupt iets bereiken. Hij wil ennkel stennis schoppen. Hij wil geen (te) grote partij. In 2017 voerde hij vrijwel geen campagne, want zijn partij was eigenlijk te groot geworden. Hij had de controle niet meer.

Woorden, maar geen daden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
D-e-n schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:11:
En ter info: dat paspoort gaat vooral ook om testen en of je het wel of niet gehad hebt.
Volgens mij gaat het ook om vaccinaties? Dat lijkt me best handig om te weten. Het lijkt me met het oog op de puinhoop die Europa is best nuttig is om te weten of iemand gevaccineerd is of immuun is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 07:42
Of je voor of tegen bent, Volt heeft nu al gezorgd voor meer EU in het laatste debat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
D-e-n schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:03:
@Ankona
Ik vond Klaver beter dan Hoekstra.

Valt me op dat Hoekstra wel vaak bij Jinek zit overigens.
Mag je vinden maar ik kan me daar niets bij voorstellen. In debat met Hoekstra kwam hij met wat plannen die Hoekstra makkelijk, onderbouwd, af kon schieten. Daar kon hij niet op inhaken en alleen maar in herhalingen vallen. In debat met Segers had hij al helemaal niets te zeggen. Echt een heel zwak en onzeker optreden.

(Hoekstra zelf werd vervolgens door Rutte in de hoek gezet zonder dat deze hem inhoudelijk aanviel. Maar ja, Rutte is dan ook al jaren erkend verbaal erg sterk. Inhoudelijk staat hij meer ter discussie)

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:47

drooger

Falen is ook een kunst.

(jarig!)
Azarkan heeft nu ook in stijl gereageerd op Lubach zijn Nieuwsuur nummer:

https://twitter.com/i/status/1371934405892145158

Mooi om te zien dat hij er zo mee om gaat, zouden meer politici mogen doen. :)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Ankona schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:23:
[...]

Mag je vinden maar ik kan me daar niets bij voorstellen. In debat met Hoekstra kwam hij met wat plannen die Hoekstra makkelijk, onderbouwd, af kon schieten. Daar kon hij niet op inhaken en alleen maar in herhalingen vallen. In debat met Segers had hij al helemaal niets te zeggen. Echt een heel zwak en onzeker optreden.

(Hoekstra zelf werd vervolgens door Rutte in de hoek gezet zonder dat deze hem inhoudelijk aanviel. Maar ja, Rutte is dan ook al jaren erkend verbaal erg sterk. Inhoudelijk staat hij meer ter discussie)
Ik heb er verder niks van gezien, zou willen dat ik het zou kunnen volgen, maar helaas niet mogelijk, maar ik vraag me wel een beetje af. Is hij afgebluft of is het inderdaad zo dat Rutte daadwerkelijk sterke argumenten (die ook ge-fact-checked kunnen worden) had en hem zo in een hoek zette?

Het probleem wat ik (in mijn gedachten) bij Rutte zou hebben, is dat het vooral gaat om de ideeën van de VVD, en die zijn aantoonbaar (nouja, zo zie ik het iig) niet geweldig, dus ja, in hun plaatje is niks anders mogelijk dan wat zij doen. Ik heb echter het idee dat zij vooral hun eigen realiteit als "de realiteit" willen pushen en daardoor is elke andere realiteit al bij voorbaat een kansloze realiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
@Snowdog Punt was dat Hoekstra en Rutte inhoudelijk niet echt met elkaar oneens waren. Hoekstra probeerde wel een aanvalletje te plaatsen maar Rutte pareerde dat met een opmerking over de WW en sloeg vervolgens een vaderlijke toon aan dat hij Hoekstra er graag weer bij wil hebben. Onder die beschermende overheersende vleugel van vader Rutte kon Hoekstra zich niet los praten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
Ankona schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:35:
@Snowdog Punt was dat Hoekstra en Rutte inhoudelijk niet echt met elkaar oneens waren. Hoekstra probeerde wel een aanvalletje te plaatsen maar Rutte pareerde dat met een opmerking over de WW en sloeg vervolgens een vaderlijke toon aan dat hij Hoekstra er graag weer bij wil hebben. Onder die beschermende overheersende vleugel van vader Rutte kon Hoekstra zich niet los praten.
Ik vind het enigszins jammer dat debatten tegenwoordig meer om dat soort dingen gaan. Het zou wmb meer om inhoud moeten gaan dan om toneelstukjes en wie de betere populist is en de betere one-liners (of multiple liners) heeft. Maar goed, helaas niet het geval. Heb wel het idee dat de media het daar enigszins laat afweten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Dat lijkt vooral een kwestie van perspectief te zijn dan. Want hoewel Klaver wel eens beter was kwam Hoekstra in mijn ogen niet verder dan door Klaver heen kakelen. Ik had ook niet idee dat hij zijn feiten op orde had inzake de Europese wetten. En dat was niet voor het eerst.

Hetzelfde met Kaag. Hier vinden veel mensen, waaronder ikzelf, haar niet zo sterk maar dat schijnen veel kijkers dan weer anders te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Laguna

Connaisseur

Ik heb een voorgevoel dat de uitslagen aanzienlijk gaan afwijken van de peilingen. Nog zo'n 21 uur voor de eerste exit polls.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:59

defiant

Moderator General Chat
Snowdog schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:39:
Ik vind het enigszins jammer dat debatten tegenwoordig meer om dat soort dingen gaan. Het zou wmb meer om inhoud moeten gaan dan om toneelstukjes en wie de betere populist is en de betere one-liners (of multiple liners) heeft. Maar goed, helaas niet het geval. Heb wel het idee dat de media het daar enigszins laat afweten.
Eens, maar dat is eigenlijk al heel lang zo. Voor een echt inhoudelijk verkiezingsdebat moet je helaas ver terug in de tijd.

De media spelen hierin inderdaad een kwalijke rol, ze hebben zelf gekozen voor vorm waarin beeldvorming en marketing door politici zelf de boventoon mag voeren en z.g.n. kritisch zijn wordt verward met partijdigheid.

Het probleem is dat gematigde politici hierin het meest slachtoffer worden, aangezien hierdoor kwesties hierdoor nooit echt inhoudelijk aan bod komen door de beeldvorming en marketing. Ik zou het hierdoor geen gek idee vinden als vanuit de gematigde politiek er initiatieven zouden komen om het debat inhoudelijker te voeren door bijvoorbeeld een debatinstituut op te richten die zich hierop focust.

Ik zou het debat ook graag breder willen zien. Bijvoorbeeld in de aanloop naar de verkiezingen elke avond een onderwerp 1 a 2 uur lang uitdiepen met experts, mensen uit de praktijk en vertegenwoordiging van partijen.

Stel je bijvoorbeeld een debat avond met als onderwerp veiligheid en justitie, waarin bijvoorbeeld de gevolgen van bezuinigingen aan bod komen en de opkomst van grote criminaliteit, om maar eens onderwerp te benoemen wat zwaar onderbelicht is tijdens deze verkiezingen. Ik denk dat mensen dan toch wel tot andere inzichten zouden komen.

Of neem bijvoorbeeld het onderwerp zorg of onderwijs. Maar nu worden politici in staat gesteld om binnen hun eigen bubbel hun eigen werkelijkheid te creëren met marketing en beeldvorming, waarin bij iedere kritische benadering allang gesmoord is.

In algemeen vond ik dit voor de staat van de democratie en het daadwerkelijke duidelijk maken van keuzes op belangrijke onderwerpen dit absoluut geen goede verkiezingscampagne. En dan druk ik me nog eufemistisch uit.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RobinNL schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:05:
[...]

Nu je het zegt. Hij zit er wel heel vaak inderdaad.

Ik heb vanavond ook naar het debat gekeken en ik vond Klaver ook beter dan Hoekstra. Hoekstra heeft me eigenlijk nooit echt kunnen overtuigen, maar dat ligt aan mij.
Ik vond de confrontatie tussen die twee de zwakste van de hele avond, enkel zeggen dat de ander geen gelijk heeft maar de eigen punten kwamen niet echt uit de verf.

Segers vond ik vrij zwak vanavond, redelijk onverwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Laguna schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:55:
Ik heb een voorgevoel dat de uitslagen aanzienlijk gaan afwijken van de peilingen. Nog zo'n 21 uur voor de eerste exit polls.
Zou best kunnen met nog ruim 2/3 kiezers zwevend aan de vooravond naar ik heb begrepen.

Ik weet niet of dat andere verkiezingen ook zo was, ik heb daar nooit zo op gelet. Het komt bij mij wel over als een heel groot deel wat nog zweeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:23
D-e-n schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:40:
Want hoewel Klaver wel eens beter was kwam Hoekstra in mijn ogen niet verder dan door Klaver heen kakelen. Ik had ook niet idee dat hij zijn feiten op orde had inzake de Europese wetten. En dat was niet voor het eerst.
Had vooral het gevoel dat Klaver een hele rits cijfers uit z'n hoofd geleerd had en gehaast op zoek was naar iets wat Hoekstra niet wist. Die was daar op voorbereid en kaatste de bal steeds terug, wat bij Klaver beter ging dan bij Rutte.

Het laatste woord niet gebruiken om Wobke van repliek te dienen maar de presentator te bedanken en iedereen als een staatsman op te roepen te gaan stemmen was wel een bazen-actie.

@Laguna
Dat gevoel heb ik ergens ook, maar geen idee wie er veel beter en wie veel slechter gaat scoren. Denk dat Rutte en Marijnissen vanavond goede zaken hebben gedaan, bij de kleintjes kon Eerdmans zich profileren doordat Baudet niet leverde en vooral Azarkan blijft me verrassen.

@Indoubt
Dat lijkt me sterk, 2 weken geleden was het nog 1 op de 5:
Politieke partijen kunnen er niet blindelings van uitgaan dat hun kiezers bij de verkiezingen weer op hen zullen stemmen. Slechts iets meer dan de helft van de kiezers (54 procent) zegt dat ze op dezelfde partij zullen stemmen als in 2017. Eén op de vijf kiezers twijfelt nog en 23 procent stapt over naar een andere partij. Dat blijkt uit onderzoek van de Vrije Universiteit en onderzoeksinstituut Kieskompas onder leiding van politicoloog André Krouwel.

"Het is eigenlijk absurd dat de rechtse politici zoveel in de media zijn, want op rechts zijn kiezers al veel meer geland dan op links. De twijfel bij linkse kiezers komt vooral doordat ze wel zien dat links geen meerderheid kan halen. Daarom kijken ze wie een volgend kabinet iets links kan kleuren en dan maakt de PvdA meer kans dan GroenLinks. De komende weken zijn dus vooral cruciaal voor Lilianne Ploumen, om te bewijzen dat ze kans maakt om deel uit te maken van een nieuw kabinet."

[ Voor 35% gewijzigd door hoevenpe op 17-03-2021 00:40 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
*O* Verkiezingsdag *O*

Wat je keus ook is, ga stemmen!
Het blijft elke keer bijzonder om te mogen doen, ga je niet stemmen dan moet je de komende 4 jaar ook niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 06:47:
*O* Verkiezingsdag *O*

Wat je keus ook is, ga stemmen!
Het blijft elke keer bijzonder om te mogen doen, ga je niet stemmen dan moet je de komende 4 jaar ook niet klagen.
In plaats van loze statements zou je je beter kunnen afvragen waarom men niet stemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Snowdog schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:19:
[...]

Volgens mij gaat het ook om vaccinaties? Dat lijkt me best handig om te weten. Het lijkt me met het oog op de puinhoop die Europa is best nuttig is om te weten of iemand gevaccineerd is of immuun is?
Ja ontzettend handig om te weten wie je moet uitsluiten van deelname aan de maatschappij. Een stem voor deze partijen is een stem voor discriminatie en tegen privacy. Een Corona paspoort is een stap die je niet moet willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Net gestemd en er was niemand. Moeilijkste stukje was mijn stembiljet binnen in die bus stampen. 8)7

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Zo, de daad gedaan. Was als eerste op ons 'dubbele' stembureau (de rij werd gesplitst naar 2 stembureaus). De nieuwe procedure was allemaal wat onwennig, men was duidelijk zoekende naar hoe de logistiek moet werken, zeker omdat er wat kruisende verkeersstromen waren.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Erapaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:46:
[...]

Ja ontzettend handig om te weten wie je moet uitsluiten van deelname aan de maatschappij. Een stem voor deze partijen is een stem voor discriminatie en tegen privacy. Een Corona paspoort is een stap die je niet moet willen nemen.
Als er meerdere manieren zijn om aan te tonen dat je geen corona hebt is het dus geen uitsluiting. Dan nog kun je principieel tegen zijn maar dan is het gevolg dat je deze zomer geen ander land in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
D-e-n schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:51:
[...]

Als er meerdere manieren zijn om aan te tonen dat je geen corona hebt is het dus geen uitsluiting. Dan nog kun je principieel tegen zijn maar dan is het gevolg dat je deze zomer geen ander land in komt.
Het gaat om de verkiezingen, het laat de integriteit van de partijen zien. Elke partij die voor heeft gestemd is per definitie af wat mij betreft.

De EU heeft vrij verkeer van mensen en goederen, zonder inzicht in medische gegevens!
Daarnaast gaat test uitslagen tonen praktisch lastig worden, waardoor er reële kans is dat coronapaspoort alsnog afglijdt naar vaccinatie paspoort.

Deze stap moet je dus gewoon moet nemen, hier ligt de grens. Zo’n medisch paspoort gaat nooit meer weg als er eenmaal geïnvesteerd is in de technologie. Vanaf dan wordt het heel makkelijk om mensen op medische gronden uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Snowdog schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:39:
[...]

Zo'n debat is leuk om te kijken maar als kiezer word je er niet wijzer van. Het is vooral een wedstrijd. Zie een Marijnissen die inhoudelijk een stuk minder in te brengen heeft maar toch een Kaag volledig in kan pakken. Is voor mij echt geen reden om SP te stemmen, vind het wel leuk om te zien.
Of hoe Wilders en Rutte op eredivisie niveau elkaar onderuit proberen te halen (maar beiden blijven staan). Gewoon mooi om te zien.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
[...]

Er is eerlijk gezegd in al deze (ook de mijne) beschouwingen wel heel duidelijk om te zien wat iemand zijn politieke voorkeur is. Ik zag het namelijk helemaal niet zoals jij.

Ik vond Klaver persoonlijk prima. Hoekstra was hier juist degene die ‘nietes’ riep zonder echt te onderbouwen. Hierdoor verzandde het debat in welles/nietes. Had Klaver zich overigens niet in moeten laten meesleuren. Ik vind het ook een erg zwak argument dat GL de vervuilers de grens over jaagt als je zelf eigenlijk gewoon niets doet. De cijfers zitten hier mi toch wel aan de kant van Klaver.

Tussen Klaver en Segers was onwennig voor beide, maar dat kwam eerder door de onzinstelling. Beetje een lage aanval op het niet willen meeregeren van GL. High horse van Segers viel me wat tegen.

Kaag/Wilders was voor mij gewoon Kaag op inhoud. En die belediging van Wilders was onder de gordel. Wilders zorgt sowieso voor oppervlakkig debat met zijn getier. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand dat optreden sterk vond.

Links/links debatten waren slappe debatten. Ploumen/Marijnissen kon ik echt helemaal niets mee.

Wilders/Rutte was weer een herhaling van zetten. Schijnvertoning, maar slim van Rutte om Wilders bij zijn eerste antwoord meteen buiten spel te zetten.

Nog ergere schijnvertoning was Hoekstra/Rutte. Hartstikke rechts beleid, maar elkaar aanvallen dat de ander minder oog heeft voor de gewone man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Napo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:19:
In plaats van loze statements zou je je beter kunnen afvragen waarom men niet stemt
Dat mensen klaar zijn met de gevestigde orde en denken dat het toch niets uitmaakt snap ik, maar niet stemmen lost dat niet op. Dan 'kies' je juist de status-quo, is er niemand die namens jou in de Kamer het woord voert.

Dit jaar is het aantal nieuwe/kleine partijen wat de kiesdrempel haalt groter dan ooit, daar zit vast ook wel een partij bij die in grote lijnen met jouw ideeën overeenkomt: Bij1, Denk, PvdD, Splinter, Volt, BBB, JA21 of desnoods FvD. Er was nog nooit zoveel keuze...

Net gestemd, was rustig en goed geregeld. Enige minpuntje was dat ik het rode potlood niet mee mocht nemen, had die aan mijn 6 jarige dochter beloofd om een mooie tekening mee te kunnen maken. :)

[ Voor 12% gewijzigd door hoevenpe op 17-03-2021 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
PatrickH89 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:08:
[...]

Er is eerlijk gezegd in al deze (ook de mijne) beschouwingen wel heel duidelijk om te zien wat iemand zijn politieke voorkeur is. Ik zag het namelijk helemaal niet zoals jij.

Ik vond Klaver persoonlijk prima. Hoekstra was hier juist degene die ‘nietes’ riep zonder echt te onderbouwen. Hierdoor verzandde het debat in welles/nietes. Had Klaver zich overigens niet in moeten laten meesleuren. Ik vind het ook een erg zwak argument dat GL de vervuilers de grens over jaagt als je zelf eigenlijk gewoon niets doet. De cijfers zitten hier mi toch wel aan de kant van Klaver.

Tussen Klaver en Segers was onwennig voor beide, maar dat kwam eerder door de onzinstelling. Beetje een lage aanval op het niet willen meeregeren van GL. High horse van Segers viel me wat tegen.

Kaag/Wilders was voor mij gewoon Kaag op inhoud. En die belediging van Wilders was onder de gordel. Wilders zorgt sowieso voor oppervlakkig debat met zijn getier. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand dat optreden sterk vond.

Links/links debatten waren slappe debatten. Ploumen/Marijnissen kon ik echt helemaal niets mee.

Wilders/Rutte was weer een herhaling van zetten. Schijnvertoning, maar slim van Rutte om Wilders bij zijn eerste antwoord meteen buiten spel te zetten.

Nog ergere schijnvertoning was Hoekstra/Rutte. Hartstikke rechts beleid, maar elkaar aanvallen dat de ander minder oog heeft voor de gewone man.
Wat mij in het duel van Klaver/Hoekstra opviel was dat Klaver constant naar een statement toe wilde maar bij verweer niet op het antwoord inging maar in herhaling viel. Wat aan de presentatie storend was dat het Klaver meer toegestaan werd door Hoekstra heen te praten dan andersom.

Kaag/Wilders was gewoon een hele simpele overwinning voor Wilders. Kaag probeerde er met gestrekt been in te vliegen door Wilders zonder concrete argumenten op zijn (al dan niet vermeende) migratie agenda aan te vallen. Dit pareerde Wilders makkelijk waardoor de deur open stond om zijn standpunten in te brengen door gaten te schieten in het D66 programma/standpunten. Ik deel de standpunten van de PVV niet maar dit is debat technisch gewoon heel knap gedaan. Zwak was wel dat Wilders in een gewonnen race nog even na ging trappen over dat hoofddoekje in Iran. Dat was niet nodig en verzwakte vooral Wilders.

Al met al zullen er niet veel kiezers gaan schuiven. Alleen kan ik me niet anders voorstellen dan dat de PvdA wel wat verloren heeft. Ploumen was echt beschamend slecht.

(En mijn eigen voorkeur? zweef meestal een beetje tussen VVD en D66. Vandaag wordt het BBB)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 17:36

backupdevice

No Risk , Full Push

Tk55 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:13:
[...]

Wilders wil helemaal niet regeren of uberhaupt iets bereiken. Hij wil ennkel stennis schoppen. Hij wil geen (te) grote partij. In 2017 voerde hij vrijwel geen campagne, want zijn partij was eigenlijk te groot geworden. Hij had de controle niet meer.

Woorden, maar geen daden.
Woorden, zoals moeilijke keuzes maken. Zoals opstappen nav de toeslagen affaire. MR heeft een keuze gemaakt , maar dan alleen naar zijn eigen daden gekeken en geen verantwoordelijkheid genomen over zijn positie als leider van dit geheel.

Heel die riedel van Rutte over weglopen en beslissingen nemen. Zum kotsen.

Wilders tja... idd heeft hij geen zin om te regeren.

Vind het moeilijk deze keer. Qua persoonlijke omstandigheden is een stem op de VVD aan te raden , maar qua gevoel niet.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
backupdevice schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:43:
Vind het moeilijk deze keer. Qua persoonlijke omstandigheden is een stem op de VVD aan te raden , maar qua gevoel niet.
Je kunt altijd nog op iemand anders op de lijst stemmen als je de lijsttrekker niet blieft, herinner me van Lubach dat nummer 38 op de VVD lijst één van de weinige verkiesbare kandidaten op alle lijsten met ICT affiniteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 19-09 17:36

backupdevice

No Risk , Full Push

hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:46:
[...]

Je kunt altijd nog op iemand anders op de lijst stemmen als je de lijsttrekker niet blieft, herinner me van Lubach dat nummer 38 op de VVD lijst één van de weinige verkiesbare kandidaten op alle lijsten met ICT affiniteit is.
Idd dat is wat ik aan het overwegen ben

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan zeggen van Azarkan wat je wil, maar die reply op ZML is wel leuk gedaan :P

Blijft het nog steeds laf dat-ie niet naar Nieuwsuur kwam, want het blijven gewoon smoesjes, natuurlijk ;)

Edit:
Zie dat het gisteravond al gepost was. Ik had gezocht op Azarkhan, niet Azarkan. Mea culpa.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 17-03-2021 08:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:07
Goedemorgen iedereen!

Het is - eindelijk - 17 maart. Voor mij zijn de debatten wel een beetje gesloten. Vanaf morgen kunnen we gaan speculeren over hoe uit de gecreëerde rotzooi een kabinet te formeren.

Maar vandaag mag iedereen - tot 21.00 - uur naar de stembus. Reserveer wat tijd vandaag om je stem uit te brengen. Ga stemmen!

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
backupdevice schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:49:
Idd dat is wat ik aan het overwegen ben
Als ICT'er zie ik met lede ogen aan hoe dit soort kennis uit de Kamer verdwijnt, het recept voor enorm kostbare fiasco's en constant achter de feiten aanlopen nu we aan de vooravond staan van de vijfde industriële revolutie. Onbegrijpelijk hoe weinig partijen specialisten op dit vlak op de lijst hebben gezet.

Uiteindelijk net toch op Eerdmans gestemd, maar heb serieus gedacht aan Mark Strolenberg van de VVD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De grote dag :) Heeft voor mijn gevoel net 2 weken te lang geduurd.

Persoonlijk:
  • Hoop dat het huidige kabinet net 75 zetels haalt
  • Hoop dat de SP een beetje kan verrassen, ik vind Lilian Marijnissen enorm gegroeid. Ondanks dat ik het nergens met hen eens ben, zijn ze wel oprecht, in tegenstelling tot wat anderen in die hoek
  • Vrees voor grote FVD. Hopelijk snoept JA21 flink wat af. Die vallen vanzelf wel weer uit elkaar.
  • Hopelijk geen BIJ1
Dan nu, het moment waarop jullie allemaal gewacht hebben. Vanavond om 21.00 hoeft de tv niet aan, hier is de uitslag:

VVD 31
PVV 20
CDA 15
D66 20
GL 10
SP 11
PVDA 12
CU 6
PvdD 5
50plus 1
SGP 3
Denk 2
FVD 8
JA21 2
Volt 3
BBB 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 22:35

Cyphax

Moderator LNX
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:22:
[...]

Dat mensen klaar zijn met de gevestigde orde en denken dat het toch niets uitmaakt snap ik, maar niet stemmen lost dat niet op.
Misschien een gekke vraag, maarre, wat lost het op als ik vanmiddag wel naar de stembus ga, eigenlijk? Want om heel erg eerlijk te zijn is de kans aanwezig dat het vanmiddag regent, en ik denk "ach fuck het ook maar", en dat maakt geen zak uit omdat ik toch niet stem op VVD/CDA/PvdA/D66 en veel meer is er gewoon niet. Nooit geweest zolang als ik besta. Dus tja, niet stemmen, wel stemmen... als ik mijn stemrecht gebruik waar het voor is, dan gaat m'n stem eigenlijk gewoon verloren. De partij zal toch niet meedoen. Dus wat lost wel stemmen dan op? Veel meer keus is er niet op verkiezingsdag.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 17-03-2021 09:34 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Cyphax schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:33:
Dus tja, niet stemmen, wel stemmen... als ik mijn stemrecht gebruik waar het voor is, dan gaat m'n stem eigenlijk gewoon verloren. De partij zal toch niet meedoen.
Vond Azarkan daar gisteravond in het debat wel duidelijk over: hij heeft de afgelopen 4 jaar best wel wat zaken voor zijn achterban op de agenda weten te krijgen, geen wereldschokkende veranderingen maar wel zaken die relevant zijn en voor mensen het verschil kunnen maken.

Ook jouw partij kan dat doen, mits ze net als Denk zich in de kamer constructief opstellen. Met de FvD en in mindere mate PVV is dat inderdaad lastig, maar SGP, PvdD, SP en straks ook Volt en JA21 kunnen best dingen voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 19-09 12:08

Basszje

Reisvaap!]

defiant schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 00:01:
[...]

De media spelen hierin inderdaad een kwalijke rol, ze hebben zelf gekozen voor vorm waarin beeldvorming en marketing door politici zelf de boventoon mag voeren en z.g.n. kritisch zijn wordt verward met partijdigheid.

Het probleem is dat gematigde politici hierin het meest slachtoffer worden, aangezien hierdoor kwesties hierdoor nooit echt inhoudelijk aan bod komen door de beeldvorming en marketing.
IK weet niet wie je 'gematigd' noemt maar een partij als D66 is nou ook niet bepaald vies van marketing en beeldvorming. De rest van de voormalige regeringspartijen ook niet. In de campagne precies het tegenovergesteld beweren van het beleid wat ze al 10 jaar uitvoeren. Beetje makkelijk om dat op het bordje van 'de rest' te schuiven.
Ik zou het debat ook graag breder willen zien. Bijvoorbeeld in de aanloop naar de verkiezingen elke avond een onderwerp 1 a 2 uur lang uitdiepen met experts, mensen uit de praktijk en vertegenwoordiging van partijen.
Auw, de kijkcijfers :+ Dat zou een soort zomergasten worden, maar saaier. Mij lijkt het ook belangrijk daar niet van, maar dat weinig mensen gaan dat echt bekijken, en zeker niet de mensen die nog wel bijgespijkerd kunnen worden op onderwerpen.

In dit soort topics behandeld iedereen het ook als een voetbalwedstrijd, ipv keuzes voor de toekomst, dan zou men imo ook wel hand in eigen boezem kunnen steken. Maar toegegeven de publieke omroep zou wel eens meer voor inhoud mogen kiezen.
[...]
. De partij zal toch niet meedoen.
Meedoen met wat :?

Overigens stemt 30% van de bevolking niet. Dat vertegenwoordigt een hoop zetels die het verschil kunnen maken. Moet je wel bereid zijn die 300 meter te lopen om een mening over het landsbestuur te hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Basszje op 17-03-2021 09:41 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
[...]

Misschien een gekke vraag, maarre, wat lost het op als ik vanmiddag wel naar de stembus ga, eigenlijk? Want om heel erg eerlijk te zijn is de kans aanwezig dat het vanmiddag regent, en ik denk "ach fuck het ook maar", en dat maakt geen zak uit omdat ik toch niet stem op VVD/CDA/PvdA/D66 en veel meer is er gewoon niet. Nooit geweest zolang als ik besta. Dus tja, niet stemmen, wel stemmen... als ik mijn stemrecht gebruik waar het voor is, dan gaat m'n stem eigenlijk gewoon verloren. De partij zal toch niet meedoen. Dus wat lost wel stemmen dan op? Veel meer keus is er niet op verkiezingsdag.
Ach, de CU zit ook met 5 zetels in de regering. Waarom zou een Volt met 5 zetels niet aan kunnen sluiten in een kabinet met D66. Waarom zou een PvdD met 5 zetels niet aan kunnen slutien in een kabinet met PvdA en GL?

Daarnaast kan een kleine partij noodzakelijk zijn voor een meerderheid voor een wetsvoorstel. Er zal dus zeker rekening gehouden moeten worden met die standpunten.

Dassen (Volt) zei het treffend: "Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg"

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik miste wel de gordijntjes....

Want tja, als je linksboven stemt is het 1 flapje opzij, stem je ergens rechts heb je een landkaart open....

Maar goed... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:05
Met stemmen ga je niks "oplossen". Met niet stemmen ook niet overigens. Gaat om het minste van twee kwaden, en het "wat als iedereen in mijn positie ook zo redeneert" argument. De enige manier waarop jouw partij niet "meedoet" is als ze zich consequent van elke stemming onthouden. Lijkt me sterk.

Vind je alle partijen precies exact even ruk in de verhoudingen die ze in de Kamers hebben, dan is niet stemmen een prima keus. Maar anders helpt alles dat de status quo een heel klein zetje geeft al meer dan helemaal niks.

Je kunt naast stemmen natuurlijk ook op andere manieren politiek engageren, dat vergeten mensen nogal eens, dus het is niet "of dat of niks".

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:37:
[...]
Ook jouw partij kan dat doen, mits ze net als Denk zich in de kamer constructief opstellen. Met de FvD en in mindere mate PVV is dat inderdaad lastig, maar SGP, PvdD, SP en straks ook Volt en JA21 kunnen best dingen voor elkaar krijgen.
Nederland heeft wel wat meer veranderingen nodig dan die minimale krenten die een klein partijtje al dan niet bijna in de pap geworpen krijgt. Ik word daar eigenlijk niet meer zo warm of koud van.
MneoreJ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:41:
[...]
Je kunt naast stemmen natuurlijk ook op andere manieren politiek engageren, dat vergeten mensen nogal eens, dus het is niet "of dat of niks".
Volgens mij is het dat in Nederland dus wel. Je zag de vorige keer met GroenLinks wat er gebeurt als er een partij aanschuift die eigenlijk wel graag achter z'n idealen blijft staan. Die werken ze er aan de onderhandelingstafel wel uit, want de richting gaat echt niet veranderen.

[ Voor 32% gewijzigd door Cyphax op 17-03-2021 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02:58
Last minute zwaar aan het twijfelen gebracht door volt. Normaal vvd(en rutte moet imo ook gewoon weer premier worden) maar volt heeft interessante standpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
https://nos.nl/artikel/23...verkiezingsuitslagen.html
Eerst de exitpoll
Precies om 21.00 uur brengen we op basis van onderzoeksbureau Ipsos een eerste exitpoll. Een exitpoll is nog geen uitslag, maar een peiling. Alleen is het geen peiling met de vraag wat mensen gáán stemmen, maar wat mensen daadwerkelijk gestemd hebben.
Zijn er nog plekken waar je al gedurende de dag de exit polls kunt volgen? Vroeger deden we dat niet in NL, maar dat zal in digitale tijden wel veranderd zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 19-09 12:08

Basszje

Reisvaap!]

Joris748 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:40:
[...]

Ach, de CU zit ook met 5 zetels in de regering. Waarom zou een Volt met 5 zetels niet aan kunnen sluiten in een kabinet met D66. Waarom zou een PvdD met 5 zetels niet aan kunnen slutien in een kabinet met PvdA en GL?
Zal ook nog maar eens herhalen, dat je niet in de regering *hoeft* te zitten om invloed te hebben. Veel partijen laten een ander geluid horen, doen voorstellen etc.

Voor Partij voor de dieren in het parlement kwam vond iedereen het 'geinige pro-goudvisgeluiden', terwijl voorstellen over duurzaamheid etc nu zeer serieus genomen worden. Een kleine partij kan een smaakmaker zijn in het publieke debat ( we hadden het immers anders ook nooit over uilen, en lavender gehad )

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 18:06
AMARONE schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:42:
Last minute zwaar aan het twijfelen gebracht door volt. Normaal vvd(en rutte moet imo ook gewoon weer premier worden) maar volt heeft interessante standpunten.
Dat Rutte weer premier wordt staat zo goed als vast, dus daar hoef je het niet van af te laten hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
AMARONE schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:42:
Op de links-rechts schaal is het verschil niet zo groot, zou vooral kijken naar je eigen EU standpunt.
Heel kort door de bocht: ben je voor meer of minder Brussel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 11:01
De Jonge was z'n rijbewijs vergeten en had een ongeldig paspoort mee.. Handig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 11:01
Straks lekker GroenLinks stemmen 👍

Blijft toch een raar gevoel dat een stem geen verschil maakt, maar dat stemmen ook juist wel een verschil maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Basekid schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:46:
mij viel eerder de auto op waarmee ie aan kwam rijden (prive auto dus). :+
had een ietwat meer bescheiden auto verwacht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oB8roo8B92iWs-FPMAEqMLeOAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ooWKYeLFTDyNhhCqjltqKafH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door _Bailey_ op 17-03-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:44
Zaten nog een paar goed zichtbare onklaar-gaten in ook. Dat ie dat dan niet even checkt van te voren :F

Anyway, net drive-thru gestemd, vervolgens drive-thru een bakkie+ ontbijtje opgepikt. Gemak dient de mens, zeg maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:30

Punkrocker

Mostly harmless

PWM schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:13:
De grote dag :) Heeft voor mijn gevoel net 2 weken te lang geduurd.

Persoonlijk:
  • Hoop dat het huidige kabinet net 75 zetels haalt
  • Hoop dat de SP een beetje kan verrassen, ik vind Lilian Marijnissen enorm gegroeid. Ondanks dat ik het nergens met hen eens ben, zijn ze wel oprecht, in tegenstelling tot wat anderen in die hoek
  • Vrees voor grote FVD. Hopelijk snoept JA21 flink wat af. Die vallen vanzelf wel weer uit elkaar.
  • Hopelijk geen BIJ1
Dan nu, het moment waarop jullie allemaal gewacht hebben. Vanavond om 21.00 hoeft de tv niet aan, hier is de uitslag:

VVD 31
PVV 20
CDA 15
D66 20
GL 10
SP 11
PVDA 12
CU 6
PvdD 5
50plus 1
SGP 3
Denk 2
FVD 8
JA21 2
Volt 3
BBB 1
De BBB een zetel?! Serieus?
Laten we hopen van niet. Zo'n one issue party met een hoog ikke ikke ikke gehalte.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:45:
[...]

Op de links-rechts schaal is het verschil niet zo groot, zou vooral kijken naar je eigen EU standpunt.
Heel kort door de bocht: ben je voor meer of minder Brussel...
Ik ben voor meer Europa mits er goed over nagedacht wordt. Het twijfelen zit hem ook deels in van, oké een nieuwe partij.. Wat gaan die straks bereiken of klapt het weer uit elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

_Bailey_ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:49:
[...]

[Afbeelding]
Wat had je dan verwacht, een Dacia?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
@_Bailey_
Die stemstraat, wassen ze je auto ook gelijk? :P

Is het trouwens een idee om een apart 'doe je voorspelling' draadje te starten om morgen te zien of we het beter weten dan @PWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Punkrocker schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:51:
[...]

De BBB een zetel?! Serieus?
Laten we hopen van niet. Zo'n one issue party met een hoog ikke ikke ikke gehalte.
Ze hebben best realistische punten
Alle 150 gekozen kamerleden en het voltallige kabinet volgen na elke verkiezingen, verplicht een week een inboeringscursus op het platteland, op minimaal 100 kilometer van
hun eigen woonplaats. Daar wordt hen alle facetten van wonen en werken op het platteland bijgebracht door plattelandsbewoners.
:+ Maarja, ze hikken er echt wel tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:37:
[...]

Vond Azarkan daar gisteravond in het debat wel duidelijk over: hij heeft de afgelopen 4 jaar best wel wat zaken voor zijn achterban op de agenda weten te krijgen, geen wereldschokkende veranderingen maar wel zaken die relevant zijn en voor mensen het verschil kunnen maken.
Ik vind FMvKA daar nog een beter voorbeeld van, die had de zorgbonus uiteindelijk voor elkaar gekregen. Tevens hebben zij een lijst opgesteld waarbij de kamerleden beoordeeld worden op hun inzet in de kamer: https://www.splinterpolitiek.nl/index

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
[...]

[Afbeelding]
Op mijn telefoon zag ik de afbeelding niet maar dit is imo meer dan bescheiden, jammer dat hij voor Chinese meuk kiest ipv een degelijk Europees merk. Een Stelvio/Giulia had hem beter gestaan.

Mooi wel en typisch Nederland, zoals Rutte met zijn fiets en stinkdiesel, Van der Staaij die in een doodnormale rijtjeswoning woont :') etc.

[ Voor 9% gewijzigd door AMARONE op 17-03-2021 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MneoreJ
Cyphax schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:42:
Volgens mij is het dat in Nederland dus wel. Je zag de vorige keer met GroenLinks wat er gebeurt als er een partij aanschuift die eigenlijk wel graag achter z'n idealen blijft staan. Die werken ze er aan de onderhandelingstafel wel uit, want de richting gaat echt niet veranderen.
Was GL de grootste geworden dan denk ik niet dat ze eruit gewerkt waren. :P

Is dat dan een waarschijnlijk uitkomst? In het huidige politieke klimaat niet nee. Betekent dat dat je maar niet moet gaan stemmen? Tja, als je een self-fulfilling prophecy wil wel.

Zoals gezegd, wil je poltiek engageren en aankaarten waarom er niet voldoende (goede) keus is dan kan dat, ook op Tweakers hebben we topics over de achtergronden (see also, see also). Zeg je: ik ga niet stemmen maar wel mensen vinden en op het Malieveld staan, ook goed. Zeg je: ik doe maar helemaal niks want ik zie iedere keer mijn stem specifiek niet Nederland veranderen en dat had ik wel verwacht, tja, dan heb je inderdaad de verkeerde verwachting van het proces. Maar verkeer dan vooral niet in de illusie dat niet stemmen dan een even goede of equivalente keuze is -- dat wordt dan het verschil tussen GL "eruit werken" zodat ze vanuit de oppositie nog wat doen, en de hele partij GL maar opheffen omdat er geen stemmers voor te vinden zijn.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
[...]

[Afbeelding]
Da's toch geen uitbundige auto? Volgens mij de kleinste Volvo die je momenteel kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Cyphax schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:42:
[...]

Nederland heeft wel wat meer veranderingen nodig dan die minimale krenten die een klein partijtje al dan niet bijna in de pap geworpen krijgt. Ik word daar eigenlijk niet meer zo warm of koud van.

[...]

GroenLinks had natuurlijk gewoon moeten buigen zoals elke andere partij aan die tafel doet. Liever 40% halen dan 0%. Zo werkt het nou eenmaal in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

De partij kan dan wel oppositie voeren en daarmee invloed uitoefenen in de Kamer.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
AMARONE schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:52:
Ik ben voor meer Europa mits er goed over nagedacht wordt.
Besef je wel dat Volt enorm pro-Europees is, op zich is er best wat te zeggen over het overhevelen van bepaalde verantwoordelijkheden maar zelf vind ik ze heel zwart-wit daarin. Dat 'goed over nadenken' mis ik een beetje, just my 2ct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
MneoreJ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:56:
[...]

Was GL de grootste geworden dan denk ik niet dat ze eruit gewerkt waren. :P

Is dat dan een waarschijnlijk uitkomst? In het huidige politieke klimaat niet nee. Betekent dat dat je maar niet moet gaan stemmen? Tja, als je een self-fulfilling prophecy wil wel.
Ik wil gewoon iets onmogelijks, dat is het probleem. :P
Maarja, linksom of rechtsom staat de richting gewoon vast. Het is allemaal met name theoretisch. Als het iets moeilijker was om te stemmen dan het nu is zou ik het echt niet meer doen. Ik geloof er gewoon niet in momenteel. Het is een beetje als bidden: stel je voor dat het werkt. Klinkt misschien stom, maarja, het is al zo lang zo dat het voor mij echt zo is gaan aanvoelen.
Zoals gezegd, wil je poltiek engageren en aankaarten waarom er niet voldoende (goede) keus is dan kan dat, ook op Tweakers hebben we topics over de achtergronden (see also, see also). Zeg je: ik ga niet stemmen maar wel mensen vinden en op het Malieveld staan, ook goed. Zeg je: ik doe maar helemaal niks want ik zie iedere keer mijn stem specifiek niet Nederland veranderen dan dat had ik wel verwacht, tja, dan heb je inderdaad de verkeerde verwachting van het proces. Maar verkeer dan vooral niet in de illusie dat niet stemmen dan een even goede of equivalente keuze is -- dat wordt dan het verschil tussen GL "eruit werken" zodat ze vanuit de oppositie nog wat doen, en de hele partij GL maar opheffen omdat er geen stemmers voor te vinden zijn.
Ik ben eigenlijk wel van plan lokaal wat meer te gaan doen, op gemeentelijk niveau. Ik denk dat dat zinniger is, ook vandaag de dag nog wel. Maar ik ga niet vanmiddag in het stemhokje enthousiast een hokje roodkleuren en denken "yeah, die zit". 't Is hooguit nog uit plichtsbesef... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Hij had z'n vaccinatiepaspoort wel meegenomen?

* RodeStabilo rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
Cyphax schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:00:
Het is een beetje als bidden: stel je voor dat het werkt. Klinkt misschien stom, maarja, het is al zo lang zo dat het voor mij echt zo is gaan aanvoelen.
Het verschil is dat je over het bestaan van God een debat kunt hebben, en over het bestaan van de Kiesraad niet. :+ (Al willen sommige populistische elementen misschien wel een debat over het voortbestaan van de Kiesraad, maar laten we dat geen zendtijd geven... O-))

[ Voor 17% gewijzigd door MneoreJ op 17-03-2021 10:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

[Afbeelding]
Hij rijd tenminste zelf. In België heeft de gemiddelde minister een dienstwagen met chauffeur :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 23:00
Cyphax schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Ik wil gewoon iets onmogelijks, dat is het probleem. :P
Maarja, linksom of rechtsom staat de richting gewoon vast. Het is allemaal met name theoretisch. Als het iets moeilijker was om te stemmen dan het nu is zou ik het echt niet meer doen. Ik geloof er gewoon niet in momenteel. Het is een beetje als bidden: stel je voor dat het werkt. Klinkt misschien stom, maarja, het is al zo lang zo dat het voor mij echt zo is gaan aanvoelen.

[...]
Maar bidden werkt, dus stemmen ook ;)

Het klopt dat de kans dat een individuele stem de doorslag geeft miniem is, maar als iedereen zo denkt, en dan met name iedereen die op kleine partijen stemt, dan verandert er in ieder geval nooit iets.

Vandaag voor 't eerst in m'n leven in een kerkgebouw stemmen i.p.v. een school, dus 't zal wel Christenunie worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 09:50
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Besef je wel dat Volt enorm pro-Europees is, op zich is er best wat te zeggen over het overhevelen van bepaalde verantwoordelijkheden maar zelf vind ik ze heel zwart-wit daarin. Dat 'goed over nadenken' mis ik een beetje, just my 2ct
In welke standpunten mis je dan dat "goed nadeken" ;)
Ik zie hun EU programma wel zitten

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Inderdaad, ik zie Europa vooral als een bodemloze put waar oneindig veel geld in verdwijnt met zeer weinig resultaat, waarbij er tevens nauwelijks toezicht is waar het geld precies naar toegaat. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat er mensen zijn die meer Europa willen en op een partij als Volt stemmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Ben ik trouwens de enige die een nog grotere blunder van Hugo de Jonge ziet?
Foutje! Minister Hugo de Jonge komt stemmen met verlopen paspoort en wordt weer naar huis gestuurd

Hij bleek geen geldig paspoort bij zich te hebben in de autostemstraat op het parkeerterrein van de Rotterdamse Kuip. Ook voor hem werd geen uitzondering gemaakt. Hij moest terug naar huis om zijn rijbewijs te halen. ,,De regels gelden ook voor hem. Al was het Willem-Alexander, dan hadden we het nog niet toegestaan’’, aldus de voorzitter van het stembureau.
Je komt met de auto bij de auto-stemstraat en moet terug om je rijbewijs te halen... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Ankona schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:23:
[...]

Kaag/Wilders was gewoon een hele simpele overwinning voor Wilders. Kaag probeerde er met gestrekt been in te vliegen door Wilders zonder concrete argumenten op zijn (al dan niet vermeende) migratie agenda aan te vallen. Dit pareerde Wilders makkelijk waardoor de deur open stond om zijn standpunten in te brengen door gaten te schieten in het D66 programma/standpunten. Ik deel de standpunten van de PVV niet maar dit is debat technisch gewoon heel knap gedaan. Zwak was wel dat Wilders in een gewonnen race nog even na ging trappen over dat hoofddoekje in Iran. Dat was niet nodig en verzwakte vooral Wilders.
Gaten schieten in het verkiezingsprogramma van D66? Hameren op 'D66 zet de deur wagenwijd open' is een goede debattechniek? Debatteren is echt niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:52
AMARONE schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:58:
[...]

GroenLinks had natuurlijk gewoon moeten buigen zoals elke andere partij aan die tafel doet. Liever 40% halen dan 0%. Zo werkt het nou eenmaal in Nederland.
De keuze was meer 5% halen en alle principes overboord gooien en mensenrechten schenden en daarna 10 jaar maar 2 zetels of 3% halen vanuit de oppositie, zetels behouden.

Zoals ik altijd zeg, je kan alleen iets uit onderhandelingen halen als je bereid bent weg te lopen. Durf je dat niet dan heeft je tegenstander alle macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
IK heb gisteren alle mogelijke stemwijzers ingevuld. Ik kom op kieskompas overall precies in het midden uit, terwijl mijn standpunten volgens mij wel stevig zijn. Op stemwijzer ben ik het met geen enkele partij minder dan 62% of meer dan 66% eens.

Eigenlijk wil ik gewoon op wetsvoorstellen stemmen in plaats van partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Laguna schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:05:
[...]

Inderdaad, ik zie Europa vooral als een bodemloze put waar oneindig veel geld in verdwijnt met zeer weinig resultaat, waarbij er tevens nauwelijks toezicht is waar het geld precies naar toegaat. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat er mensen zijn die meer Europa willen en op een partij als Volt stemmen.
Er gaat gewoon een bepaalt budget naartoe dus gewoon telbaar hoor ;) .
De EU levert ons ook enorm veel op, ik vind het juist onbegrijpelijk dat er mensen zijn die zo anti EU zijn (en PVV etc. stemmen). De EU hebben we gewoon nodig en wat is er tegen om die te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22
Lekker dom, maar het valt me op dat hij wel erg genadeloos wordt gepakt door de pers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
[...]

Ik zie boomers als bodemloze put die alleen maar geld kosten, het milieu en de economie verpest hebben en nu de jongere werkenden uitpersen. Toch stemmen er mensen ook partijen als 50+ of splinter.

Nee, de EU heeft nog een positieve invloed op NL. De toename in handel en vrij reizen maakt de directe kosten meer dan goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:30

ultimateharry

Team Slayer:-)

hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:06:

[...]

Je komt met de auto bij de auto-stemstraat en moet terug om je rijbewijs te halen... |:(
De beste man werkt al een jaar lang 80 uur per week schat ik zo in. Het is hem vergeven wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
t_captain schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:08:
IK heb gisteren alle mogelijke stemwijzers ingevuld. Ik kom op kieskompas overall precies in het midden uit, terwijl mijn standpunten volgens mij wel stevig zijn. Op stemwijzer ben ik het met geen enkele partij minder dan 62% of meer dan 66% eens.

Beste is dan om verkiezingsprogramma's te gaan lezen, kies/stem-wijzers zijn ook maar nattevingerwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
klaw schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:10:
[...]

Beste is dan om verkiezingsprogramma's te gaan lezen, kieswijzers zijn ook maar nattevingerwerk.
Of nog beter, Stemgedrag. verkiezingsprogramma is ook slechts reclame en marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
[...]

Dat 'goed over nadenken' vind ik juist gigantisch bij ze terug komen. Juist bij de logische zaken over de grens kijken, een natuurgebied wat bij de grens stopt, zorg in grensgebieden makkelijk verdelen, zaken doen voor MKB makkelijker maken in Europa.

Europa is heel makkelijk zwart te maken maar de laatste jaren zie ik meer de voordelen dan de nadelen. Ik geloof er niet in dat we het zelf allemaal zoveel efficienter zouden kunnen doen en heb er al helemaal geen vertrouwen in dat we de grote problemen die we nu hebben als landje kunnen oplossen, maar heb er wel vertrouwen in dat de EU echte impact kan hebben op de wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

t_captain schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:08:

Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:11:
[...]

Of nog beter, Stemgedrag. verkiezingsprogramma is ook slechts reclame en marketing.
www.stemmentracker.nl komt dan het dichtst in de buurt.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 17-03-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
ultimateharry schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:09:
[...]

De beste man werkt al een jaar lang 80 uur per week schat ik zo in. Het is hem vergeven wat mij betreft.
Hij is echt de enige niet die 80 uur maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
Wilke schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:09:
Lekker dom, maar het valt me op dat hij wel erg genadeloos wordt gepakt door de pers.
Ja uh, wat wil je dan van de pers? Diepgang of zo? Je moet de mensen geven wat ze willen, en dat zijn sappige anekdotes. :+

Sowieso is het "nieuws" in de gaten houden op verkiezingsdag (compleet met liveblogs natuurlijk) een nutteloze bezigheid, zolang er geen nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
MneoreJ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:12:
[...]

Ja uh, wat wil je dan van de pers? Diepgang of zo? Je moet de mensen geven wat ze willen, en dat zijn sappige anekdotes. :+

Sowieso is het "nieuws" in de gaten houden op verkiezingsdag (compleet met liveblogs natuurlijk) een nutteloze bezigheid, zolang er geen nieuws is.
Hij had ook gewoon ergens anoniem (zonder pers) kunnen gaan stemmen.

Hij kiest er bewust voor om het goede voorbeeld te geven. Doe het dan ook gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
[...]Inderdaad, ik zie Europa vooral als een bodemloze put waar oneindig veel geld in verdwijnt met zeer weinig resultaat, waarbij er tevens nauwelijks toezicht is waar het geld precies naar toegaat. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat er mensen zijn die meer Europa willen en op een partij als Volt stemmen.
't is juist 1 van de reden dat ik nog steeds een beetje Volt overweeg. Niet omdat ik Europa als bodemloze put zie, maar juist dat ik Europa als enige kans zie om als Nederland en Europa nog wat voor te stellen op 't wereldtoneel en onze welvaart te behouden. Trek sociale voorzieningen en belastingen meer gelijk, geef Europa meer macht en democratische grondslag.

Want op dit moment moet nog veel te veel unaniem gebeuren. Dus alles wat de schuld is van Europa, is de schuld van onze lokale politici en alles wat goed gaat is ondanks onze lokale politici.

Alle kieswijzers zetten me op/ in de buurt van de ChristenUnie, maar ik twijfel nog wel steeds. Ik ben bang dat ze het medisch-ethische vraagstuk te belangrijk maken, terwijl dat voor een groot deel in mijn ogen toch een privé-keuze is van mensen. Juist op bijvoorbeeld het gebied van euthanasie - zolang iemand maar wilsbekwaam is en niet die kant op gepusht wordt om ervoor te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

DutchOwnage schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:11:
[...]

Hij is echt de enige niet die 80 uur maakt...
Ja, en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:11:
[...]

Maar ja, dat zegt voor coalitiepartijen ook niet alles. Want een PvdD kan eigenlijk overal stemmen wat ze echt vinden. Een CDA/VVD/D66/CU zijn gebonden aan 't regeerakkoord. Daar geeft 't wel een indicatie wat ze bereid zijn uit te wisselen, maar ook niet volledig hun standpunten weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
rik86 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:15:
[...]

Maar ja, dat zegt voor coalitiepartijen ook niet alles. Want een PvdD kan eigenlijk overal stemmen wat ze echt vinden. Een CDA/VVD/D66/CU zijn gebonden aan 't regeerakkoord. Daar geeft 't wel een indicatie wat ze bereid zijn uit te wisselen, maar ook niet volledig hun standpunten weer.
En vergeet de nieuwe partijen niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
@Philip Ross Voor de duidelijkheid, ik heb nul belang of interesse bij het verdedigen van de Jonge in dezen. Overigens ook niet bij het afkraken, zo zullen er vandaag nog wel meer mensen de mist in gaan. Wat mij betreft wordt het goede voorbeeld geheel zonder auto gegeven, maar dat is weer een heel andere discussie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:06:

[...]

Ach, dit maakt hem menselijk juist. Had ons ook kunnen overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
AMARONE schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:18:
Ach, dit maakt hem menselijk juist. Had ons ook kunnen overkomen.
Heb toch altijd wel mijn rijbewijs bij me als ik ga rijden, volgens mij kan je er ook een proces verbaal voor krijgen als je wordt aangehouden maar daar wil ik vanaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:19:
[...]

Heb toch altijd wel mijn rijbewijs bij me als ik ga rijden, volgens mij kan je er ook een proces verbaal voor krijgen als je wordt aangehouden maar daar wil ik vanaf zijn.
Zelfs nog sterker. Je moet altijd een ID bij je hebben. Ik heb altijd mijn rijbewijs bij mij als ik het huis uit ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Jij haalt die 80 uur aan :?

Alsof dat dan een excuus is om zonder rijbewijs te gaan rijden. Maar goed, waar hebben we het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik meende te lezen dat je ook met een verlopen id bewijs mag stemmen (max 5 jaar verlopen)

ja dus: https://www.kiesraad.nl/v...erlopen-identiteitsbewijs

[ Voor 43% gewijzigd door Slasher op 17-03-2021 10:24 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:21:
Je moet altijd een ID bij je hebben.
Dan heb je het poldercompromis niet goed onthouden: je hoeft geen ID bij je te hebben, maar je moet wel een ID kunnen tonen als daar door het gezag om gevraagd wordt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

DutchOwnage schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Jij haalt die 80 uur aan :?

Alsof dat dan een excuus is om zonder rijbewijs te gaan rijden. Maar goed, waar hebben we het over.
Ik bedoel alleen maar dat ik nog wel kan snappen, dat iemand die al een jaar lang 80 uur per week werkt en de kop van jut is op ongeveer de belangrijkste crisis uit de moderne geschiedenis, zijn rijbewijs vergeet.
Is niets geks aan toch? Hij is ook maar een mens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22
Ik ben benieuwd waar je dit standpunt op baseert, en of je er open voor staat daar nog eens over na te denken. (Ik stem ook niet op Volt trouwens, voor wat dat waard is.)

Ten eerste is wat de EU voor Nederland kost niet oneindig veel, valt netto zelfs enorm mee.

Afhankelijk van waar je zoekt kom je zo te zien netto (uitgaven - inkomsten) uit in de orde van 5-10 miljard, op een rijksbegroting van ergens rond de 300 miljard. Dat is dus orde 2%.

Dan, zeer weinig resultaat. Is dat eigenlijk wel zo? Je kunt een heel continent over reizen zonder geld te wisselen, zonder grenscontroles, je mag daar overal werken en wonen zonder geklooi met visums, je mag ook dingen kopen uit de hele EU zonder gedoe met invoerrechten. En wat dacht je van standaarden voor bijna alles wat je koopt, zoals met betrekking tot garanties, veiligheids-vereisten etc. die de EU als blok kan afdwingen omdat er een paar 100 miljoen mensen wonen? Amerika dat graag chloorkippen erdoor wil drukken, EU zegt "nope, mag je niet hierheen exporteren". Klinkt mij als uitermate nuttig allemaal.

Dit zijn maar een paar voorbeelden, maar m'n punt is dat ik je wil uitnodigen eens na te denken waar de dingen die je hierboven roept op gebaseerd zijn, en of ze echt wel kloppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
ultimateharry schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Ik bedoel alleen maar dat ik nog wel kan snappen, dat iemand die al een jaar lang 80 uur per week werkt en de kop van jut is op ongeveer de belangrijkste crisis uit de moderne geschiedenis, zijn rijbewijs vergeet.
Is niets geks aan toch? Hij is ook maar een mens.
Het gaat mij echt niet om de persoon De Jonge, niets dan respect voor die man verder. Vindt het alleen erg knullig overkomen, paspoort met gaten wat je niet opvalt, én zonder rijbewijs rijden. Voor een bewindspersoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wilke schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:09:
[...]

Ik beneid hem niet maar het is wel ontzettend knullig. En het is voor hem ook niet de eerste keer (zonder mondkapje poseren op een foto in een winkel), of z'n partijcollega Hoekstra schaatsend in Thialf, Bijleveld in de kerk, Grapperhaus die z'n schoonmoeder knuffelt op z'n bruiloft.

Iedereen kan wel een foutje maken maar ondanks dat hou ik politici die ons regels kunnen opleggen wel aan een hogere standaard. 'Practice what you preach' en niet ' do as i say not as i do' .

Ik vind de media het laatste jaar erg verslechterd als het gaat om zeer selectieve berichtgeving maar dit mogen ze best laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:13
rik86 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:13:
[...]

Alle kieswijzers zetten me op/ in de buurt van de ChristenUnie, maar ik twijfel nog wel steeds. Ik ben bang dat ze het medisch-ethische vraagstuk te belangrijk maken, terwijl dat voor een groot deel in mijn ogen toch een privé-keuze is van mensen. Juist op bijvoorbeeld het gebied van euthanasie - zolang iemand maar wilsbekwaam is en niet die kant op gepusht wordt om ervoor te kiezen.
Dit is precies de reden waarom ik niet meer op de ChristenUnie stem. Ze laten kabinetsdeelname veel te veel afhangen van de medisch ethische kwesties. Ik vind dat de Kamer hier gewoon over moet gaan.

Terwijl ze verder een programma hebben waar ik wel achter sta.
Pagina: 1 ... 17 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/