De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.281 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

basdej schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:27:
[...]

Jammer dat hij weggezet is als een complotdenker toen dit al weken geleden aangekaart is.
Nee, hij werd weggezet omdat hij aan het complot denken was :+ Hij had het niet over de geldigheid van de stemmen, maar zei het niet te vertrouwen. Hij ging daarbij uit van fraude (waar hij slachtoffer van zou zijn natuurlijk).

EDIT:

Los daarvan is het natuurlijk een aanfluiting eerstse klasse, die prima in het straatje van deze minister past. Iedereen en zijn moeder wist dat poststemmen er aan ging komen, maar zij heeft het tot het laatste moment afgehouden. Alsof ze in januari nog niet doorhad dat er in maart verkiezingen kwamen.

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 16-03-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 22:17
Helixes schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:45:
[...]

Tja.... Ik reageerde op @Bean77 - die die combinatie wel zag zitten.
Ik noemde die combinatie meer als een optie die je niet bij voorbaat moet uitsluiten. Bovendien moeten we ook niet de ogen sluiten dat die combinatie de 75 zetels wel erg dicht nadert. Rutte zal eerder kijken naar de linkerkant, maar als die too hard to get gaan spelen kan in de politiek alles vloeibaar worden zoals in het verleden meerdere keren is gebleken.
Eerst maar eens de echte uitslagen afwachten.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

hoevenpe schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:56:
Achteraf de spelregels veranderen, begrijpelijk maar gedoe gegarandeerd...

[...]
Ik mag hopen dat de briefstemmen die reeds ongeldig waren verklaart hiermee wel alsnog meegeteld gaan worden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:50
Laguna schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:02:
[...]

Ik mag hopen dat de briefstemmen die reeds ongeldig waren verklaart hiermee wel alsnog meegeteld gaan worden.
Er stond in het artikel meen ik dat ze die stemmen apart hadden gehouden totdat duidelijk was wat ze ermee gingen doen.

Overigens is de procedure niet anders dan vorige keer (kan me alleen niet herinneren of ik toen ook een kopie van m'n ID mee moest sturen) dus het probleem ligt bij de bejaarden binnen Nederland die nu voor het eerst per post mogen stemmen.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:25

NMH

Moderator General Chat
Laguna schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:02:
In principe gaat dat inderdaad gebeuren:
De stembureaus hebben deze verkeerd uitgebrachte briefstemmen apart gelegd, ze hebben ze niet weggegooid. Dus de al uitgebrachte stemmen die binnen de nieuwe instructie vallen zijn niet verloren gegaan, bevestigt Ollongren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:20
hoevenpe schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:56:
Achteraf de spelregels veranderen, begrijpelijk maar gedoe gegarandeerd...

[...]
Zal wel een impopulaire mening zijn, maar als je het nog niet voor elkaar krijgt om 2 enveloppen en 2 papiertjes op de juiste volgorde in elkaar te vouwen... 8)7

Ik kan me er in ieder geval enorm over verbazen dat zo ontiegelijk veel stemgerechtigden zoiets simpels niet voor elkaar krijgen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Richh schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:20:
[...]

Zal wel een impopulaire mening zijn, maar als je het nog niet voor elkaar krijgt om 2 enveloppen en 2 papiertjes op de juiste volgorde in elkaar te vouwen... 8)7

Ik kan me er in ieder geval enorm over verbazen dat zo ontiegelijk veel stemgerechtigden zoiets simpels niet voor elkaar krijgen.
Wacht maar tot jij op leeftijd bent ;)

Ik vind het treurig dat er mensen zijn die hun stempas direct in de papierbak mikken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:51

Superkiwi

Hoi doei

Laguna schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:29:
[...]
Ik vind het treurig dat er mensen zijn die hun stempas direct in de papierbak mikken.
Net zo treurig als dat er mensen zijn die op Klaver stemmen omdat het "zo'n leuke jongen is", of op Kaag omdat het een vrouw is. Dan zie ik liever mensen hun pas in de kliko gooien* ;)

*zijnoot: die mensen vergooien daarmee tevens hun recht op klagen achteraf.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28
Vandaag wezen stemmen. Ik was er nog steeds niet over uit. In de stemwijzers kom ik telkens bij CDA uit, maar ik wil eigenlijk niet een Rutte IV dus neig ik naar een andere partij in de hoop dat er een andere coalitie uitkomt maar het voelt ergens zo kansloos. Links is samen te klein om het op te nemen tegen het blok VVD en CDA. Dan besef je pas hoe een zinloos blok dat PVV is en tegelijk heel belangrijk voor de VVD en CDA. 20+ zetels die niet ten gunste kunnen komen. @Virtuozzo omschreef het goed m.b.t. die hefboom :Y Zo jammer dat die stemmers dat niet inzien.

In het stemhokje nog zeker 5 minuten staan dubben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Laguna schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Wacht maar tot jij op leeftijd bent ;)
Ik heb net even de enveloppes en instructie bekeken. Nu wil ik niet heel vervelend zijn, maar als je dat niet meer op de juiste manier voor elkaar krijgt, is het misschien inderdaad ook beter om niet meer te stemmen. Het staat niet alleen in de instructies, het staat zelfs nog in grote letter voorop de enveloppe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:10
PWM schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:05:
Ik heb net even de enveloppes en instructie bekeken. Nu wil ik niet heel vervelend zijn, maar als je dat niet meer op de juiste manier voor elkaar krijgt, is het misschien inderdaad ook beter om niet meer te stemmen. Het staat niet alleen in de instructies, het staat zelfs nog in grote letter voorop de enveloppe.
Okee.

Ik nodig je graag uit eens een template te ontwerpen met duidelijke instructies. Geloof me. Mensen lezen niks en doen maar wat. Ik heb het hier trouwens even over de Nederlandse situatie.

Ik heb al een aantal keer gedacht "Jeetje hoe duidelijk kunnen we het maken??? We hebben over alles nagedacht. We vragen het absoluut minimale...", om vervolgens verbaasd te worden door de manier waarop mensen dat vervolgens weten te verkloten en voor uitval zorgen. En ja. Dat is eigenlijk van alle leeftijden.

In die zin valt 8% me nog alles mee...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

JeroenNietDoen schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:59:
@Virtuozzo omschreef het goed m.b.t. die hefboom :Y Zo jammer dat die stemmers dat niet inzien.
Het alternatief voor Rutte IV is een grote overwinning op links. Als ik tussen die twee opties zou moeten kiezen gaat mijn voorkeur toch uit naar Rutte IV.
Daar zit, op de VVD en misschien CDA na, geen enkele partij bij die mijn voorkeur geniet, waardoor ik waarschijnlijk op hefboompartij PVV stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:04

drooger

Falen is ook een kunst.

Als mensen al moeite hebben met het inkleuren van 1 vakje op een biljet, dan moet het geen verrassing zijn als men fouten maakt met eenzelfde biljet, maar aangevuld door enveloppen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Helixes schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:09:
[...]

Okee.

Ik nodig je graag uit eens een template te ontwerpen met duidelijke instructies. Geloof me. Mensen lezen niks en doen maar wat. Ik heb het hier trouwens even over de Nederlandse situatie.
Dat klopt :p Maar dan moet je ook niet zeuren als je stem niet meetelt.

Letterlijk de eerste stap:
Maak op het briefstembiljet uw keuze.
Doe het briefstembiljet in de envelop met de tekst ‘briefstembiljet’.
Plak de envelop dicht
Als je alleen die stap al had gelezen, had je de meest gemaakte fout (stempas+stembiljet in 1 enveloppe) al niet meer kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSluuEpydsdEGBf7FYXAz3GapFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8kIX2dQX5E2qeu6biiNkZ9NT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 16-03-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Superkiwi schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:14:
[...]

Het alternatief voor Rutte IV is een grote overwinning op links. Als ik tussen die twee opties zou moeten kiezen gaat mijn voorkeur toch uit naar Rutte IV.
Daar zit, op de VVD en misschien CDA na, geen enkele partij bij die mijn voorkeur geniet, waardoor ik waarschijnlijk op hefboompartij PVV stem.
Dit verdient een uitleg :Y)

Omdat je graag een vierde Kabinet-Rutte wilt, stem je op het grote, xenofobe, zwarte (witte?) gat? Ik wil niet per se zeggen dat je je stem weggooit als je op PVV stemt, maar regeringsdeelname is op voorhand eigenlijk al uitgesloten.

Ik begrijp deze strategie niet helemaal....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Helixes schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:21:
[...]
Omdat je graag een vierde Kabinet-Rutte wilt
Nee, ik zei dat ik liever een Rutte IV dan een groot links blok zie ;)
Helixes schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:21:
[...]
Ik wil niet per se zeggen dat je je stem weggooit als je op PVV stemt, maar regeringsdeelname is op voorhand eigenlijk al uitgesloten.
Dat weet ik, dat is al jaren zo. Neemt niet weg dat die partij op veel punten mijn voorkeur geniet.
En is stemmen op de partij waar je zelf achter staat nu juist niet het hele idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 14:35
Superkiwi schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:25:
[...]
Dat weet ik, dat is al jaren zo. Neemt niet weg dat die partij op veel punten mijn voorkeur geniet.
Dus een liberale moslim die keurig zijn belasting betaalt, een baan of bedrijf heeft mag niet naar de moskee van jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Superkiwi schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:25:
Nee, ik zei dat ik liever een Rutte IV dan een groot links blok zie ;)

En is stemmen op de partij waar je zelf achter staat nu juist niet het hele idee?
Nee tuurlijk. We gaan het niet eens worden over PVV. Maar, tegelijk, heb ik alle respect voor de persoonlijke keuze. Wanneer PVV je persoonlijke keuze is, of de partij waarin je je het beste vertegenwoordigd voelt, dan moet je dat zeker doen.

Alleen wat ik zie is dat PVV voornamelijk afsnoept van een sterke CDA-VVD coalitie (alsmede FvD en JA21). Daarmee neemt de kans op een links kabinet feitelijk niet af. Sterker - het zou VVD kunnen dwingen meer linkse partijen aan boord te halen van een eventuele coalitie. Of, in een extreem geval, een linkse coalitie waarschijnlijker maken.

Ik kreeg even de indruk dat je keuze (ondermeer) strategisch was. Dat begreep ik even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

D-e-n schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:30:
[...]
Dus een liberale moslim die keurig zijn belasting betaalt, een baan of bedrijf heeft mag niet naar de moskee van jou?
"op veel punten" zeg ik, niet op alle punten.

Niet elke PVV'er is de neonazistische, fascistische racist die jij denkt dat ie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Helixes schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:31:
[...]

Alleen wat ik zie is dat PVV voornamelijk afsnoept van een sterke CDA-VVD coalitie (alsmede FvD en JA21).
Dat de PVV stemmen afsnoept van FvD vind ik dan weer winst.....
Superkiwi schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Dat is zijn allesoverkoepelende punt? Bij Wilders draait het al eerste om de Islam, en daarna om Europa. En dus wil hij geen moskeeën in Nederland. Het daar niet mee eens zijn en toch PVV stemmen is hetzelfde als een schijthekel hebben aan klimaatplannen en toch op GL stemmen omdat je hun plan voor schoolboeken zo leuk vindt: het slaat nergens op.

Het heeft ook iets met principes te maken. Ik kan het op alle economische punten eens zijn met DENK maar toch zal ik nooit op ze stemmen. Want hun geflirt met Erdogan en de bejegening van collega kamerleden gaat tegen elke moraal waar ik voor sta in.

[ Voor 58% gewijzigd door D-e-n op 16-03-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
D-e-n schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Dat de PVV stemmen afsnoept van FvD vind ik dan weer winst.....
Het succes van de PVV deze cyclus is het imploderen van FvD. Ik wil er niet te veel woorden aan vuil maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Helixes schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:35:
[...]

Het succes van de PVV deze cyclus is het imploderen van FvD. Ik wil er niet te veel woorden aan vuil maken...
Nou, in dit tempo is er helaas weinig implosie. Vergeleken met 2 jaar geleden wellicht, maar de FVD lijkt toch x3 of meer te gaan in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
PWM schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:49:
Nou, in dit tempo is er helaas weinig implosie. Vergeleken met 2 jaar geleden wellicht, maar de FVD lijkt toch x3 of meer te gaan in de kamer.
Ik herinner me vooral de provinciale verkiezingen. Toen was FvD in opmars, en PVV in mineur - resulterend in resp 12 en 5 zetels in de Senaat. Dat is nu wel andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:57:
[...]

Net zo treurig als dat er mensen zijn die op Klaver stemmen omdat het "zo'n leuke jongen is", of op Kaag omdat het een vrouw is. Dan zie ik liever mensen hun pas in de kliko gooien* ;)
Zo zijn er hele lijsten aan redenen te verzinnen waarom men niet zou mogen stemmen, wat je echter niet wil is at je mensen gaat buitensluiten van hun deelname aan het democratische bestel.

Als ze stemmen omdat iemand er zo lief uit ziet, hun partner altijd op partij X stemt of dat ze het gewoon niet weten en de grappigste naam kiezen is dat hun goed recht. Het is natuurlijk niet de meest productieve manier maar wat dat betreft kan je net zo goed de vraag stellen hoeveel tijd men dient te steken in de orientatiefase. Is bijvoorbeelt het invullen van een stemwijzer afdoende? Mag je verwachten dat men het programma van diverse partijen doorspit? En dan laat ik het stemgedrag gedurende de voorgaande regeringsperiode nog buiten beschouwing

[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 16-03-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Wat vinden jullie de beste partij om op te stemmen als tegenstem tegen het kabinetsbeleid? In principe ben ik het met vrijwel niets eens hoe het in Nederland gaat(woningmarkt, zorg, Corona, belastingen, arbeidsmarkt, koopkracht, immigratie, milieu, onderwijs).

Volgens de stemwijzers kom ik op ongeveer 80% SP, 70% PvdA en 60% PVV maar ik ben niet van plan om op die partijen te gaan stemmen omdat er met die partijen niets gaat veranderen. Ik sta nog open voor ideeën maar zoals het nu lijkt ga ik niet stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:15
gold_dust schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:38:
Volgens de stemwijzers kom ik op ongeveer 80% SP, 70% PvdA en 60% PVV maar ik ben niet van plan om op die partijen te gaan stemmen omdat er met die partijen niets gaat veranderen. Ik sta nog open voor ideeën maar zoals het nu lijkt ga ik niet stemmen.
Het is niet mijn kant van het politieke spectrum, maar wat is er in jouw geval mis met de SP?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 23:12
Superkiwi schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Niet elke PVV'er is de neonazistische, fascistische racist die jij denkt dat ie is.
Ik ben wel benieuwd waarom je liever Ruute 4 dan een groot links blok hebt.
en ps lees het pvv programma eens, en dan eens die van alle linkse partijen waarschijnlijk op klimaat en migratie na ga je schrikken van de overeenkomsten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Wat vinden jullie de beste partij om op te stemmen als tegenstem tegen het kabinetsbeleid? In principe ben ik het met vrijwel niets eens hoe het in Nederland gaat(woningmarkt, zorg, Corona, belastingen, arbeidsmarkt, koopkracht, immigratie, milieu, onderwijs).

Je kan ook altijd kijken naar het stemgedrag in de 2e kamer.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:42

Toch is een grote linkse coalitie de enige daadwerkelijke kans op veranderingen. Niet een grote kans maar wel de enige kans.

Aangezien de coalitie rechts conservatief is geweest en waarschijnlijk weer word is een protest stem dus bijna per definitie links. Want nog verder rechts dan de coalitie maak je alleen de bestaande coalitie sterker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Hoe bedoel je? Zolang Rutte veruit de grootste is en dus aan het stuur blijft zal er inderdaad niet al teveel veranderen. Maar dat betekent natuurlijk niet dat dat dan per definitie de schuld van de andere partijen is.

Als bijvoorbeeld de SP de premier mag leveren gaat er echt wel iets veranderen. Dus in dat kader snap ik de opmerking niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 17:30

Nox

Noxiuz

Dan is stemmen op D66 (centrum progressief) een van de weinige opties denk ik of een groenlinks, dat is links progressief, centrum-rechts progressief is er vrij weinig.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Nox schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:10:
[...]

Dan is stemmen op D66 (centrum progressief) een van de weinige opties denk ik of een groenlinks, dat is links progressief, centrum-rechts progressief is er vrij weinig.
Gezien de SP en PVV hoog staan verwacht ik eerlijk een meer conservatieve wens. Dan is PvdA misschien een optie. Krijg je net iets meer links in het kabinet dan met D66 en iets minder progressief. (Al hebben ze beide weinig in te brengen waarschijnlijk).

Of anders SP blijven stemmen in de hoop PvdA en GL scherp te houden en ook naar links te blijven kijken.

Sowieso gaat er met een grote VVD weinig veranderen de komende 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Strategisch stemmen bestaat niet aangezien de partij die jouw stem krijgt die gewoon zal zien als steun voor programma en eventueel beleid. En niet als protest, of strategie.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Vrietje schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:44:
[...]

Ik ben wel benieuwd waarom je liever Ruute 4 dan een groot links blok hebt.
en ps lees het pvv programma eens, en dan eens die van alle linkse partijen waarschijnlijk op klimaat en migratie na ga je schrikken van de overeenkomsten.
Behalve dan als je gaat kijken naar stemgedrag, dan pas zal je schrikken hoezeer men overeenkomt met VVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zijn er ook Tweakers die mee gaan kijken bij tellingen?
Ik overweeg serieus om dat te doen na dit nieuws bericht
https://www.dagelijksesta...ren-je-stembiljet-kusjes/

Weg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
New Yorker schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:55:
Zijn er ook Tweakers die mee gaan kijken bij tellingen?
Ik overweeg serieus om dat te doen na dit nieuws bericht
https://www.dagelijksesta...ren-je-stembiljet-kusjes/
Ik zou je aanraden minder DDS te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Philip Ross schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:56:
[...]

Ik zou je aanraden minder DDS te lezen.
Weet ik maar dit klopt ook.

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Excuus maar: DDS. :r

Walgelijk haatblog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
New Yorker schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:57:
[...]

wat ik bedoel is dat het enorm opgeblazen is zodat mensen gaan twijfelen aan de uitslag als FvD niet heel veel zetels haalt. Net zoals Trump in de VS begon. DDS is zo ongeveer het Fox news van hier.

Het zal wel vaker gebeuren dat een stembureau lid een grapje maakt over w of niet bepaalde partijen stemmen. Is terecht meteen uit functie gezet door gemeente.

Wat in dat verhaal doet jou vermoeden dat er daadwerkelijk fraude gaat zijn?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik heb volste vertrouwen in de tellingen.
Natuurlijk zullen er hier en daar foutjes gemaakt worden, misschien nog een paar hertellingen, maar grootschalige fraude is er niet.

En de mensen die daar angst over willen zaaien, doen dat voor hun eigen agenda, niet omdat het op iets gebaseerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
New Yorker schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:57:
[...]

Maar de manier waarop ze het bij DDS neertypen gaat natuurlijk nergens over. Het nieuwsfeit an sich stond ook op alle nieuwspagina's dus daar heb je zo'n blog dat niet eens moeite doet onafhankelijk of objectief te blijven niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Philip Ross schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:59:
[...]

wat ik bedoel is dat het enorm opgeblazen is zodat mensen gaan twijfelen aan de uitslag als FvD niet heel veel zetels haalt. Net zoals Trump in de VS begon. DDS is zo ongeveer het Fox news van hier.

Het zal wel vaker gebeuren dat een stembureau lid een grapje maakt over w of niet bepaalde partijen stemmen. Is terecht meteen uit functie gezet door gemeente.

Wat in dat verhaal doet jou vermoeden dat er daadwerkelijk fraude gaat zijn?
Dat weten we niet. Maar je mag meekijken bij tellingen

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
dawg schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:15:
Strategisch stemmen bestaat niet aangezien de partij die jouw stem krijgt die gewoon zal zien als steun voor programma en eventueel beleid. En niet als protest, of strategie.
Een (hypothetische) stem op PVV of FvD zal door de gevestigde orde wel degelijk als proteststem worden geïnterpreteerd. Dat is toch een duidelijk statement dat je het oneens bent met het huidige systeem, waarbij je tegelijkertijd niet hoeft te verwachten dat PVV of FvD iets gaan bereiken zodat je stem in die zin niks waard is behalve als proteststem dan.

Ik zat nog te denken aan een blanco stem maar nu met Corona kun je dan beter helemaal niet gaan stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
New Yorker schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:01:
[...]

Dat weten we niet. Maar je mag meekijken bij tellingen
Dat klopt. Dat mag. Maar je zegt expliciet dat je vanwege dit punt misschien gaat. Dus vraag ik je waarom dat is.

Heb je wel of geen vertrouwen in de verkiezingen?

Met als extra tip dat DDS echt een waardeloze gekleurde bron is en nauwelijks nog journalistiek te noemen is. Het is een propaganda machine die pro FvD is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
gold_dust schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:01:
[...]

Een (hypothetische) stem op PVV of FvD zal door de gevestigde orde wel degelijk als proteststem worden geïnterpreteerd. Dat is toch een duidelijk statement dat je het oneens bent met het huidige systeem, waarbij je tegelijkertijd niet hoeft te verwachten dat PVV of FvD iets gaan bereiken zodat je stem in die zin niks waard is behalve als proteststem dan.

Ik zat nog te denken aan een blanco stem maar nu met Corona kun je dan beter helemaal niet gaan stemmen.
Of het word gezien als een stem Voor de plannen van PVV en FvD.

Waar protesteer je dan tegen? Kies dan de partij die zo ver van het kabinet af staat als je maar kan vinden. Dat is meer een protest stem op een partij die 80%+ met het kabinet mee stemt.

Een stem op PVV en FvD maakt de VVD alleen maar sterker.

[ Voor 3% gewijzigd door Philip Ross op 16-03-2021 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
dawg schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:15:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Natuurlijk slaat het nergens op om uit protest op een partij te stemmen waar je verder niks mee hebt. Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat je de partij waar je voor 70% achter staat verkiest boven die waar je voor 80% achter staat, puur omdat je denkt dat dat uiteindelijk meer invloed oplevert. En daar gaat het uiteindelijk wel om

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

gold_dust schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:01:
[...]

Nee joh. FvD en PVV stemmen voor het grootste deel gewoon met VVD en CDA mee.

https://partijgedrag.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

D-e-n schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:04:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Natuurlijk slaat het nergens op om uit protest op een partij te stemmen waar je verder niks mee hebt. Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat je de partij waar je voor 70% achter staat verkiest boven die waar je voor 80% achter staat, puur omdat je denkt dat dat uiteindelijk meer invloed oplevert. En daar gaat het uiteindelijk wel om
Ik zie dat gewoon als meer gewicht aan een of ander puntje hangen en daarom voor je 70% voorbeeld te kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:49

Dennis1812

Amateur prutser

@gold_dust met niet stemmen verander je al helemaal niks.
Heb je al naar nieuwere partijen gekeken? (Volt, ja21 etc).
Johan vlemmix zou ik wel overslaan..

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Als je het oneens bent met het huidige systeem, stem dan op een partij die een beter systeem aandraagt.
Of probeer een beweging te organiseren, met eventueel zelfs een politieke partij als gevolg en richt je pijlen op 2025. (of eerder, afhankelijk van hoe lang de regering het volhoudt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 10-10 13:32

Basszje

Reisvaap!]

Dat automatisme van 'niet de grootste partij' en 'geen invloed' klopt ook echt niet . Hoe effectiever de oppositie is, hoe beter ze tegenwicht kunnen bieden.

Dat je beter een 'beetje midden' kan stemmen zegt dan niets, die waaien een beetje met het gemiddelde mee.

- De toeslagenaffaire is met een kleinere partij aan het rollen gebracht ( en 1 lid van een regeringspartij, maar dat is bijna in dit dossier bij een eenmansoppositie :+ )

- Dat er serieuze discussies zijn over veestapel etc, is ook geen idee van een grote partij

- [Vul hier je favoriete voorbeeld in]

Je kan heel effectief zijn met weinig zetels. Vraag ook maar aan partijen als SGP / CU.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Basszje schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:14:

De toeslagenaffaire is met een kleinere partij aan het rollen gebracht ( en 1 lid van een regeringspartij, maar dat is bijna in dit dossier bij een eenmansoppositie :+ )
Maar gaat er nu wat veranderen uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

https://nos.nl/l/2372817#UPDATE-container-51773760

Nou Johan doet mee als t aan de scholieren is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 10-10 13:32

Basszje

Reisvaap!]

D-e-n schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:16:
[...]

Maar gaat er nu wat veranderen uiteindelijk?
Wat mij betreft kan je niet veranderen als de bazen hetzelfde blijven, maar dat is een effect van democratie.

Kennelijk vind de meerderheid het prima. De anderen willen niet veranderen. Kan je mopperen en helemaal niet gaan stemmen, maar dan ben je gewoon de 'zwijgende meerderheid'.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:11
Dit is gewoon te grappig. Een jongen uit Knegsel wordt na Rutte hoogst gewaardeerd als lijsttrekker bij I&O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGPjC4KpijcmYNCmjLoXYSDBrqA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jLIcQqvU22CNqq91TaRRMIXf.png?f=fotoalbum_large

https://www.ioresearch.nl...-slotpeiling-tk2021-1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
MeTooPV schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:28:
Dit is gewoon te grappig. Een jongen uit Knegsel wordt na Rutte hoogst gewaardeerd als lijsttrekker bij I&O

[Afbeelding]

https://www.ioresearch.nl...-slotpeiling-tk2021-1.pdf
Nog zo goed als onbekend, dus ook geen sterke tegenstanders. Plus een flinke mediacampagne geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
Philip Ross schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:36:
[...]

Nog zo goed als onbekend, dus ook geen sterke tegenstanders. Plus een flinke mediacampagne geweest.
Er mag ook gewoon gelachen worden. Niet zo zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
MeTooPV schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:37:
[...]

Er mag ook gewoon gelachen worden. Niet zo zuur.
Hoe bedoel je zuur?

Ik geef gewoon een logische verklaring. Wist niet dat dat niet mocht hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Die jongen is wel ouder dan Jesse Klaver he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
drooger schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:44:
Niet hardop zeggen, straks hebben mensen nog door dat Volt gewoon het b-merk van de D66 financiers is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
drooger schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:44:
Je hebt nog gelijk ook! Net iets meer dan een half jaar. Had ik niet gedacht.
@Philip Ross Verklaringen zijn altijd welkom. Snap 'm alleen niet. Hij wordt gewoon vergeleken met de rest. Dus de zwakte van tegenstanders snap ik niet . Maar al te serieus zou ik het verder niet nemen. Wellicht veel "geen score" en als hij dan wel scoort, is het hoog.

[ Voor 36% gewijzigd door MeTooPV op 16-03-2021 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
MeTooPV schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:54:
[...]

Je hebt nog gelijk ook! Net iets meer dan een half jaar. Had ik niet gedacht.
@Philip Ross Verklaringen zijn altijd welkom. Snap 'm alleen niet. Hij wordt gewoon vergeleken met de rest. Dus de zwakte van tegenstanders snap ik niet . Maar al te serieus zou ik het verder niet nemen. Wellicht veel "geen score" en als hij dan wel scoort, is het hoog.
Dat bedoel ik precies. Mensen als Rutte of Baudet of Simons of Kaag hebben ook veel daadwerkelijke tegenstanders die heel laag stemmen. Als je onbekend bent heb je dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A wat is er precies grappig aan?
B waar en onder welke mensen is dat onderzoek gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik twijfel nog tussen FVD en Ja21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Turdie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:18:
En wat hebben wij aan deze informatie?

Wil je hulp met kiezen?
Wil je een discussie over wat voort soort partijen het zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Wie denk je dat de komende 4 jaar in de kamer het meest serieus een debat voor je voert?

Eerdmans heeft jaren ervaring in de kamer, je kunt het niet met hem eens zijn maar hij is wel aanwezig en constructief. Thierry komt vanavond niet eens opdagen, de tweede zetel van FvD is al maanden leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
hoevenpe schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:22:
[...]

Wie denk je dat de komende 4 jaar in de kamer het meest serieus een debat voor je voert?

Eerdmans heeft jaren ervaring in de kamer, je kunt het niet met hem eens zijn maar hij is wel aanwezig en constructief. Thierry komt vanavond niet eens opdagen, de tweede zetel van FvD is al maanden leeg...
Is intussen al die doorrekening van de JA21 plannen gekomen? Heb er niets meer van gehoord en ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
GeenStijl staat achter JA21 en de de dagelijkse standaard achter FVD

Weg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
New Yorker schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:24:
[...]

GeenStijl staat achter JA21 en de de dagelijkse standaard achter FVD
Voor allebei een reden om niet op ze te stemmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Lees net dat scholieren veel rechtser zijn gaan stemmen (fictief). Had ik niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Philip Ross schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:23:
Is intussen al die doorrekening van de JA21 plannen gekomen? Heb er niets meer van gehoord en ben wel benieuwd.
Dat heb ik inderdaad niet meer langs zien komen, dat is inderdaad een minpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Philip Ross schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:25:
Voor allebei een reden om niet op ze te stemmen ;)
Zit nog wel een behoorlijk verschil tussen die twee sites hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
dawg schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:05:
[...]

Nee joh. FvD en PVV stemmen voor het grootste deel gewoon met VVD en CDA mee.

https://partijgedrag.nl/
Daar ben ik het niet mee eens, de opkomst van de populistische partijen is het duidelijkste signaal dat de gevestigde politiek gefaald heeft. Op zo'n partij stemmen is zeker geen impliciete stem op de VVD, ook al zijn die partijen ook rechts met enkele linkse standpunten bij de PVV.

Ik zie geen betere optie voor een tegenstem, ook al ben ik het met veel standpunten van die partijen niet eens. Maar waarschijnlijk ga ik blanco stemmen of helemaal niet, daar slaap ik nog een nachtje over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Viruswappies vs mensen die constructief willen meedoen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
gold_dust schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:35:
Ik zie geen betere optie voor een tegenstem, ook al ben ik het met veel standpunten van die partijen niet eens. Maar waarschijnlijk ga ik blanco stemmen of helemaal niet, daar slaap ik nog een nachtje over.
Dat je niet op de gevestigde orde wilt stemmen begrijp ik wel, maar met zoveel partijen die de kiesdeler voor het eerst halen moet er toch een iets zijn wat dicht in de buurt van je idealen zit?

Er is echt wel iets te kiezen tussen Rutte en Baudet, iets tussen Kaag en Simons.

Over het debat: opvallend de zachtere/rustige toon van Wilders in het debat met Kaag, zo anders dan met Rutte.

[ Voor 8% gewijzigd door hoevenpe op 16-03-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, de opkomst van de populistische partijen is het duidelijkste signaal dat de gevestigde politiek gefaald heeft.
Kan je definiëren wat de gevestigde politiek is?

Effectief is een stem voor de genoemde partijen een stem voor Rutte omdat het de daadwerkelijke oppositie verder buiten spel zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Ik hecht weinig waarde aan het doorrekenen van plannen. Aangezien geen enkele partij hun volledige verkiezingsprogramma zal kunnen uitvoeren. Je kan zelf wel inschatten of iets realistisch is of niet, zoals 10.000 euro voor iedere jongere als startkapitaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, de opkomst van de populistische partijen is het duidelijkste signaal dat de gevestigde politiek gefaald heeft. Op zo'n partij stemmen is zeker geen impliciete stem op de VVD, ook al zijn die partijen ook rechts met enkele linkse standpunten bij de PVV.

Het enige wat nut heeft is op een partij stemmen met standpunten waar je wat in ziet. Rutte zal het aan zijn reet roesten of je op de PVV stemt uit protest. Die ziet Wilders dan weer ratelen en haalt zijn schouders op.

Stem dan beter op een kleinere partij die verwoord wat jij. Die zijn er genoeg nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Laguna schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:43:
Ik hecht weinig waarde aan het doorrekenen van plannen. Aangezien geen enkele partij hun volledige verkiezingsprogramma zal kunnen uitvoeren. Je kan zelf wel inschatten of iets realistisch is of niet, zoals 10.000 euro voor iedere jongere als startkapitaal...
Het is echter wel tekenend als je claimt wel te laten doorrekenen maar dan niet die berekening laat zien.

PS. Die 10.000 is financieel realistischer dan de AOW leeftijd verlagen en tegelijkertijd de uitkering er van omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Philip Ross schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:48:
[...]

PS. Die 10.000 is financieel realistischer dan de AOW leeftijd verlagen en tegelijkertijd de uitkering er van omhoog.
De gedachte erachter is mooi, maar desondanks niet minder onrealistisch. Zo hebben wel meer partijen bepaalde idealistische ideeën in hun programma staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Excuus dat ik het nu niet uitgebreider opschrijf, dat heb ik recent nog gedaan. Ik nodig je uit mijn reactie hierover eens door te nemen, inclusief de links. :)

Ja, het is een gevolg. Maar als je echt kijkt naar wat deze partijen stemmen, zal je zien dat ze ~90% van de tijd met de rechts-conservatieve partijen als VVD & CDA meestemmen. Dat kan ook niet anders, gezien de financiers die hierachter zitten (daar kan @Virtuozzo je meer over vertellen, die weet daar veel meer van dan ik).

Los van het feit dat de populisten ook vaak het politieke instituut aanvallen en delegitimeren, de rechtsstaat veelvuldig aanvallen en in twijfel trekken, problemen hebben met publieke onafhankelijke media. Allemaal rode vlaggen, waardoor ik oprecht hoop dat je dan eerder blanco zult stemmen dan op één van deze partijen. Ik persoonlijk schaar overigens JA21 ook onder de populisten. Veel geschreeuw, weinig wol, groot gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Rutte komt er slecht uit... echt heel raar dat hij zich zo positioneert

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 14:53

FreakNL

Well do ya punk?

Wat moet hij anders? Ontkennen? Dit is de enige strategie.

[ Voor 30% gewijzigd door FreakNL op 16-03-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:32
Super sterk optreden van Wilders. Uiteraard weer zijn oude immigratie riedeltje, maar buiten dat wel even goed de vingers op de zere plekken gelegd. Klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002

ultimateharry

Team Slayer:-)

Laguna schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:43:
Het dwingt partijen wel om maatregelen concreet te maken (zie WW van Hoekstra als voorbeeld). Anders is het wel heel makkelijk om alles te verstoppen in wollige paragrafen in je programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Laguna schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:02:
[...]

De gedachte erachter is mooi, maar desondanks niet minder onrealistisch. Zo hebben wel meer partijen bepaalde idealistische ideeën in hun programma staan.
Vond het vooral grappig dat iemand die de onrealistische pensioen plannen van splinter steunt een sneer moest maken naar een andere partij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:01

Bluebe

Roar

DutchOwnage schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:18:
Super sterk optreden van Wilders. Uiteraard weer zijn oude immigratie riedeltje, maar buiten dat wel even goed de vingers op de zere plekken gelegd. Klasse.
Ja het immigratie riedeltje begint nu toch wel te vervelen, debat na debat na debat hetzelfde. Dit terwijl er zoveel andere belangrijke punten zijn. Als hij iets zou matigen op sommige uitspraken dan is er best een kans dat partijen met de PVV willen regeren. Natuurlijk hoeft hij nu niet opeens tijdens een debat de woorden terug te nemen want dat is nogal politieke zelfmoord, maar zo komt hij nergens.

Ik vind sowieso dat er veel te veel aandacht is voor zorg, immigratie en klimaat. Ga eens met die hoge belastingen aan de slag, zorg voor koopkracht. Mensen kunnen al die klimaat gekkigheid niet betalen. Ik begrijp wel dat elke partij zijn speerpunt wil, maar zorg nu ook eens voor de middenstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:43

Fiber

Beaches are for storming.

Als de huidige peiling-wijzer uitkomt dan zijn de verschillen met vier jaar geleden miniem en kan Mark Rutte gewoon door met zijn huidige ploeg...

Natuurlijk wel wat personele wisselingen wellicht voor een frisse herstart, maar blijkbaar zit een groot deel van Nederland dit keer niet echt op grote veranderingen te wachten...

Ik heb niet op hem gestemd hoor, zelfs niet op een regeringspartij, maar ik zou er toch geen grote problemen mee hebben. Van mij hoeft de formatie ook niet zo lang te duren. Eigenlijk vind ik dat de nieuwe ploeg ruim voor de zomer op het bordes moet staan...

https://nos.nl/artikel/23...-grootste-d66-stijgt.html

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 16-03-2021 21:34 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Philip Ross schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:29:
[...]

Vond het vooral grappig dat iemand die de onrealistische pensioen plannen van splinter steunt een sneer moest maken naar een andere partij.
Ja heel grappig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-10 12:32
[...]

Je stemt nooit ergens tegen, je stemt ergens voor... (een tegenstem zou zijn dat je ipv. ergens voor stemt een stem van een partij wordt afgehaald...)
Een partij kan niet zien dat jij op iets anders stemt en waarom. (Even versimpelen) Als je stemt schuift "het gemiddelde" naar die kant; als genoeg mensen links gaan stemmen dan zal de volgende keer (bijna) alle partijen iets naar link schuiven, zelfde als andersom. Je zou eigenlijk gewoon moeten stemmen op wat het best bij jouw past. Wat vind je belangrijk, en dan de partijen die bij jouw zouden passen vergelijken.

Niet iedereen gaat verkiezingsprogramma's lezen dat snap ik; maar je kunt de samenvattingen lezen op partijen die het meest bij jouw passen. Je kunt alvast de minst waarschijnlijke afstrepen aan de hand van kieswijzer... erg lang hoeft het niet te duren...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 16:09
Lastige vind ik onze huidige wereld probleem. Corona.. Dit gaat nog wel even duren.

De huidige maatregelen zie ik meer als paniekvoetbal dan dat ze echt met het probleem bezig zijn.

Maar ik snap niet dat men dat Rutte kwalijk neemt. Hij verzint niet dat de horeca dicht moet. Dat zijn de adviezen van een team specillalisten die hij alleen meedeelt.

Elk ander zou hetzelfde moeten doen, of denk je dat Klaver met zijn eigen oplossingen komt? Of Kaag... Bbrrrr moet er niet aan denken dat zulke figuren dergelijke verantwoordelijk krijgen. Dan heb ik het nog niet eens over Geert of kuzu.

Gene enkele partij zal zijn plan kunnen uitvoeren of waar ze voor staan, dat kan je ook niet verwachten, maar ik stem wel op ene partij die dezelfde idealen heeft als ik. Uitvoerbaar of niet mijn stem krijgen ze.

Ik vind het wel rete lastig, maar niet stemmen is geen optie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Bluebe schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:30:
Ik vind sowieso dat er veel te veel aandacht is voor zorg, immigratie en klimaat. Ga eens met die hoge belastingen aan de slag, zorg voor koopkracht. Mensen kunnen al die klimaat gekkigheid niet betalen. Ik begrijp wel dat elke partij zijn speerpunt wil, maar zorg nu ook eens voor de middenstand.
Dan wens ik je veel sterkte toe, want die thema's zullen de komende pakweg 20 a 30 jaar als een van de belangrijkste thema's blijven terugkomen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 14:53

FreakNL

Well do ya punk?

Ik vind Corona helemaal niet lastig en neem dat dan ook niet mee in mijn besluitvorming. Ieder land doet ongeveer hetzelfde en de leiders worden geadviseerd door experts die over het algemeen hetzelfde denken.

Wat ik meeneem zijn feiten. Ik kan me er dus moreel niet toe zetten VVD te stemmen, alhoewel het persoonlijk het beste voor me is. Dus VVD wordt het niet.

Sowieso ook geen partij in het uiterste van het spectrum (PVV, GL, etc).

Wordt ergens in het midden. Ik twijfel tussen CDA en PvdA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:52
Hmmm net een hele tijd naar het debat gekeken, maar jongens, serieus, wat moet je hiermee? Ze blaten hun standpunten op (die je reeds weet), laten zien of hun debat skills er zijn en zijn echt aan EEN STUK DOOR bezig met marketing..... een momentje gezien toch Geert Kaag op een lage manier onderuit wilde halen als persoon in functie als bewindslied van NL mbt het dragen van een hoofddoek bij het officiele bezoek aan Iran...

Ik snap ook niet waarom er op deze manier wordt gedebatteerd, een blamage voor de NPO

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
DutchOwnage schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:18:
Sluit goed aan bij wat de gemiddelde PVV’er wil horen volgens mij.
Ik hoorde vanmiddag onderstaand item op radio, zo iemand stemt dan toch alleen maar op basis van angst?

https://twitter.com/NPORa.../1371901993950838789?s=20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-10 12:32
wowly schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:34:
Hmmm net een hele tijd naar het debat gekeken, maar jongens, serieus, wat moet je hiermee? Ze blaten hun standpunten op (die je reeds weet), laten zien of hun debat skills er zijn en zijn echt aan EEN STUK DOOR bezig met marketing..... een momentje gezien toch Geert Kaag op een lage manier onderuit wilde halen als persoon in functie als bewindslied van NL mbt het dragen van een hoofddoek bij het officiele bezoek aan Iran...

Ik snap ook niet waarom er op deze manier wordt gedebatteerd, een blamage voor de NPO
Tja met een debat kom je er alleen achter wie het beste kan debatteren en je komt te weten wat de (als je ze nog niet weet) de bekende standpunten van de partijen zijn.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Even ter herinnering voor de mensen die geen voorstander van een corona paspoort zijn, dan doe je er goed aan om niet op de partijen te stemmen die voor deze motie hebben gestemd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aBWP0wnu3pwOCXc1JgBiG8cWaY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/52x4G2KMO5Mgk9dP2hiVxR3s.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
wowly schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:34:

Inhoudelijk was het weinig, wel leuk om te zien wie de techniek van het debat meester zijn en wie niet.

Wilders en Rutte waren zoals verwacht technisch met kop en schouders de sterksten. Toch vind ik overall Segers de winnaar. Rustig inhoudelijk zijn punten gemaakt en zonder modder gooien zijn eigen verhaal kunnen doen.

Hoekstra deed het niet slecht maar kon duidelijk technisch niet tegen Rutte op.

Kaag was te veel aan het aanvallen waardoor ze zelf niets bracht en kwetsbaar werd. Met name Wilders maakte compleet gehakt van haar.

Marijnissen was technisch goed in het debat maar vooral aanvallend zonder zelf echt met standpunten te komen.

Klaver was erg zwak. Onzeker, slecht luisterend en constant in herhaling vallend en stellingen zonder enige onderbouwing.

Ploumen presteerde het in mijn ogen toch nog om ver onder Klaver te eindigen. Zelf helemaal geen inbreng, enkel een compleet mislukte poging om Segers op ethisch vlak onder de gordel aan te vallen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Ankona
Ik vond Klaver beter dan Hoekstra.

Valt me op dat Hoekstra wel vaak bij Jinek zit overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:21
D-e-n schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:03:
@Ankona
Ik vond Klaver beter dan Hoekstra.

Valt me op dat Hoekstra wel vaak bij Jinek zit overigens.
Nu je het zegt. Hij zit er wel heel vaak inderdaad.

Ik heb vanavond ook naar het debat gekeken en ik vond Klaver ook beter dan Hoekstra. Hoekstra heeft me eigenlijk nooit echt kunnen overtuigen, maar dat ligt aan mij.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Pagina: 1 ... 16 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/