user_tweakers schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:14:
[...]
Bedankt voor de reactie.
Ik denk dat ik het beste van de week maar even ga bellen, want in mijn inlogomgeving is helemaal geen gedeelte te vinden met financieringskosten.
Mogelijk heeft het ook te maken dat mijn hypotheek voor 100% in een nieuwbouwdepot zit. Dit is gebeurd in december en tot heden is het nog steeds onaangebroken. Toch heb ik wel kosten gemaakt voor de financiering.

Daar heeft het niet mee te maken. Ik denk dat je ergens een afslag hebt gemist en nu geen van de vragen beschikbaar krijgt m.b.t. de "eigen woning". 
Je moet in ieder aangeven dat je een eigen woning hebt. Dat klinkt misschien gek als het een braak perceel is, maar het klopt wel. (Art. 3.111 IB, lid 3: "Een woning wordt mede aangemerkt als eigen woning indien de belastingplichtige aannemelijk maakt dat de woning leeg staat of in aanbouw is en uitsluitend bestemd is om in het kalenderjaar of in een van de daaropvolgende drie jaren hem als eigen woning als bedoeld in het eerste lid ter beschikking te staan.") 
Daarna heb je WOZ-waarde van het perceel nodig, die kun je wel vinden op wozwaardeloket.nl. In de aangifte wel aangeven dat de woning leeg staat c.q. in aanbouw is (zodat eigenwoningforfait nul is). 
Daarna de financiering (lening) opnemen. Het bouwdepot opnemen. En de financieringskosten opnemen. Per saldo zijn als het goed is alleen de financieringskosten aftrekbaar. De rente op de lening die wordt betaald en die op het bouwdepot wordt ontvangen heffen elkaar (nu nog wel) dus op.
Gaddoman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 23:25:
Goedemiddag, ik heb een inkomensverklaring nodig van de website bij de belastingdienst over het jaar 2020. Het bedrag daarvan wordt altijd bepaald op basis van je belastingaangifte minus de aftrekposten. Is het verzamelinkomen al bij iemand van jullie vastgesteld op basis van je verzonden aangifte?

Kun je niet volstaan met die van 2019, of simpelweg een kopie van je aangifte 2020? In de meeste gevallen kan dat nog (voor bijv. sociale huurwoning etc. mag je ook een jaar of zelfs 2 eerder hanteren). Die van 2020 zijn nog niet (voor iedereen) beschikbaar, daar moet je gewoon even geduld voor hebben...