Belastingaangifte 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaddoman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-07-2023
Xtr3me4me schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:14:
Als je kijkt onder mijnbelastingdienst en dan onder inkomensverklaring en geregistreerd inkomen en je ziet daar een vaststelling inkomen 19-03-2021 staan, betekend dit dat ze jouw aanslag aan het verwerken zijn al?

Want als ik het zo lees: Dit inkomen hebben wij geregistreerd op basis van uw aangifte inkomstenbelasting.

Kan dus zomaar zijn ik misschien volgende week of begin mei al bericht kan krijgen. Vorig jaar hadden ze het pas op 28 april dit uitgevoerd en toen had ik het dezelfde datum als dit jaar de aangifte gedaan.
Antwoord vorig jaar kreeg ik op 14 mei.
De datum die jij ziet staan laat alleen zien dat ze het ontvangen hebben. Wanneer je je definitieve aanslag ontvangt wordt deze datum nogmaals aangepast.... is er al iemand waarbij de vaststelling datum van het inkomen definitief is vastgesteld? Want meestal naar aanleiding van die wijziging ontvang je binnen 2 weken de brief inclusief je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:13
Wie weet het volgende: een van mijn kinderen volgt een reguliere hbo-opleiding. Per 1-1-2020 was ze minderjarig. Ze is in 2019 begonnen met haar hbo en had een beetje studielening (volgens voorwaarden 2019/2020).
Kan ik die studielening aftrekken van mijn box 3 vermogen?
Ik twijfel omdat ik de voorwaarde lees: "schulden volgens de Wet studiefinanciering (studieschulden), tenzij de studieschuld nog kan worden omgezet in een gift".

Maar volgens mij is er geen sprake van 'omzetten in een gift', dat was een optie in een ouder leningstelsel. Deze studielening kan alleen worden kwijtgescholden wanneer ze na lange tijd niet voldoende inkomen heeft.

Dus klopt mijn idee dat ik voor mijn box 3 vermogen ook spaarsaldi minus haar studielening moet meerekenen?

EDIT: voorwaarde nu correct gequote.

[ Voor 11% gewijzigd door Highland op 24-04-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Omzetten in een gift bestaat nog steeds, maar dan voor de kosten van de studenten-OV-kaart (die ze onder de 18 nog niet heeft denk ik?) en mogelijk ook voor de aanvullende beurs, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-03 22:37
Lieve mede-Tweakers,

Een vraagje omtrend woning en de aangifte.

Achtergrond:
Ik heb in 2020 een nieuwbouwwoning laten bouwen, hiervoor heb ik grond aangekocht, het huis gekocht en natuurlijk veel werk laten verrichten. Voor dat ik er ging wonen huurde ik een appartement.

De vraag:
Welke WOZ-waarde moet ik nu gebruiken voor de belastingaangifte van deze woning?

Mijn redenering:
Op 01-01-2020 had de grond nog geen WOZ-waarde. Dus de WOZ-waarde is 0 voor de aangifte naar mijn idee. Klopt die redenering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gert Pronk schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:30:
Mijn redenering:
Op 01-01-2020 had de grond nog geen WOZ-waarde. Dus de WOZ-waarde is 0 voor de aangifte naar mijn idee. Klopt die redenering?
Dat lijkt mij niet juist: https://www.belastingdien...in-mijn-aangifte-invullen
Hebt u nog geen WOZ-beschikking op het moment dat u aangifte wilt doen? Schat dan zelf de waarde. Neem de waarde die vergelijkbare woningen op 1 januari van vorig jaar hadden. Maar u kunt natuurlijk ook een taxateur in de arm nemen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Maar op 01-01-2020 was er nog geen woning, moet ik dan de taxatie van de woning nemen die ik voor de hypotheek heb gebruikt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gert Pronk schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:36:
[...]

Maar op 01-01-2020 was er nog geen woning, moet ik dan de taxatie van de woning nemen die ik voor de hypotheek heb gebruikt?
Ik zou zelf de waarde van de losse grond nemen. Er was immers nog geen huis, maar de grond had al wel waarde

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gert Pronk schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:36:
[...]

De bouwgrond heeft ook een waarde, volgens mij moet je die opgeven/inschatten.

https://www.waarderingska...ngen/woningen-in-aanbouw/

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Hmm, dankje voor de adviezen heren! Ik ga er mijn best mee doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highland
Highland schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:06:
Wie weet het volgende: een van mijn kinderen volgt een reguliere hbo-opleiding. Per 1-1-2020 was ze minderjarig. Ze is in 2019 begonnen met haar hbo en had een beetje studielening (volgens voorwaarden 2019/2020).
Kan ik die studielening aftrekken van mijn box 3 vermogen?
....
Hmm, de studielening is lager dan het drempelbedrag. Dus omdat dochterlief een studielening heeft aangegaan ('kijk papa, hoe hoog mijn spaarsaldo nu is') mag ik daar nu vrh over betalen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:36
Highland schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:22:
[...]

Hmm, de studielening is lager dan het drempelbedrag. Dus omdat dochterlief een studielening heeft aangegaan ('kijk papa, hoe hoog mijn spaarsaldo nu is') mag ik daar nu vrh over betalen. :(
Dat kan kloppen, het goede nieuws is dat je dochter nog geen € 2500 aan schuld heeft, dat is ook iets waard... Maar als ik HBO zie staan en studieschuld wel een vraagje voor de zekerheid, is ze nog geen 18? Boven de 18 telt ze niet meer mee bij jou namelijk, heb je misschien zelf ook door, maar zou jammer zijn als je het per ongeluk fout doet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:36
fsfikke schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:00:
[...]

Op zich klopt het dat je het moet waarderen, echter vervolgens is sprake van een uitzonderingssituatie waardoor er geen bijtelling van WOZ waarde hoeft te zijn in de periode dat er nog niet gewoond wordt. Je kan bij het invullen kiezen dat het een woning betreft die in aanbouw is en dan doet de waarde verder niets meer.

Ga ik er overigens wel vanuit dat dit je enige woning is/de woning bedoeld is om er zelf te gaan wonen, maar als ik het zo lees klopt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
DCV191283 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:03:
[...]

Dat kan kloppen, het goede nieuws is dat je dochter nog geen € 2500 aan schuld heeft, dat is ook iets waard... Maar als ik HBO zie staan en studieschuld wel een vraagje voor de zekerheid, is ze nog geen 18? Boven de 18 telt ze niet meer mee bij jou namelijk, heb je misschien zelf ook door, maar zou jammer zijn als je het per ongeluk fout doet...
Klopt, begin vorig jaar was ze nog 17, eind van het jaar niet meer. Dus het was de laatste keer. Omdat ze toen nog thuis woonde had ze die lening ook eigenlijk helemaal niet nodig (blijkt ook uit haar spaarsaldo). De schade is te overzien, maar we hadden er toch een leuk drankje op het terras van kunnen betalen.

Bij de volgende kinderen ga ik er wat scherper op zijn. Of ik ga ze gewoon direct aan het werk zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Highland schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:42:
[...]

Klopt, begin vorig jaar was ze nog 17, eind van het jaar niet meer. Dus het was de laatste keer. Omdat ze toen nog thuis woonde had ze die lening ook eigenlijk helemaal niet nodig (blijkt ook uit haar spaarsaldo). De schade is te overzien, maar we hadden er toch een leuk drankje op het terras van kunnen betalen.

Bij de volgende kinderen ga ik er wat scherper op zijn. Of ik ga ze gewoon direct aan het werk zetten.
Toch heeft ze nu tegen marginale kosten een noodbuffer wat ook niet verkeerd is. Wees blij dat ze niet bij leent om dat in de kroeg te verbrassen (als dat zou kunnen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 14:55
fsfikke schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:00:
[...]

In 2018 heb ik exact dezelfde situatie gehad. Bij mij was de prijs van de grond en de bouwkosten voor de grond beiden gespecificeerd. Bij de aangifte heb ik als WOZ destijds diezelfde grondprijs ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 16:04
Hallo,

een vraag mbt overwaarde

Korte situatie schets:
1e woning gekocht september 2012 en verkocht 14-09-2020 overwaarde 85k.
2e woning gekocht 03-09-2020 (1,5 week voor de overdracht van 1e woning) incl alle kosten voor 392k. Hypotheek van 360k + 32K eigen middelen. Na koop direct 50k afgelost.
(verbouwingskosten)kosten nieuwe woning oa spauwmuurisolatie > 3k.

Bij de koop van de 2e woning 32k eigen middelen ingezet (nog voordat overwaarde op de rekening stond). Daarna direct 50k afgelost en minimaal 3k gebruikt voor het huis. Gezamenlijk is dat 85k.

Bij de belastingaangifte de vraag of wij de overwaarde HELEMAAL gebruikt hebben voor aankoop, overhoud of verbouwing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-05 08:46
Klinkt dus als 'ja'. 32k + 50k voor de aankoop en 3k voor verbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Laatst online: 21-05 16:04
Rubbergrover1 schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:17:
Klinkt dus als 'ja'. 32k + 50k voor de aankoop en 3k voor verbouwing.
Ik neig ook naar ja. Maar mijn twijfel zit bij de 32k eigen middelen, die ik eerder in de nieuwe woning heb gestopt voordat ik de overwaarde van de vorige woning op de rekening had staan.

Niet dat het volgordelijk bepaald is dat je alleen na het ontvangen van de overwaarde het geld pas in je nieuwe woning moet stoppen om dus recht te blijven houden op de renteaftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Jirure1984 Dat is geen probleem, in jouw geval is er geen "eigenwoningreserve", zoals dat heet. Alles is box 1, alles aftrekbaar. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaddoman
Is er nou al iemand die bericht heeft gehad????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 22:33

Agent47

I always close my contracts.

Gaddoman schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:24:
Ik nog niks. Verwacht rond volgende week ergens.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparxy86
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Eerste definitieve aanslagen IB 2020 zijn ondertussen verstuurd met dagtekening begin mei. Gaat dan wel om de meest simpele aangiften in dit geval, student met bijbaan.
Gaddoman schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:24:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaddoman
Sparxy86 schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:36:
Eerste definitieve aanslagen IB 2020 zijn ondertussen verstuurd met dagtekening begin mei. Gaat dan wel om de meest simpele aangiften in dit geval, student met bijbaan.

[...]
Hoe weet je dit? Heb jij al reactie ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 17:45
Iemand antwoord op deze vraag:

In 2019 woning verkocht voor 550k. Netto na aflossen schulden is er 475k overgebleven. In 2020/2021 is een nieuwe woning gebouwd voor 350k.

Hoe zit het met de vermogensbelasting? Niet alle rekeningen voor de nieuwe woning waren betaald en er stond dus nog een aanzienlijk bedrag op de rekening, terwijl een groot gedeelte bestemd was voor de woning. Kan ik daarmee rekening houden in de aangifte?

Het zelf eea bekeken, maar mijn eigen conclusie is nu dat ik daar vermogensbelasting over verschuldigd bent.

[ Voor 11% gewijzigd door T i M op 27-04-2021 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Klopt. Nog niet uitgegeven is nog niet uitgegeven en dus vermogen in box 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenco
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-06-2021
@Gaddoman
Het kopt collega van mij en me buurman en me zusje hebben ook allemaal bericht met de aangegeven dagtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaddoman
Roenco schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:10:
@Gaddoman
Het kopt collega van mij en me buurman en me zusje hebben ook allemaal bericht met de aangegeven dagtekening
Voorlopige of definitieve aanslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Gaddoman schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:46:
[...]

Voorlopige of definitieve aanslag?
Vorig jaar kreeg ik de definitieve op 28 april, dus het kan well zo vroeg (net even nagekeken op Mijnoverheid.nl).

Ben benieuwd wanneer ie dit jaar komt. Was van voor de chaos met de site dus daar hebben ze alle tijd voor gehad om die alvast na te kijken terwijl verder niemand kon inloggen. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:43
Ik heb ook al een definitieve aanslag gekregen. Alleen is mijn situatie niet echt standaard (aftrekposten, box 3 vermogen, etc etc.). Dagtekening van 7-5-2021. Mijn inkomen is per 20-4-2021 vastgesteld obv de definitieve aanslag.

[ Voor 26% gewijzigd door TZC-T1-FX op 27-04-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ook even ingelogd op mijn overheid
Dit inkomen heeft de Belastingdienst geregistreerd op basis van uw definitieve aanslag inkomstenbelasting die u rond 24 april 2021 hebt ontvangen. Op deze aanslag wordt dit inkomen ‘Verzamelinkomen’ genoemd.
Maar nog geen post erover ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
Ik heb een melding gekregen in mijn inbox dat de definitieve aanslag per post binnenkomt. Datum staat dan weer raar genoeg wel op 5 mei.

Aangifte gedaan op 1 april.

[ Voor 16% gewijzigd door Bobo221 op 27-04-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparxy86
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Gaddoman schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:03:
[...]

Hoe weet je dit? Heb jij al reactie ontvangen?
Niet van mezelf, maar van iemand en die heeft al bericht gehad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Vorige jaren kreeg ik het geld op 7 mei (2020)
8 mei (2019)

[ Voor 18% gewijzigd door Agent47 op 27-04-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenco
@Gaddoman

Jaa definitieve aanslag hebben ze gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenco
Bij op me belastingdienst pagina staat er

‘Vast stelling inkomen 19-03-2021’

Wat betekent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Roenco schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:17:
Bij op me belastingdienst pagina staat er

‘Vast stelling inkomen 19-03-2021’

Wat betekent dit?
Had je deze al gezien? Xtr3me4me in "Belastingaangifte 2020"

offtopic:
”me” :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenco
@fsfikke

Dankjewel! Had er overheen gelezen😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:05
Hier staat de dagtekening op 07-05-21 ✌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenco
Geen nuttige bijdrage aan de conversatie

[ Voor 75% gewijzigd door t_captain op 29-04-2021 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenco
Als ik inlog bij mijn belasting
Dan komt er een waarschuwing in het rood met het volgende

Het overzicht van ANBI-instellingen in de aangifte inkomstenbelasting 2020 kan niet volledig zijn. Mocht de ANBI-instelling waar u een gift aan hebt gedaan niet in het overzicht voorkomen, dan kunt u gebruik maken van een leeg invoerveld waarin u de instelling zelf kunt opvoeren. Hiervoor moet u eerst in het ANBI zoekveld overig invoeren.

Heeft iedereen dit of gaat het specifiek alleen over mijn aangifte en wat betekent dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb ik ook. Zal wel een algemene waarschuwing zijn, gezien ik niks met ANBI of giften van doen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Vraagje m.b.t. bijtelling en eigen bijdrage leaseauto van werkgever

Ik heb ongeveer 400 euro bijtelling per maand. Hier gaat 220 euro p.m. eigen bijdrage van af.

Beide zie ik totaal terug als invulopties (of vooringevulde opties) in de aangifte IB, reiskosten OV wel. Ook staat dit niet benoemd als component van het leun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@eL_Jay Dit is in de loonheffingen en fiscaal loon verwerkt, zie de jaaropgave van je werkgever. Je kan en moet daar in de inkomstenbelasting niets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
JanHenk schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:56:
@eL_Jay Dit is in de loonheffingen en fiscaal loon verwerkt, zie de jaaropgave van je werkgever. Je kan en moet daar in de inkomstenbelasting niets mee doen.
Thanks, dan maar contact opnemen met WG want die lijkt de eigen bijdrage niet eraf gehaald te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
eL_Jay schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:58:
[...]

Thanks, dan maar contact opnemen met WG want die lijkt de eigen bijdrage niet eraf gehaald te hebben
Correct, dit soort zaken moeten in de loonadministratie verwerkt worden.

Je kan het controleren door het cumulatief fiscaal loon van je laatste loonstrook aan te sluiten bij je jaaropgave. Op de loonstrook kun je dan controleren of de eigen bijdrage als inhouding wordt verwerkt in de kolom van "loon voor loonheffing / tabel loon/ fiscaal loon" o.i.d. (terminologie is afhankelijk van de salarissoftware).

Het is niet heel eenvoudig om dit soort zaken te corrigeren, overigens. Waarschijnlijk moet een los correctiebericht ingezonden worden over 2020 en krijgt je werkgever een teruggave loonheffingen. Daarnaast zal aan jou via je loonstroken 2021 deze correctie weer teruggegeven moeten worden. Aanpassen van je loon 2020 en jaaropgave 2020 kan nu niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:58

ST10©DE

Dus.............

Als ik inlog bij mijn belasting heb ik steed gele uitroeptekens staan dat ik correspondentie heb. Ik heb alles gelezen, hoe krijg ik die uitroeptekens weg?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ok vraagje: ik heb een beleggingsrekening bij Binck Forward, waar ik geen IBAN rekening nummer heb.
Hoe vul ik dit in in de belastingaangifte?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:27
Atlas schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:28:
Ok vraagje: ik heb een beleggingsrekening bij Binck Forward, waar ik geen IBAN rekening nummer heb.
Hoe vul ik dit in in de belastingaangifte?
Deel van de inlognaam aangevuld met ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

BMW_Gizzmo schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:32:
[...]

Deel van de inlognaam aangevuld met ***
Die inlognaam heb ik zelf gekozen, dus dat lijkt me wat vreemd?

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:27
Atlas schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:36:
[...]

Die inlognaam heb ik zelf gekozen, dus dat lijkt me wat vreemd?
Nee hoor, deel van de inlognaam staat bij mij zelfs in de vooringevulde gegevens, doe dit al een aantal jaar zo, nooit gedoe mee gehad. Binck geeft e.e.a. ook door aan de belastingdienst met jou volledige naam en de bedragen, tevens een deel van de inlognaam met *** aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

BMW_Gizzmo schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:38:
[...]

Nee hoor, deel van de inlognaam staat bij mij zelfs in de vooringevulde gegevens, doe dit al een aantal jaar zo, nooit gedoe mee gehad. Binck geeft e.e.a. ook door aan de belastingdienst met jou volledige naam en de bedragen, tevens een deel van de inlognaam met *** aangevuld.
Er staat bij mij niets ingevuld vanuit de aangifte, dus dat moet ik zelf doen. Maar het is geen normale rekening (want geen IBAN), maar als ik beleggingsrekening selecteer kan ik daar ook niets invullen..

Edit: Ow oops, peildatum is 1 jan 2020, toen bestond die rekening nog niet....
Nervermind :P

[ Voor 7% gewijzigd door Atlas op 29-04-2021 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:59
BMW_Gizzmo schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:38:
[...]

Zo ging het vorig jaar ook nog bij Degiro.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:03
Vorig jaar heb ik mijn hypotheek laten omzetten. Hiervoor zijn er kosten voor het omzetten van de lening in rekening gebracht (geen boeterente).

Er staat niets specifieks over dat het een aftrekpost is, maar ook niet dat het er geen is.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Keiichi Als het kosten zijn die verband houden met de eigenwoningschuld (dus de hypotheek is volledig box 1) dan zijn ze aftrekbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ik zie 'm vandaag ineens in MijnBelastingdienst staan. Alleen de papieren aangifte die dagtekening 8 mei heeft, geen digitale. Gek, vorig jaar kreeg ik 'm gelijk digitaal dacht ik. nou ja goed om te weten dat ie onderweg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 09:21
SmurfLink schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:36:
Ik zie 'm vandaag ineens in MijnBelastingdienst staan. Alleen de papieren aangifte die dagtekening 8 mei heeft, geen digitale. Gek, vorig jaar kreeg ik 'm gelijk digitaal dacht ik. nou ja goed om te weten dat ie onderweg is!
Ik heb hem ook, voor de eerste keer meteen een definitieve aanslag. Dagtekening staat op 11/05 en ik heb ook niet digitaal in vergelijking met voorgaande jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
SmurfLink schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:36:
Welke datum staat er bij jou bij de inkomstenverklaring 2020? (Hoofdscherm --> rechterkant Mijn gegevens)

Bij mij is die afgelopen week aangepast van een datum in maart (paar weken na indienen) naar nu 24-4-2021 met de opmerking dat die gebaseerd is op de definitieve aanslag inkomstenbelasting

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Backpacker schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:12:
[...]

Welke datum staat er bij jou bij de inkomstenverklaring 2020? (Hoofdscherm --> rechterkant Mijn gegevens)

Bij mij is die afgelopen week aangepast van een datum in maart (paar weken na indienen) naar nu 24-4-2021 met de opmerking dat die gebaseerd is op de definitieve aanslag inkomstenbelasting
Geen, die heb ik niet.

Ah, als je doorklikt dan ziet ie 'm wel. 21-04-2021

Weird, er stonden 3 nieuwe meldingen klaar volgens het ding, maar da's m'n eigen ingevulde aangifte en die papieren definitieve.. ik snap er niks meer van :+

[ Voor 31% gewijzigd door SmurfLink op 01-05-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Backpacker schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:12:
[...]

Ik was niet bekend met de inkomensverklaring, maar het is wel een vreemd concept IMHO. Het bedrag dat weergegeven wordt is namelijk het resultaat in Box-1, maar daar is dus ook HRA, en eventuele andere aftrekposten in box-1 al af. Ze zeggen dat het onder andere bedoeld is voor als je een woning wil huren, maar voor draagkracht zou je toch juist verwachten dat de aftrekposten niet meetellen, en het echt over inkomen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Woy schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:11:
[...]
Ze zeggen dat het onder andere bedoeld is voor als je een woning wil huren, maar voor draagkracht zou je toch juist verwachten dat de aftrekposten niet meetellen, en het echt over inkomen gaat.
Je kunt natuurlijk ook heel veel aftrekbare (dus: niet vergoede) zorgkosten hebben (bij jezelf of een kind), of een particuliere beroepsopleiding volgen/gevolgd hebben. In dit soort gevallen lijkt mij de daadwerkelijke draagkracht behoorlijk gereduceerd, dus het is IMHO een fair principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:28:
[...]

Je kunt natuurlijk ook heel veel aftrekbare (dus: niet vergoede) zorgkosten hebben (bij jezelf of een kind), of een particuliere beroepsopleiding volgen/gevolgd hebben. In dit soort gevallen lijkt mij de daadwerkelijke draagkracht behoorlijk gereduceerd, dus het is IMHO een fair principe.
Maar zo zijn er natuurlijk ook een hoop vaste kosten die je kunt hebben die geen aftrekposten bij de IB zijn. Het is op zich logisch om naar de daadwerkelijk draagkracht te kijken, maar dat blijkt ook niet uit de inkomensverklaring. Daarbij hoeven die zorgkosten ook niet structureel te zijn, ze kunnen prima incidenteel geweest zijn. Nu is het nogal arbitrair

Qua inkomensverklaring lijkt mij het bruto arbeidsinkomen mij beter, voor draagkracht voldoet dit sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:25

Dennis1812

Amateur prutser

Inmiddels de brief definiteve aanslag binnen op mijn overheid. Deze week zal de storting dus volgen.
Wel fijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis1812 op 01-05-2021 13:42 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Woy
De inkomensverklaring geeft je verzamelinkomen. Dit wordt mede geregistreerd (BRI). Instanties als Belastingdienst/Toeslagen, CAK, DUO, etc. maken hier gebruik van bij diverse (inkomensafhankelijke) regelingen. Ook bij toewijzing van sociale huur wordt het verzamelinkomen gebruikt. Of voor de bepaling van de verschuldigde griffierechten cq toevoeging. Talloze voorbeelden..

Bestaat uit je inkomen van box 1, box 2 en box 3 gezamenlijk minus persoonsgebonden aftrekposten.

Het is niet voor iedere situatie de meest geschikte maatstaf, maar het is een universeel begrip juist om het eenvoudig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:54
Voor mijn broer, de door mij ingevulde definitieve aanslag vanmorgen binnen gekregen.
Mijn eigen 2 weken eerder ingediende aangifte is nog niets te zien.
Zal wel verband houden dat ik ook nog geen definitieve aanslag over 2019 heb mogen ontvangen.
Op zich wel bevreemd, want behalve hypotheek aftrek niks bijzonders voor mijn eigen aanslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
dinandus schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:58:
Op zich wel bevreemd, want behalve hypotheek aftrek niks bijzonders voor mijn eigen aanslag?
Daar denkt de belastingdienst misschien anders over }) >:) :+

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
JanHenk schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:54:
@Woy
De inkomensverklaring geeft je verzamelinkomen. Dit wordt mede geregistreerd (BRI). Instanties als Belastingdienst/Toeslagen, CAK, DUO, etc. maken hier gebruik van bij diverse (inkomensafhankelijke) regelingen. Ook bij toewijzing van sociale huur wordt het verzamelinkomen gebruikt. Of voor de bepaling van de verschuldigde griffierechten cq toevoeging. Talloze voorbeelden..

Bestaat uit je inkomen van box 1, box 2 en box 3 gezamenlijk minus persoonsgebonden aftrekposten.

Het is niet voor iedere situatie de meest geschikte maatstaf, maar het is een universeel begrip juist om het eenvoudig te houden.
Ah, natuurlijk sociale huur, dan is het logischer ja. Voor de overheid is dat natuurlijk je verzamelinkomen. Het gaat er dan ook juist om dat je onder de drempel blijft, en niet voor draagkracht voor bijvoorbeeld particuliere huur.

Ik was even op een ander spoor gezet doordat ze het over huur hadden. En dacht dus aan zaken als het aanvragen van een hypotheek of lening, waar het juist gaat om aan te tonen dat je het daadwerkelijk kan dragen

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 01-05-2021 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Zojuist een mailtje van MijnOverheid, en tah dah, daar stond de digitale definitieve aangifte klaar. Met dezelfde dagtekening van 8 mei. :) Lekker snel voor elkaar weer allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:41
Ik ben dit weekend de laatste loodjes van de belastingaangifte aan het doen. Nu wil ik voor de zekerheid iets checken. Ik heb 30-12 mijn oude woning verkocht en eind februari (2021 dus) een nieuwe woning gekocht. In de tussentijd hebben we de oude woning gehuurd van de kopers. Nu vraagt de belastingdienst of ik binnen 3 jaar na verkoop een nieuwe woning gekocht heb. Dit is echter pas in 2021 en het lijkt me dat ik dus voor de aangifte van 2020 hierop gewoon nee moet antwoorden. Anders moet ik ook verantwoorden wat ik met de overwaarde gedaan heb, maar daar is in 2020 natuurlijk nog niets mee gebeurd.
Is mijn aanname hierin correct?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SmurfLink schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 15:12:
Zojuist een mailtje van MijnOverheid, en tah dah, daar stond de digitale definitieve aangifte klaar. Met dezelfde dagtekening van 8 mei. :) Lekker snel voor elkaar weer allemaal.
Volgens mij gaan er al heel wat uit daar ;)
M'n vrouw zat er zaterdag ook bij, en ik krijg 'm zojuist, dus prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchbo
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-10-2023
Cheesy schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:29:
[...]

Volgens mij gaan er al heel wat uit daar ;)
M'n vrouw zat er zaterdag ook bij, en ik krijg 'm zojuist, dus prima!
Welke dagtekening heb je van de brief die je vandaag hebt gekregen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mitchbo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:11:
[...]

Welke dagtekening heb je van de brief die je vandaag hebt gekregen??
11 mei, mooi op tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchbo
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-10-2023
Inderdaad mooi optijd, ik heb ook 11 mei zal die vandaag of morgen wel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Gaat lekker nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

2 maart ingediend, hier helaas nog geen bericht.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
Net afgelopen weekend gedaan, dus ik denk dat ik nog wel even mag wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:03
Hier ook gisteren bericht ontvangen (zowel mijn vrouw als ik). Dagtekening 8 mei. Gaat lekker snel dit jaar. *O*

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mime010
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-05 14:38
Misschien een vreemd vraagje, maar hopelijk heeft iemand een antwoord.

Bij mijn aangifte staat er dat ik zo'n 100 euro terugkrijg.
In 2020 heb ik ook eenmalig zo'n 800 euro ontvangen voor werkzaamheden (via mijn BTW nummer. Werk verder in loondienst). Omdat ik met mijn BTW nummer onder de paar duizend euro per jaar zit hoef ik hier ook geen BTW voor te vragen aan de andere partij.

Als ik deze 800 euro bij mijn aangifte plaats krijg ik geen 100 euro terug maar moet ik ineens 300 euro betalen.

Het zou erg scheef zijn dat ik 50% belasting zou moeten betalen over een bedrag van 800 euro wat ik eenmalig heb verdiend..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
Mime010 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:36:
Misschien een vreemd vraagje, maar hopelijk heeft iemand een antwoord.

Bij mijn aangifte staat er dat ik zo'n 100 euro terugkrijg.
In 2020 heb ik ook eenmalig zo'n 800 euro ontvangen voor werkzaamheden (via mijn BTW nummer. Werk verder in loondienst). Omdat ik met mijn BTW nummer onder de paar duizend euro per jaar zit hoef ik hier ook geen BTW voor te vragen aan de andere partij.

Als ik deze 800 euro bij mijn aangifte plaats krijg ik geen 100 euro terug maar moet ik ineens 300 euro betalen.

Het zou erg scheef zijn dat ik 50% belasting zou moeten betalen over een bedrag van 800 euro wat ik eenmalig heb verdiend..
Inkomsten zijn inkomsten. Logisch dus dat je belasting afdrukt tegen het marginale tarief dat voor je van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:32
Rukapul schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:41:
[...]

Inkomsten zijn inkomsten. Logisch dus dat je belasting afdrukt tegen het marginale tarief dat voor je van toepassing is.
Door dat mooie systeem van afbouwen van algemene heffingskorting en arbeidskorting naarmate inkomen stijgt is de relatieve belastingdruk waarschijnlijk zelfs nog hoger dan het tarief waar je invalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mime010
Rukapul schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:41:
[...]

Dit lijkt me niet te kloppen toch? Want anders zou je 21% BTW vragen en deze afdragen aan de belastingdienst.

Nu moet er dus 50% betaald worden van het bedrag door mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:19
Mime010 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:03:
[...]

Dit lijkt me niet te kloppen toch? Want anders zou je 21% BTW vragen en deze afdragen aan de belastingdienst.

BTW komt er nog bij als je btw plichtig bent. Over verkopen moet ook gewoon nog “winstbelasting” betaald worden. Anders zou je alles netto overhouden.

[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 03-05-2021 19:06 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:52
Gijsje22 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:37:
Net afgelopen weekend gedaan, dus ik denk dat ik nog wel even mag wachten...
Dat zegt dus helemaal niks. Grote kans dat jij het eerder hebt dan iemand, die het al 2 maanden geleden gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
[...]

Inkomsten in deze is altijd omzet minus kosten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Voor het product (of de dienst) die jij levert betaalt de klant in principe 21% BTW - dat is niet de belasting die jij ("het bedrijf") betaalt. Het bedrijf betaalt het namens de klant. Voor kleine ondernemers zijn er misschien uitzonderingen, waardoor je nu dus niet 21% BTW hoeft af te dragen.

Verder is het op zich wel logisch dat je belasting moet betalen over je inkomen. Anders zou iedere werknemer op papier wel ondernemer worden...

Zou het overigens wel goed nakijken. Misschien dat er nog een aantal regelingen zijn waardoor die 800 EUR niet als inkomen wordt gezien. ;) (Edit: en zoals de post boven mij aangeeft: vergeet niet dat je ook kosten hebt gemaakt - als jij 800 EUR hebt ontvangen, maar ook 800 EUR aan kosten hebt gemaakt, dan lijkt het mij dat je 0 euro inkomen hebt).

[ Voor 10% gewijzigd door Uniciteit op 03-05-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mime010
In mijn geval ging het om een onderdeel van een website. Heb dus geen kosten gemaakt aan onderdelen.

Zal morgen maar even bellen met de belastingdienst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Mime010 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:00:
In mijn geval ging het om een onderdeel van een website. Heb dus geen kosten gemaakt aan onderdelen.

Die 800 euro wordt gewoon exact zo belast als 800 euro extra salaris belast zou worden. Op je salaris wordt alleen voorheffing ingehouden waardoor je bij aangifte ongeveer op 0 uitkomt.

BTW heeft er niks mee te maken verder, want zoals je zelf aangeeft heb je die niet gerekend en dus ook niet afgedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hier overigens ook de definitieve aanslag (digitaal) binnen!

Ik blijf me toch afvragen hoe goed de controle nou daadwerkelijk is. Ik heb in 2020 een woning gekocht en heb daardoor wat extra aftrekposten, maar desalniettemin wel direct een definitieve aanslag ontvangen. Ik heb alles eerlijk en integer ingevuld, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die in dit systeem sjoemelen met hun aangifte.

De aftrekposten die je invult zullen vast en zeker wel vergeleken worden met getallen die als "normale waardes" worden gezien... maar waarom wordt er anno 2021 bijvoorbeeld niet gevraagd om de factuur van je hypotheekadviseur te uploaden bij het invullen van je aangifte? Of de nota van de notaris? Of een rekeningafschrift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
Mime010 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:00:

Het tarief in de hoogste schijf is ongeveer 50%, dus dat klopt wel ongeveer. (Tenminste als je met het totaal aan inkomsten in die schijf zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mime010 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:36:
[…]
En als je baas jou morgen een eenmalige bonus van €1000 geeft zou je het ook scheef vinden dat dit bedrag bij je verzamelinkomen wordt opgeteld? Je betaalt uiteindelijk belasting over je verzamelinkomen. Anders zou je de baas kunnen vragen je salaris elke maand van een andere BV over te maken zodat je per ‘werkgever’ telkens in de gunstigste schijf zit :p

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 04-05-2021 00:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Uniciteit schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:44:
De aftrekposten die je invult zullen vast en zeker wel vergeleken worden met getallen die als "normale waardes" worden gezien... maar waarom wordt er anno 2021 bijvoorbeeld niet gevraagd om de factuur van je hypotheekadviseur te uploaden bij het invullen van je aangifte? Of de nota van de notaris? Of een rekeningafschrift?
Dat zou een heleboel rompslomp geven voor weinig resultaat. Met daarbij grote kans dat een hoop mensen het verkeerd aanleveren en er om extra aanvullende informatie gevraagd zou moeten worden. En dat allemaal voor een situatie die misschien bij een enkeling tot een paar honderd euro extra belasting zou leiden.

Dan kun je beter bij de grote groep die normale bedragen invult samen steekproefsgewijs wat controles doen en de rest gewoon als plausibele aangifte goedkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gijsje22 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:57:
[...]

Het tarief in de hoogste schijf is ongeveer 50%, dus dat klopt wel ongeveer. (Tenminste als je met het totaal aan inkomsten in die schijf zit)
Wel met de aantekening dat het hoogste tarief pas bij €68.000 begint. Maar door de afbouw van heffingskortingen betaal je al ver daarvoor bijna 50% , en tussen de 68k en 98 k is het bijna 56%

En dan zijn er nog andere regels die invloed kunnen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 04-05-2021 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:12:
[...]

Dat zou een heleboel rompslomp geven voor weinig resultaat. Met daarbij grote kans dat een hoop mensen het verkeerd aanleveren en er om extra aanvullende informatie gevraagd zou moeten worden. En dat allemaal voor een situatie die misschien bij een enkeling tot een paar honderd euro extra belasting zou leiden.

Dan kun je beter bij de grote groep die normale bedragen invult samen steekproefsgewijs wat controles doen en de rest gewoon als plausibele aangifte goedkeuren.
Plus wil je echt voordeel hebben van dat soort aftrekposten dan moet je echt flinke bedragen opvoeren. Dat wijkt af en kan je dus vrij makkelijk eruit filteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwl0uZJjFHoHVS9R7hlv5p4wxfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ze4FSo9wLTZ3rN0spt5j4z8z.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste oplichter mail binnen hier, wel 'knap' dat ze wel de goede achternaam in de mail hebben opgenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mime010
fsfikke schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 00:38:
[...]

En als je baas jou morgen een eenmalige bonus van €1000 geeft zou je het ook scheef vinden dat dit bedrag bij je verzamelinkomen wordt opgeteld? Je betaalt uiteindelijk belasting over je verzamelinkomen. Anders zou je de baas kunnen vragen je salaris elke maand van een andere BV over te maken zodat je per ‘werkgever’ telkens in de gunstigste schijf zit :p
Nee niet scheef als dit bij mijn verzamelinkomen wordt opgeteld. Wel scheef als je €800 salaris zou krijgen en hiervan €400 moet aftikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

President schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:10:
[Afbeelding]

Eerste oplichter mail binnen hier, wel 'knap' dat ze wel de goede achternaam in de mail hebben opgenomen...
Mijn vriendin kreeg gister een sms met een link. Bedrag klopte ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:20
Agent47 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:46:
[...]

Mijn vriendin kreeg gister een sms met een link. Bedrag klopte ook.
Pardon? Naam en wat je terug kreeg klopt?? Was het een rond getal? Zeg de 45 euro?? Dat is wel heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mime010 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:42:
[...]

Nee niet scheef als dit bij mijn verzamelinkomen wordt opgeteld. Wel scheef als je €800 salaris zou krijgen en hiervan €400 moet aftikken..
Als jij €800 salaris krijgt hoef je daar ook in Nederland zeker geen €400 belasting over te betalen. Als jij echter €100.000 + €800 verdient zal je wel richting de 50% belasting moeten betalen over €100.800.

Misschien moet je het zo zien als je daar beter van slaapt: Over die €800 hoef je €0 belasting te betalen, je betaalt enkel over die overige €100.000 ietsje meer. Nog beter is om gewoon in de echte wereld te leven en te snappen dat inkomen belast wordt, of het nou van je normale werkgever komt of van een andere werkgever die jou eenmalig betaalt. Jouw eigen verdiende €800 is exact hetzelfde inkomen als wat jouw baas elke maand overmaakt, enkel heeft jou baas boor jou de belasting al ingehouden, bij die €800 moet je dat zelf doen. Daar is niks oneerlijks aan.

[ Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 04-05-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

meermarco schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Pardon? Naam en wat je terug kreeg klopt?? Was het een rond getal? Zeg de 45 euro?? Dat is wel heel vreemd.
Ze kreeg een sms met een URl erin, complete bedrag klopte.€700,xx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Mime010 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:42:
[...]

Wat is daar scheef aan? Dat is ook als je 'gewoon' 800 euro extra verdient. Daarover moet je in de praktijk vaak ook 400 euro belastingen en premies betalen. Alleen valt het natuurlijk minder op als het over een totaalbedrag gaat. Als je bv eerst 50k verdient en daar 15k belastingen over betaalt, maar na een loonstijging 50.800 verdient en daar 15.400 belasting over betaalt, dan betaal je ook 400 euro belastingen over die extra 800 euro inkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:59
Snelle controle: zelf inloggen op MijnOverheid of MijnBelastingdienst: alle communicatie van de belastingdienst moet je daar terug kunnen vinden.

Sometimes you need to plan for coincidence

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Let op:
Het nodeloos vragen maar de status van een mogelijk inning of uitbetaling is niet nodig en derhalve offtopic