Een aangetekende klacht naar de bank is dan mogelijk de enige manier om het voor mijzelf echt vast te leggen. Dat voelt dan weer wat overdreven als dit geen consequenties heeft verder maar ik zal het overwegen.Herman schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:08:
@mrnn Bizar verhaal. Ook heel 'typerend' dat de bank deze fout niet heeft hersteld nadat je de moeite hebt genomen om hen hierop te wijzen. Het lijkt me ook in het belang van de bank om dit goed in hun systemen te hebben. Ik zou een korte maar duidelijke klacht naar de bank zenden (per post) en dat je bevestiging wilt hebben dat ze de fout uit hun systeem hebben gehaald. Eventueel met een verwijzing naar het Kifid en de vermelding dat je toekomstig gemaakte kosten op hen zult verhalen.
edit:Hopelijk dat hun BKR-register deze fout niet bevat. Anders kan het gedoe opleveren, mochten jullie in de toekomst bijvoorbeeld een hypotheek willen afsluiten.
Betreffende BKR, ik denk het niet want paar jaar terug zijn wij verhuisd en toen is het in het gehele traject met hypotheekadviseur en verstrekker niet aan bod gekomen.