KC27 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:47:
[...]
Anwb heeft alles uitbesteed aan EnergyZero.
De websites zijn identiek.
De tarieven en de inkoop toeslagen idem.
Het is dezelfde dienst met een ander label.
Anwb doet zelf niks alleen maar verkoopvergoeding opstrijken.
Dat weet ik. Maar dat verandert niets aan het feit dat het allemaal bijzonder slecht geregeld is.
- op mijn verzoek om de gaslevering stop te zetten nadat de warmtepomp bij ons is geplaatst, kwam een standaard riedeltje leugens dat dat niet zou mogen als er nog een gasaansluiting aanwezig is.
- op de mail die ik vervolgens heb gestuurd dat ik er van uit ga dat mijn opzegging van de gaslevering toch echt geregeld wordt binnen 30 dagen na mijn eerste verzoek, met uitgebreide onderbouwing en verwijzingen naar rechterlijke uitspraken, is nooit meer gereageerd.
- telefoontjes in de weken er na werd me beloofd "we kijken er naar, we zijn er mee bezig, we nemen contact met u op".
- maar helaas, dat contact opnemen is nooit gebeurd. En het tijdig beëindigen van de gaslevering óók niet.
- uiteindelijk tijdens een volgend telefoongesprek een leidinggevende/supervisor aan de lijn gekregen. Die zij dat ze niet gewoon het product gas konden stopzetten, maar dat dan ook elektriciteit beëindigd kon worden. En dat kon dan wel pas na nog eens 3 weken geregeld worden. Daarop heb ik gemeld dat het me niet kan schelen hoe ze het regelen in hun administratie, als ze het maar regelen. Ging ze doen, door het lopende contract voor gas en elektriciteit stop te zetten en een nieuw contract voor alleen elektriciteit in het systeem te zetten. Maar ging nog wel drie weken duren voor e.e.a. daadwerkelijk geregeld was. Het nieuwe contract voor elektriciteit met die ingangsdatum 'over drie weken' had ik wel direct in mijn mailbox, de eerste termijnbetaling direct gedaan.
- Anderhalve week na de datum waarop dan eindelijk de gaslevering administratief stopgezet zou zijn, een brief op de mat. Dat er bij ons géén contract meer was voor gas en elektriciteit... Contact gezocht met netbeheerder en die vertelde dat de brief toch echt juist was: ANWB Energie had mijn oude contracten voor gas en elektriciteit netjes afgemeld, maar het nieuwe contract niet aangemeld.
- Opnieuw contact gezocht met ANWB Energie. Was einde van de middag. Reactie dat ze het de volgende dag zouden uitzoeken en er dan bij mij op terug zouden komen.
- dezelfde avond zat er ineens nóg een nieuw contract voor elektriciteit in mijn mailbox. Met een ingangsdatum een maand later en een hoger termijnbedrag. Daarop direct maar gereageerd dat dit nieuwste contract de prullenbak in kan, omdat het nooit door mij is aangevraagd en dat ik verwacht dat het reeds lopende contract wordt voortgezet en onmiddellijk wordt aangemeld bij de netbeheerder.
- Van het uitzoeken de volgende dag heb ik niets vernomen. Weer een dag later dus zelf maar weer contact opgenomen. Met het bericht dat het ze de ingangsdatum van de leveringsdatum maar hadden aangepast. Komt er op neer dat als ik daarmee akkoord ga ik bijna 3 weken zonder contract heb gezeten.
- Gemeld dat dat niet klopt en dat mijn contract al lang rechtsgeldig was ingegaan. Waar dat het alléén aangemeld moest worden bij de netbeheerder.
- Reactie daarop was "we kunnen het contract niet met terugwerkende kracht in laten gaan"... Tja, dat hoeft ook niet want er is al een lopend contract. Alleen dat was niet aangemeld bij de netbeheerder. Alsnog aanmelden bij de netbeheerder dat het contract al per datum X is gestart is iets heel anders dan "het contract met terugwerkende kracht in laten gaan".
- ik heb dan ook gemeld dat ik er vanuit gaan dat ze de ingangsdatum van het contract weer terugzetten op de afgesproken datum en dat ik het niet accepteer dat ik bijna 3 weken "contractloos" was voor elektriciteit met alle mogelijke juridische gevolgen van dien. Immers is het niet toegestaan om gebruik te maken van het elektriciteitsnet als er geen contract is, dus zou ik formeel fraude/energiediefstal hebben gepleegd als ik zo'n contractloze periode accepteer.
- En het laatste bericht vanuit ANWB Energie is dat ik nu maar even twee weken geduld moet hebben voor ik inhoudelijk reactie krijg hoe ze de puinhoop die ze zelf hebben veroorzaakt gaan oplossen.
En dat allemaal omdat het kennelijk te moeilijk was voor ANWB Energie om alleen het "vinkje" voor gaslevering uit te zetten binnen een lopend contract.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.