Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanski
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-10 14:07
Arjanski schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:10:
[...]

Halverwege die pagina ( https://github.com/JaccoR/hass-entso-e/issues/244 ) staat het volgende:

"if you manually install the files in the main repo (download zip from github and copy-paste in custom-components folder overriding existing entso-e files) it works. Not yet the quarterly prices but the hourly averages I guess - for me they align perfectly with the 60min intervall in tibber."

Ik heb dus de zip gedownload, uitgepakt en met de hand de map overschreven met inhoud.

Na een reboot doet hij het weer!

Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Vandaag lijkt Entso-e er weer uit te liggen, deze keer werkt bovenstaande oplossing niet helaas. Ik wacht eerst even af.

Tenminste op dezelfde pagina hebben ze het er weer over, op dit moment:

https://github.com/JaccoR/hass-entso-e/issues/244

[ Voor 7% gewijzigd door Arjanski op 21-10-2025 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:56
Leuk topic! En helaas in mijn geval net te laat ontdekt, want ik heb eergisteren een dynamisch contract bij Frank Energie afgesloten. Die leek er bij Independer het beste uit te komen, maar volgens de openingspost hier totaal niet.

Situatie:
- Rijtjeshuis, vanaf donderdag een EV met eigen laadpaal (gemeente legt kabelgoot aan).
- Veel thuiswerken, dus veel energieverbruik overdag.
- 9 zonnepanelen
- Verbruik afgelopen jaar: 1884 kWh normaaltarief, 1796 kWh daltarief
- Teruglevering: 1207 kWh normaaltarief, 545 kWh normaaltarief.

Ik wil eigenlijk gewoon zo gunstig mogelijk uit zijn, met zoals gezegd veel flexibiliteit op gebied van EV opladen, wasje draaien etc. Maar het viel me nu al in de Frank Energie app op dat de prijzen eigenlijk helemaal niet zoveel schommelen, of is dat echt een momentopname van de dag? In dat geval lijkt het voor mij namelijk teveel gedoe om een paar euro te besparen.

Maar misschien zit ik dus helemaal mis en heeft iemand de gouden tip voor een alternatief voor Frank Energie :) Volgens mij kan ik er nog onderuit (14 dagen bedenktermijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:10
goldmemberf1 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:34:
Leuk topic! En helaas in mijn geval net te laat ontdekt, want ik heb eergisteren een dynamisch contract bij Frank Energie afgesloten. Die leek er bij Independer het beste uit te komen, maar volgens de openingspost hier totaal niet.

Situatie:
- Rijtjeshuis, vanaf donderdag een EV met eigen laadpaal (gemeente legt kabelgoot aan).
- 9 zonnepanelen

Ik wil eigenlijk gewoon zo gunstig mogelijk uit zijn, met zoals gezegd veel flexibiliteit op gebied van EV opladen, wasje draaien etc. Maar het viel me nu al in de Frank Energie app op dat de prijzen eigenlijk helemaal niet zoveel schommelen, of is dat echt een momentopname van de dag? In dat geval lijkt het voor mij namelijk teveel gedoe om een paar euro te besparen.

Maar misschien zit ik dus helemaal mis en heeft iemand de gouden tip voor een alternatief voor Frank Energie :) Volgens mij kan ik er nog onderuit (14 dagen bedenktermijn).
Kijk eens naar Tibber (meer intergraties, zoals voor EV) en Zonneplan (zonnebonus voor PV)
Beide die de leveringskosten zowel binnen als buiten salderen uitbetalen bij teruglevering:

Frank Energie rekent een verkoopvergoeding voor teruglevering voor zowel binnen als buiten salderen,
waardoor je minstens ca 50-60 euro/jaar duurder uit bent

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjanski
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-10 14:07

Situatie:
- 9 zonnepanelen

Volgens mij kun je bij elk dynamisch contract elke maand overstappen :D Welkom btw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:37
Hm wordt toch iets eerder tijd dan ik had verwacht om hier in te duiken.
Ik heb nu een vast contract tot oktober 2026. 33ct/kWh, 11ct terugleververgoeding.
In ons huidige huis met een teveel aan zonnestroom ideaal.
Maar we gaan verhuizen naar een groter huis, met in ieder geval het komende half jaar geen zonnepanelen.
Ook gaan we over van aan de straat laden naar laden aan huis.
De opzegboete is 44 euro. Maar ik denk dat ik veel goedkoper uit ben als ik opzeg en dynamisch ga.
(4000kWh laden, 2500kWh verbruik in huis ongeveer)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:28

bert pit

asdasd

Situatie:
- 9 zonnepanelen

Morgen is weer een leuk schommeldagje. Heeft Frank kwartier of uurprijzen?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domba
bert pit schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:23:
[...]

Morgen is weer een leuk schommeldagje. Heeft Frank kwartier of uurprijzen?
https://www.frankenergie....ijzen-de-keuze-is-aan-jou

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnord
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:33
Arjanski schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:53:
[...]

Vandaag lijkt Entso-e er weer uit te liggen, deze keer werkt bovenstaande oplossing niet helaas. Ik wacht eerst even af.

Tenminste op dezelfde pagina hebben ze het er weer over, op dit moment:

https://github.com/JaccoR/hass-entso-e/issues/244
Entso-e heeft inderdaad issues, ligt niet aan HACS intergratie. Er zijn zelfs mensen op Github die het niet door hebben dat het probleem elders ligt en vragen om verwijdering van repo... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Domba schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:48:
[...]

Kijk eens naar Tibber (meer intergraties, zoals voor EV) en Zonneplan (zonnebonus voor PV)
Beide die de leveringskosten zowel binnen als buiten salderen uitbetalen bij teruglevering:

Frank Energie rekent een verkoopvergoeding voor teruglevering voor zowel binnen als buiten salderen,
Frank Energie heeft toch ook integratie voor slim laden? En ik lees dat Frank ook 'slim' kan terugleveren (ik heb een SolarEdge omvormer die ondersteund wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:19
arnord schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:07:
[...]

Entso-e heeft inderdaad issues, ligt niet aan HACS intergratie. Er zijn zelfs mensen op Github die het niet door hebben dat het probleem elders ligt en vragen om verwijdering van repo... 8)7 |:(
Om 14:07:42 is de day-ahead data weer bij mij binnengekomen. Het is me niet gelukt om de data van vandaag te downloaden; daar heb ik de 1h data van EasyEnergy voor gebruikt.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnord
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:33
cville schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:19:
[...]

Om 14:07:42 is de day-ahead data weer bij mij binnengekomen. Het is me niet gelukt om de data van vandaag te downloaden; daar heb ik de 1h data van EasyEnergy voor gebruikt.
Net even getest, bij mij werkt prijzen ophalen van morgen ook weer ;-) kijken wat hij vannacht doet met today prijzen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
goldmemberf1 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:16:
[...]
Frank Energie heeft toch ook integratie voor slim laden? En ik lees dat Frank ook 'slim' kan terugleveren (ik heb een SolarEdge omvormer die ondersteund wordt).
Voor slim terugleveren heb ik hier een vergelijk gemaakt.
Wel even checken of de voorwaarden nog de zelfde zijn, Frank Energie past wel vaker stilzwijgend aan.
Ben je huurder, kijk ook nog even of er nog andere verschillen bij zijn gekomen tov een huiseigenaar, die verder gaan dan voorschotten/extra borg.
[quote]Huurders betalen bij een dynamisch contract een dubbel voorschot [quote]

Ik heb nooit naar slim laden gekeken of een vergelijk gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Domba op 21-10-2025 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:28
Kodess schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:08:
Hm wordt toch iets eerder tijd dan ik had verwacht om hier in te duiken.
Ik heb nu een vast contract tot oktober 2026. 33ct/kWh, 11ct terugleververgoeding.
In ons huidige huis met een teveel aan zonnestroom ideaal.
Maar we gaan verhuizen naar een groter huis, met in ieder geval het komende half jaar geen zonnepanelen.
Ook gaan we over van aan de straat laden naar laden aan huis.
De opzegboete is 44 euro. Maar ik denk dat ik veel goedkoper uit ben als ik opzeg en dynamisch ga.
(4000kWh laden, 2500kWh verbruik in huis ongeveer)
Ik had in 2024 een gemiddelde prijs van €0,231/kWh voor afname en €0,202/kWh voor teruglevering met dynamisch bij Tibber. Op 4000+2500 = 6500kWh scheelt dat inderdaad dus aanzienlijk. Waarbij ik de EV enkel in het weekend goed kan sturen omdat de auto doordeweeks overdag meestal niet thuis staat (maar eerlijkheidshalve dan vaak ook niet thuis hoeft te laden).
Ik had toen ook nog geen accu waardoor ik niet altijd dure inkoop of goedkope verkoop kon vermijden.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:19
@Kodess Met die 33ct/kWh zou ik ook naar dynamisch kijken.
Ik heb geen panelen (geen geschikt huis helaas), maar ik heb dynamisch zonder sturen in 2024 gemiddeld 24.7ct/kWh betaald en in 2025 tot nu toe 25.07ct/kWh.
Als ik de verhalen hier lees over terugleveren zit je ook boven de 11ct/kWh gemiddeld.
Stel dat je ook op de 25ct/kWh afname komt, dan scheelt dat 8ct/kWh met 6500 kWh totaal is dat 520,- en dat ruim boven je opzegboete. Zelfs met 32ct/kWh gemiddeld kan het al uit, dus ik zou zeker overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
ArPi75 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:58:
[...]

Ik had in 2024 een gemiddelde prijs van €0,231/kWh voor afname en €0,202/kWh voor teruglevering met dynamisch bij Tibber. Op 4000+2500 = 6500kWh scheelt dat inderdaad dus aanzienlijk. Waarbij ik de EV enkel in het weekend goed kan sturen omdat de auto doordeweeks overdag meestal niet thuis staat (maar eerlijkheidshalve dan vaak ook niet thuis hoeft te laden).
Ik had toen ook nog geen accu waardoor ik niet altijd dure inkoop of goedkope verkoop kon vermijden.
Ik neig inderdaad naar Tibber, ook omdat ik mijn auto kan koppelen om slim te laden met gewoon een eigen keuze welke laadpaal ik wil.

Zit ik nog wel met gas. Huidige huis ~400m3 per jaar. Nieuwe huis 1800m3 :'(
Maar we gaan flink verbouwen komende tijd.
Tibber doet gewoon Energyzero voor gas zag ik. Ik zit nu met het huidige huis bij groenestroomlokaal (ook energyzero, maar per jaar 12 euro goedkoper dan tibber).
Is het het waard om met gas ook naar Tibber te gaan, is de integratie in de app fijn? Of gewoon Tibber voor stroom en Groenestroomlokaal voor gas doen.

Ik houd het oude contract aan tot 31 dec in ons oude huis, even die stroom salderen. Daarna zet ik die ook wel om naar dynamisch totdat we echt uit het huis gaan.

Edit: hmm. als ik nu op zeg is de boete 42 euro. zeg ik op in december is de boete 69 euro :+

[ Voor 9% gewijzigd door Kodess op 21-10-2025 16:26 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:55
Kodess schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:24:
[...]

Ik neig inderdaad naar Tibber, ook omdat ik mijn auto kan koppelen om slim te laden met gewoon een eigen keuze welke laadpaal ik wil.

Tibber doet gewoon Energyzero voor gas zag ik. Ik zit nu met het huidige huis bij groenestroomlokaal (ook energyzero, maar per jaar 12 euro goedkoper dan tibber).
Is het het waard om met gas ook naar Tibber te gaan, is de integratie in de app fijn? Of gewoon Tibber voor stroom en Groenestroomlokaal voor gas doen.

Ik houd het oude contract aan tot 31 dec in ons oude huis, even die stroom salderen. Daarna zet ik die ook wel om naar dynamisch totdat we echt uit het huis gaan.

Edit: hmm. als ik nu op zeg is de boete 42 euro. zeg ik op in december is de boete 69 euro :+
Bij tibber heb je een app voor stroom en een losse website voor gas

Ook facturen zijn 100% los van elkaar.

Laadpalen zijn ook anders aan te sturen
Via home assistant/homey of via de eigen app van de laadpaal. Je mist dan de grid rewards van tibber. Ik haalde daar een paar euro/maand uit. Het helpt natuurlijk maar was geen bedrag waardoor ik zei dat ik daar nu echt wou blijven toen wat anders voorbij kwam

En grid rewards hoeven niet voordelig te zijn. Je krijgt een vergoeding per kW/h geladen maar ik had niet het idee dat de vergoeding per see het niveau had van de laagste dagprijs

[ Voor 18% gewijzigd door Batavia op 21-10-2025 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07
[...]
Aan de andere kant heeft Frank Energie via vergelijkingssites ook aanbiedingen met loyaliteitsbonus tot €300 per jaar, zoals je dat ook hebt bij de ouderwetse jaarcontracten. Dat zou de verkoopvergoeding weer kunnen compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:28
Kodess schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:24:
[...]

Gas kan je ook ergens anders afnemen. Gasprijs kan je weinig mee sturen omdat die prijs voor een dag vast ligt. Wellicht ergens een vast contract met een relatief gunstige prijs en misschien ook nog een bonus dan heb je een goede kans dat je minder betaald voor gas dan bij Tibber.

Zelf heb ik het geluk dat ik al ruim 2 jaar geen gas aansluiting meer heb dus daar heb ik al even geen ervaring meer mee.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Eärendil schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:58:
[...]
Aan de andere kant heeft Frank Energie via vergelijkingssites ook aanbiedingen met loyaliteitsbonus tot €300 per jaar, zoals je dat ook hebt bij de ouderwetse jaarcontracten. Dat zou de verkoopvergoeding weer kunnen compenseren.
klopt , als je geen teruglevering hebt, zijn ze zeker te overwegen.
Die loyaliteitsbonus is gewoonlijk voor gas en stroom, voor alleen electriciteit zal je in de actievoorwaarden moeten kijken, die vaak verwijst naar wat ze in app vermelden. (altijd lastig bij FE om een getal te vinden, vanwege geen zoekfunctie hebben met ca 250 webpagina's voor NL)
4. De hoogte van de bonus vind je terug in de app. De hoogte van de éénmalige bonus is afhankelijk
van het door jou ingeschatte verbruik van stroom en gas bij je aanmelding. Als je historische
jaarverbruik en daadwerkelijke verbruik behoorlijk afwijken van je zelf ingeschatte verbruik, dan kan
dit gevolgen hebben voor de hoogte van je eenmalige bonus en behoudt Frank zich het recht voor
om deze bonus eenzijdig te verhogen of verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 22:24
Binnenkort start mijn dynamisch avontuur hier. Midden november om precies te zijn.
Wel voor de Belgische markt. Is nog lang niet zogekend als de Nederlandse markt. Ik ken bijvoorbeeld niemand in mijn omgeving met dynamische tarieven. Het aanbod op de BE markt is ook nog niet super groot. Heb dus wel gekozen voor Frank Energie. Al begrijp ik door dit topic door te lezen dat dit niet de beste oplossing is. Maar misschien wel voor de BE markt? Zitten er veel verschillen tussen NL en BE op vlak van dynamische tarieven?

Soit ben nu veel bezig met de markt al een beetje in de gaten te houden. BE werkt met BELPEX prijzen en hou ik nu wat bij. Werk regelmatig thuis, elektrische auto met laadpaal en net daarom wou ik eens experimenteren met dynamische tarieven. Denk hier wel een mooi bedrag uit te halen om te besparen. Ik krijg voor iedere kW die ik laad een vast bedrag. 35c/kWh. Wil vooral ZEKER niet laden als het bedrag in totaal hoger is dan 35cent (alle kosten in)

Verder wil ik graag de prijzen monitoren in home assistant.
Vroeg me af hoe ik dat het beste doe.
Er is op home assistent een integratie voor Frank Energie. Ik kan hierop inloggen en krijg netjes alle prijzen. Daarbij heb ik nog de nettarieven bij opgeteld en heb nu volgens mij een zo compleet mogelijke prijs per kW.

Verder ook een entsoe-e api key ontvangen en wou hier ook mee de prijzen ophalen maar merk doorheen dit topic en GitHub dat het momenteel niet beste moment is om dit te doen wegens de problemen met de data.

[ Voor 6% gewijzigd door frye op 21-10-2025 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20:22
[...]

150 euro welkomkorting via Independer en hoeveel cent mis je per kWh teruglevering, oude totaal 1752kWh teruglevering geeft dat Frank duurder wordt als het verschil groter is dan grofweg 8,5 cent? Daarnaast kan poster waarschijnlijk probleemloos switchen naar slim-terugleveren waarna kosten teruglevering vervallen en het een vergoeding wordt gelijk aan aankoopkosten per kWh. Stiekem heeft ie dan ook nog steeds die 150 euro. Maar als ie nu voor t eerst een EV en laadpaal erbij neemt, is ie altijd voordeliger uit bij Frank, daarvoor hoef je niet eens te kunnen rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Laatst online: 21:55
ArPi75 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:05:
[...]

Gas kan je ook ergens anders afnemen. Gasprijs kan je weinig mee sturen omdat die prijs voor een dag vast ligt. Wellicht ergens een vast contract met een relatief gunstige prijs en misschien ook nog een bonus dan heb je een goede kans dat je minder betaald voor gas dan bij Tibber.

Zelf heb ik het geluk dat ik al ruim 2 jaar geen gas aansluiting meer heb dus daar heb ik al even geen ervaring meer mee.
Je kan niet van dag op dag sturen op gas. Maar je kan wel zorgen dat je verwarmt met Electra en alleen doucht met gas. (Of in de zomer je hottub stoken met gas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Vdvmark schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:22:
[...]
150 euro welkomkorting via Independer en hoeveel cent mis je per kWh teruglevering, oude totaal 1752kWh teruglevering geeft dat Frank duurder wordt als het verschil groter is dan grofweg 8,5 cent? Daarnaast kan poster waarschijnlijk probleemloos switchen naar slim-terugleveren waarna kosten teruglevering vervallen en het een vergoeding wordt gelijk aan aankoopkosten per kWh. Stiekem heeft ie dan ook nog steeds die 150 euro. Maar als ie nu voor t eerst een EV en laadpaal erbij neemt, is ie altijd voordeliger uit bij Frank, daarvoor hoef je niet eens te kunnen rekenen.
Dat mag je dan van A-Z doorrekenen, het verschil is aanzienlijk kleiner dan het lijkt
Als ik op mijn manier uitreken zou FE incl cashback ~€48 goedkoper kunnen zijn, afhankelijk van de actievoorwaarden en of slim terugleveren ook mogelijk is in de onboarding bij deze actie

(De voorwaarden zijn van belang of je de €12/jaar korting op vaste leverkosten bij deze actie behoudt, plus gebruikelijke 3 euro extra van slim terugleveren)
Ik kan bij independer niet de actievoorwaarden en dynamische voorwaarden vinden die gebruikt zijn voor de berekening voor een houvast

Als je nu beide voorschot berekenend FE € 257,62 // ZP €415,33
Ja dat lijkt mijlen uit elkaar te liggen
Eerste tip Independer rekent met dezelfde gemiddelde marktprijs voor afname als teruglevering, gemiddelde marktprijs bij beide voor teruglevering:
FE -1752 kWh € 0,10414 € -182,44 (zie details)
ZP -1752 kWh € 0,0549 € - 96.19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je hebt idd zowiezo de 14 dagen bedenktermijn, maar daarnaast is 't ook een dynamisch contract, dus je kan er iedere dag vanaf (met bij je nieuwe club wel weer 2-3 weken aansluittijd/bedenktijd)

Zou zelf ook niet voor Frank kiezen (heb zowel zonneplan als tibber gehad, maar nu een jaartje vast contract, want de deal was te goed om 't niet te doen (20.2ct/kwh vast))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Batavia schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:35:
[...]

Bij tibber heb je een app voor stroom en een losse website voor gas

Ook facturen zijn 100% los van elkaar.

Laadpalen zijn ook anders aan te sturen
Via home assistant/homey of via de eigen app van de laadpaal. Je mist dan de grid rewards van tibber. Ik haalde daar een paar euro/maand uit. Het helpt natuurlijk maar was geen bedrag waardoor ik zei dat ik daar nu echt wou blijven toen wat anders voorbij kwam

En grid rewards hoeven niet voordelig te zijn. Je krijgt een vergoeding per kW/h geladen maar ik had niet het idee dat de vergoeding per see het niveau had van de laagste dagprijs
Mwa, dan kan ik dus beter naar budget energie dynamisch voor gas
en tibber wel voor elektra.
Als de zonnepanelen er dan zijn en ik tijd heb om inderdaad slim laden anders te regelen ga ik dan kijken of overstappen naar zonneplan nut heeft.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
markjanssen schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:58:
[...]

Je hebt idd zowiezo de 14 dagen bedenktermijn, maar daarnaast is 't ook een dynamisch contract, dus je kan er iedere dag vanaf (met bij je nieuwe club wel weer 2-3 weken aansluittijd/bedenktijd)

Zou zelf ook niet voor Frank kiezen (heb zowel zonneplan als tibber gehad, maar nu een jaartje vast contract, want de deal was te goed om 't niet te doen (20.2ct/kwh vast))
Wow dat is erg goedkoop! Waar/hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Pagina: 1 ... 303 304 Laatste

Let op:
Lees aub eerst de Topic Start voor je een vraag stelt. Onder Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. staat een rekentool. Kom je er dan niet uit? Stel je vraag!

De energiemarkt is nu turbulent, dit topic is geen generieke chat hierover. Dit topic is strikt voor Day Ahead prijzen, aanbieders en ervaringen. Niet hoe je je P1-poort koppelt aan je domotica zodat je thuisaccu optimaal presteert.

Kijk bij uurprijzen goed of ze wel inclusief alle belastingen zijn, dat voorkomt teleurstellingen.
Zie ook de topic FAQ voor meer daarover en andere valkuilen.

Het vragen naar en aanbieden van referral codes is niet toegestaan. Zie ook de huisregels