Arjantje72 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 06:27:
[...]
Dus mijn vader heeft 4 pandemieen meegemaakt? Hij vindt deze heel erg en heb nooit gehoord dat hij er al 3 meer had meegemaakt.
Ik ben bijna 50 en heb alleen deze pandemie meegemaakt.
Nogal een claim van jou, heb je daar ook een bron van?
Of bedoel je de mensheid?

Ik kan me goed voorstellen dat jouw vader het niet zo erg gemerkt heeft. In 1968-1969 bijvoorbeeld vielen er wel 1-4 miljoen doden wereldwijd, maar het leven werd niet stopgezet. Inmiddels hebben we veel meer mensen, dus dat zou nu 2-8 miljoen zijn, vergelijkbaar met hoeveel coronadoden er zijn geteld. Maar doordat de middelen niet bestonden om het leven stop te zetten, ging het leven gewoon door en merkte je het als jongere niet of nauwelijks.
Maar misschien kent jouw vader Queen (na 1981) wel, en dan specifiek
YouTube: Queen - Who Wants To Live Forever (Official Video) en
YouTube: Queen - The Show Must Go On (Official Video). Die nummers moeten toch zijn opgevallen, de lead zanger had AIDS en had een iets andere manier van omgang. Hij wilde geen medelijden en al helemaal geen 'waarschuwing' zijn, hij wilde blijven doen waar hij goed in was. Je kunt het terugzien in de film Bohemian Rhapsody:
Wat zou het mooi zijn, als we nu weer zo realistisch en zonder paniek om zouden kunnen gaan met een virus. Achteraf gezien bleek er trouwens medicatie te zijn waardoor hij wellicht nu nog geleefd had. De gezondheidsautoriteiten ontraden die medicatie echter en deden er ook geen onderzoek naar.
De link, in het kader van het citaatrecht:
Eerste essay nieuwe Denker des Vaderlands: waarom we een stap terug moeten doen in het coronadebat.
Om je vraag te beantwoorden: De Chinezen willen niet dat het virus naar hun genoemd wordt, dus dan doen we het liever niet (tenzij je bijvoorbeeld Trump heet). De Engelsen claimen dat de maatregelen nodig zijn vanwege hun variant, dus dan is het logischer om de naam die ze zelf te gebruiken ook te gebruiken.
Overigens is dat artikel wel echt een "stap terug" met dit soort dingen:
Om het chargerend te zeggen: je zit niet zo lekker in het café als je oma op de intensive care ligt
De nieuwe denker des vaderlands is representatief voor het huidige academische klimaat. Ik vind het eigenlijk lachwekkend, het aloude IC argument, maar dan met kleinkind die oud genoeg is om naar het cafe te gaan en oma die naar de IC moet. Het komt eigenlijk nooit voor, want oma is dan te oud voor de IC, en dan zegt deze filosoof dat we afstand moeten nemen. Hij zit wellicht juist middenin een soort hypnose en heeft ook niet door dat Marli Huijer wellicht vooral als voormalig huisarts sprak.
Als je daadwerkelijk afstand neemt, dan moet je toch opvallen dat je geen gas hoort te geven als je "in de mist" vaart. En dat je wellicht nieuwe instrumenten moet hanteren om data te verzamelen. Denk aan snel onderzoek naar middelen als Vitamine D, broomhexine hcl, Ivermectine, e.d. Middelen die niet veel kosten, in India ~2 dollar voor een set en wel toegepast, in Nederland voor een paar euro bij de drogist en nauwelijks toegepast, dus veel geld kost een onderzoek niet.
Het is overduidelijk inmiddels dat gevestigde belangen geen belang hebben in een goed onderzoek, want anders hadden we dat allang gehad na een jaar. Een kopie van 1981 dus, de potentiële patiënt moet vooral niet ziek worden en anders is er "geen medicijn". Het is daarmee bewust in de mist varen zonder goed te kijken met nieuwe instrumenten, en bewust gas geven met maatregelen. En deze anonieme denker komt nauwelijks verder dan kritiek op de critici.