Coronavirus slowchat #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste
Acties:
  • 81.443 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
maartend schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:27:
Als ik nou naar een prostituee ga, gratis sex heb en dat ze daarna mijn nagels doet voor 150 euro? Dan mag het toch wel?
Dan is ze mijn 1-hour stand geworden. Vrijwillig
Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit soort activiteiten nou daadwerkelijk zijn gestaakt tijdens deze crisis. De prostituee heeft haar inkomen nodig en de vaste klanten weten haar toch te vinden, dus iets zegt me dat het op de 1 of andere manier gewoon door is gegaan allemaal.

Als het met kappers zo werkt - ik ken best veel mensen waar de kapper gewoon aan huis komt en iedereen even knipt - dan zal het prostituees al helemaal niet tegenhouden.

In beide gevallen komt er ook gewoon 1 persoon op bezoek en dat mocht toch? :P

PS
Even voor de duidelijkheid: ik spreek zelf niet af met prostituees en knip mijn haar zelf :D Maar kan mij niet voorstellen dat mensen die wel met prostituees afspreken, zich laten tegenhouden door corona. Je bent dan sowieso al aardig wat drempels over zeg maar.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 22:23

SuBBaSS

-has Ryzen

Pfewww, gelukkig negatief getest hier nadat ik gisteren te horen had gekregen dat ik met een besmette medewerker in contact ben geweest.

Had nogal een staartje gekregen als ik wel positief was getest (mijn functie is als vitaal bestempeld en ik kom dagelijks met veel mensen in contact, ironisch genoeg een hoop ggd'ers daarbij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:51
SuBBaSS schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:32:
Pfewww, gelukkig negatief getest hier nadat ik gisteren te horen had gekregen dat ik met een besmette medewerker in contact ben geweest.

Had nogal een staartje gekregen als ik wel positief was getest (mijn functie is als vitaal bestempeld en ik kom dagelijks met veel mensen in contact, ironisch genoeg een hoop ggd'ers daarbij).
Heel.fijn nieuws, maar je moet toch over een paar dagen nog een keer testen ivm incubatietijd?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@Fr33z Gisteren te horen wil niet zeggen dat het contactmoment gisteren was.

@SuBBaSS Hoezo zou dat een staartje moeten krijgen? Shit happens. (werk zelf in de zorg, vitaal beroep, mijn vrouw werkt in de eerstelijns spoedzorg (maar de tak die nog geen vaccinatie heeft gehad). If it happens, it happens...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• SuBBaSS
  • Laatst online: 22:23

SuBBaSS

-has Ryzen

ijdod schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:22:
@Fr33z Gisteren te horen wil niet zeggen dat het contactmoment gisteren was.

@SuBBaSS Hoezo zou dat een staartje moeten krijgen? Shit happens. (werk zelf in de zorg, vitaal beroep, mijn vrouw werkt in de eerstelijns spoedzorg (maar de tak die nog geen vaccinatie heeft gehad). If it happens, it happens...
Klopt, contactmoment was afgelopen vrijdag.

Heb met nogal wat mensen contact gehad (waaronder een directielid infectieziekten, oh ironie) in de tussentijd dus zou een 'best' bron- en contactonderzoek geweest zijn.
Je hebt natuurlijk gelijk met het "if it happens it happens" maar liever niet in dit geval.

[ Voor 3% gewijzigd door SuBBaSS op 25-02-2021 16:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:08
Bwoah al dit thuiszitten kan ik nog wel goed overleven (ben een redelijke huismus), maar als milde hypochrondriac ben ik wel erg vaak gestresst in deze tijd.

Wat normaal een niet-boeiend niestje of kriebelende keel is, is het nu meteen "oh jee misschien corona - ohja ik voel me wat benauwd" etc gedachtens.

Kan niet wachten tot het vaccin in me zit :)

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Ik blijf het vaccin uitstellen je dient jezelf toch een corona toe. dat is wat mij blijft hangen qua gedachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 25-02-2021 17:22 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:54

bert pit

asdasd

Mel33 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:17:
Ik zie 10 jaar bezuinigen op zorg door vvd en dat hele clubje vd coalitie. We vonden het allemaal oke (bijna allemaal)
En het moet met een avondklok nu

En dan kan het falen van het vaccin ook nog komen.

Hoop het niet
Wat gaan ze ons dan vragen? euthanasie te doen?

Bah bah bah
Geld geld geld
Er is helemaal niets bezuinigd door de VVD, de uitgaven gezondheidszorg stijgen juist de pan uit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDcVUwtGAQXBDa6VvHkGW5MP0r4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAGAWMzQEaPSewx4G0ly4CES.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:59
bert pit schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:49:
[...]

Er is helemaal niets bezuinigd door de VVD, de uitgaven gezondheidszorg stijgen juist de pan uit. [Afbeelding]
Niet als trol, maar serieus;
Is die grafiek incl. Of excl. salaris/bonus van onnodige managers en directeuren? Ofwel; hoe zou die grafiek eruit hebben gezien in het oude zorgstelsel? Winsten zouden mijn inziens ook niet als kosten erbij hoeven want dat zou als investering/ontwikkeling terug de zorg in moeten.

[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 25-02-2021 17:59 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Mel33
bert pit schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:49:
[...]

Er is helemaal niets bezuinigd door de VVD, de uitgaven gezondheidszorg stijgen juist de pan uit. [Afbeelding]
Ja maar op advies gemaakt door de regerende regering.
Maar interessant ik ga mij er eens in verdiepen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Thalaron schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:55:
[...]

Niet als trol, maar serieus;
Is die grafiek incl. Of excl. salaris/bonus van onnodige managers en directeuren? Ofwel; hoe zou die grafiek eruit hebben gezien in het oude zorgstelsel? Winsten zouden mijn inziens ook niet als kosten erbij hoeven want dat zou als investering/ontwikkeling terug de zorg in moeten.
Het beschikbare geld kan zeker effectiever worden besteed. Ik vermoed dat de 80/20 regel hier vernietigend werk doet. Waarschijnlijk in een iets andere verhouding, maar een groot deel van de kosten wordt gemaakt aan overhead/management zeer hoge salarissen voor bijzondere therapieën, ondoordachtheid, etc.

Neem als voorbeeld de corona bonus van 1000 Euro. Ik ken een student met een bijbaantje 6 uur in de week in een zorgcentrum, ver bij de corona patiënten vandaan, die kreeg gewoon 1000 Euro overgemaakt. En zo gaat dat daar. In het bedrijfsleven zou dat na rato van het aantal gewerkte uren zijn berekend.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
Mel33 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:20:
Ik blijf het vaccin uitstellen je dient jezelf toch een corona toe. dat is wat mij blijft hangen qua gedachten.
Dan raad ik je aan een beetje in te lezen in hoe (corona) vaccins lezen, want je hebt het niet helemaal goed (in nadeel naar jezelf).

• Lethalis
  • Niet online
Basekid schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:28:
Bwoah al dit thuiszitten kan ik nog wel goed overleven (ben een redelijke huismus), maar als milde hypochrondriac ben ik wel erg vaak gestresst in deze tijd.

Wat normaal een niet-boeiend niestje of kriebelende keel is, is het nu meteen "oh jee misschien corona - ohja ik voel me wat benauwd" etc gedachtens.

Kan niet wachten tot het vaccin in me zit :)
Maar ben je als een echte hypochonder dan niet bang voor allergische reacties of andere bijwerkingen?

Ik neem normaal gesproken niet eens een paracetamol als ik ziek ben, omdat ik daar al enigszins psychisch van ontregeld raak.

Geheid dat ik de eerste uren / dagen na zo'n vaccin ook in de stress zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Dat is niet zo.

Je krijgt "iets" dat er voor een klein stukje op lijkt (spike eiwit). Kan een Adenovirus zijn dat is aangepast (Astra zeneca, Jansen en Jansen, Sputnik, etc).

Of een mRNA vaccin waarbij je dit zelf gaat aanmaken (Pfizer, Moderna) in jouw spiercellen.

In grote lijnen iig. Er worden ook vaccins met geïnactiveerd coronavirus gemaakt, maar vooral in China.

Persoonlijk vind ik dat zelf juist prettiger, omdat jouw lichaam dan veel meer delen van dat virus leert kennen en je eventueel een betere bescherming tegen nieuwe mutaties hebt.

Terwijl dat bij de huidige vaccins in Europa nog een spannend iets is. Want als bij een mutatie het spike eiwit teveel veranderd is, heb je kans dat het vaccin je niet gaat helpen en je dus elke keer een nieuw vaccin nodig hebt.

Voor de rest is het simpel. Je staat in een kamer met 2 deuren. Achter de ene deur ligt een coronapatiënt waar je een dag voor mag zorgen zonder beschermingsmiddelen. Achter de andere deur word je gevaccineerd.

Kies maar :)

Want niet vaccineren betekent simpelweg accepteren dat je corona krijgt.

Als je jong bent en gezond kan je de gok misschien nemen, maar als je 50+ bent, is vaccineren misschien toch de betere gok.

[ Voor 17% gewijzigd door Lethalis op 25-02-2021 23:38 ]

• Lethalis
  • Niet online
Bovenstaande is dus al een tijdje een dilemma van mij. Ik ben geen enorme fan van de vaccins, maar ook niet van het virus.

En uiteindelijk kies je dus voor het ene of het andere, want je wil wel verder met alles en jezelf niet blijven opsluiten / afstand houden / weet ik wat.

Toen mijn vriendin corona had, kreeg ik het niet overigens. Maar ik heb ook geen antistoffen, dus geen garanties verder voor de toekomst.

Het liefste zou ik een test op T cellen doen, maar die kun je nergens krijgen voor zover ik weet.

[ Voor 10% gewijzigd door Lethalis op 25-02-2021 23:54 ]

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47
bert pit schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:09:
[...]

Het beschikbare geld kan zeker effectiever worden besteed. Ik vermoed dat de 80/20 regel hier vernietigend werk doet. Waarschijnlijk in een iets andere verhouding, maar een groot deel van de kosten wordt gemaakt aan overhead/management zeer hoge salarissen voor bijzondere therapieën, ondoordachtheid, etc.

Neem als voorbeeld de corona bonus van 1000 Euro. Ik ken een student met een bijbaantje 6 uur in de week in een zorgcentrum, ver bij de corona patiënten vandaan, die kreeg gewoon 1000 Euro overgemaakt. En zo gaat dat daar. In het bedrijfsleven zou dat na rato van het aantal gewerkte uren zijn berekend.
In het bedrijfsleven zou die bonus waarschijnlijk een percentage zijn geweest van het salaris waardoor management en hoger veel meer in hun zak zouden steken dan de andere 99% van de werknemers. Sterker nog, hogere schalen hebben waarschijnlijk ook hogere percentages en boven schalen / buiten cao individuele bonus afspraken. Yep, in het bedrijfsleven gaat dat echt eerlijker/beter.
Dan heb je mensen die een ton of zes per jaar pakken en dat verdubbelen met bonussen.
Had ik al gezegd dat dat dan weer jaarlijks is in tegenstelling tot die eenmalige "mega bonus" tijdens een zeer uitzonderlijke situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik zou zeggen, lees er eens iets over in plaats van dit soort onwaarheden door te geven :)
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Lethalis schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:18:
[...]

Maar ben je als een echte hypochonder dan niet bang voor allergische reacties of andere bijwerkingen?

Ik neem normaal gesproken niet eens een paracetamol als ik ziek ben, omdat ik daar al enigszins psychisch van ontregeld raak.

Geheid dat ik de eerste uren / dagen na zo'n vaccin ook in de stress zit.
Nee daar ben ik dan weer helemaal niet bang voor (met geen enkel medicijn eigenlijk). Ik lees ook nooit de bijsluiter met bijeffecten, want dan rkijg ik die geheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
YakuzA schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:25:
[...]

Ik zou zeggen, lees er eens iets over in plaats van dit soort onwaarheden door te geven :)
*knip* voor dit soort getroll is hier geen plek

[ Voor 66% gewijzigd door ZieMaar! op 26-02-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

ninjazx9r98 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:54:
[...]

In het bedrijfsleven zou die bonus waarschijnlijk een percentage zijn geweest van het salaris waardoor management en hoger veel meer in hun zak zouden steken dan de andere 99% van de werknemers. Sterker nog, hogere schalen hebben waarschijnlijk ook hogere percentages en boven schalen / buiten cao individuele bonus afspraken. Yep, in het bedrijfsleven gaat dat echt eerlijker/beter.
Dan heb je mensen die een ton of zes per jaar pakken en dat verdubbelen met bonussen.
Had ik al gezegd dat dat dan weer jaarlijks is in tegenstelling tot die eenmalige "mega bonus" tijdens een zeer uitzonderlijke situatie?
Het gaat mij er niet om wat er in het bedrijfsleven wordt gedaan met geld, dat wordt door de aandeelhouders bepaald. Ik maak hier geen vergelijking met de 1% veel verdieners, maar met mensen die minimumloon tot 2.5X modaal verdienen. Zeg maar de 95% groep. Bovendien betreft het belastinggeld.

[ Voor 9% gewijzigd door bert pit op 26-02-2021 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 23:34
posttoast schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:55:
[...]

Klopt. Maar hij is de enige van zijn klasgenoten die positief getest is, en hij is niet in de buurt van de juf geweest. En natuurlijk: als ie positief is is ie positief en dan kan ik daar prima mee leven. Maar ik ben liever net wat zekerder :)

Z’n zus, moeder en ik zijn gisteren ook getest, wij waren gelukkig allemaal nog negatief.
Hoewel m'n zoontje nog steeds asymptomatisch is twijfel ik er inmiddels niet meer aan dat hij daadwerkelijk besmet is; ik ben gisteren óók positief getest. Voel me eigenlijk alleen een beetje moe/slapjes/verkouden, hopelijk blijft het daarbij...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik zou zeggen lees eens iets over wat een vaccin is en wat een vaccin doet.

En dat nog los van de 100 andere dingen die je erbij probeert te slepen, daar staat in mijn post ook niks over toch?

[ Voor 33% gewijzigd door YakuzA op 26-02-2021 10:17 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Mel33 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:56:
[...]

[mbr]*knip* voor dit soort getroll is hier geen plek[/]
*knip*
Commentaar op de moderatie kan via DM naar de desbetreffende moderator of in het feedback topic.

[ Voor 51% gewijzigd door tweakduke op 26-02-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ze zijn wel erg vroeg voor een 1 april grap dit jaar.

KPN heeft een apparaat ontwikkeld waarmee je de 1,5m afstand kan bewaken: De COVID buzzer.

[Twitter: https://twitter.com/cruijffarena/status/1365234565745434624]

[ Voor 16% gewijzigd door Wolly op 26-02-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Wolly schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:25:
Ze zijn wel erg vroeg voor een 1 april grap dit jaar.

KPN heeft een apparaat ontwikkeld waarmee je de 1,5m afstand kan bewaken: De COVID buzzer.

[Twitter]

[YouTube: Johan Cruijff ArenA | KPN | COVID Buzzer]
Ik vind hem wel interessant eigenlijk. Zouden ze op middelbare scholen moeten doen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
posttoast schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:08:
[...]

Hoewel m'n zoontje nog steeds asymptomatisch is twijfel ik er inmiddels niet meer aan dat hij daadwerkelijk besmet is; ik ben gisteren óók positief getest. Voel me eigenlijk alleen een beetje moe/slapjes/verkouden, hopelijk blijft het daarbij...
Update van mijn liveblog ;) M’n dochter en vriendin hebben zich vanmorgen laten testen en hebben ook een positieve uitslag. Kwartet dus!

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

posttoast schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:23:
[...]

Update van mijn liveblog ;) M’n dochter en vriendin hebben zich vanmorgen laten testen en hebben ook een positieve uitslag. Kwartet dus!
Dit is, als de symptomen meevallen, wel positief dan kan je met zijn alle uitzieken en klaar. Beter dat er iedere week iemand anders in het gezin ziek wordt. Voor je het weet ben je een week verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Dat heb ik dus. Gelukkig is mijn gezin twee personen. Mijn vrouw is vorige week besmet op haar werk. Maandag voor het laatst te werk want daarna paar dagen vrij genomen. Woensdag een beetje meh. Vrijdag heeft ze 39.1 en valt ze een keer flauw. Meteen de huisarts gebeld. Ga maar testen. Dus zij er zaterdag heen en zondag uitslag dat ze positief is. Dus ik uit voorzorg zondag door de test straat want ja ik was donderdag nog bij mijn vader geweest voor het een en ander aan hulp/mantelzorg. Ik blijk negatief.

Mijn vrouw is een paar dagen flink ziek en lijkt woensdag weer aan de beterende hand wordt ik zwaar verkouden en koortsig. Nu ben ik net door de teststraat geweest voor tweede test. Deze zal wel positief uitvallen. Ik werd vanmiddag vanuit de GGD gebeld. Omdat ik toch in nauw contact ben met mijn vrouw mag mijn vrouw na 24 uur klachtenvrij naar buiten maar wordt mij aangeraden nog 10 dagen in quarantaine te gaan. Daar ben ik lekker mee. Gelukkig vallen de klachten bij mij mee. Ik ben gewoon mobiel voel me alleen of ik geveld ben door een klein griepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
TrailBlazer schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:39:
[...]

Dit is, als de symptomen meevallen, wel positief dan kan je met zijn alle uitzieken en klaar. Beter dat er iedere week iemand anders in het gezin ziek wordt. Voor je het weet ben je een week verder.
Zo sta ik er ook in. Ik vind het superbalen dat dit ons gebeurt, omdat we sinds vorig jaar maart echt SUPERvoorzichtig zijn. Maar goed, als je dan aan de beurt bent dan maar zo. En hopen dat de symptomen meevallen inderdaad.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Terug naar Alert L2. Ugh, ik hoop dat't snel over is hier.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:03
https://nos.nl/nieuwsuur/...gers-te-onderdrukken.html

*sigh*

Hier wordt men toch gewoon moedeloos van?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mel33 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:57:
[...]

Ja maar op advies gemaakt door de regerende regering.
Maar interessant ik ga mij er eens in verdiepen.
Al die omzetmodellen toegevoegd ...

Compleet met drama’s à la Wij van WC Eend zorgkantoortjes, fiscale reserveringen zorgverzekeraars, participaties aan voor- en achterdeur van schakels in de zorg - et cetera.

Eigenlijk heeft men het NHS model van het VK gevolgd.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Kweet het niet hoor maar als je ziet in dat stuk.
VVD zegt, maar 3 % ervan het zou weigeren.

Maaar laat nou net de ‘mens VVD’ dat allemaal voor de ander wel vinden gelden, en niet voor zichzelf hoor.
Daar geloof ik helemaal niks van dat een VVD’er het vaccin zou nemen als het echt ‘moet’ met nadruk op dat ‘moeten’

Net zoals groenlinks hun groen windmolen park niet in hun eigen buurt wil, dan zijn ze niet meer groen hoor.

Mensen zeggen het ene maar doen of denken het andere.
Dat weten we ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:41
Mel33 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 23:12:
[...]

Kweet het niet hoor maar als je ziet in dat stuk.
VVD zegt, maar 3 % ervan het zou weigeren.

Maaar laat nou net de ‘mens VVD’ dat allemaal voor de ander wel vinden gelden, en niet voor zichzelf hoor.
Daar geloof ik helemaal niks van dat een VVD’er het vaccin zou nemen als het echt ‘moet’ met nadruk op dat ‘moeten’

Net zoals groenlinks hun groen windmolen park niet in hun eigen buurt wil, dan zijn ze niet meer groen hoor.

Mensen zeggen het ene maar doen of denken het andere.
Dat weten we ook.
Die percentages gaan over het aantal mensen dat vindt dat we als samenleving het vaccin moeten weigeren en het dus niet aan het individu over moeten/mogen laten.
Dan zouden het best realistische percentages kunnen zijn in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Capacitor Ja als het maar voor de ander geldt.
Er zijn maar weinig die het gaan nemen. Zelfs als het zoals nu vrijwillig is.
Ik durf er mijn handen voor in vuur te steken dat alleen de mensen die zichzelf een risico vinden het vaccin nemen.

Van de mensen die zichzelf niet tot een risico groep vind horen zal het echt niet zomaar nemen, maar die vinden wel dat jij het moet nemen
En dat zie ik bij een VVDer nu juist als senario voordoen

Do you get my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:41
Mel33 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 23:23:
@Capacitor Ja als het maar voor de ander geldt.
Er zijn maar weinig die het gaan nemen. Zelfs als het zoals nu vrijwillig is.
Ik durf er mijn handen voor in vuur te steken dat alleen de mensen die zichzelf een risico vinden het vaccin nemen.

Van de mensen die zichzelf niet tot een risico groep vind horen zal het echt niet zomaar nemen, maar die vinden wel dat jij het moet nemen
En dat zie ik bij een VVDer nu juist als senario voordoen

Do you get my drift?
Ik snap je punt wel, maar dat is toch niet wat die percentages in het artikel zeggen?
Geen idee of mensen die VVD stemmen dat vaccin gaan nemen of niet, maar ik verwacht niet dat van die groep stemmers er (veel) meer dan 3% is die het de hele samenleving wil ontnemen.

offtopic:
Verder is het me niet duidelijk wat je met ‘de VVD’er’ bedoelt? Ik stem(de) daar ook op en laat me absoluut vaccineren terwijl ik totaal niet tot de risicogroep behoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je zou het bijna worden als je dit soort troep bekijkt ja. :P Een titel bedoelt voor de ophef, belastinggeld gebruiken om partijen in een kwaad daglicht te stellen. Cijfers die waarschijnlijk niet kloppen en waarvan de onderliggende data grotendeels niet openbaar is. Van de 42 SGP-kiezers zou 22% iets vinden, dat kan gewoon niet, 9/42=21%, 10/42=24%, het onderzoek lijkt daarmee uit de dikke duim te komen of niet goed gerapporteerd te zijn. Daarnaast lijkt het me sterk dat veel FvD-stemmers hun mening aan ipsos/nieuwsuur geven, volgens mij liggen die elkaar slecht. En dat blijkt wel uit deze 'analyse'.

Ik heb geen mening over waar het coronavirus vandaan komt, maar Nobelprijswinnaar Luc Montagnier, de man die in 1983 hiv ontdekte en daarvoor de Nobelprijs kreeg, kreeg kritiek over een soortgelijke claim. Het kan dus samengaan met Nobelprijswinnaar zijn. Waarom het voor de gemiddelde mens überhaupt nog veel boeit waar het vandaan komt weet ik niet, vaker voorkomen gaat het vast toch wel. Historisch gezien maakt een mens minstens een stuk of 4 pandemieën mee die elk een jaartje of 2 duren, met meer en oudere mensen zou je ook nog meer pandemieën verwachten. Zie je HIV ook als pandemie dan zijn het er nog meer. Je hebt daar dus geen lab voor nodig.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
pedorus schreef op zondag 28 februari 2021 @ 00:54:
[...]

Je zou het bijna worden als je dit soort troep bekijkt ja. :P Een titel bedoelt voor de ophef, belastinggeld gebruiken om partijen in een kwaad daglicht te stellen. Cijfers die waarschijnlijk niet kloppen en waarvan de onderliggende data grotendeels niet openbaar is. Van de 42 SGP-kiezers zou 22% iets vinden, dat kan gewoon niet, 9/42=21%, 10/42=24%, het onderzoek lijkt daarmee uit de dikke duim te komen of niet goed gerapporteerd te zijn. Daarnaast lijkt het me sterk dat veel FvD-stemmers hun mening aan ipsos/nieuwsuur geven, volgens mij liggen die elkaar slecht. En dat blijkt wel uit deze 'analyse'.

Ik heb geen mening over waar het coronavirus vandaan komt, maar Nobelprijswinnaar Luc Montagnier, de man die in 1983 hiv ontdekte en daarvoor de Nobelprijs kreeg, kreeg kritiek over een soortgelijke claim. Het kan dus samengaan met Nobelprijswinnaar zijn. Waarom het voor de gemiddelde mens überhaupt nog veel boeit waar het vandaan komt weet ik niet, vaker voorkomen gaat het vast toch wel. Historisch gezien maakt een mens minstens een stuk of 4 pandemieën mee die elk een jaartje of 2 duren, met meer en oudere mensen zou je ook nog meer pandemieën verwachten. Zie je HIV ook als pandemie dan zijn het er nog meer. Je hebt daar dus geen lab voor nodig.
Dus mijn vader heeft 4 pandemieen meegemaakt? Hij vindt deze heel erg en heb nooit gehoord dat hij er al 3 meer had meegemaakt.
Ik ben bijna 50 en heb alleen deze pandemie meegemaakt.
Nogal een claim van jou, heb je daar ook een bron van?
Of bedoel je de mensheid? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Arjantje72 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 06:27:
[...]

Dus mijn vader heeft 4 pandemieen meegemaakt? Hij vindt deze heel erg en heb nooit gehoord dat hij er al 3 meer had meegemaakt.
En wellicht dat het in de manier van tellen zit? Telt de Britse variatie als losstaande pandemie? Dan hebben we er afgelopen jaar al 2 gehad. De vogelgriep en Mexicaanse griep erbij maakt 4

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Blegh, halverwege een nieuwe lockdown hier. Hopelijk valt het mee, maar toch ten minste 1 persoon heeft de lockdown regels gebroken, wat heeft geleidt tot een grotere outbreak.

Fingers crossed dat het niet allemaal compleet naar shit gaat, en dat ik hier nog normaal m'n leven can hebben.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
[...]

Hoewel ik het ermee eens ben dat er spaarzaam met een term als "pandemie" omgegaan moet worden, zijn er toch aardig wat geweest in de afgelopen 100 jaar.

~1900 - Third Plague pandemic
1915~1926 - Encephalitis lethargica pandemic
1918 - Spanish Flu influenza pandemic
1957~1958 - Asian Flu influenza pandemic
1961~1975 - Seventh cholera pandemic
1981~Nu - HIV/AIDS pandemic
2009 - Swine Flu pandemic
En dan 2019~Nu - COVID-19 pandemic.

Dat zijn er toch aardig wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sir_Lion schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:11:
[...]

Hoewel ik het ermee eens ben dat er spaarzaam met een term als "pandemie" omgegaan moet worden, zijn er toch aardig wat geweest in de afgelopen 100 jaar.

~1900 - Third Plague pandemic
1915~1926 - Encephalitis lethargica pandemic
1918 - Spanish Flu influenza pandemic
1957~1958 - Asian Flu influenza pandemic
1961~1975 - Seventh cholera pandemic
1981~Nu - HIV/AIDS pandemic
2009 - Swine Flu pandemic
En dan 2019~Nu - COVID-19 pandemic.

Dat zijn er toch aardig wat.
Dan vergeet je er nog twee die ook de laatste 100 jaar speelden en ook als pandemie zijn geclassificeerd :)

1899-1923: Wikipedia: 1899–1923 cholera pandemic
1968-1969: Wikipedia: Hong Kong flu

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
wildhagen schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:17:
[...]

Dan vergeet je er nog twee die ook de laatste 100 jaar speelden en ook als pandemie zijn geclassificeerd :)

1899-1923: Wikipedia: 1899–1923 cholera pandemic
1968: Wikipedia: Hong Kong flu
Ik had deze lijst gepakt, en ben begonnen vanaf 1900.

Wikipedia: List of epidemics

Third Plague staat er meerdere keren in hier though...
Volgens die lijst is de Hong Kong flu niet specifiek als pandemie. Basically lui geweest en enkel gekeken of het in de titel stond :'D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sir_Lion schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:20:
[...]

Volgens die lijst is de Hong Kong flu niet specifiek als pandemie. Basically lui geweest en enkel gekeken of het in de titel stond :'D
Maakt niet uit, die 1968-1968 was een mutatie van het griep-virus van 1957-1958, en het virus dat deze pandemie veroorzaakte circuleert nu nog steeds, als onderdeel van de 'normale' jaarlijkse griep-golven:
The Hong Kong flu, also known as the 1968 flu pandemic was a flu pandemic whose outbreak in 1968 and 1969 killed between one and four million people globally It is among the deadliest pandemics in history, and was caused by an H3N2 strain of the influenza A virus, which is descended from H2N2 (caused the Asian flu pandemic in 1957-1958) through antigenic shift—a genetic process in which genes from multiple subtypes are reassorted to form a new virus

[...]

The H3N2 virus returned during the following 1969–70 flu season, which resulted in a second, deadlier wave of deaths in Europe, Japan, and Australia. It remains in circulation today as a strain of seasonal flu.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Capacitor schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 23:31:
[...]

offtopic:
Verder is het me niet duidelijk wat je met ‘de VVD’er’ bedoelt? Ik stem(de) daar ook op en laat me absoluut vaccineren terwijl ik totaal niet tot de risicogroep behoor.
offtopic:
Ja moeilijk uit te leggen wat ik bedoel,
Ik doe even een Rutte uitleg verhaal doen geven hoor, moment.
Ja! kheb hem, daar gaat ie dan. :+ hoop dat het mij lukt, zal wel niet, want ik ben niet zo goed hierin, Rutte wel.

Van die 97% wil niemand het vaccin weigeren voor ons allemaal. En als liberaal wil je de vrijheid behouden, dus vaccins weigeren ze het niet voor de ander, en ook niet voor zichzelf, je behoud daarmee de keus!. Maar vrijheid hebben, gaat te koste van de vrijheid van een ander. dus voor hunzelf willen ze de vrijheid in keus, maar voor de ander geldt dan dat hij het 'moet' of niet 'moet' nemen, anders is er geen vrijheid voor de vrije mens.
Het is dan allemaal heel liberaal om je vrijheid te kopen, of af te dwingen.

Dus zoals ik zeg, het geldt dan niet voor hunzelf die mening, ze zeggen het wel, maar als liberaal zorg je ervoor dat het 'jou' iig vrij blijft om te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
https://www.rtlnieuws.nl/...rus-besmettingen-covid-19

"Omzet horeca daalt enorm, sterkste krimp ooit"

Joh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Categorie open deuren idd.
Nu nog 1 nieuwsbericht dat de horeca de meeste subsidie ooit hebben gehad vorig jaar en dan weer verder met echt nieuws :+

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

YakuzA schreef op maandag 1 maart 2021 @ 07:44:
[...]

Categorie open deuren idd.
Nu nog 1 nieuwsbericht dat de horeca de meeste subsidie ooit hebben gehad vorig jaar en dan weer verder met echt nieuws :+
Dat is de KLM denk ik eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Hoe moeten we straks verder in dit land? Er blijft geen horeca meer over. Straks drinkt iedereen alleen nog maar Senseo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:51
BarôZZa schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:44:
[...]
Straks drinkt iedereen alleen nog maar Senseo.
wat is daar mis mee dan ? ( pak nu een Senseo :O )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
bie100 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:47:
[...]

wat is daar mis mee dan ? ( pak nu een Senseo :O )
offtopic:
Als het lekkere koffie was, dan zouden ze in een café wel Senseo serveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
[...]

Hoe moeten we straks verder in dit land? Er blijft geen horeca meer over. Straks drinkt iedereen alleen nog maar Senseo.
Denk dat je dan heel snel Amnesty int. op je dak hebt voor het schenden van mensenrechten en marteling.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Komen vanzelf mooi al die profi koffie machines bij de domeinen langs.
Sla je slag en scoor een koffie machine :P

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
waarom kunnen we hier niet op stemmen alleen al voor de leukigheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

t_captain schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:11:
Ik zat even te lezen in deze pagina: https://www.rivm.nl/nieuws/vooruitzicht-nog-niet-goed

Kijk naar het plaatje onder "Toename klachten". Rond 15-20 februari zit een duidelijke spike die slechts gedeeltelijk met (zelfgerapporteerde) hooikoorts samengaat. Daar lijkt inderdaad wat groei te zitten van coronabesmettingen.

Dan zit er in de laatste dagen van februari opnieuw een spike, maar die gaat volledig samen op met de hooikoorts. Dat past ook bij de GGD-cijfers: sterke stijging aantal uitgevoerde tests, lichte stijging positieve tests (vermoedelijk grotendeels te koppelen aan toegenomen aantal tests), nadrukkelijke daling positiviteitsratio.
hier ook hooikoorts, ja het is goed te merken dat het seizoen al een week of 2 begonnen is :'( :*)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Nox schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:16:
[...]

hier ook hooikoorts, ja het is goed te merken dat het seizoen al een week of 2 begonnen is :'( :*)
Volgens mijn Tado app liepen de aantallen boompollen vanaf donderdag 18-2 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:40
Nox schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:16:
[...]

Jep, we zijn er lekker optijd bij, al is het voor mij niet merkbaar*

*Ik heb ook huisstofmuit allergie, en zit op het werk midden in een verbouwing, dus ik loop al weken met deze ellende rond. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18:18
Zou al die andrelon nou voor z'n eigen haar of voor het conditionen van z'n bontkraagje zijn ?

Pam, je bontkraagje danst ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:09:
Zou al die andrelon nou voor z'n eigen haar of voor het conditionen van z'n bontkraagje zijn ?

Pam, je bontkraagje danst ! :p
Toch is het wel triest ook. Moet je je voorstellen dat jouw leven zo kut is dat je het nodig vindt om Andrelon flessen te jatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Lethalis schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:20:
[...]

Toch is het wel triest ook. Moet je je voorstellen dat jouw leven zo kut is dat je het nodig vindt om Andrelon flessen te jatten.
Hij zal er nu qua publicatie ook wel zo overdenken, als was het maar omdat het leven nu nog minder is (tenminste ik denk niet dat z'n street credit hier nou echt een boost van krijgt, terwijl dat toch een van de weinige dingen is waar ze nog enigszins gevoelig voor lijken).

Maar voor als je maar een paar seconden mag shoppen geen verkeerde keus, relatief veel waarde en houdbaar, eigenlijk een econoom in de dop. :+

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 03-03-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:36
Corona en welke beperkingen we ons zelf vooral opleggen.
De ware coronadictator zit in ons hoofd. Lezenswaardig Volkskrant stuk over binnen blijven of naar buiten gaan tijdens Corona.

"Verbood De Overheid het afgelopen jaar ons buiten te lopen? Nee, hier was het onbewuste brein aan het werk, dat gewend is ons binnen te houden en op zondag een frisse neus te laten halen, betoogt cultureel antropoloog Peter van der Werff. "
https://www.volkskrant.nl...it-in-ons-hoofd~ba148177/

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Lethalis schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:20:
[...]

maakt voor die gasten niet uit die gappen de gouden tanden van opa als ze de kans krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
henkzelf schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:50:
De ware coronadictator zit in ons hoofd. Lezenswaardig Volkskrant stuk over binnen blijven of naar buiten gaan tijdens Corona.

"Verbood De Overheid het afgelopen jaar ons buiten te lopen? Nee, hier was het onbewuste brein aan het werk, dat gewend is ons binnen te houden en op zondag een frisse neus te laten halen, betoogt cultureel antropoloog Peter van der Werff. "
Misschien komt het door ZZP'er en alleengaande te zijn, maar ik heb daar eigenlijk geen last van gehad, maar koos (en kon daar ook voor kiezen door de eigen tijd in te kunnen delen) dan ook pre-corona al voor de dal-uren om bijvb eens de stad in te gaan om bijvb kleding te kopen. Hetzelfde nu met wandelen, als het in de weekeinden erg druk is, dan kies ik wel een middag door de week en werk dan s'avonds of in het weekend verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
henkzelf schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:50:

Oh sweet Jesus, nou krijgen we zelf de schuld ook van de lockdown zeker.

Ik zou zeggen, hou eens een referendum. Kijken wat er overblijft van de maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Lethalis schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Ik zou zeggen, hou eens een referendum. Kijken wat er overblijft van de maatregelen.
We zijn ook zelf schuldig aan de lockdown.
We hebben in het begin de ruimte gehad om er zelf verantwoordelijk mee om te gaan en dat hebben we met z'n alle massaal verpest door en masse naar Scheveningen, de IKEA, e.d. te gaan.
Dan moet er op een gegeven moment een beslissing genomen worden.

Als een peuter z'n doperwtjes niet opeet dan vraag je het ook eerst 3 keer.
De 4e keer help je 'm een beetje.
De 5e keer krijgt ie geen toetje of mag ie pas van tafel totdat z'n bord leeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

Laguna

Connaisseur

Flix20 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:06:
[...]

We hebben in het begin de ruimte gehad om er zelf verantwoordelijk mee om te gaan en dat hebben we met z'n alle massaal verpest door en masse naar Scheveningen, de IKEA, e.d. te gaan.
Dit soort gedachtegangen zorgen juist voor een disproportioneel beleid en onnodige polarisatie in de samenleving.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Lethalis schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Ik zou zeggen, lees eerst rustig het korte artikel en ga er dan inhoudelijk op in. Als we maatregelen per referendum gaan invoeren of afschaffen dan rijden we binnenkort allemaal weer 130 na 21.00 uur en eten we nooit meer doperwtjes.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Flix20 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:06:
[...]

Als een peuter z'n doperwtjes niet opeet dan vraag je het ook eerst 3 keer.
De 4e keer help je 'm een beetje.
De 5e keer krijgt ie geen toetje of mag ie pas van tafel totdat z'n bord leeg is.
Op dat moment behandel je de mensen dus ook als peuters? Als een volwassene tegenover je zit die zijn doperwtjes niet opeet, dan bemoei je je er niet mee.

En er is nooit aan het volk gevraagd wat wij willen. Misschien wil oma haar kleinkinderen gewoon zien? Neemt ze dat risico bewust?

Misschien moet de overheid eens ophouden het volk als kleine kinderen te behandelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
henkzelf schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:21:
[...]
Als we maatregelen per referendum gaan invoeren of afschaffen dan rijden we binnenkort allemaal weer 130 na 21.00 uur en eten we nooit meer doperwtjes.
Klinkt goed :) Kunnen we tenminste weer eens lekker doorrijden. En doperwtjes tsja. Ik eet af en toe erwtensoep, ik vind het best.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henkzelf
Soms vragen de door ons gekozen volksvertegenwoordigers aan deskundigen om advies, vooral wanneer het onderwerp de gemiddelde kiezer ver boven de pet gaat. Ik ben daar blij mee al denkt de gemiddelde Facebook fan daar anders over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Laguna schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:11:
[...]

Dit soort gedachtegangen zorgen juist voor een disproportioneel beleid en onnodige polarisatie in de samenleving.
Ik ben van mening dat het niet nemen van eigen verantwoording oorzaak is van de onnodige poleratie en het huidig beleid.

Disproportioneel is natuurlijk subjectief.
De avondklok; ontzettend irritant en iedereen ondervind er hinder van.
Weet je waar je ook hinder van kan hebben; COVID!
Ik zit liever om 21:00 thuis een potje monopoly te spelen met m'n vriendin dan dat ik mogelijk in een IC bed beland.

Als een deel van de bevolking het niet kan laten om ondanks het dringend advies vanuit de wetenschap toch hutje mutje onder een viaduct te gaan staan feesten, of zie vorige week hoe afgeladen het vondelpark was.
We hebben het toch écht allemaal aan onszelf te danken.
Lethalis schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:23:
[...]

Op dat moment behandel je de mensen dus ook als peuters? Als een volwassene tegenover je zit die zijn doperwtjes niet opeet, dan bemoei je je er niet mee.

En er is nooit aan het volk gevraagd wat wij willen. Misschien wil oma haar kleinkinderen gewoon zien? Neemt ze dat risico bewust?

Misschien moet de overheid eens ophouden het volk als kleine kinderen te behandelen.
Als iemand zich gedraagt als een kleuter, dan moet je die behandelen als een kleuter.
Ergo, misschien moeten wij ons niet als kleuters gedragen, dan kan de overheid ook stoppen om ons zo te behandelen.

Denk dat het verschil tussen iemand dieet en de volksgezondheid niet uitgelegd hoeft te worden.

Wat je wens wat voor iedere poep en scheet een referendum; ik zou zeggen laat vooral je stem horen op 17 maart en kies een volksvertegenwoordiger die jouw belangen het beste behartigd.

Wat mijn volksvertegenwoordiger betreft; ik mag hopen dat diegene zijn advies in wint bij experts op desbetreffend gebied in kwestie en niet op social media met 'bij 100 likes krijgt kuntakinte in Afrika weer te eten' type posts z'n beleid gaat voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Flix20 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:42:
[...]
Wat je wens wat voor iedere poep en scheet een referendum; ik zou zeggen laat vooral je stem horen op 17 maart en kies een volksvertegenwoordiger die jouw belangen het beste behartigd.
Ik zou het wel willen, maar helaas werkt het systeem zo dat het gebaseerd op jouw nationaliteit is en niet op waar je belasting betaalt en woont.

Dus ik kan alleen stemmen in Duitsland. Niet dat het daar enorm zinvol is, want daar is 1 partij / unie (die Union van CDU/CSU) zo bizar groot dat er toch nooit iets anders komt.

Maar ik vind de hele maatschappij zo ongeveer stilleggen nou niet "iedere poep en scheet".

PS
Overigens grappig... wat hier de vrijheidslievende partij is (Baudet), zijn in Duitsland juist de linkse partijen. Go figure _O- Ik zou in Duitsland dus links stemmen lol (ik vind mijn persoonlijke vrijheid belangrijker dan links / rechts).

[ Voor 13% gewijzigd door Lethalis op 04-03-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

Ma werkt in een bejaardenhuis. 3 weken terug 2e prik gehad met pfizer, vorige week uitbraak onder de bewoners (die zijn geprikt met moderna begreep ik maar een aantal hebben gepast) en een paar personeelsleden die denken gesteriliseerd te worden door het vaccin dus ook gepast.

Moeder gisteren laten testen: negatief

Dus goed nieuws, ze was in (intensief) contact geweest met besmette bewoners en collega's maar de pcr test vond niks :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Als iemand zich gedraagt als een kleuter, dan moet je die behandelen als een kleuter.
Ergo, misschien moeten wij ons niet als kleuters gedragen, dan kan de overheid ook stoppen om ons zo te behandelen.
Maar wie bepaalt wanneer iemand zich als een kleuter gedraagt, als je in feite gelijkwaardig bent? Wat maakt jou moreel superieur?

Ik had het gisteren ook toen ik mijn kind naar school bracht hoor. Iedereen probeert in principe afstand te houden, de meeste ouders hebben een mondkapje op.

Tsja, totdat er van een bepaalde minderheidsgroep (mag ze niet noemen, want racisme, maar ze zijn wel oververtegenwoordigd op de IC's) een stuk of 5 ouders aan kwamen zetten zonder mondkapjes. Eentje rookte zelfs erbij. Geen afstand houden tot anderen etc.

Ja, op dat moment erger ik mij ook.

Maar deze crisis is ook een leermoment voor mij. Be careful what you wish for.

Dat geldt voor een Baudet, maar bijvoorbeeld ook voor een Kurz in Oostenrijk. Ik was altijd fan van Kurz. Pakte lekker door op immigratiebeleid, en nog een aantal andere zaken ook. Alleen als ik nu zie hoe hij sommige aspecten van deze crisis aanpakt, dan schrik ik. Want hij pakt zijn eigen volk net zo hard aan als bepaalde immigranten.

En dat is voor mij dus een wake up call. Je verlangt dan terug naar de koffiedrinkende politicus die geen reet uitvoert, maar jou ook met rust laat.

Kortom, mijn hele visie op wie ik zou stemmen is compleet over de kop gegaan. De "sterke politicus die doorpakt" mag van mij inmiddels de prullenbak in. Ik wil eigenlijk vooral minder overheid :P

PS
Het voelt een beetje alsof je een tweedehands Toyota hebt en ze proberen je een nieuwe BMW of Mercedes aan te smeren, terwijl je eigenlijk een fiets wil. Lastig kiezen zo. Al helemaal als je weet dat je uiteindelijk een soort bastaard krijgt die eigenlijk helemaal niet doet wat je wil. Is niet zo snel als een BMW, niet zo comfortabel als een Mercedes, niet zo betrouwbaar als je oude Toyota en kost nog eens veel meer dan die fiets die je eigenlijk wou.

Enfin. I digress.

[ Voor 13% gewijzigd door Lethalis op 04-03-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:11

codex

Geen OpenAI agent :)

Mijn vrouw werkt volledig op kantoor in de zorg, zij heeft vandaag een uitnodiging voor vaccinatie ontvangen omdat zij volgens haar contract contact heeft met cliënten (thuiszorg, wijkverpleging). In de realiteit komt dit nooit voor.

Nu krijgt zijn AZ volgens de uitnodiging, haar voorkeur gaat uit naar 1 van de mRNA vaccins. Ze twijfelt nu vanwege het niet onder indruk zijn van de resultaten ervan en wil afwachten tot zij een ander vaccin kan krijgen.

Ik vind het een lastige, wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

codex schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:49:
Mijn vrouw werkt volledig op kantoor in de zorg, zij heeft vandaag een uitnodiging voor vaccinatie ontvangen omdat zij volgens haar contract contact heeft met cliënten (thuiszorg, wijkverpleging). In de realiteit komt dit nooit voor.

Nu krijgt zijn AZ volgens de uitnodiging, haar voorkeur gaat uit naar 1 van de mRNA vaccins. Ze twijfelt nu vanwege het niet onder indruk zijn van de resultaten ervan en wil afwachten tot zij een ander vaccin kan krijgen.

Niet onder de indruk van (ongeveer) 100% bescherming tegen ziekenhuis opname? :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

YakuzA schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:47:
[...]

Niet onder de indruk van (ongeveer) 100% bescherming tegen ziekenhuis opname? :)
Ja, dat is ook waar :)

Beetje kortzichtig, maar hoe verhoudt zich dit bij mutanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
codex schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:21:
[...]

Ja, dat is ook waar :)

Beetje kortzichtig, maar hoe verhoudt zich dit bij mutanten?
Dat is allemaal erg lastig te voorspellen.

De vraag is uiteindelijk hoeveel risico je persoonlijk loopt. Haar leeftijd, algehele gezondheid, etc. Ben je bang dat een coronabesmetting je laatste is, dan neem je het eerste beste vaccin dat je kunt krijgen.

En anders kijk je waarschijnlijk de kat uit de boom, totdat het niet meer nodig is (omdat de rest gevaccineerd is, of omdat je inmiddels corona hebt gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Lethalis schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:01:
[...]

Dat is allemaal erg lastig te voorspellen.

De vraag is uiteindelijk hoeveel risico je persoonlijk loopt. Haar leeftijd, algehele gezondheid, etc. Ben je bang dat een coronabesmetting je laatste is, dan neem je het eerste beste vaccin dat je kunt krijgen.

En anders kijk je waarschijnlijk de kat uit de boom, totdat het niet meer nodig is (omdat de rest gevaccineerd is, of omdat je inmiddels corona hebt gehad).
De kans dat zij in het ziekenhuis terecht komt is gezien haar gestel nihil, long covid is wel een ding (risico bij vrouwen 30-50).

Weet nog steeds niet of vaccins dat voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
codex schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:49:

Hoewel ik de gedachte zeker kan begrijpen; die heb ik ook... is de vraag natuurlijk; ga je ooit iets kunnen kiezen en zo ja... op welke termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:11

franssie

Save the albatross

Thalaron schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:38:
[...]

Hoewel ik de gedachte zeker kan begrijpen; die heb ik ook... is de vraag natuurlijk; ga je ooit iets kunnen kiezen en zo ja... op welke termijn?
Geen idee maar de vaccin ontwikkeling en productie zou wel eens een soort varkenscyclus kunnen gaan doormaken. Einde zomer zou er dan een overschot kunnen komen waardoor de keuze makkelijker zou kunnen worden. Als de prijs teveel daalt kunnen fabrikanten echter ook weer overschakelen naar andere vaccins in hun fabrieken. Dus ik ga voor de eerste die ik kan krijgen en als dat AZ ik hoop ik een prik op vrijdag te halen en schrijf ik dat weekeinde af gezien de grotere kans op bijwerkingen (
die ik dan bewust voor lief neem).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

franssie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:02:
[...]

Geen idee maar de vaccin ontwikkeling en productie zou wel eens een soort varkenscyclus kunnen gaan doormaken. Einde zomer zou er dan een overschot kunnen komen waardoor de keuze makkelijker zou kunnen worden. Als de prijs teveel daalt kunnen fabrikanten echter ook weer overschakelen naar andere vaccins in hun fabrieken. Dus ik ga voor de eerste die ik kan krijgen en als dat AZ ik hoop ik een prik op vrijdag te halen en schrijf ik dat weekeinde af gezien de grotere kans op bijwerkingen (die ik dan bewust voor lief neem).
Voordat er een overschot is wereldwijd zijn we wel een jaartje of 2 verder denk ik.

Tot die tijd zullen overheden wereldwijd aardig de private verkoop tegen houden vermoed ik, en zul je dus geen echte keuze kunnen gaan maken.

Meeste kans maak je dan misschien ergens in Dubai etc, die willen vaccin toerisme opstarten.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 04-03-2021 19:14 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

YakuzA schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:11:
[...]

<>
Tot die tijd zullen overheden wereldwijd aardig de private verkoop tegen houden vermoed ik.
Ik hoop het want een wereldwijde vaccinatie is essentieel om het vormen van mutanten te remmen. Maar je nu al dat er vaccinatie reizen worden aangeboden, de Russen geen Sputnik V vertrouwen en AZ ook ongebruikt in de koeling ligt... Weggooien is ook zonde en in landen met een zwakker overheid vrees ik dat de markt gewoon wint. Net zoals met drugs.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42

Yucon

*broem*

franssie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:15:
[...]

Ik hoop het want een wereldwijde vaccinatie is essentieel om het vormen van mutanten te remmen.
Je kunt natuurlijk ethische bezwaren hebben, maar specifiek voor het aspect dat je noemt zou het niet uitmaken. Vanuit het oogpunt van totaal aantal gevaccineerde mensen op aarde maakt het niet uit wie die prik precies krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
[...]

Ik ben van mening dat het niet nemen van eigen verantwoording oorzaak is van de onnodige poleratie en het huidig beleid.

Disproportioneel is natuurlijk subjectief.
De avondklok; ontzettend irritant en iedereen ondervind er hinder van.
Weet je waar je ook hinder van kan hebben; COVID!
Ik zit liever om 21:00 thuis een potje monopoly te spelen met m'n vriendin dan dat ik mogelijk in een IC bed beland.

Als een deel van de bevolking het niet kan laten om ondanks het dringend advies vanuit de wetenschap toch hutje mutje onder een viaduct te gaan staan feesten,
*knip*
Gebruik nou eens niet stevige argumenten die het persoonlijk maken om je punt te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 05-03-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Yucon schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:27:
[...]

Je kunt natuurlijk ethische bezwaren hebben, maar specifiek voor het aspect dat je noemt zou het niet uitmaken. Vanuit het oogpunt van totaal aantal gevaccineerde mensen op aarde maakt het niet uit wie die prik precies krijgt.
Nee. Heeft met groepsimmuniteit te maken per regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Laatst online: 13-12-2021
Als ik dan dit zo lees;

https://nos.nl/nieuwsuur/...-haal-ik-het-nog-wel.html

https://www.ad.nl/gezond/...gathering.tweakers.net%2F

Én ik merk dat sommige bedrijven, waaronder mijn werk, erg afgeknepen wordt door de regels van de regering klrijg ik steeds meer het idee dat de mensen met COVID nu toch echt maar eens minder prioriteiten moeten krijgen.

Mensen die hun baan (en huis in het artikel) mogelijk verliezen omdat er COVID patiëntem "voorgaan" vindt ik eerlijk gezegd behoorlijk irritant.

Mijn beide ooms van vader en moeders kant zijn positief bevonden voor COVID.

De ene was nogal "tonnetje rond", Zwak lichaam etc etc, en de andere, voor zijn leeftijd althans, gewoon "gezond".

De ene heeft maanden in het ziekenhuis gelegen en de ander zit nu al een tweetal weken thuis in quarantaine en mijn ouders brengen dan eten. Ze zetten het netjes "op plek X buiten", waar hij het ophaalt nadat zij weer weg zijn.

Beiden zijn gewoon nog in leven trouwens, de ene is flink afgevallen en revalideert nu voor hij (verwacht van wel) weer naar huis gaat

Sommige collega's hebben het ook gehad, maar niks ernstigs zover bekend.

Ik begrijp dat we niet zomaar mensen aan hun lot over kunnen laten, maar is het niet "een beetje dom" om mensen die nu beheersbare aandoeningen hebben, pas te behandelen wanneer het echt kritisch wordt?

Straks krijgen we weer "x aantal doden door COVID" terwijl dat peffect beheersbare dinghen waren of ziektes die nu niet opgemerkt zijn omdat COVID voorrang kreeg?

Hier kan ik gewoon moedeloos om worden al heb ik ook niet direct een oplossing.

Edit : ergens zou het ook kunnen dat "de media" zo een tweedeling zou willen veroorzaken al zie ik zelf niet in wat het voordeel daarvan zou kunnen zijn.

AD is meestal niet echt "mijn nieuws" maar ik heb ook niet direct de indruk dat het naar het "dat hep op feesboek gestaan"-niveau gezakt is.

[ Voor 11% gewijzigd door Koos2009 op 04-03-2021 21:44 . Reden: Huidige situatie van ooms toegevoegd. ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Koos2009 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:23:
Als ik dan dit zo lees;

https://nos.nl/nieuwsuur/...-haal-ik-het-nog-wel.html

https://www.ad.nl/gezond/...gathering.tweakers.net%2F

Én ik merk dat sommige bedrijven, waaronder mijn werk, erg afgeknepen wordt door de regels van de regering klrijg ik steeds meer het idee dat de mensen met COVID nu toch echt maar eens minder prioriteiten moeten krijgen.

Mensen die hun baan (en huis in het artikel) mogelijk verliezen omdat er COVID patiëntem "voorgaan" vindt ik eerlijk gezegd behoorlijk irritant.

Mijn beide ooms van vader en moeders kant zijn positief bevonden voor COVID.

De ene was nogal "tonnetje rond", Zwak lichaam etc etc, en de andere, voor zijn leeftijd althans, gewoon "gezond".

De ene heeft maanden in het ziekenhuis gelegen en de ander zit nu al een tweetal weken thuis in quarantaine en mijn ouders brengen dan eten. Ze zetten het netjes "op plek X buiten", waar hij het ophaalt nadat zij weer weg zijn.

Beiden zijn gewoon nog in leven trouwens, de ene is flink afgevallen en revalideert nu voor hij (verwacht van wel) weer naar huis gaat

Sommige collega's hebben het ook gehad, maar niks ernstigs zover bekend.

Ik begrijp dat we niet zomaar mensen aan hun lot over kunnen laten, maar is het niet "een beetje dom" om mensen die nu beheersbare aandoeningen hebben, pas te behandelen wanneer het echt kritisch wordt?

Straks krijgen we weer "x aantal doden door COVID" terwijl dat peffect beheersbare dinghen waren of ziektes die nu niet opgemerkt zijn omdat COVID voorrang kreeg?

Hier kan ik gewoon moedeloos om worden al heb ik ook niet direct een oplossing.

Edit : ergens zou het ook kunnen dat "de media" zo een tweedeling zou willen veroorzaken al zie ik zelf niet in wat het voordeel daarvan zou kunnen zijn.

AD is meestal niet echt "mijn nieuws" maar ik heb ook niet direct de indruk dat het naar het "dat hep op feesboek gestaan"-niveau gezakt is.
Het AD heeft een zeer geslaagde afglij poging achter de rug om de Telegraaf in te halen qua bagger.
"Niveautje Feesboek" komt aardig in de richting tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
codex schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:52:
[...]

De kans dat zij in het ziekenhuis terecht komt is gezien haar gestel nihil, long covid is wel een ding (risico bij vrouwen 30-50).

Als langdurige klachten komen door een heftige reactie van het immuunsysteem, en een vaccin voorkomt dat je die krijgt bij infectie, dan vermoed ik - weten doe ik het ook niet hoor - dat vaccins "long covid" kunnen voorkomen.

"long covid" is echter wel een omstreden onderwerp. Je kunt ook van andere virussen maanden uit de running zijn door bijvoorbeeld extreme vermoeidheid. Het is niet per se zo dat Corona in dit opzicht anders is.

Helemaal nihil op ziekenhuisopname is de kans trouwens nooit :) Ook niet bij de griep.

Collega van mijn vriendin had ook niemand het van verwacht (eind dertig, slank, sportief) en die heeft toch echt in het ziekenhuis gelegen door Corona.

Liep wel goed af, had ook geen beademing nodig... maar was wel dermate beroerd dat ze vocht kreeg toegediend etc.

Andere collega met astma en diabetes ziekte het thuis met een paar dagen uit.

Het is gewoon onvoorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Lethalis schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:41:
[...]

Maar wie bepaalt wanneer iemand zich als een kleuter gedraagt, als je in feite gelijkwaardig bent? Wat maakt jou moreel superieur?

Ik had het gisteren ook toen ik mijn kind naar school bracht hoor. Iedereen probeert in principe afstand te houden, de meeste ouders hebben een mondkapje op.

Tsja, totdat er van een bepaalde minderheidsgroep (mag ze niet noemen, want racisme, maar ze zijn wel oververtegenwoordigd op de IC's) een stuk of 5 ouders aan kwamen zetten zonder mondkapjes. Eentje rookte zelfs erbij. Geen afstand houden tot anderen etc.

Ja, op dat moment erger ik mij ook.
Maar dat is toch juist het hele eieren eten in deze hele gecompliceerde kwestie.
Ook hier, zoals bij zoveel andere zaken is er een kleine minderheid die het verpest voor de massa.

Daarom zijn er ook wetten die bijvoorbeeld stelen strafbaar maken.
We weten allemaal dat het niet mag en 99% van ons zal er nooit mee in aanmerking komen.
Maar toch voor die 1% is het nodig om dat op te schrijven omdat hun eigen moralen kompas niet de juiste richting wijst, whatever de reden may be.
BarôZZa schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:58:
[...]

Klinkt als een gat in de markt, misschien kan je evenementen organiseren waarbij 60.000 mensen monopoly kunnen spelen met je vriendin.
Vind zo'n opmerking vrij smakeloos om eerlijk te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
codex schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:52:
[...]

Ben het helemaal met je eens dat je niet zo zeer moet kijken naar "overleef ik het". De kans op overleven is erg groot. Het lijkt mij verstandiger te kijken naar "wat houd ik er aan over". Ik ken en hoor van mensen dat ze bijvoorbeeld kortademig blijven, pijn blijven houden (op de borst of de rug of pijn bij het slikken of hoofdpijn houden..., al een jaar lang). Blijvende diaree, enz. Levenslange moeheid, moet er niet aan denken. Ook jonge mensen. Ik denk dat dat enorm onderschat wordt door velen.

Ik ben inderdaad benieuwd in hoeverre vaccins tegen long covid helpen. Maar het lijkt mij wel dat dat aanzienlijk zal schelen in positieve zin. Daar is nog weinig over bekend natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Tierelier schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:17:
[...]

Ben het helemaal met je eens dat je niet zo zeer moet kijken naar "overleef ik het". De kans op overleven is erg groot. Het lijkt mij verstandiger te kijken naar "wat houd ik er aan over". Ik ken en hoor van mensen dat ze bijvoorbeeld kortademig blijven, pijn blijven houden (op de borst of de rug of pijn bij het slikken of hoofdpijn houden..., al een jaar lang). Blijvende diaree, enz. Levenslange moeheid, moet er niet aan denken. Ook jonge mensen. Ik denk dat dat enorm onderschat wordt door velen.

Ik ben inderdaad benieuwd in hoeverre vaccins tegen long covid helpen. Maar het lijkt mij wel dat dat aanzienlijk zal schelen in positieve zin. Daar is nog weinig over bekend natuurlijk..
Dat inderdaad, ik heb een keer de Facebook groep met langdurige covid klachten gevolgd en ik werd er niet bepaald vrolijk van. Natuurlijk zal alleen iemand met klachten zich aanmelden voor zo'n groep dus is het niet representatief en zitten er altijd beroepsaanstellers of mensen met psychosomatische klachten tussen, maar wat overblijft is niet slechts een enkeling.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50
Geattendeerd door een artikel in de Volkskrant vraag ik mij nu af: waarom mag je niet spreken over het Chinese virus, maar wordt wel overal geschreven over Britse, Zuid-Afrikaanse, of Braziliaanse varianten.

Net zoals China claimt dat het virus niet eens in China is ontstaan, maar alleen daar het eerste is ontdekt, is het net zo goed mogelijk dat ook de varianten alleen in de desbetreffende landen als eerste zijn ontdekt.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:37
JukeboxBill schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:53:
Geattendeerd door een artikel in de Volkskrant vraag ik mij nu af: waarom mag je niet spreken over het Chinese virus, maar wordt wel overal geschreven over Britse, Zuid-Afrikaanse, of Braziliaanse varianten.

Net zoals China claimt dat het virus niet eens in China is ontstaan, maar alleen daar het eerste is ontdekt, is het net zo goed mogelijk dat ook de varianten alleen in de desbetreffende landen als eerste zijn ontdekt.
Virus ≠ variant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50
Dit is een fragment uit het desbetreffende artikel van de 'Denker des Vaderlands':
De blik in de spiegel kan ook de aandacht richten op het merkwaardige feit dat we zowel over de pandemie als over de maatregelen graag spreken in termen die een schuldige lijken aan te wijzen. Trump gaf de Chinezen de schuld van het virus; de hardnekkigheid waarmee wij van Britse, Zuid-Afrikaanse, of Braziliaanse varianten blijven spreken, verraadt eenzelfde neiging. Blijkbaar willen we onszelf als slachtoffer zien van iets wat anderen ons aandoen. Is de kritiek op de maatregelen niet ook verbonden met diezelfde neiging om iets of iemand verantwoordelijk te houden voor het ongeluk dat ons treft? Is dat niet wat ‘ressentiment’ wordt genoemd en als zodanig een vruchtbare bodem vormt voor populisten?
In die zin maakt het niet uit of het origineel is of variant. Het zijn allebei virussen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
B.1.1.317 of bijvoorbeeld B.1.525 praat gewoon erg lastig. Veel virologen schijnen ook graag gewoon Engelse of Braziliaanse variant te zeggen. Geef ze eens ongelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:19

Onbekend

...

JukeboxBill schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:53:

De standaardvariant is ontdekt in China, en 99% van de mensen zal China als land van herkomst van het virus opnoemen. Vandaar dat dit niet als Chinese variant wordt aangemerkt, maar gewoon als standaard.

Pas veel later zijn er mutaties ontdekt, zoals de Engelse en Braziliaanse variant. Deze zijn ook als eerste ontdekt in het betreffende land terwijl we ook niet zeker weten of die varianten ook daar echt zijn ontstaan. Ja, we hebben een vermoeden, maar dat hebben we ook met de Chinese variant.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
[...]

Ik kan me goed voorstellen dat jouw vader het niet zo erg gemerkt heeft. In 1968-1969 bijvoorbeeld vielen er wel 1-4 miljoen doden wereldwijd, maar het leven werd niet stopgezet. Inmiddels hebben we veel meer mensen, dus dat zou nu 2-8 miljoen zijn, vergelijkbaar met hoeveel coronadoden er zijn geteld. Maar doordat de middelen niet bestonden om het leven stop te zetten, ging het leven gewoon door en merkte je het als jongere niet of nauwelijks.

Maar misschien kent jouw vader Queen (na 1981) wel, en dan specifiek YouTube: Queen - Who Wants To Live Forever (Official Video) en YouTube: Queen - The Show Must Go On (Official Video). Die nummers moeten toch zijn opgevallen, de lead zanger had AIDS en had een iets andere manier van omgang. Hij wilde geen medelijden en al helemaal geen 'waarschuwing' zijn, hij wilde blijven doen waar hij goed in was. Je kunt het terugzien in de film Bohemian Rhapsody:

Wat zou het mooi zijn, als we nu weer zo realistisch en zonder paniek om zouden kunnen gaan met een virus. Achteraf gezien bleek er trouwens medicatie te zijn waardoor hij wellicht nu nog geleefd had. De gezondheidsautoriteiten ontraden die medicatie echter en deden er ook geen onderzoek naar.
JukeboxBill schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:29:
Dit is een fragment uit het desbetreffende artikel van de 'Denker des Vaderlands':

[...]

In die zin maakt het niet uit of het origineel is of variant. Het zijn allebei virussen.
De link, in het kader van het citaatrecht: Eerste essay nieuwe Denker des Vaderlands: waarom we een stap terug moeten doen in het coronadebat.

Om je vraag te beantwoorden: De Chinezen willen niet dat het virus naar hun genoemd wordt, dus dan doen we het liever niet (tenzij je bijvoorbeeld Trump heet). De Engelsen claimen dat de maatregelen nodig zijn vanwege hun variant, dus dan is het logischer om de naam die ze zelf te gebruiken ook te gebruiken.

Overigens is dat artikel wel echt een "stap terug" met dit soort dingen:
Om het chargerend te zeggen: je zit niet zo lekker in het café als je oma op de intensive care ligt
De nieuwe denker des vaderlands is representatief voor het huidige academische klimaat. Ik vind het eigenlijk lachwekkend, het aloude IC argument, maar dan met kleinkind die oud genoeg is om naar het cafe te gaan en oma die naar de IC moet. Het komt eigenlijk nooit voor, want oma is dan te oud voor de IC, en dan zegt deze filosoof dat we afstand moeten nemen. Hij zit wellicht juist middenin een soort hypnose en heeft ook niet door dat Marli Huijer wellicht vooral als voormalig huisarts sprak.

Als je daadwerkelijk afstand neemt, dan moet je toch opvallen dat je geen gas hoort te geven als je "in de mist" vaart. En dat je wellicht nieuwe instrumenten moet hanteren om data te verzamelen. Denk aan snel onderzoek naar middelen als Vitamine D, broomhexine hcl, Ivermectine, e.d. Middelen die niet veel kosten, in India ~2 dollar voor een set en wel toegepast, in Nederland voor een paar euro bij de drogist en nauwelijks toegepast, dus veel geld kost een onderzoek niet.

Het is overduidelijk inmiddels dat gevestigde belangen geen belang hebben in een goed onderzoek, want anders hadden we dat allang gehad na een jaar. Een kopie van 1981 dus, de potentiële patiënt moet vooral niet ziek worden en anders is er "geen medicijn". Het is daarmee bewust in de mist varen zonder goed te kijken met nieuwe instrumenten, en bewust gas geven met maatregelen. En deze anonieme denker komt nauwelijks verder dan kritiek op de critici.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47
pedorus schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:55:
[...]

Maar misschien kent jouw vader Queen (na 1981) wel, en dan specifiek YouTube: Queen - Who Wants To Live Forever (Official Video) en YouTube: Queen - The Show Must Go On (Official Video). Die nummers moeten toch zijn opgevallen, de lead zanger had AIDS en had een iets andere manier van omgang. Hij wilde geen medelijden en al helemaal geen 'waarschuwing' zijn, hij wilde blijven doen waar hij goed in was. Je kunt het terugzien in de film Bohemian Rhapsody:
[YouTube: Bohemian Rhapsody - Freddie's Aids/HIV Diagnosis Scene (Rami Malek Freddie Mercury)]
Ken je de film Highlander en de titelsong? Heeft weinig van doen met aids en Freddy Mercury.
Los van dit, smakeloos vergelijk, appels, peren en de rest van de fruitmand.

[ Voor 3% gewijzigd door ninjazx9r98 op 06-03-2021 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53
Tja... De preventieparadox gaan we echt niet nog een keer uitleggen. Zal ook niet helpen. Want dan krijg je te horen dat maatregelen geen effect hebben, met stellingen als: we hebben nu evenveel doden als de Hong Kong griep heeft veroorzaakt en aangezien de maatregelen geen effect hebben is het coronavirus net zo erg als de Hong Kong griep.
Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.