Coronavirus slowchat #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste
Acties:
  • 81.442 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:46:
Tja... De preventieparadox gaan we echt niet nog een keer uitleggen. Zal ook niet helpen. Want dan krijg je te horen dat maatregelen geen effect hebben, met stellingen als: we hebben nu evenveel doden als de Hong Kong griep heeft veroorzaakt en aangezien de maatregelen geen effect hebben is het coronavirus net zo erg als de Hong Kong griep.
dan zal ik ook niet nog een keer de dubbele preventie paradox uitleggen..., die ik zelf verzonnen heb maar er op neer komt dat de preventie paradox op zichzelf geen argument is voor de doelmatigheid / proportionaliteit van een een maatregel.

een maatregel die brand risico verkleint in je meterkast en geld kost kan je prima uitleggen ook als lijkt dat het zonde van het geld is omdat er de afgelopen jaren weinig meterkast branden zijn geweest

vandaag heerlijk buiten gefietst, bij een boerderij die ik passeerde werd -buiten- een bruiloft gevierd en elders een straatfeestje waar een baby geboren was. Zolang dat buiten gebeurt en zonder aflebberen e.d. (behalve het bruidspaar) hebben ze mijn zegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2021 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36
Verwijderd schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:49:
dan zal ik ook niet nog een keer de dubbele preventie paradox uitleggen..., die ik zelf verzonnen heb maar er op neer komt dat de preventie paradox op zichzelf geen argument is voor de doelmatigheid / proportionaliteit van een een maatregel.
Ik heb het niet over individuele maatregelen. Verder volgt een uitleg op de zin dat er geen uitleg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:13:
[...]

Ik heb het niet over individuele maatregelen. Verder volgt een uitleg op de zin dat er geen uitleg komt.
scherp opgemerkt, soms krijgen mijn kinderen ook een ijsje als ik vooraf aangaf dat dat niet ging gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Nou, het gaat lekker in mijn kennissenkring. Iedereen is er klaar mee dus er wordt netjes elk weekend feestjes/quizzen/sportavonden georganiseerd. 10 a 15 man met de tip om de fietsen achter het huis te zetten, gordijnen dicht en verder niet tegelijk aankomen en/of het huis verlaten i.v.m. eventuele verraders

Vind het lastig hiermee om te gaan. Zelf zie ik nu al bijna een jaar lang vrijwel niemand omdat ik binnen de lijntjes kleur en de regels strikt volg. Dit omdat mn pa hulpbehoevend is en ik wel klaar wil staan mocht er iets zijn.

Maar nu iedereen lekker bij elkaar op een hoopje zit wordt het voor mij ook lastiger om 1op1 af te spreken omdat ieder 'n vrij hoog risioco loopt. Hopen dat de zomer wat mooi weer met zich meebrengt anders zal m'n sociale contacten wel op een zeeeer laag pitje komen

Dillema's....

[ Voor 7% gewijzigd door AOC op 06-03-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Waterkoker schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:30:
Nou, het gaat lekker in mijn kennissenkring. Iedereen is er klaar mee dus er wordt netjes elk weekend feestjes/quizzen/sportavonden georganiseerd. 10 a 15 man met de tip om de fietsen achter het huis te zetten, gordijnen dicht en verder niet tegelijk aankomen en/of het huis verlaten i.v.m. eventuele verraders

Vind het lastig hiermee om te gaan. Zelf zie ik nu al bijna een jaar lang vrijwel niemand omdat ik binnen de lijntjes kleur en de regels strikt volg. Dit omdat mn pa hulpbehoevend is en ik wel klaar wil staan mocht er iets zijn.

Maar nu iedereen lekker bij elkaar op een hoopje zit wordt het voor mij ook lastiger om 1op1 af te spreken omdat ieder 'n vrij hoog risioco loopt. Hopen dat de zomer wat mooi weer met zich meebrengt anders zal m'n sociale contacten wel op een zeeeer laag pitje komen

Dillema's....
Hopen dat je vader snel aan de beurt is voor een vaccinatie.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 07:14:
[...]

Ken je de film Highlander en de titelsong? Heeft weinig van doen met aids en Freddy Mercury.
Los van dit, smakeloos vergelijk, appels, peren en de rest van de fruitmand.
Het gaat om die 2 nummers die over de vorige genoemde grote pandemie gingen. Want 2009 is wel genoemd, en toen zijn er ook mensen gestorven, hebben mensen als Ab Osterhaus veel vaccins weten te verkopen, maar zijn er vooral veel vaccins weggegooid. Vergelijken met de vorige 2 grotere pandemien lijkt me toch vrij logisch. Een nummer als 'Wie wil er eeuwig leven?' gaat exact over deze situatie, zeker als je een mediane leeftijd van 82 ziet. Kennelijk ben je het er niet mee eens, dat mag, maar dat maakt de vergelijking niet minder logisch.
DutchCommando schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:46:
Tja... De preventieparadox gaan we echt niet nog een keer uitleggen. Zal ook niet helpen. Want dan krijg je te horen dat maatregelen geen effect hebben, met stellingen als: we hebben nu evenveel doden als de Hong Kong griep heeft veroorzaakt en aangezien de maatregelen geen effect hebben is het coronavirus net zo erg als de Hong Kong griep.
Nu een jaar verder is de assumptie dat agressieve maatregelen het aantal doden op de langere termijn verminderen toch best gek. Waarom staan in het lijstje met doden landen als Tsjechië, België, Slovenië, en de UK een stuk hoger qua doden per 1 miljoen als lockdowns voor minder doden zorgen? Die landen hadden een stuk hogere Stringency index dan landen als Nederland, Zweden en Finland...

Ben je bekend met de Waag? Waarom zou ik in godsnaam rekening moeten houden met een fenomeen waarvoor op de langere termijn ongeveer evenveel bewijs is aangedragen als voor heksenverbranding? Dat een vermeende meerderheid iets denkt is geen overtuigend argument.

Wat zegt een beroemd wetenschapper als John P.A. Ioannidis van Harvard?
In Maart 2020:
Evidence is lacking for the most aggressive measures. A systematic review on measures to prevent the spread of respiratory viruses found insufficient evidence for entry port screening and social distancing in reducing epidemic spreading.
Het bewijs voor agressieve maatregelen ontbreekt. En hij is nu niet bepaald gewijzigd van standpunt:
Claimed benefits of lockdown appear grossly exaggerated.
While small benefits cannot be excluded, we do not find significant benefits on case growth of more restrictive NPIs. Similar reductions in case growth may be achievable with less‐restrictive interventions.
Ik ken geen aangetoonde "preventieparadox" waar ik rekening mee had moet houden. De paradox is juist dat de "preventieve" maatregelen doden opleveren, jongeren zoals Etienne Hekkelman, 27 jaar oud geworden.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:10
@pedorus uit je eigen wikipedia link betreffende die Ioaniddis: “the fringe scientist who pumped up a bad study that supported a crazy right-wing conspiracy theory in the middle of a massive health crisis”.
Geen beroemde wetenschapper dus, meer een beroerde wetenschapper.

En wat betreft de dood van Hekkelman: geen idee waar die dood aan is gegaan (ik kijk geen video’s van
Karskens overigens, slecht voor mijn geestelijk welzijn). Mocht hij dood zijn gegaan omdat de ziekenhuizen vol liggen met coronapatiemten dan is hij dus een indirect slachtoffer van het corona-virus, niet van de maatregelen daartegen. Waren er meer maatregel geweest die beter nageleefd zouden worden dan was er wel plek in het ziekenhuis geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Philpend schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:52:
Geen beroemde wetenschapper dus, meer een beroerde wetenschapper.
Dat maakt hem totaal niet minder beroemd en dat was hij al voor corona. Critici aanvallen is 0 bewijs voor dat agressieve maatregelen doden op de langere termijn weten te voorkomen. Als het al iets laat zien, is het de lege handen.
En wat betreft de dood van Hekkelman: geen idee waar die dood aan is gegaan
Etienne Hekkelman (27) was meervoudig Europees kampioen pool. Hij kon zijn hobby niet meer uitvoeren en heeft zelfmoord gepleegd. Waar ik jongeren zeg is dat alleen maar een voorbeeld, zo sprong Cees (87) van negen hoog naar beneden uit angst voor een nieuwe lockdown. Een heftige preventieparadox, doden die volgen na "preventieve" maatregelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47
pedorus schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Het gaat om die 2 nummers die over de vorige genoemde grote pandemie gingen. Want 2009 is wel genoemd, en toen zijn er ook mensen gestorven, hebben mensen als Ab Osterhaus veel vaccins weten te verkopen, maar zijn er vooral veel vaccins weggegooid. Vergelijken met de vorige 2 grotere pandemien lijkt me toch vrij logisch. Een nummer als 'Wie wil er eeuwig leven?' gaat exact over deze situatie, zeker als je een mediane leeftijd van 82 ziet. Kennelijk ben je het er niet mee eens, dat mag, maar dat maakt de vergelijking niet minder logisch.
Het nummer "Who wants to live forever" is de titelsong van de film Highlander die uitkwam in 1986! Een nummer geschreven door Brian May voor een film (nogmaals 1986!) die gaat over onsterfelijken.
Als je denkt dat dat nummer gaat over een pandemie in 2009 dan ben je echt van het pad af.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Who_Wants_to_Live_Forever
Het nummer gaat over de onsterfelijke die z'n vrouw oud ziet worden en sterven. Het zien van het sterven gaf Brian May de inspiratie om het nummer te schrijven.
https://www.imdb.com/title/tt0091203/

Het heeft er ook niet mee te maken of ik het ergens mee eens ben, het heeft er mee te maken dat het onzin is om te doen alsof een film (uit mijn tienerjaren overigens, "There can be only one" ) gaat over een pandemie terwijl het juist de ultieme vraag is die perfect past bij het onderwerp van de film: onsterfelijkheid. Snap de 2009 ook niet zo, eerst ging het om Freddy Mercury en AIDS maar die is overleden in 1991 en Osterhaus was daar volgens mij niet bij betrokken.
Het is simpelweg niet te volgen wat je nu precies wil zeggen, het schiet alle kanten op en er wordt steeds meer met de haren bijgesleept.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:07:
[...]

Het nummer "Who wants to live forever" is de titelsong van de film Highlander die uitkwam in 1986! Een nummer geschreven door Brian May voor een film (nogmaals 1986!) die gaat over onsterfelijken.
Als je denkt dat dat nummer gaat over een pandemie in 2009 dan ben je echt van het pad af.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Who_Wants_to_Live_Forever
Het nummer gaat over de onsterfelijke die z'n vrouw oud ziet worden en sterven. Het zien van het sterven gaf Brian May de inspiratie om het nummer te schrijven.
https://www.imdb.com/title/tt0091203/
Het heeft er ook niet mee te maken of ik het ergens mee eens ben, het heeft er mee te maken dat het onzin is om te doen alsof een film (uit mijn tienerjaren overigens, "There can be only one" ) gaat over een pandemie terwijl het juist de ultieme vraag is die perfect past bij het onderwerp van de film: onsterfelijkheid. Snap de 2009 ook niet zo, eerst ging het om Freddy Mercury en AIDS maar die is overleden in 1991 en Osterhaus was daar volgens mij niet bij betrokken.
Het is simpelweg niet te volgen wat je nu precies wil zeggen, het schiet alle kanten op en er wordt steeds meer met de haren bijgesleept.
offtopic:
Een leuke poging om verwarring te scheppen, maar Highlander lijkt me offtopic en de titelsong daarvan lijkt me meer Princes of the Universe. Het nummer Who wants to live forever is origineel wel van die film, maar is niet toevallig opnieuw uitgebracht in 1991. Zie Wikipedia: Queen. 2009 trek je er bij de haren bij, maar noem ik alleen maar om het overslaan van die "pandemie" te verklaren. Het fragment komt uit de wel relevante film Bohemian Rhapsody (2018). Een veelgebruikte manier om cognitieve dissonantie te voorkomen is het zoeken naar onjuiste details bij tegenstanders. Maar misschien kunnen @PalingDrone, @Thalaron of @Punkrocker uitleggen waarom ik het juist zelf verkeerd zie..

De vraag over wie er eigenlijk eeuwig wil leven is relevanter dan ooit tevoren, nog relevanter dan destijds bij AIDS. Zelfs hier is het sentiment nu toch redelijk aan het omslaan, zie xzaz in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic" . Op een grotere site zie je het ook op zeg https://www.nu.nl/coronav...-geen-versoepelingen.html en de comments gesorteerd op likes. Heel anders dan een jaar geleden, en het censureren en uitlichten van welgewenste reacties kan het niet meer verhullen. Er lijken belangrijkere dingen te zijn in het leven dan slechts de lengte ervan, zoals de kwaliteit en hoe je omgaat met jongeren. De tunnelvisie op corona wordt slechter gewaardeerd. Mensen hoeven niet eeuwig te leven, ze willen normaal leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Sars-CoV-2, gekomen om te blijven

Lang artikel over vier mogelijke scenario's wat de toekomst van corona betreft, maar dit plaatje vat het allemaal samen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvvleCgUeoQcDll9DxWFnEb063I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DEoDPMYq4H4gXGz0yZxCfX61.png?f=fotoalbum_large

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:03:
Sars-CoV-2, gekomen om te blijven

Lang artikel over vier mogelijke scenario's wat de toekomst van corona betreft, maar dit plaatje vat het allemaal samen:

[Afbeelding]
Nou dan tekenen we maar voor tijdelijke eliminatie.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Het "endemie" scenario is het meest waarschijnlijke volgens allerlei experts.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:21

Laguna

Connaisseur

Lethalis schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:39:
Daarmee kan het vaccinatiepaspoort de prullenbak in.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Lethalis schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:39:
Dan is de laatste stap wel heel raar, heel de EU heeft rond einde van de zomer naar alle waarschijnlijkheid groepsimmuniteit door vaccinatie, dus dan kom je bij de andere gele uit?

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 07-03-2021 21:46 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Laguna schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:44:
[...]
Daarmee kan het vaccinatiepaspoort de prullenbak in.
Het vaccinatiepaspoort moeten we (hoop ik) sowieso als een tijdelijke maatregel zien.

Zodra 50+ gevaccineerd is, zal de ziekenhuisbelasting enorm afnemen en daarmee het nut van de maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Lethalis schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:49:
[...]

Het vaccinatiepaspoort moeten we (hoop ik) sowieso als een tijdelijke maatregel zien.

Zodra 50+ gevaccineerd is, zal de ziekenhuisbelasting enorm afnemen en daarmee het nut van de maatregelen.
Ik hoop dat hiermee idd het vaccinatie paspoort beperkt zal blijven tot gebruik voor internationale reizen idd.
Net zoals je gele koorts vaccinaties etc.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:44:
[...]

Dan is de laatste stap wel heel raar, heel de EU heeft rond einde van de zomer naar alle waarschijnlijkheid groepsimmuniteit door vaccinatie, dus dan kom je bij de andere gele uit?
Ik ga er (op basis van wat ik allemaal heb gelezen) niet vanuit dat we immuun zullen worden, maar dat we de ergste symptomen kunnen voorkomen door vaccinatie en / of eerdere besmetting.

Dus dat het blijft circuleren.

Normaal adem je dat virus in en maak je een afweerreactie aan op de slijmvliezen (IgA in neus en keel) en een systemische reactie (IgG).

Nu krijg je een prik in de arm, die alleen tot een systemische reactie leidt. Het is dus aannemelijk dat je nog steeds corona in de bovenste luchtwegen kunt krijgen, terwijl je hopelijk beschermd bent tegen een longontsteking.

Het virus blijft dan circuleren. Alleen omdat de kwetsbare mensen grotendeels gevaccineerd zullen zijn, liggen ze niet meer in het ziekenhuis. En daarmee neemt de ernst van de pandemie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Lethalis schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:08:
[...]

Ik ga er (op basis van wat ik allemaal heb gelezen) niet vanuit dat we immuun zullen worden, maar dat we de ergste symptomen kunnen voorkomen door vaccinatie en / of eerdere besmetting.

Normaal adem je dat virus in en maak je een afweerreactie aan op de slijmvliezen (IgA in neus en keel) en een systemische reactie (IgG).

Nu krijg je een prik in de arm, die alleen tot een systemische reactie leidt. Het is dus aannemelijk dat je nog steeds corona in de bovenste luchtwegen kunt krijgen, terwijl je hopelijk beschermd bent tegen een longontsteking.

Het virus blijft dan circuleren. Alleen omdat de kwetsbare mensen grotendeels gevaccineerd zullen zijn, liggen ze niet meer in het ziekenhuis. En daarmee neemt de ernst van de pandemie af.
Dat is toch exact de ‘ja, in beperkte mate’ uit het geposte stroomschema?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

YakuzA schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:52:
[...]

Ik hoop dat hiermee idd het vaccinatie paspoort beperkt zal blijven tot gebruik voor internationale reizen idd.
Net zoals je gele koorts vaccinaties etc.
Hoe zie je dat precies voor je als corona net als influenza endemisch wordt?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:01
Lethalis schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:08:
[...]

Mazelen is een prima voorbeeld om aan te tonen dat deze weergave niet klopt. Het is een virus dat wordt overgedragen via de luchtwegen en dat we door vaccinatie grotendeels hebben uitgeroeid (oftewel categorie 'tijdelijke eliminatie in bepaalde regio's').

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Laguna schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:17:
[...]
Een paar maanden en dan kunnen we het zien in Israël.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
YakuzA schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:31:
[...]

Zolang het virus wereldwijd nog volop aanwezig is zal het lastig zijn om te bepalen of het virus daar plaatselijk is uitgeroeid of dat het endemisch geworden is.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

klaaas schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:38:
[...]

Zolang het virus wereldwijd nog volop aanwezig is zal het lastig zijn om te bepalen of het virus daar plaatselijk is uitgeroeid of dat het endemisch geworden is.
Het blijft vooral afwachten. Er is momenteel nog geen enkel land in de wereld wat zich op groeps immuniteit kan bogen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

YakuzA schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:31:
[...]

Ik doelde op het vaccinatiepaspoort mocht het endemisch worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Laguna schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:49:
[...]

Ik doelde op het vaccinatiepaspoort mocht het endemisch worden.
Volgens mij begrijp ik nog niet waar je op doelt?

Je neemt je gele vaccinatie boekje mee het vliegtuig in, waar is staat dat je geprikt bent tegen COVID-19?
Zo zag ik dat voor me.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 07-03-2021 22:52 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

YakuzA schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:51:
[...]

Volgens mij begrijp ik nog niet waar je op doelt?

Je neemt je gele vaccinatie boekje mee het vliegtuig in, waar is staat dat je geprikt bent tegen COVID-19?
Zo zag ik dat voor me.
Precies - En zo gaat het ook gewoon gebeuren hoop ik.
Van oudsher is de quarantaine (40 dagen) vlag geel.
Het vaccinatie boekje is geel.

Want de vorige uitbraak die door reizen werd verspreid was de gele koorts. Toen is dat hele systeem opgetuigd, het bestaat nog en ik zie niet waarom dat voor internationale reizen nu plots zou moeten worden veranderd of afgeschaft omdat mensen op vakantie willen bijvoorbeeld. Covid-19 is voor ons nieuw, maar een uitbraak is eerder gebeurd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Laguna schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:17:
[...]

Dan vervalt de eis waarschijnlijk omdat het beperken van reisbewegingen dan minder nut heeft. Maar ik heb een (wel wat ouder) vaccinatie boekje omdat ik dat nodig had om sommige landen in te komen, deels verplicht, deels sterk aangeraden. Ik kan mij ook zo voorstellen dat als je naar een risico gebied afreist, je reisverzekering een vaccinatie verplicht (wat niet vreemd is, de andere polis houders delen in het risico van de zorg kosten aldaar en de terugvlucht in de ambualnce).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
klaaas schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:21:
[...]

Mazelen is een prima voorbeeld om aan te tonen dat deze weergave niet klopt. Het is een virus dat wordt overgedragen via de luchtwegen en dat we door vaccinatie grotendeels hebben uitgeroeid (oftewel categorie 'tijdelijke eliminatie in bepaalde regio's').
Heel ander soort virus:

The surface proteins that the measles virus uses to enter cells are ineffective if they suffer any mutation, meaning that any changes to the virus come at a major cost.

https://www.sciencedaily..../2015/05/150521133628.htm

Corona toont nu al aan dat het veel sneller muteert én mensen blijft besmetten.

Maar je hebt verder wel een punt over de luchtwegen. Ik ga daar eens over nadenken. Ik geloof alleen niet in (tijdelijke) eliminatie van dit coronavirus.

[ Voor 10% gewijzigd door Lethalis op 07-03-2021 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Lethalis schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:22:
[...]

Heel ander soort virus:

The surface proteins that the measles virus uses to enter cells are ineffective if they suffer any mutation, meaning that any changes to the virus come at a major cost.

https://www.sciencedaily..../2015/05/150521133628.htm

Corona toont nu al aan dat het veel sneller muteert én mensen blijft besmetten.
Klop het is een heel ander virus maar het gaat me om jouw stelling dat er een verschil is tussen een natuurlijke infectie waarbij je een 'afweerreactie op de slijmvliezen (IgA in neus en keel) en een systemische reactie (IgG)'. Dat principe is in beide gevallen niet anders.

Waar het om gaat is hoe snel je immuunsysteem een virus herkent en kan uitschakelen. Of het nu het mazelen- of het coronavirus is, in beide gevallen kan het virus bij een gevaccineerd persoon terecht komen in de bovenste luchtwegen. Bij een gevaccineerd persoon wordt het virus dan herkend en uitgeschakeld. Voordat het virus is uitgeschakeld kan het zich in principe vermenigvuldigen en is er dus theoretisch gezien sprake van een infectie. Als het immuunsysteem het virus echter onschadelijk kan maken voordat je besmettelijk wordt zul je waarschijnlijk nooit weten dat je besmet was en zul je het virus ook niet overdragen.

Bij het ene vaccin en virus werkt dit beter dan bij het andere, maar het is geen binair systeem. Bij de mazelen werkt de immuunreactie zo goed dat overdracht bij een gevaccineerd persoon niet plaatsvindt (mogelijk vanwege de aard van het vaccin). Voor covid weten we dit nog niet, maar de eerste signalen lijken er wel degelijk op dat vaccinatie infectie en overdracht tegen gaat. Waarschijnlijk niet in 100% van de gevallen, maar dit kan alsnog voldoende zijn om groepsimmuniteit te bewerkstelligen en dus plaatselijk en tijdelijk het virus uit te roeien.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:03
Afgelopen dagen zag je veel over zelftests in het nieuws, en nu komt een 'denktank' met: "Ja, dat is de manier om snel open te kunnen! Dit moeten we asap implementeren!"

Imo, is dit geen oplossing. Misschien enkel voor uitzonderlijke dingen als bijv. het Songfestival oid. Maar als het hek van de dam is en er zijn al een aantal 'normale' evenementen of andere grootschalige bijeenkomsten, dan wil iedereen dit gaan doen. Wat gewoon niet houdbaar is. Probeer dit maar van de zomer als een flink groter deel gevaccineerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42

Yucon

*broem*

Er zijn twee dingen in het hele verhaal die ik niet goed begrijp en waar ik wel nieuwsgierig naar ben.

1) er wordt gezegd dat een permanent hoog niveau van besmettingen gevaarlijk is omdat dat de kans op gevaarlijke mutaties vergroot. Geldt dat dan niet net zo goed voor verkoudheidsvirussen? Die zijn als zodanig misschien wel minder gevaarlijk maar mutaties kunnen op allerlei kenmerken betrekking hebben. Voor hetzelfde geld krijg je een mutatie van een verkoudheidsvirus dat wel flink gevaarlijk is. Waarom accepteren hiervan wel hogere niveau's dan strikt noodzakelijk?

2) Corona is in het hier en nu schadelijk voor ons, maar dat was een verkoudheid ook voor mensen in Amerika toen de Europeanen daar aankwamen. Nog wel erger. Is bekend hoe covid zich verhoudt tot een gewone verkoudheid als we over zeg 20 jaar eraan gewend zijn?

Weet iemand wat meer hierover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Yucon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 07:45:
Er zijn twee dingen in het hele verhaal die ik niet goed begrijp en waar ik wel nieuwsgierig naar ben.

1) er wordt gezegd dat een permanent hoog niveau van besmettingen gevaarlijk is omdat dat de kans op gevaarlijke mutaties vergroot. Geldt dat dan niet net zo goed voor verkoudheidsvirussen? Die zijn als zodanig misschien wel minder gevaarlijk maar mutaties kunnen op allerlei kenmerken betrekking hebben. Voor hetzelfde geld krijg je een mutatie van een verkoudheidsvirus dat wel flink gevaarlijk is. Waarom accepteren hiervan wel hogere niveau's dan strikt noodzakelijk?

2) Corona is in het hier en nu schadelijk voor ons, maar dat was een verkoudheid ook voor mensen in Amerika toen de Europeanen daar aankwamen. Nog wel erger. Is bekend hoe covid zich verhoudt tot een gewone verkoudheid als we over zeg 20 jaar eraan gewend zijn?

Weet iemand wat meer hierover?
https://nos.nl/artikel/23...-met-het-coronavirus.html

Lees de bijgaande PDF zou ik zeggen:

https://content.omroep.nl...Welcome_to_the_future.pdf

Mariet Feltkamp
SARS-CoV-2 is here to stay. Ik verwacht dat de immuniteit die wordt opgewekt door vaccinatie en
natuurlijke infectie niet “steriel” zal zijn zoals dat heet. Dat wil zeggen dat een deel van de mensen,
ondanks vaccinatie of eerder doormaken van de infectie, toch weer besmet kan worden en weer even
virus zal produceren. Dat productieniveau zal overigens veel lager zijn dan bij een eerste keer, en zal
ook met minder symptomen gepaard gaan (verkoudheidje ipv longontsteking). Dit is een patroon dat
we kennen van meer respiratoire virusinfecties.

En zo zijn er nog wel meer die denken dat het in de toekomst een gewone verkoudheid wordt.

Ook wordt er aan getwijfeld of de Russische Griep (1889-1890) wel een griep was, en niet stiekem een coronavirus:

Wikipedia: 1889–1890 pandemic

After the 2002–2004 SARS outbreak, virologists started sequencing and comparing human and animal coronaviruses, and comparison of two virus strains in the Betacoronavirus 1 species, bovine coronavirus and human coronavirus OC43, indicated that they had a most recent common ancestor in the late 19th century, with several methods yielding most probable dates around 1890.[7][18] Authors speculated that an introduction of the former strain to the human population might have caused the epidemic.[7] In 2020, Danish researchers Lone Simonsen and Anders Gorm Pedersen similarly calculated that the human coronavirus OC43 had split from bovine coronavirus about 130 years before, approximately coinciding with the pandemic in 1889–1890. The calculation was based on genetic comparisons between bovine coronavirus and different strains of OC43. Their research had not been formally published as of November 2020.[10]

Wij hebben allemaal waarschijnlijk al meerdere keren OC43 gehad in ons leven. Maar in 1889 kenden we het nog niet en kreeg je een vergelijkbare situatie met nu.

PS
Hiermee wil ik niet de huidige situatie downplayen - want bij een eerste kennismaking met het virus blijven we die nietsvermoedende Indiaan - alleen uiteindelijk houdt het wel een keer op als genoeg mensen het hebben gehad en is de kans groot dat het een gewone verkoudheid wordt.

PPS
Je moet je voorstellen dat je ongeveer elke 2 a 3 jaar een coronavirus te pakken hebt. En dat jouw hele leven lang. In de eerste 5 a 6 jaar van jouw leven bouw je de sterkste afweer ertegen op / is jouw immuunsysteem het meest flexibel.

En hoe ouder je wordt, hoe minder flexibel het is.

Als er dan een nieuw coronavirus om de hoek komt kijken dat we niet kennen, dan raakt het logischerwijs de ouderen het hardste. Terwijl de kinderen / jongeren momenteel simpelweg leren met het nieuwe virus om te gaan en daar de rest van hun leven profijt van hebben.

(bij de griep is het trouwens een ander verhaal, dat raakt ook vaak jongeren... zo ook bij de Mexicaanse griep... toen ging niet het hele land op slot, maar zijn er wel meer kinderen en pubers overleden dan nu... iets dat ik als vader lastig vind te rijmen, maar goed dan vinden mensen mij harteloos als ik zeg dat ik mijn kind belangrijker vind dan mijn ouders / opa / oma)

[ Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 08-03-2021 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
klaaas schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:34:
[...]

Klop het is een heel ander virus maar het gaat me om jouw stelling dat er een verschil is tussen een natuurlijke infectie waarbij je een 'afweerreactie op de slijmvliezen (IgA in neus en keel) en een systemische reactie (IgG)'. Dat principe is in beide gevallen niet anders.

Waar het om gaat is hoe snel je immuunsysteem een virus herkent en kan uitschakelen. Of het nu het mazelen- of het coronavirus is, in beide gevallen kan het virus bij een gevaccineerd persoon terecht komen in de bovenste luchtwegen. Bij een gevaccineerd persoon wordt het virus dan herkend en uitgeschakeld. Voordat het virus is uitgeschakeld kan het zich in principe vermenigvuldigen en is er dus theoretisch gezien sprake van een infectie. Als het immuunsysteem het virus echter onschadelijk kan maken voordat je besmettelijk wordt zul je waarschijnlijk nooit weten dat je besmet was en zul je het virus ook niet overdragen.
Wel is het zo dat de mazelen een langere incubatietijd hebben. Het duurt 10 tot 12 dagen voordat je de eerste symptomen ontwikkelt. Dat geeft het lichaam ook langer de tijd om er iets aan te doen.

Of een vaccin hetzelfde effect heeft bij corona weten we simpelweg nog niet.

Ik ben geen arts verder :D Maar ik denk dat er genoeg kanttekeningen bij te plaatsen zijn en gezien er genoeg virologen en microbiologen (en zelfs vaccinonderzoekers zoals Florian Krammer) zeggen dat het een mogelijkheid is dat je aan de bovenste luchtwegen alsnog een infectie kunt krijgen, zou ik het zeker niet uitsluiten.

Er wordt niet voor niets ook naar orale toediening gekeken van vaccins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Lethalis schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:25:
[...]

Wel is het zo dat de mazelen een langere incubatietijd hebben. Het duurt 10 tot 12 dagen voordat je de eerste symptomen ontwikkelt. Dat geeft het lichaam ook langer de tijd om er iets aan te doen.

Of een vaccin hetzelfde effect heeft bij corona weten we simpelweg nog niet.

Ik ben geen arts verder :D Maar ik denk dat er genoeg kanttekeningen bij te plaatsen zijn en gezien er genoeg virologen en microbiologen (en zelfs vaccinonderzoekers zoals Florian Krammer) zeggen dat het een mogelijkheid is dat je aan de bovenste luchtwegen alsnog een infectie kunt krijgen, zou ik het zeker niet uitsluiten.

Er wordt niet voor niets ook naar orale toediening gekeken van vaccins.
Volgens mij zeggen we wel ongeveer hetzelfde. De eerste resultaten n.a.v. de vaccinaties wekken m.i. niet de indruk dat infecties volledig voorkomen worden,maar wel deels. En ook dat is winst. Verder zijn er inderdaad meerdere redenen om orale vaccinaties te onderzoeken. Wellicht dat dat op termijn nog betere bescherming biedt. Maar dat is voor de huidige vaccins nog niet/onvoldoende onderzocht dus we doen het met wat we hebben. En laten we eerlijk zijn: dat is al heel wat!

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
Sir_Lion schreef op maandag 8 maart 2021 @ 06:32:
Afgelopen dagen zag je veel over zelftests in het nieuws, en nu komt een 'denktank' met: "Ja, dat is de manier om snel open te kunnen! Dit moeten we asap implementeren!"

Imo, is dit geen oplossing. Misschien enkel voor uitzonderlijke dingen als bijv. het Songfestival oid. Maar als het hek van de dam is en er zijn al een aantal 'normale' evenementen of andere grootschalige bijeenkomsten, dan wil iedereen dit gaan doen. Wat gewoon niet houdbaar is. Probeer dit maar van de zomer als een flink groter deel gevaccineerd is.
En zo'n sneltest is best duur, wat voor veel mensen al onbetaalbaar is (ik sprak laatst eentje bij de supermarkt, die was "jaloers" op mijn mondkapje, werkt goed met een bril. Maar dat is een nogal duurdere mondkapje, kon zij niet betalen).

Ook leuk als je gewoon niet meer aan een sneltest KUNT komen omdat ze uitverkocht zijn, zoals nu in Duitsland bij de ALDI is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Iemand die, goed bedoeld natuurlijk, mijn mondkapje voor me oppakt... En ook niet zo'n oorlusje vat, nee volle hand op het kapje :X

Toch maar even gezegd dat als ik wat zou hebben, het juist daar zou zitten.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 21:38
Zojuist gespot in de AH in de AH van mijn broer (supermarkt manager). Ouder stel wat zonder mondkapje komt winkelen want dat was niet meer nodig want ze waren gevaccineerd. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
cvs79 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:13:
Zojuist gespot in de AH in de AH van mijn broer (supermarkt manager). Ouder stel wat zonder mondkapje komt winkelen want dat was niet meer nodig want ze waren gevaccineerd. :F
Neem aan dat hij ze eruit geknikkerd heeft?
En een winkelverbod uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door Uthog op 08-03-2021 19:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:33
Ik heb geen idee of ik komend weekend de avondklok wel ga halen, maar een bezoek aan m'n ouders vind ik belangrijker dan die 95 euro. Laatste keer dat ik ze zag was het december.
Het zou betekenen dat ik voor 18u daar weg moet zijn.. We gaan het zien..

De leugens rondom de avondklok zijn verder gewoon stuitend. Het lijkt inmiddels wel een basisregel oid, terwijl je hele leven compleet wordt beknot.
Ook heel bijzonder hoe sommige mensen dat ding zijn gaan accepteren terwijl ze eerst hoog op de poten stonden..

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 08-03-2021 22:44 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

GAIAjohan schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:42:
Ik heb geen idee of ik komend weekend de avondklok wel ga halen, maar een bezoek aan m'n ouders vind ik belangrijker dan die 95 euro. Laatste keer dat ik ze zag was het december.

<>
Van 1800 tot 2100 is 5 3 uur reistijd. Dan kom je grofweg met de auto tot Parijs midden België . Is een hotel (al an niet halverwege) dan niet handiger - los van de avondklok? Ook al zou je het per fiets doen?

@Magicw00b dank voor de correctie - niet helemaal scherp inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 08-03-2021 23:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
franssie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:33:
[...]

Van 1800 tot 2100 is 5 uur reistijd. Dan kom je grofweg met de auto tot Parijs. Is een hotel (al an niet halverwege) dan niet handiger - los van de avondklok? Ook al zou je het per fiets doen?
5 uur? :'(
Terug de schoolbanken in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
franssie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:33:
[...]

Van 1800 tot 2100 is 5 3 uur reistijd. Dan kom je grofweg met de auto tot Parijs midden België . Is een hotel (al an niet halverwege) dan niet handiger - los van de avondklok? Ook al zou je het per fiets doen?

@Magicw00b dank voor de correctie - niet helemaal scherp inderdaad.
Waarom zou ik een hotel moeten boeken? Dat levert idioot genoeg alleen maar een grotere kans op het krijgen van corona.
Dan liever de boete pakken.. Verder heb ik gewoon werk op maandag, en geen zin om op de Veluwe ergens vast te zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 08-03-2021 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 20:08

pro_6or

amateur_60r

De leugens rondom de avondklok zijn verder gewoon stuitend. Het lijkt inmiddels wel een basisregel oid, terwijl je hele leven compleet wordt beknot.
Ook heel bijzonder hoe sommige mensen dat ding zijn gaan accepteren terwijl ze eerst hoog op de poten stonden..
Drie uur rijden. Ouders in Valkenburg op de finishlijn van de Amstel gold (Idd leuk om te gaan kijken) en zelf in Den Helder. Carrieretijger bij de marine. Tja, dat is lastig. Hou zee!

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
pro_6or schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:42:
[...]

Drie uur rijden. Ouders in Valkenburg op de finishlijn van de Amstel gold (Idd leuk om te gaan kijken) en zelf in Den Helder. Carrieretijger bij de marine. Tja, dat is lastig. Hou zee!
Mijn kinderen vroegen me wel eens waarom ze topografie moesten leren in de tijd van de roueplanners en Tomtoms. Mijn antwoord was standaard dat je dan weet dat de Veluwe niet tussen Den Helder en Valkenburg ligt ;)

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
pro_6or schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:42:
[...]

Die afstand is nog wel een stukje groter. Theoretisch is ongeveer 2,5u voor mij mogelijk, maar dat betekent wel dat ik strak 130 moet gaan rijden. En eigenlijk nog een slagje harder.
Ik probeerde sinds 100kmh overdag juist altijd overdag te vermijden aangezien bv de A73 en A32 ronduit slaapverwekkend zijn met die snelheid, en de A50 ronduit frustrerend (open spitsstrook, mensen die dat niet snappen enz..)
Overigens heeft het vrij weinig met carrière tijger zijn te maken, maar gewoon hoe sommige dingen lopen in het leven.

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 09-03-2021 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Hoe meer maatregelen, hoe hoger de VVD in de peilingen staat, aldus de hoofdredacteur van het AD. Sinds de pandemie zijn veel mensen blijkbaar makke schapen geworden die achter hun grote leider aanlopen. Nederland was tot voorheen altijd een nuchter land dat vrijheid hoog in het vaandel had staan, daar is momenteel helaas niks meer van te merken. Surrealistische wending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
pro_6or schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 00:08:
[...]

Niet? Als je per se wil kan je het zelfs doorkruisen en via de markerwaarddijk rijden.

Met de DrentsFriese Wold of zo had ik nog met je mee willen gaan maar dit is toch wel een poging om slim te willen doen die de mist in gaat vlak boven de heide tussen Schaarsbergen en Ede.
En dan kom je ook makkelijk op 5 uur. Zo zie je maar hoe belangrijk de kwaliteit van ons onderwijs is. ;)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Laguna Men lijkt er weinig waarde aan te hechten waar die tweede V voor staat in de afkorting VVD. Zowel de VVD zelf als de stemmers, maar dat is al 20 jaar aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:03:
Een paar weekjes maatregelen en een (klein) deel van Nederland doet alsof er dagelijks razzia’s gehouden worden.
Ik weet niet of het wekelijks of zelfs dagelijks zal worden, maar ik wil de eerste groots opgezette zoektocht naar 'ondergedoken' mensen alvast melden. Het vond plaats bij het museumplein en in een koffiebar/restaurant. Een 14-jarig meisje werd bijna meegenomen door mannen met schilden en knuppels, maar kon nog net verruild worden voor haar vader, de eigenaar van het restaurant. Slechts 3 berichten erover, maar toch:
https://www.at5.nl/artike...-hier-met-negen-man-sterk
https://www.parool.nl/ams...koffie-verkopen~b5766411/
https://www.nhnieuws.nl/n...men-knapte-er-iets-in-mij

Net als de avondklok lijkt me dit onderdeel van de zogenaamde virusbestrijding en bevordering van de volksgezondheid door de overheid :+

In een parallele dimensie heeft de Nederlandse overheid een groot onderzoek gedaan naar broomhexine hcl naar aanleiding van het zeer succesvolle Iraanse onderzoek. Het was net zo effectief in het voorkomen van ernstige COVID-19 als nu ook weer gezien in Rusland. Duizenden levens worden gered voor slechts 2 euro de stuk. En toen werd ik weer wakker, die persconferentie was een droom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben benieuwd hoe die zelftests dan gaan werken, waarvan Hugo zegt dat die in april in de supermarkt zullen liggen. Want hoe moet het nu betrouwbaar zijn dat iemand bij de poort van een evenement kan aantonen dat die door de test gekomen is, en dus (hoostwaarschijnlijk) niet besmettelijk is?

Ik neem aan dat iemand niet via een speciale site een Ja of Nee aan moet kruisen. Zou de test een bepaalde unieke code geven waarmee online te zien of is die gekoppeld is aan een Covid-19 besmettelijk-status of een in-orde-status? Waarna dit geregistreerd wordt. Dat lijkt mij de enige manier om het goed dicht te timmeren.

Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@AW_Bos Ik denk dat een zelf afgenomen test niet kwalificeert voor een groen vinkje, te fraude gevoelig.
Een officiële(re) sneltest bij de lokatie (evenement, bioscoop) kan dan wel accreditatie krijgen omdat er een (derde?) partij bij betrokken is.

Maar ik ben ook benieuwd hoe ze dit gaan aanvliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:06

RayNbow

Kirika <3

Het lijkt inmiddels wel een basisregel oid, terwijl jemijn hele leven compleet wordt beknot.
*knip*
Laat het omdraaien / op de man redeneren achterwege aub.
Het zou betekenen dat ik voor 18u daar weg moet zijn.
Als je zo'n drie uur reistijd hebt, zou je ook kunnen besluiten om al ergens tussen 8 en 9 bij je ouders op de stoep te staan.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 09-03-2021 11:44 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

AW_Bos schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 00:38:
Ik ben benieuwd hoe die zelftests dan gaan werken, waarvan Hugo zegt dat die in april in de supermarkt zullen liggen. Want hoe moet het nu betrouwbaar zijn dat iemand bij de poort van een evenement kan aantonen dat die door de test gekomen is, en dus (hoostwaarschijnlijk) niet besmettelijk is?

Ik neem aan dat iemand niet via een speciale site een Ja of Nee aan moet kruisen. Zou de test een bepaalde unieke code geven waarmee online te zien of is die gekoppeld is aan een Covid-19 besmettelijk-status of een in-orde-status? Waarna dit geregistreerd wordt. Dat lijkt mij de enige manier om het goed dicht te timmeren.

De huidige 'corona-check' methodiek gaat er ook blind vanuit dat het veilig is als mensen zelf een ja of een nee in een vragenlijstje aankruisen. Waarschijnlijk met in het achterhoofd dat veel mensen het toch als een drempel zien om regelrecht te liegen. Het zou me niet eens heel erg verbazen als ze dit doortrekken.. ik vind zo'n tekentafel oplossing wel in lijn met de huidige maatregelen.

Het verschil is alleen dat er met zo'n bewijs ineens veel meer vanaf hangt en dat het dus steeds meer oplevert om te te liegende waarheid wat op te rekken. Dus zullen in dat geval ook steeds meer mensen dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Benieuwd hoe dit in de praktijk moet werken, met steekproeven wellicht?
Reizigers die vanuit risicovolle landen met eigen vervoer naar Nederland terugkomen, kunnen straks uiterlijk vóór de grens met ons land worden gedwongen een coronatest af te laten nemen. Dat blijkt uit een voorgenomen Wijziging van de Wet publieke gezondheid die het ministerie van Volksgezondheid online heeft gezet.

Een reiziger die bijvoorbeeld in Frankrijk is geweest terwijl dat land als hoogrisicogebied te boek staat, en met de eigen auto of motor terugrijdt naar Nederland, kan dan in Frankrijk de test laten afnemen of ervoor kiezen om dat in België vlak voor binnenkomst in Nederland te doen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022

Hopelijk wordt dat geen heksenjacht. Je gaat natuurlijk gelegenheden krijgen waar een aantal mensen ondanks de toegangs test-verplichting tóch besmet zijn geraakt. De vraag is dan wie de verspeider was en of diegene getest of gevaccineerd was. Of dat er sprake was van fraude. Bijvoorbeeld iemand die bewust anderen in gevaar bracht. Ik schets niet per se hoe IK het zelf zie, maar wat een probleem kan gaan worden. Freaky.

Ik merk nu al een tweedeling. Vooral met complotdenkers. Het is zó gewoon geworden. Zeker tijdens de lockdowns hebben mensen volop tijd om zich in hun online bubbel onder te dompelen. Ik ken iemand waar ik niet normaal meer mee kan praten vanwege ons verschil in blik op de werkelijkheid. Het hele onderwerp "coronavirus" valt voor mij niet meer te bespreken met die persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:35

bert pit

asdasd

Tierelier schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:14:
[...]

Hopelijk wordt dat geen heksenjacht. Je gaat natuurlijk gelegenheden krijgen waar een aantal mensen ondanks de toegangs test-verplichting tóch besmet zijn geraakt. De vraag is dan wie de verspeider was en of diegene getest of gevaccineerd was. Of dat er sprake was van fraude. Bijvoorbeeld iemand die bewust anderen in gevaar bracht. Ik schets niet per se hoe IK het zelf zie, maar wat een probleem kan gaan worden. Freaky.

Ik merk nu al een tweedeling. Vooral met complotdenkers. Het is zó gewoon geworden. Zeker tijdens de lockdowns hebben mensen volop tijd om zich in hun online bubbel onder te dompelen. Ik ken iemand waar ik niet normaal meer mee kan praten vanwege ons verschil in blik op de werkelijkheid. Het hele onderwerp "coronavirus" valt voor mij niet meer te bespreken met die persoon.
Ik lees dat je toch eigenlijk op 80% vaccinatie moet uitkomen en dat is inclusief kinderen, om een goede groepsimmuniteit te krijgen. Dat zou nog wel eens een probleem kunnen worden.

Maar individueel denk ik dat mensen zo blij zijn weer iets te kunnen doen dat het grootste deel zich in eerste instantie niet bekommert om de gevolgen. Op het onnozele af denk ik. Zo van: "ik ben gevaccieneerd dus krijg het niet meer" versus "het virus bestaat niet dus ik krijg het ook niet". Dus die tweedeling wordt dan minder.

Iets anders is dat de belangen die allemaal dezelfde kan op staan. Bijvoorbeeld bij luchtvaartbedrijven: ik zou bij voorkeur niet vliegen met ongevaccineerden. Maar het belang van de luchtvaartmaatschappij is om de toestellen vol te proppen. Dus wie gaat aan de poort staan om vaccinatiepaspoorten en coronatesten te checken?

Overigens lost het zich met reizen snel op als je zonder vaccinatie een land niet binnenkomt. Dan laat ook de wappie zich prikken. >:)

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tierelier
Ik denk dat het in de praktijk met die tweedeling wel zal meevallen inderdaad.. Tóch wel benieuwd evengoed hoe dat op de dansavond gaat lopen wanneer bijvoorbeeld negen van de vijfeendertig mensen tóch besmet zijn geraakt... Of niemand zich dan af gaat vragen wie het ''meegenomen" heeft. En of er iemand een vals testbewijs/vaccinatiebewijs heeft gebruikt. Time will tell. Ik mag inderdaad hopen dat dat meevalt. Ik denk vooral dat we erg moeten uitkijken waar je wél en niet om een testbewijs mag eisen. Vragen is wat anders.

Ik denk persoonlijk dat nog niet te zeggen valt of groepsimmuniteit uberhoubt te bereiken valt met de huidige vaccins, met dit virus. In Brazilie (in Manous) had 75% van de populatie een besmetting doorgemaakt. Tóch is daar (waarschijnlijk door een nieuwe variant) nu een ongenadige nieuwe golf aan de gang. Daarbij raken mensen herbesmet door deze nieuwe variant (waarschijnlijk). Het schijnt dat, volgens waarneming van artsen (dusniet door onderzoek), mensen de tweede keer nét zo ziek worden als bij de eerste besmetting. In ieder geval niet duidelijk minder. Het is mij opgevallen dat dingen altijd ingewikkelder zijn dan je in eerste instantie denkt in deze pandemie.

[ Voor 4% gewijzigd door Tierelier op 09-03-2021 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bert pit schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:23:
Iets anders is dat de belangen die allemaal dezelfde kan op staan. Bijvoorbeeld bij luchtvaartbedrijven: ik zou bij voorkeur niet vliegen met ongevaccineerden. Maar het belang van de luchtvaartmaatschappij is om de toestellen vol te proppen. Dus wie gaat aan de poort staan om vaccinatiepaspoorten en coronatesten te checken?
De belangen staan per definitie toch haaks op elkaar? Passagiers (mensen) zal het primair om gezondheid gaan, luchtvaart (en alle overige bedrijven trouwens) zal het primair weer om stukje winstmaximalisatie zijn om de verliezen op te gaan vangen van afgelopen jaren.

Andere kant, tot hoever is iemand nu bereid te gaan? Faken van zelftest zal prima, maar tot zelfs niveau van paspoorten en coronatesten (ik heb ze btw al gezien, gewoon PDF te downloaden), om die drang van het 'moeten' maar te voldoen (ik ben geen vakantieganger, dus geen idee, maar de manier hoe sommige praten dat ze 'weg moeten', klinkt soms best eng).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:35

bert pit

asdasd

SinergyX schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:19:
[...]

, om die drang van het 'moeten' maar te voldoen (ik ben geen vakantieganger, dus geen idee, maar de manier hoe sommige praten dat ze 'weg moeten', klinkt soms best eng).
Dat bedoel ik. De drang om weg te moeten is in lijn met de noodzaak om vliegtuigen pol te proppen. Ik vlieg ook bij voorkeur niet.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online

Heb het even nagezocht met de ondertiteling erbij, het zijn 2 aparte dingen die na elkaar gezegd zijn. Zie YouTube: TERUGKIJKEN: Persconferentie met Rutte en De Jonge op 21:46
De zelftest is er voor als je geen klachten hebt en voor het onderwijs, voor werkgevers en voor onszelf, voor het geval je nog zekerder wil weten of wat je onderneemt die dag wel echt veilig is.
Daarnaast gaan we toegangstesten, ik neem aan dat dit met de officiële tests gaat en dat je dan een groen vinkje in de app kan krijgen. (Net zoals je nu alleen maar een besmetting in de app kan uitzenden met een officieel aangetoonde besmetting.)

De woordanalyse van de persconferentie is wel opvallend:
vaccin (ook vergrotingen als vaccinatie): 87 hits
test: 50 hits
maatregelen: 34 hits
avondklok: 26 hits
econom/bedrij: 8 hits
bewegen/beweging/wandel/bos: 1 hit (bewegingen als verspreidingsrisico)
weerstand/vitamine/afvallen/gewicht/slapen/ontspanning: 0 hits (wel 2x "bmi van boven de 40" voor vaccin)
medic/broomhexine/ivermectine/etc: 0 hits

Verder zit het kabinet en de pers natuurlijk niet in een tunnelvisie ofzo :p Er zijn andere landen waar deze onderwerpen sporadisch wel aan bod komen, zo gaat Tsjechie Ivermectine gebruiken (ondanks alle pogingen tot censuur/desinformatie op basis van 1 onderzoek in JAMA).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

pedorus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 00:21:
[...]

Verder zit het kabinet en de pers natuurlijk niet in een tunnelvisie ofzo :p Er zijn andere landen waar deze onderwerpen sporadisch wel aan bod komen, zo gaat Tsjechie Ivermectine gebruiken (ondanks alle pogingen tot censuur/desinformatie op basis van 1 onderzoek in JAMA).
Vooropgesteld: ik geen mening over het middel want ik weet er te weinig van. En deze post is ook niet specifiek tegen jou gericht maar meer een algemene overpeinzing.

Ik constateer wel dat er binnen bepaalde kringen grote kritiek is op de vaccins omdat die nog geen goedkeuring hebben en daarom experimenteel genoemd worden. Het zou consequent zijn als diezelfde personen nu op de achterste poten zouden staan om dit eveneens experimentele gebruik in Tjechië keihard te veroordelen. Gek genoeg gebeurt het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Inzetten op medicatie voor ernstig zieken is het paard achter de wagen spannen, wat het nieuwste wondermiddel ook is. Vorig jaar was het Hydroxychloroquine, nu is het Invermeticine dat wordt gepresenteerd als de oplossing in plaats van vaccinaties of lockdowns. HCQ, dat middel wat ze in Brazilie iedereen geven waardoor het daar zo goed gaat maar wat hier niet mag want het is te goedkoop voor Big Pharma.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
IJzerlijm schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:02:
Inzetten op medicatie voor ernstig zieken is het paard achter de wagen spannen, wat het nieuwste wondermiddel ook is. Vorig jaar was het Hydroxychloroquine, nu is het Invermeticine dat wordt gepresenteerd als de oplossing in plaats van vaccinaties of lockdowns. HCQ, dat middel wat ze in Brazilie iedereen geven waardoor het daar zo goed gaat maar wat hier niet mag want het is te goedkoop voor Big Pharma.
Ivermectine is dan ook al debunked. Maar dan geloven ze de wetenschap plots niet meer, als het niet precies in hun straatje past. Kenmerk van complotdenkers.

Wat je voorganger al zegt. Zitten janken dat vaccins experimenteren is, maar geen woord over die niet werkende wondermiddelen die al debunked zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:09:
[...]

Ivermectine is dan ook al debunked. Maar dan geloven ze de wetenschap plots niet meer, als het niet precies in hun straatje past. Kenmerk van complotdenkers.

Wat je voorganger al zegt. Zitten janken dat vaccins experimenteren is, maar geen woord over die niet werkende wondermiddelen die al debunked zijn
Het grote probleem met virus- en / of ontstekingsremmers is dat je ze heel vroeg in het traject moet geven, omdat je anders simpelweg te laat bent. Althans, dat is wat ik vaker gelezen heb.

In de praktijk loop je dan dus achter de feiten aan.

En wat vaccins en complotdenkers betreft... ja ik vind het ook wat kortzichtig soms. Vooral heel erg dat er per se 1 kant moet worden gekozen lijkt het.

Je zit in het pro- of antivaccin kamp lijkt het net.

Terwijl ik bijvoorbeeld de kosten en baten tegen elkaar afweeg. Dus voor jongeren en ook jongvolwassenen vind ik het niet per se nodig en zeg ik dus ook dat het experimenteel is.

Maar als je 50+ bent, is de kans toch groter dat je iets ernstigs van dat virus krijgt dan van het vaccin. Dus dan snap ik helemaal dat je eventuele bijwerkingen voor lief neemt en vind ik het mooi dat de mogelijkheid er is om je te laten vaccineren.

Vervolgens word ik door beide kampen uitgekotst _O- De complotdenkers vinden het verschrikkelijk dat ik ook positief kan zijn over vaccins, terwijl het andere kamp vindt dat ik niet zoveel twijfel moet zaaien erover.

Tsja. Het is nou eenmaal niet zo zwart / wit. Alles heeft zijn voor- en nadelen.

Ach ja. De grap is dat ik dit gevoel ook vaak op mijn werk als software developer heb. "Jij zei toch dat framework X goed is!" .. ja, maar dat is wel afhankelijk van de situatie. Er is geen "one size fits all" solution.

Maar ik denk ook dat veel mensen echt niet de moeite nemen om serieus de boel te bestuderen en gewoon hun eigen realiteit / houvast creëeren. Want het moet per se zus of zo zijn. Het mag niet onzeker zijn. "Dat weten we niet" wordt niet geaccepteerd.

Dus kiezen ze gewoon iets en gaan ze dat ook nog fanatiek uitdragen / verdedigen.

En dan kan ik weer naar mijn werk kijken als developer... waar je ook framework fetisjisten hebt en dergelijke. Ze hebben een trucje geleerd en dan wordt dat heilig. En dan zijn developers meestal nog bovengemiddeld intelligente mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Lethalis schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:25:
[...]

Het grote probleem met virus- en / of ontstekingsremmers is dat je ze heel vroeg in het traject moet geven, omdat je anders simpelweg te laat bent. Althans, dat is wat ik vaker gelezen heb.

In de praktijk loop je dan dus achter de feiten aan.

En wat vaccins en complotdenkers betreft... ja ik vind het ook wat kortzichtig soms. Vooral heel erg dat er per se 1 kant moet worden gekozen lijkt het.

Je zit in het pro- of antivaccin kamp lijkt het net.

Terwijl ik bijvoorbeeld de kosten en baten tegen elkaar afweeg. Dus voor jongeren en ook jongvolwassenen vind ik het niet per se nodig en zeg ik dus ook dat het experimenteel is.

Maar als je 50+ bent, is de kans toch groter dat je iets ernstigs van dat virus krijgt dan van het vaccin. Dus dan snap ik helemaal dat je eventuele bijwerkingen voor lief neemt en vind ik het mooi dat de mogelijkheid er is om je te laten vaccineren.

Vervolgens word ik door beide kampen uitgekotst _O- De complotdenkers vinden het verschrikkelijk dat ik ook positief kan zijn over vaccins, terwijl het andere kamp vindt dat ik niet zoveel twijfel moet zaaien erover.

Tsja. Het is nou eenmaal niet zo zwart / wit. Alles heeft zijn voor- en nadelen.

Ach ja. De grap is dat ik dit gevoel ook vaak op mijn werk als software developer heb. "Jij zei toch dat framework X goed is!" .. ja, maar dat is wel afhankelijk van de situatie. Er is geen "one size fits all" solution.

Maar ik denk ook dat veel mensen echt niet de moeite nemen om serieus de boel te bestuderen en gewoon hun eigen realiteit / houvast creëeren. Want het moet per se zus of zo zijn. Het mag niet onzeker zijn. "Dat weten we niet" wordt niet geaccepteerd.

Dus kiezen ze gewoon iets en gaan ze dat ook nog fanatiek uitdragen / verdedigen.

En dan kan ik weer naar mijn werk kijken als developer... waar je ook framework fetisjisten hebt en dergelijke. Ze hebben een trucje geleerd en dan wordt dat heilig. En dan zijn developers meestal nog bovengemiddeld intelligente mensen :)
Ik snap waar je vandaan komt, alleen als je voor jongeren iets experimenteel noemt terwijl je over onderbouwde voordelen waarom je juist ook de jongeren wilt vaccineren struikelt door een beetje moeite te doen je erin te verdiepen bij kwalitatieve bronnen. Dan heb je het, met alle respect, gewoon niet begrepen.

En dat is niet erg, maar volg dan de experts die hier al decennia voor leren en waar al enorm lange ervaring mee is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
Wat ik zelf zo bijzonder vind is dat er toch wel wat mensen zijn die zich niet willen laten vacineren en dus eigenlijk de wetenschap niet vertrouwen.
Maar (toen het nog kon) wel in een kroeg zich vol tanken met alcohol en de dag erna een strip paracetamol naar binnen werken zonder er enig twijfel bij te hebben.
En dan nog maar niet te spreken over de hoeveelheid andere middelen die op meerdere manieren (nasaal of oraal) naar binnen gewerkt werd wat god mag weten waar vandaan komt.

Of wanneer ze acute medische hulp nodig hebben, denk aan een fractuur, of een andere diagnose, laten we voor het gemak even een ziekte als kanker nemen. Dan wordt in de meeste gevallen ook zonder twijfel naar het advies van de dokters geluisterd.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:29:
[...]

Ik snap waar je vandaan komt, alleen als je voor jongeren iets experimenteel noemt terwijl je over onderbouwde voordelen waarom je juist ook de jongeren wilt vaccineren struikelt door een beetje moeite te doen je erin te verdiepen bij kwalitatieve bronnen. Dan heb je het, met alle respect, gewoon niet begrepen.

En dat is niet erg, maar volg dan de experts die hier al decennia voor leren en waar al enorm lange ervaring mee is.
Noem mij eens goede onderbouwde redenen waarom jongeren zich tegen corona moeten vaccineren die niet van altruïstische aard zijn.

Gewoon puur op individueel niveau en puur gezondheidstechnisch gezien.

Dus niet voor oma en opa, niet zodat je weer de kroeg in kunt of wat voor andere redenen dan ook.

Wat hebben zij er persoonlijk aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
Lethalis schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:59:
[...]

Noem mij eens goede onderbouwde redenen waarom jongeren zich tegen corona moeten vaccineren die niet van altruïstische aard zijn.

Dus niet voor oma en opa, niet zodat je weer de kroeg in kunt of wat voor andere redenen dan ook.

Eeh, heb je wel eens een (ex) corona patiënt gesproken?
Ondanks de perceptie dat jongeren onaantastbaar zijn, is dat toch zeker niet het geval!
Ja, bij jongeren is de kans op ernstige klachten kleiner dan bij die van de bekende risicogroepen. Maar kleiner betekend zeker niet 0!

Dus waarom zouden ook jongeren zich moeten laten vaccineren? Hun eigen gezondheid en welzijn!
Welke andere reden heb je nog nodig? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Flix20 op 10-03-2021 12:08 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Ook de iets minder jongere heeft er persoonlijk (waarschijnlijk) niets aan. Corona is een soort loterij met gewogen kansen. Echter, als er teveel prijzen uitgedeeld worden ligt wel de zorg en daarmee de hele maatschappij plat. Als er dus heel veel jongeren ook geen lot kopen draagt dat bij voor de hele groep. Daarom moet iedereen gewoon die vaccinatie halen, niet voor zichzelf maar voor elkaar.

(enne.... ook met de kleine kans kunnen jongeren nog altijd de hoofdprijs pakken en op de IC terecht komen. Of gewoon vervelend goed ziek worden)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Flix20 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:08:
[...]

Ondanks de perceptie dat jongeren onaantastbaar zijn, is dat toch zeker niet het geval!
Ja, bij jongeren is de kans op ernstige klachten kleiner dan bij die van de bekende risicogroepen. Maar kleiner betekend zeker niet 0!

Dus waarom zouden ook jongeren zich moeten laten vaccineren? Hun eigen gezondheid en welzijn!
Het risico is nooit nul. Elke verkoudheid of griep kan je laatste zijn. Alleen als het zo zeldzaam wordt, kun je je dus afvragen hoe nuttig het wordt om ertegen te vaccineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Lethalis schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:25:
[...]

Vrijwel alle COVID-19 vaccins zijn gebaseerd op next-generation platforms. De vaccins die wij vrijwel allemaal toegediend hebben gekregen zijn gebaseerd op classical platforms, dus ik kan begrijpen dat sommige mensen enigszins sceptisch zijn.

https://www.nature.com/articles/s41563-020-0746-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Nou, het voorkomen van long covid, wat vooral jongeren treft en waar steeds meer over duidelijk wordt is wel een belangrijke reden. (treft 10-20% van de besmetten) Mensen die hun werk niet meer kunnen doen, niet meer functioneren in het huishouden enz.

De kans om dood te gaan is te verwaarlozen ja, maar de schade op lange termijn van de covid infectie blijkt vrij serieus

[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 10-03-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:22:
[...]
Nou, het voorkomen van long covid, wat vooral jongeren treft en waar steeds meer over duidelijk wordt is wel een belangrijke reden. (treft 10-20% van de besmetten) Mensen die hun werk niet meer kunnen doen, niet meer functioneren in het huishouden enz.

De kans om dood te gaan is te verwaarlozen ja, maar de schade op lange termijn van de covid infectie blijkt vrij serieus
En hoeveel is inmiddels wetenschappelijk aangetoond over "long covid" ?

Chronische vermoeidheid is immers iets dat sowieso na ziekte kan ontstaan, ook als je bijvoorbeeld een griep hebt gehad kun je maandenlang zwaar vermoeid zijn. In hoeverre is dit uniek / specifiek voor het nieuwe coronavirus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:38:
[...]

Vrijwel alle COVID-19 vaccins zijn gebaseerd op next-generation platforms. De vaccins die wij vrijwel allemaal toegediend hebben gekregen zijn gebaseerd op classical platforms, dus ik kan begrijpen dat sommige mensen enigszins sceptisch zijn.

https://www.nature.com/articles/s41563-020-0746-0
Ja dit is voor een groot deel ook mijn zorg. Als het gewoon een griepprik zou zijn (inactivated virus of eventueel live attenuated) zou ik aan een hoop discussies over het vaccin niet eens deelnemen :)

Ik ben namelijk geen antivaxxer en heb in mijn leven al heel wat vaccins gekregen. Mijn dochter is ook volledig gevaccineerd. Ik hou er alleen niet van om een proefkonijn te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Lethalis schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:29:
[...]

En hoeveel is inmiddels wetenschappelijk aangetoond over "long covid" ?

Chronische vermoeidheid is immers iets dat sowieso na ziekte kan ontstaan, ook als je bijvoorbeeld een griep hebt gehad kun je maandenlang zwaar vermoeid zijn. In hoeverre is dit uniek / specifiek voor het nieuwe coronavirus?
Steeds meer, en in NL alleen al tiuenduizenden gevallen. En als je echt denkt dat het alleen maar vermoeidheid is raadt ik je echt aan je wat beter in te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 21:38
LZ86 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Steeds meer, en in NL alleen al tiuenduizenden gevallen. En als je echt denkt dat het alleen maar vermoeidheid is raadt ik je echt aan je wat beter in te lezen
Maar de vraag is of het long covid is of long ziekte nasleep in het algemeen. Dezelfde symptomen zien we namelijk bij bijvoorbeeld ex q-koorts patienten.

Voor wat betreft de vaccins zou ik willen dat men zelf kan kiezen wat je krijgt. Als mensen meer vertrouwen hebben in bijvoorbeeld een inactief virus is misschien het Jansen vaccin beter als het nieuwere voor mensen spannend mRNA vaccins.

[ Voor 5% gewijzigd door cvs79 op 10-03-2021 14:37 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Een jaar lang thuiszitten heeft mij mentaal helaas helemaal kapot gemaakt. Van slaapgebrek tot aan paniekaanvallen. In de 30 jaar dat ik leef heb ik nooit mentale klachten mogen ervaren.

Na een aantal gesprekken met een psycholoog (die intussen een wachtrij heeft van een maand) bleek dat ik teveel thuis zat, ondanks dat ik toch vaak de buitenlucht opzoek.

Intussen toestemming van mijn manager gekregen om toch op kantoor te komen. Na 3 dagen voel ik mentaal al een flinke verbetering. Mijn hele humeur is stukken verbeterd en er heerst niet meer een constante opgejaagde gevoel. Verder heb ik ook weer het gevoel dat ik het wel ga redden. Ik stond waarschijnlijk dichtbij een flinke burnout of meltdown.

Hoe dan ook, blij dat het weer goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
cvs79 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:36:
[...]

Maar de vraag is of het long covid is of long ziekte nasleep in het algemeen. Dezelfde symptomen zien we namelijk bij bijvoorbeeld ex q-koorts patienten.

Voor wat betreft de vaccins zou ik willen dat men zelf kan kiezen wat je krijgt. Als mensen meer vertrouwen hebben in bijvoorbeeld een inactief virus is misschien het Jansen vaccin beter als het nieuwere voor mensen spannend mRNA vaccins.
Het blijft een probleem. En vooral de schaal ervan. De beschrijvingen van COVID long haulers laten best wel een karakteristiek beeld zien vind ik zelf. Vooral dat het heel grillig is. Iemand voelt zich soms ineens een dagje goed en krijgt dan tóch weer klachten. Er zijn mensen die nog steeds diaree hebben. Al een jaar..., en dan, af en toe, een dagje perfecte ontlasting tussendoor (sorry daarvoor). Ik weet niet of dat nou iets is wat je bij ex q-koorts patienten ook ziet. Ik ken iemand die nog steeds last heeft van zijn besmetting in maart 2020. Die krijgt af en toe ineens een mokerslag (zoals hij het zelf omschijft) op zijn hoofd, zoveel hoofdpijn heeft hij dan ineens. Maar verder niet de hele dag hoofdpijn... Het schijnt dat er duidelijk twee groepen van long COVID patienten te hebben. Dat heb ik al vaker gelezen:

We found two main patterns of symptomatology within LC28: individuals reporting exclusively fatigue, headache and upper respiratory complaints (shortness of breath, sore throat, persistent cough and loss of smell) and those with additional multisystem complaints, including ongoing fever and gastroenterological symptoms (Extended Data Fig. 4). In the individuals with LC28, ongoing fever (OR 2.16 (CI 1.50–3.13)) and skipped meals (OR 2.52 (CI 1.74–3.65)) were associated with hospital assessment.
https://www.nature.com/articles/s41591-021-01292-y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Whether looking at a 4-week or an 8-week threshold for defining long duration, those experiencing long COVID were consistently older, more likely to be female, and more likely to have required hospital assessment than in the group reporting symptoms for a short period of time

Hoe strookt dit met de indruk die hier gewekt wordt dat veel jongere mensen met langdurige klachten blijven zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
PakoeDIEP schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:16:
Een jaar lang thuiszitten heeft mij mentaal helaas helemaal kapot gemaakt.
Ik hoop dat je dat niet in je eentje hebt gedaan en nog wel mensen hebt gezien? :)

Zelfs een sociaal gestoorde autist als ik heeft nog door dat telang alleen zijn je helemaal gek maakt, tot op het punt dat je hardop discussies met jezelf gaat voeren _O-

Het scheelt wat dat betreft wel dat ik een vrouw en kind heb. Heb aan de ene kant vrijwel nooit rust, maar aan de andere kant houden ze mij ook bezig / in balans.

Als ik echt alleen was geweest, had ik vanzelf contact met mensen gezocht. Corona of geen corona.

[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 10-03-2021 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Lethalis schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:47:
[...]

Ik hoop dat je dat niet in je eentje hebt gedaan en nog wel mensen hebt gezien? :)

Zelfs een sociaal gestoorde autist als ik heeft nog door dat telang alleen zijn je helemaal gek maakt, tot op het punt dat je hardop discussies met jezelf gaat voeren _O-

Het scheelt wat dat betreft wel dat ik een vrouw en kind heb. Heb aan de ene kant vrijwel nooit rust, maar aan de andere kant houden ze mij ook bezig / in balans.
Uiteraard! Stuk of 2-3 vrienden en voor de rest familie altijd wezen bezoeken.
Als introvert heeft het mij ook verbaasd dat ik dus niet 24/7 thuis kan zitten :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Ondiepe-neus-swab, lolletjes moet kunnen natuurlijk, De Jonge noemde dat woord even in de 2de kamer zonet.
Maar ik krijgt toch het gevoel dat ze de pijn die wij voelen met alle maatregelen meegerekend, niet voelen zoals wij, en ook niet zo beleven als wij. Zij werken gewoon door in de politiek, niemand van hun heeft last van de maatregelen, en ze zien het niet zoals wij, ze voelen het niet zoals wij.

Denk ook niet dat er 1 agent is, die 4 Kamerleden die 1.5m uit elkaar staan te praten, uit elkaar haalt, als wij burgers met 4 op 1.5m staan te praten, dan halen ze ons wel uit elkaar.

Lastig; er zijn mensen die niks tot weinig kunnen, en mensen die gewoon doorleven.

Ik heb er geen bron voor, maar ik zie dat verschil wel, alle beroepen die samenwerking nodig hebben, zoals politie en politiek dus, werkt ook gewoon in groepen samen met elkaar en voelt ook niet wat wij voelen en waar wij steeds op moeten letten, dat hoeven zij minder want hun bubbel is ook duidelijker dan die bij ons is. Het is een bijna-feit dat ze bevoorrecht zijn, ja laat ik het maar bevoorrecht noemen, er wordt iig anders naar hun gekeken en geacteerd/opgetreden.
En dus is het voor hun ook niet zo erg ingrijpend als voor vele anderen wel.

Ze hadden nu met en intelligente lockdown moeten komen, in het begin conformeerde er niemand aan, maar nu zou dat wel lukken, we staan er nu anders in en zijn al blij als we die manier van intelligente lockdown weer kunnen proberen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Flix20 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:08:
[...]

Op zich snap ik de vraag van @Lethalis wel. Wanneer straks alle risicogroepen ingeënt zijn, wie kunnen de jongeren dan nog ernstig ziek maken met Covid? Niet zoveel mensen meer verwacht ik. Natuurlijk zullen er nog enkelen zijn die ziek kunnen worden, maar dat hou je altijd, ook met andere virussen. Maar het streven is dat de zorg niet meer overbelast wordt, zodat de samenleving weer open kan en normale zorg verleend kan worden. Wanneer dat punt bereikt wordt, waarom zou iemand die niet in een risicogroep zit zich nog laten inenten? Da's gewoon een oprechte vraag waar helaas niet altijd een antwoord op gegeven wordt. Wellicht heeft @LZ86 hier ook een mening over.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
@Lethalis ik denk dat @LZ86 wel een punt heeft. Jouw "veel mensen" is niet dezelfde als mijn "veel mensen". Meer dan een miljoen besmettingen is wat anders dan q-koorts was. Zou je aan huisartsen vragen of long COVID regelmatig voorkomt bij jonge mensen dan zou je waarschijnlijk vaak horen dat het nog best veel voorkomt; en dat je maar beter op kunt passen omdat je het zomaar kunt krijgen. Ook als je jong bent. Dat is natuurlijk niet wetenschappelijk. Dat is uit de praktijk. Zij zien en begrijpen hoe "echt" het is als iemand long COVID heeft. En wat het betekent voor die mensen. De cijfers lopen daar achteraan. Natuurlijk heb je meer last naarmate je ouder bent. Het zit hem in de ernst als je tóch iets overkomt. Duizenden jonge mensen vind ik zelf veel in Nederland.

[ Voor 4% gewijzigd door Tierelier op 10-03-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:25

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Intussen steeds meer collega's van me in de UK die de AZ al binnen hebben.

Moet zeggen dat dat de motivatie niet ten goede komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Tierelier schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:25:
@Lethalis ik denk dat @LZ86 wel een punt heeft. Jouw "veel mensen" is niet dezelfde als mijn "veel mensen". Meer dan een miljoen besmettingen is wat anders dan q-koorts was. Zou je aan huisartsen vragen of long COVID regelmatig voorkomt bij jonge mensen dan zou je waarschijnlijk vaak horen dat het nog best veel voorkomt; en dat je maar beter op kunt passen omdat je het zomaar kunt krijgen. Ook als je jong bent. Dat is natuurlijk niet wetenschappelijk. Dat is uit de praktijk. Zij zien en begrijpen hoe "echt" het is als iemand long COVID heeft. En wat het betekent voor die mensen. De cijfers lopen daar achteraan. Natuurlijk heb je meer last naarmate je ouder bent. Het zit hem in de ernst als je tóch iets overkomt. Duizenden jonge mensen vind ik zelf veel in Nederland.
Duizenden? Nee tienduizenden. bronnen uit de NHG (huisartsen) spreekt over 40.000 long covid gevallen, en dat ijn degenen die hulp hebben gezocht. En dan moeten de lange gevallen uit de 2e golf nog komen aangezien die nog voortduurt.

De Fysio's van Fysiotherapeutenbond KNGF spreken over 28.000 mensen die langdurige klachten hebben en onder behandeling van fysio zijn.

En dat zijn vooral mensen tussen de 20-60 die niet in het ziekenhuis hebben gelegen. Dus de beroepsbevolking. Dikke economische schade dus ook aangezien die langdurig niet/minder kunnen werken.
Nóg een reden om dat vaccin ook als jongere te halen dus, aangezien die economie volgens al die anti matregel types zo belangriijk is :)

Er stond een tijdje terug ook een stuk in het AD erover.

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 10-03-2021 18:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:08
Geen vaccinatie nemen is net zoals je gordel niet om doen... Totaal onlogisch en je brengt alleen maar jezelf en anderen in gevaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:20:
[...]

Op zich snap ik de vraag van @Lethalis wel. Wanneer straks alle risicogroepen ingeënt zijn, wie kunnen de jongeren dan nog ernstig ziek maken met Covid? Niet zoveel mensen meer verwacht ik. Natuurlijk zullen er nog enkelen zijn die ziek kunnen worden, maar dat hou je altijd, ook met andere virussen. Maar het streven is dat de zorg niet meer overbelast wordt, zodat de samenleving weer open kan en normale zorg verleend kan worden. Wanneer dat punt bereikt wordt, waarom zou iemand die niet in een risicogroep zit zich nog laten inenten? Da's gewoon een oprechte vraag waar helaas niet altijd een antwoord op gegeven wordt. Wellicht heeft @LZ86 hier ook een mening over.
Je gaat vanzelf een verschuiving zien naar (relatief) meer jongeren die positief testen. Vooral omdat van de ouderen er een snel groeiend aantal hun prikje reeds gehad hebben.
Dan komt er ook wat meer aandacht voor de gevallen die nu nog ondersneeuwen door de aantallen oudere mensen die in ziekenhuizen belanden.
Wanneer de aandacht meer en meer die kant op gaat zal de vaccinatiebereidheid in de jongere groep vast wel wat omhoog gaan.

Een aantal middelbare scholen hier in het Gooi die recent een tijdje dicht moesten omdat er in de afgelopen vakantie iets teveel onderling gefeest is.
De ouders zijn ze na een jaar ook goed zat dus de kids worden indien mogelijk gewoon richting prikstraat gestuurd, al is het alleen maar om het ongemak van opgehokt zitten met een paar pubers te voorkomen ;)

In de eerste instantie was de zorg niet overbelasten prioriteit, wanneer dat geregeld is komt het individuele belang, eventueel aangevuld met wat prikkels als toegang tot gelegenheden indien gevaccineerd.
Half Nederland wil vandaag nog een prikje als ze vervolgens lekker naar Lowlands kunnen om te festivallen.
Wanneer jongerenreizen weer beginnen zal daar ook wel iets van een vaccinatieplicht voor gaan gelden wat ook een prima motivatie is.

Oja en wat mij een beetje stoort is dat men nogal binair denkt. Gevaccineerd is geen 100% veiligheid, dat wordt voor het gemak vaak vergeten. In theorie is het in het gunstigste geval een dikke 90% voorkoming van ziekenhuisopname. Je mag dan heel erg hopen niet bij die 10% te horen.

[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 10-03-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

AZ claimt gewoon 100% ziekenhuisopname te voorkomen zeker als jongere zou ik me dus gewoon laten aflebberen na een vaccinatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PalingDrone schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:10:
[...]

Oja en wat mij een beetje stoort is dat men nogal binair denkt. Gevaccineerd is geen 100% veiligheid, dat wordt voor het gemak vaak vergeten. In theorie is het in het gunstigste geval een dikke 90% voorkoming van ziekenhuisopname. Je mag dan heel erg hopen niet bij die 10% te horen.
Maar die 10% zal de zorg niet overbelasten. Dat is waar het allemaal om draait, de samenleving kan weer open (en open blijven) zodra de zorg niet meer overbelast wordt. Er zullen altijd mensen met Covid zijn, want volgens experts is het virus een blijvertje.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Vrouwlief is ondertussen een week geleden ingeënt met het AZ vaccin. Daar is ze echt flink ziek van geweest en ze is nog steeds niet helemaal beter. Komt blijkbaar vaker voor als je al corona gehad hebt. Ik ben blij dat ze nu gevaccineerd is maar ik hoop toch dat het snel weer bij trekt.

Ik vind het geen reden om het zelf niet te nemen.. maar ik ga tzt wel m'n agenda wat ruimer vrijhouden.

[ Voor 15% gewijzigd door Yucon op 10-03-2021 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:59:
[...]

Duizenden? Nee tienduizenden. bronnen uit de NHG (huisartsen) spreekt over 40.000 long covid gevallen, en dat ijn degenen die hulp hebben gezocht. En dan moeten de lange gevallen uit de 2e golf nog komen aangezien die nog voortduurt.

De Fysio's van Fysiotherapeutenbond KNGF spreken over 28.000 mensen die langdurige klachten hebben en onder behandeling van fysio zijn.

En dat zijn vooral mensen tussen de 20-60 die niet in het ziekenhuis hebben gelegen. Dus de beroepsbevolking. Dikke economische schade dus ook aangezien die langdurig niet/minder kunnen werken.
Nóg een reden om dat vaccin ook als jongere te halen dus, aangezien die economie volgens al die anti matregel types zo belangriijk is :)

Er stond een tijdje terug ook een stuk in het AD erover.
Toevallig is eergister het rapport uitgekomen van C Support hierover.
De leeftijd van de patiënten is gemiddeld tussen de 20 en 70 jaar, de jongste is 14 de oudste 82. Volgens
de huidige inzichten is het percentage mensen met langdurige klachten op het totaal aan besmette Nederlanders laag. Ruwweg kan worden gesteld dat naar verwachting zo’n 1,5 % van de totale besmette
populatie langer dan drie maanden klachten houdt. Maar met een totaal aantal besmettingen van inmiddels minstens 1.000.000 personen (februari 2021), is dat toch nog steeds een zeer aanzienlijke groep
van circa 15.000 personen
.
Patiënten doen een beroep op het team van medisch adviseurs met een scala aan klachten. Een eerste
indruk van de aard van de klachten:
• Algemeen: vermoeidheid, spierklachten, koorts en afvallen.
• Hart en longen: onregelmatige hartslag, pijn op de borst, benauwdheid.
• Neuropsychologische klachten: niet ruiken en proeven, concentratie- en geheugenproblemen,
overmatige gevoeligheid voor geluid, wazig zien, hoofdpijn en duizeligheid. Verlies van
multitasking.
• Sommigen hebben bovendien last van huidproblemen; rode vlekken, eczeem.
Eerste indrukken COVID-19-patiënten met langdurige klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Yucon schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:30:
Ik constateer wel dat er binnen bepaalde kringen grote kritiek is op de vaccins omdat die nog geen goedkeuring hebben en daarom experimenteel genoemd worden. Het zou consequent zijn als diezelfde personen nu op de achterste poten zouden staan om dit eveneens experimentele gebruik in Tjechië keihard te veroordelen. Gek genoeg gebeurt het tegenovergestelde.
Ik ben voor vaccinatie tegen corona, dus het is wat lastig om te antwoorden voor die groep. Maar er zijn natuurlijk wel grote verschillen tussen Ivermectine en het coronavaccin. Ivermectine is eigenlijk altijd 100% vrijwillig, slik je het niet, dan krijg je het niet en heb je nog steeds overal toegang toe (tenzij je dood bent). Het beslismoment moet zo snel mogelijk zijn nadat corona is geconstateerd, dus dan kun je gewoon zelf beslissen. Het is iets dat je alleen gebruikt als je daadwerkelijk ziek bent en er dus al een probleem is. (Als je geen corona hebt gehad, dan is de kans wel groot dat je het alsnog krijgt natuurlijk, hoewel slechts 2% dat ernstig krijgt volgens de slides van het RIVM, zou ik zelf die kans niet nemen.)

Gek genoeg zijn er weinig mensen die Ivermectine niet geschikt achten voor scabiës, maar is het bij corona heel controversieel. Al kijken we voor scabiës naar de cochrane analyse figuur 3, dan zien we een risk ratio van 0.65 [0.54, 0.78], op basis van 6 studies en een N van 324 patiënten. COVID-NMA is een internationaal onderzoeksinitiatief dat wordt ondersteund door de WHO en Cochrane, die maken in live reviews soortgelijke berekeningen. Voor ivermectine doen ze dat dus ook. Ze komen voor mortaliteit uit op een risk ratio van 0.19 [0.07, 0.55] op basis van ook, jawel, 6 studies. 81% minder doden (gezien over 28 dagen). De risk ratio is een stuk beter ratio dan voor scabiës, toch wordt het bewijs van ivermectine ontkent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woA6xHL9T6CSRQvHsK-0mSZdXCw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1fXh8TIOZsk3zBVJfHl0spPY.png?f=fotoalbum_large

We weten dus dat ivermectine zeer waarschijnlijk doden voorkomt. Voor het vaccin weten we dat niet, we weten niet zeker of het vaccin ernstige corona of doden voorkomt. Dit kwam tijdens de studies op tienduizenden mensen namelijk lang niet genoeg keer voor om statistisch significant te zijn.
LZ86 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:09:
[...]

De data van de live review heb ik zojuist opgehaald. Ik zie geen debunk. Doen deze door de WHO en Cochrane gesponsorde onderzoekers hun werk niet goed? Zijn dat ook "complotdenkers"?

Mijn vermoeden is dat je veel vertrouwen hebt gehad in Maarten Keulemans/Volkskrant en de overschrijf-journalistiek in Nederland. Die concludeerden op basis van 1 onderzoek uit Colombia dat het niet zou werken, ondanks dat er 100% minder doden vielen bij Ivermectine (1 in placebogroep, 0 bij ivermectine). Wat hadden ze dan gewild, dat er mensen waren opgestaan uit de dood? :+

81% minder doden is wellicht wat over-optimistisch, een onafhankelijke onderzoeker genaamd dr. Tess Lawrie komt op 65% minder, zowel voor als na toevoeging van dat ene Colombiaanse onderzoek.

Wat was ook alweer een kenmerk van complotdenkers? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Wolly schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 23:02:
[...]

"Opmerkelijk is hoeveel patiënten inmiddels van huisarts zijn gewisseld omdat ze bij hun huisarts geen gehoor vonden voor hun klachten, deze werden bijvoorbeeld gediagnosti­ceerd als burn-out of depressie"

Lees je ook meteen wat de gemiddelde arts ervan vindt. Al schrijf ik dit wel met een dubbel gevoel, want ik heb mij ook heel vaak niet serieus genomen gevoeld bij de huisarts.

Als je huisarts op vakantie is en je krijgt tijdelijk een andere die jou dan na even kijken meteen doorstuurt naar het ziekenhuis (niet voor Corona) dan schrik je wel... (lang geleden hoor, maar heb dit dus wel meegemaakt)

Maar ja, ze krijgen ook wel een hoop gezeur van verzekeraars e.d. als ze teveel mensen doorsturen.

"Een aantal patiënten heeft de ziekteperiode als traumatisch ervaren. In de nacht, alleen, kampend met grote benauwdheid en de vrees eraan te zullen overlijden. Specifiek voor zorgmedewerkers geldt dat zij grote moeite hebben hun ervaringen met het werk te verwerken"

Dit is natuurlijk wel een ding dat niet te negeren valt. De posttraumatische stress kan vrij heftig zijn, omdat je in enorme onzekerheid verkeerde tijdens de ziekte en vervolgens ook in de stress raakt als je niet snel herstelt.

We zien dat 75% van de aanmeldingen vrouw is. Dat roept vragen op. Een eerste toelichting die C-support kan geven is dat een substantieel deel van de mensen die zich aanmelden werkzaam is in de zorg, waardoor dit verschil deels verklaard zou kunnen worden.

Dit zijn ook de mensen die aan de frontlinie stonden om het zo maar te zeggen. Als jij de hele dag mensen ziet stikken en vervolgens zelf ook ziek wordt, ja logisch dat het dan psychisch gezien niet meer goed met je gaat.

Het is heel lastig om dan vast te stellen waardoor de langdurige klachten komen.

Als iemand die zelf ervaring heeft met een burnout kan ik je wel vertellen dat heel veel fysieke klachten kunnen ontstaan door stress en het vervolgens heel lastig is om onderscheid te maken waardoor iets nou komt. Ik heb bijvoorbeeld zelf maandenlang diarree gehad en chronische hoofd- en spierpijn. En dat was allemaal alleen maar stress...

[ Voor 42% gewijzigd door Lethalis op 11-03-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Wolly schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 23:02:
[...]

[...]

[...]

Interessant rapport. Het laat wel zien hoeveel mensen nog klachten hebben:
"Ruwweg kan worden gesteld dat naar verwachting zo’n 1,5 % van de totale besmette
populatie langer dan drie maanden klachten houdt. Maar met een totaal aantal besmettingen van inmiddels minstens 1.000.000 personen (februari 2021), is dat toch nog steeds een zeer aanzienlijke groep van circa 15.000 personen"
Je moet er niet aan denken dat je het zelf bent! En dan te bedenken dat er relatief vaak mensen tussen zitten die het juist thuis uitzieken, met relatief milde klachten.. Dan komt het wel dichtbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik wil eigenlijk ook wel een vaccinatie. Mijn vriendin en haar dochter van 11 hebben bijde nu Corona. Bij haar dochter is het ergst en duurt het langer voor dat ze beter word. Ze was eigenlijk al beter, dus veel spelen wat kinderen graag doen en bam het komt net zo hard terug. Me vriendin was milder zier en al vrij snel herstellende. Ik heb mij zelf ook laten testen maar ben niet besmet. Volgens de GGD kan ik er weer heen als ze 24 uur klachten vrij zijn, een test werkt niet goed omdat ze positief kunnen zijn maar niet meer ziek of besmettelijk tot weken er na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Vanmorgen zag ik deze thread unroll van iemand die vandaag op Schiphol was, het blijft hilarisch om te zien hoe mensen zich gedragen. 1 op de 3 liep erbij alsof ze in een ebola lab werkzaam waren _/-\o_ :F
https://threadreaderapp.com/thread/1369919988799315971.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 18-09 10:54
Wolly schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:22:
Vanmorgen zag ik deze thread unroll van iemand die vandaag op Schiphol was, het blijft hilarisch om te zien hoe mensen zich gedragen. 1 op de 3 liep erbij alsof ze in een ebola lab werkzaam waren _/-\o_ :F
https://threadreaderapp.com/thread/1369919988799315971.html
Dat is geen schiphol

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Je hebt gelijk, het was een vlucht naar Schiphol.
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.