Coronavirus slowchat #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste
Acties:
  • 81.445 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ernemmer schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:41:
[...]
Volgens mij was de kans op besmetting zonder symptomen extreem klein (met symptomen moet je thuisblijven). En ik kom persoonlijk niet bij anderen in de buurt, hooguit in de supermarkt, maar daar heb je weer een mondkapje op. De kans dat ik iemand anders besmet zonder symptomen te hebben vind ik dan ook verwaarloosbaar.
Collega van mij was onderdeel van een infectieketen. Ze hadden allemaal geen symptomen, maar hadden wel allemaal een positieve PCR test. Dus er is of iets met die test aan de hand, of je kan het wel degelijk zonder symptomen verspreiden.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 06:21
Ik heb zomaar het vermoeden dat men wacht tot na de verkiezingen zodat een ander kabinet de troep op mag gaan ruimen..
Lethalis schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:00:
[...]

Collega van mij was onderdeel van een infectieketen. Ze hadden allemaal geen symptomen, maar hadden wel allemaal een positieve PCR test. Dus er is of iets met die test aan de hand, of je kan het wel degelijk zonder symptomen verspreiden.
Je kunt het inderdaad al bij je hebben maar er nog niet ziek van zijn.. Maar goed daarvoor zul je als je het echt wil weten twee testen moeten laten doen

[ Voor 68% gewijzigd door Webgnome op 22-02-2021 11:01 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat ik niet te rijmen vind is dat winkels dicht moeten blijven maar verkiezingen wel door kunnen gaan. Zeker met de weer stijgende cijfers is dat niet goed te praten.

Verder zijn de aankomende versoepelingen overduidelijk een verkiezingsstunt want men geeft al aan dat die versoepelingen teruggedraaid gaan worden over enkele weken (lees: na de verkiezingen) als de cijfers toch gaan oplopen. Maar dat doen ze nu ook al, en zou op basis daarvan niet versoepeld kunnen worden. Nou vind ik de huidige lockdown al te ver gaan, maar we hebben maandenlang aan moeten horen dat met op dat moment lagere cijfers versoepelingen echt niet kunnen, maar nu er verkiezingen aan komen en met hogere cijfers kan er van alles ineens wel? :/ Hopelijk trapt het volk niet in deze doorzichtige verkiezingstruuk.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Lethalis schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:25:
[...]

In het artikel dat jij post uit 2018, wordt zelfs een slag om de arm gehouden.

While preclinical studies have generated great optimism about the prospects and advantages of mRNA-based vaccines, two recent clinical reports have led to more tempered expectations. In both trials, immunogenicity was more modest in humans than was expected based on animal models, a phenomenon also observed with DNA-based vaccines, and the side effects were not trivial.

Daarnaast is het pas sinds vorig jaar dat we mRNA vaccins aan grote groepen mensen geven. En daarom vind ik het absurd om dergelijke vaccins te verplichten aan mensen (eigenlijk vind ik elke vorm van verplichting tot een medische handeling verschrikkelijk maar goed).

In accordance with the University of Pennsylvania policies and procedures and our ethical obligations as researchers, we report that Norbert Pardi, Michael J. Hogan and Drew Weissman are named on patents that describe the use of nucleoside-modified mRNA as a platform to deliver therapeutic proteins and vaccines

Wij van WC eend :P

Als ik aan iets nieuws werk dat veelbelovend is, ga ik ook niet iedereen op de risico's wijzen. Ik zeg ook niet dat het per se slecht is he, alleen dat we erg weinig ervaring ermee hebben vergeleken met andere soorten vaccins.

https://www.nature.com/articles/s41586-020-2798-3

Sinovac maakt bijvoorbeeld een inactivated vaccin CoronaVac: The safety profile of the vaccine was excellent, and for both doses was comparable to that of the placebo. No grade 3 adverse reactions were reported.

Sinopharm ook: Safety results essentially mirrored those of the CoronaVac study.

Komen we bij het eerste vaccin gebaseerd op een Adenovirus (AdV5-based vaccine from CanSino):
In terms of safety, the vaccine seemed to be relatively reactogenic, especially at the higher dose. Fever, fatigue and headache were common, and pain at the injection site was reported in more than 50% of individuals. Grade 3 adverse reactions (mostly fever) were reported in 9% of individuals in the high-dose group and 1% in the low-dose group.

Of het Oxford vaccin (ChAdOx1 nCoV-19): The most common side effects were fatigue (more than 70% of participants) and headache (more than 60% of participants); an increased temperature or feeling feverish was also relatively common.

Komen we bij de mRNA vaccins:

Moderna: Adverse events were dose-dependent and were most common at the highest dose. Solicited systemic events were reported in 33%, 67% and 53% of individuals after the prime dose and in 54%, 100% and 100% of individuals after the booster for doses of 25 μg, 100 μg and 250 μg, respectively. Although fever was not detected after the prime dose, it was reported in 40% and 57% of individuals after the booster at doses of 100 μg and 250 μg.

Pfizer: Systemic adverse events after the prime dose seemed to be dose-dependent and included fever—especially in the 100 μg group, for which it was seen in 50% of individuals—fatigue, headache and chills. Similar to mRNA-1273, side effects were more common after the booster dose, with more than 70% of participants reporting fever in the 30 μg group. One participant reported grade 3 fever in the 30 μg group, and sleep disturbance was reported as a severe adverse event by one participant in the 100 μg group. Participants in the 100 μg group did not receive a booster dose due to tolerability profiles of the 100 μg dose post-prime and the 30 μg dose post-boost.

Tsja dan kunnen we zeggen dat die klachten wel meevallen, maar bij grote groepen mensen zal er altijd een groep tussen zitten die hier blijvende klachten aan overhouden. Daarnaast weten we niets over de lange termijn. Als ik dan zou kunnen kiezen dan neem ik het liefste een inactivated vaccin - net zoals de griepprik - waar de bijwerkingen er simpelweg zo goed als niet waren.

Ik ben geen antivaxxer, maar had graag die keuze gehad.

Kortom: stel dit was een gewone griepprik geweest (inactivated vaccin) dan hadden wij deze discussie niet gevoerd. Dan had ik die prik laten zetten en klaar. Terwijl ik nu zoiets heb van "jij eerst" en ik kijk over een jaartje wel hoe het met iedereen gaat :)

Bij de Adenovirus vectors kan ik misschien nog denken dat de bijwerkingen vooral komen door het Adenovirus zelf, wat meestal een onschuldige verkoudheid is en de gok nemen als de druk te hoog wordt opgevoerd (terwijl ik dus liever het inactivated vaccin zou willen).

Maar bij mRNA wordt het mij even iets te high tech. Ik gebruik op mijn werk ook niet de nieuwste shit als zich een grote crisis voordoet. Misschien niet vooruitstrevend, but it gets the job done zonder gezeik. Terwijl als je iets nieuws gebruikt er altijd zo'n "oh crap" moment kan komen.

PS
En dan ben ik nog iemand die erover na wil denken. Weet je hoeveel mensen ik ken die zich überhaupt niet willen laten vaccineren tegen Corona? Ik denk dat mensen daar nog van zullen schrikken hoe groot die groep is. Diezelfde groep heeft ook steeds vaker lak aan de maatregelen. Ik zie het om mij heen gebeuren. Gisteren hadden de buren nog een feestje, zaten daar met 10+ volwassenen in de woonkamer met de deuren en ramen dicht zodat niemand het ziet :F

Als je dan toch per se bij elkaar wil komen, ga dan lekker in de tuin zitten. Maar goed.
Goed geschreven, ik snap je punten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:03
Afgelopen weekend zijn er dus 96 feestjes beëindig door de politie.

Best wel veel, en dat is dus ook een van de redenen voor de avondklok...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Sir_Lion schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:40:
Afgelopen weekend zijn er dus 96 feestjes beëindig door de politie.

Best wel veel, en dat is dus ook een van de redenen voor de avondklok...
Die feestjes mochten zonder de avondklok ook al niet, dus waar waren de andere regels dan voor bedoeld?
Je brengt het nu alsof dat de reden van de avondklok is. Maar dat is dus niet zo.
Ik ga er vanuit dat je het ook zo niet bedoeld, maar zo komt het wel over.
Voordeel is wel dat de pakkans nu hoger is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
Uthog schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:45:
[...]

Die feestjes mochten zonder de avondklok ook al niet, dus waar waren de andere regels dan voor bedoeld?
Je brengt het nu alsof dat de reden van de avondklok is. Maar dat is dus niet zo.
Ik ga er vanuit dat je het ook zo niet bedoeld, maar zo komt het wel over.
Voordeel is wel dat de pakkans nu hoger is.
Ja precies. Het gaat ook voor een deel om de hogere pakkans en het ontmoedigen van.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:57:
Persoonlijk ben ik benieuwd hoelang ze nog denken de winkels dicht te kunnen houden nu het blijkt dat het 2 maart waarschijnlijk niet opengaat, ze kunnen onmogelijk alles nog 4 maand dichthouden. Er moet op een gegeven moment ook een knoop worden doorgehakt en besloten worden om het weer los te gooien, want anders gaat er teveel kapot terwijl de cijfers rond de 4500 blijven.

Tuurlijk mag iemand anders er anders over denken, maar als je het realistisch bekijkt kan het niet lang meer.
Daarnaast zijn er toch heel wat mogelijkheden tussen "alles opengooien" en "alles dicht".

Ik denk dat ondernemers beter kunnen leven met regels als "x aantal mensen tegelijkertijd in de winkel" en "iedereen een mondkapje op" dan helemaal moeten sluiten.

Dat je geen grote concerten en bomvolle kroegen meer hebt voorlopig, snapt iedereen denk ik wel. Maar waarom een kledingwinkel dicht is waar je normaal toch al nooit met meer dan 5 man in rondliep, terwijl de supermarkt ernaast uitpuilt van de mensen... dat slaat gewoon nergens op en daar zou ik als ondernemer ook chagrijnig van worden.

En "open voor afhalen" had de hele tijd al gekund.

Ik vind het raar dat er niet meegedacht wordt met ondernemers. En dat notabene door een kabinet waar de VVD de grootste is. Heb je dan dus blijkbaar ook niks aan.

In plaats daarvan maken we steunpakketten en geld naar ze over... allemaal geld dat we straks terug moeten betalen ergens en daar gaat niemand blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Lethalis schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:48:
[...]

Daarnaast zijn er toch heel wat mogelijkheden tussen "alles opengooien" en "alles dicht".

Ik denk dat ondernemers beter kunnen leven met regels als "x aantal mensen tegelijkertijd in de winkel" en "iedereen een mondkapje op" dan helemaal moeten sluiten.
Hier sluit ik me bij aan, dit is beter dan hoe het momenteel is.
Dan kunnen winkels ook weer wat verdienen en wij normaal naar de winkels, want die mondkapjes zijn we nu toch al gewend.
Dat je geen grote concerten en bomvolle kroegen meer hebt voorlopig, snapt iedereen denk ik wel. Maar waarom een kledingwinkel dicht is waar je normaal toch al nooit met meer dan 5 man in rondliep, terwijl de supermarkt ernaast uitpuilt van de mensen... dat slaat gewoon nergens op en daar zou ik als ondernemer ook chagrijnig van worden.

En "open voor afhalen" had de hele tijd al gekund.
Precies :) hier kan ik me goed in vinden.
Ik vind het raar dat er niet meegedacht wordt met ondernemers. En dat notabene door een kabinet waar de VVD de grootste is. Heb je dan dus blijkbaar ook niks aan.

In plaats daarvan maken we steunpakketten en geld naar ze over... allemaal geld dat we straks terug moeten betalen ergens en daar gaat niemand blij mee zijn.
Ja, belachelijk toch dat ze straks ook nog alles terug moeten betalen? dat kunnen ze ook echt missen nadat ze zolang dicht zijn geweest..

Er kan ook veel meer dan ze nu doen en zelfs straks gaan ze alles weer verlengen en de boel nog langer dicht laten, gewoon zoals je al aangeeft een maximum aantal bezoekers of allemaal mondkapje of gewoon beide. Zolang het allemaal maar weer een beetje los kan zodat de schade niet te groot word :o
Want ze kunnen NL niet nog een half jaar dicht laten zoals het nu is, dat zal te gek voor woorden zijn :X

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:26
G_Dragon schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:55:
[...]
Want ze kunnen NL niet nog een half jaar dicht laten zoals het nu is, dat zal te gek voor woorden zijn :X
Breng ze maar niet op ideeën... Ik krijg inmiddels steeds meer het idee dat niets te gek voor woorden meer is zolang het om Corona gaat.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:34
Blegh, dinsdag stond er een invaljuf voor de klas van mijn zoontje van 5. Die kreeg dinsdagavond klachten en donderdag kregen we te horen dat ze positief getest was. Dus vanaf dat moment mijn zoon binnengehouden en gisteren "voor de vorm" een test laten doen (hij had totaal geen klachten). Maar potverdorie: vanmorgen een positieve uitslag. Dus nu zitten we met het hele gezin voorlopig in quarantaine. Het officiële advies is dat mijn vriendin of ik zich tot volgende zaterdag met hem in een kamer opsluit, maar dat gaat hem niet worden (dan overlijden we aan iets anders dan aan Corona). De consequentie is nu dat we allemaal tot minstens 4 maart binnen moeten blijven (mits we op die dag negatief getest worden).

Het enige dat knaagt is dat hij de enige uit zijn klas is met een positieve uitslag (van de ouders die hun kind hebben laten testen) en dat hij nog steeds totaal geen symptomen heeft. Je gaat dan toch denken "zal het niet stiekem toch een false positive kunnen zijn". Maar: de GGD doet niet aan opnieuw testen (je mag na een positieve test pas na 8 weken weer getest worden). De enige tip die ze gaven is om een commerciële PCR test te laten doen. De rest van het gezien heeft zich vandaag ook laten testen, als we allemaal negatief zijn gaan we zo'n commerciële test met hem doen. Het is een beetje grasping at straws natuurlijk, maar als je met dit weer zo lang binnen moet zitten met een jongetje van 5 en zijn zus van 8, dan neig je daar al snel naar ;)

Wel wrang hoor, doe je zo je best om je aan alle maatregelen te houden, ben je alsnog aan de beurt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
posttoast schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:06:
Blegh, dinsdag stond er een invaljuf voor de klas van mijn zoontje van 5. Die kreeg dinsdagavond klachten en donderdag kregen we te horen dat ze positief getest was. Dus vanaf dat moment mijn zoon binnengehouden en gisteren "voor de vorm" een test laten doen (hij had totaal geen klachten). Maar potverdorie: vanmorgen een positieve uitslag. Dus nu zitten we met het hele gezin voorlopig in quarantaine. Het officiële advies is dat mijn vriendin of ik zich tot volgende zaterdag met hem in een kamer opsluit, maar dat gaat hem niet worden (dan overlijden we aan iets anders dan aan Corona). De consequentie is nu dat we allemaal tot minstens 4 maart binnen moeten blijven (mits we op die dag negatief getest worden).

Het enige dat knaagt is dat hij de enige uit zijn klas is met een positieve uitslag (van de ouders die hun kind hebben laten testen) en dat hij nog steeds totaal geen symptomen heeft. Je gaat dan toch denken "zal het niet stiekem toch een false positive kunnen zijn". Maar: de GGD doet niet aan opnieuw testen (je mag na een positieve test pas na 8 weken weer getest worden). De enige tip die ze gaven is om een commerciële PCR test te laten doen. De rest van het gezien heeft zich vandaag ook laten testen, als we allemaal negatief zijn gaan we zo'n commerciële test met hem doen. Het is een beetje grasping at straws natuurlijk, maar als je met dit weer zo lang binnen moet zitten met een jongetje van 5 en zijn zus van 8, dan neig je daar al snel naar ;)

Wel wrang hoor, doe je zo je best om je aan alle maatregelen te houden, ben je alsnog aan de beurt.
Sterkte, dat is geen fijne situatie. Even voor mijn beeld: hoe heeft je zoon de test ervaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
zacht schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:08:
[...]

Sterkte, dat is geen fijne situatie. Even voor mijn beeld: hoe heeft je zoon de test ervaren?
Like a champ ;) Hij vond het een beetje spannend, gaf ook een klein gilletje toen de wattenstaaf naar binnen ging maar daarna was ie super opgewekt. Sterker: hij geeft zelf aan er 0 problemen mee te hebben nog een test te laten doen. Ik moet zeggen dat ze van de GGD ook wel echt supervriendelijk waren. Vandaag bij mijn dochter ook weer trouwens.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Vervelend >:)

Voor de beeldvorming, hoeveel % van de kindjes in de klas heeft zich laten testen? En de kindjes zonder test moeten dus allemaal 10 dagen thuis blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Wolly schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:13:
[...]

Vervelend >:)

Voor de beeldvorming, hoeveel % van de kindjes in de klas heeft zich laten testen? En de kindjes zonder test moeten dus allemaal 10 dagen thuis blijven?
Ik gok, afgaande op de WhatsApp-groep van de klas, dat iets meer dan de helft zich laat testen. En inderdaad, de kinderen zonder test moeten 10 dagen thuis blijven. Daar stuurde de school ook vrij duidelijke instructies over.

Maar ik weet vrijwel zeker dat er ouders tussen zitten die het allemaal maar "overdreven" vinden :X

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52

Bij een vriendin van onze dochter (13) was 1 van de ouders positief. Nu zijn kinderen niet heel vatbaar voor corona, dus in dat gezin werd het een oefening in geduld. Ze lieten wekelijjks alle 3 de kinderen testen. 1 van de kinderen testte pas bij de derde poging positief. Een ander kind helemaal niet. Al met al hebben ze meer dan een maand inthuisisolatie gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
t_captain schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:18:
[...]

Bij een vriendin van onze dochter (13) was 1 van de ouders positief. Nu zijn kinderen niet heel vatbaar voor corona, dus in dat gezin werd het een oefening in geduld. Ze lieten wekelijjks alle 3 de kinderen testen. 1 van de kinderen testte pas bij de derde poging positief. Een ander kind helemaal niet. Al met al hebben ze meer dan een maand inthuisisolatie gezeten.
Pffff ja, je zou bijna hopen dat we nu allemaal positief getest worden, dan hebben we het maar gehad. Met een heeeeeel dikke nadruk op bijna he.

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
Thalaron schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:57:
[...]

Breng ze maar niet op ideeën... Ik krijg inmiddels steeds meer het idee dat niets te gek voor woorden meer is zolang het om Corona gaat.
Ik krijg meer en meer het idee dat het om politieke agenda gaat: Vlak voor de verkiezingen ineens (omdat ze nu zo streng waren ) flinke versoepelingen een paar weken, ook omdat ze hopen dat het mooi weer wordt, en voila een heleboel kiezertjes erbij die er niet doorheen kijken en denken, hebben ze toch mooi gedaan!

Vertrouwen in de politiek is voor mij enorm gedaand, juist omdat ze niet meedenken of denken in oplossingen, maar vooral denken in problemen. Daarnaast hoor je ze wel iets zeggen over 'mentale gezondheid' (dan heb ik het niet over de mentale gezondheid van die groep ondernemers (horeca bijv) die het heel zwaar hebben, maar in het algemeen), maar bijv. eerder al testen/ onderzoeken of restaurants open kunnen, of team sporten (alleen trainen, geen onderlinge wedstrijden, dus altijd zelfde groepjes) buiten kunnen starten.
Denk aan volleybalvereniging die dan buiten een net kan ophangen en wel kan trainen, mensen die af en toe voor fysieke en mentale gezondheid de deur uit komen en (zij het altijd buiten) andere mensen eens zien/ spreken.

Wanneer er slimmer/ creatiever werd gewerkt hadden proeven/ onderzoeken al veel eerder kunnen starten en wisten we nu veel meer over de verspreiding. Ik reken de jaren na Corona op enorme toegenomen zorgkosten (verzekering meerdere tientjes omhoog?) omdat er zoveel mensen zijn die kampen met mentale gezondheidsklachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
posttoast schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:17:
[...]

Ik gok, afgaande op de WhatsApp-groep van de klas, dat iets meer dan de helft zich laat testen. En inderdaad, de kinderen zonder test moeten 10 dagen thuis blijven. Daar stuurde de school ook vrij duidelijke instructies over.

Maar ik weet vrijwel zeker dat er ouders tussen zitten die het allemaal maar "overdreven" vinden :X
Weet je trouwens zeker dat een negatieve test door een commercieel bedrijf wordt geaccepteerd als entreebewijs voor school? Je hebt dan een 1-1 stand, ik kan mij voorstellen dat dat ook niet veel zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Wolly schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:19:
[...]

Weet je trouwens zeker dat een negatieve test door een commercieel bedrijf wordt geaccepteerd als entreebewijs voor school? Je hebt dan een 1-1 stand, ik kan mij voorstellen dat dat ook niet veel zegt.
5 dagen, dan positief en daarna negatief is groen licht.
10 dagen en klachtenvrij ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
Wolly schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:19:
[...]

Nee, maar daar is het me niet om te doen. Het is sowieso vakantie nu trouwens. Ik vind het alleen wel bijzonder opvallend dat hij als enige positief getest is, vrijwel niet in de buurt van die juf is geweest én geen symptomen heeft. Stel dat uit een andere test een negatieve uitslag komt, dan zien we daarna wel weer verder hoe we daar mee dealen. Ik heb diep respect voor alle juffen en meesters die in deze tijd voor de klas staan, dus ik ben er absoluut niet op uit om het hen ongemakkelijker te maken dan het nu al is.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

Ik denk dat het voor iedereen beter is als een gezin dan gezellig in elkaars neus gaat peuteren in de hoop dat iedereen besmet raakt. Een week met kinderen binnen zitten zou ik al heel zwaar vinden een maand zou echt te lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Niet heel vatbaar of hebben ze meestal geen symptomen? Ik ken overigens ook twee gezinnen waar één ouder en een kind positief getest zijn en de rest van het gezin niet. Er werd de positieven gevraagd om zich af te zonderen van de rest van het gezin, beide gezinnen hebben echter besloten dat het praktischer was om 'gewoon' met z'n allen een tijdje in quarantaine te gaan, om het hopelijk maar voor iedereen gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
zacht schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:24:
[...]

Niet heel vatbaar of hebben ze meestal geen symptomen? Ik ken overigens ook twee gezinnen waar één ouder en een kind positief getest zijn en de rest van het gezin niet. Er werd de positieven gevraagd om zich af te zonderen van de rest van het gezin, beide gezinnen hebben echter besloten dat het praktischer was om 'gewoon' met z'n allen een tijdje in quarantaine te gaan, om het hopelijk maar voor iedereen gehad te hebben.
Ja zo'n situatie ken ik ook van mensen verderop in de straat. Hij (verpleegkundige) werd positief getest dus met z'n allen in quarantaine. Vervolgens heeft de rest van het gezin zich meerdere keren laten testen en is daar nooit een positieve uitslag uitgekomen.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Bart-Willem schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:03:
Wat ik niet te rijmen vind is dat winkels dicht moeten blijven maar verkiezingen wel door kunnen gaan. Zeker met de weer stijgende cijfers is dat niet goed te praten.

Verder zijn de aankomende versoepelingen overduidelijk een verkiezingsstunt want men geeft al aan dat die versoepelingen teruggedraaid gaan worden over enkele weken (lees: na de verkiezingen) als de cijfers toch gaan oplopen. Maar dat doen ze nu ook al, en zou op basis daarvan niet versoepeld kunnen worden. Nou vind ik de huidige lockdown al te ver gaan, maar we hebben maandenlang aan moeten horen dat met op dat moment lagere cijfers versoepelingen echt niet kunnen, maar nu er verkiezingen aan komen en met hogere cijfers kan er van alles ineens wel? :/ Hopelijk trapt het volk niet in deze doorzichtige verkiezingstruuk.
Vrij voorspelbaar idd :P Alleen met de naderende zomertijd en mooi weer verwacht ik dat een eventuele herinvoering van de avondklok op veel weerstand stuiten O-) (no way dat ik mij er dan nog aan ga houden)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Het officiële advies is dat mijn vriendin of ik zich tot volgende zaterdag met hem in een kamer opsluit, maar dat gaat hem niet worden (dan overlijden we aan iets anders dan aan Corona).
Herkenbaar. Ik heb vorig jaar hemel en aarde moeten bewegen om mijn dochtertje van 4 uit de buurt van mama te houden die ziek in de slaapkamer lag. En moest mijn dochtertje ook zelf entertainen al die tijd, in de woonkamer en in de tuin. En that's it.

Ach ja. Sindsdien hebben ik en mijn dochter een denkbeeldig vriendje erbij. Meneer Olifant. Die heeft ons gedurende de quarantaine vergezeld (Ikea knuffel die ik tot leven heb gebracht om haar bezig te houden... je krijgt er Cast Away vibes van _O- ).

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik het weer zo zou doen. Het zou in ieder geval minder strict zijn dan, want iedereen houdt er trauma's aan over. Daarnaast word ik nog steeds regelmatig opgeroepen om meneer Olifant te spelen :/

[ Voor 4% gewijzigd door Lethalis op 22-02-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
-tom-562 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:32:
[...]

Vrij voorspelbaar idd :P Alleen met de naderende zomertijd en mooi weer verwacht ik dat een eventuele herinvoering van de avondklok op veel weerstand stuiten O-) (no way dat ik mij er dan nog aan ga houden)
zeker weten... ik vis veel, en normaal zit ik zo'n 100 nachten per jaar langs het water in NL, Belgie , en Frankrijk... dat is vorig jaar al gedeeltelijk niet door kunnen gaan, en zoals het er nou uitziet dit jaar ook niet..

ben van plan om eind mei 6 weken naar Frankrijk te gaan (alleen!!) ;w

als het wat beter weer word vaar ik wel naar een eilandje toe aan de maasplassen :X

hopelijk gaat de avondklok er ergens half/eind maart vanaf...zie ook nog wel gebeuren dat ie later word gezet als het langer licht begint te worden dan 21u :?

[ Voor 25% gewijzigd door Mr. Detonator op 22-02-2021 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:59
Mr. Detonator schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:42:
[...]

hopelijk gaat de avondklok er ergens half/eind maart vanaf...zie ook nog wel gebeuren dat ie later word gezet als het langer licht begint te worden dan 21u :?
27/28 maart gaat de zomertijd in en rond 28 april is de zonsondergang na 21:00. Hoop zelf dat tegen die tijd de avondklok er af gaat zodat ik 's avonds weer tot laat kan fietsen voor de broodnodige ontspanning en wat kilo's
kwijt kan raken. Vorig jaar kon dat wel dus je zou zeggen dat kan nu weer. Ik denk dat (in je eentje) fietsen en met je hengel langs de waterkant zitten een behoorlijk stuk minder risico oplevert dan een supermarkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:42:
[...]

zeker weten... ik vis veel, en normaal zit ik zo'n 100 nachten per jaar langs het water in NL, Belgie , en Frankrijk... dat is vorig jaar al gedeeltelijk niet door kunnen gaan, en zoals het er nou uitziet dit jaar ook niet..

ben van plan om eind mei 6 weken naar Frankrijk te gaan (alleen!!) ;w

als het wat beter weer word vaar ik wel naar een eilandje toe aan de maasplassen :X

Mag je de avondklok ook niet op je bootje uitzitten?
Hoewel het nu vrij fris is in de nacht, waar vissers wel hun oplossingen voor hebben, dacht ik dat je camper, je boot en je huis gelijk staan aan het binnenblijfgebod.
Ik ben zelf meer van de zeilboten maar volgens mij mag je rustig ergens naartoe varen zolang je maar gedurende de spertijd jezelf niet in de openbare ruimte begeeft, voor anker of in de haven in een boot lijkt mij niet verboden maar kan er best compleet naast zitten.
Kan het zo 123 niet terugvinden maar meen dit ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
prOnorama2 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:11:
[...]

27/28 maart gaat de zomertijd in en rond 28 april is de zonsondergang na 21:00. Hoop zelf dat tegen die tijd de avondklok er af gaat zodat ik 's avonds weer tot laat kan fietsen voor de broodnodige ontspanning en wat kilo's
kwijt kan raken. Vorig jaar kon dat wel dus je zou zeggen dat kan nu weer. Ik denk dat (in je eentje) fietsen en met je hengel langs de waterkant zitten een behoorlijk stuk minder risico oplevert dan een supermarkt. ;)
Mee eens, maar (en dat snap ik ergens wel) men wil niet dat mensen bij elkaar op visite gaat 's avonds dus scheren ze alles wat 's avonds na die tijd op de weg is liefst over 1 kam. Simpele gedachte natuurlijk, maar anders ook niet te handhaven.
Het zijn (zoals zo vaak) de relatief kleine groepen die het verpesten voor de meerderheid, waardoor je nu niet mag fietsen na 21:00 of een ander niet mag vissen, terwijl juist nu ontspanning zo ongelooflijk belangrijk is om het een beetje vol te houden.

Vissen/ fietsen zijn volgens mij perfecte bezigheden waarbij je enerzijds op afstand bent/ blijft van anderen en daarmee dus ook maar een minimaal risico hebt dat daarbij iets gebeurt waardoor je Corona oploopt dan wel aan een ander verspreid. Maar aan de andere kant, als 'iedereen' gaat fietsen en/ of vissen wordt het wel weer zo druk dat het eigenlijk niet verantwoord meer is ;)

De avondklok is in mijn ogen een wassen neus, de jongeren zoeken elkaar toch wel op, is het niet na 21:00 uur, dan wel ervoor, of alleen in het weekend. De avondklok lost het probleem niet op, maar verandert in mijn ogen vooral de tijdstippen waarop mensen elkaar opzoeken. In mijn ogen ook een verkapt verkiezingstrucje dus:
  • Impopulaire maatregelen nemen (avondklok), ook al is daarvan het nut niet bewezen (of lijkt het zelfs geen / weinig nut te hebben)
  • Zien dat het aantal besmettingen niet erg oploopt (ook al staat dat grotendeels los van de avondklok)
  • Vlak voor de verkiezingen: Zie je wel, het heeft gewerkt, nu kunnen we (wat) versoepelen, zie ons het eens goed gedaan hebben
Politiek doet bijna nooit iets voor het volk alleen er zit altijd een verborgen agenda achter en dat is herverkozen worden en de macht houden. Macht is (in mijn ogen) nog meer dan geld/ bezit iets wat verslavend werkt en waar mensen enorm veel voor over hebben om dat te krijgen en/ of te behouden.
PalingDrone schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:26:
[...]

Mag je de avondklok ook niet op je bootje uitzitten?
Hoewel het nu vrij fris is in de nacht, waar vissers wel hun oplossingen voor hebben, dacht ik dat je camper, je boot en je huis gelijk staan aan het binnenblijfgebod.
Ik ben zelf meer van de zeilboten maar volgens mij mag je rustig ergens naartoe varen zolang je maar gedurende de spertijd jezelf niet in de openbare ruimte begeeft, voor anker of in de haven in een boot lijkt mij niet verboden maar kan er best compleet naast zitten.
Kan het zo 123 niet terugvinden maar meen dit ergens gelezen te hebben.
Hier kan je wel eens gelijk in hebben, maar niet iedere visser heeft een bootje. Daarbij vist ook niet iedereen de hele nacht gelijk door, maar is het wel lekker om zo een aantal uurtjes te ontspannen, gedachten te verzetten. Als je de gehele avondklok moet blijven zitten op een plekje (in een tentje bijv.) moet je wel de hele nacht door, dat is ook niet voor iedereen weggelegd.

[ Voor 34% gewijzigd door jbdeiman op 23-02-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
@jbdeiman Vissen met wildkamperen is volgens mij niet de bedoeling.

Aangemeerd of voor anker lig je ook vast, trollen en varen zal net zoiets zijn als je met een auto verplaatsen en dat mag niet zonder geldige reden.

Wat ik gelezen had ging volgens mij over campers en boten, ik neem aan dat wanneer je op een officiële camping staat met je tent dat ook als verblijfplaats gezien kan worden, boerenverstand zegt dat die hele camping privéterrein is maar je je niet buiten het terrein mag begeven.
Dat zal voor jachthavens ook wel gelden, je moet toch op zijn minst naar de douches en toiletten kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door PalingDrone op 23-02-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
PalingDrone schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:10:

Aangemeerd of voor anker lig je ook vast, trollen en varen zal net zoiets zijn als je met een auto verplaatsen en dat mag niet zonder geldige reden.

Wat ik gelezen had ging volgens mij over campers en boten, ik neem aan dat wanneer je op een officiële camping staat met je tent dat ook als verblijfplaats gezien kan worden, boerenverstand zegt dat die hele camping privéterrein is maar je je niet buiten het terrein mag begeven.
Dat zal voor jachthavens ook wel gelden, je moet toch op zijn minst naar de douches en toiletten kunnen.
Nee, dat weet ik ik bedoel ook vooral dat dat in mijn ogen geen probleem zou moeten zijn. De avondklok is in mijn ogen bedoeld voor het thuishouden van iedereen/ voorkomen van de samenscholingen bij mensen thuis. (verminderen van de bezoekjes)
Ik zie er geen probleem in als iemand alleen lekker aan het vissen is/ gaat. In mijn ogen focussen we teveel op de 'Corona gezondheid' , maar niet op de geestelijke gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
jbdeiman schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:29:
[...]

Nee, dat weet ik ik bedoel ook vooral dat dat in mijn ogen geen probleem zou moeten zijn. De avondklok is in mijn ogen bedoeld voor het thuishouden van iedereen/ voorkomen van de samenscholingen bij mensen thuis. (verminderen van de bezoekjes)
Ik zie er geen probleem in als iemand alleen lekker aan het vissen is/ gaat. In mijn ogen focussen we teveel op de 'Corona gezondheid' , maar niet op de geestelijke gezondheid.
Jup, ik miste vannacht mijn 30 kilometer doelloos rondje rijden over een snelweg van en naar huis ontspannen gedachten verzetten zonder een mens tegen te komen of een voet buiten de auto te zetten ook weer behoorlijk.
Je kan beter een zondagmiddagje gaan stampen op muziek in het Vondelpark met een paar honderd man of provocerend knuffelen onder het toeziend oog van een compleet leger agenten op het Museumplein.

Blijkbaar doen ze overdag niet aan handhaving en kan het virus niet tegen daglicht ofzo, de eerste die mij uit kan leggen wat ik fouter zou doen dan die gasten krijgt een sticker.
De houdbaarheid van de maatregelen begint met deze selectieve manier van handhaving wel behoorlijk af te brokkelen.

Heb geen corona gehad dus blijkbaar doe ik iets goed, daar gaan we dan maar mee door. Om nou gelijk iedereen in een Amsterdams park af te gaan lebberen is weer het andere uiterste, dat valt meer in de categorie recalcitrant gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Detonator
jawel, dat mag hier gewoon mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:36:
[...]

jawel, dat mag hier gewoon mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet
Hengels, aas, vispas, camouflageoutfit, heupflacon alcoslobber en je hooguit tussen je auto en de waterkant begeven tussen 2100 en 0430?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
PalingDrone schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:42:
[...]

Hengels, aas, vispas, camouflageoutfit, heupflacon alcoslobber en je hooguit tussen je auto en de waterkant begeven tussen 2100 en 0430?
;)
bijna goed :) https://www.sportvisserij...22-januari-avondklok.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

uit die link:
Dit betekent dat nachtvissen (inclusief verblijf in een tentje langs de publieke waterkant) gedurende deze twee en een halve week niet is toegestaan

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:36
Nou is februari wel een kortere maand maar twee-en-een-halve week? :)

Dit houdt in dat vanaf zaterdag 23 januari tot 3 maart iedereen van 21:00 uur ’s avonds tot 04:30 uur ’s ochtends binnen moet blijven. Het is verboden om tijdens de avondklok zonder geldige reden op straat te zijn. Dit betekent dat nachtvissen (inclusief verblijf in een tentje langs de publieke waterkant) gedurende deze twee en een halve week niet is toegestaan.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
daarom is het ook bijna goed.... tussen je auto en je tent begeven mag dus niet

snap ook wel dat ze voor zoiets geen uitzondering kunnen/gaan maken, want dan staat de volgende groep wel weer klaar die ook het recht meent te hebben om na 21u buiten te zijn

die uitzondering voor campers snap ik niet helemaal, want dat word al gezien als wildcamperen, wat hier verboden is....camperparkeerplaatsen zijn een soort van campings..afgesloten prive terrein dus, waar je in principe nog gewoon buiten rond zou mogen lopen na 21u

[ Voor 52% gewijzigd door Mr. Detonator op 23-02-2021 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

Mr. Detonator schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:01:
[...]

daarom is het ook bijna goed.... tussen je auto en je tent begeven mag dus niet

snap ook wel dat ze voor zoiets geen uitzondering kunnen/gaan maken, want dan staat de volgende groep wel weer klaar die ook het recht meent te hebben om na 21u buiten te zijn
Wel zolang deze op je eigen terrein staan ;)
Maar verder mag je dus ook niet in je tent of in je auto zitten of je bij de waterkant bevinden (tenzij eigen grond).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
franssie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:05:
[...]

Wel zolang deze op je eigen terrein staan ;)
Maar verder mag je dus ook niet in je tent of in je auto zitten of je bij de waterkant bevinden (tenzij eigen grond).
op eigen terrein doet de hele avondklok er niet toe

in Frankrijk liggen ook zogenaamde ''betaalwaters'', waar je voor een x bedrag een week mag vissen op een prive vijver... deze zijn afgelopen jaar vrijwel het hele jaar open gebleven

https://www.thecarpspecia...rus-veilig-op-visvakantie

[ Voor 30% gewijzigd door Mr. Detonator op 23-02-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:59

Ken mensen die een zeilboot hebben en die zijn vorig jaar wel een dagje of wat gaan zeilen. Volgens mij waren jachthavens e.d. wel toegankelijk maar hun faciliteiten als toiletten en douches tot 1 juni niet. Daarna werd het soepeler omdat de HORECA weer open mocht en veel jachthavens een clubhuis o.i.d. met HORECA gelegenheid hebben zodat i.i.g. toiletten toegankelijk waren.

Nu met de avondklok denk ik dat je i.d.d. tussen 21:00 en 4:30 niet mag varen en eigenlijk ook niet op een (plezier)jacht mag verblijven:

https://www.rijksoverheid...vondklok/regels-avondklok
Wat valt er onder 'buiten'?
U mag dus niet:

- buitenshuis zijn;
- in uw eigen auto zitten;
Als we deze definitie eng opvatten mag je dus niet tussen 21:00 en 4:30 op een (plezier)jacht zijn tenzij een (plezier)jacht ergens gelijk is geschakeld met een huis (een woonboot bijvoorbeeld).

Personen werkzaam in de visserij, beroepsvaart e.d. kunnen zich beroepen op de uitzonderingsgrond dat zij voor hun werk buiten moeten zijn (neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
er zijn hier aan de maasplassen genoeg prive haventjes waar mensen snachts wel eens op een boot verblijven, of waar half omgebouwde woonboten liggen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Bron: Patrick Kicken

De kappers zitten met de handen in het haar.
De kroegbaas is het allemaal goed zat.
De gids is de weg kwijt.
De reisleider komt er niet meer uit.
De zwemleraar gaat kopje onder.

De winkelier heeft er geen boodschap meer aan.
De opticien wenst iedereen sterkte.
De treinmachinist is het spoor bijster.
De gedetineerden zien het niet meer zitten.

De postbode is erg bezorgd.
De wielrenner kan niet rondkomen.
De uroloog is pissig.
De audicien vind het ongehoord.

De leerkracht krijgt het niet meer uitgelegd.
De leerling snapt er niets meer van.
De schoolleiding leidt nu niet maar lijdt.
De ouders voelen zich machteloos.
De kweker zit op zwart zaad.

De nagelstylist heeft geen nagel om aan het gat te krabben.
De boswachter ziet door de bomen het bos niet meer.
De diëtist wordt aan het lijntje gehouden.
En de dokter is er goed ziek van.

De bloemist ziet het niet meer fleurig in.
De taxichauffeur heeft geen bestemming meer.
De belegger heeft geen opties meer.
De groenteboer kan het niet verkroppen.

De aardappelboer zit in de puree.
De tandarts trekt het niet meer.
De elektricien kan de spanning niet meer aan.
De piloot zit aan de grond.

De pedicure heeft geen poot om op te staan.
De accountant rekent nergens meer op.
De cartoonist ziet geen tekenen van herstel.
En de DJ draait door.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
De dichter kan het allemaal niet meer rijmen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Mooi verhaal hoor van Rutte, we krijgen versoepelingen met als voorwaarde dat we nog beter ons best doen om ons aan de maatregelen te houden. Persoonlijk heb ik alleen helemaal geen baat bij deze versoepelingen, oftewel weinig motiverend :/

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:47
Maak ik net blij een afspraak bij de kapper op 2 maart. Zegt Mark net open vanaf 3 maart :X ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 21:15

Vuvuzela

My spire is forming

Walgelijk dat ze de avondklok nu laten staan voor andere versoepelingen..

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Zou iemand de vraag durven neerleggen of dit een verkiezingsstunt is?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Laguna schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:13:
Mooi verhaal hoor van Rutte, we krijgen versoepelingen met als voorwaarde dat we nog beter ons best doen om ons aan de maatregelen te houden. Persoonlijk heb ik alleen helemaal geen baat bij deze versoepelingen, oftewel weinig motiverend :/
Tsja, de VDD is dan ook een partij van wij en niet van ik :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:00
Ha, daar is ie! Boete bij het schenden van de avondklok terwijl je moest stemmen, krijg je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Signs schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:25:
Ha, daar is ie! Boete bij het schenden van de avondklok terwijl je moest stemmen, krijg je niet.
Duidelijk dat de avondklok dus blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Misschien toch maar even mijn zoontje een commerciële PCR test laten doen. Hij is zondag positief getest maar heeft nog altijd geen symptomen. We zullen maar net die 1 op 200 zijn met een false positive... ;)

Ik heb alleen geen idee welke tester betrouwbaar is. Ik zie termen als “RIVM geaccrediteerd“, maar ik heb geen idee hoeveel waarde ik aan zo’n statement moet hechten. Iemand nog tips?

omniscale.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wtf... 25% van de positief geteste mensen gaat nog even naar de supermarkt.

Daar is toch geen kruid tegen gewassen?

Juist die groep/dat soort mensen zorgt voor het gezeik.

Vertel mij maar hoe je dat kunt aanpakken.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:03
Hoorde ik nou goed dat je maar 10 minuten in een winkel mag blijven wanneer je shopafspraak hebt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:18
P-Rock schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:37:
Hoorde ik nou goed dat je maar 10 minuten in een winkel mag blijven wanneer je shopafspraak hebt? 8)7
Minimaal 10 minuten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Ik betrapte mezelf net op een luide “wat?” toen Rutte zei dat het aantal mensen per vierkante meter niet te handhaven is... 8)7

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Dat samenvoegen van de avondklok samen met de 1 bezoeker regeling ook :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18:18
Nouja leek mij op zich een vrij helder verhaal, hooguit wat veel herhaling.
De reacties vereisen wel weer een nijptang om de kromme tenen uit de vloer te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

eamelink schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:25:
[...]

Tsja, de VDD is dan ook een partij van wij en niet van ik :*
De Volkspartij voor Dwang en Dictatuur? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Signs
“Wat is het verschil tussen een sekswerker en een kapper “

Ik vraag er voor een vriend , te mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:32

Dennis1812

Amateur prutser

Daar ging mn drinken.
Een kapper met happy end ben ik nog niet tegengekomen..

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:08
Thomas schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:39:
[...]

100% eens, wat een ongein dit. Kan er niet bij. Ook hoger onderwijs is voor dit kabinet minder belangrijk dan de uitgroei bij verven of een tribal boven je gat zetten. 8)7.
Bij een kapper zie je maar 1 individu, en de kapper hoogstens 15man per dag.

Bij winkels botsen tientallen individuen tegen elkaar aan en ziet het personeel tientallen personen per dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

tuinïnen schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:41:
[...]

Waarom sluiten we ze niet op in een kamp? Man man...
nog beter!

Het is niet mijn plan, maar meer om aan te tonen dat het onmogelijk is zonder idioterie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:53
Basekid schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:42:
[...]

Bij winkels botsen tientallen individuen tegen elkaar aan en ziet het personeel tientallen personen per dag.
Nou denk dat de kappers in de eerste dagen wel flink meer als 15 mensen gaan zien hoor :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Signs schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:42:

We doen graag wat minachtend of grappig over deze beroepsgroep maar ik vind dat ook wel een valide vraag eerlijk gezegd. Dit lijkt niet geheel consequent.

Verplicht desnoods een mondkapje tijdens de daad. Ik noem maar wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RodeStabilo schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:44:
[...]
We doen graag wat minachtend of grappig over deze beroepsgroep maar ik vind dat ook wel een valide vraag eerlijk gezegd. Dit lijkt niet geheel consequent.

SM/bondage latex maskers worden populair :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signs
RodeStabilo schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:44:
[...]

Bij mijn kapper moet ik een mondkapje dragen of bedoelde je deze beroepsgroep niet ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Ik vind de testbewijzen in ieder geval een stuk beter dan een vaccinatiebewijs.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:32

Dennis1812

Amateur prutser

LAD93 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:47:
Ik vind dat het allebei goed moet zijn.
Ik heb 2 prikken gehad en moet me alsnog gaan laten testen bij elke snotneus dan.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

posttoast schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:28:
Misschien toch maar even mijn zoontje een commerciële PCR test laten doen. Hij is zondag positief getest maar heeft nog altijd geen symptomen. We zullen maar net die 1 op 200 zijn met een false positive... ;)

Ik heb alleen geen idee welke tester betrouwbaar is. Ik zie termen als “RIVM geaccrediteerd“, maar ik heb geen idee hoeveel waarde ik aan zo’n statement moet hechten. Iemand nog tips?
Zoals bekend hebben kinderen het veel vaker zonder symptomen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:36
LAD93 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:47:
Ik niet, testen zonder klachten was toch zinloos immers?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Laguna schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:40:
[...]

De Volkspartij voor Dwang en Dictatuur? ;)
Partij voor De Dictatuur?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Winkels open op afspraak, ik ben wel blij. Weer naar de bouwmarkt, want online spullen kopen en afhalen gaat niet altijd goed omdat ik voor elke klus soms niet goed kan inschatten of iets zal passen etc. Soms moet je spullen even in je hand kunnen houden om zeker te zijn dat het wel goed is.

[ Voor 17% gewijzigd door XWB op 23-02-2021 19:50 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Basekid schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:42:
[...]

In de bouwmarkt bots ik echt niet tegen andere mensen aan. De kapper daarentegen is behoorlijk intiem.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
YakuzA schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:48:
[...]

Zoals bekend hebben kinderen het veel vaker zonder symptomen.
Klopt. Maar hij is de enige van zijn klasgenoten die positief getest is, en hij is niet in de buurt van de juf geweest. En natuurlijk: als ie positief is is ie positief en dan kan ik daar prima mee leven. Maar ik ben liever net wat zekerder :)

Z’n zus, moeder en ik zijn gisteren ook getest, wij waren gelukkig allemaal nog negatief.

[ Voor 10% gewijzigd door posttoast op 23-02-2021 19:56 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Signs schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:42:

Bij een seksweker kan ik me nog wat meer praktische bezwaren bedenken als het om corona-risico gaat. Of je moet gaan verplichten dat een klant alleen iets met mondkapje gaat doen, geen zoenen, en geen ander hand- of mondwerk, maar dan blijft er weinig over denk ik. Zal uiteindelijk even veel klanten opleveren als die winkel met 2 personen per verdieping.

Wat wel compleet bezopen is is dat de sekswerkers de hele tijd geen aanspraak konden maken op financiële steun.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 23-02-2021 19:58 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:57

NMH

Moderator General Chat
albino71 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:29:
Wtf... 25% van de positief geteste mensen gaat nog even naar de supermarkt.

Daar is toch geen kruid tegen gewassen?

Juist die groep/dat soort mensen zorgt voor het gezeik.
Ik volgde de persconferentie even niet, maar WTF inderdaad als dat zo is. Zo houden we het virus lekker in omloop en moeten de maatregelen langer dan nodig in stand blijven. De scholieren die thuiszitten, de ondernemers die hun zaak zien wegkwijnen en de zwakkeren die geen kant op kunnen danken u.
Vertel mij maar hoe je dat kunt aanpakken.
Lastig. Zoals al opgemerkt, als je het gaat afdwingen heb je kans dat ze zich helemaal niet laten testen en dan zijn we nog verder van huis. Op kosten van de staat de boodschappen thuis bezorgen misschien? Scheelt wellicht en is aanzienlijk goedkoper als de lockdown er eerder af kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42

Yucon

*broem*

Stoney3K schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:57:
[...]

Bij een seksweker kan ik me nog wat meer praktische bezwaren bedenken als het om corona-risico gaat. Of je moet gaan verplichten dat een klant alleen iets met mondkapje gaat doen, geen zoenen, en geen ander hand- of mondwerk, maar dan blijft er weinig over denk ik. Zal uiteindelijk even veel klanten opleveren als die winkel met 2 personen per verdieping.

Wat wel compleet bezopen is is dat de sekswerkers de hele tijd geen aanspraak konden maken op financiële steun.
Er is nog iets anders raars aan. De slijters mochten openblijven want dat waren essentiële winkels, naar verluid vooral omdat alcoholisten zonder drank nare trekjes kunnen krijgen gezien hun afhankelijkheid. Precies datzelfde gaat op voor sekswerkers. Misschien nog wel meer dan sommige andere contactberoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yucon schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:12:
[...]

Er is nog iets anders raars aan. De slijters mochten openblijven want dat waren essentiële winkels, naar verluid vooral omdat alcoholisten zonder drank nare trekjes kunnen krijgen gezien hun afhankelijkheid. Precies datzelfde gaat op voor sekswerkers. Misschien nog wel meer dan sommige andere contactberoepen.
Beetje offtopic, maar de prevalentie van die "nare trekjes" (meer verkrachtingen) bij het afwezig zijn van sekswerkers is niet echt aangetoond. Sowieso zal een sekswerker een klant die dat soort trekjes heeft binnen de kortste keren gewoon weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42

Yucon

*broem*

Stoney3K schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:17:
[...]

Beetje offtopic, maar de prevalentie van die "nare trekjes" (meer verkrachtingen) bij het afwezig zijn van sekswerkers is niet echt aangetoond. Sowieso zal een sekswerker een klant die dat soort trekjes heeft binnen de kortste keren gewoon weigeren.
Dat was niet de richting waar ik op doelde. Volgens mij ging het er bij alcoholisten ook niet direct om dat ze ruitensproeierreservoirs open gingen breken om maar wat alcohol binnen te krijgen. Maar wel om het feit dat het veel meer bij kan dragen aan opgefokt gedrag en aan geestelijke instabiliteit dan een verrot kapsel dat doet. Idem voor coffeeshops trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yucon schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:20:
[...]

Dat was niet de richting waar ik op doelde. Volgens mij ging het er bij alcoholisten ook niet direct om dat ze ruitensproeierreservoirs open gingen breken om maar wat alcohol binnen te krijgen. Maar wel om het feit dat het veel meer bij kan dragen aan opgefokt gedrag en aan geestelijke instabiliteit dan een verrot kapsel dat doet. Idem voor coffeeshops trouwens.
Dan is het nog altijd niet de taak van een sekswerker om daar 'preventief' op te ondernemen. Ook als iemand niet aan het verkrachten gaat maar over komt als geestelijk instabiel, kun je er donder op zeggen dat een sekswerker gewoon dienst weigert omdat zo iemand zich dan niet veilig voelt bij de klant.

Een fles whisky of een joint kan het weinig interesseren als ie hem in een instabiele, agressieve bui tegen de muur stuk gooit. Voor een sekswerker die zichzelf in een kwetsbare positie moet plaatsen tegenover een klant ligt dat een beetje anders. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Als ik nou naar een prostituee ga, gratis sex heb en dat ze daarna mijn nagels doet voor 150 euro? Dan mag het toch wel?
Dan is ze mijn 1-hour stand geworden. Vrijwillig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afgelopen vrijdag m'n oom gecremeerd die niet meer van de IC kwam, zelf 3 keer positief geweest,halve familie ziek geweest in verschillende gradaties en 8 maart m'n eerste vaccinatie prik. Ondertussen gaat het werk op de zorgwoning door waar je met pbm mag rondlopen zodra 1 bewoner positief is en die schortjes mondkapjes zijn maar 3 uur goed voordat je er doorheen gaat. Ben een beetje moe geloof ik en vd week werd ik door mn 2jarige gecorrigeerd toen ik mn geduld verloor met Ms.Roflastc. toch een auto gekocht, huis bijna gekocht en de dreumes zn verjaardag vieren. Kijkend naar plaatsen als Florida of California denk ik wel dat ea anders kan hier en cafes wel iets meer moeten kunnen immers zal deze covid toestand voor een deel via mijn beroep betaald worden. Is het cirkeltje weer rond.

/geklaag

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 21-09 13:31
Dus, straks weer naar de kapper :Y !

Hm, tja, joepie -O- .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Persoonlijk zet ik veel vraagtekens bij de grote hoeveelheid aan kleine versoepelingen. Had eerder slechts twee verwacht: scholen en kappers ofzo. Maar dit zie ik niet goed onderbouwd of verantwoord (anders dan mogelijk collectieve muiterij)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Sir_Lion schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 05:46:
Persoonlijk zet ik veel vraagtekens bij de grote hoeveelheid aan kleine versoepelingen. Had eerder slechts twee verwacht: scholen en kappers ofzo. Maar dit zie ik niet goed onderbouwd of verantwoord (anders dan mogelijk collectieve muiterij)...
Die onderbouwingen mis ik al bijna een jaar, verantwoording ook.
Daarbij het selectieve handhaven op easy targets en de muitende meute maar laten begaan.

Er zijn gewoon dingen die werken maar dat afdwingen is impopulair zo vlak voor de verkiezingen en durft niemand te beslissen.
Nu is het cadeautjestijd en duimen dat het geheugen van stemvee niet langer terug gaat dan een maand.

Dat hele verhaal over verplichte quarantaine bij mensen die via Schiphol het land binnen komen, moet dat nou echt een vol jaar duren voor dat geregeld kan worden? Zo'n avondklok wordt er ook maar zo ff snel tussendoor gefietst en het aanpassen aan de juiste wet is met een stevig weekje gewoon geregeld.

Dit soort versoepelingen na te laat en ongefundeerd verzwaren voelen behoorlijk als een vooropgezet plan in de aanloop naar...

Het is geen nieuws dat invliegend virus ongecontroleerd ons land binnenkomt, de halve wereld heeft al maanden verplichte quarantainehotels maar in Nederland krijg je nog steeds een dringend advies, nou, poepoe.
De Jonge zegt er mee bezig te zijn... de aanvoer laten opdrogen lijkt mij een van de eerste dingen die je aanpakt maargoed ik ben dan ook geen onderwijzer minister, ik snap dat niet.

Na schaatsen is blijkbaar dweilen met de kraan open ook een echt Hollandse traditie geworden.
/halve rant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PalingDrone schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 07:06:
Dat hele verhaal over verplichte quarantaine bij mensen die via Schiphol het land binnen komen, moet dat nou echt een vol jaar duren voor dat geregeld kan worden? Zo'n avondklok wordt er ook maar zo ff snel tussendoor gefietst en het aanpassen aan de juiste wet is met een stevig weekje gewoon geregeld.
De vraag hier is of Nederland een import- of exportland is wat corona betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
jadjong schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 07:08:
[...]

De vraag hier is of Nederland een import- of exportland is wat corona betreft...
Ik verwacht dat we beide zijn.
Coronahub, zoiets als Dubai maar dan drukker en vochtiger.

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 24-02-2021 07:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 20:45
Rode Kruis ziet voedselnood in Nederland door coronacrisis toenemen
https://www.rodekruis.nl/...or-coronacrisis-toenemen/

Lekker nieuws om mee wakker te worden. Ik vind dit toch in en in triest om te moeten lezen. Het was sowieso triest dat er mensen of gezinnen in Nederland leefden die al afhankelijk waren van de voedselbank vóór de coronacrisis maar dat dit nu toeneemt. Tja. We doen het samen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 07:45
Ik zit naar de presentatie van het RIVM te kijken. Maar wat mij opvalt is dat ze vooral focussen op het aantal besmettingen en niet zozeer de focus leggen op de belasting/druk op de zorg.

Dus er wordt uitgelegd hoe de Britse variant de hogere R heeft en invloed heeft op het aantal meldingen. Maar geen woord of de Britse variant ook meer of minder kans geeft op opname in het ziekenhuis of mogelijke hogere kans op opname op de IC. Wordt ook niet duidelijk vermeld in de modeluitleg.

De piketpaaltjes zijn geslagen om mensen de beste zorg kunnen geven gedurende deze pandemie. Niet om het aantal meldingen te verkleinen. Hopelijk zijn de woordvoerders wakker genoeg om Dissel hierop te wijzen.

Misschien dat ik deze informatie heb gemist en dat een medetweaker deze opnameprecentages van de Britse variant ergens hebben kunnen achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 22:23

SuBBaSS

-has Ryzen

Great, vanochtend te horen gekregen dat een gebruiker die ik vorige week vrijdag op mijn werk geholpen heb positief getest is.
Dus ik straks ook maar even door de teststraat.

Grote ironie want ik ben middenin de covid-crisis aangenomen en groot deel van het werk bestaat uit IT-ondersteuning aan GGD-medewerkers.

Hoop dat het allemaal meevalt.
Kom met nogal wat mensen in aanraking elke dag (wel volgens voorschriften, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Ze zeggen toch ook dat het op gevoel is en dat we een risico lopen. Er is geen andere onderbouwing dan dat. Wil je verantwoordelijke ingrepen dan wordt de avondklok langer gemaakt van half 7 tot half 4. Sluiten we alles en mag niemand überhaupt naar buiten.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:11

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik denk dat daar al sprake van is. Een deel volgt de maatregelen niet op, dat is wat de besmettingen überhaupt in stand houdt. Het is niet te voorspellen of versoepelingen per definitie resulteren in een toename van besmettingen, zonder te weten hoe goed de opvolging is van de huidige maatregelen.

Uit het gedragsonderzoek valt op te maken dat 70 procent van de ondervraagden zegt zich aan de belangrijkste maatregelen te houden (daar schaar ik handen wassen niet meer onder). Toch twijfel ik ernstig aan de representatie van de bevolking, dat onderzoek neemt inmiddels 20 minuten in beslag. Ikzelf deed er in het begin aan mee, maar naarmate de tijd om het in te vullen langer werd ben ik afgehaakt.

Ik kan mij goed voorstellen dat een groot deel is afgehaakt en alleen de echte fanatiekelingen dit nog invullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:07

mr_petit

opperprutser

Hoppa
1 van de relschoppers van de avondklokrellen krijgt 8 maanden celstraf en een geldboete van bijna 10 mille:
https://www.nu.nl/coronav...-eindhoven-plunderde.html

Da's nog eens wat anders dan 60 uur taakstraf.

Hopelijk zet dat andere potentiele relschoppers op andere gedachten.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
mr_petit schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:38:
Hoppa
1 van de relschoppers van de avondklokrellen krijgt 8 maanden celstraf en een geldboete van bijna 10 mille:
https://www.nu.nl/coronav...-eindhoven-plunderde.html

Da's nog eens wat anders dan 60 uur taakstraf.

Hopelijk zet dat andere potentiele relschoppers op andere gedachten.
Alsof ze van te voren gaan afwegen of de lol opweegt tegen de straf...
Deze was gewoon zo stom om herkenbaar te gaan rellen en waant zich blijkbaar onkwetsbaar, nou dat valt dan even tegen voor deze persoon.
Genoeg die er gewoon mee wegkomen, de meerderheid heeft zich even lekker kunnen uitleven en er met een beetje geluk nog wat aan overgehouden in de vorm van een pakje peuken en wat snoep.
Ook een les geleerd, volgende keer een beter masker en vermomming.

Verder natuurlijk helemaal prima dat deze persoon er ook wat van voelt in de vorm van een straf en boete.

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 24-02-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Is het nog steeds zo dat je je bij de GGD alleen mag laten testen als je of symptomen hebt of bij iemand in de buurt bent geweest met Corona? Niet dat er echt op gecontroleerd wordt (kan ook moeilijk), maar toch.

Ik vroeg me af hoe dat zat, nu ze bezig zijn met die controle app voor bijvoorbeeld grote evenementen.

[ Voor 3% gewijzigd door TlighT op 24-02-2021 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:07

mr_petit

opperprutser

PalingDrone schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:17:
[...]

Alsof ze van te voren gaan afwegen of de lol opweegt tegen de straf...
Dat denk ik wel
Genoeg die er gewoon mee wegkomen, de meerderheid heeft zich even lekker kunnen uitleven en er met een beetje geluk nog wat aan overgehouden in de vorm van een pakje peuken en wat snoep.
Dat is inderdaad dus de motivatie/afweging die gedaan wordt bij relschoppers. Ze denken weg te komen doordat ze in een groep zich kunnen verschuilen.
Dat er nu zoveel werk van wordt gemaakt om zowel daders via videobeelden toch achterna te jagen, alsmede dat er mensen straffen hebben gekregen omdat ze in het social mediaproces meegespeeld hebben tot het oproepen van rellen (wanneer zijn dat soort mensen in het verleden veroordeeld tot hechtenis!), kan alleen maar helpen het idee te geven dat relschoppers zich niet zo makkelijk meer in in groepen te kunnen verstoppen.

Ik denk dat het veroordelen tot dit soort straffen ipv doodknuffelen met 60 uur taakstraf hier aan meewerkt en weldegelijk een afschrikkend effect zal hebben.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:51
TlighT schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:19:
Is het nog steeds zo dat je je bij de GGD alleen mag laten testen als je of symptomen hebt of bij iemand in de buurt bent geweest met Corona? Niet dat er echt op gecontroleerd wordt (kan ook moeilijk), maar toch.

Ik vroeg me af hoe dat zat, nu ze bezig zijn met die controle app voor bijvoorbeeld grote evenementen.
Officieel zeggen ze dit: "Als u klachten heeft die passen bij corona, dan moet u zich laten testen. U maakt hiervoor online of telefonisch een afspraak. Zonder klachten kunt u zich alleen door de GGD laten testen als u contact had met iemand met corona. Of als u in het buitenland bent geweest." bron: https://www.rijksoverheid...-19/testen/afspraak-maken

Maar tegelijk is de boodschap aan alle kanten: laat je testen als je ook maar iets vermoed, en als we er van uit gaan dat niemand zich voor de lol laat testen dan is de conclusie: test zoveel je wilt zodra je denkt dat er een reden is om dat te doen.
Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.