Coronavirus slowchat #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste
Acties:
  • 81.445 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Ik zie 10 jaar bezuinigen op zorg door vvd en dat hele clubje vd coalitie. We vonden het allemaal oke (bijna allemaal)
En het moet met een avondklok nu

En dan kan het falen van het vaccin ook nog komen.

Hoop het niet
Wat gaan ze ons dan vragen? euthanasie te doen?

Bah bah bah
Geld geld geld

[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 16-02-2021 14:20 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:47

Koekfabriek

King Billy on the wall

Flix20 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Mijn mening is dan ook niet specifiek gerelateerd aan de avondklok. Dat hete vuur is alleen nu toevallig even een aandachtspuntje.
Laat ik voorop stellen dat alle maatregelen natuurlijk wel gewoon rechtsgeldig moeten zijn dus zoals nu blijkt dat de maatregel niets rechtsgeldig was, dan moet die natuurlijk direct ontbonden worden.

Echter zijn we nu de mazen in de wet aan het zoeken en vergeten we even de reden waarom deze tot stand is gekomen. De maatregel is genomen omdat de bevolking zelf incapabel gebleken is om verstandig te doen.
Dit zijn geen mazen in de wet, hier is eerder voor gewaarschuuwd (in de kamer o.a. door de SGP)! Dat het kabinet dit niet van te voren goed afdekt is gewoon slecht bestuur.

Volgens mij vergeet het overgrote deel van de bevolking niet waarom we ons zo goed en zo kwaad moeten houden aan de maatregelen. Dit gaat natuurlijk niet altijd goed, en ik durf er geld op in te zetten dat geen enkele Nederlander zich ten alle tijden aan de maatrgelen heeft gehouden.
Tegelijk valt er ook niet te ontkennen dat dit grote invloed heeft op het psychische en fysieke gestel van mensen. n=1 natuurlijk maar ik zie meerdere mensen in mijn (in)directe omgeving er half of helemaal aan onder doorgaan. Zelf merk ik dat de lockdown en helemaal met avondklok mij psychologisch en fysiek niet bepaald goed doen.

Er komt een moment dat het medicijn meer schade toebrengt dan de ziekte (dan hebben we het economische effect nog niet eens meegenomen). Ik vind het volstrekt onredelijk dat bij sommige posters hier daar volledig aan voorbij gegaan wordt. Alsof de enige reden om geen of minder strikte maatregelen te willen hebben is om een goed feestje te kunnen vieren, schijt te hebben aan andere en wordt je als aso weggezet. Sorry maar daar bedank ik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Flix20 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:09:
Echter zijn we nu de mazen in de wet aan het zoeken en vergeten we even de reden waarom deze tot stand is gekomen. De maatregel is genomen omdat de bevolking zelf incapabel gebleken is om verstandig te doen.
Wat begon als advies; vermijd drukke plekken, blijf zoveel mogelijk thuis welke direct in-lijn staan met dat wat het WHO adviseert. Resultaat; Bomvolle Ikea's, bouwmarkten en winkelstraten.
We zijn een zeer individualistisch volkje. Gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Het is ieder voor zich in onze liberale staat.

Keuzes of adviezen van overheidsorganisaties slaan wij daarom ook al sinds jaar en dag in de wind. De VVD is de grootste partij en staat synoniem voor het individu. Belasting wil niemand meer betalen.

Het wil er gewoon niet meer in, die collectiviteit.

En geef de mensen eens ongelijk. Als jouw kroeg al bijna een jaar dicht is, hoe zou je dan praten op dit forum? Die druppel op de gloeiende plaat aan overheidssteun, interen op je reserves, terwijl het spaaroverschot van de normale burger daarentegen piekt. Hoe zo dan steeds dat beroep op het collectief en het wijzen naar mensen die serieuze moeite hebben om met financiële, mentale en fysieke problemen, juist als gevolg van de maatregelen om te gaan? Bekijk het eens van de andere kant? Dáár word ik dus echt moe van.

We moeten met z'n accepteren dat we dit niet meer terug kunnen draaien en na dit hele gebeuren een keer na gaan denken of dit wel de manier is hoe we onze maatschappij in willen richten. Wat mij betreft niet, maar wat kapot is gemaakt in 20 jaar, wordt niet gerepareerd in 1 jaar.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:09
Dat mensen het opheffen van de avondklok gelijk relateren aan een enorme golf besmettingen en grote feesten, bijeenkomsten etc. raakt echt kant nog wal.

Alle overige regels veranderen niet he? Je hebt je nog steeds aan de rest te houden.
Horeca zaken kunnen nog steeds de tyfus krijgen en dicht blijven, net als alle niet-essentiële winkels.
Jeugd moet "gewoon hun bek houden" en vooral op hun slaapkamer blijven met semi-remote lessen, depressie, leerachterstand en 0,0 sociale contacten.

1 persoon op bezoek is een advies, daar blijft hetzelfde, met of zonder avond klok.
Het is niet dat men nu niet meer bij elkaar op bezoek ging vanwege de avondklok. Dat ging gewoon door, alleen eerder of tot de volgende ochtend.

De avondklok heeft 0 toegevoegde waarde. Daar zijn al voldoende onderzoeken naar gedaan.
Daarnaast heeft het kabinet de zoveelste blunder gemaakt als het gaat om wet en regelgeving.

In de praktijk zal het ook niet veel uitmaken. Weinig mensen geven begeven zich met deze weersomstandigheden buiten. Ik ben zelf tegen de avondklok. Heb ik zoveel na 2100 buiten op straat te doen? Nee, maar de regel slaat nergens op en voegt niks toe.

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 19:57

NoTimeRemains

I know

Valandil schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:34:
Dat mensen het opheffen van de avondklok gelijk relateren aan een enorme golf besmettingen en grote feesten, bijeenkomsten etc. raakt echt kant nog wal.

Alle overige regels veranderen niet he? Je hebt je nog steeds aan de rest te houden.
Horeca zaken kunnen nog steeds de tyfus krijgen en dicht blijven, net als alle niet-essentiële winkels.
Jeugd moet "gewoon hun bek houden" en vooral op hun slaapkamer blijven met semi-remote lessen, depressie, leerachterstand en 0,0 sociale contacten.

1 persoon op bezoek is een advies, daar blijft hetzelfde, met of zonder avond klok.
Het is niet dat men nu niet meer bij elkaar op bezoek ging vanwege de avondklok. Dat ging gewoon door, alleen eerder of tot de volgende ochtend.

De avondklok heeft 0 toegevoegde waarde. Daar zijn al voldoende onderzoeken naar gedaan.
Daarnaast heeft het kabinet de zoveelste blunder gemaakt als het gaat om wet en regelgeving.

In de praktijk zal het ook niet veel uitmaken. Weinig mensen geven begeven zich met deze weersomstandigheden buiten. Ik ben zelf tegen de avondklok. Heb ik zoveel na 2100 buiten op straat te doen? Nee, maar de regel slaat nergens op en voegt niks toe.
waarom moet de jeugd eigk binnen blijven? Dat heb ik nooit zo begrepen, je kan toch mooi op afstand je matties zien of begrijp ik t verkeerd?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
Koekfabriek schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:20:
[...]

Dit zijn geen mazen in de wet, hier is eerder voor gewaarschuuwd (in de kamer o.a. door de SGP)! Dat het kabinet dit niet van te voren goed afdekt is gewoon slecht bestuur.

Volgens mij vergeet het overgrote deel van de bevolking niet waarom we ons zo goed en zo kwaad moeten houden aan de maatregelen. Dit gaat natuurlijk niet altijd goed, en ik durf er geld op in te zetten dat geen enkele Nederlander zich ten alle tijden aan de maatrgelen heeft gehouden.
Tegelijk valt er ook niet te ontkennen dat dit grote invloed heeft op het psychische en fysieke gestel van mensen. n=1 natuurlijk maar ik zie meerdere mensen in mijn (in)directe omgeving er half of helemaal aan onder doorgaan. Zelf merk ik dat de lockdown en helemaal met avondklok mij psychologisch en fysiek niet bepaald goed doen.

Er komt een moment dat het medicijn meer schade toebrengt dan de ziekte (dan hebben we het economische effect nog niet eens meegenomen). Ik vind het volstrekt onredelijk dat bij sommige posters hier daar volledig aan voorbij gegaan wordt. Alsof de enige reden om geen of minder strikte maatregelen te willen hebben is om een goed feestje te kunnen vieren, schijt te hebben aan andere en wordt je als aso weggezet. Sorry maar daar bedank ik voor.
De avondklok is natuurlijk nu het eerste puntje op de agenda van een partij als waarheidcorona of hoe die gasten zichzelf noemen.
Die ruiken nu bloed en gaan tegen meer schenen aan schoppen.
Dus ik zie dat wel als een maas in de wet zoeken en zonder erbij stil te staan wat de gedachte van de wet is.

En ik ben het met je eens dat het medicijn dat we met z'n alle door onze strot gedouwd krijgen ook niet fijn is. Maar weet je wat ook voor een hele grote groep mensen niet fijn is; Covid-19
En als we nu kunnen zorgen dat de breedste schouders de zwaarste lasten kunnen dragen, dan moeten we dat doen. En gelukkig doet het overgrote deel dat ook.
Het zijn alleen die enkele die hun eigen belang voor dat van de groep plaatst die de last op de brede schouders zwaarder maakt waardoor ook die nu met knikkende knieën staat.
Als vroeger (of wellicht wel nu) tijdens de opleiding iemand in groepsverband niet meedeed, dan schopte je die er ook uit.
Of als een collega alleen maar de kantjes eraf loopt wordt die er ook uitgeschopt.
Helaas gaat dat in een samenleving niet.

Hoewel, dat hebben ze jaren geleden in Engeland gedaan en dat eiland heeft de pandemie geloof ik redelijk onder controle
JanHenk schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:27:
[...]

En geef de mensen eens ongelijk. Als jouw kroeg al bijna een jaar dicht is, hoe zou je dan praten op dit forum? Die druppel op de gloeiende plaat aan overheidssteun, interen op je reserves, terwijl het spaaroverschot van de normale burger daarentegen piekt. Hoe zo dan steeds dat beroep op het collectief en het wijzen naar mensen die serieuze moeite hebben om met financiële, mentale en fysieke problemen, juist als gevolg van de maatregelen om te gaan? Bekijk het eens van de andere kant? Dáár word ik dus echt moe van.
Je kan ze geen ongelijk vinden. We zitten in hetzelfde schuitje en we hebben er allemaal last van.
Persoonlijk en zakelijk heb ik er ook op meerdere fronten last van.
Maar dat betekend niet dat ik niet snap waarvoor we het doen en kan ik de discipline bij mezelf opbrengen om voor mezelf te kunnen zeggen dat ik m'n steentje bij draag.
Dat vind ik persoonlijk belangrijk, dat je aan het eind v/d dag jezelf in de spiegel kan kijken.
Een persoonlijke goede maat van me heeft een kroeg waar ik meerder maals per week over de vloer kwam en nu ook nog goed semi-dagelijks contact mee heb dus ik krijg best van dichtbij mee wat die meemaakt.
Maar dan (gelukkig) niet de druk van het mes dat boven z'n hoofd hangt. Iets waar hij 8 jaar hard voor gewerkt heeft om op te bouwen is in een jaar ongedaan en dat is natuurlijk ontzettend pijnlijk.

Probleem is natuurlijk ook dat de overheid in een situatie als deze niet kán winnen. Er zal altijd een groep zijn die het er niet mee eens zal zijn.
Echter zijn dit nu eenmaal de kaarten die we gedeeld hebben gekregen en daar moeten we het mee doen.

Wat natuurlijk ook een groot maatschappelijk probleem begint te worden, zoals ook hier duidelijk zichtbaar, is dat het de bevolking begint te verdelen. De ene groep doet zo zo'n stinkende best en raakt gefrustreerd dat de ander ehet voor hen aan het verpesten zijn. Waar die andere groep tegen de maatregelen strijdt en daarmee juist die maatregelen waar ze zo hard tegen zijn verlengen.
Met als resultaat dat iedereen de dupe is.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Emgeebee schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:28:
[...]
Het lijkt wel alsof er geen rationele afweging gemaakt wordt, enkel naar je gevoel luisteren "ik wil dit niet meer".
Wen er maar aan, want dit gaat nog veel sterker worden.

Mensen laten zich niet voor altijd in hun doen en laten beperken. Al helemaal niet als ze er persoonlijk weinig mee lijken te verliezen. Hoeveel mensen ken ik inmiddels wel niet die een weekje verkouden waren ervan en nu zoiets hebben van "ik ben er klaar mee".

En tsja, verantwoordelijkheid nemen waarvoor? Alsof dit virus onze schuld is? Het is simpelweg iets dat ons overkomt. Net zoals alle eerdere pandemieën waar vele doden bij vielen. Bleven we toen ook massaal thuis met z'n allen? Hadden we destijds ook lockdowns?

Vroeger hadden we een aantal grieppandemieën waarbij de lijken ook opgestapeld werden naast de ziekenhuizen, terwijl de maatschappij gewoon doorliep. Zoek maar eens de Hongkonggriep (1968) en de Aziatische griep (1957) op.

Bedrijven gingen destijds dicht omdat iedereen ziek was en niemand kon werken. Niet omdat we ons druk maakten om testuitslagen, terwijl de grote meerderheid van de mensen niet eens op apengapen ligt.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Flix20 Begrijp me niet verkeerd, ik sta niet op te banken te rellen o.i.d., persoonlijk hebben de maatregelen niet eens zo'n grote invloed op mij en ik hou me er ook best goed aan, al zeg ik het zelf.

Neemt niet weg dat ik de gekozen route niet meer begrijp en niet meer kan begrijpen. Intern voel ik steeds meer weerstand tot het punt dat ik me gewoon er helemaal niet meer aan wil gaan houden.

Het wordt ook steeds als een duivels dilemma gedeponeerd. Er wordt eigenlijk gesteld; als we ons nu niet aan de maatregelen houden, dat is het allemaal voor niets geweest (!!!)...

Ik durf dat te bestrijden. Al doende leert men. Bij een investeringsbeslissing kijk je ook alleen naar de toekomst en niet naar wat is geweest, dat zijn "sunk costs", die haal je niet meer terug. Zo denk ik ook over het heropenen van de maatschappij.

Probeer nu eens wat alternatieven. Wil je mondkapjes, stel op z'n minst de medische FFP2 mondkapjes verplicht. Deel gratis vitamine D tabletten uit. Baadt het niet, dan schaadt het niet. Schaal die verdomde zorg nu eens echt verder op, dat kan echt voor minder dan die 80 a 100 miljard die we nu al extra hebben uitgegeven aan coronasteun. Kom nu niet aan met argumenten dat er geen personeel is voor de zorg. We hebben teststraten kunnen openen, die testcapaciteit echt gigantisch opgeschaald, nu is er feitelijk een overcapaciteit. We kunnen het wel. Denken in onmogelijkheden heeft ons nooit verder gebracht.

Er wordt gewoon te krampachtig vastgehouden aan keuzes die in het verleden zijn gemaakt. We durven ze niet los te laten omdat het dan, psychologisch gezien, voor niets zou zijn geweest. En als klap op de voorpijl worden mensen die alternatieven voorstellen, ook nog terecht gewezen als hooligans en relschoppers. Dáár ga je in ieder geval niemand mee verder helpen.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
@JanHenk -> opschalen zorg. Geld ertegen aan gooien is leuk maar het is een personeelsprobleem. Dat moet je toch zo onder hand wel weten?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:07:
@JanHenk -> opschalen zorg. Geld ertegen aan gooien is leuk maar het is een personeelsprobleem. Dat moet je toch zo onder hand wel weten?
Tsja, als de arbeidsomstandigheden en het salaris bedroevend zijn in de zorg, krijg je ook geen mensen. Geld ertegen aan gooien kan wel degelijk helpen, als het bij het uitvoerende personeel terechtkomt en niet ergens in een hogere laag verdwijnt aan allerlei onzin.

Er is ook veel zorgpersoneel dat simpelweg stopt en iets anders gaat doen. En dat komt door de hoge werkdruk, veel te korte diensten (waardoor je bij weinig uren per week alsnog 4 tot 5 dagen moet komen opdraven wat lastig te combineren is met een gezin als moeder zijnde, wat veel zorgmedewerkers nou eenmaal zijn... die zijn vrouw en mama en willen een leuk bijbaantje voor een paar dagen per week en that's it) en ook het relatief lage salaris ten opzichte van de hoge verantwoordelijkheid.

Mensen gaan gewoon wat anders doen waar ze hun geld makkelijker kunnen verdienen.

Kortom, maak de baan aantrekkelijk en de mensen komen vanzelf.

Ga je alles uitknijpen... tsja, dan vertrekken ze en heb je een probleem. Met een beetje klappen voor de zorg kom je er niet iig :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Valandil
NoTimeRemains schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:38:
[...]

waarom moet de jeugd eigk binnen blijven? Dat heb ik nooit zo begrepen, je kan toch mooi op afstand je matties zien of begrijp ik t verkeerd?
Door alle maatregelen zie je gewoon dat de jeugd elkaar minder ziet.
De meeste zien elkaar op school. Als ik thuis kijk (2 pubers), zie ik ze echt steeds meer afstompen, vereenzamen en zijn een stuk minder vrolijk.

Vergeet niet dat veel jeugd (12 tot 18) zich sociaal en emotioneel ontwikkelt en hiermee hun eigen identiteit gaan ontdekken en vormen. Dit gebeurt door onderdeel te zijn van een sociale omgeving waarin je je kan spiegelen aan leeftijdsgenoten, gedrag aanleren en afleren etc.

Dit is met remote les dus compleet weggevallen. Je klasgenoten zijn een van de 25 vakjes op je laptopscherm. Pauzes doe je thuis, met paps en mams of alleen...

Dus online les lijkt in theorie handig, als je alleen kijkt naar aspect leren. Maar in werkelijkheid is het zeer, en dan ook zeer slecht voor de jeugd.

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 10:53
Valandil schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:25:
[...]

De meeste zien elkaar op school. Als ik thuis kijk (2 pubers), zie ik ze echt steeds meer afstompen, vereenzamen en zijn een stuk minder vrolijk.

Vergeet niet dat veel jeugd (12 tot 18) zich sociaal en emotioneel ontwikkelt en hiermee hun eigen identiteit gaan ontdekken en vormen. Dit gebeurt door onderdeel te zijn van een sociale omgeving waarin je je kan spiegelen aan leeftijdsgenoten, gedrag aanleren en afleren etc.

Dit is met remote les dus compleet weggevallen. Je klasgenoten zijn een van de 25 vakjes op je laptopscherm. Pauzes doe je thuis, met paps en mams of alleen...

Dus online les lijkt in theorie handig, als je alleen kijkt naar aspect leren. Maar in werkelijkheid is het zeer, en dan ook zeer slecht voor de jeugd.
Tja, maar het is alle ballen op corona. Iets anders bestaat niet. De gevolgschade komt over een paar jaar pas. Op de gebieden onderwijs, maar ook economisch met een recessie of volgend jaar met veel kanker patiënten die al terminaal zijn. De blik van de overheid is te nauw en men lijkt ook niet te durven verbreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
JanHenk schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:01:
@Flix20 Begrijp me niet verkeerd, ik sta niet op te banken te rellen o.i.d., persoonlijk hebben de maatregelen niet eens zo'n grote invloed op mij en ik hou me er ook best goed aan, al zeg ik het zelf.

Neemt niet weg dat ik de gekozen route niet meer begrijp en niet meer kan begrijpen. Intern voel ik steeds meer weerstand tot het punt dat ik me gewoon er helemaal niet meer aan wil gaan houden.
En dat dilemma wordt natuurlijk ook gevoerd doordat je mensen wél ziet klusteren e.d.
Dat is ook niet gek, dat is menselijk.

Net zoals dat het niet gek is dat het heel duidelijk is dat ze met de maatregelen ook zoekende zijn om iets te vinden wat nou wel werkt. Maar zolang die niet nageleefd worden kan je beleid voeren wat je wil, maar dat gaat het verschil niet makne.
Lethalis schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:21:
[...]

Tsja, als de arbeidsomstandigheden en het salaris bedroevend zijn in de zorg, krijg je ook geen mensen. Geld ertegen aan gooien kan wel degelijk helpen, als het bij het uitvoerende personeel terechtkomt en niet ergens in een hogere laag verdwijnt aan allerlei onzin.
Mijn ex was verpleegster met HBO papier en ik moet zeggen dat die helemaal niet zo slecht verdiende!
Die haalde eind v/d maand netto bijna meer binnen dan ik met met 10% minder uren dus dat er altijd zo geroepend wordt dat de zorg slecht verdiend kan ook wel iets genuanceerder. (Natuurlijk weet ik dat er zat zijn in de zorg zoals thuiszorgmedewerkers die inderdaad meer zouden mogen verdienen)
Maar dat is een andere beerput waar ik me liever niet in begeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Flix20 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:08:
[...]
Mijn ex was verpleegster met HBO papier en ik moet zeggen dat die helemaal niet zo slecht verdiende!
Alles is relatief.

En dat doet mijn vriendin ook een beetje pijn. Die heeft ook HBO gedaan, wijkverpleegkundige niveau 5, moest ook mensen reanimeren, heeft loodzware diensten gedraaid etc.

Vervolgens ziet ze hoe ik op mijn luie reet achter mijn computer aan het programmeren ben en ruim anderhalf keer zoveel verdien.

Needless to say is zij ook aan het oriënteren of ze niet beter les kan gaan geven of iets dergelijks. Waarom hard werken als het niet nodig is?

Nu is zij ook een beetje apart. Als ik problemen met een Linux machine heb, lost zij die ook op als ze vindt dat ik er te lang mee bezig ben. Ik heb al vaker tegen haar gezegd dat ze ook ertussen kan zitten met haar skills. Er zijn namelijk best wel wat IT bedrijven werkzaam in de zorg en zij zou makkelijk de switch kunnen maken.

Zij bezorgt op haar werk de IT afdeling ook de nodige hoofdpijn als iets niet werkt, al dan niet met mijn hulp op de achtergrond erbij :D "Het kan toch ook gewoon zo en zo, waarom doen jullie dit zo onhandig?" _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 11:35

GG85

.......

Ik begrijp het punt gewoon niet zo, het is toch heel simpel: we moeten met zijn allen zorgen dat de IC niet overloopt. Waarom? Omdat je dan na een autoongeluk doodleuk geweigerd wordt aan de deru of pech hebt als er nog 1 bed is en jij 35 bent en de andere kandidaat 34.

Hoe doen we dat? Door ons aan wat simpele regels te houden alleen blijkbaar lukt dat veel mensen niet en daarom worden al die regels steeds zwaarder en zwaarder en vervolgens gaan mensen hele epistels schrijven over of een mondkapje 20% werkt of 21% etc etc.

Hou toch op zeg, hou je aan de regels, zet de mondkapjes op, blijf zoveel mogelijk thuis en klaar. Tuurlijk is er op veel dingen wat aan te merken en kan het vaccineren vast beter/sneller maar we zijn hier allemaal slachtoffer van en niemand is een schuldige.

Even meer geld naar de zorg helpt niet want er zijn geen mensen met de juiste opleiding dus substancieel meer bedden krijg je niet binnen 4 jaar.
En ricicogroepen thuis laten blijven is ook onzin want die risicogroepen hebben ook kinderen, ouders die ze willen zien etc etc.

Stap uit die slachtofferrol en maak er wat van. Ja het zuigt momenteel en ik ben er helemaal klaar mee maar so what, alternatief is mensen maar kapot laten gaan. Nee dat wil je als beschaafd land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
GG85 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:51:

Stap uit die slachtofferrol en maak er wat van. Ja het zuigt momenteel en ik ben er helemaal klaar mee maar so what, alternatief is mensen maar kapot laten gaan. Nee dat wil je als beschaafd land.
Helemaal eens met wat je zegt. Maar er gaan nu ook mensen kapot, thuis. Dat maakt wat mij betreft de keuze ook lastig: gaan we - heel bot en kort door de bocht gezegd - witte dikke mannen boven de 60 'redden', of middelbare scholieren (die misschien niet dood gaan, maar wel schade oplopen en met veel meer zijn dan het aantal doden)?

Zelfde als de ICs vol stromen: dikke witte mannen of mensen die een auto-ongeluk hebben gehad?

God wat ben ik blij dat ik aan de zijlijn sta, want ik kan die afweging niet maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Miks op 16-02-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
GG85 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:51:

En ricicogroepen thuis laten blijven is ook onzin want die risicogroepen hebben ook kinderen, ouders die ze willen zien etc etc.
Kunnen ze nu ook niet. Sterker nog : iedereen niet. Genoeg mensen die niet tot de risicogroep horen. Laat die lekker vrij. Mensen die tot de risicogroep horen , blijf lekker binnen, kan de rest wel doorgaan met leven.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:05
Valandil schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:25:
[...]

Maar waarom spreken ze dan niet (om de beurt) met één vriend af? Of een in zijn eigen huis en één naar één vriend toe? Manman, als ze op die leeftijd al onflexibel vast zitten in wat er (nu even) niet kan, in plaats van dingen te bedenken die wel kunnen/mogen/passen bij de "adviezen".

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

codex

Geen OpenAI agent :)

Miks schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:49:
[...]

Helemaal eens met wat je zegt. Maar er gaan nu ook mensen kapot, thuis. Dat maakt wat mij betreft de keuze ook lastig: gaan we - heel bot en kort door de bocht gezegd - witte dikke mannen boven de 60 'redden', of middelbare scholieren (die misschien niet dood gaan, maar wel schade oplopen en met veel meer zijn dan het aantal doden)?

Zelfde als de ICs vol stromen: dikke witte mannen of mensen die een auto-ongeluk hebben gehad?

God wat ben ik blij dat ik aan de zijlijn sta, want ik kan die afweging niet maken.
Ik snap die witte niet helemaal, zwarte mensen worden onevenredig vaker ernstig ziek.

Huidskleur erbij benoemen vind ik wel opmerkelijk, misschien interpreteer ik het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miks
  • Laatst online: 10-01 17:56
@codex ja slaat nergens op. Is een ongepaste verwijzing naar de 'boze witte man'... lees er maar overheen, is beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
henkzelf schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:16:
[...]

Maar waarom spreken ze dan niet (om de beurt) met één vriend af? Of een in zijn eigen huis en één naar één vriend toe? Manman, als ze op die leeftijd al onflexibel vast zitten in wat er (nu even) niet kan, in plaats van dingen te bedenken die wel kunnen/mogen/passen bij de "adviezen".
Wij als volwassenen hebben makkelijk praten. Ga maar eens na over de impact van je ontwikkelen in groepsverband, schoolfeesten, schoolkamp, groepsdynamiek. 1 op 1 kan , maar is totaal niet hetzelfde.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vanavond was ik aan het klussen bij bekenden, dus ik dacht mooi wat later naar huis te kunnen dan 9 uur.
Krijg ik volgens mij rond 20:40 opeens push-berichten van nu.nl en nos dat de avondklok nog wel geldt.

wtf, dus snel naar huis racen. Ik was niet de enige _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Geen avondklok, wel een avondklok, zullen we gezien het weer ook maar meteen de zomertijd laten ingaan? Dan hebben we al het klok-gehannes weer gehad.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:01:
Geen avondklok, wel een avondklok, zullen we gezien het weer ook maar meteen de zomertijd laten ingaan? Dan hebben we al het klok-gehannes weer gehad.
Afschaffen die hap, dat willen ze ook met zomer-/wintertijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Dacht dat het een grapje was, dat Willem bij Op1 zou zitten en daarom een briefje had. Maar hij zit er dus echt 8)7

Willem Engel zegt dat hij zich op feiten baseert _O- _O-

[ Voor 21% gewijzigd door vuurtjih op 16-02-2021 22:56 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Wel niet wel avondklok.
Dan ga ik maar een rondje slalommen om de pilaren in de parkeergarage, iets aansteken waar je niet mee de weg op mag en me even hullen in kneiterharde Drum and Bass uit autospeakers.
Mis die nachtelijke ontspanningsritjes over verlaten snelwegen best wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
henkzelf schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:16:
[...]

Omdat de mens, zeker op die leeftijd, een groepsdier is? En dat 1 op 1 daar geen vervanging voor is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Woei! Slechts 6 meer uurtjes totdat ik weer vrij rond mag lopen!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Valandil schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:55:
[...]

Kunnen ze nu ook niet. Sterker nog : iedereen niet. Genoeg mensen die niet tot de risicogroep horen. Laat die lekker vrij. Mensen die tot de risicogroep horen , blijf lekker binnen, kan de rest wel doorgaan met leven.
En daar zit dus juist het gevaar. Mensen die zichzelf niet als risico groep beschouwen en zich daardoor onaantastbaar wanen.
Totdat je het virus wel ergens oploopt en dan toch niet zo onschendbaar blijkt te zijn.
Of nog erger, je thuis komt en je partner/kind/ouder wel net een onontdekte 'zwakte' heeft waar het virus zich lekker aan vast kan klampen en dan zijn de poppen aan het dansen.

De kans is klein, maar niet 0.0%. En als je het dan niet kan opbrengen om nu even de discipline op te brengen om je even 'gewoon' aan de regels te houden... hoef denk ik niet meer te herhalen welke term ik daaraan koppel.

Tevens kunnen ook jongere die niet direct in de risicogroep vallen flink ziek worden maar dat vergeten ook een hoop mensen.
Mijn vriendin in fysiotherapeute die nu bij haar in de praktijk het coronarevalidatie traject op zich heeft genomen en die schrikt zich nog dagelijks rot van de personen die ze moet behandelen en welke klachten ze (nog steeds) hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
42erik schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 01:37:
[...]

Omdat de mens, zeker op die leeftijd, een groepsdier is? En dat 1 op 1 daar geen vervanging voor is?
Nee, dat zeg ik ook niet maar beter proberen een alternatieve invulling te vinden dan vast blijven zitten mokken in wat er niet kan.
We moeten het allemaal zelf anders invullen, niet alleen de jongeren. Van de week schreef hier iemand dat hij inmiddels praatjes maakte met de postbode en die ook nu bij de voornaam kende.
Was geen jongere maar een thuiswerker en solo dacht ik.

Dat deed mij toen even denken aan de eerste drie maanden dat ik net met pensioen was (en mijn vrouw nog werkte). Na een drukke baan met 10 uur per dag van huis en gemiddeld twee vergaderingen per dag en tien 1 op 1 kontakten. Ik kon en kan nog steeds mezelf goed bezig houden maar toen merkte ik na drie weken dat ik ineens hele verhalen probeerde af te steken tegen de caissière van de Jumbo.
Ben dan maar snel naar een sportschool gegaan in het dorp met koffie erna.

En nu, doen we twee of drie dagwandelingen per week. In de buurt en zelf uitgezet, thermos en brood mee en soms coffee to go. Vanuit de achterdeur en straks misschien weer in een straal van 20 a 30 km.

Wandelen deden we uiteraard al maar nu nog fanatieker aangevuld met vogel en boom of bloem herkenning.

We missen veel (kinderen, kleinkinderen, vrienden, terrassen) maar we zitten niet stil!

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:45

bert pit

asdasd

Hier een link naar de site van Herstel-NL. Deze kennis organisatie heeft een plan waarmee Nederland weer geopend kan worden. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

De belangrijkste doelstellingen zijn:

- Kwetsbaren beter beschermen
- Veilige zones inrichten
- Per 1 maart Nederland weer open
- De zorg slimmer laten werken
- Meer vertrouwen in eigen keuzes van burgers en organisaties

https://herstel-nl.nl/

Kijk er ook eens naar, dit zijn geen wappies.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 11:17
Ik deel brain farts eigenlijk nooit maar ik ben benieuwd wat men vindt van het idee, het is een verschrikkelijk domme of geniale brain fart over hoe we de corona situatie op kunnen lossen: Corona events!

Corona events zijn eigenlijk gewoon evenementen waar een groep gezonde mensen (honderden of misschien wel zelfs duizenden) samen komen op een evenement en allemaal corona toegediend krijgen. Binnen 2 weken heeft iedereen antilichamen aangemaakt en is vervolgens resistent tegen het virus. De evenementen moeten natuurlijk totaal afgesloten zijn maar die kan je maken zoals je wilt; op een camping, een festival, een extra long LAN party, in een vakantie part, etc. De horeca/entertainment/vakantie branche kan mee doen met de evenementen en zo weer verder met hun business.

Pros:
Relatief veilig, gecontroleerd groep immuniteit opbouwen, kan heel leuk zijn, zwaar getroffen branches kunnen weer (voor een deel) aan de slag.

Cons:
logistiek gezien wel lastig maar niet onmogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
WilliamP schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:46:
Ik deel brain farts eigenlijk nooit maar ik ben benieuwd wat men vindt van het idee, het is een verschrikkelijk domme of geniale brain fart over hoe we de corona situatie op kunnen lossen: Corona events!

Corona events zijn eigenlijk gewoon evenementen waar een groep gezonde mensen (honderden of misschien wel zelfs duizenden) samen komen op een evenement en allemaal corona toegediend krijgen. Binnen 2 weken heeft iedereen antilichamen aangemaakt en is vervolgens resistent tegen het virus. De evenementen moeten natuurlijk totaal afgesloten zijn maar die kan je maken zoals je wilt; op een camping, een festival, een extra long LAN party, in een vakantie part, etc. De horeca/entertainment/vakantie branche kan mee doen met de evenementen en zo weer verder met hun business.

Pros:
Relatief veilig, gecontroleerd groep immuniteit opbouwen, kan heel leuk zijn, zwaar getroffen branches kunnen weer (voor een deel) aan de slag.

Cons:
Relatief veilig ten opzichte van wat? Russisch roulette?

Bij cons alleen maar logistiek "ongemak"? Dat is bijzaak naast (nog onbekende) mogelijke lichamelijke, chronische complicaties. Was het maar zo simpel.

De zorg is in ieder geval verzekerd van tientallen jaren werk met deze nieuwe patiëntencategorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:32

Pros:

Cons:
Wat een tof idee, soort bugchasing dus.

Wel opletten natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 11:17
Acid Vendetta schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:55:
[...]

Relatief veilig ten opzichte van wat? Russisch roulette?

Bij cons alleen maar logistiek "ongemak"? Dat is bijzaak naast (nog onbekende) mogelijke lichamelijke, chronische complicaties. Was het maar zo simpel.

De zorg is in ieder geval verzekerd van tientallen jaren werk met deze nieuwe patiëntencategorie.
Hangt van je gezondheid af denk ik. Mannen die 50+ zijn en een buikje hebben zouden dit niet moeten doen nee ;)
Tuurlijk behoud je de kans dat er iemand echt ziek raakt, daar kan je niet omheen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:02
bert pit schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:40:
Hier een link naar de site van Herstel-NL. Deze kennis organisatie heeft een plan waarmee Nederland weer geopend kan worden. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Als ik naar die voorstellen kijk kom ik tot de conclusie dat zij voorstellen om de hele groep kwetsbaren in quarantaine te zetten. Dat wordt leuk gebracht met ‘kwetsbaren beter beschermen’, maar is natuurlijk gewoon het opsluiten en buiten de maatschappij plaatsen van die kwetsbaren. In die zin dus al moreel ongewenst wat mij betreft. Op zijn best kun je het een ‘luxe gevangenis’ noemen.

Daarnaast onderschatten die voorstellen over hoeveel mensen het hier gaat. Het is lastig te achterhalen hoe groot die groep is, maar Gommers noemde een tijdje terug 4 miljoen. Dat zijn ouderen, maar ook jongeren met een onderliggende ziekte, de zogenaamde risicogroepen. Zeker de jongeren hebben vaak nog een gezin met kinderen. Wil je quarataine effectief maken dan moeten ook die gezinsleden in quarantaine. Voor de kinderen betekend dat bijvoorbeeld niet naar school, voor partners niet naar het werk en ook opgesloten. Maar ook voor verplegenden en verzorgenden van de oudere groep geld dat zij dan meemoeten in die quarantaine, samen met de gezinsleden die zij weer hebben.

Het zou mij niet verbazen als we het dan hebben over een groep van 6+ miljoen mensen die je buiten de maatschappij plaatst en voor wie alle maatregelen er gewoon blijven inhakken.

Wellicht zou het ‘opsluiten’ een optie kunnen zijn als we het zouden hebben over 10.000 mensen, maar de aantallen waar het in de realiteit over gaat zijn veel en veel groter. Wat mij betreft totaal onmogelijk maar ook totaal ongewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
bert pit schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:40:

Dat mensen hierin trappen.

Gare Wordpress-website met een verhaaltje dat iedereen wil horen, ongemakkelijke stockphotos van lachende mensen en incashen maar.

De gejatte foto's op de pagina met het plan voor Nederland zijn niet eens uit Nederland _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyYXBd4YHsQKWNEhE69go8-1Lu4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ucMu1tCerbA878HNW9sFPNNT.png?f=fotoalbum_large

Pak tenminste nog een plaatje waar de prijskaartjes in euro's zijn :') .

49K van de 250K al opgehaald, GoFundme dus die keren altijd uit, ook al halen ze het doel niet.

Zijn zeker geen wappies, ze spelen slim in op de sentimenten die er leven. Niemand die hiernaar gaat luisteren, net zoals al die eerdere initiatieven, petities en brandbrieven van 'professionals'(iedereen met een baan).

Er staat niet eens bij wat ze met het geld gaan doen. Maar kudo's voor deze hebberige boomers.

[ Voor 21% gewijzigd door BarôZZa op 17-02-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
henkzelf schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:06:
[...]

Nee, dat zeg ik ook niet maar beter proberen een alternatieve invulling te vinden dan vast blijven zitten mokken in wat er niet kan.
We moeten het allemaal zelf anders invullen, niet alleen de jongeren. Van de week schreef hier iemand dat hij inmiddels praatjes maakte met de postbode en die ook nu bij de voornaam kende.
Was geen jongere maar een thuiswerker en solo dacht ik.

Dat deed mij toen even denken aan de eerste drie maanden dat ik net met pensioen was (en mijn vrouw nog werkte). Na een drukke baan met 10 uur per dag van huis en gemiddeld twee vergaderingen per dag en tien 1 op 1 kontakten. Ik kon en kan nog steeds mezelf goed bezig houden maar toen merkte ik na drie weken dat ik ineens hele verhalen probeerde af te steken tegen de caissière van de Jumbo.
Ben dan maar snel naar een sportschool gegaan in het dorp met koffie erna.

En nu, doen we twee of drie dagwandelingen per week. In de buurt en zelf uitgezet, thermos en brood mee en soms coffee to go. Vanuit de achterdeur en straks misschien weer in een straal van 20 a 30 km.

Wandelen deden we uiteraard al maar nu nog fanatieker aangevuld met vogel en boom of bloem herkenning.

We missen veel (kinderen, kleinkinderen, vrienden, terrassen) maar we zitten niet stil!
Ok, allemaal ideeën, maar geen enkele die het gemis van "de groep" oplost voor een jongere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Het idee is dat "de jongere" zich niet focust op iets dat nu niet kan (de groep) maar op iets dat nu wel kan en dat hij/zij ook leuk vindt en dus zelf moet verzinnen want ik weet niet wat hij/zij leuk vindt.
Een stukje flexibiliteit waar ze hun resterende leven nog veel plezier van kunnen hebben, dus nu vast maar oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
42erik schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:17:
[...]

Ok, allemaal ideeën, maar geen enkele die het gemis van "de groep" oplost voor een jongere...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:34

franssie

Save the albatross

<>
Vroeger werd dat wel eens gedaan bij een ziekte die voor jonge kinderen wel vervelend was maar niet zo dodelijk. Het idee was dan dat als ze ouder waren de ziekte niet meer konden krijgen, want bij ouderen (12+ jaar oid) konden de gevolgen wel ernstig zijn (hodere kans op overlijden, onvruchtbaar worden etc). Was de Bof of Mazelen, kan ik niet terugvinden. Maar daar zijn nu ook vaccins voor.
Maar je gedachte is dus niet helemaal wereldvreemd in mijn ogen. Al moet je dan accepteren dat er toch bij een significant deel blijvende schade of sterfte zal optreden, ook in de jonge vitale groep.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 18-02-2021 16:23 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 12:07

Sorcerer8472

Mens sana?

ShellGhost schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:35:
https://nos.nl/artikel/23...epelingen-na-2-maart.html

Rutte ziet weinig ruimte voor versoepelingen na 2 maart.

Met andere woorden: we zitten nog zeker tot de lente vast aan de avondklok.
Sowieso denk ik dat het "underpromise, overdeliver" is bij Rutte. Wie weet kan de VVD dan toch nog ineens de avondklok opheffen vlak voor de verkiezingen ;)

Hoe dan ook, ik liep vandaag weer eens een rondje door de stad, om nu een nieuw type superspreader-event tegen te komen: ouders die in zeer grote getalen wachten voor de basisschool. Echt niet normaal joh. Geen afstand, vrijwel geen mondkapjes. En in de rest van de stad ook groepen jongeren én volwassenen van tot wel 6 man die samen lopen. Da's dus niet de bedoeling met de huidige maatregelen.

Schiet mij maar lek. Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die zich nog aan de maatregelen houdt 8)7

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 20:45
Ah. Weinig versoepelingen na 2 maart.

Well, I’m done. Dit kan zo echt niet meer. “We doen het samen”. My ass.

Ik kan op het moment niet meer bijverdienen waar ik als student zijnde gewoon afhankelijk van ben. Al sinds december niet. Extra bijlenen bij DUO? Dacht het niet. Inmiddels staat de winkel waar ik mijn bijbaan heb ook op omvallen. Maar “we doen het samen”.
Klinkt best egoïstisch dat ik alleen aan mijzelf denk? Klopt. Want voor de coronatijd dacht ook iedereen alleen maar aan zichzelf. Staat de Nederlander ook om bekend.

Het is echt genoeg geweest. Mijn stem gaat inmiddels naar een partij die meteen alles opheft. Maakt me geen fuck uit wat voor partij dit is, zolang deze bogus maar stopt. Mijn geduld en begrip voor de hele situatie is weg. Komt niet door het virus zelf, complottheorieën of een groepering als viruswaanzin of hoe ze nu ook mogen heten maar door onze MP en de politiek die net doen of ze ons allemaal willen behoeden en beschermen maar tegelijkertijd een groot deel naar de vernieling helpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
mcgloud schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:03:
Ah. Weinig versoepelingen na 2 maart.

Well, I’m done. Dit kan zo echt niet meer. “We doen het samen”. My ass.

Ik kan op het moment niet meer bijverdienen waar ik als student zijnde gewoon afhankelijk van ben. Al sinds december niet. Extra bijlenen bij DUO? Dacht het niet. Inmiddels staat de winkel waar ik mijn bijbaan heb ook op omvallen. Maar “we doen het samen”.
Klinkt best egoïstisch dat ik alleen aan mijzelf denk? Klopt. Want voor de coronatijd dacht ook iedereen alleen maar aan zichzelf. Staat de Nederlander ook om bekend.

Het is echt genoeg geweest. Mijn stem gaat inmiddels naar een partij die meteen alles opheft. Maakt me geen fuck uit wat voor partij dit is, zolang deze bogus maar stopt. Mijn geduld en begrip voor de hele situatie is weg. Komt niet door het virus zelf, complottheorieën of een groepering als viruswaanzin of hoe ze nu ook mogen heten maar door onze MP en de politiek die net doen of ze ons allemaal willen behoeden en beschermen maar tegelijkertijd een groot deel naar de vernieling helpen.
Ik begin het harstikke begrijpelijk te vinden hoor. Ik denk dat iedereen zich wil beperken voor the greater good, maar na een jaar is het op een gegeven moment klaar. Groot gelijk hebben degenen die op een gegeven moment voor zichzelf gaan kiezen. Niet omdat ze schijt hebben en iedereen kan stikken, al zitten er zat mensen tussen die ook zo denken, maar omdat het onderhand nodig geacht wordt. Constant op je kamer zitten, niet naar school mogen, niet eens normale activiteiten kunnen ondernemen (of vinden we het normaal dat je met maximaal één ander op anderhalve meter maar je ding moet doen) en als extraatje niet eens naar buiten mogen na negen uur. En je krijgt er niks voor terug, niks. 'Volhouden', zeggen we al sinds maart. Begint een drogreden te worden. 'Even' is geen jaar, ook geen anderhalf jaar en ook geen twee jaar.

Zelf gaat het niet verder dan een grote bek op een forum. Ik woon thuis en heb natuurlijk verantwoordelijkheid te nemen richting mijn ouders. Al begrijpen ze wel steeds meer waarom mensen om het bovenstaande het toch (meer) op een loopje gaan nemen.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Sorcerer8472 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:41:
[...]

Sowieso denk ik dat het "underpromise, overdeliver" is bij Rutte. Wie weet kan de VVD dan toch nog ineens de avondklok opheffen vlak voor de verkiezingen ;)

Hoe dan ook, ik liep vandaag weer eens een rondje door de stad, om nu een nieuw type superspreader-event tegen te komen: ouders die in zeer grote getalen wachten voor de basisschool. Echt niet normaal joh. Geen afstand, vrijwel geen mondkapjes. En in de rest van de stad ook groepen jongeren én volwassenen van tot wel 6 man die samen lopen. Da's dus niet de bedoeling met de huidige maatregelen.

Schiet mij maar lek. Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die zich nog aan de maatregelen houdt 8)7
Ja, je moet 8.15 aanwezig zijn, want je kind moet zelf naar binnen en je kunt dus niet helpen met jas/tas/schoenen. Vervolgens gooit school pas de deur om 8.25 open. Je kunt ook niet weglopen, want je laat je kind niet alleen. Lekker handig van de school 7(8)7

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Avondklok was eerst alleen maar voor een korte periode, toen een verlenging. En er zullen nog meer verlengingen komen zo te merken. Vooral na het debat van vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tt4UWavBfYQHYpBB_obLszO1pUM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/36fcFeg8vwIWJdLNGM2OiTV8.jpg?f=user_large

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 20:49
Een brainfart die vorig jaar ook wat geopperd door Dr. Helmut Marko van Red Bull Racing.
Die zat op zijn (Oostenrijkse) TV zender te opperen om de Red Bull atleten in zo'n "Corona-kamp" te gooien :)

• Agent47
  • Laatst online: 10:33

Agent47

I always close my contracts.

Ga ik me wel vragen hoe ze dat gaan naleven als je na 21:00 ook niet meer in je tuin mag zitten.

Denk even in de stem en scenario van Herman Vinkers:

“ Ja politie hallo?
“ Ja ik wou maar ff zeggen.... D’r zit er 1 in de tuin, ik denk ik bel Maar ff”

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Agent47
  • Laatst online: 10:33

Agent47

I always close my contracts.

Vakantie van 2020 doorgezet naar juni 2021, hadden in januari 2020 geboekt. Met veel en moeite kunnen verschuiven naar juni 2021. Ik heb gebeld. Moest €30 bij lappen totaal en was ik er vanaf ( annulering )

Dat vakantie geld gaat lekker naar de spaar rekening. Boek wel als ik m’n vaccin heb:)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nu we het toch over ouderen hebben, Roel Maaldering heeft een leuke voxpop gemaakt over de solidariteit van ouderen met jongeren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ryur schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:15:
[...]

Een brainfart die vorig jaar ook wat geopperd door Dr. Helmut Marko van Red Bull Racing.
Die zat op zijn (Oostenrijkse) TV zender te opperen om de Red Bull atleten in zo'n "Corona-kamp" te gooien :)
Onverantwoord risico, zelfs met topfitte coureurs.
Stel dat bv Max nou net iets onbekends heeft waardoor hij er op zou sneuvelen of blijvend letsel overhoud, dan ben je wel de verantwoordelijke.
Dat soort dingen mag je lekker voor jezelf bepalen maar niet voor anderen, zelf zit hij meer in de risicogroep dus vraag me af waarom hij dat dan niet als voorbeeld gedaan heeft.

Zo'n Marco zit daar voor het team, coureurs zijn inwisselbaar, zo dacht Bernie er ook over destijds, sneuvelt er eentje dan komt er vanzelf weer een nieuwe rijder maar het team/de sport moet blijven bestaan.

Dat soort gedachtes om te spelen met andermans gezondheid doen mij erg aan zo'n DDR of Russische dopingarts denken, die kant moet je niet op willen.
Sommige coureurs besmetten zichzelf wel, daar heb je echt geen Dr. bij nodig, zonnig chillen tijdens een luxe vakantie in de Emiraten is genoeg.

Las laatst ergens dat Dubai een mooie gateway into Europe is voor onder andere de Zuid Afrikaanse variant.
De halve wereld vliegt via Dubai of komt daar samen, een van de weinige plekken op aarde waar je afgelopen jaar nog gewoon vakantie kon vieren.
Vervolgens land je op Schiphol en krijg je een paar dringende adviezen mee die allemaal geen consequentie hebben wanneer je je daar niet aan houdt.
Wanneer je dan eenmaal thuis om 21.05 de post uit je brievenbus gaat halen loop je wel grote kans om fanatieke handhavers tegen te komen die maar al te graag bekeuringen uitdelen, nee dat schiet lekker op.

Handhaven doen we hier pas na 21.00. Een schoolplein met wegbreng ouders net zo vaak op de bon slingeren totdat ze wel afstand houden is blijkbaar veel te ingewikkeld |:(

Ondertussen stijgen de cijfers weer nadat de scholen zijn geopend en iedereen moet maar beven voor de Britse mutant van het Chinese virus. Je zou toch van 2 schoolmeesters mogen verwachten dat zij wel doorhebben hoeveel 1 + 1 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mijn jongste van 6 heeft vanmorgen een test gedaan. Wel een sneltest gelukkig dus hoop ergens vandaag de uitslag te krijgen. Vervelend dat het niet via digid kan en ik moet wachten op een callcenter medewerker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 14:59
Was op bezoek bij 70+ers en die hoopten in oktober al weer op vakantie naar de Verenigde Staten te kunnen 'Dit jaar?' vroeg ik nog en ze waren echt zo positief. Het wrange is eigenlijk dat mensen in de 70+ doelgroep wellicht eerder bepaalde vrijheden -zoals de mogelijkheid om te reizen naar het buitenland- terug hebben dan jongeren vanwege het feit dat zij in de regel eerder aan de beurt zijn voor vaccinatie terwijl de hele lockdown meer voor hen dan voor jongeren wordt volgehouden en 70+ers ook nog eens veel minder economische schade lijden (zijn al met pensioen, hebben vaak hun huis al afbetaald, vermaken zich meer met TV e.d. want niet meer zo fit etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
prOnorama2 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:42:
Was op bezoek bij 70+ers en die hoopten in oktober al weer op vakantie naar de Verenigde Staten te kunnen 'Dit jaar?' vroeg ik nog en ze waren echt zo positief. Het wrange is eigenlijk dat mensen in de 70+ doelgroep wellicht eerder bepaalde vrijheden -zoals de mogelijkheid om te reizen naar het buitenland- terug hebben dan jongeren vanwege het feit dat zij in de regel eerder aan de beurt zijn voor vaccinatie terwijl de hele lockdown meer voor hen dan voor jongeren wordt volgehouden en 70+ers ook nog eens veel minder economische schade lijden (zijn al met pensioen, hebben vaak hun huis al afbetaald, vermaken zich meer met TV e.d. want niet meer zo fit etc.).
Ach ja, ze hebben ook grotere kans om te overlijden en hebben minder jaren te leven dan de jongeren. Ik zou niet met ze willen ruilen.

Zowel de jongeren als de ouderen worden zwaar geraakt, dus het is altijd wat wrang om die tegenover elkaar te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codex
  • Nu online

codex

Om die reden betwijfel ik of het vaccinatiebeleid wel klopt. Je wil het virus meteen platslaan o.a. om resistentie te voorkomen. Daarnaast is de psychologische belasting om de door jou genoemde redenen groter bij andere groepen dan de risicogroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:02
codex schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:17:
[...]

Om die reden betwijfel ik of het vaccinatiebeleid wel klopt. Je wil het virus meteen platslaan o.a. om resistentie te voorkomen. Daarnaast is de psychologische belasting om de door jou genoemde redenen groter bij andere groepen dan de risicogroep.
De risicogroep bestaat ook uit veel jongere mensen met onderliggende medische problemen en hun families. Dat gaat niet om tientallen mensen maar om honderdduizenden. Ben overigens nog wel steeds op zoek naar preciese informatie over die aantallen. Je ziet hier in de topics dat er vooral naar ouderen wordt gewezen als het om de risicogroep gaat, maar dat is dus absoluut niet juist en levert een vertekend beeld op.

En daarnaast is mijn zwager van 70+ een enorm actief persoon die het liefst gaat fietsen, wandelen en outdoor activiteiten. De gemiddelde 70-jarige van nu is een heel ander persoon dan de 70 jarige van 30 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Was op bezoek bij 70+ers en die hoopten in oktober al weer op vakantie naar de Verenigde Staten te kunnen 'Dit jaar?' vroeg ik nog en ze waren echt zo positief.
Zo gek is de gedachte niet hoor. Tuurlijk, er kan van alles misgaan waardoor het toch niet lukt, maar in principe is iedereen in Nederland gevaccineerd ergens in Q3. Dat zal voor de Verenigde Staten niet veel anders zijn. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

net even buiten wielrennen ( braaf met zijn 2en), grotendeels rustige route ruim uit de buurt van de geijkte wandel locaties. Evengoed aardig wat wandelaars en fietsers, helemaal prima.

Op een pleisterplaats wat normaal groot terras is heel de weg geblokkeerd met mensen in motorpakken en met een coffee to go in de handen. Gooi dan alsjeblieft die terrassen open en regel het gecontroleerd ( en ja die mensen kunnen ook gewoon een thermoskan in hun rugzak doen en elders koffie drinken,maar blijkbaar willen veel mensen dat niet).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:30
Heerlijk hoor, gisteravond lekker uit eten geweest en daarna na de bioscoop..

Oh wacht, ik woon welliswaar in een regio 'zorgelijk' maar dat maakt geen reet meer uit.. :')
Stop toch met die kleurtjes en onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
eamelink schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:03:
[...]
Zo gek is de gedachte niet hoor. Tuurlijk, er kan van alles misgaan waardoor het toch niet lukt, maar in principe is iedereen in Nederland gevaccineerd ergens in Q3. Dat zal voor de Verenigde Staten niet veel anders zijn. :)
En jij denkt dat iedereen dat vaccin ook gaat nemen?

Ik voorzie eerlijk gezegd de nodige drama's, waarbij gevaccineerden het de ongevaccineerden kwalijk gaan nemen als dingen niet mogen / kunnen.

Het wordt een spannend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Lethalis schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:27:
[...]

<>
Ik voorzie eerlijk gezegd de nodige drama's, waarbij gevaccineerden het de ongevaccineerden kwalijk gaan nemen als dingen niet mogen / kunnen.
<>
Dat gebeurt nu ook al met de andere vaccins, met name bij schoolgaande kinderen. Daar werd en word de druk ook steeds groter om die uit te sluiten van kinderopvang etc.

Mijn principiële kant is er tegen, mijn pragmatische kant ziet helaas geen andere optie meer. We moeten op een overzienbare tijd toch weer iets kunnen gaan ondernemen (figuurlijk als in sporten en ontspannen maar ook letterlijk winkels openen, terassen etc).

Belangrijkste is in mijn ogen met name om ook de arme landen toegang tot heel veel vaccins te geven om mutaties aldaar te voorkomen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 11:57

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Agent47 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:34:
Ga ik me wel vragen hoe ze dat gaan naleven als je na 21:00 ook niet meer in je tuin mag zitten.

Denk even in de stem en scenario van Herman Vinkers:

“ Ja politie hallo?
“ Ja ik wou maar ff zeggen.... D’r zit er 1 in de tuin, ik denk ik bel Maar ff”
Niet in je eigen mogen zitten? :D
Succes, no way dat dat geaccepteerd.gaat worden :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Shadow_Agent schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:52:
[...]

Niet in je eigen mogen zitten? :D
Succes, no way dat dat geaccepteerd.gaat worden :')
In het andere topic is dat al ontkracht. Probleem was de in de maatregel de term open lucht werd gebruikt, maar dat is geen expliciet wettelijke term. Dat is aangepast met de uitzondering van eigen grond, wagen en boot.

Dus ja het mag gewoon.

edit de betreffende post met de links naar het amendement DutchCommando in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5"

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 20-02-2021 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Nu online

codex

Philpend schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:30:
[...]

De risicogroep bestaat ook uit veel jongere mensen met onderliggende medische problemen en hun families. Dat gaat niet om tientallen mensen maar om honderdduizenden. Ben overigens nog wel steeds op zoek naar preciese informatie over die aantallen. Je ziet hier in de topics dat er vooral naar ouderen wordt gewezen als het om de risicogroep gaat, maar dat is dus absoluut niet juist en levert een vertekend beeld op.

En daarnaast is mijn zwager van 70+ een enorm actief persoon die het liefst gaat fietsen, wandelen en outdoor activiteiten. De gemiddelde 70-jarige van nu is een heel ander persoon dan de 70 jarige van 30 jaar geleden.
Ik heb al een begrafenis gehad van iemand van 71 die fit was als een hoentje, het risico is wel substantieel groter bij hogere leeftijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Uiteindelijk 5 uur nadat zoontje getest is de uitslag negatief gelukkig. Ik had het echt heel slecht getrokken met twee kinderen thuis in quarantaine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 11:57

Shadow_Agent

TrailBlazer schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:58:
Uiteindelijk 5 uur nadat zoontje getest is de uitslag negatief gelukkig. Ik had het echt heel slecht getrokken met twee kinderen thuis in quarantaine.
Hoe oud is je zoontje en hoe heeft hij het ervaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik denk dat dusdanig veel mensen gevaccineerd willen worden dat het aantal dat het niet wil geen probleem vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Voor een vorm van groepsimmuniteit ga je minimaal een 70 procent vaccinatiegraad nodig hebben. Nu stijgt de vaccinatiegraad van het normale vaccinatieprogramma al jaren en zitten we daar op 92 procent, maar groepsimmuniteit is naast het percentage ingeënten ook sterk afhankelijk van de werkzaamheid van het vaccin. Ik vermoed dat we er wel komen, maar er zit nog wat onzekerheid in.

Daarnaast, we hoeven het aantal besmettingen niet naar nul te krijgen, het aantal bezette IC-bedden moet naar (bijna) nul.

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 20-02-2021 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:32
pagani schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:42:
Voor een vorm van groepsimmuniteit ga je minimaal een 70 procent vaccinatiegraad nodig hebben. Nu stijgt de vaccinatiegraad van het normale vaccinatieprogramma al jaren en zitten we daar op 92 procent, maar groepsimmuniteit is naast het percentage ingeënten ook sterk afhankelijk van de werkzaamheid van het vaccin. Ik vermoed dat we er wel komen, maar er zit nog wat onzekerheid in.

Daarnaast, we hoeven het aantal besmettingen niet naar nul te krijgen, het aantal bezette IC-bedden moet naar (bijna) nul.
Je vergeet natuurlijke immuniteit. Als de vaccinatiegraad hoog genoeg is bij de risicogroepen dan is het probleem eigenlijk ook grotendeels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
TrailBlazer schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:58:
Ik zat met 1 kind in quarantaine vorig jaar... was idd niet bepaald eenvoudig. Van thuiswerken kwam iig niets meer destijds. Heb toen 's avonds nadat mijn dochter in bed lag maar mailtjes beantwoord en dingen uitgezocht totdat mijn eigen ogen dichtvielen.

En mijn vrouw die ik tot diep in de nacht hoorde hoesten.

Ach ja. Ik ben niet ziek geworden zelf, maar heb ook geen antistoffen. Geen idee wat ik ervan moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
eamelink schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:29:
[...]
Ik denk dat dusdanig veel mensen gevaccineerd willen worden dat het aantal dat het niet wil geen probleem vormt.
Ik vind dat tamelijk optimistisch, maar als het daadwerkelijk zo is zou het voor beide groepen positief zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Shadow_Agent schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Net 6 jaar oud en even vervelend maar geen drama oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Mr.Joker schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:19:
[...]

Je vergeet natuurlijke immuniteit. Als de vaccinatiegraad hoog genoeg is bij de risicogroepen dan is het probleem eigenlijk ook grotendeels opgelost.
Het enige lastige daarbij is dat voor dé risicogroep die de IC momenteel bezet houdt (dikke mannen van 50-70) de vaccinatiegraad nu nog akelig dicht bij de 0 procent zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

pagani schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 23:17:
[...]

Het enige lastige daarbij is dat voor dé risicogroep die de IC momenteel bezet houdt (dikke mannen van 50-70) de vaccinatiegraad nu nog akelig dicht bij de 0 procent zit.
En 'dik' was dacht ik dan een BMI van rond de 40 toch?
Zou helpen om die te vaccineren maar begreep eerder van een arts op BNR (radio) dat dat niet geregistreerd wordt/is dus ze niet aan te schrijven zijn voor een uitnodiging.
Maar een radio campagne zou dat kunnen verhelpen - als dat de IC ontlast, wellicht een idee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

henkzelf schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:37:
Het idee is dat "de jongere" zich niet focust op iets dat nu niet kan (de groep) maar op iets dat nu wel kan en dat hij/zij ook leuk vindt en dus zelf moet verzinnen want ik weet niet wat hij/zij leuk vindt.
Een stukje flexibiliteit waar ze hun resterende leven nog veel plezier van kunnen hebben, dus nu vast maar oefenen.
Ah, fantastisch. Wat een ongelooflijk gebrek aan inlevingsvermogen. Het punt is nu juist dat (nieuw) sociaal contact (in groepsverband) onmisbaar is voor de leeftijdscategorie tot ongeveer 25. Het ontwikkelen van jezelf, je eigen wereldbeeld en het spiegelen aan anderen zijn noodzakelijk dan. Heel fijn dat de oudere garde die zichzelf al gevonden heeft met de waardevolle tips als 'verzin wat leuks' en 'word flexibel' komt. :O

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:32
pagani schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 23:17:
[...]

Dat wordt denk ik onderschat. Niet elke man met overgewicht tussen de 50-70 beland op de IC.

Ken een paar mensen in de risicogroep die niet in het ziekenhuis zijn geëindigd. (En ook 1 die niet in de risicogroep viel maar door complicaties wel in het ziekenhuis lag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Gebaseerd op de cijfers op de IC ( https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf 3979 vs. 1599) zou je alleen nog maar mannen moeten vaccineren, nog voordat je naar BMI kijkt.

Maar dat zal nooit gebeuren, wat de cijfers ook zijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

IJzerlijm schreef op zondag 21 februari 2021 @ 07:41:
Gebaseerd op de cijfers op de IC ( https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf 3979 vs. 1599) zou je alleen nog maar mannen moeten vaccineren, nog voordat je naar BMI kijkt.

Maar dat zal nooit gebeuren, wat de cijfers ook zijn.
Strikt genomen heb je helemaal gelijk. Echter is het percentage mensen dat op de IC eindigt zo laag dat de volgorde amper uitmaakt. Globaal van oud naar jong is logisch, maar je hebt een ~70 procent vaccinatiegraad nodig voordat de resultaten echt zichtbaar worden. Wat dat betreft is de kritiek op de strategie in realiteit meer een storm in een glas water dan iedereen zich gemiddeld genomen beseft. Onze grote vrienden in het noorden die prikken wat er te prikken valt gaan geen dag eerder uit de ellende zijn dan wij, daar spelen andere factoren een veel grotere rol in.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nu we weten dat BMI een risicofactor is , waarom wordt er dan niet actiever opgeroepen om daar wat aan te doen ? in 12 maanden kun je een aardig eind komen. Ook een vorm van preventie, maar dan een om de impact van besmettingen te verkleinen
Of is dit te kwetsend voor het deel dat een hoog bmi heeft door andere factoren dan levensstijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:55:
nu we weten dat BMI een risicofactor is , waarom wordt er dan niet actiever opgeroepen om daar wat aan te doen ? in 12 maanden kun je een aardig eind komen. Ook een vorm van preventie, maar dan een om de impact van besmettingen te verkleinen
Of is dit te kwetsend voor het deel dat een hoog bmi heeft door andere factoren dan levensstijl?
Dat wordt nergens bijgehouden, dan pik je alleen de extreme gevallen er uit die al door die hoge BMI een onderliggend lijden hebben.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Het wordt een spannend jaar.
Lijkt me ook volledig op zijn plaats... als maatregelen langer duren door een stel *mensen* die vaccinatie weigeren, dan vind ik het volledig gerechtvaardigd om boos op hun te worden.

[ Voor 1% gewijzigd door ZieMaar! op 21-02-2021 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Lijkt me ook volledig op zijn plaats... als maatregelen langer duren door een stel die vaccinatie weigeren, dan vind ik het volledig gerechtvaardigd om boos op hun te worden.
Je realiseert je hopelijk ook dat de ongevaccineerden niet alleen mensen zijn die vaccinaties weigeren? Maar ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, dan wel gewoonweg nog niet aan de beurt geweest zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door ZieMaar! op 21-02-2021 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:55:
De schade die overgewicht veroorzaakt los je niet op in 12 maanden. Het is meer iets voor de lange termijn.

Daarnaast kun je beter naar de oorzaken ervan kijken (grote hoeveelheid suiker die iedereen naar binnen werkt etc).

En de grootste risicofactor doe je niks aan (hoge leeftijd).

PS
Heb zelf geen overgewicht, maar ben wel verslaafd aan suiker heb ik gemerkt. Zodra ik het afbouw, word ik stront chagrijnig en wil ik het per se hebben. Eigenlijk best eng hoe verslavend het is.

[ Voor 24% gewijzigd door Lethalis op 21-02-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:57:
[...]

Dat wordt nergens bijgehouden, dan pik je alleen de extreme gevallen er uit die al door die hoge BMI een onderliggend lijden hebben.
ging mij niet om voorrang bij prikken ( tenminste volgens mij vat je het zo op ), maar een algehele campagne om een wat gezondere leefstijl te promoten en dat ook te relateren aan corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:29:
[...]

Je realiseert je hopelijk ook dat de ongevaccineerden niet alleen mensen zijn die vaccinaties weigeren? Maar ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, dan wel gewoonweg nog niet aan de beurt geweest zijn?
Ik zeg toch ook letterlijk "*mensen* die weigeren"....?

[ Voor 2% gewijzigd door ZieMaar! op 21-02-2021 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:02:
[...]

Ik zeg toch ook letterlijk "mensen die weigeren"....?
En hoe wil je dat gaan natrekken? Krijgen we naast een status "Gevaccineerd" en een "Niet gevaccineerd" ook een "Vaccinatie geweigerd"?

[ Voor 1% gewijzigd door ZieMaar! op 21-02-2021 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:03:
[...]

En hoe wil je dat gaan natrekken? Krijgen we naast een status "Gevaccineerd" en een "Niet gevaccineerd" ook een "Vaccinatie geweigerd"?
Natrekken? Waar heb je het over? Wat wil je waar natrekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:03:
[...]
Mja ik ben dus bang dat we zoiets krijgen als in Israël.

Een groen paspoort dat geldig is voor 6 maanden. Dit kun je krijgen als je volledig gevaccineerd bent, of recentelijk het virus hebt doorgemaakt (positieve test).

Ook kun je met dit paspoort de uitzonderingen afvangen, door het vervolgens ook te verlenen aan mensen die het vaccin niet mogen nemen, omdat ze bijvoorbeeld een verzwakt immuunsysteem hebben, hoogzwanger zijn, of ernstige allergieën, enzovoorts.

Aan de andere kant is er dan ook minder reden om "boos te zijn op" ongevaccineerden, omdat maatregelen voor gevaccineerden dan niet langer hoeven te duren.

Ik vind het verder een dystopie waar ik liever geen deel van uitmaak, maar ik ben dus bang dat er geen uitweg meer is en dat vrije keuze over wat er met jouw lichaam gebeurt bij deze beëindigd is. Dit gaat verder dan alleen wel of niet vaccineren, want je kan bijvoorbeeld ook niet zelf kiezen welk vaccin je neemt.

Stel dat ik geen proefkonijn voor mRNA vaccins wil zijn, maar op zich wel bereid ben om een vaccin op basis van een adenovirus te nemen, dan kan dat een lastig iets worden. Nu lijkt het er vooralsnog op dat het sowieso op zoiets (Oxford?) uit zal draaien voor mij, maar wat brengt de toekomst?

Misschien willen ze ons over 6 maanden voor een nieuwe variant versneld vaccineren en is dat ineens wel allemaal mRNA. Misschien zelfs wel met weer nieuwe technieken (self-amplifying etc).

En zo kun je door blijven gaan. Dan haak ik toch ergens af om vervolgens niet meer welkom te zijn in de maatschappij waar ik 40 jaar aan heb bijgedragen door hard te werken.

Tsja.

Ik hoop eerlijk gezegd dat het uiteindelijk allemaal niet in zo'n vaart loopt en overwaait. Een pandemie eindigt ook ergens weer een keer en dan zal de mensheid zich hopelijk weer bezighouden met andere dingen en niet om een vaccinpaspoort blijven vragen als je een gebouw binnen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Lethalis schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:24:
[...]

Mja ik ben dus bang dat we zoiets krijgen als in Israël.

Een groen paspoort dat geldig is voor 6 maanden. Dit kun je krijgen als je volledig gevaccineerd bent, of recentelijk het virus hebt doorgemaakt (positieve test).

Ook kun je met dit paspoort de uitzonderingen afvangen, door het vervolgens ook te verlenen aan mensen die het vaccin niet mogen nemen, omdat ze bijvoorbeeld een verzwakt immuunsysteem hebben, hoogzwanger zijn, of ernstige allergieën, enzovoorts.

Aan de andere kant is er dan ook minder reden om "boos te zijn op" ongevaccineerden, omdat maatregelen voor gevaccineerden dan niet langer hoeven te duren.

Ik vind het verder een dystopie waar ik liever geen deel van uitmaak, maar ik ben dus bang dat er geen uitweg meer is en dat vrije keuze over wat er met jouw lichaam gebeurt bij deze beëindigd is. Dit gaat verder dan alleen wel of niet vaccineren, want je kan bijvoorbeeld ook niet zelf kiezen welk vaccin je neemt.

Stel dat ik geen proefkonijn voor mRNA vaccins wil zijn, maar op zich wel bereid ben om een vaccin op basis van een adenovirus te nemen, dan kan dat een lastig iets worden. Nu lijkt het er vooralsnog op dat het sowieso op zoiets (Oxford?) uit zal draaien voor mij, maar wat brengt de toekomst?

Misschien willen ze ons over 6 maanden voor een nieuwe variant versneld vaccineren en is dat ineens wel allemaal mRNA. Misschien zelfs wel met weer nieuwe technieken (self-amplifying etc).

En zo kun je door blijven gaan. Dan haak ik toch ergens af om vervolgens niet meer welkom te zijn in de maatschappij waar ik 40 jaar aan heb bijgedragen door hard te werken.

Tsja.

Ik hoop eerlijk gezegd dat het uiteindelijk allemaal niet in zo'n vaart loopt en overwaait. Een pandemie eindigt ook ergens weer een keer en dan zal de mensheid zich hopelijk weer bezighouden met andere dingen en niet om een vaccinpaspoort blijven vragen als je een gebouw binnen wilt.
Waarom denk jij "proefkonijn" te zijn voor een mRNA vaccin? Die worden al langer getest en zijn niet perse nieuw:
https://www.nature.com/articles/nrd.2017.243#Sec21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Shadow_Agent schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Dochtertje van 5 gisteren laten testen op de klassieke manier. Ze had eventjes een 'ow spannend' momentje en na de neus swap even een nat oogje. Maar toen ze thuis kwam was ze zo trots als een pauw.
Ik heb mij ook laten testen.
We hoesten en hebben keelpijn. Vandaag alle twee een negatieve uitslag.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Philpend schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:30:
[...]

Als je kijkt in welke leeftijdsgroepen de meeste doden vallen krijg je wel een goed beeld dat ook bij de mensen onder 50 met onderliggende medische problemen het wel meevalt, of er zijn maar heel weinig mensen onder 50 met onderliggende medische problemen.

En eigenlijk zou je als je naar de grafiek kijkt de grens imo zelfs wel bij de 59 kunnen leggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osnMdthuIGNt3srj9_SR2ci7mcs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GimsRSZ7xpqCuBhQ76GEDcd2.png?f=user_large
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
PakoeDIEP schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:21:
[...]

Waarom denk jij "proefkonijn" te zijn voor een mRNA vaccin? Die worden al langer getest en zijn niet perse nieuw:
https://www.nature.com/articles/nrd.2017.243#Sec21
In het artikel dat jij post uit 2018, wordt zelfs een slag om de arm gehouden.

While preclinical studies have generated great optimism about the prospects and advantages of mRNA-based vaccines, two recent clinical reports have led to more tempered expectations. In both trials, immunogenicity was more modest in humans than was expected based on animal models, a phenomenon also observed with DNA-based vaccines, and the side effects were not trivial.

Daarnaast is het pas sinds vorig jaar dat we mRNA vaccins aan grote groepen mensen geven. En daarom vind ik het absurd om dergelijke vaccins te verplichten aan mensen (eigenlijk vind ik elke vorm van verplichting tot een medische handeling verschrikkelijk maar goed).

In accordance with the University of Pennsylvania policies and procedures and our ethical obligations as researchers, we report that Norbert Pardi, Michael J. Hogan and Drew Weissman are named on patents that describe the use of nucleoside-modified mRNA as a platform to deliver therapeutic proteins and vaccines

Wij van WC eend :P

Als ik aan iets nieuws werk dat veelbelovend is, ga ik ook niet iedereen op de risico's wijzen. Ik zeg ook niet dat het per se slecht is he, alleen dat we erg weinig ervaring ermee hebben vergeleken met andere soorten vaccins.

https://www.nature.com/articles/s41586-020-2798-3

Sinovac maakt bijvoorbeeld een inactivated vaccin CoronaVac: The safety profile of the vaccine was excellent, and for both doses was comparable to that of the placebo. No grade 3 adverse reactions were reported.

Sinopharm ook: Safety results essentially mirrored those of the CoronaVac study.

Komen we bij het eerste vaccin gebaseerd op een Adenovirus (AdV5-based vaccine from CanSino):
In terms of safety, the vaccine seemed to be relatively reactogenic, especially at the higher dose. Fever, fatigue and headache were common, and pain at the injection site was reported in more than 50% of individuals. Grade 3 adverse reactions (mostly fever) were reported in 9% of individuals in the high-dose group and 1% in the low-dose group.

Of het Oxford vaccin (ChAdOx1 nCoV-19): The most common side effects were fatigue (more than 70% of participants) and headache (more than 60% of participants); an increased temperature or feeling feverish was also relatively common.

Komen we bij de mRNA vaccins:

Moderna: Adverse events were dose-dependent and were most common at the highest dose. Solicited systemic events were reported in 33%, 67% and 53% of individuals after the prime dose and in 54%, 100% and 100% of individuals after the booster for doses of 25 μg, 100 μg and 250 μg, respectively. Although fever was not detected after the prime dose, it was reported in 40% and 57% of individuals after the booster at doses of 100 μg and 250 μg.

Pfizer: Systemic adverse events after the prime dose seemed to be dose-dependent and included fever—especially in the 100 μg group, for which it was seen in 50% of individuals—fatigue, headache and chills. Similar to mRNA-1273, side effects were more common after the booster dose, with more than 70% of participants reporting fever in the 30 μg group. One participant reported grade 3 fever in the 30 μg group, and sleep disturbance was reported as a severe adverse event by one participant in the 100 μg group. Participants in the 100 μg group did not receive a booster dose due to tolerability profiles of the 100 μg dose post-prime and the 30 μg dose post-boost.

Tsja dan kunnen we zeggen dat die klachten wel meevallen, maar bij grote groepen mensen zal er altijd een groep tussen zitten die hier blijvende klachten aan overhouden. Daarnaast weten we niets over de lange termijn. Als ik dan zou kunnen kiezen dan neem ik het liefste een inactivated vaccin - net zoals de griepprik - waar de bijwerkingen er simpelweg zo goed als niet waren.

Ik ben geen antivaxxer, maar had graag die keuze gehad.

Kortom: stel dit was een gewone griepprik geweest (inactivated vaccin) dan hadden wij deze discussie niet gevoerd. Dan had ik die prik laten zetten en klaar. Terwijl ik nu zoiets heb van "jij eerst" en ik kijk over een jaartje wel hoe het met iedereen gaat :)

Bij de Adenovirus vectors kan ik misschien nog denken dat de bijwerkingen vooral komen door het Adenovirus zelf, wat meestal een onschuldige verkoudheid is en de gok nemen als de druk te hoog wordt opgevoerd (terwijl ik dus liever het inactivated vaccin zou willen).

Maar bij mRNA wordt het mij even iets te high tech. Ik gebruik op mijn werk ook niet de nieuwste shit als zich een grote crisis voordoet. Misschien niet vooruitstrevend, but it gets the job done zonder gezeik. Terwijl als je iets nieuws gebruikt er altijd zo'n "oh crap" moment kan komen.

PS
En dan ben ik nog iemand die erover na wil denken. Weet je hoeveel mensen ik ken die zich überhaupt niet willen laten vaccineren tegen Corona? Ik denk dat mensen daar nog van zullen schrikken hoe groot die groep is. Diezelfde groep heeft ook steeds vaker lak aan de maatregelen. Ik zie het om mij heen gebeuren. Gisteren hadden de buren nog een feestje, zaten daar met 10+ volwassenen in de woonkamer met de deuren en ramen dicht zodat niemand het ziet :F

Als je dan toch per se bij elkaar wil komen, ga dan lekker in de tuin zitten. Maar goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 22-02-2021 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 21 februari 2021 @ 23:18:
[...]
Als je kijkt in welke leeftijdsgroepen de meeste doden vallen krijg je wel een goed beeld dat ook bij de mensen onder 50 met onderliggende medische problemen het wel meevalt, of er zijn maar heel weinig mensen onder 50 met onderliggende medische problemen.

En eigenlijk zou je als je naar de grafiek kijkt de grens imo zelfs wel bij de 59 kunnen leggen.
Hoewel je gelijkt hebt, een nuance: er is nog wel een behoorlijke groep die naar het ziekenhuis moet en voor wie het geen pretje is. Die gaan misschien niet dood eraan, maar zijn dus wel zieker dan bij een jaarlijkse griep.

En daar zitten al best veel veertigers bij. Ook zonder onderliggende medische problemen.

Bij eentje hebben we dit van dichtbij gezien (collega van mijn vriendin). Die deed van tevoren nog lacherig over dit virus, maar heeft toch een aantal dagen in het ziekenhuis doorgebracht. Dat kwam allemaal wel weer goed en ze hoefde niet naar de IC, maar is toch even schrikken.

Terwijl een andere kennis van ons met diabetes en astma het met een paar dagen thuis heeft uitgeziekt zonder verdere issues.

Tot zover de "dor hout" discussie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lethalis schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:25:
[...]

Ik ben geen antivaxxer, maar had graag die keuze gehad.

Kortom: stel dit was een gewone griepprik geweest (inactivated vaccin) dan hadden wij deze discussie niet gevoerd. Dan had ik die prik laten zetten en klaar. Terwijl ik nu zoiets heb van "jij eerst" en ik kijk over een jaartje wel hoe het met iedereen gaat :)
Helaas hadden we dan maar 60-70% (?) effectiviteit gehad, ipv 90+ ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Lethalis schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:10:
[...]

Hoewel je gelijkt hebt, een nuance: er is nog wel een behoorlijke groep die naar het ziekenhuis moet en voor wie het geen pretje is. Die gaan misschien niet dood eraan, maar zijn dus wel zieker dan bij een jaarlijkse griep.

En daar zitten al best veel veertigers bij. Ook zonder onderliggende medische problemen.

Bij eentje hebben we dit van dichtbij gezien (collega van mijn vriendin). Die deed van tevoren nog lacherig over dit virus, maar heeft toch een aantal dagen in het ziekenhuis doorgebracht. Dat kwam allemaal wel weer goed en ze hoefde niet naar de IC, maar is toch even schrikken.

Terwijl een andere kennis van ons met diabetes en astma het met een paar dagen thuis heeft uitgeziekt zonder verdere issues.

Tot zover de "dor hout" discussie :D
Dat klopt, maar als je dus naar die grafiek kijkt heeft de groep onder de 50 met of zonder onderliggend lijden maar heel weinig kans om te overlijden aan Covid. Dat er gezonde mensen van 30 op de IC komen en sommige zelfs overlijden klopt ook (onder de 40 jaar zijn er 43 mensen overleden, onder de 50 zijn het er 97), maar dat zijn gelukkig de uitzonderingen.
Als je dan nagaat dat 59,5% van de mensen onder de 50 is en die waarschijnlijk(niet zeker) ook 59,5% van de totale besmettingen heeft gehad kan je berekenen/schatten dat op de 3 miljoen besmettingen x 59,5% = 1785000 besmettingen onder de 50, er 97 van zijn overleden. Die kans is dan 1:18.400, als je alle gezonde personen en de mensen met onderliggend lijden onder de 50 als 1 groep behandeld. De kans dat een gezond persoon overlijd onder de 50 is nog weer veel kleiner.
Ik denk persoonlijk dat je op die uitzonderingen niet je leven zou moeten inrichten want dan leef je altijd en voor alles in angst.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte

Dus ik zou zeggen, lekker goed doorgaan met vaccineren, zodat alles >50 snel gedaan is en daarna kunnen de meeste maatregelen wel afgeschaft worden zonder de verplichting van een vaccinpaspoort.

[ Voor 20% gewijzigd door Ernemmer op 22-02-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Laatst online: 10:45

bert pit

asdasd

Ernemmer schreef op zondag 21 februari 2021 @ 23:18:
[...]

[Afbeelding]
Als je deze statistiek naast een "normale" overlijdens statistiek in Nederland legt, zie je ongeveer dezelfde curve in de leeftijdsgroepen. Dus relatief lijkt het aantal sterfgevallen per leeftijdscategorie gelijk te zijn onder wel en niet corona patienten.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ernemmer schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:05:
[...]
Dus ik zou zeggen, lekker goed doorgaan met vaccineren, zodat alles >50 snel gedaan is en daarna kunnen de meeste maatregelen wel afgeschaft worden zonder de verplichting van een vaccinpaspoort.
Daar ben ik het ook wel mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ernemmer schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:05:
[...]

De kans dat een gezond persoon overlijd onder de 50 is nog weer veel kleiner.
Ik denk persoonlijk dat je op die uitzonderingen niet je leven zou moeten inrichten want dan leef je altijd en voor alles in angst.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte

Voor het totaal plaatje zou je ook zulke cijfers moeten hebben over welke leeftijdsgroepen anderen besmet hebben, anderen die wellicht veel meer last hebben dan de besmetter van de ziekte en daaraan dood gaan. Want dat is waarom ik me afzonder, niet omdat ik bang van voor die 1 op tig duizend er aan dood te gaan maar omdat dit een ziekte is die onbewust verspreid kan worden en zelfs als ik nooit geconfronteerd zal worden met een onweerlegbaar bewijs dat ik inderdaad een ander heb besmet die vervolgens is overleden dat een risico is dat ik niet wil nemen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
IJzerlijm schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:34:
[...]

Voor het totaal plaatje zou je ook zulke cijfers moeten hebben over welke leeftijdsgroepen anderen besmet hebben, anderen die wellicht veel meer last hebben dan de besmetter van de ziekte en daaraan dood gaan. Want dat is waarom ik me afzonder, niet omdat ik bang van voor die 1 op tig duizend er aan dood te gaan maar omdat dit een ziekte is die onbewust verspreid kan worden en zelfs als ik nooit geconfronteerd zal worden met een onweerlegbaar bewijs dat ik inderdaad een ander heb besmet die vervolgens is overleden dat een risico is dat ik niet wil nemen.
Volgens mij was de kans op besmetting zonder symptomen extreem klein (met symptomen moet je thuisblijven). En ik kom persoonlijk niet bij anderen in de buurt, hooguit in de supermarkt, maar daar heb je weer een mondkapje op. De kans dat ik iemand anders besmet zonder symptomen te hebben vind ik dan ook verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:28

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Persoonlijk ben ik benieuwd hoelang ze nog denken de winkels dicht te kunnen houden nu het blijkt dat het 2 maart waarschijnlijk niet opengaat, ze kunnen onmogelijk alles nog 4 maand dichthouden. Er moet op een gegeven moment ook een knoop worden doorgehakt en besloten worden om het weer los te gooien, want anders gaat er teveel kapot terwijl de cijfers rond de 4500 blijven.

Tuurlijk mag iemand anders er anders over denken, maar als je het realistisch bekijkt kan het niet lang meer.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.