Coronavirus slowchat #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste
Acties:
  • 81.446 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:10
Yaksa schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:42:
[...]

Op die werkgeversverklaring staat met koeieletters dat ie alleen geldig is wanneer je ook je eigen verklaring bij je hebt. Dusss...........
Jaja, volgens de regels zijn regels mentaliteit heb je honderd procent gelijk.

Maar we leven in een land waarin ik het afgelopen jaar de mensen massaal de regels aan hun laars heb zien lappen en de enige dame die ik ken die zich zo hard inzet voor de levens van anderen is de enige in mijn omgeving die ik een bon heb zien krijgen. Een tijdje terug wilde ik wat bij een snackbar kopen, maar de zaak stond afgeladen vol en twee agenten bij de ingang. Ik dacht dat ze de tent wilden waarschuwen, maar ze waren zelf bitterballen aan het halen en gebaarden dat ik naar binnen kon lopen. Volstrekte willekeur en iets met prioriteiten.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:54
BarôZZa schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:57:
Een vriendin van me die verpleegkundige is op een IC belde me net op dat ze gisteravond een boete heeft gehad toen ze op de fiets op weg naar het ziekenhuis was voor een nachtdienst. Ze had een werkgeversverklaring, maar geen persoonlijke verklaring bij. Regels zijn regels. Nederland _/-\o_
Ik zou bezwaar maken. Het boetebedrag van €95 is maar een richtlijn dus er is ruimte om deze te matigen. Bij een IC-verpleegkundige die alleen maar één deel van het formulier vergeet lijkt een lagere boete mij op zijn plaats dan bij iemand die 's avonds naar een "demonstratie" gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Tom-Z schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:51:
[...]

Ik zou bezwaar maken. Het boetebedrag van €95 is maar een richtlijn dus er is ruimte om deze te matigen. Bij een IC-verpleegkundige die alleen maar één deel van het formulier vergeet lijkt een lagere boete mij op zijn plaats dan bij iemand die 's avonds naar een "demonstratie" gaat.
Ze had het over dat ze vandaag al een paar keer was gebeld toen ze lag te slapen. Ik vermoed dat er wel iemand zo slim is geweest om te bedenken dat dit niet handig was en haar persoonlijk even te vertellen dat de bon verscheurd wordt. Het laatste dat je als politie zou moeten willen is dat zo'n verhaal viral gaat en de media erop duiken.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BarôZZa schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:05:
[...]

Ze had het over dat ze vandaag al een paar keer was gebeld toen ze lag te slapen. Ik vermoed dat er wel iemand zo slim is geweest om te bedenken dat dit niet handig was en haar persoonlijk even te vertellen dat de bon verscheurd wordt. Het laatste dat je als politie zou moeten willen is dat zo'n verhaal viral gaat en de media erop duiken.
Ja want het was totaal geen verwijtbare boete...

Hoeveel moeite is het om beide papiertjes mee te nemen na een paar weken avondklok?

Denk ook even aan onze handhavers. Moet het ze zo moeilijk mogelijk gemaakt worden?

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 11-02-2021 23:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:32
MikeyMan schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:11:
[...]

Ja want het was totaal geen verwijtbare boete...

Hoeveel moeite is het om beide papiertjes mee te nemen na een paar weken avondklok?
Geen grote moeite, maar er is redelijkheid en billijkheid.

Een redelijke agent had gewoon geen boete gegeven :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr.Joker schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:13:
[...]

Geen grote moeite, maar er is redelijkheid en billijkheid.

Een redelijke agent had gewoon geen boete gegeven :)
Een redelijke verpleegkundige had gewoon het papiertje bij zich gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:32
MikeyMan schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:14:
[...]

Fouten maken is menselijk. Dat je iemand daar dan gelijk voor moet beboeten, terwijl iemand kan aantonen dat diegene naar zijn of haar werk moet en vrijgesteld is van de avondklok is gewoon burgertje pesten imo.

Door rood rijden of je telefoon pakken tijdens het rijden is geen fout maken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Joker op 11-02-2021 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr.Joker schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:16:
[...]

Fouten maken is menselijk. Dat je iemand daar dan gelijk voor moet beboeten, terwijl iemand kan aantonen dat diegene naar zijn of haar werk moet en vrijgesteld is van de avondklok is gewoon burgertje pesten imo.

Door rood rijden of je telefoon pakken tijdens het rijden is geen fout maken ;)
Nadat wekenlang bekend is dat je een paar stukken papier mee moet nemen alsnog zonder de straat op gaan is ook geen fout maken meer.

Ik zeg uiteraard niet dat ik iedereen een boete gun, maar ga dit niet afwentelen op de handhavers. Ook die hebben het lastig zat.

• BarôZZa
Transportman schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:04:
[...]

Als we het niet goed doen zijn we er anders ook als de kippen bij om naar andere landen te wijzen waar het wel goed zou gaan. Vaccinatietempo, we hebben erover geklaagd. Treinen, we wijzen altijd naar Zwitserland en Japan omdat we het hier niet goed zouden doen.
En dat moeten we ook vooral blijven doen. Het verhaaltje dat je niet kan vergelijken komt dan ook vanuit de politiek. Nergens voor nodig om dat na te papegaaien.
Sri Lanka heeft natuurlijk wel het voordeel dat het een groot eiland is, dan heb je veel meer mogelijkheden om mensen die de grens over komen te isoleren, omdat er maar een paar punten zijn waar mensen het land binnen komen. In Nederland is er ruim 1000km landsgrens, dat kan je nooit volledig afsluiten en is mensen in bio-bubbles stoppen ook niet mogelijk, omdat er toch geen zicht is op de grootste groepen die de grens over komen.
In Duitsland zijn ze daar anders een stuk serieuzer over:
https://www.bmi.bund.de/S...-border-control-list.html

Bezoekers moeten zich registreren en je hebt kans op een flinke boete tot 25000 euro. Niks is waterdicht, maar het ontmoedigt wel degelijk. Er hoeven maar een paar nieuwsberichten te komen over funshoppers die een zware boete krijgen en mensen laten het wel.
Eens dat het krom is, maar ook terecht dat ze een boete krijgt, want regels zijn inderdaad regels, want waar houdt het anders op? Ze kan de boete natuurlijk aanvechten, want ze mocht op straat zijn, lijkt mij dat er dan een goede kans op verlaging/kwijtschelding is.

Ik vraag me wel af hoe ze die persoonlijke verklaring kan vergeten maar de werkgeversverklaring wel bij haar had. Het lijkt me dat je die twee toch samen bewaard of ergens hebt waar je ze niet kan vergeten.
De werkgeversverklaring had ze op de mail, dus smartphone. Waar het ophoudt? Nou ja, ik zou zeggen als je zeer waarschijnlijk tijdens een pandemie een zorgmedewerker aan het beboeten bent die op weg is om mensen in leven te houden. Het is een totale no-win situatie voor de politie. Er zijn twee mogelijke scenario's: of iemand is zo uitgekookt dat diegene mails gaat vervalsen om 's avonds in haar eentje te fietsen(al praktisch nul risico). Dan loop je 95 euro mis. Of je bent een van de weinige mensen aan het beboeten die de meest geldige reden heeft om over straat te gaan.
[...]

Ja, of is onderweg naar de zoveelste nachtdienst op rij omdat er steeds meer collega's zijn die het niet meer trekken.

[ Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 11-02-2021 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BarôZZa schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:28:
[...]

Ja, of is onderweg naar de zoveelste nachtdienst op rij omdat er steeds meer collega's zijn die het niet meer trekken.
Dus het gaat 'zoveel keer' goed, en nu niet? En dat is de schuld van de agent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:43
BarôZZa schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:28:

De werkgeversverklaring had ze op de mail, dus smartphone. Waar het ophoudt? Nou ja, ik zou zeggen als je zeer waarschijnlijk tijdens een pandemie een zorgmedewerker aan het beboeten bent die op weg is om mensen in leven te houden. Het is een totale no-win situatie voor de politie. Er zijn twee mogelijke scenario's: of iemand is zo uitgekookt dat diegene mails gaat vervalsen om 's avonds in haar eentje te fietsen(al praktisch nul risico). Dan loop je 95 euro mis. Of je bent een van de weinige mensen aan het beboeten die de meest geldige reden heeft om over straat te gaan.
En precies daarom moeten zowel werkgever als werknemer beide een verklaring invullen en moet de werknemer allebei die verklaringen bij zich hebben. Puur om dit soort situaties te voorkomen. En om aan te kunnen tonen dat je de boel niet aan het flessen bent. Sowieso is het handiger om de formulieren uit te printen, handmatig te ondertekenen en in je binnenzak te steken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Yaksa schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:40:
[...]

En precies daarom moeten zowel werkgever als werknemer beide een verklaring invullen en moet de werknemer allebei die verklaringen bij zich hebben. Puur om dit soort situaties te voorkomen. En om aan te kunnen tonen dat je de boel niet aan het flessen bent. Sowieso is het handiger om de formulieren uit te printen, handmatig te ondertekenen en in je binnenzak te steken.
Dit is wat ik voor mijn vriendin heb gedaan, X maal de eigen-verklaring ingevuld uitgeprint op de datum en handtekening na, hoeft ze alleen die nog maar in te vullen. Werkgevers verklaring ernaast (ook X maal uitgeprint) en gewoon even bijtekenen als ze de auto in stapt En als ze zou vergeten bij te tekenen en ze krijgt een bekeuring maar kan aantonen inderdaad onderweg te zijn naar werk zien we het beroep met vertrouwen tegemoet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:22

Laguna

Connaisseur

MikeyMan schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:37:
[...]

Dus het gaat 'zoveel keer' goed, en nu niet? En dat is de schuld van de agent?
Ik heb echt een broertje dood aan mensen die in alles keurig de regeltjes volgen. Agenten kunnen zich ook gewoon als mensen gedragen ipv emotieloze robots en tevens een inschatting maken van de situatie en daarop handelen. Geef desnoods een waarschuwing ipv zero tolerance te hanteren. Bij familie van mij ontbrak laatst de handtekening op de eigen verklaring, konden ze in theorie ook een boete voor geven. Het waren in dit geval 2 agenten waarvan 1 zure, maar de niet zure gaf hier gelukkig de doorslag.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
@MikeyMan @Yaksa Je hebt doelen en middelen. Het doel is om te voorkomen dat mensen onnodig op straat zijn met als hoofddoel corona te bestrijden. Een middel is een eventuele controle op de verklaring. Middelen zijn in mijn ogen geen doel op zich en al helemaal niet als ze het grotere doel voorbij schieten.

Als je de boel wil flessen, dan ga je geen werkgeversverklaring namaken, maar download je gewoon het formulier en vult hier een verhaaltje in, want daar hoef je niks aan te tonen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9uVIuA15KRASCAsjWoB5lQpAcUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j3tijg8RBMX0LY9y9Ky537DW.png?f=fotoalbum_large

Die optie erboven vind ik ook wel mooi. Ik heb dringend medische hulp nodig, laat ik eerst even m'n computer opstarten en Googlen waar ik dat formulier kan vinden en deze rustig invullen. Oh wacht, eerst nog even Windows updates uitvoeren en even kijken of er nog genoeg toner en printpapier is, want m'n smartphone is niet opgeladen.

Ik zou eerder iedereen een boete geven als ze wel dit formulier hebben ingevuld, want dan kan het nooit dringend zijn geweest ;) . Wat was het ook alweer? Elke minuut telt ofzo?

[ Voor 11% gewijzigd door BarôZZa op 12-02-2021 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Ze maakt misschien 1 keer een foutje en vergeet de persoonlijke, die ze ter plekke in had kunnen vullen. Om daar nu zo'n drama van te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Laguna schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 00:20:
[...]
<> Het waren in dit geval 2 agenten waarvan 1 zure, maar de niet zure gaf hier gelukkig de doorslag.
Mijn ervaring is dat de eigen instelling doorslaggevender is dan die van de diender. Als je zuur begint eindigt het zuur. Ga je gewoon open het gesprek aan en ga je niet gelijk op je strepen staan (pun intended) dan kom je er altijd wel uit, tenzij het een controle betreft van agenten in opleiding, dat is wel redelijk [ZT] meestal.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 01:30:
[...]

Ze maakt misschien 1 keer een foutje en vergeet de persoonlijke, die ze ter plekke in had kunnen vullen. Om daar nu zo'n drama van te maken
Drama? Het is heel simpel; papiertjes mee; niks aan de hand. Papiertjes niet mee; kans op een prent. Datzelfde geldt voor een kapotte fietslamp of een snelheidsboete.

Dan kun je op de agent gaan zitten vitten, maar die is hier niet de schuldige. Ja hij kan een waarschuwing geven, maar hoeft dat niet. Risico van het vak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

ja de agent had formeel gelijk. maar de verpleegkundige had een werkgeversverklaring bij zich en waarschijnlijk ook wel een pasje van het werk en kon ook nog wel haar rooster laten zien en had daarmee in minder tijd dan het duurt om een boete te geven aan kunnen tonen dat ze rechtmatig op straat was.

Er is een schaal van te slap zijn en alles maar laten gaan en als een robot hardvochtig de letter handhaven. Een waarschuwing had ook nog gekund. Dit vind ik persoonlijk te kansloos voor woorden en valt ook behoorlijk buiten het doel van de avondklok.

kapotte fietslamp vergroot kans op ongeluk, net als snelheid, buiten zijn na 21:00 vergroot alleen de kans op een boete

en de mensen die dit terecht vinden gun ik een terechte boete als ze bijvoorbeeld even over een stoeprand van een lege stoep fietsen omdat een vrachtwagen de weg blokkeert , regel is regel , bevel is bevel. Natuurlijk zal dit niet gebeuren want ze zullen eerst met hun arm op en neer bewegen om aan te geven dat ze stoppen, met de fiets aan de hand 10 meter over het voetpad afleggen, goed over de schouder kijken en hun weg over het fietspad vervolgen, na eerst bandenspanning en verlichting nogmaals gecontroleerd te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

'terecht vinden' is weer wat anders. Waarschuwing had ook best geweest. En als ik die agent was geweest had ik daar waarschijnlijk ook voor gekozen. Maar deze agent heeft daar om welke reden dan ook niet voor gekozen. En opeens is hij de overtreder?

Strange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:29:
'terecht vinden' is weer wat anders. Waarschuwing had ook best geweest. En als ik die agent was geweest had ik daar waarschijnlijk ook voor gekozen. Maar deze agent heeft daar om welke reden dan ook niet voor gekozen. En opeens is hij de overtreder?

Strange...
volgens mij zegt niemand dat hij de overtreder is, er is alleen onbegrip voor zijn handelswijze wat de een wat feller uit dan de ander 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:28

Metro2002

Memento mori

offtopic:
Een vriendin van me die verpleegkundige is op een IC belde me net op dat ze gisteravond een boete heeft gehad toen ze op de fiets op weg naar het ziekenhuis was voor een nachtdienst. Ze had een werkgeversverklaring, maar geen persoonlijke verklaring bij. Regels zijn regels. Nederland _/-\o_
Bizar en eigenlijk schandalig. Uberhaupt al raar dat je 2 verklaringen bij je moet hebben. Dan ook nog een boete schrijven als duidelijk uit een werkgeversverklaring blijkt dat ze voor haar werk op pad is. Dan verlies je als agent ook wel echt alle respect en geloofwaardigheid. Je dient te handelen naar de geest van de wet, niet naar de letter van de wet als agent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:08
Metro2002 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:04:
[...]

Bizar en eigenlijk schandalig. Uberhaupt al raar dat je 2 verklaringen bij je moet hebben. Dan ook nog een boete schrijven als duidelijk uit een werkgeversverklaring blijkt dat ze voor haar werk op pad is. Dan verlies je als agent ook wel echt alle respect en geloofwaardigheid. Je dient te handelen naar de geest van de wet, niet naar de letter van de wet als agent.
ach zal wel kwijtgescholden worden toch? als ze als nog kan bewijzen dat ze de straat op mocht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

MikeyMan schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:29:

Strange...
Nee, hij gedraagt zich als een eikel. Dat is iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bie100 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:08:
[...]

ach zal wel kwijtgescholden worden toch? als ze als nog kan bewijzen dat ze de straat op mocht
dat kon ze ter plekke ook op erg eenvoudige manier, aangezien het enige dat ontbrak haar eigen verklaring was. Niemand anders kan geven dan zijzelf die op dat moment ter plaatse was. Voor een ontbrekende werkgeversverklaring had dit nog anders gelegen.

Nu moeten eerst handelingen uitgevoerd worden om de boete te schrijven en administratief te verwerken, mag vervolgens de persoon die de boete kreeg tijd en moeite gaan steken in het bezwaar , daarna degene die dat bezwaar afhandelt . Pure tijdverspilling en kweken van onbegrip. Na een 'foei mevrouw, we zouden u een boete kunnen geven' schat ik de meesten zo in dat ze een volgende keer ook de eigen verklaring mee zouden nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:08
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:16:
[...]

dat kon ze ter plekke ook op erg eenvoudige manier, aangezien het enige dat ontbrak haar eigen verklaring was. Niemand anders kan geven dan zijzelf die op dat moment ter plaatse was. Voor een ontbrekende werkgeversverklaring had dit nog anders gelegen.

Nu moeten eerst handelingen uitgevoerd worden om de boete te schrijven en administratief te verwerken, mag vervolgens de persoon die de boete kreeg tijd en moeite gaan steken in het bezwaar , daarna degene die dat bezwaar afhandelt . Pure tijdverspilling en kweken van onbegrip. Na een 'foei mevrouw, we zouden u een boete kunnen geven' schat ik de meesten zo in dat ze een volgende keer ook de eigen verklaring mee zouden nemen.
tja je heb dienders die nemen alles serieus daar weet er alles van :9

dat gezegd hebbende staan ze wel in hun recht er zijn regels je moet het bij je hebben anders krijg je een prent dat geld voor Truus maar ook voor Henk

al zouden ze daar wel coulant mee om kunnen gaan dat vind ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Metro2002 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:04:
[...]

Zonder de werkgeversverklaring te hebben gezien is het onzin om te stellen dat dit zou blijken uit de werkgeversverklaring. De werkgever kan kiezen om in te vullen wanneer de werknemer buiten moet zijn maar kan er ook voor kiezen om in te vullen dat er geen vaste tijden aangegeven kunnen worden. Ik heb een verklaring waarin gekozen is voor de "geen vaste tijden" in verband met consignatie diensten en eventuele escalaties.
Wil je dan gaan beweren dat ik altijd buiten kan/mag zijn omdat ik een verklaring heb waaruit blijkt dat ik voor het werk op pad ben?
Wat dat betreft ook niet raar dat je twee verklaringen dient te hebben. Lijkt me niet de bedoeling dat ik vanavond lekker op pad ga met alleen de werkgeversverklaring terwijl er bij geen van onze klanten een verstoring is die opgelost dient te worden. Uiteraard kan ik dan een eigen verklaring vullen met onzin over een niet bestaande verstoring maar dat zal voor velen denk/hoop ik toch wel een brug te ver zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:16:
[...]

De kans dat de meesten na een boete ook de eigen verklaring geven schat ik nog groter.
De agent had een waarschuwing kunnen geven.
De betrokken persoon had haar zaakjes beter op orde kunnen hebben, want die wist donders goed dat er een eigen verklaring nodig is.

Dat het een systeem is met haken en ogen en onduidelijkheden is weer een ander verhaal. De eigen verklaring kun je ook voor een periode invullen, maar het is erg onduidelijk wat nu precies een periode is. Er staat op rijksoverheid.nl iets over nieuwe periodes, iets als 'bijvoorbeeld na een weekend'. Nu ken ik sowieso een thuisbezorgd-medewerker die echt niet voor elke shift een andere verklaring meeneemt, maar simpelweg de periode t/m 2 maart heeft ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:54
Ik liep van de week zelf na 21.00 uur op straat, zonder eigen verklaring én zonder werkgeversverklaring. Gelukkig geen politie tegengekomen want het kan alleen maar leiden tot discussies, maar toch wel in de veronderstelling dat die 'soepel' zouden zijn. Het was nl. op zondagavond toen het bij ons bar en boos was met het weer, mijn vrouw kwam niet zelf de provinciale weg op zonder hulp dus ik ben (eigenlijk zonder nadenken over de avondklok, daar stond ik pas bij stil toen ik ging rijden) haar gaan helpen. Uiteindelijk toch zo'n 1,5 kilometer terug moeten lopen schat ik en het was denk ik ongeveer half 10.

Voor de duidelijkheid, vrouwlief mocht natuurlijk wel gewoon onderweg zijn en had wel beide verklaringen :+ Ik begrijp de "Eigen verklaring" ook niet, ik had verwacht dat die verplicht was als je geen werkgeversverklaring had. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Raar document, lijkt niet heel goed over nagedacht te zijn (ik kan het althans nog steeds niet verklaren). Het verbaast me ook dat daar boetes over worden gegeven terwijl er wel een werkgeversverklaring is, dat maakt het toch plausibel genoeg zou je veronderstellen. Maar ja, regels. En ik vermoed dat de politie is verteld hier heel streng op te handhaven.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Mijn vriendin moet vanavond ook de straat op vanwege haar werk in de thuiszorg. Normaal doet ze dat op de fiets, maar de afgelopen ochtenden heb ik haar in de wijk tussen de grote stukken even heen en weer gebracht. Ik rijd haar vanavond rond in verband met de kou en gladheid en we verwachten wel voor 21:00 klaar te zijn, maar ik print toch maar zo'n eigen verklaring uit en vul hem naar waarheid in. We zien wel of we aangehouden worden...

[ Voor 4% gewijzigd door LAD93 op 12-02-2021 10:43 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Arjan90 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:26:

Voor de duidelijkheid, vrouwlief mocht natuurlijk wel gewoon onderweg zijn en had wel beide verklaringen :+ Ik begrijp de "Eigen verklaring" ook niet, ik had verwacht dat die verplicht was als je geen werkgeversverklaring had. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Raar document, lijkt niet heel goed over nagedacht te zijn (ik kan het althans nog steeds niet verklaren). Het verbaast me ook dat daar boetes over worden gegeven terwijl er wel een werkgeversverklaring is, dat maakt het toch plausibel genoeg zou je veronderstellen. Maar ja, regels. En ik vermoed dat de politie is verteld hier heel streng op te handhaven.
De werkgever geeft aan dat je tijdens de avondklok buiten moet zijn maar dat beperkt zich uiteraard tot het werk en/of het reizen van en naar het werk. Het is geen vrijbrief om op ieder zelf gekozen moment buiten te zijn omdat je "toevallig" zo'n verklaring hebt. Wat dat betreft zie ik het ook niet als een raar document maar als een aanvulling die verklaart waarom je juist op dat moment buiten bent.
Als mijn vrouw, werkt in de zorg, nachtdienst begint ze om 23:00 en vertrekt rond 22:15 van huis. Ze heeft dan geen reden om buiten te zijn om 21:00 voor een wandeling of wat dan ook met de werkgeversverklaring als excuus. Heeft ze avonddienst dan is ze rond 23:45 thuis maar dan is er ook geen reden om buiten te zijn om 01:00.
Zelfde geldt voor mij, werkgeversverklaring vanwege consignatie diensten maar niet meer dan logisch dat ik een eigen verklaring invul op het moment dat er een verstoring is bij een klant waar ik per direct naartoe moet. Komt nog bij dat mijn werkgever een zero tolerance beleid heeft voor misbruik van de verklaring dus als het goed is hebben mensen een extra reden om dat wel uit hun hoofd te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:54
@ninjazx9r98 Ja, dat is wel waar. Mijn vrouw heeft ook een redelijk algemene werkgeversverklaring. Op ons werk verstrekken we geautomatiseerd per dienst een werkgeversverklaring, dat maakt het al een stuk "betrouwbaarder". Misschien is dit ook wel het beste wat ze in korte tijd konden doen, maar ik blijf het administreren om het administreren vinden. Het moet vrij duidelijk vast te stellen zijn op basis van locatie of iemand onderweg is naar werk/huis (of juist niet). Maar goed, misschien dat je dan teveel een beroep doet op de belasting van handhavende instanties.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Hey boykes. Is er eigenlijk een topic waarin mensen vertellen hoe hun ziekteverloop is als ze covid te pakken hebben?

Heb het al een paar dagen en ben benieuwd hoe het bij andere milde gevallen is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 21:55
*knip* sorry verkeerde subforum

[ Voor 94% gewijzigd door Mnup_1 op 12-02-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:36
Ik zit er toch mee dat we HO RE CA aan het redden zijn. Dus de feestjes en plezier dingen.

We weten nog helemaal niks en het muteert maar door. En hebben het maar over allerlei groepen die we moeten vrijlaten meer te doen enz enz.

Niemand lijkt te beseffen dat we alles al opmaken voor dat de echte ellende komt.

Denken we echt dat we er vanaf zijn met vaccins?
Of hoe en wie zegt dat zo zeker dan?
Hoop?

Ik weet echt maar een goeie en dat is sluiten en niemand meer binnen voor de 2 week om zijn.
Dan hadden we kunnen doen wat we nu doen allemaal

Dit wat we nu doen is echt alleen maar meewaaien met de wind die er waait.

Ik hoop echt dat ik ongelijk heb
Maar wat een gehouwehoer over de horeca enz

Mensen stappen gewoon bij elkaar met 5 in de auto en gaan gebukt naar huis zodat de politie ze niet ziet.

Hoe kan dit nou het beeld en de actie zijn wat de mensen doen en er van hebben, ipv dat je snapt dat je juist niet in die auto moet gaan met 5 mensen.

Of laat de boel gewoon doorleven en maar zien, of doe het nou toch eens goed.
Nu ook weer, allemaal met de snottebel op het ijs en water, en flets weer een stuk snot van een ander in je mond met misschien wel corona.

Ik weet het ook niet meer hoor. Maar zijn we niet iets aan het redden wat niet meer kan gewoon straks, als dit de 4de virus al is die het leven in de wereld zo ingrijpen doet.

Kunnen we straks nog wel sociallizen enz
Willen we dat nog wel dan?
Of moeten we het nu juist wel allemaal weer los doen en het maar laten gebeuren.

Iig we gaan nog een jaar of 2 door op deze manier met weer nieuwe varianten.
En missc wel voor altijd.

En wat doen wij? We kiezen poppetjes die doen wat wij willen in deze crisis.

Wat willen wij nu dan
Het gaat om dat verrekte virus en laten we nu eens samenwerken daar ipv nu alles opmaken en na ons de zonvloed

Want dat is wat ik er inzie.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:09
Mel33 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:30:
Ik zit er toch mee dat we HO RE CA aan het redden zijn. Dus de feestjes en plezier dingen.

We weten nog helemaal niks en het muteert maar door. En hebben het maar over allerlei groepen die we moeten vrijlaten meer te doen enz enz.

Niemand lijkt te beseffen dat we alles al opmaken voor dat de echte ellende komt.

Denken we echt dat we er vanaf zijn met vaccins?
Of hoe en wie zegt dat zo zeker dan?
Hoop?

Ik weet echt maar een goeie en dat is sluiten en niemand meer binnen voor de 2 week om zijn.
Dan hadden we kunnen doen wat we nu doen allemaal

Dit wat we nu doen is echt alleen maar meewaaien met de wind die er waait.

Ik hoop echt dat ik ongelijk heb
Maar wat een gehouwehoer over de horeca enz

Mensen stappen gewoon bij elkaar met 5 in de auto en gaan gebukt naar huis zodat de politie ze niet ziet.

Hoe kan dit nou het beeld en de actie zijn wat de mensen doen en er van hebben, ipv dat je snapt dat je juist niet in die auto moet gaan met 5 mensen.

Of laat de boel gewoon doorleven en maar zien, of doe het nou toch eens goed.
Nu ook weer, allemaal met de snottebel op het ijs en water, en flets weer een stuk snot van een ander in je mond met misschien wel corona.

Ik weet het ook niet meer hoor. Maar zijn we niet iets aan het redden wat niet meer kan gewoon straks, als dit de 4de virus al is die het leven in de wereld zo ingrijpen doet.

Kunnen we straks nog wel sociallizen enz
Willen we dat nog wel dan?
Of moeten we het nu juist wel allemaal weer los doen en het maar laten gebeuren.

Iig we gaan nog een jaar of 2 door op deze manier met weer nieuwe varianten.
En missc wel voor altijd.

En wat doen wij? We kiezen poppetjes die doen wat wij willen in deze crisis.

Wat willen wij nu dan
Het gaat om dat verrekte virus en laten we nu eens samenwerken daar ipv nu alles opmaken en na ons de zonvloed

Want dat is wat ik er inzie.
Ik weet het niet.

Lijkt er wel op.

Maar goed wie zegt het? Jij?

Het lijkt nu de goede kant op te gaan denk ik.

We zullen volgende week zien.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:24
franssie schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 00:00:
[...]

Dit is wat ik voor mijn vriendin heb gedaan, X maal de eigen-verklaring ingevuld uitgeprint op de datum en handtekening na, hoeft ze alleen die nog maar in te vullen. Werkgevers verklaring ernaast (ook X maal uitgeprint) en gewoon even bijtekenen als ze de auto in stapt En als ze zou vergeten bij te tekenen en ze krijgt een bekeuring maar kan aantonen inderdaad onderweg te zijn naar werk zien we het beroep met vertrouwen tegemoet.
Je kan toch een van/tot datum invullen?
Als je weet dat je van 10-02 t/m 20-02 avonddiensten hebt, ga je toch niet elke dag een nieuw formulier invullen?

Op mijn eigenverklaring heb ik van 01-02 t/m 28-02 staan.
Verwacht hem niet nodig te hebben, maar als de machine 's avonds uitvalt wil ik hem graag weer aan de gang hebben zodat de producten 's morgens wel klaar liggen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 07:53
MaD_co schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 01:56:
[...]

Je kan toch een van/tot datum invullen?
Als je weet dat je van 10-02 t/m 20-02 avonddiensten hebt, ga je toch niet elke dag een nieuw formulier invullen?

Op mijn eigenverklaring heb ik van 01-02 t/m 28-02 staan.
Wat jij zegt. Ik werk ook in de zorg, heb gewoon maar 2 papieren bij (ok, 3 ook nog verklaring op eer voor Belgie). Eigen verklaring en werkgeversverklaring. Beiden met periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Dat dus. Ik heb voor de standbydienst en andere werkzaamheden buiten kantooruren een standaard eigen verklaring plus werkgeversverklaring bij me tot royaal in de toekomst. Voor het incidentele geval dat ik een andere reden heb, maak ik een aparte.

De eigen verklaring is de reden dat je buien bent. Indien daar 'werk is ingevuld is de werkgeversverklaring van toepassing.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
Yucon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:00:
[...]

Als iedereen ffp2 maskers draagt maakt het natuurlijk ook niet meer uit dat je lucht ongefiltert uitademt. Maar een mix van wel/geen ventiel is iets dat je wel moet voorkomen, dus vandaar zal ffp2 ook direct verplicht in plaats van alleen maar aangeraden zijn.
ik kom zojuist terug van de Duitse supermarkt, en het gaat werkelijk helemaal nergens meer over....

ongeveer de helft heeft nog de bekende wit/blauwe mondkapjes (die zijn blijkbaar ook in ffp2 te krijgen)..

de andere helft heeft een ''echt'' ffp2 masker op..... waarvan een groot deel met ventiel.... heb er zeker 20 van rond zien lopen 8)7

maskers met ventiel en blauw/witte fpp2 lapjes gaan toch niet echt samen lijkt me ook al zijn ze allebei fpp2 ??

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Detonator op 13-02-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
FFP2 vereist goede pasvorm, zo'n standaard type IIR lookalike (chirurgisch masker) is per definitie geen FFP2. Een van de issues met (echte!) CN95 maskers is niet zozeer de kwaliteit (mits echt), maar de pasvorm voor de Chinese markt tov de Europese. Ymmv, als ie past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:45

Onbekend

...

Ik heb vandaag geschaatst, en overal netjes de 1,5m afstand gehouden. :)

Maar ik ben veel grote groepen mensen tegen gekomen die bij een sta-tafel gezellig bij harde muziek het nodige alcohol aan het nuttigen waren.
Ik verwacht daarom dat de besmettingscijfers de komende twee weken nog harder zullen stijgen, en denk dat we geen versoepelingen de volgende keer hoeven te verwachten. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Onbekend schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:16:
Ik heb vandaag geschaatst, en overal netjes de 1,5m afstand gehouden. :)

Maar ik ben veel grote groepen mensen tegen gekomen die bij een sta-tafel gezellig bij harde muziek het nodige alcohol aan het nuttigen waren.
Ik verwacht daarom dat de besmettingscijfers de komende twee weken nog harder zullen stijgen, en denk dat we geen versoepelingen de volgende keer hoeven te verwachten. :(
Lekker geschaatst, goed bezig d:)b
Gezonde fitte mensen in de buitenlucht...
Dat viel met die parken/terrasjes in de zomer ook wel mee toch? Daar zat ook niet iedereen uit hetzelfde huishouden of op 1,5m afstand.
Op het ijs eventjes een borrel doen lijkt mij een andere situatie dan 4 uur lang op bezoek gaan in een bedompte huiskamer zonder ventilatie. Niet dat ik zo'n samenscholing op het ijs goed wil praten maar de figuren van 60+ met morbide obesitas zakken letterlijk door het ijs dus de kwetsbaarste groep was er vandaag iig niet bij.
Al blijft ongecontroleerde horeca op het ijs natuurlijk wel bezopen (pun intended) als de rest krampachtig dicht moet blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 13-02-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
PalingDrone schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:31:
[...]

Lekker geschaatst, goed bezig d:)b
Gezonde fitte mensen in de buitenlucht...
Dat viel met die parken/terrasjes in de zomer ook wel mee toch?
Toen zaten we ook niet op ~4000 positieve tests per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
ijdod schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:07:
[...]

Toen zaten we ook niet op ~4000 positieve tests per dag.
Toen werd er uberhaupt nog nauwelijks getest dus wie weet hadden we wel net zoveel besmettingen.
Dan heb ik het over het zonnige terrasjesvoorjaar en van die eerste stranddagen waar iedereen toen schande van sprak

Gelukkig is Volendam nooit een brandhaard geweest en durft men er ook te handhaven.... Dit soort signalen zorgen er bij mij voor dat ik denk dat het allemaal wel zal loslopen, mocht de situatie echt ernstig zijn wordt er heus wel opgetreden, toch? ;)

[ Voor 50% gewijzigd door PalingDrone op 13-02-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:19

Amphiebietje

In de blubber

Hier liepen mensen niet alleen rond in grote groepen, maar hing men ook elkaar om de hals, inclusief mensen die duidelijk geen familie van elkaar waren...

Nou ja, resultaten over 2-3 weken dan maar? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:47:
Hier liepen mensen niet alleen rond in grote groepen, maar hing men ook elkaar om de hals, inclusief mensen die duidelijk geen familie van elkaar waren...

Nou ja, resultaten over 2-3 weken dan maar? :/
Zouden die mensen dat echt alleen op het ijs doen of is dat meer de groep die zich sowieso nergens wat van aantrekt? Lijkt mij niet dat je opeens tijdens schaatsen alle voorzorgsmaatregelen opzij zet terwijl je je het afgelopen jaar overal keurig aan hebt lopen houden.
Vermoedelijk zie je dit gedrag nu en valt het je op, wat er doorgaans achter voordeuren, in zuipketen en tijdens bezoek gebeurt mis je compleet als buitenstaander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
PalingDrone schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:23:
[...]

Toen werd er uberhaupt nog nauwelijks getest
Vanaf 1 juni kon iedereen zich met de gebruikelijke klachten laten testen. Er werd *toen* nauwelijks getest omdat er nauwelijks klachten waren. Gezien de rest van de cijfers omdat er ook weinig besmettingen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
https://twitter.com/SimoneSays123/status/1360623684172578816 :X

[ Voor 61% gewijzigd door Mr. Detonator op 13-02-2021 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ugh, 3 gevallen in de community, zonder (voor nu) een definitieve link :/

Zuigt apenballen. Hopelijk niet nog een lockdown of level 2/3

Edit:
Welp, L2 voor mij, L3 voor AKL

[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 14-02-2021 07:27 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarôZZa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwpEJVrTPWm3PmG-8Y51xs9JPcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjLrjmmHARx8YjAz2SUzzlCj.jpg?f=fotoalbum_large

Net tweede pcr test in drie dagen tijd gehad en m'n eerste quarantaine lunch(4 euro room service). Straks maar even zwemmen en aan het strand liggen. 30 graden hier.

Mezelf voor een paar maanden social distancen van Nederland voelt nu al goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
BarôZZa schreef op zondag 14 februari 2021 @ 08:37:
[Afbeelding]

Net tweede pcr test in drie dagen tijd gehad en m'n eerste quarantaine lunch(4 euro room service). Straks maar even zwemmen en aan het strand liggen. 30 graden hier.

Geniet ze. Omdat je toch niks te doen hebt, zet je pics even recht. Kunnen we nog beter genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:14
[Afbeelding]

Waar is hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
maartend schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:28:
[...]

Geniet ze. Omdat je toch niks te doen hebt, zet je pics even recht. Kunnen we nog beter genieten
Stond recht, maar Tweakers gooit de rotatie van je telefooncamera weg.
Sri Lanka, sinds een paar dagen weer geopend voor tourisme (met veel voorzorgsmaatregelen om het risico zo minimaal mogelijk te maken, soort luxe quarantaine voor de eerste twee weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
BarôZZa schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:45:
[...]

Stond recht, maar Tweakers gooit de rotatie van je telefooncamera weg.
Stomme tweakers. :) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:09
[Afbeelding]

Dit soort verkapte 'kijk mij nou eens'-berichten :F

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
BFmango schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:39:
Hey boykes. Is er eigenlijk een topic waarin mensen vertellen hoe hun ziekteverloop is als ze covid te pakken hebben?

Heb het al een paar dagen en ben benieuwd hoe het bij andere milde gevallen is gegaan.
Is werkelijk waar geen peil op te trekken. De ene merkt er amper wat van, de volgende ligt in het ziekenhuis.

Mijn vriendin hoestte 2 weken lang en that's it. Collega van mij testte positief, maar had niks. Kennis van ons voelde zich alleen moe bij het trap lopen.

Een sportieve collega van mijn vriendin lag echter 3 dagen in het ziekenhuis, terwijl een andere collega met astma en diabetes het gewoon thuis heeft uitgeziekt.

Sterkte iig. Meestal komt het goed.

Vergeet niet voldoende te drinken en bewegen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Lethalis schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:30:
[...]

Is werkelijk waar geen peil op te trekken. De ene merkt er amper wat van, de volgende ligt in het ziekenhuis.

Mijn vriendin hoestte 2 weken lang en that's it. Collega van mij testte positief, maar had niks. Kennis van ons voelde zich alleen moe bij het trap lopen.

Een sportieve collega van mijn vriendin lag echter 3 dagen in het ziekenhuis, terwijl een andere collega met astma en diabetes het gewoon thuis heeft uitgeziekt.

Sterkte iig. Meestal komt het goed.

Vergeet niet voldoende te drinken en bewegen.
Thanks. Ik zit nu aan dag 6. Nog steeds last van verkoudsheidsklachten en de hele dag brak brak brak. Afgelopen drie dagen erg veel last van mijn keel maar dat lijkt vandaag wat beter te zijn.

Gelukkig nog wel wat energie, dus kan in het huis wel wat rondzwerven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BarôZZa
xzaz schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:27:
[...]

Dit soort verkapte 'kijk mij nou eens'-berichten :F
Zo mag je het opvatten, maar mogelijk dat het ook als inspiratie dient voor mensen die na het afgelopen jaar in een minder goede psychische staat verkeren en voor dit jaar geen verbetering zien in Nederland. Ik merk in ieder geval dat ik weer een stuk opgewekter ben over de komende tijd.

En voor het geld hoef je het ook niet echt te laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:49

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

PalingDrone schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:23:
[...]
Gelukkig is Volendam nooit een brandhaard geweest en durft men er ook te handhaven.... Dit soort signalen zorgen er bij mij voor dat ik denk dat het allemaal wel zal loslopen, mocht de situatie echt ernstig zijn wordt er heus wel opgetreden, toch? ;)
Dit soort randdebielen zorgen er nog steeds voor dat de maatregelen maar blijven en ik bijvoorbeeld mijn hoogzwangere vrouw niet mag begeleiden bij ziekenhuisafspraken. Ik heb er dan ook totaal geen begrip voor.

Egoistisch. Dat is wat het is.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Danfoss schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:24:
[...]

Dit soort randdebielen zorgen er nog steeds voor dat de maatregelen maar blijven en ik bijvoorbeeld mijn hoogzwangere vrouw niet mag begeleiden bij ziekenhuisafspraken. Ik heb er dan ook totaal geen begrip voor.

Ja de logica in sommige regels is wat ver te zoeken soms. Aangezien je waarschijnlijk de hele tijd in de buurt bent van je hoogzwangere vrouw vormen jullie een huishoudbubbeltje waarbij je elkaar op andere momenten dan zo'n ziekenhuisafspraak net zo makkelijk besmet. In wezen zijn jullie een twee eenheid. Het enige wat ik mij voor kan stellen is dat het met 1 persoon tijdens een afspraak makkelijker afstand houden is dan wanneer je met zijn 2en op afspraak komt en dat 1 persoon, indien besmet, stukken minder virus verspreid dan wanneer je daar met 2 personen virusdeeltjes komt rondstrooien.
Kan mij de frustratie goed voorstellen, zeker met de spanning die een zwangerschaap met zich meebrengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:24

codex

Geen OpenAI agent :)

Danfoss schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:24:
[...]

Ik kan het mij voorstellen, aan de andere kant: ik kan nog wel herinneren dat ik 20 was. Toen wilde ik elk weekend op stap en was ik nagenoeg elke avond met een groep vrienden.

Deze jongeren zitten misschien al een jaar thuis, komen elkaar tegen op het ijs, gooien er wat Gluwein en Jagermeisters in en vergeten even de maatregelen.

Ik heb het al moeilijk met mijn 40+, laat staan als je 20 bent. Natuurlijk is het niet goed te praten, maar er komen scheurtjes in de bereidwilligheid en volgzaamheid. Persoonlijk ben ik al pissig vanwege de "wachten op de vaccinatie" mantra, gevolgd door het gestuntel de afgelopen 2 maanden, daarnaast weet ik dat dit ervoor zorgt dat we nog langer binnen zitten. Ergens kan ik het alleen wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tsja, ik stond ook op het ijs. Met name voor mijn dochtertje van bijna 5.

En ik merk ook aan mezelf dat ik de huidige situatie behoorlijk zat begin te worden. Begrijp me niet verkeerd, ik neem het virus serieus en ik wil het nog steeds niet krijgen hoor. Maar als je op zo'n moment op het ijs staat en je ziet om je heen dat alles weer even "normaal" lijkt, dan word je er bijna emotioneel van. Dingen die ik vroeger irritant vond (mensen die een bluetooth speaker hard aanzetten met van die skihut muziek, Snollebollekes etc), werd ik nu bijna blij van.

Er was ook een tuin aan het water / ijs waar ze met 20 man stonden en een soort feestje hielden. Ja ik maak dan wel gekscherend en hoofdschuddend een opmerking naar mijn vriendin dat ze een coronafeestje houden, maar in de tussentijd loop ik er gewoon langs en doet het me ook niets. Ik word er niet kwaad om en begrijp het ergens wel.

Ik kon mijn 40ste verjaardag niet vieren bijvoorbeeld, paar weken geleden.

Al met al merk je gewoon dat je neerslachtiger wordt en terugverlangt naar een "normaal" leven. En dat je daar ook zeker niet meer alleen in bent. Mensen zijn er klaar mee.

Dit gaat een spannend jaar worden zo. Als in de lente en zomer de overheid nog steeds denkt veel maatregelen te kunnen nemen, denk ik dat ze een hoop weerstand gaan krijgen.

Je merkt dit ook aan kleine dingen, zoals de chat die we hebben voor de basisschool (Social Schools). Als een les uitvalt of later begint, dan krijgen de leraren inmiddels een berg kritiek over zich heen. Dit was eerst niet. De lontjes worden korter.

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 16-02-2021 10:04 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven
We gaan het zien, zal eerst nog wel over gedebatteerd worden
https://nos.nl/l/2368915

[ Voor 24% gewijzigd door Mel33 op 16-02-2021 10:55 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Mel33 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:55:
Niet normaal dat een groep achterlijke waarvoor het virus niet bestaat gelijk krijgt bij de rechter.

Zulke lui zouden niet eens rechten mogen hebben.

Wat moesten ze wel niet gedacht hebben in de oorlog? Zijn geen duitsers met geweren maar nederlanders in cosplay met nep kogels en bloed?

Echt niet te bevatten dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
Maar het is toch ook totaal overtrokken die avondklok.
het is geen oorlog heh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:18
Het vonnis had geen mening over de vraag of een avondklok wel/niet te rechtvaardigen was, maar over de vraag of de nu gekozen wettelijke grondslag ervan correct was. In essentie zei de rechtbank "De wet die je nu gebruikt, is bedoeld voor spoedeisende maatregelen op situaties die niet te voorzien waren". (Vandaar het voorbeeld van een dijkdoorbraak). De avondklok was wel spoedeisend, maar de situatie de 'm nodig maakte was -volgens de rechtbank- wel te voorzien.
Ofwel: Het kabinet had al eerder, toen avondklok alleen nog maar een optie was, een wetsvoorstel met die strekking moeten voorleggen aan de kamer(s). Desnoods een wetsvoorstel wat de voorwaarden benoemt waaronder het kabinet mandaat krijgt om, wanneer nodig, een avondklok in te stellen.

Hoewel ik -voor zover ik er überhaupt een zinnige mening over kan ontwikkelen- voorstander ben van de avondklok, kan ik me hier goed in vinden: Het kabinet lijkt soms bang te zijn voor de volksvertegenwoordiging, waardoor ze de tactiek lijken te ontwikkelen maatregelen aan te kondigen op het moment dat ze acuut nodig zijn, waardoor de kamer buiten spel staat.

Dat betekent echter ook dat de kamer in de positie komt waarin ze geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen over de maatregelen, dus kunnen ze (Oppositie én coalitie) chronisch in een soort "tja... van mij had het niet gehoeven" modus kunnen blijven hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:35

Koekfabriek

King Billy on the wall

Mel33 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:55:
Ik sta er eigenlijk van te kijken hoe slecht het wetgevingsproces vanuit het kabinet is ingeregeld. Als je z'n ingrijpende maatregel neemt verwacht je toch dat het (wettelijk) goed is afgedekt. Helemaal als je dan nu leest dat ze in een spoedprocedure het er binnen 1 week doorheen kunnen jassen.
Waarom is dat niet eerder gedaan?

Voor de rest blij dat die maatregel van tafel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:10
TheDeeGee schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:00:
[...]

Niet normaal dat een groep achterlijke waarvoor het virus niet bestaat gelijk krijgt bij de rechter.

Wat moesten ze wel niet gedacht hebben in de oorlog? Zijn geen duitsers met geweren maar nederlanders in cosplay met nep kogels en bloed?

Bij ons in de groep was er ook al de reactie van "ah relaxed".

Nu hebben die groep die zo tegen het regime vechten een overwinning in de pocket en ruiken ze bloed en gaan ze nog meer tegen de maatregelen schoppen.
Let op, over 2/3 weken gaan de besmettingen weer omhoog waardoor de nog langer aan huis gekluisterd zijn omdat die groep asocialen nu alleen maar aan zichzelf denken. |:(
/rant

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
Flix20 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:27:
[...]

Bij ons in de groep was er ook al de reactie van "ah relaxed".

Nu hebben die groep die zo tegen het regime vechten een overwinning in de pocket en ruiken ze bloed en gaan ze nog meer tegen de maatregelen schoppen.
Let op, over 2/3 weken gaan de besmettingen weer omhoog waardoor de nog langer aan huis gekluisterd zijn omdat die groep asocialen nu alleen maar aan zichzelf denken. |:(
/rant
Welke asocialen? de potentiele zieken of de potentiele niet zieken?
Ik vind het asociaal dat we opgesloten moeten zijn.
Ik vind het aan de andere kant wel oke om even een avondklok te hebben. maar gaan we echt niet te ver voor de groep die het anders ziet? welke van de 2groepen dat dan ook is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:25
[...]

Ik vind het juist goed dat mensen zich kritisch uitlaten naar de almachtige overheid.
Het is niet de eerste keer dat het kabinet loopt te blunderen. Denk maar aan de toeslagenaffaire.

De coronamaatregelen zijn zwaar overtrokken. De druk op de zorg is al enorm afgenomen, terwijl de druk op de ondernemers, jeugd en werkend Nederland GIGA hoog is geworden.

Het is tijd om de rollen om te draaien. Geeft de jeugd hun jeugd weer terug. Laat mensen weer wat meer vrij. En als je tot de risicogroep behoort, blijf dat lekker thuis.

Afgelopen weekend was een van de beste dagen voor mij in de afgelopen 11 maanden. Waarom? Ik was weer vrij! Ik kon buiten genieten van mooi weer, schaatsen en even geen zorgen. Iedereen was vrolijk. Corona was even uit ons hoofd.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58
@Valandil je hebt zeker een punt dat de overheid altijd kritisch moet worden bekeken en verantwoordelijk moet worden gehouden voor zijn/haar doen en laten. Maar Ik snap alleen je laatste alinea niet? Waarom kon je de afgelopen 11 maanden niet vrij voelen? Je kon toch gewoon gaan en staan waar je wilde alleen niet in hele groepen etc maar ook dan als je dat wel deed waren er situaties waarbij dat echt geen probleem was. We moeten nu niet net doen alsof we al 11+ maanden in een totale lockdown zitten want dat is simpelweg niet waar.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:28
Valandil schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:54:
Afgelopen weekend was een van de beste dagen voor mij in de afgelopen 11 maanden. Waarom? Ik was weer vrij! Ik kon buiten genieten van mooi weer, schaatsen en even geen zorgen. Iedereen was vrolijk. Corona was even uit ons hoofd.
Reality check: Corona was niet weg, is niet weg en gaat voorlopig nog niet weg.

Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe weinig verantwoordelijkheid sommige mensen willen nemen. "Doe x en y, hou de zwakkeren thuis, getallen gaan toch al omlaag" en daarmee is in één klap wat de overheid doet overbodig en kunnen we alles weer open gooien. Het lijkt wel alsof er geen rationele afweging gemaakt wordt, enkel naar je gevoel luisteren "ik wil dit niet meer".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

[...]

Ik begrijp deze reactie niet. We hebben toch een rechtstaat?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
[...]

Je bedoelt eigenlijjk te zeggen dat je het niet snapt waarom de rechter tot een dergelijk oordeel komt? Dit heeft echt niets met de tweede wereldoorlog te maken ( net zo veel als dat de huidige avondklok dat had). Sorry maar in deze geef je gewoon aan hoe sommige mensen denken. Als ze bepaalde uitspraken niet bevalt dan zijn de rechters niet te vertrouwen etc etc.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Yeaaaaaaah Boiiiiiii

Per direct van die klote avondklok af. Daar moest ik even een juichkreet om laten.

Wel extra pijnlijk dat de coronawappies het blijkbaar beter weten dan onze Idols kandidaten.

Nu nog het coronawappiebeleid uitvoeren om corpulente mannen op.leeftijd te vaccineren en we kunnen weer naar een meer normale modus operandi.
[...]

Weet je wie ook zo dacht? Hitler.
Gelukkig ben je een keyboard hero en geen rechter, handhaver of beleidsmaker.

[ Voor 57% gewijzigd door eL_Jay op 16-02-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

bert pit schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:33:
[...]

Ik begrijp deze reactie niet. We hebben toch een rechtstaat?
Stel je voor dat de avondklok wordt opgeheven en een rechter bepaalt dat die moet blijven omdat er nog teveel risico is naar diens mening. En daarmee is het gedaan en heeft de regering zich daar maar aan te houden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
eL_Jay schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:47:
..
Gelukkig ben je een keyboard hero en geen rechter, handhaver of beleidsmaker.
euhm.. heb je het nou ook niet toevallig over je zelf een beetje :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Mel33 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:41:
[...]

Welke asocialen? de potentiele zieken of de potentiele niet zieken?
Ik vind het asociaal dat we opgesloten moeten zijn.
Ik vind het aan de andere kant wel oke om even een avondklok te hebben. maar gaan we echt niet te ver voor de groep die het anders ziet? welke van de 2groepen dat dan ook is.
In mijn persoonlijke, ongezouten mening vind ik het zeer asociaal en kwalijk dat er een groep mensen maling heeft aan de maatregelen.
Er wordt vanuit de wetenschap gezegd dat als we met z'n alle even bepaalde dingen laten, we de beste kans hebben om zsm het normale leven weer op te kunnen pakken.
Het beter denken te weten dan de wetenschap en vrolijk door gaat zonder enig rekening te houden met andere door lekker massaal bomen en elkaar te gaan knuffelen zodat het virus nog lekker om zich heen kan blijven grijpen en we daardoor met z'n alle nog langer met de maatregelen blijven zitten.
Dan doe je dat naar mijn mening puur uit eigen belang omdat je je niet even kan inhouden en rekening kan houden met elkaar.

Ja dat vind ik zeer asociaal.
We hebben er allemaal op een eigen manier last van, maar je doet het voor elkaar want we moeten het met elkaar doen om er zsm vanaf te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
Webgnome schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:53:
[...]

euhm.. heb je het nou ook niet toevallig over je zelf een beetje :+
Zowel keyboard hero als handhaver.
Ik vind dan ook dat iedereen rechten heeft. Zekers andersdenkenden

offtopic:
mensen op hun rechten wijzen is een van de eerste dingen die ik doe bij een zaak

[ Voor 14% gewijzigd door eL_Jay op 16-02-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Nou hef de avondklok maar lekker op dan, kunnen mensen weer bij elkaar feesten.

Het is nu stilte voor de storm wat besmettingen betreft, let maar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 14:59
Goed nieuws: (onafhankelijke) rechterlijke toetsing blijkt hard nodig in deze tijd.

Rutte *knip* we noemen hier de dingen gewoon bij de echte naam gaan vast beroep aantekenen dus hopelijk blijft de uitspraak staan bij hogere rechters.

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 16-02-2021 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
TheDeeGee schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:04:
Nou hef de avondklok maar lekker op dan, kunnen mensen weer bij elkaar feesten.

Het is nu stilte voor de storm wat besmettingen betreft, let maar op.
De avondklok word opgeheven maar betekent dan ook dat de bepaling dat je maar 1 persoon over de vloer mag hebben dat ook word?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eL_Jay
Webgnome schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:09:
[...]

De avondklok word opgeheven maar betekent dan ook dat de bepaling dat je maar 1 persoon over de vloer mag hebben dat ook word?
Volgens mij was dat een dringend advies en geen maatregel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:34

NoTimeRemains

I know

Flix20 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:55:
[...]

In mijn persoonlijke, ongezouten mening vind ik het zeer asociaal en kwalijk dat er een groep mensen maling heeft aan de maatregelen.
Er wordt vanuit de wetenschap gezegd dat als we met z'n alle even bepaalde dingen laten, we de beste kans hebben om zsm het normale leven weer op te kunnen pakken.
Het beter denken te weten dan de wetenschap en vrolijk door gaat zonder enig rekening te houden met andere door lekker massaal bomen en elkaar te gaan knuffelen zodat het virus nog lekker om zich heen kan blijven grijpen en we daardoor met z'n alle nog langer met de maatregelen blijven zitten.
Dan doe je dat naar mijn mening puur uit eigen belang omdat je je niet even kan inhouden en rekening kan houden met elkaar.

We hebben er allemaal op een eigen manier last van, maar je doet het voor elkaar want we moeten het met elkaar doen om er zsm vanaf te komen.
Je praat hier tegen mensen die sowieso schijt hebben aan anderen. Als ik maar kan feesten toch? Alleen als het in mijn gezichtsveld gebeurd dan vind ik t erg en heb ik een ander plaatje op mn facebook.

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
NoTimeRemains schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:26:
[...]

Je praat hier tegen mensen die sowieso schijt hebben aan anderen. Als ik maar kan feesten toch? Alleen als het in mijn gezichtsveld gebeurd dan vind ik t erg en heb ik een ander plaatje op mn facebook.
Maar andersom hebben wij ook schijt aan wat zij denken. En geven een verplichte maatregel +boete als je het niet doet.

Ik vind het maar moeilijk om anderen af te keuren die jou in feite niks opleggen. En jij hun wel wat oplegt.

Ik vind iets opleggen, erger dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:09:
[...]

Een bepaalde groep mensen luistert al een jaar niet naar de maatregelen, dus zodra de avondklok opgeheven word gaan ze weer bij elkaar op bezoek, achter de deur word toch niet gecontroleerd.

Net als de mensen die koste wat kost op vakantie gaan, en dan janken als ze in quarantaine moeten.

Persoonlijk zal het mij een worst wezen hoe lang horeca dicht is en failliet gaat aangezien ik nooit ga uit eten, uiteindelijk hebben jullie het allemaal zelf in de hand hoe lang het gaat duren.

[ Voor 25% gewijzigd door TheDeeGee op 16-02-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

IJzerlijm schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:53:
[...]

Stel je voor dat de avondklok wordt opgeheven en een rechter bepaalt dat die moet blijven omdat er nog teveel risico is naar diens mening. En daarmee is het gedaan en heeft de regering zich daar maar aan te houden.
De rechter toetst aan de wet, niet aan dagkoersen van besmetting met bijgaand risico.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:34

NoTimeRemains

I know

Mel33 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:31:
[...]

Maar andersom hebben wij ook schijt aan wat zij denken. En geven een verplichte maatregel +boete als je het niet doet.

Ik vind het maar moeilijk om anderen af te keuren die jou in feite niks opleggen. En jij hun wel wat oplegt.

Ik vind iets opleggen, erger dan
het onnodig rekken van al deze maatregelen komt een groot deel door mensen die zich nergens aan houden. Hoezo er wordt mij niets opgelegd door deze groep?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:35:
[...]

het onnodig rekken van al deze maatregelen komt een groot deel door mensen die zich nergens aan houden. Hoezo er wordt mij niets opgelegd door deze groep?
Los van de bepaalde groep mensen is ons hele land een lachertje sinds de start van de pandemie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flix20
NoTimeRemains schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:35:
[...]

Dat dus!
Ik wil ook niets liever dan naar m'n maat z'n kroeg lekker een middag bar hangen maar ik snap dat het nu gewoon even niet kan en mag en daar breng ik de discipline voor op om me daar aan te houden om zsm van al het gezeur af te zijn.
Daarnaast in december verhuisd en hebben we nog geen kledingkast kunnen kopen omdat de winkels gesloten zijn. Dus ook ik heb er heel veel last van.
Maar het is nu eenmaal even niet anders.

In mijn ogen zijn de mensen die doen alsof het virus hun niets kan maken (want jong/gezond/what ever de reden mag zijn) in dezelfde groep te scharen als mensen die denken dat de wereld plat is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:35

Koekfabriek

King Billy on the wall

Flix20 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:55:
[...]

Het gaat hier specifiek om de avondklok. En de "wetenschap" is helemaal niet eenduidig of en in welke mate dit enig effect heeft. Het RIVM heeft zelfs geen enkel idee wat het specifieke effect is van een avondklok. Bron

Als dan ook nog blijkt dat de wettelijke basis ontbreekt vind ik het stuitend. Om vervolgens weg te worden gezet als halve wappie, asociaal en alleen maar "willen feesten" en schijt te hebben aan de corona maatrgelen vind ik bizar.
Flix20 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Dat dus!
Ik wil ook niets liever dan naar m'n maat z'n kroeg lekker een middag bar hangen maar ik snap dat het nu gewoon even niet kan en mag en daar breng ik de discipline voor op om me daar aan te houden om zsm van al het gezeur af te zijn.
Daarnaast in december verhuisd en hebben we nog geen kledingkast kunnen kopen omdat de winkels gesloten zijn. Dus ook ik heb er heel veel last van.
Maar het is nu eenmaal even niet anders.

In mijn ogen zijn de mensen die doen alsof het virus hun niets kan maken (want jong/gezond/what ever de reden mag zijn) in dezelfde groep te scharen als mensen die denken dat de wereld plat is.
Dit heeft toch niks met een avondklok (en het gebrek aan juridische basis) te maken?

[ Voor 20% gewijzigd door Koekfabriek op 16-02-2021 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Wel lachwekkend om te zien hoeveel mensen er nu huilie huilie doen vanwege de uitspraak van de rechter. De angst zit er bij sommige mensen goed in.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:51:
Wel lachwekkend om te zien hoeveel mensen er nu huilie huilie doen vanwege de uitspraak van de rechter. De angst zit er bij sommige mensen goed in.
Jah, angst dat straks de helft of meer van al het ziekenhuis personeel het niet meer ziet zitten en opstapt.

Maar jij bent natuurlijk kern gezond en hoeft nooit naar de dokter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

TheDeeGee schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:57:
[...]

Jah, angst dat straks de helft of meer van al het ziekenhuis personeel het niet meer ziet zitten en opstapt.

Maar jij bent natuurlijk kern gezond en hoeft nooit naar de dokter.
Ja want het effect van de avondklok is natuurlijk enorm :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Laguna schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Niet half zo groot als het effect van de komende idolsverkiezingen |:( 8)7
Wel avondklok verlengen, maar niet de verkiezingen uitstellen :F

Geeft wel aan hoe diep onze politiek is gezonken als de SGP en PVV de voices of reason zijn daar in Den Haag.

[ Voor 25% gewijzigd door eL_Jay op 16-02-2021 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Een kort geding tegen de staat kan wel een paar weken duren, maar een spoedappel van de staat tegen de uitspraak kan diezelfde dag nog? Is dat normaal?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
Ik zie dat ze mekaar het licht niet in de ogen gunnen.
Zo van “ja jij bent zeker gezond”
Maar owee als een gezonde zoiets tegen een zieke zegt.

Tot wat leidt dit allemaal...
juist ja, dat we tegenover elkaar gaan staan zoals hier heel erg duidelijk wordt soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Laguna schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Als deze uitspraak blijft staan zullen de winkeliers morgen ook eisen open te mogen gaan. En de sportscholen, kappers, masseurs en 100 andere dingen die allemaal op zichzelf een marginaal effect hebben.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

IJzerlijm schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:06:
[...]

Als deze uitspraak blijft staan zullen de winkeliers morgen ook eisen open te mogen gaan. En de sportscholen, kappers, masseurs en 100 andere dingen die allemaal op zichzelf een marginaal effect hebben.
Prima, ze zijn vrij om hiervoor het juridische pad te bewandelen als ze daar mogelijkheden toe zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Koekfabriek schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:44:
[...]

Het gaat hier specifiek om de avondklok. En de "wetenschap" is helemaal niet eenduidig of en in welke mate dit enig effect heeft. Het RIVM heeft zelfs geen enkel idee wat het specifieke effect is van een avondklok. Bron

Als dan ook nog blijkt dat de wettelijke basis ontbreekt vind ik het stuitend. Om vervolgens weg te worden gezet als halve wappie, asociaal en alleen maar "willen feesten" en schijt te hebben aan de corona maatrgelen vind ik bizar.

[...]

Dit heeft toch niks met een avondklok (en het gebrek aan juridische basis) te maken?
Mijn mening is dan ook niet specifiek gerelateerd aan de avondklok. Dat hete vuur is alleen nu toevallig even een aandachtspuntje.
Laat ik voorop stellen dat alle maatregelen natuurlijk wel gewoon rechtsgeldig moeten zijn dus zoals nu blijkt dat de maatregel niets rechtsgeldig was, dan moet die natuurlijk direct ontbonden worden.

Echter zijn we nu de mazen in de wet aan het zoeken en vergeten we even de reden waarom deze tot stand is gekomen. De maatregel is genomen omdat de bevolking zelf incapabel gebleken is om verstandig te doen.
Wat begon als advies; vermijd drukke plekken, blijf zoveel mogelijk thuis welke direct in-lijn staan met dat wat het WHO adviseert. Resultaat; Bomvolle Ikea's, bouwmarkten, winkelstraten, thuisfeesten of feesten onder een viaduct.
Met alleen de vraag/het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven is geen gehoor aan gegeven dus hebben ze een maatregel moeten nemen om deze te kunnen handhaven.
Omdat weeen groep mensen het zelf niet kunnen opbrengen en het daarmee voor de rest welwillende burgers verpesten.
Dus kom ik weer bij m'n oorspronkelijke standpunt; Asociaal en egoïstisch.

[ Voor 17% gewijzigd door Flix20 op 16-02-2021 14:15 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.