Hallo All,
Sinds een paar dagen een Saturn 2 hier draaien met de nodige extra materiaal.
Ben momenteel met Elegoo 8K WaterWashable bezig.
En ik zit toch met een paar vraagjes, misschien handig om dit later in de TS te zetten voor iedereen (met de antwoorden:P)
-Hoe ruim je het water op waarmee je de prints mee schoonmaakt? door het riool gaat natuurlijk niet.
Heb namelijk een Elegoo wash+cure station, en daar zit 7 liter kraanwater in. Nu hoeft niet elke keer vervangen te worden, maar na een paar was beurten zie ik toch wel resin resten in het mandje hangen. en door de bak heen.
-Ook heb ik het idee dat het niet echt super schoon word, en met IPA word het schoner (heb een bakje met 1 liter). Wat slijmachtig substantie zit er soms overheen. Dus met borstel en IPA word het dan schoner.
-Ook het kalk zie ik terug komen na schoonmaken/cure Anisch niet een issue omdat het toch geverfd word, maar is daar een oplossing voor? Bv ontkalker? (mijn ouders hebben zo'n ding, dus zou ik de 7 liter emmer daarmee kunnen vullen).
-Heb een paar calibratie prints gedaan, dat lijkt wel goed ansich, maar het zit zo vast aan de plaat (ipv het tegenovergesteld wat ik vaak ik ook lees bij deze printer:P) Dus die breken af met het er afhalen.
Gister avond 2 "rooks" geprint, ben een half uur bezig geweest....
Ik gebruik de de settings van elegoo zelf, 35 bottom en 3.5 per laag. Zou ik dan de bottom wat lager moeten zetten?
-Ik heb een paar modellen (schepen van The Expanse) op het oog, die voornamelijk voor FDM bedoelt zijn om te printen, en de onderdelen klikken in elkaar. Is dat wel te doen met resin, of breekt het dan gelijk?
Kan sommige als 1 geheel printen, maar dan zijn ze max 20 cm
Hopelijk wil iemand hier op antwoorden, zodat ik het proces kan verbeteren.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |