Voor de anderen: let op kaartje en berekening op normaalstand! Maar dat kan prima.Redlum999 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:09:
Goedenavond, voor m'n 'nieuwe' huis wil ik balansventilatie aanleggen. Hiervoor heb ik een ventilatieberekening gemaakt op basis van het aantal personen (i.p.v. op basis van vierkante meters). Zouden jullie eens kunnen schieten op bijgevoegde berekening en ventilatieplan of dit zo logisch in elkaar zit? Alvast bedankt voor het meedenken🙏
Kenmerken:
- Huis is 100-110m2 en niet bedoeld als gezinswoning.
- Ik woon er in m'n eentje, maar hou rekening met twee personen.
- Slaapkamer begane grond is in eerste instantie werkkamer, maar wordt later als slaapkamer gebruikt (als ik groot ben)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit ziet er eigenlijk wel prima uit zo.
Je hebt een lay-out en situatie die helaas niet enorm voor overflow geschikt is. Maar in absolute zin dit je al aan de kleinste categorie unit dus zoveel kan je überhaupt niet meer winnen.
Enige aanpassing die ik zou voorstellen is een kleine aanpassing in de afzuiging ten faveure van de keuken. Daar zit je wel flink onder de aanbevolen waarde (75 op stand 3). Je badkamer boven kan ook 10 minder afzuigen, en je WC ook 5 minder (meestal is WC 25 op stand 3). Die 15 zou ik aan de keuken toevoegen.