Ben voornemens om langzaam aan de spullen te gaan bestellen en heb denk ik het voorlopige plan qua debieten etc klaar?
In de basis denk ik een Zehnder Q450 ERV te willen kopen, Imaginairs 125 ventielen, en meeste in spiro uit te voeren.
Aanvoer van het systeem linksboven op de linker gevel, en de afvoer op het schuine dak linksonder. Volgens snelle uitleg over verdunning moet dat kunnen met die afstand.
Heeft iemand kritiek of advies voor het volgende?:
De woonkamer 4 toevoerventielen via valse wand op 1e verdieping, 1 van de ventielen (bovenste) zal in die wand afgesplitst moeten worden ivm balkenlaag.
Aanvoer vanuit linkerkant woonkamer, loopt een 200mm buis direct naar boven, en dan ook tussen de balken door naar de gang. Hier verder opgesplitst naar wc en keuken/bijkeuken/meterkast. Ik leg nog een buis naar de berging (linkerkant van huis) voor evt. toekomstig afzuig of toevoer.
Eerste verdieping met 3 slaapkamers, ouder slaapkamer met 2 ventielen. Onderste slaapkamer heeft een koof met de afvoer voor beneden, en in de valse wand zit de toevoer voor de slaapkamer met ook de toevoer voor beneden.
Afvoer in de badkamer met 2 ventielen.
De puzzel op zolder, bovenste pijlen is de leiding met toevoer voor de slaapkamers die er onder zitten.
Daaronder de 2 ventielen voor deze ruimte, op aparte buis dacht ik ivm kunnen plaatsen van geluidsdemper?
Verder naar de onderkant de toevoer voor 1e verdieping / begane grond
Afvoer naar beneden voor begane grond, en op zolder al de aftakking voor de badkamer, die dan over de vloer van zolder daar heen loopt.
Nu nog even verder topic doorzoeken op dempers / vertakkingen / doorvoeren, en als er niet teveel kritiek op het plan komt ook de buisdiameters van de spiro en evt. flexibele buizen.
[
Voor 6% gewijzigd door
M4inDC op 29-09-2024 14:10
]