Als je inderdaad geen enkele mogelijkheid hebt in de wand van de bijkeuken is zoiets misschien het best haalbare. Ik zou dan wel i.i.g. de afvoer in de woonkamer maken en alle 5 inblaas in de eetkamer. Ik lees in je plaatje dat de deur van de bijkeuken dan luchtdicht moet worden, dat hoeft alleen als je dit met een open wanddoorvoer wil doen. Mijn suggestie was een normaal ventiel in de wand van de bijkeuken richting keuken, met gewoon een buis naar de schoorsteen toe waar er dan een kanaal naar boven gaat. Je kan dan én 100 in de keuken én 50 in de bijkeuken afzuigen.
Of normaal ventiel, je kan ook iets mooiers maken in de wand bijvoorbeeld een lang dun lijnrooster. Even afhankelijk van de constructie van die wand (historische steensmuur of moderne tussenwand).
Maar zelfs met rijksmonumentale constructies is er een mouw aan te passen. Hier is mijn middeleeuwse schaargebint met WTW toevoer. Afwerkingskap (deze) moet er nog op geplaatst worden, dat heeft helaas een maatje ladder nodig dat ik niet heb liggen, en ben nog niet toegekomen aan ladderhuur of binnensteiger.
Of normaal ventiel, je kan ook iets mooiers maken in de wand bijvoorbeeld een lang dun lijnrooster. Even afhankelijk van de constructie van die wand (historische steensmuur of moderne tussenwand).
Maar zelfs met rijksmonumentale constructies is er een mouw aan te passen. Hier is mijn middeleeuwse schaargebint met WTW toevoer. Afwerkingskap (deze) moet er nog op geplaatst worden, dat heeft helaas een maatje ladder nodig dat ik niet heb liggen, en ben nog niet toegekomen aan ladderhuur of binnensteiger.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen