Ook ik ben bezig met het ontwerp van mijn WTW systeem. Deze ga ik installeren tijdens de verbouwing van onze half-vrijstaande woonboerderij. De WTW unit ben ik van plan op de bovenverdieping te plaatsen en alle kanalen via de knieschotten en door de houten vloer naar de ventielen te leiden.
Ik heb reeds een ventilatie plan en berekening gemaakt, waar ik graag jullie input op zou hebben.
Mijn vragen:
- Zit ik een beetje goed met de kuubs per uur en per ruimte?
- De overstroom van boven naar beneden, is 125m3/u niet te veel? Kan ik beter boven nog een extra afzuigpunt maken?
- Zit ik een beetje goed met het leidingverloop naar de ventielen? Ik ben van plan alles met spiro-buizen te maken (buizen van links naar rechts gaan door het knieschot, van boven en onder gaan door de houten verdiepingsvloer. Bolletjes zijn afzuigpunten op de verdiepingsvloer en kruisjes zijn afzuigpunten in onderliggende ruimte op begane grond)
- Zou ik met dit plan uit komen met een Itho HRU 350? Of wordt een iets groter model aangeraden? Alles is nu uitgelegd op 4 personen in huis.
Hier het verloop van de buizen. Zoals gezegd, alles uit spiro buis. Enige is dat de aanvoer (groen) die door vloer loopt niet 1x 200 maar 2x 125 wordt ivm met de dikte van de vloer.
[
Voor 6% gewijzigd door
emot op 05-04-2023 15:00
]