Even wat praktische vragen aan de gebruikers van het Ubbink Air Excellent systeem:
- Hoe hebben jullie Spiro buizen aangesloten op de luchtverdeelkasten goed luchtdicht gekregen?
Als ik een spiro kanaal op de luchtverdeelkast zet, dan is er nog best wel een hoop speling. had verwacht/gehoopt dat dit direct netjes dicht zou zitten, zoals de rest van het systeem. Nu moet ik waarschijnlijk met kit/tape en of schroefjes aan de slag.
Zo te zien zou deze beter moeten werken Air Excellent DBOX meervoudig verloopstuk 125-150-160-180-200 (Artikelnummer: 0188970) - Heeft er iemand aanbevelingen voor schroefjes om de onderdelen (luchtverdeelkasten, Ubbink universele beugels) vast te schroeven op hout?
De kop van degene die ik gehaald had, was alsnog te klein en ging door de sparing heen. Kan natuurlijk ook met ringetjes aan de slag, maar benieuwd wat anderen hiervoor gebruikt hebben. - Heb in een kamer een enkele Air Excellent AE45sc Ventieladapter 90° 125. Deze wordt aangesloten op twee AE45sc kanalen. Ik kan echter niet bij een luchtverdeelkast komen en een kast kopen voor een enkel ventiel voelt ook wat onnodig. Wil hem eigenlijk aansluiten op een 125mm spiro buis. Zit er nu aan te denken om gewoon nog een Ventieladapter te kopen en dan in plaats van de 125mm buis waar je normaliter een ventiel in doet, dan met en mof/verbindingsstuk op een spiro buis door te gaan. Alleen lijkt er geen koppelstuk van een AE45SC te zijn naar een AE35 of 55... zucht...
:strip_exif()/f/image/hjybeX5qW2mqDSYPnKWDT8iO.png?f=user_large)
/f/image/APgRq3o2iqYgkIkTuHqia8ni.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/viyiR2ceO31btzUmiEzUNELM.png?f=fotoalbum_large)