Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Toppe schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:52:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Wera Schroefbeitel?

Ik ben bezig met wat hak en breek werk en een klein rag beiteltje is dan wel handig :+
Ik heb soortgelijke slagschroevendraaiers, maar ik doe daar geen echte sloopwerkzaamheden mee. Wel worden ze gebruikt om schroeven los te meppen ("schrikken") of in kleine plekjes wat geweld te gebruiken. Eigenlijk voor als de echte te groot is: Voor het grovere breekwerk gebruik ik meestal deze.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:04

Toppe

Oké ✅

rockhopper schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:56:
[...]

Ik heb soortgelijke slagschroevendraaiers, maar ik doe daar geen echte sloopwerkzaamheden mee. Wel worden ze gebruikt om schroeven los te meppen ("schrikken") of in kleine plekjes wat geweld te gebruiken. Eigenlijk voor als de echte te groot is: Voor het grovere breekwerk gebruik ik meestal deze.
Ik gebruik de OSC om aan de onderkant van de houten kozijnen een sparing te maken zodat de PVC vloer er onder gelegd wordt… alleen moet ik dus wel het rest materiaal weg tikken en daarvoor zijn normale beitels veuls te groot.

Wel een tof ding :o

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Toppe schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:58:
[...]
Ik gebruik de OSC om aan de onderkant van de houten kozijnen een sparing te maken zodat de PVC vloer er onder gelegd wordt… alleen moet ik dus wel het rest materiaal weg tikken en daarvoor zijn normale beitels veuls te groot.
Klinkt als iets waar ik de fein voor gebruik (multitool), maar als ik die niet mee heb dan zou een schroevendraaier wel werken. Maar goed het is en blijft een schroevendraaier..., niet zo vlak of secuur als een kleine beitel 6mm zou zijn.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

rockhopper schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:05:
[...]

Klinkt als iets waar ik de fein voor gebruik (multitool), maar als ik die niet mee heb dan zou een schroevendraaier wel werken. Maar goed het is en blijft een schroevendraaier..., niet zo vlak of secuur als een kleine beitel 6mm zou zijn.
OSC = Fein :+

Ik leg een rest stuk PVC voor het kozijn, blad vlak er op en zagen maar. Het rest stuk zit gegoten in de beton vloer en krijg ik dus niet heel makkelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ben bezig met wat hak en breek werk en een klein rag beiteltje is dan wel handig :+
Ik zou daar gewoon een beitel voor kopen. heb ze zelf in een set gekocht en een keer een schroef laten schrikken is prima, maar buiten dat zou ik ze niet 1-2-3 willen verhufteren.
Ik koop dan liever een losse beitel.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40
maartend schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:20:
Mensen ervaring met volgende?

Ik wil een teraasoverkapping maken van alu (antraciet). Afijn, ik dus googlen, maar overal zie ik vaste breedte maten. Dat komt natuurlijk door de breedte van die polycarbomnaat platen, maar is dat makkelijk aan te passen. Ik heb 3300 breed nodig en kan keizen tussen 3060 en 4060 breed. Waar ik ook zoek.
Maar ook met glas is het dezelfde breedte trouwens, dus dat maakt toch niks uit
Dit is een gereedschapstopic, dus wat is je vraag precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Kurma schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:53:
[...]

Dit is een gereedschapstopic, dus wat is je vraag precies?
Klopt, ik zat fout. Moet naar klus topic

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

maartend schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:12:
[...]

Second that. Het enige juiste antwoord hier is namelijk accu slagschroevendraaier :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 16:04

Ja die hele set heb ik, en vooral de grotere versie gebruik ik ook voor lomp werk. En daarbij is de doorslag ontzettend handig.
Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit! Is zeker geen miskoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Als het erg klein moet zijn is zoiets misschien wel ok. Maar als ik ergens wat beton / steen / gips af moet tikken, pak ik meestal een steenbeitel. Hangt er vanaf hoe groot jouw hak- en breekwerk zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04:43

Goede reden om die oude schroevendraaier die eigenlijk toch al niet je-van-het is hiervoor te misbruiken en die schroevendraaier weer eens te vervangen door een fatsoenlijke?

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
maartend schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:12:
[...]

Kan je vraag nergens anders vinden dus antwoord ik het maar hier
Bij mijn vorige huis had ik een overkapping van Tuinmaximaal en die (met kunststof dakplaten) zijn gewoon in de breedte in te korten.
Dakplaten zijn makkelijk in te korten met een dikkepeer zaag. Beetje schuren en zijkant afplakken met wat tape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Togi schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:23:
[...]

Kan je vraag nergens anders vinden dus antwoord ik het maar hier
Bij mijn vorige huis had ik een overkapping van Tuinmaximaal en die (met kunststof dakplaten) zijn gewoon in de breedte in te korten.
Dakplaten zijn makkelijk in te korten met een dikkepeer zaag. Beetje schuren en zijkant afplakken met wat tape
Hier topic geopend ; pagani in "Terrasoverkapping op maat?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 13:07
Even een vraag voor de eigenaars van een bouwradio, ik ben aan het overwegen om 1 aan te schaffen en kom tot de volgende 3 modellen:

De festool toprock:
https://www.festool.nl/pr.../205502---sys3-bt20-m-137
pro
past prima op de rest van mijn systainers
con
is eigenlijk alleen een bluetooth mono versterker, dus geen knoppen/tuner etc
valt om deze reden eigenlijk al af, of er moeten hier gebruikers zijn met positieve ervaringen?

De dewalt
https://www.dewalt.co.uk/...-81079-gb--tstak(r)-radio

Lijkt me een prima radio?

De milwaukee
https://nl.milwaukeetool....t-radio-lader/m18-prcdab/
Zo te lezen ook een prima radio met alles aan boord.

Iemand ervaringen met deze radio's? Van youtube wordt je ook niet echt wijzer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03:18

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
akatar schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:46:
Even een vraag voor de eigenaars van een bouwradio, ik ben aan het overwegen om 1 aan te schaffen en kom tot de volgende 3 modellen:

De festool toprock:
pro
con
valt om deze reden eigenlijk al af, of er moeten hier gebruikers zijn met positieve ervaringen?

De dewalt

De milwaukee

Iemand ervaringen met deze radio's? Van youtube wordt je ook niet echt wijzer namelijk.
Ik zou wel iets kiezen met dab+ en anders gewoon een bluethootspeaker kopen of een radio van de kringloop in een koffer bouwen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
twain4me schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:53:
[...]

Ik zou wel iets kiezen met dab+ en anders gewoon een bluethootspeaker kopen of een radio van de kringloop in een koffer bouwen. :+
Dat van dab+ was ik zelf al van overtuigd, daarnaast wil ik ook iets van op een accu ivm niet altijd 230 aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 10:21

De festool toprock:
pro
con

De dewalt

De milwaukee

Ik zou een radio kiezen die gebruik kan maken van je accu's die je nu gebruikt. De genoemde radio's ken ik niet. Ik heb onlangs een makita dmr115 gekocht die de zelfde accu's gebruikt en lekker compact is. Bluetooth en dab+ en het geluid is erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
@Sithlord76
De toprock heeft een accu inegbouwd, de dewalt en milwaukee (de laatste zeker) laadt zelf de accu op. Dus ik heb dan alleen een accu nodig (marktplaats oid)

Ik heb ook de radio's bekeken van makita en bosch (voor beiden heb ik accu's) het nadeel van deze radio's zijn dat je er niks op kan zetten (stapelen)
i know, first world problems :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Laatst online: 04:43
Even een vraag voor de eigenaars van een bouwradio
Mijn twee centen: als je hem dagelijks gebruikt; zoek inderdaad iets moois uit, maar overweeg ook om er een te kopen waar een accu op kan van een systeem dat je nu ook gebruikt. [edit: daar begon je zelf ook al over]

Als je hem niet dagelijks gebruikt: Gooi een JBL Flip of vergelijkbaar in een systainer en doe iets leuks met de rest van de centen.

[ Voor 3% gewijzigd door big bang op 23-03-2022 18:11 ]

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma

De festool toprock:
pro
con
...
Kan je dan niet beter deze nemen?
https://www.festool.nl/pr...eler/202111---br10-d-230v

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-09 23:58
Deze lijkt me uitstekend geschikt voor je:

https://mastertools.nl/pr...dab-digitale-radio-202111

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4eHNawL61CsdlO-tpGLbAULK_s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6PgjreQrjfGp7gxNOh5FsHap.jpg?f=user_large

Edit: Kurma was me net voor! :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Ferrr op 23-03-2022 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

akatar schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:00:
[...]

Dat van dab+ was ik zelf al van overtuigd, daarnaast wil ik ook iets van op een accu ivm niet altijd 230 aanwezig.
ik dacht dat ik het bij die dewalt niet zag staan :?
ik heb trouwens ook alleen ervaring met een makita O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
@Kurma @Ferrr

Dat is een goed idee maar is niet hetgeen ik zoek
Ik heb ook nog even zitten kijken naar een makita MR007GZ maar deze valt ook niet ergens te stapelen of ergens tussen te zetten,

Dat is ook de reden dat ik juist die 3 radio's aanhaalde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:00
akatar schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:27:
@Kurma @Ferrr

Dat is een goed idee maar is niet hetgeen ik zoek
Ik heb ook nog even zitten kijken naar een makita MR007GZ maar deze valt ook niet ergens te stapelen of ergens tussen te zetten,

Dat is ook de reden dat ik juist die 3 radio's aanhaalde
Maar wat heb je aan een tstack of packout radio als de rest van je zooi in systainers zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Raymond schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:39:
[...]

Maar wat heb je aan een tstack of packout radio als de rest van je zooi in systainers zit?
Dat het altijd ergens tussen kan staan, lboxx heb ik ook gewoon systainers opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfM6hsC4JvOtqEoRXG3kb9kZR2Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UXXr5MNtdt2HB1cmDTGFz4JL.png?f=user_large

Even een plaatje bij het praatje
@Raymond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@akatar Ik heb de bescheiden perfect pro soloworker als bouwradio. Heeft een eigen accu en is klein genoeg om erbij mee te nemen (of ergens in een systainer te plaatsen).
Gaat prima een dag mee, maar voor dag-in dag uit zou ik een grotere nemen met een accu van een systeem dat je al hebt. Omdat ik soms ook de hele dag alleen werk is deze voor mij ideaal. En op vakantie mag ie ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik zat al een tijdje te zoeken naar een nieuwe accu boor/schroef machine. Uiteindelijk nu de keuze gemaakt voor die parkside machines. Ik heb 1x een schroefboormachine, 1x slagboorschroefmachine, 3x accu en 1x een dubbele lader gekocht voor iets van ~270 euro gekocht. Ik werd een beetje krankjorum om steeds een bit/boor te wisselen en ik wilde ook meer accu's dan de twee die ik nu had.

Op de één of andere manier geef ik een godsvermogen uit aan zagen (tafelzaag/invalzaag etc) waar ik er echt 100% zeker van wilt zijn dat het helemaal top is. Echter voor een boor/schroef machine? Ik behandel dat als minder belangrijkere tools I guess..Ik ga het zien of het wat is, en anders haal ik nog wel een extra machine en hou ik deze voor het simpelere werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Douweegbertje heb je wel de Parkside Performance serie genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

silmaril8 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 00:53:
@Douweegbertje heb je wel de Parkside Performance serie genomen?
Yes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tijdje geleden een elektra en een lucht haspel besteld en ze woensdag eindelijk kunnen ophangen.

Kwaliteit van beide vind ik prima voor wat je er voor betaald. Toevallig van de week nog bij de gamma staan kijken naar z’n haspel en daar is de kwaliteit echt een stuk minder.

Enige nadeel is de lengte van de stekker op de elektra haspel, die is denk ik net geen meter. Vervangen kan maar moet nog even kabelschoentjes halen.

Het zelfde geld eigelijk voor de compressor haspel, die is met z’n 2 meter een stuk langer, maar nog niet lang genoeg.

Ik moet dus een meter gaan verlengen, iemand enig idee waar ik z’n korte slang kan vinden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTm06GDTR6qT1KMu5sWkqYRclKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7Zmf6mwRfXmwTpC5JgrnHSV.jpg?f=fotoalbum_large
De tussen ruimte lijkt vrij groot maar op deze manier kan ik beide modellen plat tegen de muur drukken en valt de ‘buik’ van de lucht haspel over de elektra haspel heen

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 24-03-2022 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
Toppe schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:25:
Tijdje geleden een elektra en een lucht haspel besteld en ze woensdag eindelijk kunnen ophangen.

Kwaliteit van beide vind ik prima voor wat je er voor betaald. Toevallig van de week nog bij de gamma staan kijken naar z’n haspel en daar is de kwaliteit echt een stuk minder.

Enige nadeel is de lengte van de stekker op de elektra haspel, die is denk ik net geen meter. Vervangen kan maar moet nog even kabelschoentjes halen.

Het zelfde geld eigelijk voor de compressor haspel, die is met z’n 2 meter een stuk langer, maar nog niet lang genoeg.

Ik moet dus een meter gaan verlengen, iemand enig idee waar ik z’n korte slang kan vinden?

[Afbeelding]
De tussen ruimte lijkt vrij groot maar op deze manier kan ik beide modellen plat tegen de muur drukken en valt de ‘buik’ van de lucht haspel over de elektra haspel heen
Ecotools heeft slangen per meter (andere zaken vast ook wel). Maar meestal maak je de vaste leiding zo dat 'ie in de buurt van de haspel uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:40

[Afbeelding]
Had hetzelfde probleem met de luchthaspel, maar heb toen deze besteld. Prima spul. Scheelde niet eens heel veel i.v.m. losse slang kopen en zelf koppelingen erop zetten.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GermanPivo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:53:
[...]

Had hetzelfde probleem met de luchthaspel, maar heb toen deze besteld. Prima spul. Scheelde niet eens heel veel i.v.m. losse slang kopen en zelf koppelingen erop zetten.
Zal morgen even het gat boren door het blad om de exacte lengte te bepalen. Misschien dat ik gewoon z’n 5m Krul slang bestel, dan kan ik die ook gewoon los mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosmo.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 22:28
Is er bekend of er vanaf april een nieuwe Makita actie komt?

Ik wil twee accu tuinmachines kopen en het zou fijn zijn als daar een gratis accu bij zou zitten. Ik zou de machines ook nu kunnen kopen en gebruik maken van de huidige aktie maar dat komt financieel minder goed uit en de machines zijn pas later in het voorjaar nodig.

Unobtanium 3D Printer Buildlog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Makita werkt nu met die puntenwinkel. Een accu-actie verwacht ik voorlopig niet, aangezien de vorige keer de accu's ook een half jaar uitverkocht waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:59

[Afbeelding]
Zit er in deze luchthaspel een soepele slang? Ik heb er nu 1 met een kunststof slang die blijft krullen bij het afrollen en behoorlijk ergernis oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik kwam deze tegen!
YouTube: Benchdogs.co.uk - Quad MFT Hinge System

Een MFT Hinge system (replacement) van Benchdogs.UK Ook compatibel met andere tracks dan Festool. Waarschijnlijk ga ik er eentje halen voor Bosch afhankelijk van de prijs. Ben erg tevreden over de Railsquare en dog system van hun.

Oh ja en ze gaan ook een hole system jig maken. Mogelijke concurrentie voor de UJK Parf en consorten. Maar misschien moet ik de volgende MFT top gewoon gelijk kopen/langs de CNC boer gaan met wat platen ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door sheane op 25-03-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelletomaat
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-09 11:55
Mijn 10 jaar oude Panasonic EY7441 accuboormachine gaf vandaag de geest. Ik heb 'm opengemaakt en de koolborstels zijn helemaal versleten. Over de kwaliteit klaag ik niet, ik heb er ontzettend veel mee gedaan. En naar tevredenheid, hij ligt lekker in de hand, de accu's zijn top, de spitse snelspankop vind ik fijn en de elektronische snelheidsregeling met rem werkt ook super. En dat lampje wat schuin omhoog schijnt, zo'n klein detail waar over is nagedacht.

Nou denk ik voor vervanging dus gelijk weer aan Panasonic. Een accuboormachine met ditmaal een slagschroefmachine erbij. Maar ik zie dat er niemand over dat merk schrijft hier in dit topic. :? En ook online zie ik het maar weinig te koop. Makita, Bosch en DeWalt zie ik veel meer.

Is Panasonic helemaal uit de gratie of is er gewoonweg voor hetzelfde geld inmiddels heel veel beters te koop?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:08
Snelletomaat schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:13:
Mijn 10 jaar oude Panasonic EY7441 accuboormachine gaf vandaag de geest. Ik heb 'm opengemaakt en de koolborstels zijn helemaal versleten. Over de kwaliteit klaag ik niet, ik heb er ontzettend veel mee gedaan. En naar tevredenheid, hij ligt lekker in de hand, de accu's zijn top, de spitse snelspankop vind ik fijn en de elektronische snelheidsregeling met rem werkt ook super. En dat lampje wat schuin omhoog schijnt, zo'n klein detail waar over is nagedacht.

Nou denk ik voor vervanging dus gelijk weer aan Panasonic. Een accuboormachine met ditmaal een slagschroefmachine erbij. Maar ik zie dat er niemand over dat merk schrijft hier in dit topic. :? En ook online zie ik het maar weinig te koop. Makita, Bosch en DeWalt zie ik veel meer.

Is Panasonic helemaal uit de gratie of is er gewoonweg voor hetzelfde geld inmiddels heel veel beters te koop?
Jammer joh, voor jouw apparaat kun je een reparatieset kopen.
Dus voorlopig geen ander apparaat voor jou :P . Voor excuses voor een nieuw apparaat zit je sowieso in het verkeerde topic, toch? :+

Maar verder wel een interessante vraag trouwens, ik kom er ook te weinig van tegen

[ Voor 3% gewijzigd door Step5 op 27-03-2022 20:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:28
Step5 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:22:
Voor excuses voor een nieuw apparaat zit je sowieso in het verkeerde topic, toch? :+
Dat is inderdaad voor hier. :+

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelletomaat
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-09 11:55
Step5 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:22:
[...]

Jammer joh, voor jouw apparaat kun je een reparatieset kopen.
Held! _/-\o_ Er staat geen prijs bij maar ik bel ze morgen gelijk!

Enne excuus voor een nieuwe aankoop? Als die koolborstels versleten zijn is de rest van het apparaat ook vast intern al versleten. Toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
LOL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
Snelletomaat schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:41:
[...]

Held! _/-\o_ Er staat geen prijs bij maar ik bel ze morgen gelijk!

Enne excuus voor een nieuwe aankoop? Als die koolborstels versleten zijn is de rest van het apparaat ook vast intern al versleten. Toch? :)
uiteraard :)
niet te vergelijken met mijn groene bosch 14.4 Li apparaatjes waar ik van beide de motoren heb vervangen omdat de rotor aan het wegfikken was. eentje 30 euro bij Kruis en andere 18 euro bij Ali... maar zien hoelang het uithoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:28
Snelletomaat schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:41:
Als die koolborstels versleten zijn is de rest van het apparaat ook vast intern al versleten. Toch? :)
In mijn Hilti haakse slijper zitten nu de vijfde set koolborstels.
Ik koop ze inmiddels niet meer van Hilti, die zijn reteduur, maar bij Koolborstels.nl. Dat scheelt €40 per setje.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sheane schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:46:
Ik kwam deze tegen!
YouTube: Benchdogs.co.uk - Quad MFT Hinge System

Een MFT Hinge system (replacement) van Benchdogs.UK Ook compatibel met andere tracks dan Festool. Waarschijnlijk ga ik er eentje halen voor Bosch afhankelijk van de prijs. Ben erg tevreden over de Railsquare en dog system van hun.

Oh ja en ze gaan ook een hole system jig maken. Mogelijke concurrentie voor de UJK Parf en consorten. Maar misschien moet ik de volgende MFT top gewoon gelijk kopen/langs de CNC boer gaan met wat platen ;-)
Ja mooi spul. Ik gebruik de raildogs onder mijn rails en dan hun fence. nadeel is dat je elke keer de dogs rechtomhoog uit je MFT moet halen en de boel niet omhoog/omlaag kan laten klappen zoals met een 'echte'.
Eerst even nieuwe huis afbouwen en dan deze eens kopen. Prijs viel me niet per se tegen om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Hier ook een zeer tevreden Panasonic gebruiker :)
Inmiddels 2 accutollen en een decoupeerzaag

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Vandaag de vlak- vandiktebank z'n eerste snippers laten maken. Na twee uur eindelijk het mankement gevonden, de hbm 200 heeft 2 tafels die open klappen voor het vandikte schaven. Deze worden op slot gezet door 2 bouten met handvat, aan het eind zit een offset pin die met frictie wordt vastgezet.

Deze pin heeft invloed op hoe de tafel staat, in mijn geval zorgde dit ervoor dat het einde van mijn uitvoertafel te laag stond, uiteindelijk heeft deze 2 uur als potloodslijper gefungeerd. Ik gok dat dit een terugkerende ergenis gaat worden. |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• akatar

De festool toprock:
pro
con

De dewalt

De milwaukee

Om dit af te ronden, het is de milwaukee geworden :)
Iedereen nogmaals dank voor het meedenken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:51

sjirafje

No inspirational quotes here

Nu bij Lidl een precisie gereedschapsset https://www.lidl.nl/p/par...psset-66-delig/p100342628
Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.nl/assets/gcpd031418375cc4c448796d13241cf005a.jpeg
die verdacht veel lijkt op de Mako Precision Bit Set van iFixit https://eustore.ifixit.co...ver-kit-64-precision-bits
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0081/9537/5185/products/Mp3sWTcXXgsdmrQe_73f2a98e-accb-48e5-857a-0e8ce2b9177c_2048x.jpg

Ik kan niet spreken over het setje van de Lidl, maar over mijn setje van iFixit ben ik erg tevreden.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd-b
  • Laatst online: 17-09 20:13

Ik heb een accuboor en slagschroevendraaier set op 18 volt van Panasonic. Werkt echt perfect, gaat nu al 5 jaar mee zonder gezeur.

Enige nadeel is dat Bosch en Makita een veel groter (betaalbaar) assortiment hebben, dus naast de Panasonic accu's heb ik ook Bosch 12V en 18V en voor de perstang Makita accu's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-09 23:05
Ik heb onlangs deze spannings detector gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqeg9C3XZ1aXXrgxR6qWwfvRxJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PbTKg7Z1kmTtzXSt0p5IaMJ0.png?f=fotoalbum_large
https://www.amazon.nl/Wih...x=wiha+%2Caps%2C58&sr=8-3

Nu was ik in de veronderstelling dat ik met deze detector snel kon zien of ergens spanning op staat.

Maar als ik voor de meterkast sta detecteert hij al wat, en als ik de deur open spaced hij hem helemaal.
Bij stopcontacten in een gebied van 10 cm rondom gaat hij sowieso af, en dan moet je minstens 50cm weg voordat hij weer rustig word.

Zelfs bedrading waar 100% zeker geen spanning op staat detecteert hij spanning.

Ik kan er vanuit gaan dat hij stuk is toch?
Of hoort dit zo te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Ik ken dit specifieke model niet , maar als er niets over in de manual staat is hij stuk lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36

Panasonic liep vooraan met hun gereedschap en ook hun accucellen zaten in veel accu's van concurrenten. Maar de wet van de remmende voorsprong sloeg keihard toe.

Ik sprak een paar jaar terug iemand van, ik geloof, Metabo en die gaf aan dat het ontwikkelen en op de markt brengen van een stuk accugereedschap je 3 tot 6 miljoen euro verder bent. Als je als Panasonic zoveel verschillende machines hebt die aan een update toe zijn, vergt dat flinke investeringen. En aangezien veel accu's tegenwoordig cellen van Samsung gebruiken, is daar ook nog een inkomstenbron kleiner geworden.

Ze hebben voor zover ik het kan bepalen een beetje de boot gemist toen andere fabrikanten op koolborstelloos overstapten. Panasonic heeft hier bijvoorbeeld geen koolborstelloze cirkelzaag of haakse slijper. En mijn ervaring is dat koolborstelloze machines dan wel echt een groot verschil maken.

Panasonic was tot een jaar of 10 geleden ook echt waar veel zzp'ers mee werkten, maar tegenwoordig zie ik het eigenlijk nooit meer. Verouderde machines en een beperkt assortiment accumachines. Wel zonde, want ze maken goed gereedschap.

Neemt niet weg dat als jouw schroefmachine verder nog goed werkt je gewoon de koolborstels moet vervangen en er waarschijnlijk nog 10 jaar mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Framoes schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:46:
[...]
Panasonic liep vooraan met hun gereedschap en ook hun accucellen zaten in veel accu's van concurrenten. Maar de wet van de remmende voorsprong sloeg keihard toe.

Ik sprak een paar jaar terug iemand van, ik geloof, Metabo en die gaf aan dat het ontwikkelen en op de markt brengen van een stuk accugereedschap je 3 tot 6 miljoen euro verder bent. Als je als Panasonic zoveel verschillende machines hebt die aan een update toe zijn, vergt dat flinke investeringen. En aangezien veel accu's tegenwoordig cellen van Samsung gebruiken, is daar ook nog een inkomstenbron kleiner geworden.

Ze hebben voor zover ik het kan bepalen een beetje de boot gemist toen andere fabrikanten op koolborstelloos overstapten. Panasonic heeft hier bijvoorbeeld geen koolborstelloze cirkelzaag of haakse slijper. En mijn ervaring is dat koolborstelloze machines dan wel echt een groot verschil maken.

Panasonic was tot een jaar of 10 geleden ook echt waar veel zzp'ers mee werkten, maar tegenwoordig zie ik het eigenlijk nooit meer. Verouderde machines en een beperkt assortiment accumachines. Wel zonde, want ze maken goed gereedschap.

Neemt niet weg dat als jouw schroefmachine verder nog goed werkt je gewoon de koolborstels moet vervangen en er waarschijnlijk nog 10 jaar mee kan doen.
Interessant verhaal, alleen ik heb een beetje moeite hoe je accu's en accugereedschap op één hoop gooit. Zoals ik het begrijp staat Panasonic nog altijd aan de top voor de accu's. Qua accugereedschap is het een heel ander verhaal. Ik laat me graag corrigeren mocht echt Samsung zoveel meer maken qua accu onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

FRANQ schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:34:

[Afbeelding]

Nu was ik in de veronderstelling dat ik met deze detector snel kon zien of ergens spanning op staat.

Maar als ik voor de meterkast sta detecteert hij al wat, en als ik de deur open spaced hij hem helemaal.
Bij stopcontacten in een gebied van 10 cm rondom gaat hij sowieso af, en dan moet je minstens 50cm weg voordat hij weer rustig word.

Of hoort dit zo te zijn?
Dat doet een schakeldraad bij ons in de slaapkamer ook, is inductie spanning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
FRANQ schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:34:

[Afbeelding]

Of hoort dit zo te zijn?
Is dit de 5G/AluHoedje editie? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-09 23:05
Toppe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:46:
[...]

Dat doet een schakeldraad bij ons in de slaapkamer ook, is inductie spanning :)
De grap is dat de inductie nergens vandaan kan komen omdat het hele huis ontdaan is van alle elektra.
Ik had alles in de oude stoppenkast los gehaald.

Alle rood en groene bedrading weggehaald. :)
Ouwe meuk willen we niet.

ook aan @Boudewijn @Waah
Ik ga deze 5G detector maar terugsturen

Thanks voor de bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

FRANQ schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:43:
[...]
De grap is dat de inductie nergens vandaan kan komen omdat het hele huis ontdaan is van alle elektra.
Ik had alles in de oude stoppenkast los gehaald.

Alle rood en groene bedrading weggehaald. :)
Ouwe meuk willen we niet.

ook aan @Boudewijn @Waah
Ik ga deze 5G detector maar terugsturen

Thanks voor de bevestiging!
We've detected a copper detector! Inderdaad terugsturen die hap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:02

dragonhaertt

@_'.'

rockhopper schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:44:
[...]

Interessant verhaal, alleen ik heb een beetje moeite hoe je accu's en accugereedschap op één hoop gooit. Zoals ik het begrijp staat Panasonic nog altijd aan de top voor de accu's. Qua accugereedschap is het een heel ander verhaal. Ik laat me graag corrigeren mocht echt Samsung zoveel meer maken qua accu onderdelen.
Als je interesse hebt in wat in-depth tests van verschillende cellen dan is dit wel een leuke website.

Ik denk ook dat Panasonic nog steeds boven Samsung staat, zowel in kwaliteit als in productiecapaciteit. Als we kijken naar wereldwijde productie ziet het er bijvoorbeeld zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sw9usiHZiMtlwC9Y99cRvc9LIR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5wA03WBuBY7tGX4ak6PNNfOk.png?f=fotoalbum_large

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Even een vraag om hulp.
Ik heb een uponor perstang met 12v makita nimh accu's.
Deze zijn na 12 jaar wel af, Ik heb inmiddels bij een webshop een vervangende accu gekocht maar helaas is deze nog slechter dan de accu's die ik al 12 jaar heb. En zoals het een goede webshop betaamt wordt er niet meer gereageerd..

Weet iemand of er een verloop is om een andere 12v accu (lion) merk maakt me niet uit naar de maikta 12v nimh accu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

akatar schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:20:
Even een vraag om hulp.
Deze zijn na 12 jaar wel af, Ik heb inmiddels bij een webshop een vervangende accu gekocht maar helaas is deze nog slechter dan de accu's die ik al 12 jaar heb. En zoals het een goede webshop betaamt wordt er niet meer gereageerd..

Weet iemand of er een verloop is om een andere 12v accu (lion) merk maakt me niet uit naar de maikta 12v nimh accu?
opzich verkoopt makita de orginele accu's nog. waarschijnlijk kan je daar gewoon nog 12 jaar mee vooruit ookal is het een NiMh je zal nu een chinees namaak ding te pakken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
twain4me schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:16:
[...]

opzich verkoopt makita de orginele accu's nog. waarschijnlijk kan je daar gewoon nog 12 jaar mee vooruit ookal is het een NiMh je zal nu een chinees namaak ding te pakken hebben.
volgens de webshop (copy/paste mail)

U heeft een nieuwe accu gekregen, met A-kwaliteit cellen en CE-keurmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

akatar schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:18:
[...]

volgens de webshop (copy/paste mail)

U heeft een nieuwe accu gekregen, met A-kwaliteit cellen en CE-keurmerk.
China Export _O-

https://www.klium.nl/makita-193059-5-nimh-accu-1235-305635

ik ben een beetje jaloers... ik zoek al een tijdje een accu voor mijn klauke perstang. cellen vervangen lijkt voor mij de enige reeele oplossing. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
twain4me schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:21:
[...]

China Export _O-

https://www.klium.nl/makita-193059-5-nimh-accu-1235-305635

ik ben een beetje jaloers... ik zoek al een tijdje een accu voor mijn klauke perstang. cellen vervangen lijkt voor mij de enige reeele oplossing. :(
Deze gaat inderdaad in mijn perstang, dank je voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

@twain4me wat voor accu gebruikt dat ding dan (of welk type is het)?

Nu lijken ze Makita accu's te gebruiken.
https://www.123accu.nl/search/?search=klauke
edit: of 12v voor de oudere? https://www.123accu.nl/Kl...accu-huismerk-i32821.html
edit2: of voor 9.6 https://www.accu-company....ke-96v-nimh-accupack.html

[ Voor 43% gewijzigd door franssie op 29-03-2022 16:36 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

franssie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:32:
@twain4me wat voor accu gebruikt dat ding dan (of welk type is het)?

Nu lijken ze Makita accu's te gebruiken.
https://www.123accu.nl/search/?search=klauke
of 12v voor de oudere? https://www.123accu.nl/Kl...accu-huismerk-i32821.html
nu gebruiken ze bosch maar ze hebben jaren makita gebruikt.

de eerste in die samenwerking heb ik, wel de lader, niet de accu daarna zijn ze ook de accu's gaan leveren.

https://www.eibabo.nl/kla...9-6v-2ah-ram-2-eb11704256

Die laatste dus, maar die zijn eigenlijk niet tekoop alleen te ruilen + bijbetalen voor nieuwe cellen.

[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 29-03-2022 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

@twain4me zie mijn tweede edit die jouw post kruiste. Scheelt de helft bij 3AH. En nu ik weet wat zo een perstang kost, dan valt de accu nog mee ...

edit: oh dat is dus inderdaad een revisie |:( (overheen gelezen)

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 29-03-2022 16:40 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

franssie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:39:
En nu ik weet wat zo een perstang kost, dan valt de accu nog mee ...
moet je er eens 1 openschroeven, dan zijn het ineens vreselijk dure dingen.. :+ binnenwerk slaat nergens op. eigenlijk een vreselijk simpel ding. beetje recyprozaag oid is een stuk moeilijker te bouwen. ik hoop dan ook dat makita ze vanaf nu zelf gaat maken. en met een beetje mazzel de markt een beetje opschud. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

akatar schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:20:
Even een vraag om hulp.

Zouden de chinezen geen adapter maken waar je LTX batterijen kunt onderhangen? * Damic gaat even zoeken :D
Zoek eens op MT20MN ;) ow dat zet 18V op de pinnen zit geen converter in :(

[ Voor 6% gewijzigd door Damic op 29-03-2022 19:34 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Damic schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:28:
[...]

Zouden de chinezen geen adapter maken waar je LTX batterijen kunt onderhangen? * Damic gaat even zoeken :D
Zoek eens op MT20MN ;) ow dat zet 18V op de pinnen zit geen converter in :(
Ik had al een keer 1 besteld, toen kreeg ik een adapter voor dewalt ipv makita, blijkbaar weten die chinezen ook niet wat het allemaal is.

Elke adapter is goed, anders koop ik wel accu's van bosch etc, als het maar lion is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@akatar ja dat is wel slecht dan. Toch je geld terug gehad :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
rockhopper schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:44:
[...]

Ik bedoelde dat Panasonic eerst een groter marktaandeel had, maar heeft ingeleverd.

Panasonic is nog steeds een grote speler en de accucellen staan ook bekend als zeer goed. Je ziet alleen meer Samsung in gereedschapsaccu's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
Damic schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:10:
@akatar ja dat is wel slecht dan. Toch je geld terug gehad :D
Haha, nee. hij ligt nog ergens op de plank
Ik zal de accu van accu-machine.nl er naast leggen, die reageren niet meer op mail. Dus dat was bij hun 1 keer en nooit weer iets bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Misschien is dat ook de nieuwe manier van werken, had bij Festool namelijk net zoiets.

mijn zgan t18 (accu schroefmachine) begon te ratelen en te stinken, gelukkig nog ruim in de garantie.
Aangemeld bij Festool, dan krijg je een ups ticket gemaild, machine in schuimrubber ingepakt, shock proof :)
En een paar dagen later kwam deze gereed terug

Ik zet de doos op de grond en hoor een duidelijke "klonk" hmmmm, de machine stak ook door de doos naar buiten, festool had de machine gewoon los in een grote doos gegooid en verzonden.

Mijn klacht hierover (machine behoorlijk beschadigd retour doordat deze los in een doos zat en door een gat in de doos naar buiten stak) werd afgedaan met: zal ik je een bitsetje opsturen.

NEE, diue hoef ik niet en daarmee was het voor festool afgedaan, geen reactie meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
akatar schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:22:
Misschien is dat ook de nieuwe manier van werken, had bij Festool namelijk net zoiets.

mijn zgan t18 (accu schroefmachine) begon te ratelen en te stinken, gelukkig nog ruim in de garantie.
Aangemeld bij Festool, dan krijg je een ups ticket gemaild, machine in schuimrubber ingepakt, shock proof :)
En een paar dagen later kwam deze gereed terug

Ik zet de doos op de grond en hoor een duidelijke "klonk" hmmmm, de machine stak ook door de doos naar buiten, festool had de machine gewoon los in een grote doos gegooid en verzonden.

Mijn klacht hierover (machine behoorlijk beschadigd retour doordat deze los in een doos zat en door een gat in de doos naar buiten stak) werd afgedaan met: zal ik je een bitsetje opsturen.

NEE, diue hoef ik niet en daarmee was het voor festool afgedaan, geen reactie meer gehad.
Niet verder achteraan gezeten? Van Festool verwacht je beter, gezien hoe ze hun garantievoorwaarden promoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
Framoes schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:33:
[...]

Niet verder achteraan gezeten? Van Festool verwacht je beter, gezien hoe ze hun garantievoorwaarden promoten.
Nee hoor, ze negeren je gewoon en hadden blijkbaar verwacht dat ze het met een bitsetje konden afkopen.

Ik denk uiteindelijk dat bv een merk als parkside een betere garantie heeft dan Festool.

[ Voor 12% gewijzigd door akatar op 29-03-2022 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:05
akatar schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:50:
[...]

Nee hoor, ze negeren je gewoon en hadden blijkbaar verwacht dat ze het met een bitsetje konden afkopen.

Ik denk uiteindelijk dat bv een merk als parkside een betere garantie heeft dan Festool.
Tjah, bij Lidl zijn ze niet in staat om reparaties uit te voeren dus vervangen ze alles dat kapot gaat maar zonder zeuren.

Of dat altijd 'beter' is... in het kader van gezond verstand en duurzaamheid toch niet (altijd) in ieder geval).
Daarmee wil ik niet zeggen dat alles var Parkside slecht is, zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:36
Breezz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:49:
[...]

Tjah, bij Lidl zijn ze niet in staat om reparaties uit te voeren dus vervangen ze alles dat kapot gaat maar zonder zeuren.
Dat is niet juist, ook Parkside vragen ze om op te sturen voor reparatie ;) zelf ondervonden voor een acculader die het niet meer deed.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Framoes
Breezz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:49:
[...]

Of dat altijd 'beter' is... in het kader van gezond verstand en duurzaamheid toch niet (altijd) in ieder geval).
Daarmee wil ik niet zeggen dat alles var Parkside slecht is, zeker niet.
Dat neemt niet weg dat Festool dit gewoon slecht heeft afgehandeld. Juist omdat ze zo inzetten op garantie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Framoes schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:33:
[...]

Dat neemt niet weg dat Festool dit gewoon slecht heeft afgehandeld. Juist omdat ze zo inzetten op garantie.
Ik verwacht bij Festool eigenlijk wel goede service ja. Iig niet zoals hier beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:02

dragonhaertt

@_'.'

Even een hulpvraagje (vooral voor de mensen die een LS1019L bezitten)

Ik wil binnekort misschien een LS1019L kopen, en deze gaan gebruiken voor een specifiek project waar ik mee bezig ben.
In dit project moet ik verstek zagen op hout+aluminium (verlijmd). Hiervoor ben ik op zoek naar een goed zaagblad waar ik alu mee kan zagen.
Ik ben best fan van CMT, dus eigenlijk wil ik het liefste CMT bladen gaan kopen voor de zaag.
Heel veel 260mm bladen hebben ze niet, dus nu de vraag:

Met een 250mm of 254mm blad, kan je dan nog steeds tot aan de fence afkorten, of komt hij dan niet diep genoeg / ver genoeg naar achter?

Ik heb drie bladen op het oog:
code:
1
2
3
254 30 COMBI3 80 3,2 2,5 -5° Neg. TCG       297.081.10M     Industrial
260 30 COMBI3 80 2,8 2,2 -6° Neg. TCG       297.080.11M     Same as above
250 30 COMBI3 80 2,6 1,8 -6° Neg. TCG       276.250.80M     ITK

De eerste twee bladen vallen onder de 'industrial' lijn, de laatste is Thin-Kerf Ze hebben alleen allemaal afwijkende blad/kerf dikte t.o.v. veel andere 250/260mm bladen.

Heeft er iemand een goed advies voor een blad voor verstek zagen van alu+hout, die misschien dezelfde kerf/blad dikte heeft als een ander hout blad?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vanochtend lekker met de tacker aan de slag. Nagels gingen niet diep genoeg, druk iets bijgesteld naar 7.5 bar. Na 2 nagels grote knal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wYJ7ylieuKiVO5F4-AahlgdT1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GLTxjQ39H6yAtTm0xlIhb0xG.jpg?f=fotoalbum_large
Drukregelaar kapot. Zit ook al aardig wat corrosie op de nippel.

Uiteindelijk ruim een uur in de auto gezeten voor een nieuwe. Wat een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 00:31
Beste tweakers,

Voor het boren van een aantal gaten in het plafond (beton) zoek ik een goede boorhamer. Mijn Bosch PSB 1800 accuboormachine is niet echt geschikt...

Budget rond de 60-100 euro, hoeft niet high end maar wel degelijk voor af een toe een gaatje boren.

Ik zie goede reviews over de Parkside boorhamers bij Lidl maar ik kan deze modelnummers niet vinden in de winkel...

Wat ik heb gevonden:
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A17D2BRD4YMT0X&psc=1
https://www.lidl.nl/p/par...en-beitelhamer/p100331730
https://www.lidl.nl/p/par...en-beitelhamer/p100322810

Alvast dank!

[ Voor 24% gewijzigd door replica17 op 31-03-2022 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:36
replica17 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:43:
Beste tweakers,

Voor het boren van een aantal gaten in het plafond (beton) zoek ik een goede boorhamer. Mijn Bosch PSB 1800 accuboormachine is niet echt geschikt...

Budget rond de 60-100 euro, hoeft niet high end maar wel degelijk voor af een toe een gaatje boren.

Ik zie goede reviews over de Parkside boorhamers bij Lidl maar ik kan deze modelnummers niet vinden in de winkel...

Wat ik heb gevonden:

Alvast dank!
Voor af en toe kun je ook kijken naar bijvoorbeeld Gamma boorhamer, prima ding en gaat hier ook al jaren mee. (En komt overal doorheen tot nu toe)

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 01-04-2022 09:19 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
replica17 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:43:
Beste tweakers,

Wat ik heb gevonden:

Alvast dank!
Voor gaatjes in het plafond kan je beter die kleine lidl pakken. Die grote is meer een breekhamer om mee te slopen. Die kleine is lichter en handelbaarder :) En voor 7 tientjes mooi binnen budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 00:31
Raymond schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:17:
[...]

Voor gaatjes in het plafond kan je beter die kleine lidl pakken. Die grote is meer een breekhamer om mee te slopen. Die kleine is lichter en handelbaarder :) En voor 7 tientjes mooi binnen budget.

deze bedoel je?

De grote is 5 kg.. lijkt mij idd teveel van het goede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
replica17 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:06:
[...]

deze bedoel je?

De grote is 5 kg.. lijkt mij idd teveel van het goede
Ja die.
Zitten ook alvast boortjes bij, dus in 1x klaar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou wel even betere boortjes kopen. Werkt altijd fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Boudewijn schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 00:23:
+1. Bij de meeste van dit soort gereedschappen zijn de boortjes/zagen/bitjes etc meer bepalend dan de machine zelfs. En het hoeft no0g niet eens altijd de hoofdprijs te kosten. Voor boren wordt hier vaak heller geadviseerd, of Alpen. Ik gebruik nog steeds mijn bosch pro houtboortjes die bij mijn set kwamen, en heb een setje heller gekocht voor metaal. prima spul, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Hornbach en amazon vindt je ze gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Lankman schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:18:
[...]

+1. Bij de meeste van dit soort gereedschappen zijn de boortjes/zagen/bitjes etc meer bepalend dan de machine zelfs. En het hoeft no0g niet eens altijd de hoofdprijs te kosten. Voor boren wordt hier vaak heller geadviseerd, of Alpen. Ik gebruik nog steeds mijn bosch pro houtboortjes die bij mijn set kwamen, en heb een setje heller gekocht voor metaal. prima spul, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Hornbach en amazon vindt je ze gemakkelijk.
Ik heb toevallig onlangs lange dunne sds (beton) boren van ecotools geprobeerd en ze zijn eigenlijk prima
bij lang en dun willen ze nog wel eens niet recht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:36
vraag: gat maken van ca 200mm voor wtw door steens muur: wil dat wat zonder water met een droge diamantboor zoals deze
https://www.premiumxl24.n...lor_filter=3097&size=1229
of ben ik beter af met die 100 euro in de tuk laten en een heleboel kleine gaatjes boren en het gat dan uitbikken?
Had niet heel veel zin om een hele ochtend op een ladder met een boorhamer in mijn handen te staan maar ben ook bang dat zonder water de droge boor verbrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Lochnes schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:11:
vraag: gat maken van ca 200mm voor wtw door steens muur: wil dat wat zonder water met een droge diamantboor zoals deze
https://www.premiumxl24.n...lor_filter=3097&size=1229
of ben ik beter af met die 100 euro in de tuk laten en een heleboel kleine gaatjes boren en het gat dan uitbikken?
Had niet heel veel zin om een hele ochtend op een ladder met een boorhamer in mijn handen te staan maar ben ook bang dat zonder water de droge boor verbrand
in baksteen kan je droog boren, maar 200mm uit de hand boren (zonder standaard en ervaring) is no joke.
zorg er in iedergeval voor dat je machine een goede slipkoppeling heeft anders lig je zo in de kreukels.

[ Voor 6% gewijzigd door twain4me op 01-04-2022 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:36
goed punt. De boor is te cheap om daarop te vetrouwen boven op de ladder. maakte me ook al wat zorgen over de toerental/koppel verhouding bij 200mm, hem dan steviger vasthouden gaat dan geen goed idee zijn.
Ik ga wel gewoon 34 gaatjes 12mm boren ofzo.
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 10:49
Boudewijn schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 00:23:
Absoluut. Ik heb de accu klopboor van Parkside, erg fijne machine maar de meegeleverde SDS boortjes zijn echt drama. De 8mm boort een gat van 9mm omdat deze zo krom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Net een Makita boorhamer binnen, maar er zit wat speling op de kop. Hoeveel is acceptabel bij zoiets? Als ik er een boortje in stop lijkt het bij de punt wel mee te vallen, maar daaromheen zwabbert het een beetje.

Makita zegt dat speling/wiebelen normaal is bij SDS plus (zonder het filmpje gezien te hebben overigens), maar ik kan er verder niet zo veel over vinden of dat klopt.

Het is een instapmodel (HR2470), dus ik weet ook wel dat ik niet de wereld kan verwachten. Ik wil dus even toetsen of dit wel of niet OK is.

Demo:
[YouTube: Makita boorkop speling]

[ Voor 53% gewijzigd door Mj2sL op 01-04-2022 13:17 . Reden: Demo en reactie Makita toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:14
Lochnes schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:44:
goed punt. De boor is te cheap om daarop te vetrouwen boven op de ladder. maakte me ook al wat zorgen over de toerental/koppel verhouding bij 200mm, hem dan steviger vasthouden gaat dan geen goed idee zijn.
Ik ga wel gewoon 34 gaatjes 12mm boren ofzo.
thnx
Ik zou gewoon drie latjes op de muur schroeven, en daar de boor inzetten, soort U van latjes.

|O| dus, dan heeft je boor niet de mogelijkheid om weg te schieten. Nadeel is dat je gaatjes in je muur hebt van de pluggen van de latjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Mj2sL schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:52:
Net een Makita boorhamer binnen, maar er zit wat speling op de kop. Hoeveel is acceptabel bij zoiets? Als ik er een boortje in stop lijkt het bij de punt wel mee te vallen, maar daaromheen zwabbert het een beetje.

Makita zegt dat speling/wiebelen normaal is bij SDS plus (zonder het filmpje gezien te hebben overigens), maar ik kan er verder niet zo veel over vinden of dat klopt.

Het is een instapmodel (HR2470), dus ik weet ook wel dat ik niet de wereld kan verwachten. Ik wil dus even toetsen of dit wel of niet OK is.

Demo:
Is het niet gewoon de rubberen kap die wat scheef zit (omdat die ook "aantrekbaar" is)? De boor zelf lijkt prima recht te draaien.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Mj2sL schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:52:

Demo:
sds heeft idd altijd speling., anders kan de boor niet hameren. veder lijkt het gewoon ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Aardappel schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:45:
[...]

Ik zou gewoon drie latjes op de muur schroeven, en daar de boor inzetten, soort U van latjes.

|O| dus, dan heeft je boor niet de mogelijkheid om weg te schieten. Nadeel is dat je gaatjes in je muur hebt van de pluggen van de latjes.
Het gaat niet zo zeer om weg schieten het gaat om vastslaan. zonder fatsoenlijke slipkoppeling lig je gewoon beneden, want vastslaan gaat 200mm zeker weten doen zonder standaard. maarzelfs dan niet echt werk om op een laddertje te doen. ik zou een steiger en een kernboor pakken, maar ik heb makkelijk praten aangezien dat hier in de schuur staat. :+
Pagina: 1 ... 95 ... 262 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).