Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Scheppach rails is vergelijkbaar met Makita toch: https://www.mtools.nl/makita-422291-7-inzaagstrip-1500mm

En ik vind op ebay ook het nodige als ik zoek op scheppach ersatz Splitterschutz führungsschiene, daar kan je wellicht ook kijken wat de maten zijn, om te zien of dat hetzelfde is als bijvoorbeeld de makita.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
FRANQ schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:23:
@barry86

Ik heb zelf ook met een staalborstel op een slijptol stalen roosters staan afboenen.

Zo'n masker is leuk, maar is niet volfoende
draag zo'n veiligheidsbril als dit die rondom goed afsluit.
[Afbeelding]

Doe ook een dikke trui of iets dergelijks aan.
die haren van de staalborstel vliegen er in alle richtingen af.
Deze wil je stoppen voor ze contact maken met je huid.

ik heb toen in een t-shirt staan borstelen omdat het 35 graden was, mijn buik leek wel een stekelvarken.
Meerdere staaldraden tegen mijn bril gehad.
Je ogen moet je echt goed beschermen, en die bril is een eenmalige aanschaf van een tot twee tientjes.
Je hebt ook met zo'n vizier inderdaad wel nog kans dat er iets onder schiet, alhoewel dat een stuk kleinere kans is dan met een gewone veiligheidsbril. Een ruimzichtbril geeft betere bescherming voor je ogen, inderdaad, mits die goed aansluit. Ik heb er een, maar die sluit niet lekker aan op m'n gezicht. Is wel beter dan een gewone veiligheidsbril (al was het alleen maar omdat met een ruimzichtbril ik gewoon oorkleppen kan dragen), maar niet zo goed als ik graag zou willen.

Maar goed, naast het gevaar van dingen die onder de bril schieten, zat ik vooral te denken aan verf en borsteltjes die in je wangen, neus, en mond vliegen terwijl je bezig bent, daartegen helpt een ruimzichtbril ook niet. Zeker gezien je opmerkingen over de staat van je buik, zou ik denken dat bescherming van je gezicht ook wat hoger op de agenda stond ;)

Zelf zou ik waarschijnlijk m'n volgelaatsmasker opzetten, biedt ook goede bescherming voor ogen en gezicht. Anders hebben ze ook wat meer aansluitende gelaatschermen. Alhoewel ik me afvraag hoe snel dat beslaat.

Afbeeldingslocatie: https://www.beschermdwerken.nl/resize/73448520.jpg/0/1100/True/honeywell-bionic-1011624-gelaatsscherm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:49

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
henkie196 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:16:
[...]

Je hebt ook met zo'n vizier inderdaad wel nog kans dat er iets onder schiet, alhoewel dat een stuk kleinere kans is dan met een gewone veiligheidsbril. Een ruimzichtbril geeft betere bescherming voor je ogen, inderdaad, mits die goed aansluit. Ik heb er een, maar die sluit niet lekker aan op m'n gezicht. Is wel beter dan een gewone veiligheidsbril (al was het alleen maar omdat met een ruimzichtbril ik gewoon oorkleppen kan dragen), maar niet zo goed als ik graag zou willen.

Maar goed, naast het gevaar van dingen die onder de bril schieten, zat ik vooral te denken aan verf en borsteltjes die in je wangen, neus, en mond vliegen terwijl je bezig bent, daartegen helpt een ruimzichtbril ook niet. Zeker gezien je opmerkingen over de staat van je buik, zou ik denken dat bescherming van je gezicht ook wat hoger op de agenda stond ;)

Zelf zou ik waarschijnlijk m'n volgelaatsmasker opzetten, biedt ook goede bescherming voor ogen en gezicht. Anders hebben ze ook wat meer aansluitende gelaatschermen. Alhoewel ik me afvraag hoe snel dat beslaat.

[Afbeelding]
Hey die kende ik niet (wel met ook adem bescherming), ik gebruik eigenlijk meestal een veiligheidsbril icm met een "normaal" gelaats scherm. als je in rare hoeken zit wil er met alleen een scherm of bril wel eens iets langs schieten. met dubbele bescherming heb ik daar eigenlijk nooit echt last van gehad als het gaat om de ogen. wel eens een splinter uit mijn wang moeten trekken.. dan zou zoon vol gelaatscherm wel fijn zijn misschien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 13:57
henkie196 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:16:
[...]

[Afbeelding]
ijzerdraadjes uit je buik trekken is minder vervelend dan uit je oog :+

Maar een volgelaat is ook wel fijn ja.
Alleen dan wel een die dicht is van onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:36
Annuk schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:27:
[...]

De laser is binnen (GLL3-80 G), en gelijk even geregistreerd bij Bosch.
Als kado maar de LR7 gekozen :9
Het is nog even wachten op goedkeuring (en dan de levering, stond bij het aanmelden op een levertijd van ongeveer 3 maanden :+ )
Mijn LR7 kwam na een week al aan, hoewel ik ook kreeg te lezen dat het 3 maanden ging duren.
Is vandaag aangekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

Heeft er iemand ervaring met de Armor APJ1400 pocket hole jig?

In eerste instantie keek ik naar de Kreg 720 Pro, maar de reviews hebben mij aan het twijfelen gebracht. Paar mooie verbeteringen, maar toch het nodige laten liggen in design en uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik zoek eigenlijk nog een extra bouwlamp en twijfel tussen de MAKITA DEADML811 en Scangrip Nova 10k.
Het merk Scangrip ken ik niet maar werd op internet getipt. Kijk ik naar de specs dan is het een nobrainer, alleen heeft de scangrip geen mogelijkheid voor de makita accu (ik heb alles op 18v).

Kun je die scangrip ook gemakkelijk aan een algemeen (lees goedkoop) statief hangen?

Ik ben denk ik een ouwe bok, want ik vraag mij wel af hoe lang zon lamp mee gaat. Als de led's stuk zijn kun je hem denk ik weggooien?? Het zal niet de 1e ledlamp zijn die stuk gaat namelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:35
Waypoint schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:57:
Ik zoek eigenlijk nog een extra bouwlamp en twijfel tussen de MAKITA DEADML811 en Scangrip Nova 10k.
Het merk Scangrip ken ik niet maar werd op internet getipt. Kijk ik naar de specs dan is het een nobrainer, alleen heeft de scangrip geen mogelijkheid voor de makita accu (ik heb alles op 18v).

Kun je die scangrip ook gemakkelijk aan een algemeen (lees goedkoop) statief hangen?

Ik ben denk ik een ouwe bok, want ik vraag mij wel af hoe lang zon lamp mee gaat. Als de led's stuk zijn kun je hem denk ik weggooien?? Het zal niet de 1e ledlamp zijn die stuk gaat namelijk ...
Die Scangrips hebben een 3/8" ? aansluiting.

Als 10k lumen geen vereiste is kan deze van Brennenstuhl interessant zijn. Op Youtube video van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Waypoint schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:57:

Als het een COB is, zijn ze vrij gemakkelijk te vervangen, zeker als ze met een houder gemonteerd zijn ipv gelijmd.
Maar als de koeling enigsinds op orde is moeten ze makkelijk 10-20k uur meegaan tot 80% vd originele lichtopbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:34

dragonhaertt

@_'.'

dragonhaertt schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:32:
[...]

Aangezien het hier niet over een online bestelling gaat, is dat misschien wat lastiger, maar ik ga het zien.
Normaal vragen ze 50e verzendkosten voor een product van dit gewicht, dus als ze hem gratis komen omruilen vind ik dat prima.
Misschien interessant voor mede-tweakers die ook wel eens bij HBM bestellen: een update.
Ze willen de kar wel omruilen, maar alleen als hij ingepakt klaarstaat, op een pallet.

Nu heb ik geen pallet, en ook geen idee hoe ik zo'n doos op die pallet zou moeten vastzetten... :|

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40
dragonhaertt schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:35:
[...]

Misschien interessant voor mede-tweakers die ook wel eens bij HBM bestellen: een update.
Ze willen de kar wel omruilen, maar alleen als hij ingepakt klaarstaat, op een pallet.

Nu heb ik geen pallet, en ook geen idee hoe ik zo'n doos op die pallet zou moeten vastzetten... :|
De eis is "op een pallet". Niet "vastgemaakt aan het pallet" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Kurma schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:54:
[...]

De eis is "op een pallet". Niet "vastgemaakt aan het pallet" :P
Ja, wel dus ;)
het artikel verzendklaar en vastgezet op een pallet te zetten
(quote inclusief dikgedrukte woorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marktplaats even kijken? Staan denk ik genoeg pallets op om gratis af te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:14:
Marktplaats even kijken? Staan denk ik genoeg pallets op om gratis af te halen.
En dan ook even straps kopen? En een tang om dat vast te maken?
Ik vind het nogal bijzonder dat een vervoersbedrijf niet gewoon een steekkarretje heeft.
Die doos is 40 kg, niet 200 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
6killer schreef op woensdag 8 december 2021 @ 00:01:

Als 10k lumen geen vereiste is kan deze van Brennenstuhl interessant zijn. Op Youtube video van te vinden.
Weet je dat zeker? Ik heb een Scangrip Nova 3K, maar kan daar geen 3/8" aansluiting op ontdekken. Alleen een groter gat waarmee die op een statief kan, of op een andere houder ofzo, maar die heeft geen schroefdraad, volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:48
dragonhaertt schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:29:
[...]

Ik vind het nogal bijzonder dat een vervoersbedrijf niet gewoon een steekkarretje heeft.
Alles boven de 22kg weigeren ze te tillen dacht ik. Dus op een Pallet is niet zo onverwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

dragonhaertt schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:35:
[...]

De marktplaats tip is al gegeven voor een pallet.

Bij een stenenhandel of tuincentrum kun je vast ook well een kleintje meekrijgen, hoeft hoeft geen euro-pallet te zijn (zo'n statiegeld ding).
Of rij even over het industrieterrein, liggen er genoeg naast bedrijfspanden, ff binnenlopen een vriendelijk vragen.
Bouwterreinen liggen ze vaak, die doen ook nooit moeilijk.

Met de goedkoopste spanbanden van de Action (o.i.d) zet je dat ding muurvast.

[ Voor 11% gewijzigd door Fraggert op 08-12-2021 10:12 . Reden: Tiepvauten. ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:16
dragonhaertt schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:29:
[...]

Misschien goedkoper om bij de Action een setje spanbanden te scoren? Of huishoudfolie om de hele bende wikkelen?

[ Voor 4% gewijzigd door sjorsjes op 08-12-2021 09:44 ]

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Gewoon laten ophalen. Zonder pallet en gedoe, die chauffeur lacht ook om 40kg neemt ‘m prima mee zeker als je zelf ff helpt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

MacbookProx schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:46:
[...]

Gewoon laten ophalen. Zonder pallet en gedoe, die chauffeur lacht ook om 40kg neemt ‘m prima mee zeker als je zelf ff helpt :)
Met het risico dat het geweigerd wordt onder het mom van 'we hadden je verteld dat...'
Daar heb ik ook niet echt trek in.

In ieder geval, we gaan wel erg ver van topic.
Ik ga op werk eens kijken of we daar nog wat pallets hebben liggen...

Verder. Kwa gereedschapskar is het best een prima ding voor 200 euro. Alleen jammer dat hij zo roestig is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Tja, kans dat het zo gaat als ik beschreef is heel aannemelijk, maar als je toch tijd hebt, dan maar zekere voor het onzekere volgens de regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

dragonhaertt schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:50:
[...]

Met het risico dat het geweigerd wordt onder het mom van 'we hadden je verteld dat...'
Daar heb ik ook niet echt trek in.

In ieder geval, we gaan wel erg ver van topic.
Ik ga op werk eens kijken of we daar nog wat pallets hebben liggen...

Verder. Kwa gereedschapskar is het best een prima ding voor 200 euro. Alleen jammer dat hij zo roestig is :X
Ik heb twee pallets voor je, als je in de buurt van Amersfoort woont is dat zo geregeld..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

ok, ik koop veel te veel makita meuk, nu is het dan eindelijk officieel. (Of ze hebben een foutje gemaakt met mailen.)
Is er toevallig nog iemand die dit bericht van klium heeft gekregen?
Beste,

Wij waarderen jullie als klant en willen je mening horen over jullie keuze van gereedschap merken. Het valt ons op dat jullie veel Makita artikelen bij ons afnemen en wij willen graag meer inzicht krijgen in de merkkeuze van de professional.

Zou je de volgende vragen kunnen beantwoorden:
- Waarom verkiezen jullie Makita gereedschap boven andere merken?
- Wat zijn de voordelen van het gebruik van Makita bij jullie werkzaamheden en voor jullie bedrijf?

Klik hier voor het invullen van de vragen.
[...]

Alvast bedankt voor de deelname.

Met vriendelijke groet,
Klium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

dragonhaertt schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:50:
[...]
Zeker jammer, was dit uit die aanbieding van "magazijn overschot" (of zoiets)? Maar goed ik begrijp ook wel dat dingen roestig kunnen worden, als je hun magazijn ziet overdag staat de deur vaker wel dan niet open. Dus zal redelijk vochtig zijn daarbinnen. En inderdaad soms superdruk. Desalniettemin vind ik het een prettig bedrijf met absurde verzendkosten.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

rockhopper schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:46:
[...]

Zeker jammer, was dit uit die aanbieding van "magazijn overschot" (of zoiets)? Maar goed ik begrijp ook wel dat dingen roestig kunnen worden, als je hun magazijn ziet overdag staat de deur vaker wel dan niet open. Dus zal redelijk vochtig zijn daarbinnen. En inderdaad soms superdruk. Desalniettemin vind ik het een prettig bedrijf met absurde verzendkosten.
Nee, geen speciale aanbieding.
Het product was zelfs eerder die week niet op voorraad, dus ik dacht dat dit een nieuwe voorraad moest zijn.
Natuurlijk kan een product wat langer liggen, maar gecoate metalen onderdelen met roest? Inclusief ladegeleiders met roest op het loopoppervlak? Dat is gewoon niet oké.

Als ik goedkope ladegeleiders koop bij bijv SoTech zitten ze ook netjes in de olie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgCtX3AnVMhq5HIB9jSNBRqG3WY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6wjGHtYdc01MGpglrWVZN5O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02:28
Grade-A 100% pure Chinesium... laat dat een tochtje in een zeecontainer maken en het komt er zo uit aan de andere kant

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja dat is wel een goed punt. Het meeste spul dat kan roesten zat bij mij wel in de olie, maar ik moet zeggen ik loop er de deur niet plat omdat het ook voor mij een eindje rijden is.
Die foto is echt niet ok wat erop staat.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:35
henkie196 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:34:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb een Scangrip Nova 3K, maar kan daar geen 3/8" aansluiting op ontdekken. Alleen een groter gat waarmee die op een statief kan, of op een andere houder ofzo, maar die heeft geen schroefdraad, volgens mij.
Ik meen dat ergens in een video gezien hebben maar geen idee meer precies. Ik zie op productfoto wel iets maar staat nergens vermeld wat voor draad het zou moeten zijn en ik weet ook niet hoe de bevestiging op hun statief is maar als op jouw versie het een gat is dan heb ik wellicht verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik zou wel een betere kolomboormachine willen hebben. Ik heb een goedkope silverline van de toolstation maar dat ding wiebelt.

Wat zou nou een simpele upgrade zijn? Zo'n ding van HBM misschien? Ik heb er denk ik 250 euro voor over ofzoiets.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
bonzz.netninja schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:47:
Ik zou wel een betere kolomboormachine willen hebben. Ik heb een goedkope silverline van de toolstation maar dat ding wiebelt.

Wat zou nou een simpele upgrade zijn? Zo'n ding van HBM misschien? Ik heb er denk ik 250 euro voor over ofzoiets.
Ik heb deze: https://www.hbm-machines....WSnYlIGunitgaAu_dEALw_wcB

Stevig ding, maar de boorkop wiebelt na een jaar al dusdanig dat ik naar een vervanging aan het zoeken ben. Ik kan me niet herinneren dat dit aan het begin al zo was toen ik hem net gekocht had, dus mijn ervaring is niet al te positief helaas.

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38

Ik heb een Contimac CH 10 staan hier welke voor het geld dikke prima is. Zie alleen dat ie tegenwoordig overal €350 á €380 is. Heb er anderhalf jaar geleden maar €265 voor betaald 8)7 8)7
Huvema is ook zeker de moeite waard om te kijken, heb ik een industriële versie van gekocht en daar heb ik ook echt niks op aan te merken.

Die 2 merken heb ik meer vertrouwen in dat het spul van HBM. Zie nota bene de vorige pagina hoe goed HBM spulletjes (kunnen) zijn, voor je het weet is je kolomboor in een bergje roest verandert :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• big bang

Bosch PBD-40, ik ben daar heel tevreden over. Enige stukje Bosch groen wat ik heb.

Grootste voordeel is de frequentieregelaar, geen gedoe met snaren etc. Grootste nadeel is die klem op de stang, die werkt meestal niet echt lekker.

[ Voor 14% gewijzigd door big bang op 08-12-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

big bang schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:25:
[...]

Bosch PBD-40, ik ben daar heel tevreden over. Enige stukje Bosch groen wat ik heb.

Grootste voordeel is de frequentieregelaar, geen gedoe met snaren etc. Grootste nadeel is die klem op de stang, die werkt meestal niet echt lekker.
Dat is nog wel een idee. Zou ook het enige groene zijn wat ik dan nog heb :P thx eens kijken of ik die ergens in de ramsj kan vinden

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

bonzz.netninja schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:28:
[...]

Dat is nog wel een idee. Zou ook het enige groene zijn wat ik dan nog heb :P thx eens kijken of ik die ergens in de ramsj kan vinden
Ik heb een tijdje terug ook een pbd 40 gekocht als vervanging voor een oude unit die hier stond te wiebelen. Best een mooi ding en voor huis-tuin en keuken boorwerk prima zat. Zit geen speling in de kop en de klem is nog best handig vaak.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:15
Hier ook een stem voor de pbd40. In 2017 met blackfriday voor 152 euries gekocht. Topding voor dat geld. De 270 die hij nu moet kosten is pittig en daar zou ik echt over moeten nadenken.

Het is bosch groen, dus heb er wel de juiste verwachtingen bij.
Dat gezegd hebbende: ik vind hem beter werken dan al die contimac & co snaarmachines. Goed instelbaar, een bruikbare dieptemeter, verlichting, laser, 2 versnellingen en traploos regelbaar toerental. Voor het werk wat ik er mee doe (hout en heel soms een stripje alu) meer dan nauwkeurig genoeg en ook krachtig genoeg.

Enige wat er extra op zou mogen, imho, is een asblokkering voor het wisselen van boren.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 20:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Nieuwe zaagtafel geregeld :). De oude bouwzaag ging me echt de keel uithangen. Niet omdat hij slecht is (integendeel) maar omdat je een hoop gewoon niet kunt met zo'n ding. Ik heb er even op moeten wachten, maar vandaag werd hij op pallet afgeleverd en ben ik druk aan het bouwen geslagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZE5hnzUG34Kz5IA1kK7Bvz_LYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FvFKVuvDcTe6AjWM03L2WlSN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8yXrrdqtL0mhFHfh3jvKe6lHFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JudWodDJ8KUwsQt7bWfvJdAy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GczjrfaU6MtGHQs28Bae4V5bIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1pHRYJAXcM2dl5koxX5h8aQ.jpg?f=fotoalbum_large

Het betreft een krachtstroom gedreven (2,8kw) formaatzaag van Jet, de JTS-600XL.
Niet het duurste merk wat je kan krijgen maar qua kwaliteit ook zeker geen HBM of typisch 'chinaschröt', en tot nu toe elke euro waard :). Ik heb nog wat stel- en testwerk te doen maar de eerste zaagsnede (nadat ik uiteraard e.e.a. heb afgesteld) was hartstikke haaks :).

Ik kan in totaal 4.5 meter breed op de machine kwijt, doch er word minder gesteund natuurlijk. 3 meter links en 1.5m rechts van het blad - 3 meter voor en achter het blad qua lengte (voor het schulpen). Blad zelf is 250mm.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-12-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Zucht. Om aan te sluiten bij htt-thalans hbm opmerking: Ik wilde ff hier foto plaatsen van mn mooie nieuwe super silent compressor van de blackfriday aanbieding van hbm.

Maar in plaats daarvan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKdTGXDdIeL8TiTRzaLuq4jY06w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uu8dqVg9PaTiYmYzkFU4MUP9.jpg?f=fotoalbum_large

Die mag dus retour :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Raymond schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:35:
Zucht. Om aan te sluiten bij htt-thalans hbm opmerking: Ik wilde ff hier foto plaatsen van mn mooie nieuwe super silent compressor van de blackfriday aanbieding van hbm.

Maar in plaats daarvan:

[Afbeelding]

:D sorry man, dat kon ik ook niet vermoeden :P. HBM is hit-and-miss voor mij. Er zit leuk spul bij, zeker voor de prijs, maar het is vaak ook wel echt nét aan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maar in plaats daarvan:

[Afbeelding]

Ik zou ook een foto willen plaatsen van mijn bij HBM aangeschafte krik. Helaas 5 dec besteld en sindsdien geen update, en die eikels zijn niet telefonisch bereikbaar ook :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

6killer schreef op woensdag 8 december 2021 @ 00:01:
[...]

Dat is ook interessant, thnx! Weet alleen niet of ik dit het geld waard vindt, hij is wel aan de prijs voor een Brennenstuhl.
bbbrumbrum schreef op woensdag 8 december 2021 @ 00:50:
[...]

Als het een COB is, zijn ze vrij gemakkelijk te vervangen, zeker als ze met een houder gemonteerd zijn ipv gelijmd.
Maar als de koeling enigsinds op orde is moeten ze makkelijk 10-20k uur meegaan tot 80% vd originele lichtopbrengst.
Yes, da's waar. ik zag ook wel dat die van Makita (zoals ik Makita ook ken) ook alleen de leds vervangen kunnen worden (het bordje dan), dus dan hoef je niet het gehele ding weg te gooien.

Ik ben er alleen nog niet over uit of ik er 1 op accu wil of gewoon op 220v. Op accu ga ik voor die Makita (die kan ook op 220v) en anders denk ik voor de scangrip.Dan heb je voor het geld van de makita gelijk een statief erbij en 5k lumen ipv 3k. Aan de andere kant ga ik in een huis klussen waar alle elektra vervangen moet worden en op accu pak je hem er toch snel bij. Maarja, is 3000lumen voldoende....Lastig, lastig :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
@HTT-Thalan altijd leuk, nieuw speelgoed!

Verbaas me alleen over die bovenafzuiging, is dat standaard zo'n kleine diameter (lijkt er op gezien de slanghouder)? Dat zal nagenoeg niks afzuigen van boven dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Waypoint schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:20:
[...]

Dat is ook interessant, thnx! Weet alleen niet of ik dit het geld waard vindt, hij is wel aan de prijs voor een Brennenstuhl.

[...]

Yes, da's waar. ik zag ook wel dat die van Makita (zoals ik Makita ook ken) ook alleen de leds vervangen kunnen worden (het bordje dan), dus dan hoef je niet het gehele ding weg te gooien.

Ik ben er alleen nog niet over uit of ik er 1 op accu wil of gewoon op 220v. Op accu ga ik voor die Makita (die kan ook op 220v) en anders denk ik voor de scangrip.Dan heb je voor het geld van de makita gelijk een statief erbij en 5k lumen ipv 3k. Aan de andere kant ga ik in een huis klussen waar alle elektra vervangen moet worden en op accu pak je hem er toch snel bij. Maarja, is 3000lumen voldoende....Lastig, lastig :>
Ik heb een brennenstuhl accu bouwlamp. Hartstikke veel licht maar hij gaat gewoon te snel leeg. Vaak klus je toch wel een paar uur en opeens sta je in het donker.

Dus toen kocht ik er voor een paar tientjes ook maar een led straler bij van de toolstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Twijfels schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:29:
@HTT-Thalan altijd leuk, nieuw speelgoed!

Verbaas me alleen over die bovenafzuiging, is dat standaard zo'n kleine diameter (lijkt er op gezien de slanghouder)? Dat zal nagenoeg niks afzuigen van boven dan?
Het vernauwen van de aansluiting levert een verhoging van de stroomsnelheid op. Het meerendeel van het stof loopt inderdaad onderlangs weg (80mm intern) en maar een beetje bovenaf - maar dan wel met een hoge snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:54

Maar in plaats daarvan:

[Afbeelding]

Ik probeer de relatie te leggen tussen je foto en je compressor maar wat staat er nou op je foto (behalve een aantal krassen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
DasNieNix schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:10:
[...]

Ik probeer de relatie te leggen tussen je foto en je compressor maar wat staat er nou op je foto (behalve een aantal krassen)?
Dit zit op de onderkant van de compressortank. Zo kwam'ie nieuw uit de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
DasNieNix schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:10:
Als ik het goed zie, lijkt dat op de tank van de compressor, en naast een heel stel krassen zit er ook een scheur in.

/edit
Misschien toch niet een scheur, maar wel een erg diepe kras.

[ Voor 8% gewijzigd door henkie196 op 09-12-2021 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

bonzz.netninja schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:31:
[...]

Ik heb een brennenstuhl accu bouwlamp. Hartstikke veel licht maar hij gaat gewoon te snel leeg. Vaak klus je toch wel een paar uur en opeens sta je in het donker.

Dus toen kocht ik er voor een paar tientjes ook maar een led straler bij van de toolstation
Ik las je post en dacht ineens dat dat wel de praktijk gaat zijn. Kortom;thnx ik ga eentje zonder accu kopen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
henkie196 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:19:
[...]

Als ik het goed zie, lijkt dat op de tank van de compressor, en naast een heel stel krassen zit er ook een scheur in.

/edit
Misschien toch niet een scheur, maar wel een erg diepe kras.
Ik kan het zelf ook niet zien. Er lekt geen lucht uit en met een afbreekmesje krabben geeft de indruk dat het een kras is. Op het oog lijkt het een scheur.

Doos is volledig onbeschadigd, dus het moet wel in de fabriek zijn gebeurd oid.

Het hoort iig niet op een nieuwe compressor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Waypoint schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:28:
[...]

Ik las je post en dacht ineens dat dat wel de praktijk gaat zijn. Kortom;thnx ik ga eentje zonder accu kopen! :P
Eigenlijk zou je er 1 moeten hebben die zowel accu als op draadje kan, zijn die er niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:28

thijsco19

KTM 990 SMT

Raymond schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:31:
[...]

Ik kan het zelf ook niet zien. Er lekt geen lucht uit en met een afbreekmesje krabben geeft de indruk dat het een kras is. Op het oog lijkt het een scheur.

Sowieso een kras. Maar als het een diepe kras is die echt in het metaal zit, dus niet puur de verf, dan is de sterkte van je tank beschadigd en dus mogelijk niet meer veilig genoeg om op druk te zetten.

Hoe dan ook terug en een nieuwe.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:45:
Eigenlijk zou je er 1 moeten hebben die zowel accu als op draadje kan, zijn die er niet?
Volgens mij kan de Scangrip Nova 10K dat, als ik de filmpjes bekijk. Hoe lang die het zonder draad volhoudt is een andere vraag.

Beide kunnen handig zijn. Voor het schilderwerk was ik blij dat ik er eentje met draad had, je bent immers zo een paar uur bezig. Statief ook fijn, kun je de lamp ook nog eens zo neerzetten dat die een beetje langs de muur / plafond schijnt om alle oneffenheden eruit te halen.

Maar, als je niet overal stroom hebt, is het, zeker in de donkere wintermaanden, ook wel handig om er een op accu te hebben.
Raymond schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:31:

Misschien niet lek, maar is zonder meer een zwak punt, en kan me voorstellen dat zich daar na x belasting cycli wel een lek gaat ontstaan. Zou hoe dan ook niet moeten op een nieuw apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

[...]

Vandaag bij Ibood
https://www.ibood.com/nl/...-led-werklamp-dargo-50-w/

zit zelf ook al zoiets te overwegen. De bouwlamp die ik nu heb is een 500w halogeen. Doel was om die te vervangen wanneer hij overleed maar gekke ding houdt maar niet op ;) Tis behalve een lichtbron trouwens ook een aardige kachel :+

[ Voor 26% gewijzigd door Pixeltje op 09-12-2021 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
Pixeltje schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:18:
[...]
De bouwlamp die ik nu heb is een 500w halogeen. Doel was om die te vervangen wanneer hij overleed maar gekke ding houdt maar niet op ;)
Ik heb er ook zo een, maar op een zeker punt heb ik een r7s LED vervanger uit een ander armatuur gesloopt en daar in gestopt en nu gaat ie al helemaal niet meer stuk :'( :+

Geen kachel meer trouwens, en dat is wel prettig. Ik was altijd bang dat dat ding nog eens iets in de fik ging steken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

[...]

Vandaag bij Ibood

zit zelf ook al zoiets te overwegen. De bouwlamp die ik nu heb is een 500w halogeen. Doel was om die te vervangen wanneer hij overleed maar gekke ding houdt maar niet op ;) Tis behalve een lichtbron trouwens ook een aardige kachel :+
aanzetten 15 min wachten en (perongeluk) een schop tegen geven. led (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Laatst online: 14-09 14:19

inhico

pw

[...]

Jawel. Brennenstuhl en ongetwijfeld ook andere.

edit: spuit elf

[ Voor 3% gewijzigd door inhico op 09-12-2021 12:44 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:22
Iemand nog wielmoeren aandraaien?

Afbeeldingslocatie: https://static.krafthand-truck.de/uploads/2021/07/CP2107_01_Chicago_Pneumatic_Akku_Hochmomentschrauber_CP86xx_mit_App_30x20.jpg

8100Nm :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

[...]

De makita heeft dat wel maar dan ben je een sloot meer geld kwijt als je meer dan 3k lumen wilt. De scangrip heeft ook uitvoeringen met accu maar dan ben ik bang dat die lui wordt doordat ik hem zo weinig op accu gebruik en dan vind ik hem het extra geld niet waard. De makita accu’s heb ik al namelijk. Ik ga nu voor een mooie 5k Nova scangrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedgin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-01-2022
Ik ben aan het kijken om mijn eerste boormachine aan te schaffen om zelf wat te kunnen klussen, geen professioneel gebruik. Ik heb voor het 12V segment gekozen aangezien ik momenteel geen zware werken moet doen en deze compact en licht zijn. Ideaal om mee te werken lijkt me.

Ik heb hier wat door deze draad gebladerd en kwam al vrij snel tot de conclusie dat de Bosch 12V-35 (FC) zeer aangeprezen wordt. Deze kun je nu bij amazon de op de kop tikken voor 230 euro incl. 2x 3Ah batterijen en een L-box. (170 euro voor de niet FC versie)

Ik had deze bijna aangeschaft maar ben dan op deze Makita comboset gebotst voor 200 euro. Deze set bevat de accuboor DF333 en de slagschroever TD110 samen met een kist en 2x 2Ah batterijen.

Nu mijn vraag, wat is het verschil tussen de Bosch en de Makita boormachine? Voor praktisch dezelfde prijs heb je er een slagschroever bij als je voor de Makita set gaat. (Niet kijkend naar de FlexiClick systeem, het schilt maar 20 euro met de niet FC versie). Ik ben niet thuis in dit soort gereedschap en weet dan ook niet waar op te letten. Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Swedgin schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:41:
Nu mijn vraag, wat is het verschil tussen de Bosch en de Makita boormachine? Voor praktisch dezelfde prijs heb je er een slagschroever bij als je voor de Makita set gaat. (Niet kijkend naar de FlexiClick systeem, het schilt maar 20 euro met de niet FC versie). Ik ben niet thuis in dit soort gereedschap en weet dan ook niet waar op te letten. Dank
Wat wil je horen? Zet de specs naast elkaar en je kan zelf de verschillen en overeenkomsten lezen.
Met name gewicht en accuduur kunnen een dingetje zijn (meer mAh is beter, lichter gewicht is beter)

Ik denk dat het met name belangrijk is om te kijken waar/wanneer/waarvoor je het zelf gaat gebruiken.
Heb je een slagschroevendraaier nodig? Ga je deze gebruiken? Vind je het platform van Makita beter? Kies Makita.
Heb je soms moeilijk bereikbare plekjes waarvoor die opzetstukken fijn zijn? Vind je het 12V platform van Bosch beter? Kies Bosch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DasNieNix
Ik ben aan het kijken om mijn eerste boormachine aan te schaffen om zelf wat te kunnen klussen, geen professioneel gebruik. Ik heb voor het 12V segment gekozen aangezien ik momenteel geen zware werken moet doen en deze compact en licht zijn. Ideaal om mee te werken lijkt me.

Ik heb hier wat door deze draad gebladerd en kwam al vrij snel tot de conclusie dat de Bosch 12V-35 (FC) zeer aangeprezen wordt. Deze kun je nu bij amazon de op de kop tikken voor 230 euro incl. 2x 3Ah batterijen en een L-box. (170 euro voor de niet FC versie)

Ik had deze bijna aangeschaft maar ben dan op deze Makita comboset gebotst voor 200 euro. Deze set bevat de accuboor DF333 en de slagschroever TD110 samen met een kist en 2x 2Ah batterijen.

12V machines vind ik ideaal voor alledaags gebruik thuis en ik kan me ook niet voorstellen dat je kracht tekort komt. Vergis je niet hoe sterk de moderne apparaten zijn; ik heb ook een schuur met overkapping, schuttingen en heel veel meters hekwerk om een weiland met 12V gedaan.
Met een 2Ah accu was ik na 400 schroeven in het dakbeschot eerder aan koffie toe dan aan een andere accu.

Voor wat te kunnen klussen zie ik geen meerwaarde voor een slagschroevendraaier erbij; hier zou ik je keuze niet van af laten hangen.

Met de machines die je noemt heb ik geen ervaring; probeer of je ze ergens in de hand kan houden en wat voor jou het prettigst aanvoelt.
Met geen van de bekende merken zal je een miskoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Edit: beter lezen.

[ Voor 97% gewijzigd door bbbrumbrum op 09-12-2021 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online

De hoofdverschillen lijken me vrij duidelijk. Bij de Bosch FC heb je meerdere koppen, zodat je ook op moeilijk bereikbare plekken kunt komen. Met de comboset heb je twee losse apparaten, zodat je niet van boren en bits hoeft te wisselen, mocht je dat veel verwachten te doen. Slagschroevendraaiers zijn wel tamelijk luid, dat is iets om rekening mee te houden.

Persoonlijk heb ik zo'n flexiclick ding (maar dan van Milwaukee), en zou zonder twijfelen weer zo'n systeem kiezen als ik opnieuw zou moeten kiezen. Zo fijn om in alle moeilijke hoekjes ook te kunnen schroeven. Wisselen tussen boren en bits doe ik door de boorkop eraf te trekken met boor en al, en dan een bitje erin te zetten. Niet helemaal zo gemakkelijk als twee machines, maar ook niet heel lastig.

Voor kracht enzo zou ik me niet zo veel zorgen maken, 12V is doorgaan meer dan genoeg voor de kleine dingen in en om het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

bbbrumbrum schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:08:
[...]

Niet helemaal waar, totale capaciteit van de 18V is zo’n 60% groter bij gelijkblijvende accucelcapaciteit.
Indien beide 2500mAh, 12V = 3s1p. 3x3,7x2,5=28Wh. 18V = 5s1p = 5x3,7x2,5=46Wh.
Verbruik zal niet veel verschillen bij vergelijkbare belasting (zelfde schroeven, werkstuk en RPM).
En waar in het verhaal gaat het om 18V? Hij draagt toch 3 machines aan die alledrie op 12V draaien. Dus leuke vergelijking, maar compleet offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
rockhopper schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:55:
[...]

En waar in het verhaal gaat het om 18V? Hij draagt toch 3 machines aan die alledrie op 12V draaien. Dus leuke vergelijking, maar compleet offtopic.
Oepsie, heel snel op de link geklikt en dacht een DDF483 te zien…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

Ik heb ook de PBD40 en prima aan te raden. Het gebruiksgemak is hoog en hij is niet (zo erg) lomp groot.

Met de klem heb ik een haat-waarderingverhouding. De snelspankop is een van mijn grootste ergernissen. Misschien zet ik er ooit nog eens een betere op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Laatst online: 19:13
big bang schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:03:
[...]

Ik heb er ook zo een, maar op een zeker punt heb ik een r7s LED vervanger uit een ander armatuur gesloopt en daar in gestopt en nu gaat ie al helemaal niet meer stuk :'( :+

Geen kachel meer trouwens, en dat is wel prettig. Ik was altijd bang dat dat ding nog eens iets in de fik ging steken..
Ben wel benieuwd of het daadwerkelijk ook goed licht oplevert? Ik heb hier nog een 1000w halogeen unit liggen die inderdaad lekker warm is en een serieuze bak licht geeft. Heb er ook al eens aan gedacht om er een vervangende led lamp in te zetten maar de lichtopbrengst lijkt me tegen te vallen, maar misschien kun jij hier een beeld van schetsen.

Op het gebied van hybride acculampen heeft brennenstuhl nu wel interessante lampen:

https://www.brennenstuhl....multi-6050-mh-6200lm-ip65 (multiaccu, bosch, makita enz.)
https://www.brennenstuhl....-bosch-system-7900lm-ip55 (alleen Bosch)

De prijzen houden me toch echt een beetje tegen al vind ik het idee achter een volledig mobiele lamp wel heel handig en wie weet ga ik het ook maar eens serieus overwegen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
Fuel_80 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:12:
[...]

Ben wel benieuwd of het daadwerkelijk ook goed licht oplevert? Ik heb hier nog een 1000w halogeen unit liggen die inderdaad lekker warm is en een serieuze bak licht geeft. Heb er ook al eens aan gedacht om er een vervangende led lamp in te zetten maar de lichtopbrengst lijkt me tegen te vallen, maar misschien kun jij hier een beeld van schetsen.
Het is minder dan de originele 500w, maar goed zat voor mijn toepassing. T is wel een redelijk flinke COB LED. Als je meer licht wilt ontkom je er niet aan om naar een beter armatuur te gaan waarbij o.a. de koeling van de LED veel beter geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
Werd een tijd geleden hier niet ook de Keraf Fenon ToolWizard TW-40(S) als bouwlamp-op-accu aangeprezen trouwens?

Compatibel met verschillende merken, waaronder makita.

Edit:
Versie A is geschikt voor de accu’s van Makita, Bosch, Hikoki (Hitachi) en Panasonic.
Versie B is geschikt voor de accu’s van Metabo, Milwaukee en DeWalt.

[ Voor 47% gewijzigd door big bang op 10-12-2021 11:00 . Reden: Merken toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
[...]

Vandaag bij Ibood

Dit soort 360 graden lampen zijn echt fijn om mee te werken. Heb er gelijk eentje besteld.
Fuel_80 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:12:
[...]

Op het gebied van hybride acculampen heeft brennenstuhl nu wel interessante lampen:

https://www.brennenstuhl....multi-6050-mh-6200lm-ip65 (multiaccu, bosch, makita enz.)
https://www.brennenstuhl....-bosch-system-7900lm-ip55 (alleen Bosch)

De prijzen houden me toch echt een beetje tegen al vind ik het idee achter een volledig mobiele lamp wel heel handig en wie weet ga ik het ook maar eens serieus overwegen. :X
Die 360 graden lampen zijn ideaal voor gespreid licht. Als je echt veel en gericht licht wil (schilder/stukadoor) moet je wel iets ander hebben. Maar voor het goed genoeg verlichten van een ruimte, zijn deze ideaal.

[ Voor 52% gewijzigd door Framoes op 10-12-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedgin
rockhopper schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:57:
[...]

Wat wil je horen? Zet de specs naast elkaar en je kan zelf de verschillen en overeenkomsten lezen.
Met name gewicht en accuduur kunnen een dingetje zijn (meer mAh is beter, lichter gewicht is beter)

Ik denk dat het met name belangrijk is om te kijken waar/wanneer/waarvoor je het zelf gaat gebruiken.
Heb je een slagschroevendraaier nodig? Ga je deze gebruiken? Vind je het platform van Makita beter? Kies Makita.
Heb je soms moeilijk bereikbare plekjes waarvoor die opzetstukken fijn zijn? Vind je het 12V platform van Bosch beter? Kies Bosch.
Ik versta het prijsverschil niet goed en wou dit hier even navragen of ik iets over het hoofd zag. Ik heb ze vergeleken met elkaar en de specs zijn gelijklopend volgens mij. (Door mijn antwoord op te schrijven, bedenk ik me dat het hem waarschijnlijk zit in het al dan niet FlexiClick systeem en de grotere capaciteit batterijen.) Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Ik zie wel dat de 12V lijn van Bosch goed uitgerust is met verschillende apparaten waardoor ik sneller bij 1 platform kan blijven.

@DasNieNix Bedankt. 2Ah vs 3Ah maakt voor mij voorlopig niet uit aangezien ik geen langdurige werken gepland heb. Wil mijn nieuwe aankoop toch wel voor vele jaren willen gebruiken, dus ik bekijk dit nu toekomstgericht.

@henkie196 Bedankt. Het FlexiClick systeem lijkt me een handige functionaliteit om te hebben en een slagschroevendraaier kan ik later aanschaffen indien nodig. Waarschijnlijk dat dit de doorslag zal geven. Ik was al gezet op de 12V lijn omdat ik iets compact wil hebben, alleen was er nog niet aan uit welk merk.

Nu ook nog een goed bitset zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 11:24
[...]
[...]
Deze Makita oogt als de 18V bouwmarkt variant die niet compatible is met het reguliere 18V LXT platform
niet goed gelezen

[ Voor 3% gewijzigd door Rob Z op 10-12-2021 11:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oudehengel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:30
Rob Z schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:58:
[...]

Deze Makita oogt als de 18V bouwmarkt variant die niet compatible is met het reguliere 18V LXT platform
Dit is de 12V CXT lijn. De lichtere variant van de LXT lijn.
Zijn voldoende apparaten die binnen de lijn vallen. Zie ook Link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuel_80
big bang schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:04:
Werd een tijd geleden hier niet ook de Keraf Fenon ToolWizard TW-40(S) als bouwlamp-op-accu aangeprezen trouwens?

Edit:

[...]
Maar deze lampen zijn niet hybride en dat is volgens mij wel een groot voordeel van de brennenstuhl lampen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hybride lampen, hoe moet ik dat zien ? Die geven licht en donker :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:54:
Doen het met accu maar ook met draad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
The Eagle schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:54:
Die werken op accu en benzine :P en met een snoertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Net als hybride auto's, die rijden of ze staan stil 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:27
Swedgin schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:56:
[...]

Ik versta het prijsverschil niet goed en wou dit hier even navragen of ik iets over het hoofd zag. Ik heb ze vergeleken met elkaar en de specs zijn gelijklopend volgens mij. (Door mijn antwoord op te schrijven, bedenk ik me dat het hem waarschijnlijk zit in het al dan niet FlexiClick systeem en de grotere capaciteit batterijen.) Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Ik zie wel dat de 12V lijn van Bosch goed uitgerust is met verschillende apparaten waardoor ik sneller bij 1 platform kan blijven.

@DasNieNix Bedankt. 2Ah vs 3Ah maakt voor mij voorlopig niet uit aangezien ik geen langdurige werken gepland heb. Wil mijn nieuwe aankoop toch wel voor vele jaren willen gebruiken, dus ik bekijk dit nu toekomstgericht.

@henkie196 Bedankt. Het FlexiClick systeem lijkt me een handige functionaliteit om te hebben en een slagschroevendraaier kan ik later aanschaffen indien nodig. Waarschijnlijk dat dit de doorslag zal geven. Ik was al gezet op de 12V lijn omdat ik iets compact wil hebben, alleen was er nog niet aan uit welk merk.

Nu ook nog een goed bitset zoeken :)
De 12v-35 is brushless, en de makita niet (voor zover ik kan vinden).
Pak je een GSR 12v-15 (non-fc) en een GDR 12v-105, dan kom je denk ik ook rond de €200 uit.
Over slagschroevendraaiers (wel/niet nodig) zijn de meningen volgens mij wel enigszins verdeeld.

Mocht je nog meer gereedschap nodig gaan hebben dan is zo'n kit wellicht interessant.
Voor €150 meer krijg je een extra accu, multitool, reciprozaag en lamp erbij.

Wat betreft bitset: ben zelf wel te spreken over de Milwaukee Shockwave serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik had kunnen weten dat daar serieuze reacties op zouden komen omdat ik de :+ smiley vergeten was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbez86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 18:49
oudehengel schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:07:
[...]

Dit is de 12V CXT lijn. De lichtere variant van de LXT lijn.
Zijn voldoende apparaten die binnen de lijn vallen. Zie ook Link
In hoeverre zijn de Makita CXT accu's en apparaten compacter dan hun LXT varianten? Ik heb ze in het echt nooit naast elkaar gezien, maar op de plaatjes zie ik weinig verschil. Gewicht van CXT is volgens mij wel minder. Toegevoegde waarde van deze lijn zie ik desondanks niet zo snel. Bij Bosch is het verschil tussen 12V en 18V duidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:10

MJV

Hobbez86 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:09:
[...]

In hoeverre zijn de Makita CXT accu's en apparaten compacter dan hun LXT varianten? Ik heb ze in het echt nooit naast elkaar gezien, maar op de plaatjes zie ik weinig verschil. Gewicht van CXT is volgens mij wel minder. Toegevoegde waarde van deze lijn zie ik desondanks niet zo snel. Bij Bosch is het verschil tussen 12V en 18V duidelijker.
Op afbeeldingen misschien moeilijker te zien, maar ze zijn net een slagje kleiner dan de LXT variant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:04
MJV schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:11:
[...]

Op afbeeldingen misschien moeilijker te zien, maar ze zijn net een slagje kleiner dan de LXT variant.
Er zijn ook LXT machines met dezelfde motor als de CTX en dus dezelfde formfactor. Alleen de accu is dan groter / zwaarder. Maar met de nieuwe 2AH 18v Accus is dat ook geen issue meer. Zou zelf dus nooit meer investeren in een CXT platform. Voordelen zijn te beperkt en Makita heeft er niet echt focus op.

De DHP483Z (18V) heeft bijvoorbeeld dezelfde motor als de DF333D (12V) en is qua formfactor bijna gelijk om de accu na dan.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedgin
Basfr schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:08:
[...]

De 12v-35 is brushless, en de makita niet (voor zover ik kan vinden).
Pak je een GSR 12v-15 (non-fc) en een GDR 12v-105, dan kom je denk ik ook rond de €200 uit.
Over slagschroevendraaiers (wel/niet nodig) zijn de meningen volgens mij wel enigszins verdeeld.

Mocht je nog meer gereedschap nodig gaan hebben dan is zo'n kit wellicht interessant.
Voor €150 meer krijg je een extra accu, multitool, reciprozaag en lamp erbij.

Wat betreft bitset: ben zelf wel te spreken over de Milwaukee Shockwave serie.
Keuzes, keuzes :) . Die monsterkit ziet er ook wel een leuke uit, alleen heb ik momenteel geen nood aan het extra gereedschap. Bedankt voor de bitset aanrader. Ben nog aan het rondkijken daarvoor. Voorlopig ziet de Wera Tool-Check Plus er mij een goed setje uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:33
big bang schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:04:

Edit:

[...]
Yep, super mooie lampen maar inderdaad alleen op accu.
Het hebben van hybride is denk ik vooral handig als je niet ruim in je accu's zit. Want deze lamp gebruikt echt niet meer dan 2 accu's op een dag (eerder 1).

Mijn bedrade lamp gaat in ieder geval de deur uit en wordt vervangen door een 2e kera O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuel_80
Swedgin schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:24:
[...]

Keuzes, keuzes :) . Die monsterkit ziet er ook wel een leuke uit, alleen heb ik momenteel geen nood aan het extra gereedschap. Bedankt voor de bitset aanrader. Ben nog aan het rondkijken daarvoor. Voorlopig ziet de Wera Tool-Check Plus er mij een goed setje uit ook.
Mijn meest gebruikte gereedsschap is de Tool - Check Plus. Als er wat te doen is qua klussen is dat eigenlijk het eerste wat in de koffer mee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hier hetzelfde met de tool check plus, alleen gebruik ik deze voornamelijk zonder machine, dus als "handgereeedschap setje". Maar met machine kan uiteraard ook.
Zelf heb ik ook een monsterkit maar dan deze. Was destijds €312, kon ik het niet voor laten liggen, ook al had ik al een 35FC. Zeer mooie kit met goed aanvullend gereedschap en genoeg accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:07
Ik heb een Bosch GCM 8 SJL afkortzaag (met zaagtafel). Ik begrijp niet helemaal hoe de diepte aanslag/instelling zit. Het lijkt alsof het rode stukje totaal geen effect heeft, mis ik hier nou een onderdeel of dien ik nog iets aan te schaffen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhd2lCetM1XtYSOKZzPzUu2CkuU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nt8Ptv4gsFPWWeaFltTdf851.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJvkZjNVv30xZ_35ruNYHGHgD3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5FDlV8qxedOeGPMnkNQEhKyM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TiJS4ir4cMiUll8bQ9ssuDiNO0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5gGf2nlEtxeG5OMCrZVsGcB3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
rscheper schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:27:
Ik heb een Bosch GCM 8 SJL afkortzaag (met zaagtafel). Ik begrijp niet helemaal hoe de diepte aanslag/instelling zit. Het lijkt alsof het rode stukje totaal geen effect heeft, mis ik hier nou een onderdeel of dien ik nog iets aan te schaffen?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat glimmende stukje ijzer naar buiten duwen, dan valt de bout met rode stukje daarop i.p.v. ertussen. Dat is je dieptestop ;) Wel eerst even stukje uitdraaien zo te zien, aangezien hij al stukje voorbij het ijzer lijkt te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Twijfels op 10-12-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

rscheper schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:27:
Ik heb een Bosch GCM 8 SJL afkortzaag (met zaagtafel). Ik begrijp niet helemaal hoe de diepte aanslag/instelling zit. Het lijkt alsof het rode stukje totaal geen effect heeft, mis ik hier nou een onderdeel of dien ik nog iets aan te schaffen?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
foto's maken, een post maken, volgens mij is het minder moeite om gewoon de handleiding open te doen.. :+ (pagina 87) :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Laatst online: 12-09 07:36
twain4me schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:41:
[...]

foto's maken, een post maken, volgens mij is het minder moeite om gewoon de handleiding open te doen.. :+ (pagina 87) :9
Handleidingen lezen kan een Tweaker niet aan toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 13:52

Tjark

DON'T PANIC

handleidingen? t=212

*insert signature here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Framoes schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:15:
[...]

Handleidingen lezen kan een Tweaker niet aan toch? ;)
zeker, maar als de diepte instelling dan nog te moeilijk is, zijn er vast nog een boel andere dingen te leren in dat boekje :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:07
Jullie hebben gelijk.. sorry.. ik had zelf niet bedacht om dat clipje opzij te schuiven. Het zag er voor mijn gevoel niet uit dat je daar iets mee kon, vreemd genoeg.. volgende keer, handleiding first.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sinuz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:58
Hobbez86 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:09:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBrR64h17FtSlzW7xwjkFoYMbfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zY5V2TOVBTbohZuqbgJgLhkT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhour9HOKG-X1D7gZzaIywe23Ns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8p7wcFTiN4FGSnaikubt27v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Heeft er iemand ervaring met ratelschroevendraaiers? Het lijkt mij ontzettend fijn om er een aan te schaffen en ben aan het rondkijken maar er zijn er flink wat te krijgen.

Ik heb nu mijn oog laten vallen op https://www.toolmax.nl/we...60-17-delig-1-stuk-s.html en vraag me af of er nog tips of aanraders zijn

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die is alleen al handig vanwege de lange bitjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:10

MJV

Davidshadow13 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:17:
[...]

Er zijn ook LXT machines met dezelfde motor als de CTX en dus dezelfde formfactor. Alleen de accu is dan groter / zwaarder. Maar met de nieuwe 2AH 18v Accus is dat ook geen issue meer. Zou zelf dus nooit meer investeren in een CXT platform. Voordelen zijn te beperkt en Makita heeft er niet echt focus op.

De DHP483Z (18V) heeft bijvoorbeeld dezelfde motor als de DF333D (12V) en is qua formfactor bijna gelijk om de accu na dan.
Ik zou ook niet meer investeren in CXT, dan liever de 12V lijn van Bosch erbij, die hebben tenminste Flexiclick :) (hoewel Makita misschien inmiddels ook zover is?). Ook de kantenfrees van Bosch schijnt een handig apparaatje te zijn, alleen wat prijzig voor erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de echte flush
  • Laatst online: 11-09 09:41
RevellNL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:31:
Heeft er iemand ervaring met ratelschroevendraaiers? Het lijkt mij ontzettend fijn om er een aan te schaffen en ben aan het rondkijken maar er zijn er flink wat te krijgen.

Ik heb nu mijn oog laten vallen op https://www.toolmax.nl/we...60-17-delig-1-stuk-s.html en vraag me af of er nog tips of aanraders zijn
Even opletten die is zonder ratel functie, wel met de rapidator (snel wisselfunctie voor bits).

Ik heb beide: de ratel schroevendraaier met bitopslag en de Wera Kraftform kompakt de ratel is wel leuk maar voor een snelle klus neem ik liever de Kraftform kompakt mee. Deze Kompakt heeft langere bits, dus ik kan ook aan verzonken schroeven + meer verschillende bits in de etui ter beschikking). In het begin heb ik de ratel vaker gebruikt maar nu neem ik veel rapper een schroefmachientje... Het grote handvat is wel eens handig voor een grote kracht te zetten.

edit, een foto zegt zoveel meer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGHtg5VvrJ9-5-liNkRCMGg5dHA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/yX8o3YxkiBFayLwuaLkpiicD.png?f=fotoalbum_medium

(standaard wiha ph2 als referentie)
Ik heb toen ook de Facom ratelschroevendraaier vast gehad. Afhankelijk van je voorkeur naar handvat toe is dat ook een zeer mooie optie ;)

[ Voor 24% gewijzigd door de echte flush op 10-12-2021 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
RevellNL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:31:

Ik heb deze van PB Swiss, en kan die echt aanraden. Ik heb ook andere bitratelschroevendraaiers, maar dit is de enige waarbij het uiteinde echt solide is, niet dat er nog speling op de steel ofzo zit. Handvat ligt voor mij ook lekker in de hand.

Ik pak eigenlijk altijd deze schroevendraaier als eerste, en heb zelden behoeft aan wat anders. Lange bits zijn wel handig voor erbij, dat wel. Of, als je dat liever hebt, kun je ook de versie met lange bithouder nemen :P
Pagina: 1 ... 75 ... 261 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).