Ik ben aan het twijfelen over een schaaf machine. Mijn hard en Makita accu fetish zeggen me dat ik een
DKP181ZJ moet kopen. Maar deze is al gelijk € 250,- Dan krijg ik er in januari waarschijnlijk wel een gratis accu bij, maar ik wil nog een paar accu machines gaan kopen, en ik heb al meer dan genoeg accu's. Bovendien wil ik hem aan de stofzuiger hangen, dus is een snoer geen issue.
Maar wat moet ik dan wel kopen? Ik heb geen idee wat goede schaven zijn, en welke goede value for money bieden. Ik verwacht hem niet veel te gaan gebruiken. Ik heb op korte termijn alleen een tafel die geschaafd moet worden en dakbekleding die recht afgekort moet worden om gelijk te komen met het plafond van de nieuwe dakkapel (dat hangt iets hoger, nu steken de planken aan de onderzijde uit).
Ik heb er een paar gevonden:
Triton TRPUL
Gaat tot 3mm diep, maar geen idee wat de instellings trapjes zijn. Verder weet ik niet wat ik (kwalitatief) van Triton kan/mag verwachten. Ook vraag ik me af of er een stofzuiger verloop bij zit (wel een stofzak iig) Zal uiteindelijk ca. 101 eurokosten wegens de 15% korting vanaf € 150,- (ik koop er wel iets bij voor € 30,-)
Hikoki P20SF
Gaat maar tot
12,6mm diep, ook hier geen idee wat ik er van moet verwachten, zit hier een stofzuiger verloop bij? is ca. € 10,- goedkoper dan de triton, maar komt maar half zo diep.
Makita M1901
Gaat tot 2mm diep, budget model van Makita, zelfde prijs als de Triton. Zit een stofzuig adapter bij.
Makita DKP180zj
Gaat tot 2mm diep, is niet BL maar wel op accu

maar wel weer € 170,-
Heeft iemand ervaring met een van deze frezen, of juist met een andere die je mij kan aanbevelen? Hoeveel schaaf diepte heb je nodig voor het schaven van een tafel? (voor het dak is meer fijner, maar ik kan er ook vaker over heen gaan natuurlijk).