• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb twee keer een 'lullige' accuboormachine met maar 60Nm en ben daar eigenlijk nog niet tegen de limieten aangelopen. "Lagere" specs zeggen ook niet alles, het is maar net wat je nodig hebt en fijn vindt werken.

(Zwaarste werk was 6x100 in hardhout)

[Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 26-08-2021 17:56]

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Chillmeister
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:31
Chillmeister schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:18:
Voor de eigenaren van een Bosch GDR 12V-110 slagschroevendraaier (of de 105 variant), hebben jullie ooit het gevoel dat je meer koppel had gewild? Ik lees dat deze 110 Nm aan koppel heeft.

Voor rond het huis lijkt mij dit voldoende vermogen, maar in de nabije toekomst wil ik de tuin een houten terras / blokhut / veranda aanleggen. Een DeWalt DCF801 heeft bijvoorbeeld 163Nm. Momenteel kijk ik alleen naar 12V systemen.
En hebben mensen hier ervaring met de milwaukee M12 Fuel slagschroevendraaier? Ik heb dit accusysteem niet, maar ik heb wat bol.com cadeaubonnen van werk waardoor ik relatief weinig hoef bij te leggen aan eigen cash.

Edit: ik heb natuurlijk online research gedaan, maar op fora krijg je betere langere termijn indruk van apparaten en bevindingen.

[Voor 8% gewijzigd door Chillmeister op 26-08-2021 21:26]

• Vliegvlug
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:55

Vliegvlug

Flight Simple

Kortverhaal schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:51:
[...]

Om precies dezelfde reden heb ik deze zuignap aangeschaft. Ik had tegels van 60x60 die ongeveer 30kg per stuk wegen. Tegels hadden een een licht reliëf. Werkt op zich goed maar je merkt dat de zuigkracht niet eindeloos aanhoudt.