Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
deviant schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:47:
Ik begrijp de comments ivm de prijs van de externe opzetstukken, maar in mijn vergelijking kom ik steeds een pak goedkoper uit met enkel de opzetstuk, dan de volledig tool apart te kopen (bvb. heggeschaar deftig apart model +/-350€ - opzetstuk: +/- 250€). Dus de prijs van de opzetstukken is volgens mij nog steeds goedkoper dan aparte toestellen.
Daarnaast heb ik met een trimmer zeker niet voldoende, aangezien ik een behoorlijk groot stuk wilde begroeing moet afmaaien wat met een gewone trimmmer niet doenbaar is.
Heb zelf laatst een 'trimmer' van Stihl gekocht, om de randjes van het grasveld af te kunnen werken, waar de grasmaaier niet bij kan. Had een FSE 71 besteld, maar een FSE 81 gekregen, want ze hadden de FSE 71 niet meer op voorraad. Geen punt, alleen is het meer een bosmaaier dan een grastrimmer, naar mijn idee. Zit behoorlijk wat kracht achter, in ieder geval. Gaat beetje hard met de kanten bijwerken, maar misschien wel goed geschikt om het onkruid van het braakliggende terrein aan de achterkant beetje vrij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deviant
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-03-2024
henkie196 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:50:
[...]

Heb zelf laatst een 'trimmer' van Stihl gekocht, om de randjes van het grasveld af te kunnen werken, waar de grasmaaier niet bij kan. Had een FSE 71 besteld, maar een FSE 81 gekregen, want ze hadden de FSE 71 niet meer op voorraad. Geen punt, alleen is het meer een bosmaaier dan een grastrimmer, naar mijn idee. Zit behoorlijk wat kracht achter, in ieder geval. Gaat beetje hard met de kanten bijwerken, maar misschien wel goed geschikt om het onkruid van het braakliggende terrein aan de achterkant beetje vrij te houden.
Ik zelf ook nog een FSE 71 liggen, maar aangezien ik delen moet maaien die achteraan mijn stuk grond liggen, wat meer dan 30m verderop ligt dan het laatste stopcontact, stoor ik me erg in de beperkingen van een maaier met draad...
Ik heb dit weekend even een DUR364 geleend van iemand om te testen en deze deed alvast wel zijn werk voldoende (maar toch nog niet te vergelijken met een benzine maaier) en ik zal er alvast geen met draad meer gebruiken of kopen, zoveel is voor mij al duidelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:39

dragonhaertt

@_'.'

Dzine schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:06:
Keuzestress (door Prime) over welke Bosch afstandsmeter het wordt...

Voor een tientje meer dan de GLM 500 heb je de GLM 50 C. Deze heeft app integratie v ruimtes / huizen makkelijk in kaart te brengen. Lijkt me leuk maar of ik het gebruik... betwijfel het. Maar ook een aftekenfunctie, die me wel meer handig lijkt.

[Afbeelding]
Ik heb zelf de GLM 50-27 CG, maar ik denk niet dat ik de app, of de aftekenfunctie veel zal gebruiken.
(vooral gehaald voor de laserkleur)
De aftekenfunctie is niet heel snel/responsief, en ook niet extreem naukeurig.
Ik zou dan liever een rolmaat, of de normale meet modus gebruiken.

Het kost meer tijd om te schakelen naar aftekenfunctie dan om de gewone meet-tot-achterkant modus precies op je gewenste waarde te krijgen. (zeker in de continuous measure mode)

Nu met de prime deals heb ik ook per-ongeluk de D-Tect 120 besteld :(
Eindelijk een officieel begin aan mijn bosch 12V toolset gemaakt.

In de toekomst wil ik ook graag een 12V-35 FC en een lijn/kruis laser.
Helaas niet veel opties binnen bosch als je wil: groen + 12V compatible.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:33
JayRune schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik zal eens kijken en ze indien nodig eens over de slijpstenen halen. Helemaal niet over nagedacht.
Gezien de klacht die je beschrijft, zal het zeker nodig zijn. De messen zijn af fabriek niet geslepen. Het een mes noemen vind ik eigenlijk al ver gaan, het is meer een fan waaier, en die zijn zelfs vaak nog scherper.
Door ze te slijpen zal je significante vooruitgang zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
dragonhaertt schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:07:
[...]

Ik heb zelf de GLM 50-27 CG, maar ik denk niet dat ik de app, of de aftekenfunctie veel zal gebruiken.
(vooral gehaald voor de laserkleur)
De aftekenfunctie is niet heel snel/responsief, en ook niet extreem naukeurig.
Ik zou dan liever een rolmaat, of de normale meet modus gebruiken.

Het kost meer tijd om te schakelen naar aftekenfunctie dan om de gewone meet-tot-achterkant modus precies op je gewenste waarde te krijgen. (zeker in de continuous measure mode)
@Dzine Ik heb ook een GLM50 (standaard uitvoering) en ik gebruik hem uitsluitend om afstanden te meten. Oppervlak of inhoud gebruik ik niet, andere functie mis ik ook niet.

De D-Tect 120 heb ik ook al per ongeluk besteld. Ik twijfelde van het weekend al om een warehouse (.de) deal te bestellen, blij dat ik dat niet gedaan heb!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:09

AMDFreak

Intel is zo..

Voor vaderdag een Metabo KGS 216 M afkortzaag gekregen.
Blij mee :)

Alleen hoe bewaren jullie deze machines? Ik heb geen ruimte om hem permanent te stallen zeg maar.. Ik zal hem altijd weer ergens op zolder neer moeten zetten (tot ergernis van mijn vrouw).

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
deviant schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:05:
Ik zelf ook nog een FSE 71 liggen, maar aangezien ik delen moet maaien die achteraan mijn stuk grond liggen, wat meer dan 30m verderop ligt dan het laatste stopcontact, stoor ik me erg in de beperkingen van een maaier met draad...
Ik heb dit weekend even een DUR364 geleend van iemand om te testen en deze deed alvast wel zijn werk voldoende (maar toch nog niet te vergelijken met een benzine maaier) en ik zal er alvast geen met draad meer gebruiken of kopen, zoveel is voor mij al duidelijk :)
Begrijpelijk, ik stoor me niet bijzonder aan het snoer, maar het beperkt wel de bewegingsvrijheid. Aan de andere kant is iets met accu ook meteen 1.5-2x zo duur (want ik heb nog geen accu systeem). O.a. daarom gewoon voor snoer gekozen, ondanks dat het voor mij ook zo'n 30m is vanaf het laastste stopcontact.

Zelfde overweging voor de grasmaaier voor mij, heb er maar gewoon eentje met snoer gehaald, anders lever je gauw in op vermogen en het kost even goed 2x zoveel. En gezien de layout van onze tuin kan ik gewoon mooie baantjes trekken, dus heel veel last heb ik niet van het snoer.

Heb een robotmaaier wel overwogen, maar heb gezien hoe die z'n werk doet bij de buren, en dan heb ik liever een gewone grasmaaier, kan ik mooie baantjes trekken. Die robotmaaier gaat min of meer kris kras over het grasveld bij de buren, ik vind het er persoonlijk niet uit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Nivado schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:14:
[...]

@Dzine Ik heb ook een GLM50 (standaard uitvoering) en ik gebruik hem uitsluitend om afstanden te meten. Oppervlak of inhoud gebruik ik niet, andere functie mis ik ook niet.
Oppervlakte, en muur-oppervlakte vind ik nog wel handig. Lekker snel meerdere oppervlakte maten bij elkaar optellen. Voor de rest verwacht ik alleen (continuous) standaard meet-moodus te gebruiken.
[...]

De D-Tect 120 heb ik ook al per ongeluk besteld. Ik twijfelde van het weekend al om een warehouse (.de) deal te bestellen, blij dat ik dat niet gedaan heb!
met of zonder accu?
Voor 30e meer krijg je er een Lbox + accu + lader bij. Jammer dat het 2.0Ah is, maar toch wel een goede deal denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
dragonhaertt schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:39:
[...]
met of zonder accu?
Voor 30e meer krijg je er een Lbox + accu + lader bij. Jammer dat het 2.0Ah is, maar toch wel een goede deal denk ik.
Ik heb de batterij (AA) uitvoering besteld. Het verschil is inderdaad erg klein, maar zo'n L-Boxx tussen mijn M-Boxxen heb ik vrij weinig aan, en ik ben niet van plan om Bosch 12V gereedschap te kopen.
Ik snap de beweegredenen om dergelijk licht/compact gereedschap te hebben, echter heb ik met mijn Makita 14.4V en 18V niet het idee dat deze (te) zwaar zijn. Ik kan daar gerust heel de dag mee werken, ook boven mijn hoofd.
En aangezien ik ook al 5 boor/schroef machines heb, heb ik ook geen extra nodig om minder te hoeven wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06 15:52
Zoals velen van jullie waarschijnlijk al gezien hebben zijn bij amazon de prime days begonnen.
Ik heb op het moment een kruislaser (rood) welke overdag natuurlijk niet te zien is.

Nu ben ik hiernaar aan het kijken: https://www.amazon.nl/Bos...mid=A17D2BRD4YMT0X&sr=8-6
Maar ik vraag mij af of ik deze laserlijn overdag buiten wel ga zien, of dat ik dan toch nog met een receiver aan de gang moet.

Want als een receiver dan toch benodigd is dan is dit misschien aantrekkelijker: https://www.amazon.nl/Bos...9_189&smid=A17D2BRD4YMT0X Ik bedoel deze: https://www.amazon.nl/Bos...&smid=A17D2BRD4YMT0X&th=1

Iemand ervaring met groene lasers buiten? Max. zichtbare afstand (zonde receiver) zou ongeveer 15m moeten zijn. Is dat te doen of kom ik dan toch met stok en receiver aan het werken?
AMDFreak schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:24:

Alleen hoe bewaren jullie deze machines? Ik heb geen ruimte om hem permanent te stallen zeg maar.. Ik zal hem altijd weer ergens op zolder neer moeten zetten (tot ergernis van mijn vrouw).
Hier slingert de afkortzaag ook altijd van A naar B en van B naar A door de garage... Totdat de vaste werkplek er is in ieder geval...

[ Voor 25% gewijzigd door Krijnemans op 21-06-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Krijnemans schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:00:
Zoals velen van jullie waarschijnlijk al gezien hebben zijn bij amazon de prime days begonnen.
Ik heb op het moment een kruislaser (rood) welke overdag natuurlijk niet te zien is.

Nu ben ik hiernaar aan het kijken: https://www.amazon.nl/Bos...mid=A17D2BRD4YMT0X&sr=8-6
Maar ik vraag mij af of ik deze laserlijn overdag buiten wel ga zien, of dat ik dan toch nog met een receiver aan de gang moet.

Want als een receiver dan toch benodigd is dan is dit misschien aantrekkelijker: https://www.amazon.nl/Bos...9_189&smid=A17D2BRD4YMT0X

Iemand ervaring met groene lasers buiten? Max. zichtbare afstand (zonde receiver) zou ongeveer 15m moeten zijn. Is dat te doen of kom ik dan toch met stok en receiver aan het werken?
Ik heb een Huepar, groene laser, ook 3x 360. Buiten is het in zonlicht met een meter of 2-3 wel gedaan, alhoewel in het donker je de lasers 30m verderop ook nog wel kan zien. Ik weet niet hoe goed die Bosch lasers het doen, maar tenzij ze het aanzienlijk beter doen, zou ik er van uit gaan dat je beter een receiver kunt pakken om betrouwbaar op die afstand te kunnen meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
henkie196 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:03:
[...]

Ik heb een Huepar, groene laser, ook 3x 360. Buiten is het in zonlicht met een meter of 2-3 wel gedaan, alhoewel in het donker je de lasers 30m verderop ook nog wel kan zien. Ik weet niet hoe goed die Bosch lasers het doen, maar tenzij ze het aanzienlijk beter doen, zou ik er van uit gaan dat je beter een receiver kunt pakken om betrouwbaar op die afstand te kunnen meten.
Ik heb nu de Bosch GCL 2-15 met rode lijn. Zoals het weer nu is kan ik die vanaf ca. half 8/8 savonds wel tot een meter of 15/20 zien (de lijn wordt wel dikker en dikker naarmate de afstand toeneemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:41
Mijn vorige laser was een rode laserliner, daar had ik binnen vaak al moeite mee. Vanmorgen heb ik de Bosch GLL 3-80 G gekocht (vond het prijsverschil met een Chinese huepar oid nu we te doen). Als ik buiten aan de slag moet koop ik wel een ontvanger, maar meestal gebruik ik hem toch binnen.

Bij amazon Duitsland is ie overigens nog €5 goedkoper dan in NL

[ Voor 3% gewijzigd door big bang op 21-06-2021 14:07 ]

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Krijnemans schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:00:
Ik ben gister middag buiten bezig geweest met deze groene Deko laser. Het was dus overdag met normaal zonlicht (halfbewolkt weer).

Met het oog nog net wel te zien op 3 meter ofzo. Ik heb wat zitten proberen en merkte dat het wel heel veel uitmaakt als je a) de laser op een lichtgekleurd, glad oppervlak laat vallen (stuk papier) en b) als je op de plek van de lijn een beetje schaduw maakt.

Op een meter of 4 waar ik met het oog de lijn niet zag op een schuttingplank, kon ik hem prima aflezen als ik een papiertje er tegenaan hield en mijn hand horizontaal zodat het papier in de schaduw lag.

Uiteindelijk is een ontvanger in die omstandigheden natuurlijk fijner, maar deze laser was geloof ik 60 euro en dat is dan toch ook wel een stuk fijner. Binnen gebruik is natuurlijk een ander verhaal, daar is het zicht zoveel beter.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JOK
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-12-2021

JOK

Hoe diep is deze zaag als je hem op wilt bergen? De diepte is gespect op 76 cm, maar het lijkt me dat als je hem op 45 graden zet, je de diepte kunt minimaliseren of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Toen ik deze uit de doos haalde stond deze op 22,5 graden met 45graden scheelt het wellicht iets.. maar het blijft wel een groot ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06 08:50

Tjark

DON'T PANIC

AMDFreak schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:13:
Toen ik deze uit de doos haalde stond deze op 22,5 graden met 45graden scheelt het wellicht iets.. maar het blijft wel een groot ding.
Bonnetje vragen en vaderdagkado omruilen voor een Dewalt dws774? :+ 8)7 :$ _O-

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Hahaha nee, die heeft geen trekfunctie... en zo intensief wordt hij niet gebruikt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOK
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-12-2021

JOK

AMDFreak schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:13:
Ik overweeg deze zaag ook aan te schaffen. Kan je aangeven wat de diepte is als de zaag op 45 graden staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 09:38
AMDFreak schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:20:
Hahaha nee, die heeft geen trekfunctie... en zo intensief wordt hij niet gebruikt hoor.
De geleiding zit bij de DWS774 aan de voorkant. Wellicht zie je die over het hoofd als trekfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17
Toch blij even gewacht te hebben, net via amazon prime day een mooie Bosch GSB 18v-55 aangeschaft in L-Case (niet Boxx) met 2 2.0 ah accu’s oplader én accessoire set. Vrijdag komt ie binnen en dan kan ik meteen het gratis handgereedschap bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
mddd schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Ik ben gister middag buiten bezig geweest met deze groene Deko laser. Het was dus overdag met normaal zonlicht (halfbewolkt weer).

Met het oog nog net wel te zien op 3 meter ofzo. Ik heb wat zitten proberen en merkte dat het wel heel veel uitmaakt als je a) de laser op een lichtgekleurd, glad oppervlak laat vallen (stuk papier) en b) als je op de plek van de lijn een beetje schaduw maakt.

Op een meter of 4 waar ik met het oog de lijn niet zag op een schuttingplank, kon ik hem prima aflezen als ik een papiertje er tegenaan hield en mijn hand horizontaal zodat het papier in de schaduw lag.

Uiteindelijk is een ontvanger in die omstandigheden natuurlijk fijner, maar deze laser was geloof ik 60 euro en dat is dan toch ook wel een stuk fijner. Binnen gebruik is natuurlijk een ander verhaal, daar is het zicht zoveel beter.
Dat klinkt nog niet helemaal de moeite waard voor een groene laser inderdaad. Nog even bij mezelf ten rade gaan dan...
Tjark schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:47:
[...]

Bonnetje vragen en vaderdagkado omruilen voor een Dewalt dws774? :+ 8)7 :$ _O-
Ik had de Metabo. Na 2 keer binnen 3 maanden onder garantie een nieuwe ontvangen te hebben was ik blij hem te verkopen en te vervangen met een Bosch GCM 8 SJL.. (Voor ca. 240 euro). Daar ben ik nu uiterst tevreden mee. Maar een gegeven paard moet je nooit in de bek kijken! Ik lees eigenlijk alleen maar goeie recensies over de Metabo dus wellicht snap ik niet hoe zo'n zaag werkt of had ik gewoon pech.. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

Ik heb de zaag ook gekregen een jaartje geleden. Erg blij mee. Prima af te stellen en was uit de box al goed (1 klein ding beter afgesteld). Ik berg hem ook op, helaas op de kast i.p.v. een vaste plek. Dus 45 graden, volledig naar voren getrokken en naar beneden (alles vastgezet). Dan alsnog is het groot. Als je hem normaal neerzet is het ding al 100*80cm. Door in te klappen is het iets handzamer. Het is vanzelfsprekend maar ik zeg het er wel bij: haal hem altijd van stroom af als je hem op gaat bergen. Daarnaast kan je dus helaas wel met je vingers bij het blote zaag als als je hem zo opbergt. Dus denk aan eventuele kinder handen.

Ooit een upgrade wordt een stuk compact weet ik wel, mja die zijn een stuk duurder en deze was gratis :Y)

Daarnaast een eigen aanwinst om te delen _/-\o_ O+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpiyjPP6CCLzn7V8URooYJ0gS5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eINDMLIeXOQimR8O41jBAjiO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:22
Wat denken jullie van deze Bosch Blauw aanbieding? Scheelt 100 euro met de normale prijs

https://www.amazon.de/-/e...-max-torque/dp/B07DFRWFCR

- 110nm
- 13mm max input
- koppeling naar je mobiel 🥴
- 1x 5ah en een 1x 3ah accu

Ik heb een giga Parkside boormachine waar je ook een badkamer uit elkaar kan slopen. Die is echter nogal zwaar om een gaatje in de muur boren. Daarnaast is draadloos toch wel erg handig. Vraag me af of het overkill is. Het vervangt een 12v Makita van max 30nm zonder klop functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
peligro2k schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:22:
Wat denken jullie van deze Bosch Blauw aanbieding? Scheelt 100 euro met de normale prijs

- 110nm
- 13mm max input

Ik heb een giga Parkside boormachine waar je ook een badkamer uit elkaar kan slopen. Die is echter nogal zwaar om een gaatje in de muur boren. Daarnaast is draadloos toch wel erg handig. Vraag me af of het overkill is. Het vervangt een 12v Makita van max 30nm zonder klop functie.
Prima ding, heb de 85 en die schijnt eigenlijk hetzelfde vermogen te hebben als je er een grote accu in klikt. Nooit geprobeerd, maar overal doorheen gekomen tot nu toe (4ah procore is mijn grootste accu).

Zit een kickback beveiliging op en dat is wel fijn met sterkere machines.

Nadeel, hij is zwaar. Dat merk je wel als je bv een plafond vol gipsplaten wilt hangen met deze jongen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
peligro2k schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:22:

- 110nm
- 13mm max input

Lijkt me niks mis mee, wellicht wat overkill voor vrijwel alle toepassingen. Maar waarom als vervanging van een 12V machine, waarom niet gewoon ernaast? En gaatje boren met de 12V machine moet toch ook lukken? Of heb je hele harde bakstenen? Of botte steenboren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

Toppe

Oké ✅

Krijnemans schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:14:
Ik had de Metabo. Na 2 keer binnen 3 maanden onder garantie een nieuwe ontvangen te hebben was ik blij hem te verkopen en te vervangen met een Bosch GCM 8 SJL.. (Voor ca. 240 euro). Daar ben ik nu uiterst tevreden mee. Maar een gegeven paard moet je nooit in de bek kijken! Ik lees eigenlijk alleen maar goeie recensies over de Metabo dus wellicht snap ik niet hoe zo'n zaag werkt of had ik gewoon pech.. :+
Heb ook de Metabo gehad. Laser stopte en vrij snel mee en daarna ook de verlichting. Nieuwe gekregen met zelfde euvel. Daarna laten crediteren en wel een ander merk gekocht :)

Vandaag komen mijn vrienden weer langs <3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sxbml4BjRYthBDfGAARug_wpsSk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cBpNwLuyWKhYM44CPjtk7cwS.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 22-06-2021 07:51 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:38

Fijne zaag! Ga je veel plezier van hebben. De laser kun je met de fijnafstelling (2 schroefjes) superstrak instellen zodat je ook werkelijk daar zaagt waar de laser aangeeft (en niet 2/3 mm rechts van de laser).

Bij mij stond de zaag ook overal en nergens, het eerste jaar steeds weer terug in die belachelijk grote doos en nu toch maar een verrijdbaar karretje gemaakt zodat ik ook fatsoenlijk op hoogte kan zagen i.p.v. steeds op de knieën op de vloer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:40

Gewoon de hele schuur confisqueren. :+
Fietsen mogen in de tuin onder het afdakje.

Of een werkplaats op zolder maken, maar stof gaat naar beneden en ruw materiaal omhoog de trap op tillen is ook niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:22
henkie196 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 06:55:
[...]

Lijkt me niks mis mee, wellicht wat overkill voor vrijwel alle toepassingen. Maar waarom als vervanging van een 12V machine, waarom niet gewoon ernaast? En gaatje boren met de 12V machine moet toch ook lukken? Of heb je hele harde bakstenen? Of botte steenboren?
Ja heb nogal harde muren van (gewapend) beton.. Vind het nogal gedoe om elke keer de enorme Parkside unit erbij te pakken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
peligro2k schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:59:
Ja heb nogal harde muren van (gewapend) beton.. Vind het nogal gedoe om elke keer de enorme Parkside unit erbij te pakken
Een klopboor zoals die GSB 18V-110 komt ook niet door beton heen, dat is meer voor bakstenen. Ik weet niet wat voor Parkside je hebt, is dat een grotere 5J machine ofzo? In dat geval zou je naar een kleinere boorhamer kunnen kijken, maar een klopboor gaat je niet helpen met betonnen muren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
peligro2k schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:59:
Deze machine is nog steeds een klopboor, geen boorhamer. Het is een aardig beest qua draaimoment. Je kunt er bijvoorbeeld enorme gaten mee in houten balken boren. Maar om goed in beton te boren is de met name de hamerfunctie belangrijk. Als een belangrijke toepassing is om in beton te boren dan vrees ik dat je hiermee niet de beste machine in huis haalt. Daarvoor moet je (als je naar Bosch kijkt) een GBH machine hebben (BoorHamer). Ja die zijn groter maar komen makkelijk in beton.

En voor de rest van je boor en schroefwerk is deze 18V-110 misschien/waarschijnlijk wel overkill want zoveel draaimoment heb je niet nodig om in een stenen muur te boren, met kleine diameters in hout te boren, of normaal schroefwerk te doen.

Dus mijn advies zou ook zijn: kijk naar een echte boorhamer. Misschien gewoon een 220V want het prijsverschil is enorm. Bijvoorbeeld deze (ook in de aanbieding) https://www.amazon.nl/-/en/dp/B08XWN9H9N

en kies voor al je andere boor- en schroefwerk iets wat daarbij past. Misschien wel de Makita die nu al hebt, als je daar blij mee bent? Of een lichtere 18V machine dan die 110.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens Kata
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 14:39
Daarnaast een eigen aanwinst om te delen _/-\o_ O+
Nice! Hoor graag hoe je zo'n railsquare vind werken. Met welke invalzaag ga je die gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:40
Laurens Kata schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:22:
[...]

Nice! Hoor graag hoe je zo'n railsquare vind werken. Met welke invalzaag ga je die gebruiken?
Je tagt @sheane niet, dus bij deze ;)

Ik ben namelijk ook benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:30
Iemand nog een tip om precies in het midden van een balk of plaat te frezen met ene bovenfrees? zijn daar tooltjes of zelfs 3d geprinte onderdelenen voor ?

Heb de Makita RT0700CX3J, maar kon nog geen goede term vinden voor z'n oplossing. Zat zelf te denken aan een voetstuk waar 2 pinnen uitsteken waarna je de frees draait zodat deze zich zelf inklemt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBBMAX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-06 10:44
fommas schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:32:
Iemand nog een tip om precies in het midden van een balk of plaat te frezen met ene bovenfrees? zijn daar tooltjes of zelfs 3d geprinte onderdelenen voor ?

Heb de Makita RT0700CX3J, maar kon nog geen goede term vinden voor z'n oplossing. Zat zelf te denken aan een voetstuk waar 2 pinnen uitsteken waarna je de frees draait zodat deze zich zelf inklemt ?
Ik doe dit zelf met een adapter op mijn geleiderrail van mijn Makita invalzaag. Dit werkt prima voor grote platen maar voor dunne balkjes zou je wellicht een langsgeleider kunnen pakken. Dan meet je zelf de afstand en stel je hem in op het midden van de balk/plank. Dit gaat met een geleiderail wat lastiger aangezien die best groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Gewoon een geleide-balk niet voldoende?
De voetplaten van bovenfrezen zit vast met een paar schroefjes. Een eigen plaat maken is zo makkelijk als een stuk multiplex/perspex/whatever met vier gaatjes er in. Dan kan je zo veel geleiders of aanpasbare pinnen maken als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 16:02
crimby schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:49:
Toch blij even gewacht te hebben, net via amazon prime day een mooie Bosch GSB 18v-55 aangeschaft in L-Case (niet Boxx) met 2 2.0 ah accu’s oplader én accessoire set. Vrijdag komt ie binnen en dan kan ik meteen het gratis handgereedschap bestellen!
Waarom ben je niet voor de GSB 18V-28 gegaan?

https://www.amazon.nl/Bos...7D2BRD4YMT0X&sr=1-22&th=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Dat model van Bosch gebruikt nog 'ouderwetsse'koolstofborstels. de 18V-55 is brushless.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17
Zit vrij weinig verschil in behalve dat de 18v-28 iets zwaarder is en niet brushless. 18v-55 is wel brushless.
De 28 kan een iets groter houtboortje, de 55 kan een iets grotere schroef aan. De 28 heeft een iets hogere toerental en koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
Krijnemans schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:14:
[...]

Dat klinkt nog niet helemaal de moeite waard voor een groene laser inderdaad. Nog even bij mezelf ten rade gaan dan...
Nog iemand anders ervaringen met het gebruik van een groene laser buiten in zonlicht. Is deze op 10-15m nog te zien of heb je dan toch een receiver nodig?

Wellicht ook nog iemand die in het bezit is van de Bosch GLL 3-80, GLL3-80 G of CG die zijn/haar mening wilt delen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-06 22:04
Krijnemans schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:03:
[...]

Nog iemand anders ervaringen met het gebruik van een groene laser buiten in zonlicht. Is deze op 10-15m nog te zien of heb je dan toch een receiver nodig?

Wellicht ook nog iemand die in het bezit is van de Bosch GLL 3-80, GLL3-80 G of CG die zijn/haar mening wilt delen?
Hier een groene Parkside performance laser en ook hier valt de zichtbaarheid buiten in het zonlicht tegen. Ik denk er zelf ook over na om een reciever te gaan bestellen maar ik vraag me nog af of die bij iedere groene laser gebruikt kunnen worden.
Vermoed dat een reciever bij veel zonlicht eigenlijk een must is als je grotere afstanden (>5m) wil gaan overbruggen. In het donker haalt mijn laser met gemak een meter of 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 13:48

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

dragonhaertt schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:07:
[...]

Ik kan eigenlijk niet goed zien of het nou wel of niet op de 12V lijn werkt. De amazon pagina laat 4 AA batterijen zien en zo te zien is de "accu" op het plaatje een adapter in de vorm van een 12V accu.

Iemand die hier meer over kan / wil vertellen?
Ik overweeg er ook eentje te halen, maar ik heb weinig zin in AA's als het eigenlijk 12V zou moeten zijn...

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Voor een balk kan je het truucje toepassen wat in het filmpje met deze jig gedaan wordt (ergens rond 3 minuut 30). Die jig kan je zelf ook maken:

https://www.aliexpress.com/item/1005002124597347.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:27
rockhopper schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:30:
[...]

Ik kan eigenlijk niet goed zien of het nou wel of niet op de 12V lijn werkt. De amazon pagina laat 4 AA batterijen zien en zo te zien is de "accu" op het plaatje een adapter in de vorm van een 12V accu.

Iemand die hier meer over kan / wil vertellen?
Ik overweeg er ook eentje te halen, maar ik heb weinig zin in AA's als het eigenlijk 12V zou moeten zijn...
Ze hebben hem ook in l-boxx incl accu en lader voor €160, dus met accu werkt het ook zeker :)

Ben zelf in de markt voor een GLM 50 C. Heb nog niet echt een doel, maar lijkt me altijd wel handig om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 13:48

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Basfr schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:38:
[...]
Ze hebben hem ook in l-boxx incl accu en lader voor €160, dus met accu werkt het ook zeker :)

Ben zelf in de markt voor een GLM 50 C. Heb nog niet echt een doel, maar lijkt me altijd wel handig om te hebben.
Bedankt voor je antwoord, ik kan dus niet echt duidelijkheid vinden of het twee verschillende versies zijn of niet. Met jouw antwoord kom ik daar ook niet direct achter, behalve dat zo'n l-boxx versie in ieder geval wel de goede is. Bij die van amazon lijkt het dus om een andere te gaan... Nog altijd een stukje verwarring.
Heb je toevallig een linkje naar die inclusief accu en lader want ik krijg bij amazon geen hits...

-edit- nevermind inmiddels gevonden. Er zijn dus inderdaad twee verschillende modellen. Maar nog altijd niet duidelijk of ze beide uitwisselbaar zijn (dus zowel adapter als accu) of juist exclusief AA exclusief accu.
Zit overigens rond het prijspunt van de gratis action camera actie van Bosch. Even wat dieper mijn huiswerk doen.

[ Voor 18% gewijzigd door rockhopper op 22-06-2021 12:55 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sheane schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:55:
[...]

Ik heb de zaag ook gekregen een jaartje geleden. Erg blij mee. Prima af te stellen en was uit de box al goed (1 klein ding beter afgesteld). Ik berg hem ook op, helaas op de kast i.p.v. een vaste plek. Dus 45 graden, volledig naar voren getrokken en naar beneden (alles vastgezet). Dan alsnog is het groot. Als je hem normaal neerzet is het ding al 100*80cm. Door in te klappen is het iets handzamer. Het is vanzelfsprekend maar ik zeg het er wel bij: haal hem altijd van stroom af als je hem op gaat bergen. Daarnaast kan je dus helaas wel met je vingers bij het blote zaag als als je hem zo opbergt. Dus denk aan eventuele kinder handen.

Ooit een upgrade wordt een stuk compact weet ik wel, mja die zijn een stuk duurder en deze was gratis :Y)

Daarnaast een eigen aanwinst om te delen _/-\o_ O+ [Afbeelding]
Gaaf. Sowieso is benchdogs een mooi bedrijf(je) dat echt wel fijne spulletjes maakt voor het klussen.
ik zit ook al tijden in mijn hoofd met dat ik een railsquare wil, alleen voor welke liniaal dan? Ik haak nu een swanson speedsquare op het werkstuk, en druk daar de liniaal tegenaan. Werkt ook, redelijk.

offtopic:
ik heb 2 mafell's van verschillende lengte, die een stuk dunner en smaller zijn... en een festool waar ik dan weer de klemmen voor heb. beide kan heel handig zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 22-06-2021 13:02 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
@Laurens Kata , @FRANQ en @Boudewijn voor een Bosch track. Voorlopig met een afkortzaag GKS 18v-57. Plan is om bij de nieuwe accu actie te upgraden naar de invalzaag gkt18v-52. Na wat twijfelen over Mafell, wil ik toch liever met bestaand accu platform verder. En voor de 1k doe de accu versie van de mafell kost ga ik dat niet doen. Ik merk dat ik het veel gebruik en mede vanwege het feit dat ik geen zaagtafel kwijt kan dit echt een next level item is.

Ik heb nu een paulk inspired werkbank gemaakt, maar met best effort accuracy dog holes. Dus mocht dit bevallen toch een MFT top laten maken, bestellen of zelf aan de slag met de parf (alleen haal ik dat er denk ik niet uit met 1,2 grote tops en hooguit wat kleine platformpjes met Dog holes. Dan pas haal ik echt het maximale uit de bench dogs oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
sheane schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:10:
@Laurens Kata , @FRANQ en @Boudewijn voor een Bosch track. Voorlopig met een afkortzaag GKS 18v-57. Plan is om bij de nieuwe accu actie te upgraden naar de invalzaag gkt18v-52. Na wat twijfelen over Mafell, wil ik toch liever met bestaand accu platform verder. En voor de 1k doe de accu versie van de mafell kost ga ik dat niet doen. Ik merk dat ik het veel gebruik en mede vanwege het feit dat ik geen zaagtafel kwijt kan dit echt een next level item is.
Ik heb nooit helemaal het nut van een accu-invalzaag gesnapt, gezien ik hem eigenlijk altijd samen met de stofzuiger gebruik. langs de stofzuigerslang loopt dan ook de kabel.

Als je 'm buiten, zonder stofzuiger, gebruikt is het natuurlijk een ander verhaal. Ik ben in ieder geval erg blij met mijn bedrade mafell, en inderdaad ook omdat ik geen plek heb cq wil maken voor een zaagtafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
big bang schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:13:
[...]

Ik heb nooit helemaal het nut van een accu-invalzaag gesnapt, gezien ik hem eigenlijk altijd samen met de stofzuiger gebruik. langs de stofzuigerslang loopt dan ook de kabel.

Als je 'm buiten, zonder stofzuiger, gebruikt is het natuurlijk een ander verhaal. Ik ben in ieder geval erg blij met mijn bedrade mafell, en inderdaad ook omdat ik geen plek heb cq wil maken voor een zaagtafel.
Valide punten hoor. Ik heb echter (nog) geen stofzuiger met stopcontact erin (again kleine accu versie), gebruik is uitsluitend wisselend (schuur, tuin, oprit van buren, binnen). Hoewel er vaak plek is voor een verlengkabel ben ik blij als dat er niet is. Als ik m'n kapzaag zou kunnen vervangen met zo'n accu ding had ik het zo gedaan (nu vooral zonde van het geld, want het ding is 1 jaar oud).

Ik wacht met smart op de Bosch 18v bovenfrees. Of moet toch een hikoki/Milwaukee/Metabo regelen mocht m'n frees uit elkaar vallen. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik gebruik hem ook altijd met stofzuiger en heb dus een 230V versie. Geen spijt van, zeker niet als je veel MDF enzo zaagt.
Enige punt waarbij een accu-zaag echt handig zou zijn is als je bij de bouwmaat (ofzo) staat met je grote platen en een te kleine auto hebt. Dat is me wel al paar keer overkomen.

offtopic:
ja er staat een handzaag en 2 schragen, maar prettige wedstrijd met een 18mm MDF plaat, of 10 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nvermen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 10:49
Boudewijn schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Gaaf. Sowieso is benchdogs een mooi bedrijf(je) dat echt wel fijne spulletjes maakt voor het klussen.
ik zit ook al tijden in mijn hoofd met dat ik een railsquare wil, alleen voor welke liniaal dan? Ik haak nu een swanson speedsquare op het werkstuk, en druk daar de liniaal tegenaan. Werkt ook, redelijk.

offtopic:
ik heb 2 mafell's van verschillende lengte, die een stuk dunner en smaller zijn... en een festool waar ik dan weer de klemmen voor heb. beide kan heel handig zijn
Gelukkig gaan ze binnenkort ook verkopen en versturen vanuit de EU _/-\o_
Mijn laatste bestelling was geplaatst voor in voege gaan van brexit, maar door vertragingen en douaneklaring de volle pot aan invoerheffing en bijkomende belastingen mogen ophoesten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
Voor mijn verbouwing lijkt mij een kruislijnlaser zeer handig. Klussen als plaatsen van muren, verlaagd plafond, tegelen etc. Nu twijfel ik tussen drie modellen, iemand die een goede tip heeft voor welke te gaan?

AdvancedLevel 360 groen - €140
https://www.amazon.nl/-/en/dp/B08485SNSG/

Bosch GCL 2-15 groen - €140
https://www.amazon.nl/dp/B01LP4H21E/

Dewalt DW088CG groen - €170
https://www.amazon.nl/-/en/dp/B073RGMSY8/

De 360 op de eerste lijkt mij wel handig maar is Bosch groen niet vooral voor DIY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:29
Afgelopen weekend heb ik eindelijk de Makita DHR241 verder kunnen testen.
In de afgelopen weken al regelmatig gebruikt om dozen in kalkzandsteen en beton te boren (82mm) en sleuven uit te bikken. Beide deed hij verbazingwekkend goed.

Afgelopen zaterdag was het tijd om een badkamer te verwijderen, 2 lagen tegels op de muur, 1 laag tegels op de vloer en de zandcementvloer. Hier was ik toch wel een beetje sceptisch over, het vermogen is op papier niet echt in overvloed aanwezig en ook het accugebruik had ik nog niet echt kunnen testen. De gene die de badkamer aanlegt en ook hielp met slopen werkte met een 3j metabo op draad.
Qua kracht kwam ik eigenlijk niet echt iets te kort, de tegels gingen er prima af en de vloer ging ook snel. (15m2 badkamer in 3 uurtjes helemaal kaal) Het verschil met de metabo was nagenoeg onmerkbaar, sterker nog mijn makita leek zelfs iets effectiever... de accuduur ...tsja. gelukkig had ik 8 accu's mee, want langer dan 25 minuten hielden ze het niet uit. (overigens wel super blij dat het snoer ontbrak, alle vallende tegels hebben toch voor aardig wat frustratie gezorgd bij de aannemer. Die moest toch om de 5 minuten zich bevrijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:51
[...]

Festool heeft er met de plug in stroomkabel goed over nagedacht, zodat deze eenvoudig met de clips aan de slang kan blijven zitten. Heb zelf diverse makita accu tools, daarbij is het erg handig om alleen de afzuig slang even te versteken en het 1ste stuk gereedschap direct opzij te kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
colvano schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:27:
Voor mijn verbouwing lijkt mij een kruislijnlaser zeer handig. Klussen als plaatsen van muren, verlaagd plafond, tegelen etc. Nu twijfel ik tussen drie modellen, iemand die een goede tip heeft voor welke te gaan?

AdvancedLevel 360 groen - €140
https://www.amazon.nl/-/en/dp/B08485SNSG/

Bosch GCL 2-15 groen - €140
https://www.amazon.nl/dp/B01LP4H21E/

De 360 op de eerste lijkt mij wel handig maar is Bosch groen niet vooral voor DIY?
Beide hele strakke aanbiedingen. Ik zou even specs vergelijken op gebied van nauwkeurigheid en helderheid. Ik vind zelf 360° een welkome aanvulling, ik miste dat op mijn vorige laser. Overigens miste ik dat niet alleen horizontaal. Daarom heb ik nu een GLL 3-80 g gekozen, maar die is duurder

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Nieuwste speeltje is ook binnen! *O* <3 *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJRYQ1mSa0BM8QSfIoYuUi6e-ZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZHFZuDZMcOM7VYLrhXXEcOX.jpg?f=fotoalbum_large

Net even testje gedaan, een sleuf heb ik met de hand gemaakt en de ander met de voet. Mogen jullie raden :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6LYIU4F9dlVAQCkCYSM6QM643w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MB4vofdJpqZyWs45MZO1K21u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Toppe op 22-06-2021 14:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Toppe schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:00:
[Afbeelding]

Net even testje gedaan, een sleuf heb ik met de hand gemaakt en de ander met de voet. Mogen jullie raden :)
[Afbeelding]
Ik vind het knap dat je zo'n ding met je voet vast kan houden :+

Verschil is wel duidelijk zichtbaar in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fijn ding he? die diepteaanslag is echt heel handig vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

gwystyl schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Ik vind het knap dat je zo'n ding met je voet vast kan houden :+

Verschil is wel duidelijk zichtbaar in ieder geval...
Toegeven: er zit onder aan de voet een magneet die het blad tegen de voet trekt waardoor je blad niet gaat ‘dansen’…

Moet wel toegeven dat ik nog geen andere leverancier heb gezien met deze constructie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Boudewijn schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:35:
[...]

Fijn ding he? die diepteaanslag is echt heel handig vind ik :)
Zeer zeker. Diepte aanslag nog niet nodig gehad maar kan me voorstellen dat je die op veel plekken gaat gebruiken. Zit je straks niet meer met je houtblad in cellenbeton te klote enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 22-06-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 09:38
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi! Wat is dit voor een machine? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rob Z schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:37:
[...]

Mooi! Wat is dit voor een machine? ;)
Festool Vecturo OSC-18 E Basic Set.

Een oscillerende multitool ;)

https://www.festool.nl/pr...-18-e-basic-set#Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Toppe schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:36:
[...]

Toegeven: er zit onder aan de voet een magneet die het blad tegen de voet trekt waardoor je blad niet gaat ‘dansen’…

Moet wel toegeven dat ik nog geen andere leverancier heb gezien met deze constructie
Je mist de grap :Y)

@Rob Z ik denk zo'n ding, of de multitool met die accessoires erbij....

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 22-06-2021 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Toppe schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Festool Vecturo OSC-18 E Basic Set.

Een oscillerende multitool ;)

https://www.festool.nl/pr...-18-e-basic-set#Overzicht
Gewoon een multitool dus :P.

Die halfronde zaag is ook handig om langere zaagsnedes te maken trouwens. Fijn ding, wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Boudewijn schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:41:
[...]

Gewoon een multitool dus :P.

Die halfronde zaag is ook handig om langere zaagsnedes te maken trouwens. Fijn ding, wel duur.
Een drempel is ook een multi tool, dus een oscillerende multitool is een betere naam 8)

Nog een ideetje waar ze starlock bladen hebben voor wat minder centjes? Ecotools heeft geen starlock bladen!

Voor het zichtwerk zal ik gewoon A merk bladen gebruiken (Festool, Fein, Bosch) maar voor het ‘ragwerk’ vindt ik ‘t zonde om een blad van €20 binnen 2 minuten om zeep te helpen.

(Schuurvoet is in de actie, zie even het gereedschapsaanbiedingen topic)

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 22-06-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

gwystyl schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:40:
[...]

Je mist de grap :Y)

@Rob Z ik denk zo'n ding, of de multitool met die accessoires erbij....
Uhhhhh, ja dat weet ik wel zeker. Iemand die me op weg helpt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Toppe schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:45:
[...]

Uhhhhh, ja dat weet ik wel zeker. Iemand die me op weg helpt?
Je post dat je de ene sleuf met de hand, en de andere met de voet hebt gemaakt. Ik kan een multitool prima met mijn handen vastpakken, maar met mijn voeten wordt dat een stuk lastiger 8)

Wel mooi ding, en handig dat die voet er bij zit. Ik heb een Bosch blauw multitool zonder zo'n voet, en ik vind het al lastig om een sleuf zo netjes te maken als jij daar met de hand hebt gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

gwystyl schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:48:
[...]

Je post dat je de ene sleuf met de hand, en de andere met de voet hebt gemaakt. Ik kan een multitool prima met mijn handen vastpakken, maar met mijn voeten wordt dat een stuk lastiger 8)

Wel mooi ding, en handig dat die voet er bij zit. Ik heb een Bosch blauw multitool zonder zo'n voet, en ik vind het al lastig om een sleuf zo netjes te maken als jij daar met de hand hebt gedaan.
Snap hem nu 7(8)7 beter een sleuf met m’n hand dan m’n hand met een sleuf _/-\o_

Machine blad en hout stond nu in één lijn. Als je netter wilt werken dan zou ik aanraden om je blad en machine haaks op elkaar te zetten, 1 hand bij het handvat andere hand op de kop… het is wel even oefenen…

Met die voet ga ik straks wat kozijnen inkorten en hoef ik me geen zorgen te maken over krassen of andere schades aan het kozijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 22-06-2021 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hobbez86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-06 23:25
rockhopper schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:48:
[...]

Bedankt voor je antwoord, ik kan dus niet echt duidelijkheid vinden of het twee verschillende versies zijn of niet. Met jouw antwoord kom ik daar ook niet direct achter, behalve dat zo'n l-boxx versie in ieder geval wel de goede is. Bij die van amazon lijkt het dus om een andere te gaan... Nog altijd een stukje verwarring.
Heb je toevallig een linkje naar die inclusief accu en lader want ik krijg bij amazon geen hits...

-edit- nevermind inmiddels gevonden. Er zijn dus inderdaad twee verschillende modellen. Maar nog altijd niet duidelijk of ze beide uitwisselbaar zijn (dus zowel adapter als accu) of juist exclusief AA exclusief accu.
Zit overigens rond het prijspunt van de gratis action camera actie van Bosch. Even wat dieper mijn huiswerk doen.
Accu's en batterijen (in adapter) zijn uitwisselbaar. De prime aanbieding is het 'goedkope' pakket zonder L-boxx, accu en lader, maar de scanner zelf is hetzelfde. Zie https://www.bosch-profess...ner-d-tect-120-0601081300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
big bang schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:43:
[...]

Beide hele strakke aanbiedingen. Ik zou even specs vergelijken op gebied van nauwkeurigheid en helderheid. Ik vind zelf 360° een welkome aanvulling, ik miste dat op mijn vorige laser. Overigens miste ik dat niet alleen horizontaal. Daarom heb ik nu een GLL 3-80 g gekozen, maar die is duurder
360 lijkt mij ook wel handig maar ik twijfel erg over de kwaliteit van Bosch groen vs blauw. Wellicht onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Laatst online: 21:32
colvano schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:26:
[...]

360 lijkt mij ook wel handig maar ik twijfel erg over de kwaliteit van Bosch groen vs blauw. Wellicht onterecht.
Ik heb beide, een 3x360 groene laser bosch pro (GLL volgens mij) en een bosch groen kruislijnlaser, het verschil zit 'm vooral in de optics en de bouwkwaliteit. De groene is om dingen binnen op te hangen absoluut bruikbaar maar buiten heb je er helemaal niets aan en na 1,5-2m krijg je teveel uitloop in je laserlijn. Ik zou m ook zeker niet laten vallen.

De blauwe bosch heeft een veel strakkere (groene) lijn en is ook buiten bruikbaar als de zon niet al teveel schijnt. De extra lijn is ook echt veel handiger. En je kan 'm een keer laten stuiteren zonder m weg te gooien (liever niet natuurlijk). Maar daar is het prijsverschil ook wel weer naar. Aangezien je ook weer geld aan een statief enzo moet uitgeven zou ik toch gelijk voor de blauwe gaan achteraf.

Vandaag trouwens nog een GCM 8 SJL afkortzaag, een GBL 18V-120 blower en een GHG 20-63 heteluchtpistool gescoord op prime day om aan de bosch blauw collectie toe te voegen. Ik hoopte op een goeie deal voor de 18V accu invalzaag, maar helaas. Blijft die nog even op het verlanglijstje.

[ Voor 9% gewijzigd door RonJ op 22-06-2021 16:02 ]

All-electric.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Toppe schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Een drempel is ook een multi tool, dus een oscillerende multitool is een betere naam 8)

Nog een ideetje waar ze starlock bladen hebben voor wat minder centjes? Ecotools heeft geen starlock bladen!

Voor het zichtwerk zal ik gewoon A merk bladen gebruiken (Festool, Fein, Bosch) maar voor het ‘ragwerk’ vindt ik ‘t zonde om een blad van €20 binnen 2 minuten om zeep te helpen.

(Schuurvoet is in de actie, zie even het gereedschapsaanbiedingen topic)
ik heb een hele buts van die accessoires bij de lokale gammel gekocht toen ze daar uit het assortiment gingen oid. Bosch blauw voor de helft in het schap met dumpspulletjes.

Had daar vorige week ook een Brennenstuhl LED werklamp van 110 voor 35E omdat de doos getrashed was. Ver-ve-lend zeg.

Ik moet ook wat bekennen mensen, ik ben vandaag vreemdgegaan. Ik heb een blauw ding gekocht, met als excuus dat ze er niet in grijs-groen zijn.

Een GAM 270 MFL hoekmeter, in de prime deal. 160 euro voor betaald. Dan is het best leuk. Ik merk dat ik zit te k*tten met het maken van een kast onder een gording op zolder. De gording is wat getordeerd en loopt daarnaast niet helemaal horizontaal. Qua instrumentarium heb ik een schietlood, waterpassen, en een starrett schuifhaak met gradenboog-unit. Dat is op zijn zachtst gezegd niet ideaal om echt lekker te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Boudewijn schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:03:
[...]

ik heb een hele buts van die accessoires bij de lokale gammel gekocht toen ze daar uit het assortiment gingen oid. Bosch blauw voor de helft in het schap met dumpspulletjes.

Had daar vorige week ook een Brennenstuhl LED werklamp van 110 voor 35E omdat de doos getrashed was. Ver-ve-lend zeg.

Ik moet ook wat bekennen mensen, ik ben vandaag vreemdgegaan. Ik heb een blauw ding gekocht, met als excuus dat ze er niet in grijs-groen zijn.

Een GAM 270 MFL hoekmeter, in de prime deal. 160 euro voor betaald. Dan is het best leuk. Ik merk dat ik zit te k*tten met het maken van een kast onder een gording op zolder. De gording is wat getordeerd en loopt daarnaast niet helemaal horizontaal. Qua instrumentarium heb ik een schietlood, waterpassen, en een starrett schuifhaak met gradenboog-unit. Dat is op zijn zachtst gezegd niet ideaal om echt lekker te werken.
Wat is je adres? Dan kan ik een stuk zeep opsturen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Toppe schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:06:
[...]

Wat is je adres? Dan kan ik een stuk zeep opsturen!
ik haal mijn rotex wel over de blauwe vlakjes, werkt ook. Of moet die zeep als glijmiddel dienen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Laatst online: 16:43

Shapeshifter

Get it over with

nvermen schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:24:
[...]

Gelukkig gaan ze binnenkort ook verkopen en versturen vanuit de EU _/-\o_
Mijn laatste bestelling was geplaatst voor in voege gaan van brexit, maar door vertragingen en douaneklaring de volle pot aan invoerheffing en bijkomende belastingen mogen ophoesten :'(
Ik wil ook misschien iets uit de UK halen maar kan nergens vinden wat het percentage nou is... Hoeveel was jij kwijt aan invoerheffing, inklaring, BTW e.d.?

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Boudewijn schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:07:
[...]

ik haal mijn rotex wel over de blauwe vlakjes, werkt ook. Of moet die zeep als glijmiddel dienen? :X
Die mag je zelf beslissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvermen
  • Laatst online: 16-06 10:49
Shapeshifter schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:23:
[...]

Ik wil ook misschien iets uit de UK halen maar kan nergens vinden wat het percentage nou is... Hoeveel was jij kwijt aan invoerheffing, inklaring, BTW e.d.?
Begin Januari, in Belgie, was ik op een order van approx €250 nog eens €60 kwijt aan administratieve fee van UPS voor douane inklaring + administratieve kosten douane + importheffing/BTW ;w

Ik denk dat het nu allemaal wat beter geregeld is, maar informeer jezelf alleszins goed op voorhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06 08:50

Tjark

DON'T PANIC

€60 euro op €250 is zo gek niet: 21% btw + een tientje voor inklaringskosten, dus voorspelbaar.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:23:
Ik gebruik hem ook altijd met stofzuiger en heb dus een 230V versie. Geen spijt van, zeker niet als je veel MDF enzo zaagt.
Enige punt waarbij een accu-zaag echt handig zou zijn is als je bij de bouwmaat (ofzo) staat met je grote platen en een te kleine auto hebt. Dat is me wel al paar keer overkomen.

offtopic:
ja er staat een handzaag en 2 schragen, maar prettige wedstrijd met een 18mm MDF plaat, of 10 ;)
Mwah, IMHO alles buiten een fixed werkplaats komt de accuzaag van pas. Op een bouwplaats met weinig stroompunten, buiten, op de steiger en vanuit de auto zijn natuurlijk waar hij echt uitblinkt.

Afzuiging is leuk, maar als je ook nog eens overal een stofzuiger heen moet slepen, pffff.
Stofzak erop en binnen een masker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

offtopic:
Dat zagen ze gewoon netjes voor je op maat hoor :+

Nu voel ik de druk om een TSC55 te kopen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 22-06-2021 18:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 21:38
[...]

Snoer blijft constant overal achter hangen of ik struikel er over. Aan de stofzuigerslang maken vind ik persoonlijk onhandig omdat ik de stofzuiger voor meerdere machines gebruik.

Verder heb ik persoonlijk een hekel aan slepen met haspels. Ik gebruik het liefst alleen apparaten op snoer in een werkplaats. Of bijvoorbeeld een zaagtafel op een bouwplaats.

Sinds ik m'n invalzaag op accu heb (Makita), loop ik ook een stuk makkelijker even de tuin in als ik snel iets wil zagen. Voorheen was een haspel pakken en alles aansluiten toch een drempel.

Maar dit is natuurlijk allemaal persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online

offtopic:
Lijkt mij ook zo ongeveer de enige use case voor een accu inval/cirkelzaag voor mij. Vraag me wel af of dat gewaardeerd wordt, zo'n stofbende maken in / bij de winkel. Maar, ze zagen het ook zo voor je op maat, sneller en netter dan jij daar doet ;) En alternatief is een Hultafors HBX een stuk goedkoper en leg je zo in de auto :P
bbbrumbrum schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:14:
Mwah, IMHO alles buiten een fixed werkplaats komt de accuzaag van pas. Op een bouwplaats met weinig stroompunten, buiten, op de steiger en vanuit de auto zijn natuurlijk waar hij echt uitblinkt.

Afzuiging is leuk, maar als je ook nog eens overal een stofzuiger heen moet slepen, pffff.
Stofzak erop en binnen een masker op.
Bouwplaats komt vaak voorbij als plus punt voor accu, maar, grappig genoeg, de profs die ons huis hebben gebouwd hadden allemaal apparaten met een snoer er aan. Ok, een enkele boorhamer en de lichte schroefboormachines niet, maar veruit de meeste apparaten wel.

Anders soort bouwplaats dan jij in gedachten hebt, misschien.

Maar goed, ik ga niet bij anderen klussen, ik doe het lekker voor mezelf, dus voor mij heeft accu min of meer nul toegevoegde waarde. Ik hoef ook niet de tuin in om even gauw te zagen, want met stofafzuiging heb ik het ook min of meer stofvrij gedaan in huis.

En soms denk ik misschien, even gauw een gaatje boren, maar dan moet naderhand toch weer de stofzuiger er bij, dus winst is toch nul. Heeft ook wel wat dat ik gewoon een lamp op kan hangen boven de eettafel zonder dat er ook maar een beetje stof op de tafel krijg.

Overigens kan het buiten ook geen kwaad om een stofmasker te dragen, bij mij waren de filters aardig zwart geworden na een paar tegels doorgeslepen te hebben buiten (zonder stofafzuiging). Alleen omdat je buiten staat wil niet zeggen dat je niet alsnog met je kop in een bak stof staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:27
Wat is jullie use case voor een wandscanner? Ik zie dat er hier vandaag al aardig wat d-tects aangeschaft zijn, maar gebruiken jullie zo'n ding nu met grote regelmaat? Zo vaak hoef je niet door een muur heen lijkt me, en vaak kun je wel aardig inschatten of er leidingen lopen, of denk ik nu te makkelijk :P

Heb ooit eens een cheap ass detector gebruikt, dus ik snap de noodzaak van een degelijk apparaat zeker. Alleen de use case niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:13

Pixeltje

Woo-woohoo!

Basfr schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:45:
Wat is jullie use case voor een wandscanner? Ik zie dat er hier vandaag al aardig wat d-tects aangeschaft zijn, maar gebruiken jullie zo'n ding nu met grote regelmaat? Zo vaak hoef je niet door een muur heen lijkt me, en vaak kun je wel aardig inschatten of er leidingen lopen, of denk ik nu te makkelijk :P

Heb ooit eens een cheap ass detector gebruikt, dus ik snap de noodzaak van een degelijk apparaat zeker. Alleen de use case niet echt.
Ik was altijd in de veronderstelling dat ik zo’n ding nodig had maar na een paar dagen klussen bij iemand met een bosch blauw detector (weet even niet welke) was ik daar van af. Ding detecteerd van alles, maar is op een of andere manier ofwel overgevoelig voor wat je zoekt (elektra) of te weinig gevoelig (hsb staanders). Was net zoveel klop-en-gokwerk als ik gewend was zonder..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
henkie196 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:27:
[...]

Lijkt mij ook zo ongeveer de enige use case voor een accu inval/cirkelzaag voor mij. Vraag me wel af of dat gewaardeerd wordt, zo'n stofbende maken in / bij de winkel. Maar, ze zagen het ook zo voor je op maat, sneller en netter dan jij daar doet ;) En alternatief is een Hultafors HBX een stuk goedkoper en leg je zo in de auto :P

[...]

Bouwplaats komt vaak voorbij als plus punt voor accu, maar, grappig genoeg, de profs die ons huis hebben gebouwd hadden allemaal apparaten met een snoer er aan. Ok, een enkele boorhamer en de lichte schroefboormachines niet, maar veruit de meeste apparaten wel.

Anders soort bouwplaats dan jij in gedachten hebt, misschien.

Maar goed, ik ga niet bij anderen klussen, ik doe het lekker voor mezelf, dus voor mij heeft accu min of meer nul toegevoegde waarde. Ik hoef ook niet de tuin in om even gauw te zagen, want met stofafzuiging heb ik het ook min of meer stofvrij gedaan in huis.

En soms denk ik misschien, even gauw een gaatje boren, maar dan moet naderhand toch weer de stofzuiger er bij, dus winst is toch nul. Heeft ook wel wat dat ik gewoon een lamp op kan hangen boven de eettafel zonder dat er ook maar een beetje stof op de tafel krijg.

Overigens kan het buiten ook geen kwaad om een stofmasker te dragen, bij mij waren de filters aardig zwart geworden na een paar tegels doorgeslepen te hebben buiten (zonder stofafzuiging). Alleen omdat je buiten staat wil niet zeggen dat je niet alsnog met je kop in een bak stof staat.
Meeste Bouwvakkers zijn niet echt vooruitstrevend, helemaal niet als het geld kost (maar wat ze er mee besparen kijken ze dan weer niet naar).
Cru voorbeeld: voor het plaatsen van funderingsbekisting boren ze 100+ palen met de hand! A €50/u, doeiiii mannen dat doen we dus electrisch. Voor hun zou een Makita accu palenboor volgensmij na enkele klussen al terugverdiend zijn, naast dat het best zwaar werk is en ze dan veel productiever zijn.

Ik ken alleen mijn eigen bouwplaats (HSB nieuwbouw). En mijn accuzaag heeft ook genoeg meters gemaakt op de verschillende “vaste” zaagplekken (met stofzuiger). Ieder z’n ding! Als voor jou het beste een bedrade machine past, goed toch? Je hebt iig altijd een “volle accu”.

En mbt stof van tegels heb je gelijk, dat is vele malen erger dan hout, daarnaast komt er al niet veel stof meer van een invalzaag met opvangzal af....

Edit: wat @Framoes zegt dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

henkie196 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:27:
[...]

In de winkel lijkt me wel heel pauper ja.
Ik zou het als ik een accu-machine had op de parkeerplaats doen.

Dit is trouwens wel een gave powerbank, ihkv best of both worlds... maar man man man wat een prijs :X
https://www.festool.nl/pr...5721---sys-pst-1500-li-hp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:59:
[...]

In de winkel lijkt me wel heel pauper ja.
Ik zou het als ik een accu-machine had op de parkeerplaats doen.

Dit is trouwens wel een gave powerbank, ihkv best of both worlds... maar man man man wat een prijs :X
https://www.festool.nl/pr...5721---sys-pst-1500-li-hp
Gewoon een Ecoflow of Yeti voor de helft van het geld. Maar je kunt er wel mooi een acculader aan hangen ja... :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

nvermen schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:05:
[...]

Begin Januari, in Belgie, was ik op een order van approx €250 nog eens €60 kwijt aan administratieve fee van UPS voor douane inklaring + administratieve kosten douane + importheffing/BTW ;w

Ik denk dat het nu allemaal wat beter geregeld is, maar informeer jezelf alleszins goed op voorhand
Ben er even ingedoken en met sommige landen, waaronder de UK, heeft de EU een verdrag waardoor je de importheffing niet hoeft te betalen als de verkoper op de factuur zet dat het een product is dat zijn oorsprong in de UK heeft. Daarnaast natuurlijk zakelijk de BTW verrekenen en het als investering opvoeren voor de inkomstenbelasting. Dure apparaten kopen is een feestje :+

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoi, ik zie dat Bosch twee modelvormen van GST decoupeerzagen aanbied.
Wat is het verschil tussen een decoupeerzaag met handvat en eentje zonder handvat?

Trein?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 11:53
De ene heeft een handvat en de andere niet. Dat lijkt me een duidelijk verschil. ;)

Ja, dat is flauw. Maar de voor- en nadelen van een D- of T-greep zijn toch al vaker ter sprake gekomen in dit topic?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
MedionAkoya schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 00:03:
Hoi, ik zie dat Bosch twee modelvormen van GST decoupeerzagen aanbied.
Wat is het verschil tussen een decoupeerzaag met handvat en eentje zonder handvat?
De D-greep heeft een variabele snelheid afhankelijk van hoe ver je de knop indrukt, de T-greep niet, dat is aan/uit.
De D-greep blaast ook aan de voorkant zaagsel weg, de T-greep niet.

Dat waren voor mij de belangrijkste argumenten, naast dat ik de gewichtsverdeling (positie van de accu) fijner vind van de D-greep voor gebruik met één hand. Hij stopt ook echt direct als je de knop loslaat.

Super apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:18
Shapeshifter schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:19:
[...]

Ben er even ingedoken en met sommige landen, waaronder de UK, heeft de EU een verdrag waardoor je de importheffing niet hoeft te betalen als de verkoper op de factuur zet dat het een product is dat zijn oorsprong in de UK heeft. Daarnaast natuurlijk zakelijk de BTW verrekenen en het als investering opvoeren voor de inkomstenbelasting. Dure apparaten kopen is een feestje :+
Country of origin moet dan wel echt UK zijn. Je kunt het er niet zomaar opzetten als het niet waar is want dan pleegt het bedrijf belastingfraude.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

RobNemoo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:12:
[...]

Country of origin moet dan wel echt UK zijn. Je kunt het er niet zomaar opzetten als het niet waar is want dan pleegt het bedrijf belastingfraude.
Uiteraard, maar het betreft een WorkBee CNC die in Essex ontwikkelt wordt. Ooznest laat ook geen kans liggen om overal "Made in Britain" stickers op te plakken, dus dat lijkt me geen probleem. Heb ze gevraagd of ze het met me eens zijn en of ze moeite willen nemen om 6 regeltjes op de factuur te zetten dus we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
JeeEs schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 00:17:
[...]

De D-greep heeft een variabele snelheid afhankelijk van hoe ver je de knop indrukt, de T-greep niet, dat is aan/uit.
De D-greep blaast ook aan de voorkant zaagsel weg, de T-greep niet.

Dat waren voor mij de belangrijkste argumenten, naast dat ik de gewichtsverdeling (positie van de accu) fijner vind van de D-greep voor gebruik met één hand. Hij stopt ook echt direct als je de knop loslaat.

Super apparaat.
Volgens mij kun je de beugelvorm ook onder een hoek laten zagen. Ik zal dat nooit gebruiken. Vond persoonlijk de T-greep enorm fijn in de hand liggen dus ik heb dan weer daarvoor gekozen. Lekker handzaam en de hand dicht bij het te bewerken oppervlak dus goed wendbaar.

Edit: T-greep heeft inderdaad geen regelbare trigger, maar heeft wel 6 standen dus het apparaat kan wel sneller/langzamer zagen.

Edit 2: Dit filmpje heeft mij toen geholpen: YouTube: Bosch 18 Volt Stichsägen GST 18 V-LI B und GST 18 V-LI S im Vergleic...

Note to self: eerst nadenken en dan op send drukken

P.S. de T-greep stopt ook direct als je de knop loslaat hoor :)

[ Voor 22% gewijzigd door Krijnemans op 23-06-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee waar ik een automatische kabelhaspel kan vinden die:

- Minimaal 20 meter is
- 3x2.5mm2
- Geen Ali kwaliteit is
- Kan draaien rond om de montage beugel

Alles wat ik vindt is 3x1.5mm2 of te 10m en dat vindt ik te weinig, ondanks dat het vooral voor eenvoudiger werk is zoals een stofzuiger voor de auto enzo :)

Edit: ik heb bijvoorbeeld deze Hazes gevonden (https://www.amazon.nl/Haz...id=pla-722897282354&psc=1) en die voldoet wel aan mijn ‘eisen’ maar ik vindt die montage beugel nogal fragiel ogen en dan heb ik er weer geen €200 voor over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
@Toppe Ik heb zelf een 15m 3x 1.5 mm2, die was ca. € 55,-. 3x 2,5 kon ik niet vinden voor een redelijk bedrag. De beugel zou ik me geen zorgen over maken, Die is volgens mij vrijwel gelijk aan mijn beugel en die is meer dan stevig genoeg. Hij lijkt alleen klein en fragiel omdat de cassette voor 20m 3x 2,5 mm2 gigantisch is. Verder is Hazet wel echt een A merk, dat in veel garage werkplaatsen te vinden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Nivado schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:22:
@Toppe Ik heb zelf een 15m 3x 1.5 mm2, die was ca. € 55,-. 3x 2,5 kon ik niet vinden voor een redelijk bedrag. De beugel zou ik me geen zorgen over maken, Die is volgens mij vrijwel gelijk aan mijn beugel en die is meer dan stevig genoeg. Hij lijkt alleen klein en fragiel omdat de cassette voor 20m 3x 2,5 mm2 gigantisch is. Verder is Hazet wel echt een A merk, dat in veel garage werkplaatsen te vinden is.
Ja, Brennenstuhl heeft wel een aantal modellen van 15m en dan 3x1.5mm2… maar ergens zegt m’n gevoel dat ik dat niet moet willen, geen zin als ik straks met de grasmaaier loop ik alsnog een extra haspel moet uitleggen vanwege het maximale wattage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Toppe schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:29:
Ja, Brennenstuhl heeft wel een aantal modellen van 15m en dan 3x1.5mm2… maar ergens zegt m’n gevoel dat ik dat niet moet willen, geen zin als ik straks met de grasmaaier loop ik alsnog een extra haspel moet uitleggen vanwege het maximale wattage.
Als ik even deze van 16m van Brennenstuhl bekijk, dan zie ik in de handleiding staan dat die 1000 W in opgerolde toestand kan hebben, tot 3500 W uitgerold. Dat lijkt me voldoende voor de meeste grasmaaiers, toch? Of verwacht je dat je die niet helemaal uitrolt met het gras maaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
henkie196 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:34:
[...]
Of verwacht je dat je die niet helemaal uitrolt met het gras maaien?
Ik zou dat ook liever niet willen, vroeg of laat vergeet je het een keer en dan heb je een gesmolten dropveter in een veertrommel.

Pagina: 1 ... 46 ... 251 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).