Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 20:58

bonzz.netninja

Niente baffi

Een mes voor isolatie is 8 euro 99....Prima ding heb hem zelf ook..waarom gaan lopen klootvioolen met een houder voor een decoupeerzaagje?
https://www.toolstation.n...olatiemateriaalmes/p32991

maar goed, als het perse wilt kun je het natuurlijk wel zelf maken :+ 2 houten blokjes en een boutje er door heen

[ Voor 29% gewijzigd door bonzz.netninja op 30-05-2021 14:14 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:55
bonzz.netninja schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:09:
Een mes voor isolatie is 8 euro 99....Prima ding heb hem zelf ook..waarom gaan lopen klootvioolen met een houder voor een decoupeerzaagje?
https://www.toolstation.n...olatiemateriaalmes/p32991

maar goed, als het perse wilt kun je het natuurlijk wel zelf maken :+ 2 houten blokjes en een boutje er door heen
Dank voor je feedback. Ik heb die dingen nog liggen en vind het zonde om iets nieuws te kopen zonder te onderzoeken of ik het oude kan gebruiken. Ik ben bekend met de neiging binnen dit topic om iets nieuws te kopen voor elke klus, maar ik geloof wel in hergebruik en zuinig doen. Vroeger deed ik m’n pc overclocken, daarom werd ik lid van tweakers. Nu wil ik graag m’n zaagjes overclocken en als dat niet kan dan niet. Zelf wat bouwen zou kunnen maar ik denk dat iets op maat van kunststof beter werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:54

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Knappel schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:15:
[...]

Dank voor je feedback. Ik heb die dingen nog liggen en vind het zonde om iets nieuws te kopen zonder te onderzoeken of ik het oude kan gebruiken. Ik ben bekend met de neiging binnen dit topic om iets nieuws te kopen voor elke klus, maar ik geloof wel in hergebruik en zuinig doen. Vroeger deed ik m’n pc overclocken, daarom werd ik lid van tweakers. Nu wil ik graag m’n zaagjes overclocken en als dat niet kan dan niet. Zelf wat bouwen zou kunnen maar ik denk dat iets op maat van kunststof beter werkt.
kunststof is doorgaans een boel dingen, maar opmaat is er meestal niet 1 van. ;)

ala tweaker:
stukje "bezemsteel"pakken en of inzagen dat je het zaagje kan klemmen met een vleugelmoertje of een gaatje boren en dat zaagje vast lijmen met epoxy.

als antwoord op je vraag ik ken geen handvat voor decoup zaagjes wel voor reciprozagen maar die had je zelf al gevonden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:57
[...]

Dit is niet hetzelfde als overclocken. Dan verleng je gewoon de gebruiksduur van het onderdeel.

Nu ga je proberen om je processor of computerchip te hergebruiken uit een oude pc, om bijvoorbeeld de stofzuiger/smartphone te maken.
En of een decoupeerzaag goed gaat werken bij isolatie, is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappel
bottom line schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:41:
[...]

Dit is niet hetzelfde als overclocken. Dan verleng je gewoon de gebruiksduur van het onderdeel.

Nu ga je proberen om je processor of computerchip te hergebruiken uit een oude pc, om bijvoorbeeld de stofzuiger/smartphone te maken.
En of een decoupeerzaag goed gaat werken bij isolatie, is nog maar de vraag.
Nee je hebt gelijk, het is eerder underclocken. Tnx allemaal ik zet ze wel op mp of zo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:51

thijsco19

KTM 990 SMT

LED-Maniak schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Afhankelijk van het type kunststof kan je er even overheen gaan met een creme brulee brander. Dit activeert het oppervlakte waardoor de hechting veel sterker is. Doe ik veel met PP bijvoorbeeld.

Je hebt er ook chemische goedjes voor, maar die zijn érg ongezond.
Vanmiddag een flesje secondenlijm gehaald en de magneten vast gelijmd. Eerst even met een mini gasbrander over de te lijmen vlakken gegaan.

En inderdaad, het zit vast! _/-\o_ .

Secondenlijm is eigenlijk best wel handig. :9

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 20:21
Ben me aan het oriënteren op een slagschroevendraaier en heb mijn oog laten vallen op een makita DTD154. Wat ik me afvraag: ik heb al een makita boormachine, de DDF484. Ik weet dat deze samen in een Mbox 3 kunnen, met een nieuwe inlay. Maar, ik heb bij de boormachine een Mbox 2 gekregen natuurlijk. Iemand enig idee of ik daar met pixelfoam ook beide apparaten in kan krijgen? Probeer zo te bedenken of ik de DTD inclusief mbox bestel, of exclusief en pixelfoam, of toch misschien een Mbox 3 bestel...

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:08
Boudewijn schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:40:
[...]

tsja een metabo met een festool vergelijken. Een fiat panda kan ook 120 rijden, net als een porsche ;) Maar het is toch anders.

ik weet nog een pracht verhaal van een vandiktebank in een topic hier. Metabo, nee dank je.
Het verhaal van die vandiktebank ken ik ook maar om op basis van 1 ervaring Metabo af te doen vind ik niet terecht.
Ik heb vrijwel alles van Metabo en ben daar zeer tevreden over en dat mag ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:44
Unigo schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:53:
Ben me aan het oriënteren op een slagschroevendraaier en heb mijn oog laten vallen op een makita DTD154. Wat ik me afvraag: ik heb al een makita boormachine, de DDF484. Ik weet dat deze samen in een Mbox 3 kunnen, met een nieuwe inlay. Maar, ik heb bij de boormachine een Mbox 2 gekregen natuurlijk. Iemand enig idee of ik daar met pixelfoam ook beide apparaten in kan krijgen? Probeer zo te bedenken of ik de DTD inclusief mbox bestel, of exclusief en pixelfoam, of toch misschien een Mbox 3 bestel...
Die twee schroevendraaiers passen wel een in een, maar als de lader er ook nog bij moet kan dat alleen rechtop in een 3 of 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unigo
jadjong schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:10:
[...]

Die twee schroevendraaiers passen wel een in een, maar als de lader er ook nog bij moet kan dat alleen rechtop in een 3 of 4.
Top thanks. Die heb ik meestal thuis staan, hoeft niet mee! Mooi, nou de vrouw nog overtuigen dat ik er echt een nodig heb:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:31

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

En toen was mijn sloophamer overleden, (huismerk bouwmarkt, dus een cheap)

Al was ik best verbaast wat hij allemaal heeft kunnen slopen voor hij het opgaf (wie mijn verbouwing volgt in de HK heeft een idee)

Opnieuw een cheapass sloophamer gekocht, deze keer van HBM, ik ben benieuwd :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoFw1XuLI2cK-HfTdhCit8m-X4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QFScFj4HgSyIuHPfv0uBw3b.jpg?f=fotoalbum_large

De Nederbelg !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wil.je zoiets echt met een inlay? Ieder z'n voorkeur natuurlijk, maar ik heb gewoon boormachine+slagtol (beide met accu)+bitset+bitset slagschtoevendraaier+speedboren+gewone boren in 1 koffer. Dan ligt het niet vast, maar hé, het is niet gemaakt van boterkoek ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

[...]

Jij wil toch zelf iets nieuws kopen, namelijk een obscuur houdertje voor een zaagje? Dus dan ben je sowieso aan het kopen. Houd je het decoupeerzaagje gewoon op voorraad, hoef je ook niks weg te gooien en koop een mooi mes. Sowieso is dat veel handiger voor isolatie want een stuk langer en dus veelzijdiger. Met je decoupeerzaagje ga je niet 17cm steenwol snijden.

Ik zou sowieso geen kunstof gebruiken als je zelf iets wilt maken want dat maakt het gewoon onnodig complex. Met 2 houten klosjes, 2 gaten er door heen en 2 gaten door je zaagje, maak je een prima handvat ervoor.

[ Voor 25% gewijzigd door bonzz.netninja op 30-05-2021 19:27 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 15:04
Heeft iemand wellicht aanraders voor een degelijke setje plugboren? Prijs tot zo'n €100. In ieder geval 3 maten lijkt mij wel fijn.
Had eerder een setje van ENT 09150 op het oog, was rond de €70, maar lijkt helaas nergens meer leverbaar te zijn.

Famag maakt een set maar dan mag je gelijk ver boven de €200 aftikken, vind ik weer exorbitant veel.

Setjes als deze voor €10-€20 heb ik geen vertrouwen in. Productfoto's plaatsen met allemaal rafels en verbrand hout, dan kan de kwaliteit ook niks zijn 8)7

Plaatje bij praatje:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71ONjPURbUL._AC_SL1500_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:40
Twijfels schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:48:
Heeft iemand wellicht aanraders voor een degelijke setje plugboren? Prijs tot zo'n €100. In ieder geval 3 maten lijkt mij wel fijn.
Had eerder een setje van ENT 09150 op het oog, was rond de €70, maar lijkt helaas nergens meer leverbaar te zijn.

Famag maakt een set maar dan mag je gelijk ver boven de €200 aftikken, vind ik weer exorbitant veel.

Setjes als deze voor €10-€20 heb ik geen vertrouwen in. Productfoto's plaatsen met allemaal rafels en verbrand hout, dan kan de kwaliteit ook niks zijn 8)7

Plaatje bij praatje:
[Afbeelding]
https://www.marktplaats.n...oren.html?previousPage=lr

Ik zag die voorbijkomen via woodworking.nl. Misschien is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Raymond schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:36:
[...]

https://www.marktplaats.n...oren.html?previousPage=lr

Ik zag die voorbijkomen via woodworking.nl. Misschien is het wat?
Als ik zo zoek op dat merk Edessö dan krijg je van die goedkope freessetjes die onder 72 verschillende andere namen ook verkocht worden. Denk dus ook dat dit meuk is :9 Maar thanks voor de tip!

Koop dan liever wat nieuws en van een bekender merk, maar niet tegen Famag prijzen.. Het lijkt wel of alle setjes maximaal €20 of minimaal €200 zijn en er gewoon niks tussenin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dat zie ik idd ook.

Ik dacht dat het wel goed spul zou zijn, aangezien diezelfde persoon ook allemaal festool had enzo.
Blijkbaar niet dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:27

yay

Ik heb een use-case voor een bovenfrees gevonden. DRT50 here I come! *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Twijfels schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:54:
[...]

Als ik zo zoek op dat merk Edessö dan krijg je van die goedkope freessetjes die onder 72 verschillende andere namen ook verkocht worden. Denk dus ook dat dit meuk is :9 Maar thanks voor de tip!

Koop dan liever wat nieuws en van een bekender merk, maar niet tegen Famag prijzen.. Het lijkt wel of alle setjes maximaal €20 of minimaal €200 zijn en er gewoon niks tussenin zit
https://www.amazon.de/dp/B00K5RRYU2

Blijkbaar in prijs ontploft, want kort geleden nog iets van 135 euro.

Je kan ook losse pluggenboren van CMT kopen, dan ben je voor die 100 euro wel klaar (vooropgesteld dat je zelf al de bijbehorende forstnerboren hebt) .

https://www.amazon.de/dp/B00K5RY748
(in het menuutje kan je andere maten kiezen)

Wel ff bij de juiste aanbieder kopen. De standaardaanbieder heeft een prijs van 5 tientjes, terwijl je hem ook met prime voor 4 tientjes kan krijgen bij dit specifieke exemplaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Raymond op 30-05-2021 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bd91dy1H-DOsgzqi9Wi8HFIEXGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tA45Jku0hs485kmImzqQwRKX.jpg?f=fotoalbum_large

Zooveeel keuze in afstandslasers.... daar zitten geheid in de budget range waardeloze bij, maar ook goede.

Wie heeft er tips?
Geen speciale eisen. Geen grote afstanden (Max 10m). Voor binnen. Geen oppervlakte meten oid.
Wel nauwkeurig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/719h9R-ZmEL._AC_SX569_.jpg
Digitaal waterpasje. Had ik veel eerder moeten kopen. Super handig en dat voor maar 24 euro. En volgens mij klopt het best ok :)

[ Voor 5% gewijzigd door bonzz.netninja op 31-05-2021 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
barry86 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 07:34:
[Afbeelding]

Zooveeel keuze in afstandslasers.... daar zitten geheid in de budget range waardeloze bij, maar ook goede.

Wie heeft er tips?
Geen speciale eisen. Geen grote afstanden (Max 10m). Voor binnen. Geen oppervlakte meten oid.
Wel nauwkeurig
Ik heb deze, lijkt best veel op dat plaatje dat je laat zien. Werkt goed voor binnen, en mijn exemplaar is behoorlijk nauwkeurig (nauwkeuriger dan je over 5m met een rolmaat gaat meten, in ieder geval). Voor buiten niet heel geschikt, met directe zon ziet het ding over een 3m al niet meer wat ie aan het doen is, en met een donkere ondergrond al helemaal niet. Maar bewolkt en niet al te ver weg werkt wel ok buiten.

Heeft een aantal opties om oppervlakken en inhoud te berekenen, geeft ook aan hoe horizontaal of verticaal je het apparaat houdt.

Niks fancy aan het apparaat, maar het werkt binnen wel goed en kost weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:57
[...]

https://www.conrad.nl/p/z...ijgbare-zaagbladen-821233

Ze zijn er dus wel
Alleen de prijs.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

Ik heb ook ooit zo'n inlay gekocht voor een Mbox 3, maar gebruik die inmiddels niet meer. Ik heb zo'n rol met acoustisch schuim gekocht bij de Gamma en dat onder en boven in de Mbox geplakt. Vervolgens kun je er veel meer in kwijt:
- Slagschoevendraaier
- Schroefboormachine
- Bosch 12V multiclick inclusief opzetstukken
- Set houtboortjes, steenboren, ijzerboren
- Meerdere bitsets.

Onthoud dat je het gemiddelde apparaat ook van een ladder naar beneden kunt vallen (liever niet), en dat het dat overleeft. Beetje los liggen in een mbox achter in de auto is peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:19

A13X

Dude

MJV schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:10:
[...]

Ik heb ook ooit zo'n inlay gekocht voor een Mbox 3, maar gebruik die inmiddels niet meer. Ik heb zo'n rol met acoustisch schuim gekocht bij de Gamma en dat onder en boven in de Mbox geplakt. Vervolgens kun je er veel meer in kwijt:
- Slagschoevendraaier
- Schroefboormachine
- Bosch 12V multiclick inclusief opzetstukken
- Set houtboortjes, steenboren, ijzerboren
- Meerdere bitsets.

Onthoud dat je het gemiddelde apparaat ook van een ladder naar beneden kunt vallen (liever niet), en dat het dat overleeft. Beetje los liggen in een mbox achter in de auto is peanuts.
Bij mijn oude werkgever zijn toch nog wel wat boormachines gesneuveld na een val van een A-trap op beton. Vaak genoeg dat monteurs vriendelijk werd verzocht dat niet meer te doen (boven op het platform van een A-trap leggen).

@barry86 ik heb exact die van Ali, heb hem toen voor grof meetwerk gekocht. Maar op het oog zit de laser er niet recht in. Het rooie puntje valt niet op de plek waar je hem verwacht.

[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 31-05-2021 15:16 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappel
Nice find dank. En ja die prijs maakt zeker uit voor de afweging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:57
barry86 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 07:34:
[Afbeelding]

Wie heeft er tips?
Wel nauwkeurig
Ik heb er eentje van Parkside bij de Lidl gehaald, doet gewoon wat hij moet doen.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Vandaag is er een interessante video online gekomen over de invloed van de accu op de prestaties van slagmoersleutels (in dit geval Makita), maar die kan ook doorspelen op ander accu-gereedschap:

Ik ben best wel verrast dat zelfs tussen de 4.0 Ah en 5.0 Ah er een significant verschil zit in hoeveel vermogen de sleutel kan genereren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
deepbass909 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 00:07:
Vandaag is er een interessante video online gekomen over de invloed van de accu op de prestaties van slagmoersleutels (in dit geval Makita), maar die kan ook doorspelen op ander accu-gereedschap:
[YouTube: How Much Power Are You Losing w/ a Smaller Battery? Dyno Testing ForScience Ep5]

Ik ben best wel verrast dat zelfs tussen de 4.0 Ah en 5.0 Ah er een significant verschil zit in hoeveel vermogen de sleutel kan genereren.
Je zou haast zeggen dat ze de 4Ah softwarematig hebben geknepen, want in theorie hebben de lagere capaciteitscellen een hogere C-rating. Word ook wel bevestigd doordat de 2Ah maar 20-25% minder vermogen leverd, met de helft aan cellen. Dat “zou” meer moeten zijn, zeker ook doordat het voltage lekker gaat saggen.

Hij is ook nog wat uitgesprokener in z’n mening over XGT :+

Maar verder mee eens, Makita mag wel eens (LXT) 21700 packs met een mooiere case uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
bbbrumbrum schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:42:
[...]

Je zou haast zeggen dat ze de 4Ah softwarematig hebben geknepen, want in theorie hebben de lagere capaciteitscellen een hogere C-rating. Word ook wel bevestigd doordat de 2Ah maar 20-25% minder vermogen leverd, met de helft aan cellen. Dat “zou” meer moeten zijn, zeker ook doordat het voltage lekker gaat saggen.

Maar verder mee eens, Makita mag wel eens (LXT) 21700 packs met een mooiere case uitbrengen.
Tenzij de accu ruim voldoende is om de motor op vol vermogen te laten werken. Dan kan je wel een accu gebruiken die meer vermogen kan leveren, maar als de motor aan zijn max zit, zal die niet ineens meer vermogen gaan trekken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 18:21
Krijg net een mail dat mijn laatste makita actie accu onderweg is met de bezorger :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Ik heb m’n boormachine, slagschroevendraaier, lamp en 2 accu’s in een Mbox zitten. In de grote Mbox past ook m’n multi tool er misschien nog bij.

Gewoon die inlays eruit halen en je machine in de doos doen.... Inlays are overrated! O-)
Jellabie schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:37:
En toen was mijn sloophamer overleden, (huismerk bouwmarkt, dus een cheap)

Al was ik best verbaast wat hij allemaal heeft kunnen slopen voor hij het opgaf (wie mijn verbouwing volgt in de HK heeft een idee)

Opnieuw een cheapass sloophamer gekocht, deze keer van HBM, ik ben benieuwd :P

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde van Powerplus (Coolblue) en het klaart het klusje prima!

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

bbbrumbrum schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:42:
[...]

De BMS zal zeker een rol spelen en wellicht dat de 4Ah kunstmatig geknepen wordt om de 5Ah meer bestaansrecht te geven (zou me persoonlijk niks verbazen in ieder geval).
Maar zonder te weten welke cellen er exact in de packs zitten en wat hun exacte specs zijn, kan ik daar in ieder geval niks zinnigs over zeggen. Voor hetzelfde geldt zijn de cellen in de 4Ah domweg oudere technologie die een lagere kortsluitstroom hebben.

Ik heb zelf overigens een dubbel gevoel over de huidige trend dat er 21700 packs zouden moeten komen. Meerdere kanalen hoor ik daarover (en hun beklag dat Makita van de grote A-merken dat maar niet lijkt te doen), maar ik vind mijn DHP481 accuboor met een 5 Ah al behoorlijk veel wegen, en een accu met 21700 cellen is nog zwaarder. En hetzelfde geldt voor mijn (mid-torque) DTW285 slagmoersleutel.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
henkie196 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:41:
[...]

Ik heb deze, lijkt best veel op dat plaatje dat je laat zien. Werkt goed voor binnen, en mijn exemplaar is behoorlijk nauwkeurig (nauwkeuriger dan je over 5m met een rolmaat gaat meten, in ieder geval). Voor buiten niet heel geschikt, met directe zon ziet het ding over een 3m al niet meer wat ie aan het doen is, en met een donkere ondergrond al helemaal niet. Maar bewolkt en niet al te ver weg werkt wel ok buiten.

Heeft een aantal opties om oppervlakken en inhoud te berekenen, geeft ook aan hoe horizontaal of verticaal je het apparaat houdt.

Niks fancy aan het apparaat, maar het werkt binnen wel goed en kost weinig.
@barry86 Ik heb een soortgelijke, €25 bij Ali. Werkt echt meer dan prima, een van m’n betere aankopen. Gecontroleerd met een rolmaat en klopt precies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvuU0Bajs2-Hl23ZJhyPI5_4Ix4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXDr0DjnXAG8udDsafQYMkMj.jpg?f=fotoalbum_large

Zo te zien aan het display dezelfde software?

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:46
deepbass909 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:34:
[...]

Ik heb zelf overigens een dubbel gevoel over de huidige trend dat er 21700 packs zouden moeten komen. Meerdere kanalen hoor ik daarover (en hun beklag dat Makita van de grote A-merken dat maar niet lijkt te doen), maar ik vind mijn DHP481 accuboor met een 5 Ah al behoorlijk veel wegen, en een accu met 21700 cellen is nog zwaarder. En hetzelfde geldt voor mijn (mid-torque) DTW285 slagmoersleutel.
Gewicht is net het voordeel van de 21700 cellen? In plaats van 5 Ah heb je dan 4 Ah voor een fractie van het gewicht.

Of voor een beetje extra gewicht, direct een upgrade naar 8 Ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

florizla schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:07:
Moet Makita die wel verkopen hè :9

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Zelf maken, op Ali genoeg cases te krijgen voor 5s3p LXT's, 15 VTC6'jes erin voor een whopping 162Wh met max 1600W vermogen (alhoewel de kans waarschijnlijk is dat de Ali BMS'n dat niet aankunnen :P)....

@deepbass909 de accu is niet het probleem qua gewicht bij je 481....

[ Voor 15% gewijzigd door bbbrumbrum op 01-06-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Laatst online: 16:47
herofruit schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:34:
[...]

@barry86 Ik heb een soortgelijke, €25 bij Ali. Werkt echt meer dan prima, een van m’n betere aankopen. Gecontroleerd met een rolmaat en klopt precies.

[Afbeelding]

Dank je. De foto van mij is random Google als vb 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

florizla schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:07:
[...]

Gewicht is net het voordeel van de 21700 cellen? In plaats van 5 Ah heb je dan 4 Ah voor een fractie van het gewicht.

Maar dan lever je in qua runtime. En een beetje extra gewicht, ik zou liever mijn DHP481 iets lichter hebben dan nog zwaarder :X

Ontwikkeling van nieuwe accu's is natuurlijk altijd wel een goede ontwikkeling.

Ik was vooral verbaasd (net als de makers van die video) dat er tussen de 4 Ah en 5 Ah al een duidelijk meetbaar verschil te zien was. Nu heb ik zelf 3 5 Ah accu's en 1 2 Ah (voor mijn DTD155 impulsschroevendraaier), maar is het dus duidelijk dat als ik mijn slagmoer mee neem naar bijv. een sloop, er wel echt een 5 Ah accu onder moet zitten. Persoonlijk vind ik het niet erg als de impuls wat achterblijft, voor mijn gebruik is hij sowieso al snel te sterk namelijk.
bbbrumbrum schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:54:
Zelf maken, op Ali genoeg cases te krijgen voor 5s3p LXT's, 15 VTC6'jes erin voor een whopping 162Wh met max 1600W vermogen (alhoewel de kans waarschijnlijk is dat de Ali BMS'n dat niet aankunnen :P)....

@deepbass909 de accu is niet het probleem qua gewicht bij je 481....
In het geval van Makita zou ik trouwens niet al te snel onofficiële packs willen gebruiken. Makita heeft best van de beveiligingen in de accu ingebouwd (via de gele data connector wordt data met de motordriver uitgewisseld) en kapt die doorgaans vrij snel de stroom richting motor af (je ziet in de power tests Makita's best vaak relatief snel stoppen omdat ze uitschakelen, niet vermogen te kort komen). Al die imitatie-packs missen die beveiliging. Bij DeWalt en Milwaukee zitten die beveiliging in de elektronica van de machine zelf.

[ Voor 32% gewijzigd door deepbass909 op 01-06-2021 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 15:23

BrZ

deepbass909 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:22:
(voor mijn DTD155 impulsschroevendraaier)
Slagschroevendraaier, geen impuls ;)

Daarover gesproken, heeft iemand ervaring met imupulsschroevendraaiers? Makita heeft de DTS141, en ik zie de usecase niet helemaal.

Leuk dat dat ding maar 77 dB(A) maakt, maar er komt maar 40 Nm uit... dan lukt het ook wel met een DDF484 die nog stiller is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
BrZ schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:52:

Daarover gesproken, heeft iemand ervaring met imupulsschroevendraaiers? Makita heeft de DTS141, en ik zie de usecase niet helemaal.

Leuk dat dat ding maar 77 dB(A) maakt, maar er komt maar 40 Nm uit... dan lukt het ook wel met een DDF484 die nog stiller is :?
Wat Makita impulsschroevendraaier noemt is dan een slagschroevendraaier, maar dan met hydraulische olie om de kracht over te brengen? Zoals wat Milwaukee hun Surge lijn van slagschroevendraaiers noemt?

Qua voordelen, voor los krijgen van vast zittende schroeven en ook aandraaien gaat dat meestal wat makkelijker met een de slag / impuls, tegenover een continue koppel. Ik weet inderdaad niet of zo'n Makita nou de beste keus is, 40 Nm haalt m'n 10.8V machine nog wel, dacht ik. Dan zou ik eerder de M12 surge nemen, lekker licht en compact :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 20:13
fommas schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:47:
Krijg net een mail dat mijn laatste makita actie accu onderweg is met de bezorger :)
Wanneer heb je deze aangevraagd? Wacht nog op 2 stuks in de hoop dat het niet tot aug/sep gaat duren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:45

dragonhaertt

@_'.'

henkie196 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:24:
[...]

Wat Makita impulsschroevendraaier noemt is dan een slagschroevendraaier, maar dan met hydraulische olie om de kracht over te brengen? Zoals wat Milwaukee hun Surge lijn van slagschroevendraaiers noemt?

Qua voordelen, voor los krijgen van vast zittende schroeven en ook aandraaien gaat dat meestal wat makkelijker met een de slag / impuls, tegenover een continue koppel. Ik weet inderdaad niet of zo'n Makita nou de beste keus is, 40 Nm haalt m'n 10.8V machine nog wel, dacht ik. Dan zou ik eerder de M12 surge nemen, lekker licht en compact :P
Het grootste verschil tussen het gebruik van een DDF484 en een slagschroevendraaier is voor mij het verschil tussen impuls en kracht.
Als je met een 'gewone' schroefboor 40Nm draait, krijg je ook die kracht continue op je pols.

Met een slag (of impuls) schroevendraaier kan je veel grotere 'krachten' (impulsen) overbrengen zonder dat je je eigen arm uit de kom draait.

Ik kan me zo voorstellen dat de impuls-lijn specifiek dat als markt probeert te dekken. Stiller, maar wél impuls ipv continue koppel.

(De discussie over het gebruik van slag-schroevendraaiers vs continue boor/schroevendraaiers is al erg oud hier, en de meningen zijn verdeeld)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
deepbass909 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:22:
[...]
In het geval van Makita zou ik trouwens niet al te snel onofficiële packs willen gebruiken. Makita heeft best van de beveiligingen in de accu ingebouwd (via de gele data connector wordt data met de motordriver uitgewisseld) en kapt die doorgaans vrij snel de stroom richting motor af (je ziet in de power tests Makita's best vaak relatief snel stoppen omdat ze uitschakelen, niet vermogen te kort komen). Al die imitatie-packs missen die beveiliging. Bij DeWalt en Milwaukee zitten die beveiliging in de elektronica van de machine zelf.
Er zit gewoon een BMS in. En met 3 parralelle rijen ga je de cellen niet kunnen overbelasten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:29

inhico

pw

Met een slag (of impuls) schroevendraaier kan je veel grotere 'krachten' (impulsen) overbrengen zonder dat je je eigen arm uit de kom draait.
Er zijn ook boor/schroefmachines met een "impuls-stand". Of sla ik nu de plank mis en is dat weer wat anders?
Werkt in ieder geval bij mij prima, vooral bij het uitdraaien van erg vastzittende schroeven met beschadigde kop.

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

BrZ schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:52:
[...]

Impuls of slag is een andere krachtoverbrenging dan het continue van een accuboor. In de praktijk kan je met impulsen van minder kracht vaak meer werk verrichten dan met een continue overbrenging. Bovendien is het risico op breken van een bout of schroef kleiner met impuls/slag gereedschap en helpt het slaan bij het losbreken van bijv. roest.

Verder wat @dragonhaertt ook al aangeeft, 40Nm draaikracht is best veel om tegen te houden. Accu-boormachines hebben daarom de extra handgreep. Met impuls en slaggereedschap heb je dat niet nodig, ondanks dat de klappen aanzienlijk harder kunnen zijn.

Mijn DHP481 komt tot 115Nm, maar dat hou je doorgaans niet meer vast zonder de extra handgreep. Ter vergelijk, een Fiat 500 met 1 liter motor produceert "slechts" 92 Nm. Op papier is mijn DHP481 dus sterk genoeg om een draaiende benzine motor op z'n maximale koppel te kunnen stoppen. Alleen houdt hij dat niet lang vol :+
Mijn DHP155 produceert 140Nm, maar kan je wel vasthouden, zelfs met 1 hand.

En het voordeel merk je als je houtdraaibouten e.d. ergens in draait. Met de boormachine ben je continu bezig om te voorkomen dat hij uit je handen vliegt, met de slagschroevendraaier gaat hij er zo in.

Beiden hebben zo hun usecase en zijn niet zomaar uitwisselbaar.

Bij het demonteren van mijn auto gebruik ik de DHP155 ook volop, maar is de DHP481 echt onbruikbaar omdat de wijze van krachtoverbrenging domweg ongeschikt is.
bbbrumbrum schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:14:
[...]

Er zit gewoon een BMS in. En met 3 parralelle rijen ga je de cellen niet kunnen overbelasten...
Alleen, wat ik heb begrepen, is het ook de accu die uitschakelt op het moment dat de motor overbelast raakt. Die beveiliging zit hoe dan ook niet in goedkope Chinese packs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 19:33
fommas schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:47:
Bij mij zijn er nu ook ineens de laatste 4 onderweg, nu dus totaal 11 stuks met de actie binnengesleept. Begin van het jaar veel gereedschap besteld voor de werknemers en de accu’s blijven bij mij in het magazijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door D.deJong op 01-06-2021 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

herofruit schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:34:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb gisteren deze binnen gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://www.howetools.co.uk/media/catalog/product/cache/bc6fd6306c55a1f265e21aeba37ffab2/B/O/BOSCH-GLM-50-27-CG.jpg

Ik denk niet dat ik de app veel ga gebruiken (tenzij er een snelle opsla-functie is), maar ik vind het leuk speelgoed en de extra kosten voor een groene versie wel waard.

Ik vraag me af hoe lang hij het volhoud op 2x eneloop AA. Hij ziet wel dat de spanning bij volle accu al lager is dan normaal.

Zo snel lijkt hij best accuraat en constant. De groene stip is goed te zien, (al is hij lang niet zo fel als mijn 15mW groene laser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:07

artificial_sun

Mazda Rx7

inhico schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:28:
[...]

Er zijn ook boor/schroefmachines met een "impuls-stand". Of sla ik nu de plank mis en is dat weer wat anders?
Werkt in ieder geval bij mij prima, vooral bij het uitdraaien van erg vastzittende schroeven met beschadigde kop.
Makita heeft een Hybride machine DTP141 Deze kan Schroeven, Slagschroeven, Boren en Klopboren. Ik heb zijn voorganger en vind het een ideaal ding.

Ik gebruik hem naast mijn accu klopboor BHP453 zodat ik niet continu van bitje of boor hoef te wisselen.
Ik had het geluk de BTP140 voor 50 euro te kunnen kopen op Marktplaats, het schakel mechanisme werkte niet meer maar na een uurtje prullen en poetsen, natuurlijk wel elk onderdeel op zich, werkt de functie schakelaar weer redelijk. (grote dank voor de explosie tekeningen die makita van alle machines op de site heeft staan).

Nu ik hier weer zit te typen bedenk ik me dat ik eigenlijk wel weer wat nieuw gereedschap nodig heb aangezien ik bijna jarig ben. :+

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-06 10:51
Heeft iemand hier ervaring met het 1 accu platform van Black&Decker en Stanley? Ik wil graag weten of de accu's uitwisselbaar zijn.

Ik heb een nieuwe B&D grastrimmer en een klop/boormachine op 18v. Beide werken prima. Door de lopende acties heb ik nu 3 accu's. Graag wil ik een oscillerende multitool op accu kopen voor wat lichte klusjes. B&D heeft deze echter helaas alleen maar bedraard.
Op de site van Stanley zag ik wel een op accu en de accu's van Stanley zien er identiek uit (alleen het oranje is geel). Maar ik kan nergens ontdekken of de accu's van deze merken uitwisselbaar zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 14:07

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik wilde antwoorden "Ja natuurlijk, dat is gewoon hetzelfde merk". Maar na 2 minuten Googlen vind ik het tegenovergestelde, elk merk van Stanley-B&D lijkt andere hoekjes/vormpjes/plasticjes te gebruiken om de accus niet uitwisselbaar te maken. Bij sommige merken lijken ze de polariteit zelfs te wisselen.

Zie hier een discussie https://discuss.toolguyd....ew-craftsman-battery/1389

Mijn advies aan iedereen koop Makita 18v LTX LXT, te duur? Bij de lidl hebben ze goed gereedschap voor weinig.

[ Voor 13% gewijzigd door artificial_sun op 03-06-2021 08:23 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico

inhico

pw

artificial_sun schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:19:
[...]

Makita heeft een Hybride machine DTP141 Deze kan Schroeven, Slagschroeven, Boren en Klopboren. Ik heb zijn voorganger en vind het een ideaal ding.

Ik gebruik hem naast mijn accu klopboor BHP453 zodat ik niet continu van bitje of boor hoef te wisselen.
Ik had het geluk de BTP140 voor 50 euro te kunnen kopen op Marktplaats, het schakel mechanisme werkte niet meer maar na een uurtje prullen en poetsen, natuurlijk wel elk onderdeel op zich, werkt de functie schakelaar weer redelijk. (grote dank voor de explosie tekeningen die makita van alle machines op de site heeft staan).

Nu ik hier weer zit te typen bedenk ik me dat ik eigenlijk wel weer wat nieuw gereedschap nodig heb aangezien ik bijna jarig ben. :+
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Denk ik. Ik bedoel een gewone accu(klop)boor met impuls stand. Ze zien er uit als een gewone accuboor. Ik heb Makita (type weet ik niet) en Metabo (SB18LTX Impuls) gebruikt en vond het een handige functie. Ongetwijfeld niet vergelijkbaar met een slagschroefmachine, maar voor mijn doeleinden een handig extraatje. Lijkt me dat andere merken ook wel zoiets hebben.
Die DTP141 heeft meer het uiterlijk van een slagschroever...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-06 06:54
Weet iemand of een slang van een festool stofzuiger een beetje fatsoenlijk aan te sluiten is op o.a. de invalzaag van Makita? Ik ben mij aan het oriënteren op een goede bouwstofzuiger en heb de CTL midi op het oog maar heb voor de rest voornamelijk Makita spul.

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
dragonhaertt schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:52:
[...]

Ik heb gisteren deze binnen gekregen.
[Afbeelding]

Ik denk niet dat ik de app veel ga gebruiken (tenzij er een snelle opsla-functie is), maar ik vind het leuk speelgoed en de extra kosten voor een groene versie wel waard.

Ik vraag me af hoe lang hij het volhoud op 2x eneloop AA. Hij ziet wel dat de spanning bij volle accu al lager is dan normaal.

Zo snel lijkt hij best accuraat en constant. De groene stip is goed te zien, (al is hij lang niet zo fel als mijn 15mW groene laser).
Heb zelf de 'oude' GLM 50 C variant, gebruik hem met enige regelmaat, maar zeker niet dagelijks. Volgens mij zo'n jaar in bezit nu. Nog steeds met eerste batterijen, batterijduur zou ik niet echt bang voor zijn :)

Verder fijn speelgoed ja, had van te voren niet verwacht dat hij zo vaak toch goed van pas zou komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Twijfels schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:10:
[...]

Heb zelf de 'oude' GLM 50 C variant, gebruik hem met enige regelmaat, maar zeker niet dagelijks. Volgens mij zo'n jaar in bezit nu. Nog steeds met eerste batterijen, batterijduur zou ik niet echt bang voor zijn :)

Verder fijn speelgoed ja, had van te voren niet verwacht dat hij zo vaak toch goed van pas zou komen!
Ik hou er niet zo van om de originele batterijen er in te laten zitten. Alkalines staan er toch wel om bekend om te gaan lekken naar verloop van tijd.

Dan liever NiMH cellen er in, ook al houden die het misschien minder lang vol.

Qua functionaliteit, zeker ideaal! Ik ben van plan om binnen een jaar een huis te kopen, en snel vloeren en muren kunnen opmeten is super handig.

Het viel me ook op hoe nauwkeurig de indirecte hoogtemeting is. Zo even uit de losse pols heb je binnen een paar seconde de hoogte, zonder dat je er direct onder hoeft te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

inhico schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:16:
[...]

Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Denk ik. Ik bedoel een gewone accu(klop)boor met impuls stand. Ze zien er uit als een gewone accuboor. Ik heb Makita (type weet ik niet) en Metabo (SB18LTX Impuls) gebruikt en vond het een handige functie. Ongetwijfeld niet vergelijkbaar met een slagschroefmachine, maar voor mijn doeleinden een handig extraatje. Lijkt me dat andere merken ook wel zoiets hebben.
Die DTP141 heeft meer het uiterlijk van een slagschroever...
Je bedoelt denk ik iets wat bijvoorbeeld de Metabo BS 18 LTX heeft?

Dat is een accuboor met inschakelbare impulsstand voor vastzittende schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
-

[ Voor 99% gewijzigd door Thijskoman op 21-02-2022 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico

inhico

pw

deepbass909 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:21:
[...]

Je bedoelt denk ik iets wat bijvoorbeeld de Metabo BS 18 LTX heeft?

Dat is een accuboor met inschakelbare impulsstand voor vastzittende schroeven.
Precies! BS-machines zijn schroefboren zonder klopfunctie. SB-machines zijn met klopfunctie. Beide leverbaar met die impuls-stand.
Mag ik vragen wat het verschil is tussen LTX en 'niet'-LTX? Ik heb bij de Hornbach onderstaande accu besteld, ik zie niet dat dit LTX is.
https://www.hornbach.nl/s...-0Ah/6468836/artikel.html
De LTX-machines zijn de duurdere, luxere, krachtigere varianten. Zie ook www.metabo.com.
Maar jouw link verwijst naar een Makita accu, en LTX is een productklasse van Metabo. En dat zegt overigens niets over de accu: die past op de L, de LT en de LTX apparaten.
Net ging het nog over Makita. Daar heet het LXT, niet LTX.
Ah, even over het hoofd gezien...

[ Voor 35% gewijzigd door inhico op 02-06-2021 20:01 ]

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 13:41
Net ging het nog over Makita. Daar heet het LXT, niet LTX. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door dreamscape op 02-06-2021 18:34 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Nu online
Bergdwerg schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:04:
Weet iemand of een slang van een festool stofzuiger een beetje fatsoenlijk aan te sluiten is op o.a. de invalzaag van Makita? Ik ben mij aan het oriënteren op een goede bouwstofzuiger en heb de CTL midi op het oog maar heb voor de rest voornamelijk Makita spul.
Heb de nodige reviews gezien voordat ik een makita invalzaag (op accu, wat een geweldig ding) aangeschaft heb. De festool midi wordt vaak in de reviews als bouwzuiger gebruikt en lijkt direct in aansluiting op de invalzaag te passen.
Ben ook in de markt voor een nieuwe bouwzuiger, met de gladde slang met bluetooth afstandsbediening, opbergruimte voor de slang, laag geluidsniveau etc. Lijkt de festool eenzaam aan de top te staan.

Zocht eigenlijk naar een dunne losse slang (liefst glad) die op m’n oude luidruchtige dustmate bouwzuiger past, wilde stofzuiger aansluiten op een klikaanklikuit stekker met kleine afstandsbediening. Deze oplossing kost me meer dan 100 euro… voor “slechts 350 euro meer” heb ik een top oplossing met een festool 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 21:38
inhico schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:21:
[...]

Precies! BS-machines zijn schroefboren zonder klopfunctie. SB-machines zijn met klopfunctie. Beide leverbaar met die impuls-stand.
De impuls-stand is volgens mij ook voor boren in oa tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
-

[ Voor 113% gewijzigd door Thijskoman op 21-02-2022 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die van de Hornbach wordt wel verkocht als een LXT, kijk maar naar het typenummer: bl1850b. Daarbij is de EAN code ook gelijk. (alleen heeft Makita er een extra 0 voor staan)

[ Voor 21% gewijzigd door sypie op 02-06-2021 22:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
Volgens mij is de enige andere 18v serie die ze hebben de G serie ofwel de “witte” (bouwmarkt) variant (ok Hornbach is ook een bouwmarkt 😉)

https://www.makita.nl/artikel/198186-3.html

Dus ik denk dat deze zwarte idd gewoon de LXT is
CXT is weer de 10/12V serie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Alle Makita 18V is LXT als het goed is, maar die naam is pas later gekomen dacht ik. Dus als het een oud plaatje is staat er nog geen LXT op. Die accu is wel gewoon compatibel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06 22:46
Bergdwerg schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:04:
Heb hier een 5 jaar oude midi en past perfect op de SP6000J. Zelfs een paar keer bij gebrek aan een goede bouwstofzuiger een gewone stofzuiger aangesloten en ook dat past.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

mark-k schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:46:
Alle Makita 18V is LXT als het goed is, maar die naam is pas later gekomen dacht ik. Dus als het een oud plaatje is staat er nog geen LXT op. Die accu is wel gewoon compatibel.
Dit is niet juist. Er is een verschil tussen de goedkope 18v lijn met grijze schuifaccus, en de professionele (LXT) lijn. En die twee zijn niet compatibel. De door @Togi gelinkte accu is zo'n schuifaccu, maar wel gewoon 18V.

[ Voor 7% gewijzigd door MJV op 03-06-2021 06:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Nu online
Thijskoman schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:30:
Is het extra geld het waard t.o.v. een invalzaag met stekker?
Ik waardeer de extra bewegingsvrijheid, stofzuiger slang, als je deze al gebruikt, los en je kunt machine wegzetten zonder eerst een snoer op te moeten ruimen etc.
Gebruik hem vooral voor plaatmateriaal, hoe accu versie in dikke planken en balken het doet tov de sp6000j weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

MJV schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 06:53:
[...]

Dit is niet juist. Er is een verschil tussen de goedkope 18v lijn met grijze schuifaccus, en de professionele (LXT) lijn. En die twee zijn niet compatibel. De door @Togi gelinkte accu is zo'n schuifaccu, maar wel gewoon 18V.
Ja ok die dingen zijn idd anders, maar die ben ik ook nog nooit ergens tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Jeweetje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 06:54:
[...]

Ik waardeer de extra bewegingsvrijheid, stofzuiger slang, als je deze al gebruikt, los en je kunt machine wegzetten zonder eerst een snoer op te moeten ruimen etc.
Gebruik hem vooral voor plaatmateriaal, hoe accu versie in dikke planken en balken het doet tov de sp6000j weet ik niet.
De stekker versie heeft iets meer pit dan de accu versie.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
LED-Maniak schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:02:
[...]

Is dat zo? Merkte zelf eigenlijk weinig verschil.

Gebruik je toevallig geen 4Ah accus? :+ :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-06 06:54
Jeweetje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:10:
[...]

Heb de nodige reviews gezien voordat ik een makita invalzaag (op accu, wat een geweldig ding) aangeschaft heb. De festool midi wordt vaak in de reviews als bouwzuiger gebruikt en lijkt direct in aansluiting op de invalzaag te passen.
Ben ook in de markt voor een nieuwe bouwzuiger, met de gladde slang met bluetooth afstandsbediening, opbergruimte voor de slang, laag geluidsniveau etc. Lijkt de festool eenzaam aan de top te staan.
Bedankt voor de bevestiging. De eigenschappen die je noemt zijn inderdaad de voornaamste redenen voor mij om voor de festool te gaan. Dat en het feit dat er makkelijk een systainer op past. Ik zou ook graag voor een goedkopere oplossingen gaan, maar ik denk dat ik dan over een jaar toch de festool wil.

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 15:23

BrZ

mark-k schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:46:
Geen van mijn accu's heeft er "LXT" op staan, ook niet de gloednieuwe accu's die ik vanochtend heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

BrZ schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:49:
[...]

Geen van mijn accu's heeft er "LXT" op staan, ook niet de gloednieuwe accu's die ik vanochtend heb ontvangen.
Op de accu staat geen LXT, op de machines wel.
De zwarte accu's passen op alle LXT machines.

De witte accu's (witte bovenkant, witte sticker) zijn een Makita bouwmarkt lijn, van wat mindere kwaliteit (en als je ze in de bouwmarkt haalt, gewoon even duur)

Hier staat wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
In de categorie stomme vragrn: net mijn DTD154 binnen, via gereedschapscentrum.nl. het lijkt een Engels model te zijn (Engels boekje, Engelse doos). Boeit dat nog wat? Volgens mij had een paar maanden geleden iemand wat problemen met een Engels stuk gereedschap i.v.m. de accu-actie, maar die loopt nu natuurlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Unigo schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:07:
In de categorie stomme vragrn: net mijn DTD154 binnen, via gereedschapscentrum.nl. het lijkt een Engels model te zijn (Engels boekje, Engelse doos). Boeit dat nog wat? Volgens mij had een paar maanden geleden iemand wat problemen met een Engels stuk gereedschap i.v.m. de accu-actie, maar die loopt nu natuurlijk niet...
Die apparaten zijn eigenlijk hetzelfde, ik heb zelf een aantal Duitse. Maakt niets uit, enige dat verschilt is de oplader als het een volledige UK set is (en evt het typenummer als je USA of JPN market hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
[...]

Ik merk persoonlijk weinig verschil. Vind die op accu zelfs soepeler zagen.

Maar die met snoer is inmiddels wel 8 jaar oud en de dikte van het blad zal ook verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
mark-k schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Die apparaten zijn eigenlijk hetzelfde, ik heb zelf een aantal Duitse. Maakt niets uit, enige dat verschilt is de oplader als het een volledige UK set is (en evt het typenummer als je USA of JPN market hebt)
Top, thanks. Heb alleen de losse body, dus geen probleem dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
[...]

Maar die met snoer is inmiddels wel 8 jaar oud en de dikte van het blad zal ook verschil maken.
Unigo schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:07:
Mogelijk nog voorraad van voor ze officiële dealer werden, want voor zover ik weet kan je als erkende dealer niet zomaar grijze import verkopen. En als je ergens iets koopt en het is grijze import, is de dealer waarschijnlijk niet door Makita erkend en kom je sowieso niet in aanmerking voor een accu.

Als je wel bij een erkende dealer koopt en Makita zegt dat het niet klopt, moet je bij de dealer zijn en bij hun een accu vragen (eisen).

Maar in principe maakt het voor de machine zelf niks uit. Ze zijn allemaal hetzelfde. Behalve de made in Japan machines, die zijn schijnbaar echt kwalitatief beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unigo
Framoes schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:33:
[...]

[...]

Mogelijk nog voorraad van voor ze officiële dealer werden, want voor zover ik weet kan je als erkende dealer niet zomaar grijze import verkopen. En als je ergens iets koopt en het is grijze import, is de dealer waarschijnlijk niet door Makita erkend en kom je sowieso niet in aanmerking voor een accu.

Als je wel bij een erkende dealer koopt en Makita zegt dat het niet klopt, moet je bij de dealer zijn en bij hun een accu vragen (eisen).

Maar in principe maakt het voor de machine zelf niks uit. Ze zijn allemaal hetzelfde. Behalve de made in Japan machines, die zijn schijnbaar echt kwalitatief beter.
Dank, interessant! Accu-actie loopt toch niet meer, dus daar maakt het niet voor uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ook hier een Deko laser van Ali binnengekregen (DKLL12PB2). Eerste snelle check laat een afwijking van 3 mm op ca 9 meter zien. Niet helemaal binnen de opgegeven specs, maar van wat ik zo lees is het wel ongeveer wat je mag verwachten. Overigens is dat in 1 richting gezien (zeg maar x as), de afwijking in de richting haaks daarop is veel kleiner. Als horizontaalheid in 1 richting meer van belang is (aftekenen op een muur bv), dan het kan dus zeker uitmaken als je de laser 90 graden draait!

Ik ga binnenkort nog even wat verder testen en ben van plan om dan een wat uitgebreider verslagje hier te schrijven aangezien er best wat mensen naar lasers kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door mddd op 03-06-2021 16:47 ]

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 12:53
Wie kan me adviseren in het volgende. Ik heb een mobiele accu handcircelzaag (Bosch Gks 12V) aangeschaft en sta op het punt om een multi tool, schroefmachine en slagschroefmachine bij te kopen. Ik zit momenteel nog niet op een vast platform. Heb een oude Metabo schroefmachine die ik graag vervang.

Is er iemand die ervaring heeft met het 12v platform van Bosch Pro? Mijn oog is gevallen op o.a. de GSB 12V-30 en GDR 12V-110.

Ik ben een gemiddelde klusser, maar zou het wel fijn vinden als ik met de tools vooruit kan. Met name vraag ik me af of de GDR sterk genoeg is om b.v. tellerkopschroeven van 240-300mm fatsoenlijk in liggers te draaien.
De tools zijn vrij compact, wat me handig lijkt met boven de macht werken. Maar ik zou wel graag in staat zijn om iets zwaarder werk te doen als het nodig is met b.v. een tuinkluis als een overkapping.

[ Voor 3% gewijzigd door TheCrius op 03-06-2021 19:41 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Nu online
Zijn hier diverse tweakers waaronder ikzelf die de 12v line van Bosch professional hebben.
Heb oa de 12v cirkelzaag en de slag schroefmachine, deze geeft 110nm slagkracht.
Zou voor dagelijks tellerschroeven van 300mm er in raggen iets zwaarders nemen, voor incidenteel deze langere schroeven geen probleem.
Zorg voor voldoende accu’s en je hebt een aantal heerlijke handzame machines.
Op Amazon de of nl zijn er regelmatig aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:58
Jeweetje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:40:
Zijn hier diverse tweakers waaronder ikzelf die de 12v line van Bosch professional hebben.
Heb oa de 12v cirkelzaag en de slag schroefmachine, deze geeft 110nm slagkracht.
Zou voor dagelijks tellerschroeven van 300mm er in raggen iets zwaarders nemen, voor incidenteel deze langere schroeven geen probleem.
Zorg voor voldoende accu’s en je hebt een aantal heerlijke handzame machines.
Op Amazon de of nl zijn er regelmatig aanbiedingen.
Wanneer kies je nou voor 12v of 18v? Is 18v niet altijd beter (waarschijnlijk niet hehe)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
crimby schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:46:
[...]

Wanneer kies je nou voor 12v of 18v? Is 18v niet altijd beter (waarschijnlijk niet hehe)?
Definieer beter. 18V zal meer kracht hebben en langer mee gaan. Maar om een Ikea kastje in elkaar te zetten is een 12V accuboormachine natuurlijk ook voldoende, om maar een voorbeeld aan te halen. Als "beter" dus is dat je alleen maar licht werk doet op wellicht zelfs onhandige (/kleine) plekken zal een 12V machine beter zijn. Heb je veel power nodig en is het extra gewicht etc ondergeschikt dan zal een 18V machine uiteraard beter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 25-06 17:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

crimby schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:46:
[...]
12v compacter, lichter, goedkoper. Dus fijner boven het hoofd/langere tijd achter elkaar, geschikter voor nauwe ruimtes en eventueel een kleiner budget.
18v sterker, zwaarder, meestal duurder, langere accuduur, meer mogelijkheden (grotere zaagbladen / zaagdieptes etc)
Je kiest dat wat het beste bij je werkzaamheden en budget past. Ik gebruik het door elkaar, had eerst de 12v lijn thuis maar vanuit werk een gedeelte 18v erbij gekregen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
TheCrius schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:40:
Wie kan me adviseren in het volgende. Ik heb een mobiele accu handcircelzaag (Bosch Gks 12V) aangeschaft en sta op het punt om een multi tool, schroefmachine en slagschroefmachine bij te kopen. Ik zit momenteel nog niet op een vast platform. Heb een oude Metabo schroefmachine die ik graag vervang.

Is er iemand die ervaring heeft met het 12v platform van Bosch Pro? Mijn oog is gevallen op o.a. de GSB 12V-30 en GDR 12V-110.

Ik ben een gemiddelde klusser, maar zou het wel fijn vinden als ik met de tools vooruit kan. Met name vraag ik me af of de GDR sterk genoeg is om b.v. tellerkopschroeven van 240-300mm fatsoenlijk in liggers te draaien.
De tools zijn vrij compact, wat me handig lijkt met boven de macht werken. Maar ik zou wel graag in staat zijn om iets zwaarder werk te doen als het nodig is met b.v. een tuinkluis als een overkapping.
2 weken terug over mijn ervaring nog geschreven hier: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67388886

Voor tellerkop van 240-300mm zou ik eerder een zwaardere machine pakken. Maar bij gebrek daaraan, ach gewoon proberen met de 12V :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
mddd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:46:
Eerste snelle check laat een afwijking van 3 mm op ca 9 meter zien. Niet helemaal binnen de opgegeven specs, maar van wat ik zo lees is het wel ongeveer wat je mag verwachten.
In de specs wordt opgegeven 1mm per 7 meter. Je moet dus ook niet verder meten dan 7 meter, daarna krijgt de lijn last van de zwaartekracht :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostbuilder
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-04-2024
Ben ik weer....

Momenteel ben ik bezig met de zolder make over waarbij ik aan het eind ben gekomen. Daar ga ik nu een kast maken die precies onder de schuine kap valt van mijn dak.

Dit wil ik gaan doen met MDF wit 18mm, alleen ga ik er niet onder uit komen om sommige kopse kanten bij te werken met witte verf. Heb het zaagplan ook zo gemaakt dat ik er minimaal werk aan heb. Gaat om deze plank https://www.gamma.nl/asso...e-122x61cm-18mm/p/B276785.

Mijn vraag is dan als volgt. Wat is hier de juiste verf volgorde mbt zuigende ondergronden van het MDF. En welke kleur wit is dit. "9010", "9003", "wit". Als iemand dit weet hoor ik het graag.

Bedankt ;)

Als ik het kan bedenken, kan ik het maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ghostbuilder schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:27:
Ben ik weer....

Momenteel ben ik bezig met de zolder make over waarbij ik aan het eind ben gekomen. Daar ga ik nu een kast maken die precies onder de schuine kap valt van mijn dak.

Dit wil ik gaan doen met MDF wit 18mm, alleen ga ik er niet onder uit komen om sommige kopse kanten bij te werken met witte verf. Heb het zaagplan ook zo gemaakt dat ik er minimaal werk aan heb. Gaat om deze plank https://www.gamma.nl/asso...e-122x61cm-18mm/p/B276785.

Mijn vraag is dan als volgt. Wat is hier de juiste verf volgorde mbt zuigende ondergronden van het MDF. En welke kleur wit is dit. "9010", "9003", "wit". Als iemand dit weet hoor ik het graag.

Bedankt ;)
Welke kleur goed is hangt af van de kleur van de plank ;)
RAL 9016 = verkeerswit (wit-wit)
RAL 9010 = zuiverwit (gebroken wit)
RAL 9003 = signaalwit (creme wit)

Gebroken wit komt vaker voor, maar is niet zuiver wit (ondanks de naam volgens de RAL kaart :P ), in ieder geval niet naar mijn idee. Zou eens proberen te achterhalen wat nu precies de kleur van de plank is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:30
TheCrius schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:40:

Ik verbouw mijn hele huis en tuin met de 12v lijn en een oude afkortzaag met kabel. Nog niet tegen gekomen dat ik dacht dat ik een 18v machine nodig had gehad om de klus te klaren.

Accu's laden snel op, dus ik heb genoeg aan 3. Steeds 2 machines in gebruik en de 3e accu in de lader, dat is met mijn werktempo voldoende. En als er eens 2 leeg zijn is het tijd voor koffie.

De tools die ik nu heb in deze lijn:
Bosch GSR 12V-35 Flexi-Click - accuboormachine (alle boorwerkzaamheden, maar vooral in hout. Als je veel in beton en steen denkt te gaan boren kun je beter de GSB 12v-35 nemen, dat is ook een klopboor, deze heb ik nog niet maar neem ik bij bij een goeie aanbieding)
Bosch GDR 12V-110 - slagschroevendraaier (heel de houtconstructie op zolder, tuinhuisje, houten grondkering)
Bosch GWS 12V-76 - haakse slijper (leidingwerk en dergelijke)
Bosch GKS 12V-26 - cirkelzaag (regelwerk op zolder en plafonds met name en met de FSN geleider ook heel makkelijk voor plaatwerk)
Bosch GOP 12V-28 - multitool (voor alles wat je midden in een plaat wilt zagen bijvoorbeeld, of ergens wat vlak afzagen, maar vooral voor schuren van kozijnen gebruikt)

De wensenlijst bevat nog:
Bosch GSB 12V-35 - zoals gezegd om wat makkelijker in steen en beton te boren. Ik heb hier niet veel te boren in kneiterhard beton en steen, dus voor mij voldoende. In wat nieuwere huizen zou ik een Boschhammer met kabel nemen, maar ik heb hem nog niet gemist.
Bosch GLI 12V-330 - acculamp met magneet voor het rommelen onder mijn Kever waar je geen drol ziet en alles zwart is van de olie. :+

Voor de rest van de 12V lijn heb ik geen use-case, maar zou ze zo nemen als dat wel zo zou zijn. Misschien de nieuwe 12V excenterschuurmachine wanneer ik hier de deuren ga doen, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc1111
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-06 22:12
Ben ik weer....

Bedankt ;)
Hier een how-to voor je kopse kanten. Als je de plaat toch nog lakt heb je sowieso dezelfde kleur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Ben ik weer....

Bedankt ;)
Ik gooi altijd latex over de gezaagde kanten van MDF, dat werkt uitzonderlijk goed.
Dus eerst een laagje latex, licht opschuren en daarna lakken als dat nodig is.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ben ik weer....

Bedankt ;)
Je kan ook een kantenbandje op de kopse zijdes plakken, ben je in 1 keer klaar.

Het wit van dit soort mdf is niet echt een gedefinieerde kleur. In feite is het niet meer dan een papierlaag die erop zit om het afwerken veel makkelijker te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ben ik weer....

Bedankt ;)
offtopic:
Misschien een vraag die beter past in: [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 verfkleuren heeft m.i. niet zo veel te maken met gereedschap :).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostbuilder
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-04-2024
True schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:24:
[...]

offtopic:
Misschien een vraag die beter past in: [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 verfkleuren heeft m.i. niet zo veel te maken met gereedschap :).
Excuus, daar moest die ook in. Heb hem helemaal verkeerd geplaatst.

Als een modje deze kan verplaatsen, graag

Als ik het kan bedenken, kan ik het maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06 18:37
Binnenkort laminaat leggen. Wat is nu een handig tooltje om kozijnen af te tekenen? Er zijn plastic metaal duur en goedkoop. Iemand ervaringen met een aftekenmal?

Is er naast laminaatsnijder nog ander gereedschap handig bij laminaat leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Een handig tooltje is een strookje laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
significant schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:04:
Binnenkort laminaat leggen. Wat is nu een handig tooltje om kozijnen af te tekenen? Er zijn plastic metaal duur en goedkoop. Iemand ervaringen met een aftekenmal?

Decoupeerzaag met laminaat zaagbladen voor de delen die niet met laminaatsnijder gaan (hoeken, kozijnen, laatste planken die in de lengte door midden moeten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
significant schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:04:

Evt dit

https://www.mastertools.n...ZpA1YrDo_XiAaAnNQEALw_wcB

Volgens mij heeft Hornbach ook zo iets van een ander merk

Heb hem nu 1 keer eventjes gebruikt (voorheen tekende ik het af met de losse hand of met een duimstok) maar de festool werkte wel prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Togi op 05-06-2021 13:49 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 252 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).