Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

MWDKing schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:26:
[...]

Kan ook :9 wel meer werk. En ook oppassen, want veel latten zijn niet recht en buig je sowieso vrij makkelijk een mm. Ik denk dat je met de lat misschien wat minder precies bent. Een aluminium rij is waarschlijk beter. Met mijn methode haal ik ook echt wel 0,5mm nauwkeurigheid >:)
Als decadente dude heb ik dit laatst opgelost door een 2e liniaal van andere makelij te pakken. Had 60+160cm mafell gennomen en een festool van 140. Kaarsrecht. Maar dat is idd een ander verhaal.

Met een invalzaag kun je prima een smalle trip MDF van anderhalve meter oid rechtzagen en ervoor gebruiken :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En ondertussen ook nieuw stuk gereedschap. had deze nog niet, mijn vriendin had een exemplaar zonder merkje erop. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJbsMWXyKexrigbJSLX0_Avnm9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4jiEorde18SYJ5NvmyecoUmx.jpg?f=fotoalbum_largeMet merkje werkt meestal beter, heb laatst aan een waterleiding zitten knoeien en mag het komend weekend weer doen... heb er nu al meer zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
sypie schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:30:
Was hevig aan het twijfelen tussen een Makita 3709 en een Makita RT0700C kantenfrees. Uiteindelijk maar voor de RT0700C gedaan omdat die stofafzuiging heeft én eventueel extra bij te kopen sets om de kantenfrees wat multifunctioneler te maken. Geen idee of dat ooit gaat gebeuren.
Nou, hier moet ik toch maar even op terugkomen. Na een week is de frees er nog steeds niet. Levertijd staat nu op meer dan 10 werkdagen, door een voorraadfout in het systeem. De Uitgebreidere versie van de RT0700C, de RT0700CX3J, is wel volop leverbaar. Wel een stukje duurder maar dan wel completer én in een M-box.

Net even bij een lokale vestiging gekeken van een bouwmarkt keten, yayajippiejeej \0/. Daar is die ook nog eens €12 goedkoper dan via een webwinkel waar ik de RT0700C besteld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 17:27

Det

Heb jij even geluk dat de losse RT0700C niet leverbaar was dan. Had je aankondiging van je bestelling gezien en vond 't al zonde. Die losse accessoires bij kopen is heel duur en ga je volgens mij niet snel doen. Juist de compleetheid van de CX3J maakt 't zo'n enorm fijne aanschaf. Veel plezier ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Twijfels schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:38:
[...]

Iedereen is altijd laaiend enthousiast over de Pica. Heb hem zelf ook, maar gebruik hem toch erg weinig en vind het niet zo'n bijzonder ding. Eigenlijk alleen daar waar het niet echt nauwkeurig hoeft te zijn gebruik ik hem. Die punt is naar mijn mening veels te dik om nauwkeurig te werken (na elke streep weer de punt slijpen is ook niks waard). Daarentegen is hij wel ideaal om met kleuren te markeren, op zwarte ondergrond, op stenen, muren et cetera. Voor ruwbouw uiteraard wel prima geschikt, want breekt niet zo snel af als 0.9mm potloden.

Voor aftekenwerk op hout et cetera gaat er niks boven mechanical pencils, bijvoorbeeld Pentel 0.9mm potloden.
Je moet de 2H of harder hebben. Zijn voor hout en slijten minder. Maar het houdt nog steeds niet over. Ik heb daarom altijd een gewoon bouwpotlood en een pica bij me. Beide hebben voor- en nadelen.

Ik denk overigens dat een mechanisch potlood niet praktisch is op een bouw of verbouwing. Ik gebruik ze wel voor tekeningen. Delguard Zebra zijn hele fijne. De punt veert mee, waardoor het stiftje minder snel breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:17
Twijfels schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:38:

Voor aftekenwerk op hout et cetera gaat er niks boven mechanical pencils, bijvoorbeeld Pentel 0.9mm potloden.
Waarom zo dik? :+
En niet gewoon 0,5 mm (of 0,3) als je zo precies wil aftekenen? Dat blijft ook wel heel als je er gewoon mee om gaat. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:38
Twijfels schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:16:
[...]

Ik ben fan van de Bosch 12V lijn, maar ook absoluut niet van alles. Om mijn ervaring met de 12V lijn maar op te sommen, hebben anderen wellicht ook nog eens wat aan in de toekomst:
  • GSR 12V-35 boormachine // Heb er 2, twijfel om nog een 3e te kopen (zakelijk gebruik en ik haat bitjes / boortjes wisselen :P ). Super fijne machines, valt echt iedereen aan te raden!
  • GSR 12V-15 FC boormachine // FlexiClick systeem is erg fijn op momenten dat het nodig is. De -35 versie was destijds nog niet te koop. Toerental + kracht ligt lager, ga hem denk ik nog een keer verwisselen voor de -35 versie. Verder ook fijne machines
  • GDR 12V-110 slagschroever // Wederom erg fijne machine, net als bovenstaande lekker licht en erg krachtig. In begin baalde ik van de aanschaf, herrie et cetera, maar inmiddels kan ik niet meer zonder O+
    Binnenkort ook de GDS 12V nog eens kopen
  • GKF 12V-8 kantenfrees // Ook erg fijn, accu's gaan redelijk mee, maar is wel echt een kantenfrees. Kleine radii gaat prima, verder komt hij anders vermogen te kort.
  • GRO 12V-35 rotatietool (Dremel) // Fijn ding, heb weinig te vergelijken afgezien van een oud aftands ding, doet zijn werk, maar is zeer specifiek qua inzet dus voor de meesten een onzinnige aankoop. Ik ben er blij mee :)
  • GHO 12V-20 schaafmachine // Gebruik hem eigenlijk nooit meer, aangeschaft om balken op zolder van een veel te dikke laag zwarte verf te ontdoen. Vreet accu's bij het leven, maar werkt erg goed. Afzuiging is ook subliem (mits de juiste adapter bijgekocht wordt). Als je er vaker één gebruikt, erg kleine en mooi handzame machine. Balken van 20x20cm schaven moet je er echter niet mee doen, dan kan je beter een grotere kopen
  • GST 12V-70 decoupeerzaag // Meh, zelf verkocht voor de 18V. Komt simpelweg vermogen tekort, accu's gaan hard, zaaggeleiding is vrij slecht en ook in 18mm plaatmateriaal wil hij al snel gaan trekken. Voor sporadisch gebruik in dunne stukken hout of voor laminaat wel geschikt, anders kan je beter de 18V pakken (die is wel super) of de GST 150 / 160.
  • GKS 12V-26 cirkelzaag // Meh, vermogen is beperkt, zaagdiepte is zeer beperkt, het ding is gewoon beperkt. Meer kan ik er niet van maken. Na aanschaf van een GKT invalzaag nooit meer in handen gehad en dus ook verkocht.
  • GLI 12V-330 werklamp // Een echte aanrader, magneet is vrij sterk achterop en er komt een beste bult licht vanaf. In aanbieding vaker te vinden voor €35 en voor dat geld haast een must have
  • GLL 3-80 CG lijnlaser // Aangezien hij op 12V werkt :P Super ding, maar wel gelijk één van de duurste modellen van Bosch. Waarschijnlijk genoeg goedkopere alternatieven te vinden, maar ik wou perse groene laser + 360 graden alle kanten op. Volgens mij is er inmiddels een goedkopere 360 graden groene variant te koop ook
Ik heb volgens mij nu 9 apparaten liggen op 12V en ik dacht iets van 10 accu's. Standaard een paar opgeladen aan de muur hangen. Over het algemeen 4 á 5 machines in gebruik waar de accu dus ook in zit. Sommige machines worden weinig gebruikt en zit de accu dus ook niet standaard in.
Laders heb ik er 4 of 5, maar heb er vaak maar 1 in het stopcontact zitten, direct laden en dan red je het daar vaak ook al wel mee (afhankelijk van werk, 24/7 met de schaafmachine in de weer trek je het niet met 1 lader).
Welke accu's gebruik je met de GST en de GKS?

Met gebruik 2Ah accu's ben ik het helemaal met je eens dat deze machines power tekort komen, maar met de 4Ah doen ze het wmb echt prima. Heb 2 platen HPL met de GKS 12v opgezaagd, ja hij slaat wel eens af, maar dat is omdat ik dan te snel wilde gaan...

prutsert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkjanvdkolk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 17:32
rockerpoet schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:00:
Moet binnenkort enkele grote stukken zagen (max 4m) met mijn Makita invalzaag. Aangezien ik maar een 1,5m geleiderail heb vraag ik mij af hoe dit te doen. Het gaat om vlonderplanken en hoeft niet tot op de mm precies. Als het maar op het oog strak is.
Ik zie Amerikanen heel veel zonder geleiding zagen. Ze volgen gewoon de afgetekende lijn met behulp van de markering op de zool van de zaagmachine.

Ik vond dat altijd wat gewaagd, maar onlangs ben ik er ook mee begonnen het zo te doen, want het scheelt heel wat tijd. En ik zou het zo weer doen. Met een beetje beleid zaag je echt niet zomaar een bocht. Aftekenen, zaag er op, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 12-09 16:38
Teijgetje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 00:55:
[...]

Waarom zo dik? :+
En niet gewoon 0,5 mm (of 0,3) als je zo precies wil aftekenen? Dat blijft ook wel heel als je er gewoon mee om gaat. ;)
Heb ik ook wel liggen, maar als je er maar een klein beetje mee gooit breken ze vaak al :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
--WaaZaa-- schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 05:06:
[...]

Welke accu's gebruik je met de GST en de GKS?

Met gebruik 2Ah accu's ben ik het helemaal met je eens dat deze machines power tekort komen, maar met de 4Ah doen ze het wmb echt prima. Heb 2 platen HPL met de GKS 12v opgezaagd, ja hij slaat wel eens af, maar dat is omdat ik dan te snel wilde gaan...
3 Ah. Maar dat de zaag afslaat zegt wat mij betreft al genoeg ;) De slechte zaaggeleiding van de GST staat overigens ook los van de accu / power.

Ik vond het beide simpelweg matige machines, maar iedereen mag zijn eigen mening er over hebben natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
ijske schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:03:
Hi Tweakers ..

ik ben bezig met automatische tuinsproeiers aan het installeren..
ik heb aangekocht
- Legrand 24v voeding gekocht
- 3x RPE ELEKTRISCHE IRRIGATIE KLEP 1" 24 VOLT
- UTP Cat6A PE aangelegd voor de kleppen aan te sturen (overschot bobijntje vd zaak)

nu is de vraag, zou 1 ader genoeg stroom aankunnen ,zodat ik aders uitspaar ? (zou nog een ander paar willen gebruiken voor potentiaalvrij contact)
ik zou graag het blauwe paar als gedeelde - willen gebruiken , en bijvoorbeeld wit/groen - groen - wit/orange als schakeldraden

de kleppen hebben dit nodig van stroom... afstand is +- 20meter
Werkvermogen: 5.4 watt;
Stroomopname: 210 mA;
Cat6 kabel heeft aders met een dikte van 24AWG. De weerstand van die kabel is 0.0842 per m. Weerstand van 20m is dus 0.0842 * 20 = 1.684 Ohm. Bij 210mA krijg je een spanningsval van (U=I*R) 0.210 * 1.684 =0.35V
Als je één ader voor + en één voor - gebruikt verlies je twee keer die 0.35V, je hebt immers 20m heen en 20m terug. Maar dat is nog steeds maar 0.7V, niets om je zorgen over te maken.

Houd rekening met het volgende:
* Met een paar is het verlies de helft (want, eenvoudig gezegd, de weerstand is de helft).
* Gebruik je een ader (of paar) als gezamenlijke draad voor twee kleppen dan heb je dubbele stroom door die ader en dus dubbel zo veel spanningsval.

Die klep schakelt waarschijnlijk met 18V nog steeds, dus je hebt best wat ruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:38
gwystyl schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:43:
Ik zie dat ik van de lijst van @Terrz het meeste wel heb, behalve de multitool, slijptol en decoupeerzaag. Omdat ik nu heb gekozen voor de Bosch blauw 12v lijn, wil ik daar eigenlijk ook de multitool (GOP 12V-28) van, maar het jeukt om ook de decoupeerzaag Gst 12V-70 en/of accucirkelzaag GKS 12V-26 te kopen.
Over de GOP 12V-28: Ik vind 'm krachtig genoeg, en het formaat is aangenaam. Voor langdurig werken: zorg voor voldoende (of voldoende capaciteit) batterijen -- 1,5 Ah is binnen 30min leeg. Grootste nadeel: Starlock opname (duurdere zaagjes) en *geen* snelspansysteem. Vooral bij het wisselen met de velcro schuurpad is dat irritant -- het schuurpapier moet telkens los van de pad.

GKS 12V-26: heerlijk compacte machine. Niet geschikt voor dikke balken door de beperkte snijdiepte. De geleiderail-adapter werkt wel, het is niet zoals bij een invalzaag dat je de rail op je zaagsnede kan leggen.
Als je hem veel gebruikt, overweeg dan een 4Ah of 6Ah batterij. Die hebben een hoger vermogen en zorgen mogelijk dat de zaag minder snel vast loopt.
Twijfels schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:16:
[...]

Ik ben fan van de Bosch 12V lijn, maar ook absoluut niet van alles. Om mijn ervaring met de 12V lijn maar op te sommen, hebben anderen wellicht ook nog eens wat aan in de toekomst:
Als aanvulling:

Zaklamp GLI 12V-80: Geweldig! Voelt veel steviger dan al die veel te dunne pruts-lampjes. Zeker genoeg licht om een muur of werkstuk te verlichten -- veel meer licht dan een GSM of fietslicht geeft. Niet genoeg licht om een hele ruimte comfortabel te verlichten zoals een bouwlamp.

Reciprozaag GSA 12V-14: Zeer tevreden over. Ongetwijfeld aan de lichte kant voor extreem zwaar sloopwerk, maar wat hout, een stukje metaal of een boomstammetje heeft die geen problemen mee.

[ Voor 25% gewijzigd door florizla op 21-05-2021 17:11 . Reden: Extra reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
sypie schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:19:
[...]

Nou, hier moet ik toch maar even op terugkomen. Na een week is de frees er nog steeds niet. Levertijd staat nu op meer dan 10 werkdagen, door een voorraadfout in het systeem. De Uitgebreidere versie van de RT0700C, de RT0700CX3J, is wel volop leverbaar. Wel een stukje duurder maar dan wel completer én in een M-box.

Net even bij een lokale vestiging gekeken van een bouwmarkt keten, yayajippiejeej \0/. Daar is die ook nog eens €12 goedkoper dan via een webwinkel waar ik de RT0700C besteld heb.
Via Hornbach heb ik de 3J variant gekocht met laagste prijs garantie. Ook het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

De boorkop van mijn Metabo boormachine hobbelt wat. Is dat iets wat ik kan oplossen door de boorkop eraf te halen en er weer op te zetten?

Edit: mmm, dit had misschien beter in het klustopic gekund, maar die gaat juist over wat je je met je gereedschap produceert. Ik laat mij graag naar het juiste topic doorverwijzen.

[ Voor 40% gewijzigd door Milmoor op 21-05-2021 10:11 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51
Framoes schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 00:41:
[...]

Je moet de 2H of harder hebben. Zijn voor hout en slijten minder. Maar het houdt nog steeds niet over. Ik heb daarom altijd een gewoon bouwpotlood en een pica bij me. Beide hebben voor- en nadelen.

Ik denk overigens dat een mechanisch potlood niet praktisch is op een bouw of verbouwing. Ik gebruik ze wel voor tekeningen. Delguard Zebra zijn hele fijne. De punt veert mee, waardoor het stiftje minder snel breekt.
Ik heb in mijn 'bouwbroek' standaard:
- Pica Dry met gewoon potlood vulling
- Pica Dry met witte vulling voor metaal, etc.
- Pica Deep Hole marker
- Pica BIG Dry 'construction marker' met gewoon potlood vulling

In het begin van de verbouwing had ik alleen de gewone dry met potlood vulling, dat gaat niet lang mee zegmaar :D De BIG versie daarentegen is beter geschikt voor aftekenen op muren en dergelijke, zeker met de 10H vullingen speciaal voor steen.

Van die Pica Deep Hole markers heb ik er een stuk of 5 liggen, die gaan bij mij niet lang mee (ondanks dat je de punt zogezegd kunt omdraaien en hergebruiken) maar ze zijn wel erg praktisch.
Afbeeldingslocatie: https://www.pica-marker.com/sites/default/files/styles/pica_scale_productpage/public/products/HP/Produktpraesentation/150-41_ink-marker_blue_open%2Bclosed_web.jpg?itok=13FOJRcl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 20:23
Waah schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:11:
Mijn vader en ik willen samen een "zaagtafel" kopen. Gaat om plaatmateriaal en lange stukken.

Is een echte zaagtafel dan het handigst? We hebben al een verstekzaag maar dat is toch wel gehannes.

We hebben allebei geen grote klus ruimte verder. Is een invalzaag dan het handigst?

Budget dachten we ~1000 euro. Maar als we veel beter kunnen krijgen voor relatief weinig meer is dat prima. Andersom geld dat ook natuurlijk. Het hoeft niet op ;-)

Had al in het topic gesneupt en de dewalt 7485/7492 lijken best mooi als ik hier lees. Of kunnen we beter een stapje hoger voor iets als een Axminster Craft AC216TS

Of zit ik helemaal verkeerd en heb ik wat anders nodig :+ het is puur voor klussen. Ik ga geen eigen stoelen etc maken.
Na wat moeite Waah Senior overgehaald om toch voor een invalzaag te gaan. Keuze gegeven tussen de Makita, Festool of Manfell (bedraad). Opeens was budget wel een ding :+ dus zijn voor de Makita gegaan inc 2 geleiderails en koppeling etc. Hij zal hem sowieso meer gebruiken dan ik verwacht ik. (ik zal er alleen langer mee doen denk ik)

Zag het gereedschapslijstje hier langskomen. Ook maar eens gaan uitbreiden met schroevendraaierset (Wiha/Wera), goede aftekenpotloden die hier langskomen en wat ik nog meer mis :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Boudewijn schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:47:
En ondertussen ook nieuw stuk gereedschap. had deze nog niet, mijn vriendin had een exemplaar zonder merkje erop. [Afbeelding]Met merkje werkt meestal beter, heb laatst aan een waterleiding zitten knoeien en mag het komend weekend weer doen... heb er nu al meer zin in.
Wat doe je dan precies met die waterpomptang? Voor knelkoppelingen kun je beter een verstelbare moersleutel (volksmond: 'bahco') gebruiken namelijk :+ Of een sleuteltang, die beschadigd je knelmoeren ook niet. Een waterpomptang wel.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 21-05-2021 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ThinkPadd schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:14:
[...]

Wat doe je dan precies met die waterpomptang? Voor knelkoppelingen kun je beter een verstelbare moersleutel (volksmond: 'bahco') gebruiken namelijk :+ Of een sleuteltang, die beschadigd je knelmoeren ook niet. Een waterpomptang wel.
Klopt helemaal. Bahco ligt al in de kist ;) . Ik zat vorige keer met solderen te kutten met koper dat heet werd en vastgehouden moest worden en dergelijke. Dan is een waterpomptang handig. En voor knelkoppelingen :+

Ik had idd wellicht beter voor een sleuteltang kunnen gaan. Nou ja volgende keer beter :P

[ Voor 25% gewijzigd door Boudewijn op 21-05-2021 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:43

A13X

Dude

[...]

Open ringsleutels _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://cdn.zilvercms.nl/x650,q80/http://datona.zilvercdn.nl/uploads/photo/open-ring-sleutel-set_1_1_1.jpg

Wel grotere dan deze :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:27
Nu zie ik bij Karwei volgende aanbieding

Ik was nog op zoek naar accuboormachine voor schroef en boren werkzaamheden(lichte/middelmatige werk) dit is toch wel goede deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
[...]

Voor knelkoppelingen heb je dedicated open ringsleutels, daarmee heb je een grotere slag (in kleine ruimtes) dan met tangen, met meer grip.
Bovendien knijp je niet op de moer waarmee je het schroefdraad "vast" kan knijpen ipv dat je alleen draait.

@A13X
Van het door jouw getoonde setje kan je alleen 19 gebruiken voor 12 mm koppelingen.
Voor leidingwerk hoef je dat dus niet aan te schaffen.
Nog afgezien dat er een zeskant in zit ipv een twaalfkant, waar je meer verstelmogelijkheden mee hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door Teijgetje op 21-05-2021 11:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
A13X schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:28:
Open ringsleutels _/-\o_

[Afbeelding]

Wel grotere dan deze :+
Je hebt wel gelijk, maar had je geen ander plaatje kunnen kiezen? Nu zie ik iedere keer die ene sleutel net de andere kant op liggen dan de anderen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Teijgetje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:54:
[...]

Voor knelkoppelingen heb je dedicated open ringsleutels, daarmee heb je een grotere slag (in kleine ruimtes) dan met tangen, met meer grip.

@A13X
Van het door jouw getoonde setje kan je alleen 19 gebruiken voor 12 mm koppelingen.
Voor leidingwerk hoef je dat dus niet aan te schaffen.
Nog afgezien dat er een zeskant in zit ipv een twaalfkant, waar je meer verstelmogelijkheden mee hebt.
Lees het zinnetje onderaan eens ;)

Had geen zin om lang naar een plaatje te zoeken.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:13
Amdwarrior schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:44:
Nu zie ik bij Karwei volgende aanbieding

Ik was nog op zoek naar accuboormachine voor schroef en boren werkzaamheden(lichte/middelmatige werk) dit is toch wel goede deal?
Grote nadeel is dat deze accu's niet op de rest van het makita accu-ecosysteem passen. Wil je ooit een keer uitbereiden (andere accuboor erbij, multitool, lampje, heggeschaar, kiez maar) dan is dat een serieus nadeel. De bijgeleverde accesoires zijn leuk, maar zorgt meteen voor een onhandig grote koffer, en de kwaliteit is niet geweldig.

Ik zou gaan voor een LXT systeem (DDF 484 is een fijne maar een stuk duurder. DDF453 lijkt vergelijkbaar met die karwei machine.
Wil je klein en licht dan kan je ook nog naar een bosch professional 12V machine kijken. Die doen voor lichte en middelzware klussen niet onder voor een 18V machine, en zijn een stuk handzamer. Ze kosten nog minder ook.

links naar een specifieke webshop vooral voor het gemak van even snel opzoeken. Er zijn mogelijk goedkopere of betere shops te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Damn ik wil die Makita gratis grasschaar maar het enige apparaat waar ik die bij kan krijgen die ik nodig heb is... een grasschaar :P

Iemand samsam doen? ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@A13X
Ik las dat zinnetje al.
Maar dan nog lijkt het me dat je een juiste sleutel laat zien.
Zoek ik op open ringsleutel dan is het eerste resultaat voor knelkoppelingen. :?
Als ik zoek op open sleutel krijg ik al de juiste er tussen (als zesde), niet alleen jouw setje (als dertiende). ;)

Maar ook deze zit er tussen ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.binnendeurbeslag.nl/media/product/997/sleutel-roest-58mm-met-pen-4sl2034-color-roest-09f.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Teijgetje op 21-05-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
florizla schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:34:
[...]

Als aanvulling:

Zaklamp GLI 12V-80: Geweldig! Voelt veel steviger dan al die veel te dunne pruts-lampjes. Zeker genoeg licht om een muur of werkstuk te verlichten -- veel meer licht dan een GSM of fietslicht geeft. Niet genoeg licht om een hele ruimte comfortabel te verlichten zoals een bouwlamp.

Reciprozaag GSA 12V-14: Zeer tevreden over. Ongetwijfeld aan de lichte kant voor extreem zwaar sloopwerk, maar wat hout, een stukje metaal of een boomstammetje heeft die geen problemen mee.
Heb de 12V-80 ook liggen ja, voor een tientje bij Amazon ooit gekocht. Gebruik hem eigenlijk vrijwel nooit, maar af en toe kan hij inderdaad handig zijn. De werklamp met magneet is wel vaker toepasbaar, vooral omdat je hem even makkelijk op kan hangen :)

Die recipro, als je weer zou moeten kopen, zou je dan de 18V pakken? Staat hier nog op de planning om te kopen voor het snellere sloopwerk, vooral pallets even klein zagen en af en toe misschien tuinwerk.. heb t idee dat de 12V dan toch gevoelsmatig tekort gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
T_knoop schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:07:
[...]

Grote nadeel is dat deze accu's niet op de rest van het makita accu-ecosysteem passen. Wil je ooit een keer uitbereiden (andere accuboor erbij, multitool, lampje, heggeschaar, kiez maar) dan is dat een serieus nadeel. De bijgeleverde accesoires zijn leuk, maar zorgt meteen voor een onhandig grote koffer, en de kwaliteit is niet geweldig.

Ik zou gaan voor een LXT systeem (DDF 484 is een fijne maar een stuk duurder. DDF453 lijkt vergelijkbaar met die karwei machine.
Wil je klein en licht dan kan je ook nog naar een bosch professional 12V machine kijken. Die doen voor lichte en middelzware klussen niet onder voor een 18V machine, en zijn een stuk handzamer. Ze kosten nog minder ook.

links naar een specifieke webshop vooral voor het gemak van even snel opzoeken. Er zijn mogelijk goedkopere of betere shops te vinden.
Maar het is voor dagelijks gebruik dan kan ik net zo goed voor consumenten versie van Bosch gaan toch?
Zoiets als

Wel irritant dat accu's niet uitwisselbaar is lekker weer zo lokertje voor duurdere serie van Makita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Teijgetje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:14:
@A13X
Ik las dat zinnetje al.
Maar dan nog lijkt het me dat je een juiste sleutel laat zien.
Zoek ik op open ringsleutel dan is het eerste resultaat voor knelkoppelingen. :?
Als ik zoek op open sleutel krijg ik al de juiste er tussen (als zesde), niet alleen jouw setje (als dertiende). ;)

Maar ook deze zit er tussen ;)
[Afbeelding]
Nee, als eerste staat er bij mij een advertentie van daytona waarop ik doorgeklikt heb.

Echt waar kun je moeilijk over doen :')

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-09 22:05
Amdwarrior schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:39:
[...]

Maar het is voor dagelijks gebruik dan kan ik net zo goed voor consumenten versie van Bosch gaan toch?
Zoiets als

Wel irritant dat accu's niet uitwisselbaar is lekker weer zo lokertje voor duurdere serie van Makita
Het verschil tussen de dhz en LXT versies is wel groter dan het accuplatform alleen. Kwaliteit, comfort en kracht van bijv. een ddf484 ligt ook een stuk hoger.

Als het maar voor af en toe een schroefje is en je hebt verder geen spullen kan je het overwegen.

Maar dan nog is de kwaliteit van de meegeleverde accessoires in die doos niet geweldig. En is de prijs aan de forse kant voor wat je ervoor krijgt. Bouwmarkten maken flinke marges op die machines.

Ik zou eerder naar parkside van Lidl kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door forto op 21-05-2021 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:38
Twijfels schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:23:
[...]
Die recipro, als je weer zou moeten kopen, zou je dan de 18V pakken? Staat hier nog op de planning om te kopen voor het snellere sloopwerk, vooral pallets even klein zagen en af en toe misschien tuinwerk.. heb t idee dat de 12V dan toch gevoelsmatig tekort gaat komen?
Ik heb zelf geen 18V accus, enkel 10.8/12 V en snoer.

Maar anders zou ik nog twijfelen -- een grote zware machine is niet altijd handiger. Voor een pallet zal de 12V zeker volstaan. Een paar uurtjes dikke takken doorzagen zal met een zwaardere machine wel vlotter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
forto schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:19:
[...]

Het verschil tussen de dhz en LXT versies is wel groter dan het accuplatform alleen. Kwaliteit, comfort en kracht van bijv. een ddf484 ligt ook een stuk hoger.

Als het maar voor af en toe een schroefje is en je hebt verder geen spullen kan je het overwegen.

Maar dan nog is de kwaliteit van de meegeleverde accessoires in die doos niet geweldig. En is de prijs aan de forse kant voor wat je ervoor krijgt. Bouwmarkten maken flinke marges op die machines.

Ik zou eerder naar parkside van Lidl kijken.
Alleen hoe lang zullen accessoires zoals accu levenbaar zijn?. Want ik kan ze nu al amper vinden.

Voor de rest is parkside wel goed spul hoor ik van kennissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Even bevestiging zoeken :+

Ben wel klaar met overal losse schroevendraaiers en losse bitjes. En action-meuk vooral.
Dus: zie vaak de Wera Tool-Check Plus langskomen.

Is dat een handige set voor huis- tuin- en keukengebruik? Puur voor dingen in elkaar schroeven (ikea kasten enzo). Met de ratel leek me handig dat je simpel in de hoeken kan (das vaak wel een issue nu) en ook met weinig ruimte er bij kan.

Of moet ik het heel anders zoeken O-)

Ja, het is vast overkill... Maar koop liever nu 1x goed en dat ik alles voor de kleine klus bij elkaar heb in één doosje...

wel jammer trouwens dat ze die kleurtjes niet op de bitjes hebben zoals bij andere sets. Is toch makkelijk dat je in één oogopslag ziet wat voor vorm bitje het is... En wat MIJN bitje is :D

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 21-05-2021 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29
Waah schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:28:

Is dat een handige set voor huis- tuin- en keukengebruik? Puur voor dingen in elkaar schroeven (ikea kasten enzo). Met de ratel leek me handig dat je simpel in de hoeken kan (das vaak wel een issue nu) en ook met weinig ruimte er bij kan.
Voor m'n verjaardag gekregen twee jaar geleden, ik ga nergens meer klussen (thuis of elders) of deze gaat mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ben wel klaar met overal losse schroevendraaiers en losse bitjes. En action-meuk vooral.

Ja, het is vast overkill... Maar koop liever nu 1x goed en dat ik alles voor de kleine klus bij elkaar heb in één doosje...
Episch ding. Ik heb hem en een duurder facom setje, die laatste gebruik ik zelden. Heel handig compact alles-in-1 setje met kwaliteitsspul.
Sure de ratel kan groter en lomper maar voor ikea-kasten en dergelijke is dit meer dan prima genoeg. Juist ook omdat hij gewoon klein en compact is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 16:59

wel jammer trouwens dat ze die kleurtjes niet op de bitjes hebben zoals bij andere sets. Is toch makkelijk dat je in één oogopslag ziet wat voor vorm bitje het is... En wat MIJN bitje is :D
Doen, no brainer.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 19:13

Ik kan me aansluiten bij de rest, ook hier zit de tool-check bij mijn accuboormachine in de doos. Super handig setje! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 20:40
Heb zelf een vrij uitgebreid Wera doppensetje, PB Swiss ratel en Wera etui met lange bits.

Ook al gebruik ik ze alle 3 regelmatig, ik grijp standaard als eerste naar de PB Swiss ratel. Had eerst mijn twijfels over de losse/korte bits in het handvat, maar het is een super degelijk apparaat en 9 van de 10x gebruik ik toch alleen de standaard kruiskop/platte kop, 3/4/5mm hex. Als ik dan iets specifiekers nodig ben kan ik heel gericht naar de gereedschapskist lopen en pakken wat ik nodig ben.

Die etui's zijn netjes/overzichtelijk, maar soms toch wel een extra handeling als je even snel één dingetje nodig bent. Wat dat betreft is zo'n Tool Check ook wel een handige oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Mwoah... Jullie zijn niet zo enthousiast merk ik wel :+

Is besteld _/-\o_ Altijd fijn om ff een laatste zetje te krijgen over de financiele afgrond bij een aankoop *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:28
hrmpff, van mij even een beginnersvraagje: Ik kocht altijd mijn schroeven "via-via" van Wurth. Dat gaat steeds lastiger. Erg jammer, want ik was bijvoorbeeld erg gecharmeerd van de kwaliteit van de schroeven en de doosjes waarin ze verpakt zitten. En natuurlijk het schier-oneindige assortiment :)

Wat is volgens jullie een goed alternatief? De AW-aandrijving heb ik dan ook niet meer, maar Torx is een prima alternatief.

Liefst een merk met ook een breed assortiment (dus boorpunt, deeldraad en zowel verzonken kop als bolkop).

Kom ik dan automatisch bij Spax terecht, of zijn er andere merken die een goede keuze zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Birkin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:40
Raymond schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:56:
hrmpff, van mij even een beginnersvraagje: Ik kocht altijd mijn schroeven "via-via" van Wurth. Dat gaat steeds lastiger. Erg jammer, want ik was bijvoorbeeld erg gecharmeerd van de kwaliteit van de schroeven en de doosjes waarin ze verpakt zitten. En natuurlijk het schier-oneindige assortiment :)

Wat is volgens jullie een goed alternatief? De AW-aandrijving heb ik dan ook niet meer, maar Torx is een prima alternatief.

Liefst een merk met ook een breed assortiment (dus boorpunt, deeldraad en zowel verzonken kop als bolkop).

Kom ik dan automatisch bij Spax terecht, of zijn er andere merken die een goede keuze zijn?
Heb een hekel aan schroeven die dol draaien of afbreken dus daar bespaar ik nooit op.
Met Dynaplus ben ik nog nooit tegen bovenstaande problemen aan gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Birkin schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:05:
[...]

Heb een hekel aan schroeven die dol draaien of afbreken dus daar bespaar ik nooit op.
Dankje!
Ik heb de website gevonden en werd meteen blij: Ze zitten in dezelfde doosjes :+

Nu nog ff kijken naar het assortiment :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13

Voor al het houtwerk gebruik ik meestal Woodies schroeven, goedkoop en Torx draait eigenlijk nooit door bij mij. Assortiment zal denk ik wat beperkter zijn (ik ben nog steeds op zoek naar 4x38 deeldraad, bolkop en zelfborend als vervanging voor mijn Kreg schroeven met vierkante bit ;w )

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb spax en woodies. Die eerste als ik online bestel en de tweede als het ff snel snel moet bij bouwmaat. Als derde optie rotadrills bij gamma. Werkt prima maar ik heb nog nooit met Würth gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBBMAX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-09 15:21
Heeft er iemand ervaring met de "Makstor" mboxen van Makita?
Ze zien er leuk uit, maar voor de prijs lijken ze me erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
DBBMAX schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:34:
Zier eruit als de systainerboxen van Festool, maar dan makitakleur.
Prijs is vergelijkbaar, dit spul is nu eenmaal schokkend duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Raymond schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:39:
[...]

Zier eruit als de systainerboxen van Festool, maar dan makitakleur.
Prijs is vergelijkbaar, dit spul is nu eenmaal schokkend duur.
Mja wel buy once cry once en retehandig. Ik ben er als hobbybob echt wel blij mee om de arm op geïnvesteerd te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:05:
Mwoah... Jullie zijn niet zo enthousiast merk ik wel :+

Is besteld _/-\o_ Altijd fijn om ff een laatste zetje te krijgen over de financiele afgrond bij een aankoop *O*
Mooie set die Wera toolcheck. Het bitrateltje is wel tamelijk klein, wat op zich niet zo problematisch is. Maar de bithouder (schroevendraaier handvat) is meer geschikt voor het kleine electronica spul, naar mijn idee. TX10 of PH0 schroefje gaat nog wel, maar 4x40 schroef zou ik er niet gauw mee in willen draaien. Dan kun je beter naar een wat groter uitgevallen bithouder kijken voor er bij.

Ik heb voornamelijk Heco en Spax. Denk dat Spax het grotere assortiment heeft, maar Heco heeft ook genoeg keus aan bolkop / verzonken / voldraad / halfdraad. Daarnaast ook nog wat dingetjes van Woodies.
Rockster schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:15:
Voor al het houtwerk gebruik ik meestal Woodies schroeven, goedkoop en Torx draait eigenlijk nooit door bij mij. Assortiment zal denk ik wat beperkter zijn (ik ben nog steeds op zoek naar 4x38 deeldraad, bolkop en zelfborend als vervanging voor mijn Kreg schroeven met vierkante bit ;w )
Die Robinson kop van Kreg is wat hinderlijk, ja. UJK heeft volgens mij dezelfde type schroeven, maar dan met torx. Weet zo gauw niet of ze ook 4x38 hebben, dat is wel vrij specifiek, maar ik neem aan dat 4x35 of 4x40 wel gewoon beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkjanvdkolk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 17:32

Laatst Dresselhaus gekocht bij Jippie jaja. Dat beviel niet zo goed (pz2 en torx), ruime passing en valt daardoor snel van het bitje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
henkie196 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:05:
Die Robinson kop van Kreg is wat hinderlijk, ja. UJK heeft volgens mij dezelfde type schroeven, maar dan met torx. Weet zo gauw niet of ze ook 4x38 hebben, dat is wel vrij specifiek, maar ik neem aan dat 4x35 of 4x40 wel gewoon beschikbaar is.
@Rockster
Ik heb milescraft gekocht. Dat is imperial lengtes met torxkop*
Zie ook:
https://www.gereedschappr...=85%2c101&limit=filterft7

Zoals met alles, zijn levertijden echt beroerd. Dus koop iets wat op voorraad is (dus die 35mm van UJK, of een assortimentskoffer)

*Dat was niet de reden hoor, die koffer van milescraft paste me qua inhoud wat beter dan die van UJK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
theredone51 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:04:
[...]
Van die Pica Deep Hole markers heb ik er een stuk of 5 liggen, die gaan bij mij niet lang mee (ondanks dat je de punt zogezegd kunt omdraaien en hergebruiken) maar ze zijn wel erg praktisch.
[Afbeelding]
Al eens een Marxmanpen geprobeerd? Schijnen goed te werken voor diepe gaten. https://www.amazon.de/dp/B083WJT9LM/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:20

Ik heb zowel Woodies als Forgefast (Toolstation) veelvuldig gebruikt. Forgefast vindt ik fijner omdat het hout minder snel splijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hier gebruiken we vooral spax en heco, beide goede kwaliteit. Gaan er standaard in zodra er van die "gratis schroefjes" meuk die geleverd worden met artikelen meteen weggegooid kunnen worden.

Ik zou vooral letten op wat er lokaal voor je makkelijk verkrijgbaar is of waar je betrouwbaar alles goedkoop kan halen.

Ik heb 2 van deze sets en ik denk dat ik er binnenkort nog twee bij haal (eentje voor vrouwlief)
Ik gebruik ze dagelijks, het is voor klein werk ideaal en het is ook handig om op de fiets mee te nemen.
De ratel, bitverlengstuk, doppen allemaal komen ze wel eens van pas. Je weet meestal niet van te voren waar je iets voor nodig gaat hebben, of beter gezegd welke ellende je mag oplossen. Met deze set grijp ik zelden mis. Het zou van mij nog een klein nijptang/kniptangetje mogen hebben. Maar op zich perfecte set.

[ Voor 29% gewijzigd door rockhopper op 21-05-2021 19:26 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51
-ION- schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:57:
[...]

Al eens een Marxmanpen geprobeerd? Schijnen goed te werken voor diepe gaten. https://www.amazon.de/dp/B083WJT9LM/
Neen, maar wel op YouTube voorbij zien komen. Feitelijk gewoon een mini spuitbus waarmee je door een gat kan spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:07
Oei keuzestress en weinig ervaring met klusapparaten. Wie kan mij advies geven.

Vandaag de makita ddf485 binnen gekregen.
Nu twijfel ik om hem in te ruilen voor de dhp485, deze heeft nml. een klopboorfunctie extra.

Nou hebben wij een woning die vooral bestaat uit kalkzandsteen muren. De machine gaat gebruikt worden voor schommel en schuur in elkaar zetten en later wat planken etc. in huis aan de (zandkalksteen)muur ophangen etc. Ik vraag mij dus af of de klopfunctie überhaupt nodig is. Wat is de beste optie? :?

It's me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
Eikkie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:50:

Nu twijfel ik om hem in te ruilen voor de dhp485, deze heeft nml. een klopboorfunctie extra.

Nou hebben wij een woning die vooral bestaat uit kalkzandsteen muren. De machine gaat gebruikt worden voor schommel en schuur in elkaar zetten en later wat planken etc. in huis aan de (zandkalksteen)muur ophangen etc. Ik vraag mij dus af of de klopfunctie überhaupt nodig is. Wat is de beste optie? :?
De meningen over klopfunctie zijn nogal verdeeld.
Nadelen: Het maakt de machine zwaarder en gaat ten koste van de ronddraainauwkeurigheid.

Voordelen: Je komt er een stuk makkelijker de muur mee in.

Ik heb de DHP484 en het is mijn go-to machine om gaatjes mee in de muur te boren, op klopstand. Wij hebben een huis uit 1980 met ook baksteen/kalkzandsteen muren. De machine is er ideaal voor. Ik boor ook lachend gaten van 14-18mm, voor het doorvoeren van elektra.

Magoed, anderen vinden de prijs die je betaalt in de vorm van gewicht en nauwkeurigheid te hoog.
Ikzelf zit er niet mee. Ik sta er pragmatisch in: Als dat beetje nauwkeurigheid een rol speelt, dan vind ik een handaccuboormachine sowieso al niet de juiste machine om te gebruiken. En als hij te zwaar is, heb ik nog 3 lichtere machines liggen die ik kan pakken.

Als je hem als allround machine wilt gebruiken, dan heb je er gewoon een heel fijn apparaat aan. Mooie balans tussen gewicht en kracht. Niet de lompheid van de 481 en toch merkbaar sterker dan de bekende 12V machines en de 483.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Birkin schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:05:
[...]

Bij gereedschappelijk (die zijn er een stuk goedkoper mee dan toolstation, zag ik) een bestelling geplaatst.
16 doosjes komen er aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 17:27

Det

Eikkie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:50:

Je kunt overwegen de DDF485 te houden, zit zo te zien 1 accu extra bij en hij is goedkoper dan de DHP485. En dan koop je, als het toch tegenvalt om met de DDF485 in je muren te boren een 230v klopboor er bij.

Als ik hier kijk zie ik bijvoorbeeld de Bosch voor € 52. Ik denk dat die veel beter klopt dan een accumachine en hij houdt 't vol zolang je de stroomrekening maar betaald. Voordeel is dat je gelijk een 2e backup boormachine hebt, voor als je een keer wil veel boren én verzinken. In huis is er vast wel een stopcontact in de buurt. En voor die enkele keer dat je buiten wil boren heb je vast wel een verlengsnoer.

Ik heb een soortgelijke setup en bevalt me prima. Overigens is mijn ervaring dat je met kalkzandsteen met de accuboor zonder klopfunctie vaak prima wegkomt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:56

MJV

Zoveel mensen, zoveel meningen. Maar ook ik heb een DHP484 en ben er zeer content mee. En het extra gewicht rechtvaardigt dan weer de aanschaf van een leuke Bosch 12V Flexiclick machine voor het lichte schroefwerk ;).

[ Voor 73% gewijzigd door MJV op 21-05-2021 22:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJV

MJV

Ik heb goede ervaringen met Forgefast (TX versie) te koop bij Toolstation. Zelfborend, een een veelvoud aan maten te verkrijgen, en ook geschikt voor (licht) buitengebruik. En bij ieder doosje schroeven een bitje dat het prima de 200 schroeven die er in zo'n doosje zitten volhoud, ook met de slagschroevendraaier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikkie
Bedankt voor het meedenken. Weer nieuwe dingen geleerd!

Ik keek trouwens net nog even in de schuur en blijkbaar heb ik nog een:
Bosch groen PSB 50 klopboor 500watt.
En een Bosch Ixo voor t kleine werk.

Nou ben ik geen groot fan van bovenstaande klopboor. (Iets met knetterharde plafonds in vorig huis) Maar misschien is dit ook wel een mooie set-up samen met de Makita DDF485.

It's me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJV

MJV

Klinkt als een logische combinatie. Voor kneiterharde (beton) plafonds/muren is een boorhamer/combihamer uiteindelijk de beste keuze, dat red je ook niet met een klopboor zoals de DHP484.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eikkie
MJV schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:04:
Klinkt als een logische combinatie. Voor kneiterharde (beton) plafonds/muren is een boorhamer/combihamer uiteindelijk de beste keuze, dat red je ook niet met een klopboor zoals de DHP484.
Bedankt dat geeft de doorslag. We houden het zo.
Die Flexiclick is ook leuk voor de toekomst. Hoewel... het Makita ltx ecosysteem maakt erg hebberig! “Schat ik heb daar toch al accu’s voor”

It's me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes

Ik heb meestal een voorraadje van Ecotools liggen. Verkopen zowel deel- als voldraad en alle maten. Schroeven t/m iig 4,5 dikte zijn T20, dus je kan zowel 4x40 als 4,5x70 (veelgebruikte maten) met hetzelfde bitje schroeven.

Verder zijn het goeie schroeven die ook nog eens heel goedkoop zijn. Een doos van 1000 stuks 4x40 kost minder dan wat de meeste merken voor een doos van 500 vragen.

Ik koop als ik snel schroeven nodig heb ook wel Dynaplus of Woodies bij de Bouwmaat of Raab Karcher.
DBBMAX schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:34:
Dat zijn volgens mij de 'oude' Festool sortainers in de Makitakleur. M'n gereedschap is praktisch allemaal Makita, maar deze Makstor boxen vind ik echt idioot duur. Volgens mij is een T-loc sortainer gewoon goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:10
Ik heb mijn oog laten vallen op de Makita SP6000J1X invalzaag.
Zie dat die bij op dit moment Hornbach 337 euro is.
Bij combitools zie ik de Makita SP600J1 voor € 324,95. Die geeft echter niet de X aan (maar dat staat voor het bijzitten van een rail dacht ik, op de combitool site staat niets over een geleiderail sleeve), zou hier de Laagst Prijs Garantie op gelden?

[ Voor 4% gewijzigd door Zinloos1 op 23-05-2021 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 17:50
@Zinloos1
Nee helaas het product moet exact gelijk zijn.

Gaat trouwens op basis van EAN code dus als die gelijk is dan gaat t wel op

[ Voor 37% gewijzigd door CuttingStorm op 23-05-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Framoes schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:19:

Dat zijn volgens mij de 'oude' Festool sortainers in de Makitakleur. M'n gereedschap is praktisch allemaal Makita, maar deze Makstor boxen vind ik echt idioot duur. Volgens mij is een T-loc sortainer gewoon goedkoper.
Dit is gewoon rebranded Festool spul dat duurder is dan Festool. Wow, dat laatste is wel een prestatie :+

Kennelijk voor de echte Makita adept die geen doosjes van "een verkeerd merk" wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:10
CuttingStorm schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:42:
@Zinloos1
Nee helaas het product moet exact gelijk zijn.

Gaat trouwens op basis van EAN code dus als die gelijk is dan gaat t wel op
Ze hebben beide een geleiderail, er is enkel niets gezegd over die sleeve. Ook geen EAN code aanwezig..
Misschien morgen even fysiek naar de winkel en kijken of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 09:14
Vraagje.

Logeerkamer (alsof dat uitmaakt) aan het verbouwen. Is van 2 kamers, 1 grote kamer geworden. CV's blijven hangen en zitten nu tegen dezelfde muur aan. Er komt rondom die radiatoren over de hele lengte van de ruimte 1 beksiting. Nu wil ik natuurlijk niet dat de radiatoren hun warmte in die hele bekisting gaan gooien, dus rondom de radiatoren komt een afsluitende bekisting met ontluchting naar boven.

Nu wil ik natuurlijk ook niet dat al dat hout opwarmt, dus wil ik de warmte reflecteren. Is dit goedje daarvoor goed genoeg?
https://www.gamma.nl/asso...ie-600x50cm-3m2/p/B628373

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

maartend schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:58:
Vraagje.

Logeerkamer (alsof dat uitmaakt) aan het verbouwen. Is van 2 kamers, 1 grote kamer geworden. CV's blijven hangen en zitten nu tegen dezelfde muur aan. Er komt rondom die radiatoren over de hele lengte van de ruimte 1 beksiting. Nu wil ik natuurlijk niet dat de radiatoren hun warmte in die hele bekisting gaan gooien, dus rondom de radiatoren komt een afsluitende bekisting met ontluchting naar boven.

Nu wil ik natuurlijk ook niet dat al dat hout opwarmt, dus wil ik de warmte reflecteren. Is dit goedje daarvoor goed genoeg?
https://www.gamma.nl/asso...ie-600x50cm-3m2/p/B628373
is het klustopic niet een beter plek hiervoor?

Volgens mij is dat idd doel van radiatorfolie ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 14-09 09:14
Boudewijn schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:47:
[...]
is het klustopic niet een beter plek hiervoor?

Volgens mij is dat idd doek van radiatorfolie ja :)
Sorry, dacht in de haast dat ik in de klustopic zat.

Maar thnx

(komt idd ook tussen muur en radiator te zitten) en dan via de vloer een stille ventilator voor koele lucht aanvoer. Kan rest tot op de grond worden afgewerkt.

[ Voor 22% gewijzigd door maartend op 23-05-2021 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

maartend schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:55:
[...]

Sorry, dacht in de haast dat ik in de klustopic zat.

Maar thnx
offtopic:
doe dat folie tussen muur en radiator in en je bereikt je doel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Boudewijn schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:50:
[...]

Dit is gewoon rebranded Festool spul dat duurder is dan Festool. Wow, dat laatste is wel een prestatie :+

Kennelijk voor de echte Makita adept die geen doosjes van "een verkeerd merk" wil.
Zeker knap. Maar met rond de €150 per box kom je een heel end als je de duurste wil zijn. En ik geloof zo dat er fanboys zijn die dit nog kopen ook.

Mocht ik ooit sortainers nodig hebben, koop ik ze wel van DeWalt (heb meer toughsystem 2) of Festool. Dan maar verschillende kleuren.

[ Voor 12% gewijzigd door Framoes op 23-05-2021 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Milwaukee heeft ook wel een leuk systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

bottom line schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:12:
Daar zien we hier weinig fanboys van.

heb nu net gedriedeeprintte haakjes besteld om deze na te maken:

jaja ik ben een wrekkige fanboy. jammer genoeg maakt makita die trolleys niet in 'mooi' zeeblauw :+

Weet iemand waarom de wieltjes van die dingen zo uitsteken tov de systainer zelf? ik was eigenlijk van plan een mooi rechthoekig stukje MDF te gebruiken en daar ronde kantjes aan te frezen.

[ Voor 38% gewijzigd door Boudewijn op 23-05-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Boudewijn schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:27:
[...]

Weet iemand waarom de wieltjes van die dingen zo uitsteken tov de systainer zelf? ik was eigenlijk van plan een mooi rechthoekig stukje MDF te gebruiken en daar ronde kantjes aan te frezen.
Stabiliteit, kantelt het niet zo makkelijk als je eens een drempel over moet bijvoorbeeld ;)
Althans, dat is het enige wat ik me kan bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Twijfels schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:38:
[...]

Stabiliteit, kantelt het niet zo makkelijk als je eens een drempel over moet bijvoorbeeld ;)
Althans, dat is het enige wat ik me kan bedenken
Hmmm ja, dat is dan wel een berg extra werk. Heb nml geen gatenzaag van dat formaat. Toch even kijken hoe ik dit ga fixen met die ronde vorm, het is natuurlijk wel mooi :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Boudewijn schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:38:
[...]

Hmmm ja, dat is dan wel een berg extra werk. Heb nml geen gatenzaag van dat formaat. Toch even kijken hoe ik dit ga fixen met die ronde vorm, het is natuurlijk wel mooi :+
Ik vind het er juist raar uit zien met die ronde vorm :9
Zou zelf gewoon de plaat iets oversized zagen en de wielen strak in de hoeken zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
bottom line schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:12:
Ik heb zelf een paar kisten van DeWalt toughsystem 2 gekocht en moet zeggen dat die me wel bevallen. Zowel qua hoe praktisch ze in gebruik zijn, hoe stevig ze zijn en qua prijs.

Packout van Milwaukee is ook mooi, maar erg prijzig. Een platte koffer is ruim €80 en die met lades zie ik voor ongeveer €200 staan. Dat is duurder dan die Makita sortainers en dat is knap. Een organiser met vakken a la die van Stanley (€25-30) kost ook €60. Qua model zijn ze praktisch hetzelfde: platte box met doorzichtige plastic deksel.
[...]

heb nu net gedriedeeprintte haakjes besteld om deze na te maken:

[YouTube: DIY Systainer Roll Board [video 451]]

jaja ik ben een wrekkige fanboy. jammer genoeg maakt makita die trolleys niet in 'mooi' zeeblauw :+
Ik heb een 'hondje' gemaakt met aan drie zijden een randje van een stuk multiplex, zodat je er precies een systainer in kan schuiven. Dan valt de stapel er niet af als je hem voortduwt. Werkt ook prima.

En heb nog een groter hondje voor zowel Auer als DeWalt kisten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja alleen heb ik hier thuis vaak trap-op-trap-af, dan werkt een latje helaas niet.

Heb net maar even een verblik op wat MDF geschroefd en heel voorzichtig een kopieerfrees gebruikt. Baal nu wel, ik realiseerde me halverwege dat mijn mfs700 dit prima kan. Jammer alleen dat die bij een vriendje ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:00
Iemand die het verschil hier weet tussen de DEKO laserlijn dkll12tdp02 en dkll12pb2?
Via de site van de fabrikant kom ik er niet uit. Specsheet is heel anders van beide en niet 1:1 vergelijkbaar.

De dkll12tdp02 lijkt super dicht op de muur te kunnen? Klinkt wel handig als ik regelwerk moet plaatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door LED-Maniak op 23-05-2021 17:53 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zit via https://www.dekotools.com...ines-3d-green-laser-level en https://www.dekotools.com...leveling-high-precision-2 te kijken. Daar staat onder het kopje "Get full parts list" een link naar een specsheet. Deze zijn voor beide machines vergelijkbaar op een paar puntjes na.

De verschillen zitten o.a. in:
* Wel of geen afstandsbediening?
* Grootte
* Lijnen vs kruislijn
* Precisie
* Working range
* Golflengte van de laser
* Batterijcapaciteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Is er iemand hier die toevallig al een Bosch GEX 18V-125 heeft? Vrij nieuw model.

Voor de kleine schuurklusjes tussendoor lijkt hij mij wel handig (als in: enkele minuten schuurwerk). Ben vooral benieuwd of de stofafzuiging met stofzak dan nog enigszins acceptabel is, aangezien als ik toch de stofzuiger moet pakken ik net zo goed de machines met draad kan pakken.

Gebruik zou in werkplaats zijn, dus een beetje stof wat vrij komt is geen ramp. Heb zo'n beetje wekelijks een klusje te doen waar misschien 5 minuten schuurwerk aan zit. Daar is dit wel een mooie oplossing voor lijkt mij. Voor grotere schuurklussen ben ik al voorzien.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61JsxhEMwrS._AC_SL1500_.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Twijfels op 23-05-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:00
sypie schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:06:
Ik zit via https://www.dekotools.com...ines-3d-green-laser-level en https://www.dekotools.com...leveling-high-precision-2 te kijken. Daar staat onder het kopje "Get full parts list" een link naar een specsheet. Deze zijn voor beide machines vergelijkbaar op een paar puntjes na.

De verschillen zitten o.a. in:
* Wel of geen afstandsbediening?
* Grootte
* Lijnen vs kruislijn
* Precisie
* Working range
* Golflengte van de laser
* Batterijcapaciteit
Ah ik zie het nu, ze hebben wat dingen verschillende namen gegeven. Zover als ik kan zien zijn het beide kruislasers?

Er is ook nog een DC0519L2, lijkt nauwkeuriger te zijn alleen kom hem daar niet op de site tegen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Twijfels schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:11:
Is er iemand hier die toevallig al een Bosch GEX 18V-125 heeft? Vrij nieuw model.

Voor de kleine schuurklusjes tussendoor lijkt hij mij wel handig (als in: enkele minuten schuurwerk). Ben vooral benieuwd of de stofafzuiging met stofzak dan nog enigszins acceptabel is, aangezien als ik toch de stofzuiger moet pakken ik net zo goed de machines met draad kan pakken.

Gebruik zou in werkplaats zijn, dus een beetje stof wat vrij komt is geen ramp. Heb zo'n beetje wekelijks een klusje te doen waar misschien 5 minuten schuurwerk aan zit. Daar is dit wel een mooie oplossing voor lijkt mij. Voor grotere schuurklussen ben ik al voorzien.

[Afbeelding]
Tja in 5 minuten kan je boel stof krijgen. Ik vind het altijd tegenvallen met zo'n opvangzak al ben ik niet bekend met exact dit model. Wil je er echt geld aan uitgeven? :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
rockhopper schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:21:
[...]

Tja in 5 minuten kan je boel stof krijgen. Ik vind het altijd tegenvallen met zo'n opvangzak al ben ik niet bekend met exact dit model. Wil je er echt geld aan uitgeven? :)
Ja dat is dus inderdaad de vraag. Vangt die zak 10%, 50% of 90% op :9 Kan er nog erg weinig over vinden online en op youtube lijkt er redelijk wat in de zak te komen, maar komt op beeld toch nooit goed over hoeveel er eigenlijk naast is gegaan en bovendien zijn al die reviews gesponsord dus toch nooit helemaal eerlijk..

Het geld is het probleem niet, zeker als het de ellende bespaart van stofzuiger + bedrade machines aansluiten, erbij pakken et cetera. Dat betaalt zich op termijn dan wel terug (bovendien, als deze machine blijkt tegen te vallen komt er een Festool ETS 125 of Mirka Deros, die zijn een stuk duurder :+ ), doe het nu altijd met Rotex 125, maar het is vaak verticaal schuurwerk en dan is de Rotex niet echt prettig naar mijn mening. Overigens zijn alle andere merken m.b.t. accu modellen uitgesloten, heb al Bosch accu's en heb geen behoefte om nog een ander merk op accu erbij aan te gaan schaffen..

Als iemand nu al kan zeggen dat die hele stofzak voor de mooi eraan zit en helemaal niks doet maakt het de keuze wel makkelijk, maar ben bang dat ik het zelf moet gaan ondervinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Twijfels op 23-05-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Laatst online: 23:35

[Afbeelding]
Ben m op Youtube tegengekomen maar niet bekeken, wellicht hebben ze m met stofzak getest.

Edit: dat had je dus al gezien hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
6killer schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:31:
[...]

Ben m op Youtube tegengekomen maar niet bekeken, wellicht hebben ze m met stofzak getest.

Edit: dat had je dus al gezien hehe
Ja helaas zijn die testen op Youtube net zo kansloos als de testen in de consumentenbond. Dat gaat als volgt:
- We moeten een schuurmachine testen
- Er zit een stofzak bij, dus laten we die dan ook gebruiken
- We gaan wel lekker in de buitenlucht staan, want stof wat niet opgevangen wordt blijft uiteraard keurig liggen met de wind, dat heeft de kijker vast niet door
- We laten alleen zien we er in de stofzak is gegaan, en vooral niet wat er niet in is gegaan 8)7

Tja, het zijn gesponsorde video's, maar zo heb je er toch ook werkelijk helemaal niks aan... Doet me dan gelijk vermoeden dat de afzuiging gewoon slecht is en het daarom bewust maar op zo'n wijze in beeld wordt gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 6killer
  • Laatst online: 23:35
Twijfels schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:49:
[...]

Ja helaas zijn die testen op Youtube net zo kansloos als de testen in de consumentenbond. Dat gaat als volgt:
- We moeten een schuurmachine testen
- Er zit een stofzak bij, dus laten we die dan ook gebruiken
- We gaan wel lekker in de buitenlucht staan, want stof wat niet opgevangen wordt blijft uiteraard keurig liggen met de wind, dat heeft de kijker vast niet door
- We laten alleen zien we er in de stofzak is gegaan, en vooral niet wat er niet in is gegaan 8)7

Tja, het zijn gesponsorde video's, maar zo heb je er toch ook werkelijk helemaal niks aan... Doet me dan gelijk vermoeden dat de afzuiging gewoon slecht is en het daarom bewust maar op zo'n wijze in beeld wordt gebracht.
Klopt. Al zag ik bij Gotools, die volgens mij ook gesponsord zijn, wel een betere vergelijking tussen twee kapzagen en welke de betere afzuiging had. Weet niet of die daar al voorbij gekomen is en een vergelijkbaar iets heeft laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 20:37
Twijfels schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:31:
[...]

Ja dat is dus inderdaad de vraag. Vangt die zak 10%, 50% of 90% op :9 Kan er nog erg weinig over vinden online en op youtube lijkt er redelijk wat in de zak te komen, maar komt op beeld toch nooit goed over hoeveel er eigenlijk naast is gegaan en bovendien zijn al die reviews gesponsord dus toch nooit helemaal eerlijk..

Het geld is het probleem niet, zeker als het de ellende bespaart van stofzuiger + bedrade machines aansluiten, erbij pakken et cetera. Dat betaalt zich op termijn dan wel terug (bovendien, als deze machine blijkt tegen te vallen komt er een Festool ETS 125 of Mirka Deros, die zijn een stuk duurder :+ ), doe het nu altijd met Rotex 125, maar het is vaak verticaal schuurwerk en dan is de Rotex niet echt prettig naar mijn mening. Overigens zijn alle andere merken m.b.t. accu modellen uitgesloten, heb al Bosch accu's en heb geen behoefte om nog een ander merk op accu erbij aan te gaan schaffen..

Als iemand nu al kan zeggen dat die hele stofzak voor de mooi eraan zit en helemaal niks doet maakt het de keuze wel makkelijk, maar ben bang dat ik het zelf moet gaan ondervinden.
Die hele stofzak zit voor de mooi er aan. En zit ook zo vol overigens, waarna hij geen werking meer heeft

Actieve stofafzuiging met een stofzuiger is gewoon vele malen efficiënter dan passieve afzuiging waarbij slechts een deeltje van de stof in het zakje terechtkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

[Afbeelding]
Een paar weken geleden heeft iemand in dit topic gepost dat hij deze gekocht heeft. Die zou je dus zeker moeten kunnen vinden. Zal zelf ook ff zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Ethiron schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:41:
[...]

Een paar weken geleden heeft iemand in dit topic gepost dat hij deze gekocht heeft. Die zou je dus zeker moeten kunnen vinden. Zal zelf ook ff zoeken.
Wellicht in de verwarring met gex 125-1 of 125-150? Die komen wel vaker langs hier. Kan niks over de 18v versie vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond

[Afbeelding]
Geen ervaring met de 18v versie. Ik heb wel de gex-125-1 ae als excenter. En ik moet zeggen: ik snap nu meteen waarom ze in al die YT videos met een excenter werken. Wat een verrassend fijn dingetje om oppervlaktes mee te schuren :D
Veel handzamer dan mn rotex125.
Hij bevalt me zo goed dat ik bijna spijt heb dat ik niet meteen een "echte" (festool/rupes/mirka) heb gekocht :+

Ik heb die machine die jij op het oog hebt, niet onderzocht. Maar soms is er tno info te vinden over afzuiging. Ik weet dat er rupes en festool machines zijn die met stofzak ook aan normen voldoen. Je kan ff kijken hoe het zit met die bosch.

Maar als je toch al van plan bent een goeie te halen, sla dan boscb over en haal meteen een ets--ec of equivalent van mirka/rupes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

teacher schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:54:
In het verlengde van dit topic:
Ik zoek nieuwe assortimentsdozen. Heb al jaren een stapel twin boxes van plast1:
https://www.plast1.eu/ass...twin-box-w-28-comp-202603

Twijfel nu tussen een raaco setje in houder of stanley
Harde eis: geen ontsnappende kleine spijkertjes uit het vakje. Geen enorme koffer, maatje a4 is prima.

Onderhandelbare eisen: Liever geen losse plaatjes waarmee je vakjes indeelt, dat geeft altijd gedoe volgens mij. (Plaatje los, dingen door elkaar). Samen vast te klikken, of in een houder.

Input wordt zeer gewaardeerd! :Y
Even mezelf quoten:
Het is 2x de raaco set geworden.
Ik scoor er nog wat losse koffertjes bij die ik voor de helft vul met bakjes, en de andere helft tangen/tools in schuim.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Twijfels schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:54:
[...]

Wellicht in de verwarring met gex 125-1 of 125-150? Die komen wel vaker langs hier. Kan niks over de 18v versie vinden.
Nee, weet het juist zo zeker omdat ik ook nogal into Bosch Blauw ben en dit model nog niet kende.

Het vervelende is dat ik me kan herinneren dat er geen typenummer genoemd werd, maar dat diegene iets zei in de trant van: ‘zojuist deze besteld’, waarbij ‘deze’ dan een link was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

paQ schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:28:
Zojuist besteld in Duitsland (daar is zo af en toe voorraad)

[Afbeelding]

https://www.svh24.de/bosc...oxx-1024162?fs=3538484798
kortingscode 9%: ERAJG4
Dan is hij 149,11 ex BTW, incl L-Boxx, en valt hij nog net (11 cent FTW) binnen de Bosch professional gratis accu actie :7
@Twijfels Ha! Gevonden! 8)

Zei het toch ;)

@paQ: we waren op zoek naar iemand die dit model heeft gekocht, maar omdat je geen typenummer in je bericht hebt genoemd was het een flinke zoektocht :P :+

Uiteindelijk herinnerde ik me dat diegene het in Duitsland had gekocht, dus door daarop te zoeken hem nog kunnen vinden. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Ethiron schreef op maandag 24 mei 2021 @ 02:09:
[...]

@Twijfels Ha! Gevonden! 8)

Zei het toch ;)

@paQ: we waren op zoek naar iemand die dit model heeft gekocht, maar omdat je geen typenummer in je bericht hebt genoemd was het een flinke zoektocht :P :+

Uiteindelijk herinnerde ik me dat diegene het in Duitsland had gekocht, dus door daarop te zoeken hem nog kunnen vinden. _/-\o_
echt fantastisch apparaatje _/-\o_
handzaam, loopt rustig, mooi in balans met 4Ah accu
Zuigt ook goed af in stofzakje. Ben er alleen nog niet achter hoe ik de stofzuiger koppel :?

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 24-05-2021 08:42 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantslol
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 16:42
[...]

Tja, Milwaukee kost hier een dikke 20% meer als de concurrenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
paQ schreef op maandag 24 mei 2021 @ 08:40:
[...]

echt fantastisch apparaatje _/-\o_
handzaam, loopt rustig, mooi in balans met 4Ah accu
Zuigt ook goed af in stofzakje. Ben er alleen nog niet achter hoe ik de stofzuiger koppel :?
Hm, moet hem dan toch maar gaan aanschaffen denk ik. Pro actie met gratis accu (jammer dat het geen ProCORE is) bedacht ik me pas door jou gequote bericht, dat is wel weer een bonus. Mocht de machine dan niet bevallen verkoop ik die weer en heb ik er een accu aan over gehouden :9

Als je die stofzak eraf haalt moet je toch gewoon de stofzuiger er op kunnen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Twijfels schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:06:
[...]

Als je die stofzak eraf haalt moet je toch gewoon de stofzuiger er op kunnen doen?
stofzakje zit met schroefdraad erop gedraaid

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1 ... 39 ... 261 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).