Vandaag was ik op weg voor een Makita LS1018LN afkortzaag, voor mij een meer dan uitstekende machine. Eerst langs de Hornbach in Zwolle: daar stond alleen een showroommodel. De vestigingsmanager wilde die niet verkopen omdat er over ruim een maand een nieuwe partij van 6 stuks wordt verwacht. (waarvan nog niks zeker is vanwege leveringsproblemen). Goed, dan kijken we verder.
Zo kwam ik uit bij de vestiging van Toolstation in Zwolle. Ik dacht dat die een showroom hadden maar het is een ruimte van 3*3 meter waar je je spullen kunt ophalen die eventueel besteld zijn of die op voorraad liggen. Ik kwam daar in eerste instantie niet voor de afkortzaag maar soit, als je er dan toch bent... Met de beste man een
Bosch GCM 8 SJL besproken die uit een ander filiaal zou komen. Verder niet nagedacht over prijzen etc.
Zit ik vanmiddag thuis even op internet te koekeloeren:
Toolstation: Bosch GCM 8 SJL: €399
Hornbach: Bosch GCM 8 SJL: €309
Dat scheelde dus al €90. Daarna toch maar even verder gekeken naar de accessoires bij deze zaag. Een onderstel (
GTA 2600) was €129 vs. €99. Kijk, dat is mooi. Meteen Toolstation gebeld en gevraagd of ze nog iets met de prijs kunnen doen, anders haal ik 'm elders. Konden ze niet, dus maar gezegd dat het me spijt maar ik moet ook hard werken voor m'n geld.
Vanavond dus een Bosch GCM 8 SJL met GTA 2600 opgehaald bij de Hornbach. Vergeleken met Toolstation heb ik nu het onderstel er bijna gratis bij... Dus ja, vast een prima deal gemaakt.
Eens kijken of ik morgen kan beginnen met het maken van een zandbak voor mijn kleine man.