• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:14
Psvrandy schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:00:
[...]

Namaak willen we natuurlijk niet, zijn er specifieke punten waar je namaak goed aan kan herkennen?
Vooral op sites als Amazon moet je oppassen. En daar kom je geheid op uit als je in het Duits gaat zoeken.
Aan het uiterlijk is namaak niet zo direct te herkennen, zeker op een foto niet, want die worden ook gemanipuleerd.
En als je een aantrekkelijke aanbieding vind bij een normale gereedschapzaak in Duitsland, doe dan onderzoek of die betrouwbaar is.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Namaak sets die niet overduidelijk nep zijn ben ik eigenlijk nog niet tegen gekomen, nagenoeg perfect nagemaakte accu's zijn er in overvloed. Ik gebruik meestal Idealo om te zoeken in duitsland maar de prijs verschillen zijn het voor een enkel boormachientje wat mij betreft niet waard. Hornbach LPG is imho doorgaans de betere route. Erg goedkoop bij een onbenkende verkoper (niet alleen via amazon) zou ik niet snel op afstand doen.

• Linux gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13:25
JukeboxBill schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 09:53:
[...]

Goede kans dat je dan namaak vind.
Het is altijd verstandig om uit te zoeken met wie je zaken doet, als je koopt bij een duitse dealer lijkt mij het risico op namaak te verwaarlozen.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Bij Bosch blauw registreer je alles, tot en met accu's aan toe, voor verlengde fabrieksgarantie. Kocht laatst een paar accu's die zonder enige Bosch verpakking bleken te komen, maar na het probleemloos invullen van de serienummers als 'van mij' had ik toch wel het gevoel nieuwe (en echte) accu's te hebben. Onterecht?

En doet Makita niet net zoiets? (Of zouden ze dat 'ns heel snel moeten gaan doen?)

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:39
Gwaihir schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:42:
Bij Bosch blauw registreer je alles, tot en met accu's aan toe, voor verlengde fabrieksgarantie. Kocht laatst een paar accu's die zonder enige Bosch verpakking bleken te komen, maar na het probleemloos invullen van de serienummers als 'van mij' had ik toch wel het gevoel nieuwe (en echte) accu's te hebben. Onterecht?

En doet Makita niet net zoiets? (Of zouden ze dat 'ns heel snel moeten gaan doen?)
Ik neem dat er een controle op zit. Dus ja, je kan er vanuit gaan dat het echt is. Einhell doet het ook zo.

Bij Hikoki hoef ik vreemd genoeg de accu's niet te registreren. Geen idee hoe dat zit.
Pagina: 1 ... 284 285 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).