• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:25
Iemand ervaring met de Bosch GKS 18V-51 of 18V-57 G cirkelzaag? Twijfel tussen deze twee.

Ben op zoek naar een cirkelzaag ivm enkele verbouwprojecten hier thuis. Dus puur thuis gebruik, niet zakelijk. Aangezien ik al verschillende 18V accu’s van Bosch. Ga ik hiermee het liefst verder. Enigste 12V apparaat is een kruislaser, maar die werkt ook op batterijen.

[ Voor 29% gewijzigd door TheKerremenke op 07-04-2026 17:05 ]

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:07:
Blijft wel vreemd dat je voor klauwen met geld elektrisch gereedschap op gaat bergen maar vervolgens kennelijk niet in staat bent om een simpele kast in elkaar te klussen :P

Geen verwijt overigens, maar het slaat natuurlijk nergens op. Dat spul wat je op wilt bergen is gemaakt om te klussen, dus om dan niet te gaan klussen klinkt wat vreemd ;)
Ik heb allerminst tijd te veel. Waar die naartoe gaat is telkens weer een keuze.

En klussen omvat véél meer dan alleen houtbewerking. Dat is eerlijk gezegd niet zo mijn ding; vooral het lakken / schilderen spreekt mij niet aan.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:36
Dan schilder je ze niet.
Ik heb hier diverse kasten en onderstellen voor machines gemaakt van multiplex of underlayment. Die heb ik allemaal kaal gelaten. Hoef ik ook niet bang te zijn dat de verf beschadigd. Pluspunt is ook dat het naderhand ook niet zo'n punt is om wat te modificeren of aan te bouwen.
Verder heb ik het allemaal heel simpel gehouden, gewoon platen op maat zagen en in elkaar schroeven met wat lijm er tussen.
Als het maar sterk genoeg is en functioneert. Mooi hoeft het niet te zijn, ik hoef er niet mee op Youtube om anderen de ogen uit te steken.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:25
TheKerremenke schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:33:
Iemand ervaring met de Bosch GKS 18V-51 of 18V-57 G cirkelzaag? Twijfel tussen deze twee.

Ben op zoek naar een cirkelzaag ivm enkele verbouwprojecten hier thuis. Dus puur thuis gebruik, niet zakelijk. Aangezien ik al verschillende 18V accu’s van Bosch. Ga ik hiermee het liefst verder. Enigste 12V apparaat is een kruislaser, maar die werkt ook op batterijen.
Mezelf even quoten. Het is de 18V-57 G geworden. Ivm de meer courante maat 165 mm zaagblad, mogelijkheid voor FSN geleide rails en de L-Boxx meer geschikt voor mij, denk ik..

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hier gewoon ikea ivar met (2e hands) euronorm kratten er in. Ik vond de kosten nog wel meevallen vergeleken met zelfbouw.
Pagina: 1 ... 279 280 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).