@
TNThomas Wat @
trabant zegt.
Action heeft top spul voor je basis PBM.( edit: ter verduidelijking: top omdat het makkelijker is in meerdere hoeveelheid te kopen en dus ook makkelijker weg te gooien en een nieuwe te pakken. Als je niet brildragend bent zijn die goedkope veiligheids brillen prima , krasjes er op? Weggooien nieuwe pakken)
Handschoenen, diverse soorten ook met knokkel bescherming van rubber...
De oordoppen werken prima en kosten niks.
De kwasten prima voor t geld en schoonmaken is duurder dan nieuwe kopen..
T gereedschap wat je daar vind is niet super slecht en een mesje is een mesje. Verwacht geen onverwoestbaar materiaal maar schuurpapier schildertape enz. Dat spul dat altijd op gaat aan van alles. En schoonmaak papier, enz. Slijptol? Ik koop bijna altijd een cheap ass merk, steenstof sloopt ook dure machines (die apparaten zijn handig om te hebben maar liggen vaak niks te doen.)
Wat die Metabo aanbieding, voorop gesteld je hoeft niet perse 1 accu groep/merk te kopen maar het scheelt geld. Geen accu en lader noodzakelijk bij volgende gereedschap aankoop.
Maar kijk even naar hun gehele lineup met die accu type, vink aan wat je denkt handig te vinden, tel dat bedrag bij elkaar op.
Doe t zelfde bij bijv. Makita, Bosch.
Kijk of de aanbieding nogsteeds interessant is.
Je eerste aankoop met accu bepaald in welk ecosysteem (accutype) je meestal verder gaat.
Al geld dit meer bij duurdere merken die langer heel blijven dan de bouwmarkt merken.
Resume:
1 goede accu schroefboormachine is de beste investering, ( ik zag de buurman z'n schutting repareren met zo'n groene bosch die blijkbaar iedereen in de handen gedrukt krijgt bij een bouwmarkt als je geen idee hebt. Goedkoop en schroeft. Maar even een 80mm schroef er in jassen kan je wel vergeten . Ik heb mijne aangeboden)
2 denk even kort na of je meerdere laders wilt of toch accu uitwisselbaarheid wilt. ( beter voor de accu's en je portemonnee.) Ongebruikte accu's worden lui en gaan stuk. Altijd opgeladen en wegbergen in plekken waar t niet kan vriezen.
Handgereedschap, koop niet zo'n berucht assortiment koffertje die zijn voor in je trapkast niet om te gebruiken. Opzich is bouwmarktmerk handgereedschap als start prima , beter dan niet hebben, maar je zal merken dat merk gereedschap net even fijner werkt.
Koop dus niet alles in een keer, dat lukt je toch niet. Je zal zien hoevaak je net dat ene tooltje niet hebt. En hup weervnaar de Hornbach...
Er is niks mis met goedkopere merken als electrisch gereedschap zolang je maar in gedachten houd dat het minder effectief en minder precies is en sneller stuk gaat. Mijn bandschuurmachine en electrische schaaf zijn Parkside. Maar mn invalzaag is makita.
Mn tafelzaag cheap blackndecker omdat eh marktplaats nu nodig en daarvoor bijna nooit. En misschien na mn tuin klusje weer langetijd niet.
( verkoop ik misschien wel weer via MP.)
Accu eco systeem Dewalt, was net ff goedkoper dan de makita brushles line.
En vooral veel los bij elkaar gekocht. Aanbieding afgewacht zeg maar of via MP rustig gezocht totdat er eentje iets aanbod voor een goede prijs. Mn dewalt XR decoupeerzaag is een MPtje, blij mee maar nieuw vond ik t te duur voor mn gebruiks intensiteit.
handgereedschap gewoon slechtspul vervangen voor beter en goed spul.
Zelfs antiek van opa geweest spul.
Ook zat action shit kwaliteit voor de lompe hork acties.( meestal die al vervangen zijn voor kwaliteitsspul en in de rommel bak gegooid zijn
Mag stuk, onder de lijm komen, in de kruipruimte blijven liggen, vol zand komen, enz.
( ook top om uit te lenen.

)
Als laatste tip.
Alles wat je koopt moet ergens liggen of in gelegt worden.
Denk ook na over hoeveel ruimte je wilt indelen voor je klus gereedschap. En nee je vochtige schuur is niet de plek.
[
Voor 3% gewijzigd door
copykat op 09-08-2025 14:00
]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....