Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dollyking schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:05:
het nut ontgaat me een beetje, ik zie die meerwaarde van Festool met de stroomverbinding als die op de machine zit. maar nu?
ik heb soms ook zomaar drie haakse slijpers om me heen liggen in een haspel dus dan wil het nog wel eens een spaghetti zijn aan het eind van de dag.
maar om nou van shucko hiervoor af te stappen?
wat is het volgende? als je naar de camping gaat overal CEE aanmaken?
verder is het wel een mooi systeem op zich
Ik heb 1 machine waarbij ik de plugit aan het snoer heb gemaakt omdat het geen Festool is. Dat is toch minder lekker werken dan wanneer het de vrouwtjes-plugit gewoon in de machine geintegreerd is.

Dit is nml op de invalzaag en die verdikking blijft wel eens haken achter de geleider. Op zich is het 1 kabel hebben principe wel echt fijn, maar alleen Festools oplossing werkt echt goed. Losse neutriks heb ik ook wel overwogen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:07

Pixeltje

Woo-woohoo!

leuk dat het zoveel discussie losmaakt. Ik heb ervoor gekozen omdat ik niet alle tools die ik nu bedraad heb wil omzetten in accu op korte termijn, iets met investeringen enzo ;). Bij de cirkelzagen heb ik de connector zo geplaatst dat die niet achter de rail kan blijven haken. Dat nu een aantal keer getest en dat werkt goed. Ik heb wat dat aangaat meer last van de ribbels in de stofzuigerslang dan van de connectors.

Het is een gokje; ik weet niet of dit op de lange termijn ook een goed idee blijkt, maar voor de 5/6 tools die ik nog op snoer heb lijkt het tot nu toe een goede oplossing. Ik heb in de garage niet zoveel werkruimte, dus het gedoe met het snoer wat aan de tool vastzit is groter dan je wellicht denkt. Je struikelt erover, het ligt in de weg van je werkstuk, de stofzuiger haakt erachter, etc. Voor die paar keren dat ik deze tools op locatie gebruik moet ik nog even zien of het een slim idee was ;)

De stofzuiger en de afkortzaag zijn niet omgezet, de stofzuigerslang heeft nu wel een appendix in de vorm van een van de snoeren, die ik langs de slang geleid heb. Zo heb ik altijd afzuiging en stroom bij elkaar.

Ik ben ooit in het platform van Bosch gestapt, en hoewel besnoerde tools van alle merken zouden kunnen komen is de afhankelijkheid groter dan het lijkt; ik heb geen zin om van twee merken rails te hebben hangen bijvoorbeeld. Toen ik instapte was Festool buiten budget. De contrastekker in de tool is natuurlijk de beste oplossing, maar ik ga dit effe proberen om te kijken of het in de buurt komt :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Fraggert schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:21:
[...]

ik zie dat je typenummers hebt neergezet...die X1300 is wat lastig te vinden maar als ik het even snel bekijk vergelijk je hier zoiets:

https://www.lidl.nl/p/parkside-breekhamer-1300-w/p100376610

met:

https://www.bosch-profess...ducts/gbh-2-21-06112A6000

Dus je hemelt een Parkside van 15 joule omdat je blauwe Bosch met 2 joule de klus niet geklaard krijgt?.

Wat is je punt nu?
Dat is een goede. Het ene is een boorhamer en de andere is een breekhamer :)
Zelfde zoals mijn oude bosch hammer (die onderhoud nodig heeft) het af legt tegen mijn sds hex breekhamer van 60J https://www.powerplustips.com/nl/producten/powx11861 8) moest iets snel wegbreken en heb deze maar gekocht. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 25-04-2025 22:21 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pixeltje schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:26:
leuk dat het zoveel discussie losmaakt. Ik heb ervoor gekozen omdat ik niet alle tools die ik nu bedraad heb wil omzetten in accu op korte termijn, iets met investeringen enzo ;). Bij de cirkelzagen heb ik de connector zo geplaatst dat die niet achter de rail kan blijven haken. Dat nu een aantal keer getest en dat werkt goed. Ik heb wat dat aangaat meer last van de ribbels in de stofzuigerslang dan van de connectors.

Het is een gokje; ik weet niet of dit op de lange termijn ook een goed idee blijkt, maar voor de 5/6 tools die ik nog op snoer heb lijkt het tot nu toe een goede oplossing. Ik heb in de garage niet zoveel werkruimte, dus het gedoe met het snoer wat aan de tool vastzit is groter dan je wellicht denkt. Je struikelt erover, het ligt in de weg van je werkstuk, de stofzuiger haakt erachter, etc. Voor die paar keren dat ik deze tools op locatie gebruik moet ik nog even zien of het een slim idee was ;)

De stofzuiger en de afkortzaag zijn niet omgezet, de stofzuigerslang heeft nu wel een appendix in de vorm van een van de snoeren, die ik langs de slang geleid heb. Zo heb ik altijd afzuiging en stroom bij elkaar.

Ik ben ooit in het platform van Bosch gestapt, en hoewel besnoerde tools van alle merken zouden kunnen komen is de afhankelijkheid groter dan het lijkt; ik heb geen zin om van twee merken rails te hebben hangen bijvoorbeeld. Toen ik instapte was Festool buiten budget. De contrastekker in de tool is natuurlijk de beste oplossing, maar ik ga dit effe proberen om te kijken of het in de buurt komt :)
Ik heb deze jetsers om mijn kabel aan de slang te hangen:
https://www.strawbyte.com...t-extractor-hose-set-of-5

Zowel bij de Festool als de Starmix zit er een setje op. Tegen het haken van de stofzuigerslang: die van Festool is glad, die van Starmix niet. Ik gebruik deze als ik me erger:

https://www.festool.nl/ac...h7KZ48mCNOmOCVMNH5qsQp7S_

Zal vast ook prima op Makita passen. Nadeel is wel dat je dan geen lijmklem meer kwijt kunt, en ik vind die beschermer ook niet 100% lekker klemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:53
Pixeltje schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:58:
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en alle snoeren van mijn gereedschap afgeknipt. Zit nu powercon true aan, en vraag me af waarom ik dat niet eerder gedaan heb..
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geen lange snoeren meer in de weg als je een tool wegzet, maar één die aan t plafond hangt en dus altijd uit de weg is..
Ik snap het toch niet helemaal volgens mij. Wat is nou het voordeel van een ''normale stekker'' en dan kubusvormige stopcontactendoos ergens in het midden van je schuur/werkplaats? Zoiets als dit?

Afbeeldingslocatie: https://www.eco-logisch.nl/images_content/USB-charger1.jpg

Dat ze beter blijven zitten ofzo? Of dat je altijd genoeg snoer hebt? Dat zal het dan wel zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:07

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dat soort clips zitten standaard aan de slang bij mijn stofzuiger, een paar erbij zou handig zijn. Moet bij hem toch een paar nieuwe geleider spacers kopen om aan de ‘wasteside’ te zagen, kunnen deze ook meteen in het winkelmandje.
Zowel bij de Festool als de Starmix zit er een setje op. Tegen het haken van de stofzuigerslang: die van Festool is glad, die van Starmix niet. Ik gebruik deze als ik me erger:

https://www.festool.nl/ac...h7KZ48mCNOmOCVMNH5qsQp7S_

Zal vast ook prima op Makita passen. Nadeel is wel dat je dan geen lijmklem meer kwijt kunt, en ik vind die beschermer ook niet 100% lekker klemmen.
Ik heb Bosch rails, die hebben een kunststof eindkap, en die werkt goed. Een gladde slang aan de stofzuiger zou wel mooi zijn voor bijvoorbeeld de rand van de werkbank, maar das voor de toekomst.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

webber87 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 23:03:
[...]

Ik snap het toch niet helemaal volgens mij. Wat is nou het voordeel van een ''normale stekker'' en dan kubusvormige stopcontactendoos ergens in het midden van je schuur/werkplaats? Zoiets als dit?

[Afbeelding]

Dat ze beter blijven zitten ofzo? Of dat je altijd genoeg snoer hebt? Dat zal het dan wel zijn?
je kabel blijft niet haken, ligt niet in de weg etc. Heb het wel eens gebruikt ergens en is best fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:30

copykat

Good copy isn't bad

Vraagje weet iemand een mooi setje niet te duur,hobby kwaliteit maar wel goed genoeg, fornster boren maatje 22-23-24 23 bestaat denk ik niet dus een 22 en een 24mm in t setje.

Zie veel op amazon en zo maar ik twijfel een beetje of die wat zijn...
Iemand advies?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:58
copykat schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 19:03:
Vraagje weet iemand een mooi setje niet te duur,hobby kwaliteit maar wel goed genoeg, fornster boren maatje 22-23-24 23 bestaat denk ik niet dus een 22 en een 24mm in t setje.

Iemand advies?
Setjes met deze maten ken ik niet. Ecotools heeft losse 22 en 24 mm, geen ervaring mee. Alpen (Hornbach) en Labor (Toolstation) hebben 22 mm. Met beide merken goede ervaring met de spiraalboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

copykat schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 19:03:

Iemand advies?
Gezien het er twee zijn zou ik lekker losse cmt's kopen. Doe ze in een zakje en noem ze een set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik dacht 16mm en keukenkast scharnier maat is ook handig dus vandaar een setje.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
copykat schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 21:42:
Ik dacht 16mm en keukenkast scharnier maat is ook handig dus vandaar een setje.
Waarom een set als je maar een paar maten nodig hebt?
Heb een los aantal boren gekocht bij Baptist van het merk Bohrcraft Kosten niet de hoofdprijs maar zijn voor mij goed genoeg.
Ze zijn verpakt in een kokertje, plak ze aan elkaar met een stukje tape en je hebt ook een set.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

https://www.toolstation.n...bLF-NnaLdo84aApq2EALw_wcB
Ik neig naar deze.
Niet te duur maar geen amazon chinesium. Althans minder risico op totale shit.

@JukeboxBill
Naja, nu moet ik 3 sluitkommen in boren met glas er achter dus speedboor is een no go. Punt te lang.
22mm is vermoedelijk de juiste maat al meet ik 23mm met meetlint vandaar dat ik wil testen of 24 of 22 het best is voordat ik mn kozijn in boor.
( overigens moest ik even alvast m'n haken inhakken anders kon de deur niet op slot. Dus daar tik ik weer wat vuren in voordat ik het inboor met 22mm.

Overigens zijn speed boren zonder hangende punten echt zo 1980... wat een bende maken die...

Ik wil dus eigenlijk de speedboren met pensioen sturen. En alles met een frees machine doen is ook niet altijd mogelijk/handig dus vandaar een setje los in hulsjes of in een doosje maakt me niet echt uit.

[ Voor 9% gewijzigd door copykat op 27-04-2025 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Nu online
copykat schreef op zondag 27 april 2025 @ 00:23:
https://www.toolstation.n...bLF-NnaLdo84aApq2EALw_wcB
Ik neig naar deze.
Niet te duur maar geen amazon chinesium. Althans minder risico op totale shit.

@JukeboxBill
Naja, nu moet ik 3 sluitkommen in boren met glas er achter dus speedboor is een no go. Punt te lang.
22mm is vermoedelijk de juiste maat al meet ik 23mm met meetlint vandaar dat ik wil testen of 24 of 22 het best is voordat ik mn kozijn in boor.
Heb je geen schuifmaat? Is misschien een raar idee om die voor hout te gebruiken, maar als het echt nauwkeurig moet, dan pak ik die er bij.
( overigens moest ik even alvast m'n haken inhakken anders kon de deur niet op slot. Dus daar tik ik weer wat vuren in voordat ik het inboor met 22mm.

Overigens zijn speed boren zonder hangende punten echt zo 1980... wat een bende maken die...

Ik wil dus eigenlijk de speedboren met pensioen sturen. En alles met een frees machine doen is ook niet altijd mogelijk/handig dus vandaar een setje los in hulsjes of in een doosje maakt me niet echt uit.
Ja, als je denkt dat de andere maten ook van pas gaan komen dan is een complete set wel handig.
Maar doe je speedboren nog niet weg. Bij diepe gaten werkt een speedboor veel sneller, alhoewel minder nauwkeurig.
Een forstnerboor moet je veel vaker lossen om de boel niet te verbranden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Speedboor is prima voor lelijk en snel. Voor zichwerk gebruik ik forstners.

Genoeg gaten geboord in rachels omboven plafonds en dergelijke met speedboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Nee, weg doen was nog niet t plan, ik moet alle speedboren eigenlijk opnieuw slijpen want de meeste zijn ondertussen niet nieuw meer.

Vond nog wel iets
https://amzn.eu/d/bweeEIH
Maar als je de prijs per boor bekijkt dan eh kom je op 3.30euro per stuk..
Je kan natuurlijk de slechte/versleten vervangen op den duur en de gene die af en toe nodig zijn is mwah redelijk kwaliteit goed genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Noem me een snob maar ik vraag me echt af wat je voor kwaliteit krijgt als je minder dan een biertje-in-de-kroeg per boor afrekent.

Ik zou dan voor doe 60€ 2-3 goede boortjes kopen, vaak gebruik je van een set toch niet alle maten ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Boudewijn op 27-04-2025 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

JukeboxBill schreef op zondag 27 april 2025 @ 10:21:
[...]

Heb je geen schuifmaat? Is misschien een raar idee om die voor hout te gebruiken, maar als het echt nauwkeurig moet, dan pak ik die er bij.
Niks mis mee toch? Ik gebruik de schuifmaat echt veel met dingen als snijplankjes en het handmatig vlakken van hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Boudewijn schreef op zondag 27 april 2025 @ 15:39:
Noem me een snob maar ik vraag me echt af wat je voor kwaliteit krijgt als je minder dan een biertje-in-de-kroeg per boor afrekent.

Ik zou dan voor doe 60€ 2-3 goede boortjes kopen, vaak gebruik je van een set toch niet alle maten ;)
Dat dus... ik denk dat de toolstation set al op t randje is van kwaliteit prijs verhouding

[ Voor 23% gewijzigd door copykat op 27-04-2025 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Wat anders ik zit op ecotools even te kijken en als ik toch moet bestellen kan ik meteen ook reserve bladen voor m'n makita 6000j bestellen.
Origineel is 24T 20 as 2.0mm zaagsnede en 48T 20 as 2.2 zaagsnede. 1.6mm blad.

https://www.ecotools.nl/h...t48-1-1-1-6mm-industrieel
Deze dus.
En dan is deze ook meteen een optie met als voordeel zelfde zaagsnede van 2.2mm dus geen splinterstrip probleem na de wissel.
https://www.ecotools.nl/z...lad-prof-165-x-20-mm-t-24

Nu hebben ze ook accu geschikt met lagere max toerental. 10k tegen 9.5k geloof ik,
https://www.ecotools.nl/h...t24-1-1-1-6mm-industrieel

Met deze ook 1.6mm zaagsnede.

Wat zijn de voor en nadelen van beide keuzes? Is dunner beter of slechter?
Ik denk dunner minder power nodig maar ook minder hitte capaciteit in opname vh blad. Aka eerder oververhitting. Krom trekken? Of is de dunne gewoon prima en een betere optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Nu online
copykat schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:21:
Wat anders ik zit op ecotools even te kijken en als ik toch moet bestellen kan ik meteen ook reserve bladen voor m'n makita 6000j bestellen.
Origineel is 24T 20 as 2.0mm zaagsnede en 48T 20 as 2.2 zaagsnede. 1.6mm blad.

Deze dus.
En dan is deze ook meteen een optie met als voordeel zelfde zaagsnede van 2.2mm dus geen splinterstrip probleem na de wissel.
https://www.ecotools.nl/z...lad-prof-165-x-20-mm-t-24

Nu hebben ze ook accu geschikt met lagere max toerental. 10k tegen 9.5k geloof ik,
https://www.ecotools.nl/h...t24-1-1-1-6mm-industrieel

Met deze ook 1.6mm zaagsnede.

Wat zijn de voor en nadelen van beide keuzes? Is dunner beter of slechter?
Ik denk dunner minder power nodig maar ook minder hitte capaciteit in opname vh blad. Aka eerder oververhitting. Krom trekken? Of is de dunne gewoon prima en een betere optie?
Die discussie is een poosje geleden ook geweest.
Je moet het wel heel bont maken om een zaagblad zo heet te maken dat het kromtrekt. Voor die tijd komen er al dikke rookwolken van het hout.
Een dikker blad kan meer stabiliteit geven, maar dat speelt alleen een rol bij grote diameters. Dan heb je het over industriële zaagmachines.
Ik heb op mijn stationaire afkortzaag, dia. 354mm, nu ook een blad, dat eigenlijk bedoeld is voor accuzagen, gaat prima.
Minder kracht op de geleiding, dus ook minder kans op vervorming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:40
JukeboxBill schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:52:
. Voor die tijd komen er al dikke rookwolken van het hout.
Maar @copykat heeft vast geen Winnetou ernaast staan om die rooksignalen te vertalen. :+

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-07 08:15
Ik heb deze vraag eerder voorbij zien komen maar daar waren niet heel veel reacties op.

Heeft er iemand hier ervaring met de wat goedkopere gereedschapswagens die gevuld zijn?
Dus rond de 300-500 euro. En hoe matig of oke zijn deze gereedschapswagens? Ik vind vooral de kwaliteit van de wagen het belangrijkste, sluiten de lades goed? Rolt de kar goed?

Graag jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

trabant schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:05:
[...]

Maar @copykat heeft vast geen Winnetou ernaast staan om die rooksignalen te vertalen. :+
En ik sta al bij de koelkast om de spareribs te halen... :+

* copykat zit in de tuin onder parasol te lunchen, stand-by want er is geen werk. # slecht werk buiten dienst....not. ( schoolvakantie is traditioneel minder werk te doen, nadeel je gaat beetje interwepsen: zaagbladen, schragen , fornsterboren, enz.)

Mooi weer en weinig werk is slecht voor je portomonee.

Die eco tools 165mm,20mm 1.6mm t24/t48 semiprofessional bladen gaan evenmin m'n favorietenlijst, nog niet nodig.
De 24mm fornsterboor ook...als in eerst kijken of de 22mm ook werkt.

Schragen, in hoogte instelbaar enz. Eco tools heeft ook zo'n setje... ( hebben ze niet af en toe kortings weken?)

Afijn eerst maar ff t gras maaien...in de baas zijn tijd... ( jaja * copykat heeft t zwaar...) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Nu online
Is_ Y_ Serious? schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:28:
Ik heb deze vraag eerder voorbij zien komen maar daar waren niet heel veel reacties op.

Heeft er iemand hier ervaring met de wat goedkopere gereedschapswagens die gevuld zijn?
Dus rond de 300-500 euro. En hoe matig of oke zijn deze gereedschapswagens? Ik vind vooral de kwaliteit van de wagen het belangrijkste, sluiten de lades goed? Rolt de kar goed?

Graag jullie ervaringen.
Geen ervaring met de gereedschapwagens, maar ik koop nog wel eens wat bij Datona, tot dusver wel tevreden mee. B.v. lasklemmen die ook echt haaks zijn, i.t.t. tot die andere gereedschapboer met z'n scheve blokhaken.
Ook een pluspunt is dat ze gebruikersreviews op de site hebben, welke vooral positief zijn.

En mocht je in het noorden wonen, ze hebben ook een echte winkel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DBBMAX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11:30

Graag jullie ervaringen.
Het nadeel aan de goedkopere gevulde wagens is (naar mijn mening) dat het eigenlijk allebei net niet is. De kist is vaak onnodig gevuld met veel gereedschap wat je niet nodig hebt en de kwaliteit van de kist/lades zijn vaak ook niet mega denderend.
Ik heb er destijds daarom gekozen om via Marktplaats een tweedehands lege Gedore kar te kopen (ik had toen 3 gebruikte karren voor €100. De bouwkwaliteit hiervan is echt top en krijg ik in mijn leven niet versleten. Ik heb het daarna beetje bij beetje gevuld met merkgereedschap wat ik nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
DBBMAX schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:16:
[...]

Het nadeel aan de goedkopere gevulde wagens is (naar mijn mening) dat het eigenlijk allebei net niet is. De kist is vaak onnodig gevuld met veel gereedschap wat je niet nodig hebt en de kwaliteit van de kist/lades zijn vaak ook niet mega denderend.
Ik heb er destijds daarom gekozen om via Marktplaats een tweedehands lege Gedore kar te kopen (ik had toen 3 gebruikte karren voor €100. De bouwkwaliteit hiervan is echt top en krijg ik in mijn leven niet versleten. Ik heb het daarna beetje bij beetje gevuld met merkgereedschap wat ik nodig had.
Ik heb toevallig afgelopen weekend gekeken naar een Geodore kar. De adjudant 1580. Maar de lades rolde niet lekker en ik vond het geheel eigenlijk tegenvallen. De kar zag er verder goed uit. Misschien dat andere wel goed zijn maar ze vragen er op marktplaats belachelijke bedragen voor. 250€ voor een kar van 30 jaar oud vind ik echt te zot.

Overigens heb ik heel veel gereedschap maar het esthetische van zo'n gereedsschapswagen vind ik gewoon mooi. En handig dat die verplaatsbaar is.

[ Voor 6% gewijzigd door Is_ Y_ Serious? op 28-04-2025 17:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trabant
Ladegeleiders kun je schoonmaken en opnieuw inoliën.
Is_ Y_ Serious? schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:36:
... maar ze vragen er op marktplaats belachelijke bedragen voor. 250€ voor een kar van 30 jaar oud vind ik echt te zot.
Wat dacht je dan van de Stahlwille Rollmaster? Een halve eeuw mishandeld, nog net niet doorgeroest, maar zet het woord 'mancave' in de advertentie erbij en je pensioen is weer aangevuld.
Maar niet uit mijn beurs.

Geen antieke Gedore Adjutant, Hazet Assisent, Stahlwille Rollmaster of Dowidat Trabant: Bij Wesma in Heerlen kun je terecht voor klassieke en hoogwaardige nieuwe gereedsschapskarren.

[ Voor 3% gewijzigd door trabant op 28-04-2025 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:36
M-ThijZ schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:15:
[...]

De Parkside Accu-grasmaaier 40 V is toevallig weer leverbaar. Ik heb ‘m besteld en laat nog wel weten wat ik ervan vind zodra ik ‘m heb kunnen gebruiken.
En wat vind je ervan, tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
trabant schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:32:
Ladegeleiders kun je schoonmaken en opnieuw inoliën.

[...]
Wat dacht je dan van de Stahlwille Rollmaster? Een halve eeuw mishandeld, nog net niet doorgeroest, maar zet het woord 'mancave' in de advertentie erbij en je pensioen is weer aangevuld.
Maar niet uit mijn beurs.

Geen antieke Gedore Adjutant, Hazet Assisent, Stahlwille Rollmaster of Dowidat Trabant: Bij Wesma in Heerlen kun je terecht voor klassieke en hoogwaardige nieuwe gereedsschapskarren.
Lol!

Zoals deze?: https://www.marktplaats.n...gen-stahlwille-rollmaster

Wesma heeft geen prijzen waar moet ik aan denken bij een leeg model? Wel mooie wagens.

Dit zou misschien wel best oke zijn?
https://www.hbm-machines....schapswagen-7-laden-66-cm

Maximale belasting 350kg.

[ Voor 7% gewijzigd door Is_ Y_ Serious? op 28-04-2025 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:10

M-ThijZ

Riding on Rails

Ingelogd schreef op maandag 28 april 2025 @ 18:22:
[...]

En wat vind je ervan, tevreden?
Het gras is nog niet lang genoeg. Zit nog in doos. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
Is_ Y_ Serious? schreef op maandag 28 april 2025 @ 18:33:
Wesma heeft geen prijzen waar moet ik aan denken bij een leeg model? Wel mooie wagens.
Ga zekerheidshalve maar uit van het hogere segment. Ze worden immers hier gemaakt.
Dit zou misschien wel best oke zijn?
https://www.hbm-machines....schapswagen-7-laden-66-cm
De diameter van de wieltjes is 100mm. Een beetje serieuze draagkracht begint imho bij 125mm.
Een maat van me had allerlei speciaalgereedschap voor Opel in het kleine broertje ervan gedaan. Was toch te veel van het goede voor dat 0,8mm wiebelblik; een wielplaat brak los van de bodem, die heeft hij moeten versterken zodat de bevestiging weer vlees had.

Ik dacht dat je voor het design van zo'n Adjutant ging? Die heb je trouwens ook taps toelopend (de 2000) of met heel veel laden. Steek dat geld voor een nieuwe HBM liever in een tweedehands A-merk, ook al is het wat langer zoeken en verder rijden. Desnoods poetsen, stickers peuteren en evt een geleiderail oid vervangen. Heb ik ook gedaan met mijn zwarte SW-Stahl met 9 oranje laden. Hij is foeilelijk, maar oerdegelijk en voor die €200 was het een lot uit de loterij.
Maximale belasting 350kg.
De aangegeven belasting bij zwenkwielen is die in stilstand. Als het rolt is het de helft.

[ Voor 3% gewijzigd door trabant op 28-04-2025 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Nu online
@trabant Ik denk dat de laden eerder propvol zitten, dan dat je het maximum laadgewicht overschrijdt.

Of zet je er ook een motorblok op bij revisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
@JukeboxBill Dat kleine broertje was idd gewoon te zwaar beladen. Maar op zo'n Adjutant moet je wel een motor kunnen leggen, ze gelden als legendarisch sterk.
En ik zie dat ze overal in het land worden aangeboden.

[ Voor 39% gewijzigd door trabant op 28-04-2025 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:28
Vraagje voor de houtbewerkers. Mijn klusruimte is binnenkort klaar.

Dan wil ik een vlak/vandikte bank en een freesmachine. Prio 1 is de vlak/vandikte. Budget reikt tot max 2500 eu. Er zijn zat merken (HBM, Gude, Hammer, Axminister, Record Power, Jet, Holzstar) maar vraag me af wat nou een goed merk is. Liefst met spiraalas. 400V kan maar moet eerst aangelegd worden en dan is meteen de vraag wat je mag verwachten van een 230V vlak/vandikte bank.

Nog een dilemma is dat ik op 20 minuten rijden van mijn huis iedere zaterdagochtend (maar ook echt alleen de zaterdagochtend) de beschikking heb over een SCM Nova f410 schaafbank en een CM Nova s630 vandiktebank. Wat me alleen tegen staat is iedere keer het hout in en uitladen in mijn auto. Tis niet dat ik een bestelbusje heb.

Dusja wat is wijsheid.

Alternatief is dat bij mij in de buurt een Sicar Brava 300 combi staat, gebruikt door een hobbyist. Dan ben ik ook klaar natuurlijk.

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:12
loewie1984 schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:24:

Dan wil ik een vlak/vandikte bank en een freesmachine. Prio 1 is de vlak/vandikte. Budget reikt tot max 2500 eu. Er zijn zat merken (HBM, Gude, Hammer, Axminister, Record Power, Jet, Holzstar) maar vraag me af wat nou een goed merk is. Liefst met spiraalas. 400V kan maar moet eerst aangelegd worden en dan is meteen de vraag wat je mag verwachten van een 230V vlak/vandikte bank.

Nog een dilemma is dat ik op 20 minuten rijden van mijn huis iedere zaterdagochtend (maar ook echt alleen de zaterdagochtend) de beschikking heb over een SCM Nova f410 schaafbank en een CM Nova s630 vandiktebank. Wat me alleen tegen staat is iedere keer het hout in en uitladen in mijn auto. Tis niet dat ik een bestelbusje heb.

Dusja wat is wijsheid.

Alternatief is dat bij mij in de buurt een Sicar Brava 300 combi staat, gebruikt door een hobbyist. Dan ben ik ook klaar natuurlijk.
Voor minder dan 2500 euro koop je een bestelbusje. Is vaker handig dan een vandiktebank. Dat is wijsheid :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-07 23:47
webber87 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 23:03:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb zelf vaak dat ik afwisselend met de kantenfrees en de invalzaag werk.

En op een of andere manier leg je je gereedschap telkens op een bepaalde manier weg en pak je het weer dat de kabels van beide machines om elkaar en de stofzuigerslang draaien.
Op een gegeven moment zit je halverwege je plaat, en is je snoer te kort omdat je een andere machine mee sleept.

Met opruimen moet je het altijd uit de knoop halen.

Ik heb nu al een tijdje die powercon connectoren en 1 snoer aan mijn stofzuigerslang gemaakt.
Ik klik nu de ene tool los, en de andere weer vast.

Geen snoeren spaghetti op de grond, en machines kan je gewoon netjes wegleggen.

Ik sta vaak buiten op de stoep of juist in iemands huis met dat spul, dus ik wil ook niet dat ik mijn invalzaag van een koffer af trek en dat hij op de grond valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
No Hands schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:28:
[...]

Voor minder dan 2500 euro koop je een bestelbusje. Is vaker handig dan een vandiktebank. Dat is wijsheid :)
Dat is dan wel een bestelbusje waar meteen 1000 euro achterstallig onderhoud aan verspijkerd moet worden. :P

Maar ik snap je punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
trabant schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:51:
[...]
Ga zekerheidshalve maar uit van het hogere segment. Ze worden immers hier gemaakt.

[...]
De diameter van de wieltjes is 100mm. Een beetje serieuze draagkracht begint imho bij 125mm.
Een maat van me had allerlei speciaalgereedschap voor Opel in het kleine broertje ervan gedaan. Was toch te veel van het goede voor dat 0,8mm wiebelblik; een wielplaat brak los van de bodem, die heeft hij moeten versterken zodat de bevestiging weer vlees had.

Ik dacht dat je voor het design van zo'n Adjutant ging? Die heb je trouwens ook taps toelopend (de 2000) of met heel veel laden. Steek dat geld voor een nieuwe HBM liever in een tweedehands A-merk, ook al is het wat langer zoeken en verder rijden. Desnoods poetsen, stickers peuteren en evt een geleiderail oid vervangen. Heb ik ook gedaan met mijn zwarte SW-Stahl met 9 oranje laden. Hij is foeilelijk, maar oerdegelijk en voor die €200 was het een lot uit de loterij.

[...]
De aangegeven belasting bij zwenkwielen is die in stilstand. Als het rolt is het de helft.
Tactix is wel een andere merk dan het huismerk HMB. Die staat elders voor 360€. Bol. Gereedschapcentrum. Kwa model kijk ik niet perse naar een Geodore Adjutant, heb liever wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
Is_ Y_ Serious? schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:52:
[...]

Tactix is wel een andere merk dan het huismerk HMB? Doe staat elders voor 360€. Bol. Gereedschapcentrum. Kwa model kijk ik niet perse naar een Geodore Adjutant, heb liever wat groter.
沪公网安备 31011702004053号 TONGJI Maar dat zegt precies nix. De grootste kostenpost blijft het transport van de spullen naar Europa. Dus elke overbodige gram wordt wegbezuinigd. Als een product dus wezenlijk zwaarder is, heeft dat doorgaans een goede reden. Bij een gereedschapskar kun je meer gewicht heel aardig in meer stabiliteit vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
trabant schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:07:
[...]

沪公网安备 31011702004053号 TONGJI Maar dat zegt precies nix. De grootste kostenpost blijft het transport van de spullen naar Europa. Dus elke overbodige gram wordt wegbezuinigd. Als een product dus wezenlijk zwaarder is, heeft dat doorgaans een goede reden. Bij een gereedschapskar kun je meer gewicht heel aardig in meer stabiliteit vertalen.
Deze kar is een stuk zwaarder dan andere. Ik vind het lastig de kwaliteit te beoordelen. Maar goed niet alles is slecht uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
trabant schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:07:
[...]

https://www.hornbach.nl/p...A5aNlH7fnjnsaAtxgEALw_wcB

Wellicht is dit een prima alternatief. Reviews zijn vrij lovend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@FRANQ als je vaak met je halve bus inhoud op straat of in een huis staat is minder snoeren ech handig. Scheelt een hoop opruimen tussen door.

Er is niks zo irritant als overal snoeren op je looproutes.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom de EU niet al jaren geleden de equivalent van de eurostekker voor powertools heeft verplicht. Connector op de body geïntegreerd inplaats van een stompie draad met connector bungelen.
Dan is perongeluk je snoer door halen gewoon een ander pakken en door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 14:45

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

loewie1984 schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:24:

Ik wist het wel, ik kocht (of huurde) een aanhanger :)

edit; een enkele balk of plank kan op een setje dakdragers.

[ Voor 36% gewijzigd door Fraggert op 29-04-2025 08:54 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:00
Is_ Y_ Serious? schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 05:54:
[...]

https://www.hornbach.nl/p...A5aNlH7fnjnsaAtxgEALw_wcB

Wellicht is dit een prima alternatief. Reviews zijn vrij lovend.
Ik heb al een aantal jaren deze van HBM tot grote tevredenheid: https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-verrijdbare-gereedschapswagen-met-houten-werkblad-117-cm-rvs?cr=1loa

Ze hebben genoeg andere keuze:
https://www.hbm-machines.com/nl/c/lege-gereedschapswagens?cr=y36l

Misschien niet in alles de top kwaliteit van de bekende merken, maar qua prijs beter in balans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is_ Y_ Serious? schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:51:
[...]

Deze kar is een stuk zwaarder dan andere. Ik vind het lastig de kwaliteit te beoordelen. Maar goed niet alles is slecht uit China.
Mensenrechten wel hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
Daar heb je zeker een punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
jjbstolk schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:55:
[...]

Ik heb al een aantal jaren deze van HBM tot grote tevredenheid: https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-verrijdbare-gereedschapswagen-met-houten-werkblad-117-cm-rvs?cr=1loa

Ze hebben genoeg andere keuze:
https://www.hbm-machines.com/nl/c/lege-gereedschapswagens?cr=y36l

Misschien niet in alles de top kwaliteit van de bekende merken, maar qua prijs beter in balans.
Bedankt voor je reactie.
Die van jou is dus van degelijke kwaliteit?

Top kwaliteit zoek ik wel maar wil ik niet voor betalen >:) .
Als ik ergens rond de 300-400 euro kan uitkomen met een degelijke kwaliteit ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
Is_ Y_ Serious? schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:54:

Als ik ergens rond de 300-400 euro kan uitkomen met een degelijke kwaliteit ben ik tevreden.
Met tijd en reiskosten erbij gerekend, kan deze Adjutant 2000 nog altijd een koopje zijn.
Je moet 'm alleen niet met een Twingo willen ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
trabant schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:15:
[...]
Met tijd en reiskosten erbij gerekend, kan deze Adjutant 2000 nog altijd een koopje zijn.
Je moet 'm alleen niet met een Twingo willen ophalen...
Ik heb liever een groter model. Ik ben recent gaan kijken naar de adjutant 1580 die vond ik niet bijzonder. Die karren zijn oud, en oud wil niet zeggen slecht maar soms gaat de techniek de kwaliteit voorbij. Misschien een beetje wazig omschreven maar niet altijd is alles beter omdat het kwaliteit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:25
Vorig jaar heb ik een Karcher bouwstofzuiger gekocht.
Ik had m uitgeleend en diegene belde me dat de stofzuiger begon te roken/stinken bij gebruik. Zelf heb ik hier geen problemen mee gehad.
Toen ie m terugbracht hebben we m even snel aangezet en begon ie gelijk weer te stinken en beetje raar geluid te maken.
Later heb ik hier nog even naar gekeken, maar toen kwam ik erachter dat er geen patroonfilter meer in zat, dus waarschijnlijk is ie gebruikt zonder dit filter.
Nu heb ik inmiddels al een nieuwe (gekregen), maar de kapotte heb ik nog wel staan.

Denken jullie dat dit zelf te repareren is? Of kan ik m beter afschrijven en naar de milieustraat brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
@Is_ Y_ Serious? Die Adjutant 2000 is al geen kleintje. Maar opslagcapaciteit in verhouding tot het gebruikte vloeroppervlak is anno nu wel meer gaan spelen. Tegenwoordig hebben we ook nog inbussen, torx, en noem maar op. Moet je allemaal maar kwijt kunnen. Acht jaar geleden was ik de koning te rijk met mijn kar met 9 laden: tegenwoordig is het alweer woekeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Nu online
jordeeeh schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:48:
Ik had m uitgeleend en diegene belde me dat de stofzuiger begon te roken/stinken bij gebruik. Zelf heb ik hier geen problemen mee gehad.
Toen ie m terugbracht hebben we m even snel aangezet en begon ie gelijk weer te stinken en beetje raar geluid te maken.
Later heb ik hier nog even naar gekeken, maar toen kwam ik erachter dat er geen patroonfilter meer in zat, dus waarschijnlijk is ie gebruikt zonder dit filter.
Nu heb ik inmiddels al een nieuwe (gekregen), maar de kapotte heb ik nog wel staan.

Denken jullie dat dit zelf te repareren is? Of kan ik m beter afschrijven en naar de milieustraat brengen?
Uit elkaar halen en schoonmaken. De motor zal nu wel vol zitten met stof.
Als je er zelf niet aan wil beginnen, kan je hem ook naar een kringloopwinkel brengen i.p.v. direct naar de milieustraat. Vertel erbij wat ermee is gebeurd. Vaak zijn daar jongens (misschien ook wel meisjes) werkzaam in een soort opleiding en repareren dergelijke gevallen.

[ Voor 11% gewijzigd door JukeboxBill op 29-04-2025 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjbstolk
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ja niet alles van HBM is geslaagd maar met mijn gereedschapswagen ben ik dik tevreden. Nu zo’n 3 jaar gebruik, zelf inlays gesneden voor mijn gereedschap. Alles lekker bij de hand en goed te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
jjbstolk schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:14:
[...]

Ja niet alles van HBM is geslaagd maar met mijn gereedschapswagen ben ik dik tevreden. Nu zo’n 3 jaar gebruik, zelf inlays gesneden voor mijn gereedschap. Alles lekker bij de hand en goed te gebruiken.
Dit is wel een beetje wat ik zoek. De kar mag wel iets mobieler (kleiner) zijn als het model wat jij hebt. Een hoop van mijn reserve gereedschap zal statisch blijven. Waar had jij je inlays vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjbstolk
Ik heb bij HBM foam gekocht en zelf het gereedschap in de inlays gesneden.

En een deel van de lades hebben bakjes die ik mbv gridfinity afgedrukt heb.

[ Voor 34% gewijzigd door jjbstolk op 29-04-2025 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
jjbstolk schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:40:
Ik heb bij HBM foam gekocht en zelf het gereedschap in de inlays gesneden.

En een deel van de lades hebben bakjes die ik mbv gridfinity afgedrukt heb.
Ja het foam bedoelde ik, dat is dus ook bij HMB te koop. check.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

jordeeeh schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:48:

Hangt er vanaf. Waar rook is is vuur/hitte.
Als t de lagers zijn die stoffig zijn stroef lopen en dus smeulen tijdens draaien kan je ze reinigen of vv.
Als je motorwikkels stinken en smeulen is te motor beschadigd. Schoonmaken helpt dan iets .maar het motor electrisch rotatie veld is beschadigd dus kracht verlies en hoger stroom verbruik wat weer meer schade (kan) oplevert aan de wikkels tot kortsluiting ontstaat.

Openschroeven en kijken en schoon maken, het is al stuk dus meer stuk is niet erg.
En je leert je nieuwe van binnen kennen zonder die open te maken. Win win.😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
trabant schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:53:
@Is_ Y_ Serious? Die Adjutant 2000 is al geen kleintje. Maar opslagcapaciteit in verhouding tot het gebruikte vloeroppervlak is anno nu wel meer gaan spelen. Tegenwoordig hebben we ook nog inbussen, torx, en noem maar op. Moet je allemaal maar kwijt kunnen. Acht jaar geleden was ik de koning te rijk met mijn kar met 9 laden: tegenwoordig is het alweer woekeren.
Ik ga vooral kijken naar het gereedschap dat ik het meest gebruik, en dat uitsnijden in foam. Het idee is dat ik zo mijn belangrijkste spullen makkelijk kan terugvinden.

Op dit moment gebruik ik een MALM-ladekast van IKEA, die nog net niet uit elkaar valt. In één losse lade liggen allerlei verschillende boren. Een andere lade zit propvol met steeksleutels – elke maat wel drie of vier keer. Weer een andere lade bevat een grote mix van gereedschappen, waaronder staalborstels. Elke keer als ik daar iets uit wil pakken, prik ik mezelf weer aan zo'n borstel.

En ik klus echt heel veel. De meest uiteenlopende klussen. Bouw (badkamer/sloop/stucen/houtwerk etc) Mechanica (auto/brommer/fiets) en Elektra. Het meeste probeer ik met accu machines te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Is_ Y_ Serious? schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:06:
[...]

Ik ga vooral kijken naar het gereedschap dat ik het meest gebruik, en dat uitsnijden in foam. Het idee is dat ik zo mijn belangrijkste spullen makkelijk kan terugvinden.

Op dit moment gebruik ik een MALM-ladekast van IKEA, die nog net niet uit elkaar valt. In één losse lade liggen allerlei verschillende boren. Een andere lade zit propvol met steeksleutels – elke maat wel drie of vier keer. Weer een andere lade bevat een grote mix van gereedschappen, waaronder staalborstels. Elke keer als ik daar iets uit wil pakken, prik ik mezelf weer aan zo'n borstel.

En ik klus echt heel veel. De meest uiteenlopende klussen. Bouw (badkamer/sloop/stucen/houtwerk etc) Mechanica (auto/brommer/fiets) en Elektra. Het meeste probeer ik met accu machines te doen.
Ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fg5iGJXk8Y9rLSH6f7JN7RMb1Jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sn3xvCezgd1jMKCC49xoExL9.jpg?f=fotoalbum_large

De onderzijde laat zien dat er een beperkte load capaciteit is maar ik sta regelmatig met 95kg :$ op de top blad om iet er boven te pakken en dat gaat nogsteeds goed.... :P
De geleiding vd lades is stroef haperig als je de lange lades aan de zijkant wilt verplaatsen maar voor de rest prima.
Het helpt mijn van nature ongeorganiseerde opruimen , lees flikker maar neer tijdens je klussen opruimen komt later wel, wat georganiseerde te houden zodat de " verdomme ik wéét dat ik t heb máár wáár?" Momentjes te verminderen.
De wielen en verplaatsbaarheid is meer een optie dan een kwaliteits feature. Dat wel.
Als je veel wilt rijden is een "starre achteras" met stevige wielen een stuk beter, die breken niet af op een drempelvrees of buigen niet om tot de grond met een limping zwabber tot gevolg. :)

Disclaimer vandaag ziet de desk er niet zo leeg uit. Das een understatement... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
copykat schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:22:
[...]

Ik heb deze:
[Afbeelding]

De onderzijde laat zien dat er een beperkte load capaciteit is maar ik sta regelmatig met 95kg :$ op de top blad om iet er boven te pakken en dat gaat nogsteeds goed.... :P
De geleiding vd lades is stroef haperig als je de lange lades aan de zijkant wilt verplaatsen maar voor de rest prima.
Het helpt mijn van nature ongeorganiseerde opruimen , lees flikker maar neer tijdens je klussen opruimen komt later wel, wat georganiseerde te houden zodat de " verdomme ik wéét dat ik t heb máár wáár?" Momentjes te verminderen.
De wielen en verplaatsbaarheid is meer een optie dan een kwaliteits feature. Dat wel.
Als je veel wilt rijden is een "starre achteras" met stevige wielen een stuk beter, die breken niet af op een drempelvrees of buigen niet om tot de grond met een limping zwabber tot gevolg. :)

Disclaimer vandaag ziet de desk er niet zo leeg uit. Das een understatement... _O-
Wat de load capaciteit ten goede komt is je werkbroek af en toe leeg maken i.p.v. een een halve gereedschapstas in je broek mee te zeulen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
[...]

Bedankt voor je reactie.

Moet t nieuw zijn? Anders Troostwijk in deg atane houden. Soms staan er hele mooie Gedore, Beta of Facom karren op. Kijk naar veilingen van garagebedrijven, landbouwmechanisatie etc. Momenteel staan er karren bij de veilingen van Groenoord, kan me niet voorstellen dat die "rommel" hebben staan.... Alleen: Niet overbieden ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

elektriekert schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:30:
[...]

Wat de load capaciteit ten goede komt is je werkbroek af en toe leeg maken i.p.v. een een halve gereedschapstas in je broek mee te zeulen ;)
95kg in m'n onderbroek.... }:|
Voordat ik weer verkeert word begrepen...
95kg met alleen m'n onderbroek aan....

:P

[ Voor 12% gewijzigd door copykat op 29-04-2025 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:12

Graag jullie ervaringen.
Ik heb ooit gewoon een gebruikte kar van Marktplaats gehaald voor een goed merk en die gevuld met wat ikz elf nodig heb, niet met wat de leverancier van een nieuwe kar vind dat ik moet hebben want dan zit er van alles in wat je niet nodig hebt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
No Hands schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:02:
Ik heb ooit gewoon een gebruikte kar van Marktplaats gehaald voor een goed merk en die gevuld met wat ikz elf nodig heb, niet met wat de leverancier van een nieuwe kar vind dat ik moet hebben want dan zit er van alles in wat je niet nodig hebt.
En omgedraaid, heb je nog geen plek voor de dingen die je wel nodg hebt, maar niet in zo'n kar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
[...]

Ik heb deze:
[Afbeelding]

Ik heb gisteren wat lopen zoeken op het forum en jouw kast was ik toen al tegengekomen, dat klopt toch? Keukenkastjes geweest?

Ik herken mij volledig in je tekst lol. ''van nature ongeorganiseerde'' :*) Ik ben eigenlijk al 3 jaar bezig mijn gereedschap op te ruimen hehe. Veel te veel rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
DjoeC schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:43:
[...]

Moet t nieuw zijn? Anders Troostwijk in deg atane houden. Soms staan er hele mooie Gedore, Beta of Facom karren op. Kijk naar veilingen van garagebedrijven, landbouwmechanisatie etc. Momenteel staan er karren bij de veilingen van Groenoord, kan me niet voorstellen dat die "rommel" hebben staan.... Alleen: Niet overbieden ;)
Ik ga zo eens even een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
No Hands schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:02:
[...]

Ja op zich hoeft de kar niet nieuw te zijn. Hou marktplaats wel in de gaten maar vind er niet heel veel op. Vooral heel veel advertenties met gevulde gereedschapswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Is_ Y_ Serious? schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:09:
[...]

Ik heb gisteren wat lopen zoeken op het forum en jouw kast was ik toen al tegengekomen, dat klopt toch? Keukenkastjes geweest?

Ik herken mij volledig in je tekst lol. ''van nature ongeorganiseerde'' :*) Ik ben eigenlijk al 3 jaar bezig mijn gereedschap op te ruimen hehe. Veel te veel rommel.
Ja die witte ladekasten waren van de oude keuken.. ideale lades voor van alles. Twee onderkasten op elkaar gezet.
Die wagen heb ik 2de hans op gehaald. 1 wiel had een tikkie gehad. Frame krom.
Met bouten en een balk en klemmen weer "ontdeukt". Vandaar weet ik dat die hbm karren niet echt stevig zijn als in rammel maar in de rondte. Verplaatsen om schoon te maken of iets er achter te pakken top.
Als je vooral stationair wilt organiseren.
Maakt de stevigheid eigenlijk niet zo uit.
Met rondrijden als werkbank. kan je ook zelf iets maken.
( zal een foto toevoegen vanavond van 4 palet balken en een oud tafelblad.)
Zoek een oude eettafel.
Gebruik t blad.
Beetje knutselen klaar en je hebt een onverwoestbare kar.
Anders is de ikea ook een optie als werkkar

https://www.ikea.com/nl/n...-grenen-triplex-70494300/
Balken frame er onder en dikke wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Schoonvader heeft bij hun vakantiehuisje wat bomen omgezaagd, en ik krijg 't hout (voor de houtkachel buiten). Hoewel ik alweer een tijdje overtuigd ben van de Makita LXT 18 V serie, gaat een kettingzaag uit die serie wat ver om dit hout klein te zagen. Deze kettingzaag mag best met draad zijn, en Makita hoeft ook niet per se. Voldoet iets simpels als https://www.lidl.nl/p/par...ingzaag-1600-w/p100387795 hiervoor wellicht al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
@JBS Als het blad en vooral het snoer lang genoeg zijn...

Troostwijk is duidelijker geworden in wat het je uiteindelijk gaat kosten, voorheen moest je je bod zelf met 1,4 vermenigvuldigen.
Kijk voordat je begint te bieden eerst waar en wanneer de ophaaldag is, en liefst ook wanneer de kijkdag is, als dat niet te ver weg is.
De beste deals scoor je doorgaans als een kavel een vreemde eend in de bijt is tussen de andere objecten (bv een momentsleutel bij het faillissement van een beautysalon) of wanneer er echt een shitload van een artikel wordt aangeboden. Al is er dan weer kans dat ze per tien gaan.
Best volg je een eerste keer een paar veilingen om te zien wanneer bijv het bieden in een versnelling komt, en sowieso stel je voor jezelf een maximum in.
Mocht je interesse hebben in iets van die Amerikaanse legerveilingen in Thorn: Daar heb ik de eindprijzen herhaaldelijk boven de nieuwprijs zien uitkomen, en dat voor een soms zelfs incompleet apparaat zonder garantie. 8)7 De nieuwprijzen vind je veelal bij Valkenpower in Maasbracht. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
copykat schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:40:

iKea wil anders wel dat je het ding aan de muur vastzet. En ik vrees dat het daar dan ook zijn stevigheid van moet hebben. Voor die €200 kun je beter krijgen, en met wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
copykat schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:52:
[...]

95kg in m'n onderbroek.... }:|
Voordat ik weer verkeert word begrepen...
95kg met alleen m'n onderbroek aan....

:P
Ah ja, zware botten kan ook nog altijd he :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trabant
elektriekert schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:30:
[...]

Er is gereedschap dat echt wel in de broek blijft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
copykat schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:40:
[...]

Ja die witte ladekasten waren van de oude keuken.. ideale lades voor van alles. Twee onderkasten op elkaar gezet.
Die wagen heb ik 2de hans op gehaald. 1 wiel had een tikkie gehad. Frame krom.
Met bouten en een balk en klemmen weer "ontdeukt". Vandaar weet ik dat die hbm karren niet echt stevig zijn als in rammel maar in de rondte. Verplaatsen om schoon te maken of iets er achter te pakken top.
Als je vooral stationair wilt organiseren.
Maakt de stevigheid eigenlijk niet zo uit.
Met rondrijden als werkbank. kan je ook zelf iets maken.
( zal een foto toevoegen vanavond van 4 palet balken en een oud tafelblad.)
Zoek een oude eettafel.
Gebruik t blad.
Beetje knutselen klaar en je hebt een onverwoestbare kar.

De Bror hebben wij in huis staan als kasten. Ik ben ook met een schuin oog naar een archief kast aan het kijken. Die zijn vaak best stevig? Die lade kasten. Helaas niet beweegbaar maar dan koop ik er een gereeschapslkar bij met 1 lade en 2 planken of iets dergelijks om toch hier en daar nog wat mobiel te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

elektriekert schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:00:
[...]

Ah ja, zware botten kan ook nog altijd he :Y
Ze zijn na m'n 30ste langzaam zwaarder geworden... :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Zoals belooft.
Deze planken kar is bedoeld om tegen de muur te staan en af en toe verplaatst te worden in de garage.
Ik heb iets lagere wielen gekocht die 80kg per stuk kunnen dragen. 100mm naar 50 mm. Kan je de bovenste plank ook gebruiken voor bijv. Kolom boor of zo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLk-MCzoeUAEL6VmG3g4MtBI_IQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsrGLMi9nuGVv2Ftn87MWzcY.jpg?f=fotoalbum_large
En nu zit m'n hbmkar er nu ff uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5NzfRAQXPNToIrk4uS9JVxWlvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1AovWrA9ynsyYxeN0b1UuNGr.jpg?f=fotoalbum_large
Een lichtelijke bende.

Moest de constructielijm afsteken en ik ontdekte dat de antieke beitels een beetje bot waren dus meteen even 3 geslepen met de hand ( wagentje en diamant slijpplaatje)
Die plaatjes zijn van Ali of temu maar werken top ze blijven vlak en kunnen droog gebruikt worden.

@Is_ Y_ Serious? Die ikea kasten zijn best stevig maar ik vond ze te ondiep. 40cm of 38cm. M'n oude keuken is 60cm diep.
Met gereedschap vond ik dat fijner. Maar nieuwe ikea keuken met allemaal lades werd wel erg prijzig. Dus die oude keuken aangevuld met die 218cm lange kar.
Achterrekje voor de grijp dingen.

Voor t meppen met een 2.5kg hamer op aambeeld maakt ik nog met steigerpijp 40mm een montabele tafel en een oud stuk zwaar keukenblad. Kan m'n zoon lekker rammen op z'n metaalhobby zonder risico op beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07 16:59
Nu het gaat over opbergen...

Iemand een goede tip voor legbordstellingen? 2m-2m50 hoog, 40-60cm diep.
Ze komen uiteraard langs op marktplaats, maar als je dan wilt uitbreiden vind je vaak niet meer dezelfde.

Ik zoek 100% metaal voor in de kelder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
@Breezz Dan moet je merkstellingen kopen, bij een van de best wel vele bedrijven in tweedehands magazijninrichting. Alleen is 40 tot 60 cm diep dan weer heel bescheiden.
Ken je Epsivol, van manorga, of Arno Space bij Viking Direct? Of Manutan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Nu online
Breezz schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:11:
Nu het gaat over opbergen...

Iemand een goede tip voor legbordstellingen? 2m-2m50 hoog, 40-60cm diep.
Ze komen uiteraard langs op marktplaats, maar als je dan wilt uitbreiden vind je vaak niet meer dezelfde.

Ik zoek 100% metaal voor in de kelder...
Ik heb wat van Hornbach, merk Schulte Vario. Is op zich wel stevig, maar 2,5 hoog zou ik bovenin wel vastmaken aan de muur. Hier is het maar 1 meter hoog.
Verder zit het allemaal met schoefboutjes/moertjes in elkaar, dus je bent er wel even zoet mee om het te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Nu online
JBS schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:55:
Schoonvader heeft bij hun vakantiehuisje wat bomen omgezaagd, en ik krijg 't hout (voor de houtkachel buiten). Hoewel ik alweer een tijdje overtuigd ben van de Makita LXT 18 V serie, gaat een kettingzaag uit die serie wat ver om dit hout klein te zagen. Deze kettingzaag mag best met draad zijn, en Makita hoeft ook niet per se. Voldoet iets simpels als https://www.lidl.nl/p/par...ingzaag-1600-w/p100387795 hiervoor wellicht al?
Voor af en toe gebruik zal het wel gaan. Veel goedkoop gereedschap is meestal niet geschikt om lang achter elkaar te gebruiken, dus veel rusten :)
Parkside kwaliteit varieert nogal per product. Maar doen ook niet moeilijk bij omruilen, heb ik begrepen.
Als je wil weten of de machine goed presteert, kijk dan even op Youtube.
Ik zie Parkside geregeld langskomen in mijn aanbevelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
copykat schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:11:
Zoals belooft.
Deze planken kar is bedoeld om tegen de muur te staan en af en toe verplaatst te worden in de garage.
Ik heb iets lagere wielen gekocht die 80kg per stuk kunnen dragen. 100mm naar 50 mm. Kan je de bovenste plank ook gebruiken voor bijv. Kolom boor of zo

[Afbeelding]
En nu zit m'n hbmkar er nu ff uit.
[Afbeelding]
Een lichtelijke bende.

Moest de constructielijm afsteken en ik ontdekte dat de antieke beitels een beetje bot waren dus meteen even 3 geslepen met de hand ( wagentje en diamant slijpplaatje)
Die plaatjes zijn van Ali of temu maar werken top ze blijven vlak en kunnen droog gebruikt worden.

@Is_ Y_ Serious? Die ikea kasten zijn best stevig maar ik vond ze te ondiep. 40cm of 38cm. M'n oude keuken is 60cm diep.
Met gereedschap vond ik dat fijner. Maar nieuwe ikea keuken met allemaal lades werd wel erg prijzig. Dus die oude keuken aangevuld met die 218cm lange kar.
Achterrekje voor de grijp dingen.

Voor t meppen met een 2.5kg hamer op aambeeld maakt ik nog met steigerpijp 40mm een montabele tafel en een oud stuk zwaar keukenblad. Kan m'n zoon lekker rammen op z'n metaalhobby zonder risico op beschadigen.
Bedankt voor de foto's, leuk om te zien hoe andere het hebben. En leuk dat je meedenkt.

Hieronder mijn rommel! Er moet nog een hoop gesorteerd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBqHP1XGJIoq575XPCUKlHduevI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Us6NqMIYvmUYeyDrmM7VCT3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1uiRUqa644q9SgUR3KgCxam8pw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZSuCUlgX7ZwFVvdmxPfN9tJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trabant
Zo'n mikado zijn mijn lades ook ooit geweest. Het is overigens nooit af.
Maar als we toch bezig zijn met onopgeruimde jongenskamers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVJdbeBBLfoA1X3mvYBg2SYPzWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dDikHvg84TEQSq4VMIMd9KE.jpg?f=fotoalbum_large
al ziet de Waar is Wally er van de zijkant iets netter uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IcgfV9gLoYi_8ZCww-a2OE9e530=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmhmCgQlmIb27Mlkii2hSWYY.jpg?f=fotoalbum_large
Ik bedenk me net dat die Bonnysa en Chico-dozen vol trabantonderdelen ook al dertig jaar dienst doen. Ze begonnen hun carrière op de fruitafdeling van de AH.
Sinds dat enkellange schort om die reden in de weg hangt, blijven mijn kleren veel langer toonbaar; een significante factor voor iemand die een hekel aan kleren kopen heeft. Maar ik heb nog steeds te veel off-road kleding (in de betekenis dat je er niet meer mee over straat kunt).
De grootvakstelling is waarschijnlijk een Rayonnage industrielle van France Bureau, ooit door Viking Direct laten bezorgen en al lang niet meer verkrijgbaar. Jammer, want ik had er graag nog een plank bij gehad. Er tegenover staan twee manshoge magazijnkarren: als het echt moet kunnen die opzij om bij de Kärcher, een zestig jaar oude achterklep, wat bumpers en big bags, twee kratten zeilklemmen en nog zo wat onalledaagse meuk erachter te kunnen.

Wat die twee wannabe workmates betreft: Die Topcraft van de Aldi doorstaat al dertig jaar zware mishandeling, dat wiebelwerkbankje met gele zwengels (€5,- op MP) is leuk om even iets op kwijt te kunnen, maar ga het alsjeblieft niet belasten.
Erachter staat een speciekuip vol verknipt textiel, aan lappen geen gebrek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trabant
Is_ Y_ Serious? schreef op woensdag 30 april 2025 @ 06:20:
Hieronder mijn rommel! Er moet nog een hoop gesorteerd worden.
Wat dacht je van een goede lichtbak boven de werkbank?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

LOL, ik vrees dat bij vrijwel iedereen die geen schuur/werkplaats van 5m bij 10M heeft het er uit ziet of koninginnedag left overs er een opslag gekregen heeft.
Bij mij moet ik het dak nog witten/afwerken en dan wat haken en ander spul op de balken plaatsen voor lange dingen aan te hangen zoals waterpassen en reien en geleiderails.

boven mn werkkar moet ik nog een lange bovenkastenrij maken die stevig genoeg is om mn hout voorraad te dragen. ( extra dragers van staal er tussen)
boven mn deuren moet ik nog een plateau maken voor kratten.
en rond om wat extra WCD's aan de muur.

twijfel nog of ik eerst mn muren nog een extra 4mm isolatie geef. ( enkelsteens garage)

dus genoeg werk om me bezig te houden als ik me verveel.

:-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:54
Leuk om te zien dat er ook minder esthetisch mooie en georganiseerde klusruimtes zijn. Ik kijk altijd met veel bewondering naar de ruimtes waar alles uit het zicht in tot de millimeter OCD-bevredigende georganiseerde lades en kasten ligt. Schaamde mij daarom altijd een beetje voor mijn ruimte haha.

Hier is de garage de klusruimte. Er ligt nog tapijt van de vorige bewoners en staat nog diepe inbouwkast waar veel "meuk" in ligt. Het aanrechtblad, een apothekerkast en gewone hoge kast van de vorige keuken doen nu dienst in de garage. Her en dar wat planken en balken die over waren gebruikt voor legplanken.

Er zit een systeem in, maar dan wel in allemaal verschillende soorten (merken)bakken en dozen. Net wat ik over heb of tegenkom (bij de kringloop) voor weinig. Afgeleefde Gedore gereedschapskar heb ik via marktplaats eens gekocht, zelf opgeknapt andere wielen onder gezet zodat deze weer verplaatsbaar is. Daarachter staat o.a. een antieke de B&D Workmate, autokrik en een afkortzaag onderstel. Boven de werkbank een in diepte gehalveerd bovenkastje, daar zitten de doosjes met pluggen en schroeven in.

De koelkast staat op wielen doet tevens dienst als opslag. Deze gebruiken we met bijvoorbeeld (tuin)feestjes, past een hoop drank in en is na een nachtje ijskoud (gereedschapmeuk gaat er dan uiteraard eerst even uit :+).

In het plafond zitten twee inbouw plafondstpeakers gekoppeld aan een oude radio. Werkt perfect. Tevens her en der wat haken met stuken VD draad om "even" wat aan op te hangen; recent heb ik wat dingen gespoten met spuitverf. Oude pedaalemmer uit de keuken zonder bedaalmechaniek en deksel om troep in te mikken :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJQb0HlExu-D1RoPH9psn0Uvrg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzVdgXdV1sgqjCVoPmerZJOe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Terrz op 30-04-2025 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trabant
Terrz schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:32:
(gereedschapmeuk gaat er dan uiteraard eerst even uit :+).
We kicken toch allemaal op cool gereedschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
trabant schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:47:
Zo'n mikado zijn mijn lades ook ooit geweest. Het is overigens nooit af.
Maar als we toch bezig zijn met onopgeruimde jongenskamers:
[Afbeelding]
al ziet de Waar is Wally er van de zijkant iets netter uit.
[Afbeelding]
Ik bedenk me net dat die Bonnysa en Chico-dozen vol trabantonderdelen ook al dertig jaar dienst doen. Ze begonnen hun carrière op de fruitafdeling van de AH.
Sinds dat enkellange schort om die reden in de weg hangt, blijven mijn kleren veel langer toonbaar; een significante factor voor iemand die een hekel aan kleren kopen heeft. Maar ik heb nog steeds te veel off-road kleding (in de betekenis dat je er niet meer mee over straat kunt).
De grootvakstelling is waarschijnlijk een Rayonnage industrielle van France Bureau, ooit door Viking Direct laten bezorgen en al lang niet meer verkrijgbaar. Jammer, want ik had er graag nog een plank bij gehad. Er tegenover staan twee manshoge magazijnkarren: als het echt moet kunnen die opzij om bij de Kärcher, een zestig jaar oude achterklep, wat bumpers en big bags, twee kratten zeilklemmen en nog zo wat onalledaagse meuk erachter te kunnen.

Wat die twee wannabe workmates betreft: Die Topcraft van de Aldi doorstaat al dertig jaar zware mishandeling, dat wiebelwerkbankje met gele zwengels (€5,- op MP) is leuk om even iets op kwijt te kunnen, maar ga het alsjeblieft niet belasten.
Erachter staat een speciekuip vol verknipt textiel, aan lappen geen gebrek.
Bedankt voor het delen van je foto, leuk om naar te kijken.
Die oranje gereedschapskast, van welk merk is die en is dat iets? Prijs?

Wat betreft je verlichting opmerking, daar ben ik toevallig ook mee bezig. Ik zag 2 led tl balken van 40 watt per stuk die heel veel licht geven. Dat zou wel voldoende moeten zijn denk ik.
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A2U2A74237TE9K&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
Terrz schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:32:
Leuk om te zien dat er ook minder esthetisch mooie en georganiseerde klusruimtes zijn. Ik kijk altijd met veel bewondering naar de ruimtes waar alles uit het zicht in tot de millimeter OCD-bevredigende georganiseerde lades en kasten ligt. Schaamde mij daarom altijd een beetje voor mijn ruimte haha.

Hier is de garage de klusruimte. Er ligt nog tapijt van de vorige bewoners en staat nog diepe inbouwkast waar veel "meuk" in ligt. Het aanrechtblad, een apothekerkast en gewone hoge kast van de vorige keuken doen nu dienst in de garage. Her en dar wat planken en balken die over waren gebruikt voor legplanken.

Er zit een systeem in, maar dan wel in allemaal verschillende soorten (merken)bakken en dozen. Net wat ik over heb of tegenkom (bij de kringloop) voor weinig. Gereedschapskar heb ik via marktplaats eens gekocht, zelf andere wielen onder gezet zodat deze verplaatsbaar is. Daarachter staat o.a. een antieke de B&D Workmate, autokrik en een afkortzaag onderstel. Boven de werkbank een in diepte gehalveerd bovenkastje, daar zitten de doosjes met pluggen en schroeven in.

De koelkast staat op wielen doet tevens dienst als opslag. Deze gebruiken we met bijvoorbeeld (tuin)feestjes, past een hoop drank in en is na een nachtje ijskoud (gereedschapmeuk gaat er dan uiteraard eerst even uit :+).

In het plafond zitten twee inbouw plafondstpeakers gekoppeld aan een oude radio. Werkt perfect. Tevens her en der wat haken met stuken VD draad om "even" wat aan op te hangen; recent heb ik wat dingen gespoten met spuitverf. Oude pedaalemmer uit de keuken zonder bedaalmechaniek en deksel om troep in te mikken :*)

[Afbeelding]
Dit voelt als netjes en een klein beetje rommelig, maar ik zou er voor tekenen 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:46

dragonhaertt

@_'.'

Misschien past dit allemaal beter in [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6
Maar toevallig ben ik zelf ook druk bezig met werkplaats organisatie en opruimen. Vorige week heb ik eindelijk goede verlichting opgehangen dus meteen even een fotootje gemaakt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymZZHr02nRmTOuRv5NkpHbGhUCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTIttrdUR0r9XSfbxh7mSW5c.jpg?f=fotoalbum_large

Nu moet ik vooral meer opslagmogelijkheden gaan bouwen, dus ook hier komt achter tegen de muur een ladekast voor gereedschap te staan. Ik heb al een oude HBM ladekast van de goedkoopste serie, maar die is kwalitatief niet geweldig en wat klein, dus ik zit te denken om een grotere te kopen of meteen eentje zelf te gaan bouwen.

Dit is een mogelijkheid:
[...]

Ik heb deze:
[Afbeelding]

of anders zoiets maken:
Afbeeldingslocatie: https://scottwalsh.co/cdn/shop/files/ThumbnailWorkbench.jpg?v=1690827236&width=720

Ik was in solidworks al wat aan het spelen geweest Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1WEeEURcCaDEctkx_dvwzxggS4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kWdvqZNAClaQNa8O37XBEGzS.png?f=user_large

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
dragonhaertt schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:43:
Misschien past dit allemaal beter in [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6
Maar toevallig ben ik zelf ook druk bezig met werkplaats organisatie en opruimen. Vorige week heb ik eindelijk goede verlichting opgehangen dus meteen even een fotootje gemaakt.[Afbeelding]

Nu moet ik vooral meer opslagmogelijkheden gaan bouwen, dus ook hier komt achter tegen de muur een ladekast voor gereedschap te staan. Ik heb al een oude HBM ladekast van de goedkoopste serie, maar die is kwalitatief niet geweldig en wat klein, dus ik zit te denken om een grotere te kopen of meteen eentje zelf te gaan bouwen.

Dit is een mogelijkheid:

[...]

of anders zoiets maken:
[Afbeelding]

Ik was in solidworks al wat aan het spelen geweest [Afbeelding]
_/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:09
Is_ Y_ Serious? schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:40:
[...]

Wat betreft je verlichting opmerking, daar ben ik toevallig ook mee bezig. Ik zag 2 led tl balken van 40 watt per stuk die heel veel licht geven. Dat zou wel voldoende moeten zijn denk ik.
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A2U2A74237TE9K&psc=1
zeker leuke optie maar je kunt ze ook bij andere winkels kopen die wat minder uitbuiterig zijn (amazon doet echt heel veel vieze dingen zoals anti-vakbondsacties etc.) bijv https://www.ledlichtdisco...rmatuur.html?id=109567547 of https://www.into-led.com/...-cm-40w-4000k-4800lm.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Amazon zal vast vieze acties doen, maar ze zijn wel vaak de goedkoopste optie.
En we blijven toch nederlanders he :+

Maar led armaturen haal ik bij de hornbach.
Deze geven echt een hoop licht. 8)
https://www.hornbach.nl/p...lbaar-wit-grijs/10471864/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Meneer @dragonhaertt je maakt me nederig met je laboratorium look werkplaats.... _/-\o_
wat een mooi spul staat daar!

Als je stevigheid zoekt kan je beter inderdaad zelf bouwen. ik heb ooit bij iemand een hefboom mechanisme gezien die de wielen op en neer liet gaan. stang naar beneden trappen en inhaken zodat de wielen de werkbank op tilde. dat lijkt me een top systeem. ( heb het alleen nergens gezien als los te bestellen onderdeel)
al die lades zijn wel een uitkomst om het een beetje netjes te houden en makkelijk toegankelijk te houden.
in mn oude huis had ik op zolder een lade blok gemaakt met lades precies op dieptes die ik nodig had voor bepaalde dingen. dan leg je automatisch het altijd terug op die plek.

edit:"
is die kolomboor van bosch een beetje naar wens? ik heb nu een klopboor van 20 euro in een statief en een klem op bouten. doet het best aardig maar de instel mogelijkheden zijn ruw/ lastig.
Kan ik mn zoon vertellen wat hij mag kopen voor zn metaal hobby. ;-|)

[ Voor 15% gewijzigd door copykat op 30-04-2025 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
@dragonhaertt Dat is veels te netjes!
spoiler:
Je zit toch niet onder de plak, he?

Toen ik bij HMS in Sevenum die twee grote magazijnkarren ophaalde, werd de vrouw aldaar verliefd op een houten stelling, die wel per minimaal vijf meter afgenomen moest worden. De kelder heeft sindsdien wel aan overzichtelijkheid gewonnen. De overdaad aan legplanken die daarbij meekwam (5 of 6 voor 1,80m hoogte), is intussen in boven getoonde stal weggewerkt. Deels aan zelfgemaakte staanders (want zie nog maar eens aan Ahrend Stavast te komen) rondom de gereedschapskar en deels boven het werk-in-uitvoering-bord op gewone bouwmarkt-plankendragers aan een rail aan de muur.
Is_ Y_ Serious? schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:40:
Dat is een SW Stahl, al jaren EoL en misschien wel mijn grootste Marktplaatsmazzel. Eigenlijk had ik er net zo goed een Lista-ladenkast neer kunnen zetten, want het ding komt in de praktijk nooit van zijn plaats. Maar een Lista is eigenlijk alleen betaalbaar als de verkoper niet weet wat hij heeft, of er wel heel hoog nodig van af moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
Fr33z schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:51:
[...]

zeker leuke optie maar je kunt ze ook bij andere winkels kopen die wat minder uitbuiterig zijn (amazon doet echt heel veel vieze dingen zoals anti-vakbondsacties etc.) bijv https://www.ledlichtdisco...rmatuur.html?id=109567547 of https://www.into-led.com/...-cm-40w-4000k-4800lm.html
Ik vind het lastig meer te betalen voor hetzelfde product. Bij Amazon betaal ik geen verzendkosten ivm prime. Anderzijds maak je mij wel bewuster en snap ik je beredenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
FRANQ schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:00:
Amazon zal vast vieze acties doen, maar ze zijn wel vaak de goedkoopste optie.
En we blijven toch nederlanders he :+

Maar led armaturen haal ik bij de hornbach.
Deze geven echt een hoop licht. 8)
https://www.hornbach.nl/p...lbaar-wit-grijs/10471864/
7.200 lm, Dat is idd veel.
Die ik had gevonden waren 4000 lm per stuk, wel 2 stuks dat dan weer wel. Aan de andere kant bijna het dubbele wattage in verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

copykat schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:04:
Meneer @dragonhaertt je maakt me nederig met je laboratorium look werkplaats.... _/-\o_
wat een mooi spul staat daar!

Als je stevigheid zoekt kan je beter inderdaad zelf bouwen. ik heb ooit bij iemand een hefboom mechanisme gezien die de wielen op en neer liet gaan. stang naar beneden trappen en inhaken zodat de wielen de werkbank op tilde. dat lijkt me een top systeem. ( heb het alleen nergens gezien als los te bestellen onderdeel)
al die lades zijn wel een uitkomst om het een beetje netjes te houden en makkelijk toegankelijk te houden.
in mn oude huis had ik op zolder een lade blok gemaakt met lades precies op dieptes die ik nodig had voor bepaalde dingen. dan leg je automatisch het altijd terug op die plek.

edit:"
is die kolomboor van bosch een beetje naar wens? ik heb nu een klopboor van 20 euro in een statief en een klem op bouten. doet het best aardig maar de instel mogelijkheden zijn ruw/ lastig.
Kan ik mn zoon vertellen wat hij mag kopen voor zn metaal hobby. ;-|)
Verrijdbare kar hoeft van mij niet, aangezien is geen plek heb om hem weg te rijden.
Outfeed tafel voor de tafelzaag ga ik wel ooit maken, en verrijdbaar. Daarvoor moet ik inderdaad even op zoek naar goede wielen die je makkelijk kan optillen/laten zakken.

Die Bosch boor is echt top voor het geld, maar verwacht geen wonder.
Ik heb het handwiel snel vervangen voor een 3-poot (van amazon) en dat is al een stuk beter.
Ook de chuck is niet geweldig, die heb ik vervangen voor iets wat ook 1.5mm boortjes of kleiner goed kan vastpakken, maar dat is meer een luxe-upgrade.

Verder is het gebruik van dat ding erg intuitief en diepte-instelling enzo erg handig.
De laser moest ik wel wat afstellen, daarvoor moet je de hele kap er af schroeven.

Ik heb hem gekocht bij de Hornbach met laagste prijs garantie én een cashback actie, dus kijk even rond of je hem ergens anders goedkoper kan krijgen, dat scheelt veel!
Meer info: dragonhaertt in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
trabant schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:05:
@dragonhaertt Dat is veels te netjes!
spoiler:
Je zit toch niet onder de plak, he?

Toen ik bij HMS in Sevenum die twee grote magazijnkarren ophaalde, werd de vrouw aldaar verliefd op een houten stelling, die wel per minimaal vijf meter afgenomen moest worden. Maar de kelder heeft sindsdien wel aan overzichtelijkheid gewonnen. De overdaad aan legplanken die daarbij meekwam (5 of 6 voor 1,80m hoogte), is intussen in boven getoonde stal weggewerkt. Deels aan zelfgemaakte staanders (want zie nog maar eens aan Ahrend Stavast te komen) rondom de gereedschapskar en deels boven het werk-in-uitvoering-bord op gewone bouwmarkt-plankendragers aan een rail aan de muur.
[...]
Dat is een SW Stahl, misschien wel mijn grootste Marktplaatsmazzel. Eigenlijk had ik er net zo goed een Lista-ladenkast neer kunnen zetten, want het ding komt in de praktijk nooit van zijn plaats. Maar een Lista is eigenlijk alleen betaalbaar als de verkoper niet weet wat hij heeft, of er wel heel hoog nodig van af moet.
Onder de plak, een beetje, maar niet in de werkplaats! Dat is mijn speelplek 8)
Ik probeer het vooral een beetje netjes te houden en goed in te delen, omdat het niet erg groot is.
3 bij 7 meter, maar daar moeten ook 3 fietsen geparkeerd worden.
Het 'werkplaats deel' is dus maar 3x4.9. Met een tafelzaag, vvd bank, afkortzaag, lintzaag én houtmotafzuiging hou je dan weinig ruimte over om veel zooi te maken.
Alles móet dus wel een plekje krijgen, anders ligt het op de grond of op een machine O-)

Overigens moet het wel je hobby zijn, de werkplaats was veel werk (en nog lang niet af)
Zoals het was anderhalf jaar geleden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpVlJMdGDA6Yg2hfmC93mmA5SmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXxinRJlASFzku5ct88edsEd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door dragonhaertt op 30-04-2025 11:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• trabant
Bij Amazon hebben we om dezelfde humanistische reden ook ons account verwijderd. Wat daarbij hielp, was dat we na heel veel gedonder met ICS eindelijk van die creditcard af waren.
dragonhaertt schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:21:

Ik probeer het vooral een beetje netjes te houden en goed in te delen, omdat het niet erg groot is.
3 bij 7 meter, maar daar moeten ook 3 fietsen geparkeerd worden.
Sinds het terras is overkapt, staan tuingereedschap en de fietsen daar en blijf ik niet meer aan de sturen haken.
*doet dansje in de vrijgekomen ruimte*
Ik moet het met 3,25mx5,60m, een eigen oprit en een carport doen; een enorme vooruitgang met de zanderige openbare parkeerplaats in hartje Amsterdam, waar mijn autohobby begon, maar voor zo'n zwabberzwijn als ik is een gymzaal nog te klein.
En voor wie de chronologie van de ruimte begrijpt (alleen ik), zit er systeem in. :7

[ Voor 10% gewijzigd door trabant op 30-04-2025 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

trabant schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:36:
Bij Amazon hebben we om dezelfde humanistische reden ook ons account verwijderd. Wat daarbij hielp, was dat we na heel veel gedonder met ICS eindelijk van die creditcard af waren.
[...]
Sinds het terras is overkapt, staan tuingereedschap en de fietsen daar en blijf ik niet meer aan de sturen haken.
*doet dansje in de vrijgekomen ruimte*
Ik moet het met 3,25mx5,60m, een eigen oprit en een carport doen; een enorme vooruitgang met de zanderige openbare parkeerplaats in hartje Amsterdam, waar mijn autohobby begon, maar voor zo'n zwabberzwijn als ik is een gymzaal nog te klein.
En voor wie de chronologie van de ruimte begrijpt (alleen ik), zit er systeem in. :7
Helaas hebben wij geen achterom, dus ik ben bang dat de fietsen in de garage blijven staan :(
Binnekort ga ik een afscheidings-wandje bouwen met een schuifdeur om de fietsen stofvrij te houden, misschien maak ik dan wat meer foto's van de werkplaats.
Die komen dan wel in [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6

Pagina: 1 ... 246 ... 255 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).