@
Boudewijn ik heb het filmpje gezien, ziet er wel goed uit, maar wat je zegt, het is wel een gesponsord filmpje. Wat kun je verwachten voor het geld is dan de vraag. Levertijd is ook een dingetje nu, Evolution is met vakantie momenteel. Dus als Amazon geen voorraad heeft, wordt het lang wachten.
@
sweetdude de Bosch rails is twee keer zo duur en (volgens mij) minder compatible met andere apparaten.
@
Fraggert Budget is lastig, we zijn met meerdere klussen bezig en er is al veel aangeschaft de laatste tijd, dus vrouwlief moet ook akkoord zijn deze keer. Een invalzaag is een klap duurder, dus keek ik vooral naar cirkelzagen. Dan zit je ergens rond de 100 (Evolution) tot 220 Euro (voor de gks 57 g).
@
elektriekert wat kostte de SP6000 toen in de aanbieding als ik vragen mag?
@
twain4me Vuren zijn meestal balkjes, dan pak ik normaliter de afkortzaag of de kleine
zaagtafel. Maar laatst had ik alleen nog kromme vuren planken en had ik graag met de rails er één recht kantje aan gezaagd. De cirkelzaag is verder vooral voor de lange stukken/grote platen.
Zo had ik bijvoorbeeld platen 18mm Medite MDF van ongeveer 50x244 waar 5 cm in de lengte af moest en 4 cm van de breedte. Het lange stuk op de
zaagtafel gedaan, maar dat was toch niet zo mooi gelukt als ik hoopte. Ik heb er twee rollers bij, maar zo'n lange zware plaat is zelfs met z'n tweeën dan een gedoe. (De "werkplaats" is de achtertuin). Daarna met een oude Bosch FSN140 rail en het kleine Bosch 12V cirkelzaagje de breedte wat ingekort en dat ging verbazingwekkend goed eigenlijk. Dat wil ik ook voor de lengte (vandaar de aanschaf van de dubbele evolution rails). Maar dan met een cirkelzaag zonder losse adapter, maar met een grote voet met vaste afstand op de rail, dan blijft het rubber goed.
De bosch gks 65 gce (€183) kwam
eerder voorbij in het forum, maar ik lees iets over schuine kanten bij het zagen, daar zit ik dus niet op te wachten. Dus twijfel daarover.