Mooie set zo bij elkaar!

Ook al is het maar een kleine €12 denk ik niet dat je het echt nodig gaat hebbn
Maar de keuze voor een tandkrans mechaniek snap ik dan weer echt niet, dat is zo jaren 80!
Heb er vroeger noodgedwongen mee gewerkt in de tijd dat een Blac&Decker met snoer nog kwaliteit was en de snelspanboorkop die ik daarna had was echt een verademing!

Die spansleutel was ik altijd kwijt en het vastdraaien gaat erg onhandig, bij een snelspanner kan je het draaien van de machine zelf gebruiken om de boor vast- en los te maken, zoveel handigere en sneller!
En geen sleutel die kwijt kan raken.
Als je die daadwerkelijk bij Amazon hebt gekocht zou ik die lekker terugsturen en voor bijna hetzelfde geld
deze snelspankop kopen.
Of als je liever voor een merk gaat ipv no-name deze
S&R SDS-plus snelspanboorhouder. Nauwelijks duurder en ik heb van S&R een dozenboor waar ik zo’n beetje alle elektradozen in mijn huis mee heb geboord en dat is een prima ding dus heb daar wel vertrouwen in.
Werkt een stukje fijner, ook al zal je het weinig nodig gaan hebben.

Voor de boorhamer ga ik er wellicht
deze bijkopen. Ik weet dat er eerder werd vermeld om die kortere boren te mijden, maar ga ik echt dieper boren dan 5 cm met de 5 boor? Lijkt me al vrij diep voor gewoon wat armaturen. Ziet er anders wel een prima set uit.
Is zeker een mooie set ja!
Met die korte boren heb je het probleem dat je niet alleen met de lengte van de plug rekening moet houden maar ook met de lengte van de schroef die voorbij de plug uitsteekt dus daar moet je ook nog ruimte maken. Voor de 5 en mogelijk 6mm ga je daar waarschijnlijk nog wel mee wegkomen maar die korte 8mm lijkt me vrij zinloos, plug en schroef zijn dan al langer.
Het is erg slinks van Bosch maar het plaatje komt niet overeen met de adviesprijs er onder, dat is van de kleinste set, terwijl ze de meest uitgebreide in het plaatje tonen die een adviesprijs van €68 ex btw heeft,
Die is in werkelijkheid niet zo duur maar met een
kleine €41 alsnog best prijzig, en zoals gezegd de kleine 6 en 8mm zou ik niet gebruiken.
Zou dan eerder voor deze
kleinere plus-7X set van Bosch gaan van €23. Dan heb je die korte 6 en 8 niet maar daar mis je niets aan en de 12mm die ook ontbreekt zal je niet snel nodig gaan hebben verwacht ik.
Met 4 snijders is dit ook wel een
mooi setje, hoewel ik liever een goedkopere set met minder dubbele boren had gezien want het is niet alsof je daar snel doorheen gaat met wat gaatjes in muren boren, maar daar moet je zelf maar naar zoeken.
Is die er niet goedkoper dan zou ik lekker voor dat kleine bosch setje gaan!
Of een goedkopere set met 2 snijders als je geld wilt besparen, werkt ook helemaal prima voor wat gaten in de muur hoor.

Voor de accuboormachine overweeg ik
deze set, of de eerder gelinkte set van Alpen.
Ook prima setje en kan je je voor €14 ook geen buil aan vallen!