De brushles motoren van DeWalt zijn fractie goedkoper. En de specs kwa koppel (Nm) ook beter.
Ik heb toen bewust voor een slagschroevendraaier en schroefboor van DeWalt gekozen.
(klopboor functie betekend langer( van kop tot achterzijde motor) iets zwaarder en ik vermoed gevoeliger voor slijtage.) Dus gekozen voor compacter, minder risico op asspeling en iets goedkoper omdat ik dacht dat ook de schoefmachine combiset een gratis 5Ah accu er bij kreeg.
Nadeel ik moet nu zelfs voor superzachte steen even mn sdsboorhamer pakken. En ik greep mis achteraf op een gratis 5AH misverstandje kwa lezen. De gekozen zet stond niet in de actielijst.( achteraf misschien toch de klopboor en slag combi moeten doen. Was goedkoper/door gratis accu.)
In de kern denk ik dat je met Makita een breder assortiment hebt aan tools, ook tuingereedschap, die gebruik kunnen maken van je accu's.
Indien dit minder van belang is is DeWalt een prima alternatief.
Ik ben in iedergeval blij met mn setje.
Goede ledverlichting, licht lekker in de hand, lomp sterk. 90Nm en 5Ah is langdurig schroeven zonder opladen.
Op 40 euro moet je gevoel niet negeren.
Je gebruikt hem een jaartje of 7-10 dus is 40 euro peanuts.
Kijk in je gereedschap set wat je binnenkort wilt vervangen voor accu gereedschap en tel die ook mee in je keuze.
Als makita dan beter uitkomt is met 1 accu en lader loos gereedschap aanschaf je 40 euro alweer verdient.
Ik denk dat DeWalt en Makita elkaar niet veel ontlopen in duurzaamheid, gebruiksgenot en zo.
De T-Stak koffers zijn ook fijn en stanley koffers passen denk ik ook. (zelfde systeem.)
Geen idee of Makita koffers ook allemaal koppelbaar zijn en een goedkopere broer hebben.
Bij
GoTools tv heb je vaak redelijk interessante vergelijk waarbij specs, prijs, gebruiksvormen, onhandigheden enzo besproken worden.
Ook de battles tussen de merken heeft hij vaak gedaan.
Helpt misschien om te kiezen welk platform (accu soort) en merk je wilt.
[
Voor 11% gewijzigd door
copykat op 28-04-2024 20:29
]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....