Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:36

Pixeltje

Woo-woohoo!

Harrie_ schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:17:
[...]

Zat zelf te denken aan de Airpress HLO 215/25 of iets beters in dezelfde prijsklasse
Dit model ken ik niet, maar het ziet er verdacht hetzelfde uit als de 'bouwmarktmodellen'. Verder vallen me in de specsheet een paar dingen op:
Belasting (arbeid/rust %) 20/80
Deze lijkt niet gemaakt om langdurig te draaien.
Effectieve capaciteit (l/min) 120
120 liter per minuut is (denk ik) niet genoeg om met een luchtpistool te spelen voor langere tijd.
Geluidsniveau dB(A) (0 m) 99
Geluidsniveau dB(A) (4 m) 79
Maakt ook nog eens heel veel herrie. 99dB is gewoon pijnlijk, dus ten minste oorkappen dragen.

Een alternatief is om op marktplaats te kijken naar een (semi) professionele compressor en die tweedehands aan te schaffen. Die van mij kostte me een paar jaar terug 150 euro, en daar heb ik nog een tientje tegenaan moeten gooien voor verse olie en een pakking bij het olieglaasje. Ben je hetzelfde kwijt maar krijg je een veel stillere en krachtiger compressor voor.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silent_Bob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-10 23:25

Silent_Bob

What the f*ck is the Internet?

Harrie_ schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:59:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog even ter verduidelijking; het gaat om 5 van dit soort kasten. Daarnaast nog een hoop spullen aan de muur en een werkbank van 4 meter die vol ligt met beitels, schroevendraaiers, etc.

Mijn idee is dan om met een compressor met luchtslang gewoon even rond te gaan om overal even goed door te blazen. Het hoeft ook niet brandschoon te zijn als het grootste gedeelte er maar uit is.

Dus de vraag blijft: heb ik genoeg aan 8 bar en hoe groot moet het expansievat dan zijn? Ik vind het niet erg als het ding tijdens gebruik continu aan het 'bijvullen' is zolang ik maar geen druk verlies. Heb in het verleden weleens gebruik gemaakt van een 'compressorkoffertje' maar dan valt de druk na een x seconden volcontinu spuiten gewoon weg.
Aangezien je ook Makita apparaten hebt is dit wellicht ook wat voor jou, lekker compact en geen drukverlies etc. (Tenzij de accu bijna leeg is :+ ) plus je hoeft niet te wachten tot de tank weer gevuld is haha.
Ik was in dubio een compressor of blaasmachine, gekozen voor dit apparaat omdat het mij alleen om het schoonmaken ging van allerlei apparaten en ook de schuur. :)
Ik heb het sinds paar maanden in gebruik en ben er erg tevreden mee!
Afbeeldingslocatie: https://nl.makitamedia.com/afbeeldingen/100_Makita/102_machines/102_1_product/JPG_product/DAS180Z_C1L0_s100.jpg
https://www.makita.nl/art...blaas-en-zuigmachine.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Silent_Bob schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:05:
[...]

Aangezien je ook Makita apparaten hebt is dit wellicht ook wat voor jou, lekker compact en geen drukverlies etc. (Tenzij de accu bijna leeg is :+ ) plus je hoeft niet te wachten tot de tank weer gevuld is haha.
Ik was in dubio een compressor of blaasmachine, gekozen voor dit apparaat omdat het mij alleen om het schoonmaken ging van allerlei apparaten en ook de schuur. :)
Ik heb het sinds paar maanden in gebruik en ben er erg tevreden mee!
[Afbeelding]
https://www.makita.nl/art...blaas-en-zuigmachine.html
Top ding inderdaad :Y

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 14:55
Zag dat parkside ook zoiets heeft;
https://www.lidl.nl/p/par...0v-zonder-accu/p100345325

zacht prijsje, maar weet niet hoe geweldig deze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tom- schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:45:

Maximale airflow is (in elk geval op papier) vergelijkbaar en zelfs iets in het voordeel van de parkside. Alleen heeft die zo te zien alleen een aan/uit knop, terwijl je zeker bij schoonmaakwerk mogelijk wat meer controle wilt hebben. De Makita heeft meerdere standen en via de schakelaar zelf kan je ook nog de blaaskracht doseren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:00
Qua capaciteit denk ik dat die 24L met een effectieve 120L/min voor jouw doel volstaat. Veel aanbieders beperken zich helaas alleen tot de hoeveelheid aangezogen lucht, maar je werkt met wat eruit komt.
orf schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:21:
[...]
Ik zou echt een low noise nemen. Die je linkt maakt zo’n ongelofelijke rotherrie.
Heel erg mee eens. Doe jezelf en de omgeving een lol en laat zo'n
Geluidsniveau dB(A) (0 m) 99
staan. Ik heb er twee gehad (20L 1½pk Creemers, en later een 100L 3pk Zion Air die door de snaaraandrijving wel rustiger liep maar evenveel herrie (96dB) maakte) Naast de huidige 70L Low noise (ik heb nog model 1) kan ik zonder stemverheffing een gesprek voeren. En de buren kunnen lekker buiten zitten als ik aan mijn auto knutsel.

Daarbij moet je vooral niet te hoge verwachtingen hebben van dat startpakket dat erbij zit. Koop liever de onderdelen die je nodig heb een voor een los. Begin daarbij met een zware kwaliteit slang, want dat dunnetje bij die airpress zit, wordt bij langer gebruik heet, smelt en schiet los.

Het grootste gevaar van een compressor is dat je klein begint (bv om banden op te pompen, en dan toch gaat 'groeien'. Hier staat intussen een straalkast, de bedoeling was tijdelijk maar ik raak maar niet uitgestraald. En dan kan er wel een ontvochtiger (sowieso aan te raden) op de compressor zelf zitten, maar daar is de lucht nog warm. Aan het eind van de slang is die lucht afgekoeld en als je maar lang genoeg ermee werkt komt het water daar ook eruit. Tenzij je een ontvochtiger van bijv. Festo neemt. Als je daarop googlet, begrijp je waarom ik er ook geen heb. <+:)

Maar dan nog, en het is hierboven al gezegd: Met een compressor blaas je de boel weg, naar een andere plaats. Wat een stofzuiger opzuigt is wel weg. En kijk toch ook maar eens of je de rekken en kasten echt niet kunt afdekken.

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:19

Mimiix

Professioneel Prutser

henkie196 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:30:
[...]

Houtboren
Metaalboren

Heb zelf goede ervaringen met Rotec, maar Alpen of Heller is ook prima en wat makkelijker te vinden. Houtboren zijn meestal niet zo kritisch, metaalboren hangt er meer vanaf, wat je wilt boren. Je kunt hier eens naar wat verschillende varianten kijken, simpele HSS, TiN coating, Cobalt legering, de keuze is reuze.
Ik triggerde vanmiddag op deze post toen ik in wat stenen potjes wat gaten wilde boren. Ik heb een makita setje en die irriteert me best.

Bestaat er van een van deze betere boren ook setjes? Of is het setje per soort? Ik gebruik het niet super vaak, maar ik heb liever goed spul dan dat ik steeds prut heb.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

bonzz.netninja schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:17:
[...]

Als het om wegblazen van stof is, gebruik ik altijd gewoon persluchtspuitbusjes die je voor een paar euro koopt bij de action. Niet heel duurzaam, maar ze gaan best lang mee en voldoende voor de use case.
Ik had ooit in een Tweakblog de berekening gemaakt dat de broeikasgassen met één zo'n busje vergelijkbaar erg zijn voor het broeikaseffect als met een benzine auto van midden NL heen en weer naar Barcelona.
Troep met een hoofdletter T.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 09:45
orf schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:21:
[...]

Ik zou echt een low noise nemen. Die je linkt maakt zo’n ongelofelijke rotherrie.

Ik heb deze: https://www.hbm-machines....nele-low-noise-compressor supertevreden over.
Ik lees ook weer eventjes mee. Al tijden aan het wachten/zoeken naar een juiste low-noise compressor. Mijn doel is schoonspuiten/blazen van de schuur / werkstukken. Oppompen banden etc., Tacken van spijkers / nagels en in de toekomst misschien wat klein straalwerk / spuitwerk. Ik zit te denken, mede ook door ruimtegebrek aan rond de 10 liter. 6, was veel aangeboden wordt, is denk ik net de weinig. En olievrij.

[ Voor 26% gewijzigd door webber87 op 05-04-2024 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trilliwilli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-05 13:27
Zelf heb ik hier een HBM Low noise compressor staan met 24 liter tank. Deze gebruik ik regelmatig voor schoonblazen en banden oppompen en dat is echt meer dan voldoende.

De Low Noise compressoren zijn allemaal generieke modellen uit één of twee fabrieken uit China, dus het maakt weinig uit welk merk je koopt, HBM geeft wel 5 jaar garantie wat redelijk goed is.

Voor de opbrengst van de hoeveelheid lucht moet je kijken naar het vermogen van de motor, alle 750watt modellen geven dezelfde opbrengst, op deze site van een Duitse aanbieder kun je de opbrengst in liters per druk zien (even naar beneden scrollen): https://www.hausundwerkst...esterkompressor-FK-65-pro

Übersicht Luftleistung (l/min):

750 W
bar 0 2 4 6 8
l/min 119 100 90 70 60

Zelf heb ik dus gekozen voor een HBM uitvoering met een zwaardere 1500watt motor die iets grotere membramen heeft en dus iets meer luchtopbrengst, ik heb hier voor gekozen vanwege verfspuiten voor de modelbouw met een minijet spuit.
Op dezelfde Duitse website kun je voor deze klasse ook de luchtopbrengst lezen: https://www.hausundwerkst...800-U-min-150-l-min-4-bar

Übersicht Luftleistung (l/min):

1500 W
bar 0 2 4 6 8
l/min 202 185 150 119 90

Voor gebruik met bijvoorbeeld een tacker zijn die kleine compressoren al meer dan voldoende.

Hou er bij dit soort Low noise membraammodellen rekening mee dat ze niet continue mogen draaien, ze worden dan pisheet.
Bij een grotere tank slaat die dus minder vaak aan, en een luchtspuit is een grootverbruiker want je jaagt de lucht door een groot gat naar buiten, bij mij springt de compressor na 10 seconden spuiten alweer aan, bij 6 bar gebruiksdruk.
Die Duitse Weldinger gaan er prat op dat ze de tanks van binnen hebben gecoat met epoxy tegen roest en ze leveren als één van de weinige reserveonderdelen, dus daar zijn ze wel goed in, maar de HBM modellen presteren hetzelfde.

Met vriendelijke groet, William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Mimiix schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:38:
[...]

Ik triggerde vanmiddag op deze post toen ik in wat stenen potjes wat gaten wilde boren. Ik heb een makita setje en die irriteert me best.

Bestaat er van een van deze betere boren ook setjes? Of is het setje per soort? Ik gebruik het niet super vaak, maar ik heb liever goed spul dan dat ik steeds prut heb.
Hoewel ik jouw specifieke set nooit heb gebruikt is mijn ervaring met makita boortjes over het algemeen niet slecht, ze zijn naar mijn mening vooral te duur. waar probeerde je in te boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:34

Denko

|{ing Øf ßlitz

Na een jaar of 10 een mix van dewalt 12v en milwaukee 12v voor auto gereedschap gaat toch de dewalt eruit voor Makita 18v. Dus een boor, grasmaaier, kantmaaier enzo. Voornamelijk omdat we wat meer tuin dingen willen op accu. Weten jullie toevallig een actie die begint voor makita? (met grasmaaiers enzo zou helemaal top zijn)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:38
@Harrie_
Stof wegblazen kan niet / werkt niet, je verplaatst het alleen.
Er is een reden dat professionele houtbewerkingsmachines boor/zaag stof afzuigen of aangesloten zijn op een centraal stofafzuigingssysteem.
Koop een goede bouwstofzuiger en zuig het stof weg. Hang goedkope gordijnen (oude hoeslakens of zo) voor de kasten en dan ben je er al bijna. Een goede fietspomp met manometer kost de kop tegenwoordig ook niet meer.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:37

copykat

Good copy isn't bad

Pixeltje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:07:
[...]

Er zijn een paar dingen waar je even rekening mee moet houden, vanuit mijn eigen ervaring dan. Ik doe ook weleens de compressor door de garage halen, en je bent dan vooral stof aan het verplaatsen. Door met de compressor te blazen breng je heel veel kleine deeltjes in de lucht, die na een kwartier of halfuur weer neerslaan. Het helpt heus om de grotere stukken zaagsel e.d. weg te blazen, maar het fijnere spul krijg je gewoon weer terug.

Ik heb zelf een tweedehands Creemers staan met een opbrengst van 200l/min, en een tankje van 10 liter (2x5). Die houdt het blazen op 6-8 bar goed bij, maar moet daar wel flink voor aan de bak. Mijn vorige bouwmarktmodel liep na een minuut achter en kwam niet meer op adem. Die Creemers is redelijk stil voor wat hij kan, maar achteraf had ik liever een 20 of 30 liter tank willen hebben.

Wat ik vaak doe is eerst grof met de stofzuiger overal effe langs, dan compressor aan het werk zetten en na een halfuurtje nog even de horizontale delen weer stofzuigen.
Dat is denk ik het probleem met blazen in het algemeen je brengt t in beweging en het is als vliegen die je wegjaagt als je stopt met wapperen zitten ze er weer.(los van alle fijnstof die je de lucht in jaagt dus stofmasker nodig)
De enige manier om met blazen schoon te maken in een ruimte als je ook een grote airflow naar buiten hebt.
Dikke afzuiging het dak uit die je stof naar buiten jaagt wat je in de lucht geblazen hebt. (los van of je dit mag maar ik denk van wel.) zodat het niet meer binnen kan neerdalen.

Gereedschap schoonblazen daar in tegen kan handig zijn al is een stofzuigermond vaak ook al prima.

Ik zou vermoedelijk een compressor kopen die ook een spijkerpistool kan handelen voor die spijkerrijen die ik nog heb liggen van tijdgeleden toen ik een set huurde.
Gemiddelde autoband pomp op 12v doet mn fietsen ook wel. :)

Ik heb nu een 125mm badkamer ventilator gekocht die in de dakdoorvoer komt van mn garage.
Schakelaar en gewoon aanzetten als je schuurt en zaagt.
Dan is fijnstof die in de lucht zweeft geneigd naar buiten te gaan in plaats van neer te dalen op alles waar je moeilijk bij kan. Zaagsel kan je opvegen en opzuigen met je bouwstofzuiger.
Beetje t principe van overdruk kamers om stofvrijeruimtes te houden.

* copykat zit al jaren te kijken naar compressors en elke keer besluit ik dat de usecase onvoldoende is om een goede te kopen en die kleintjes zijn net niks dingen die je teleurstellen als je meer wilt dan effe blazen.

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 06-04-2024 11:32 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-10 17:24
Denko schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 10:39:
Na een jaar of 10 een mix van dewalt 12v en milwaukee 12v voor auto gereedschap gaat toch de dewalt eruit voor Makita 18v. Dus een boor, grasmaaier, kantmaaier enzo. Voornamelijk omdat we wat meer tuin dingen willen op accu. Weten jullie toevallig een actie die begint voor makita? (met grasmaaiers enzo zou helemaal top zijn)
De grote webshops van gereedschappen in de gaten houden.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

copykat schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:13:
Ik heb nu een 125mm badkamer ventilator gekocht die in de dakdoorvoer komt van mn garage.
Schakelaar en gewoon aanzetten als je schuurt en zaagt.
Dan is fijnstof die in de lucht zweeft geneigd naar buiten te gaan in plaats van neer te dalen op alles waar je moeilijk bij kan.
Ben benieuwd wat je buren daarvan vinden (als je die hebt). Ik vang het liever op met een luchtreiniger.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

8088 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:44:
[...]

Ben benieuwd wat je buren daarvan vinden (als je die hebt). Ik vang het liever op met een luchtreiniger.
Het is geen "werkplaats" maar een garage waar geen auto meer in past.
De dakdoorvoer was vermoedelijk omdat de vorige bewoner wel zn autootje er in reed,
Staat aan de voorkant en op een hoek.
Hoofd doel is dat in de zomer ik de warmte er uit kan trekken.
Bijproduct is dat met de luchtstroom ook airborn stof naar buiten geblazen word.

Is die link een recirculerende luchtreiniger? Gewoon aan t plafond hangen aansluiten aan electra klaar.

Of moet je die in de buiten"muur" als een raamairco monteren?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:09
copykat schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:45:
[...]

Het is geen "werkplaats" maar een garage waar geen auto meer in past.
De dakdoorvoer was vermoedelijk omdat de vorige bewoner wel zn autootje er in reed,
Staat aan de voorkant en op een hoek.
Hoofd doel is dat in de zomer ik de warmte er uit kan trekken.
Bijproduct is dat met de luchtstroom ook airborn stof naar buiten geblazen word.

Is die link een recirculerende luchtreiniger? Gewoon aan t plafond hangen aansluiten aan electra klaar.

Of moet je die in de buiten"muur" als een raamairco monteren?
Die reiniger is gewoon een stel filters met ventilator. Inderdaad ophangen, stekker in het contact en klaar.
Ik heb een vergelijkbare hangen: https://www.scheppachshop...r-100w-740-m3-h-50db.html
Filters zouden eigenlijk nog fijner mogen, maar hobby en kosten...
Het is in ieder geval wel zo dat het ding een hoop opvangt, ook mét afzuiging op je machines.

Addicted to silent computing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

copykat schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:45:
Klopt. Wel af en toe de 'buitenfilter' (de voorste filter) uitblazen of vervangen, dan doe je langer met de 'binnenfilter'. Wat ook prettig is, is dat er een timer op zit zodat 'ie nog 2, 4 of 8 uur nadat je wegloopt kan blijven draaien.

Maar warmte voert 'ie inderdaad niet af.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iemand toevallig een Metabo accumaaier die zijn ervaringen met dat ding kan delen?
Met name even benieuwd naar de maaiduur. Ik snap dat dat afhankelijk is van de accu capaciteit, maar heb slechts 6 vierkante meter gras, en al wel 2 2Ah accus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@8088 ,@Crahsystor
Thanks. Vooral die AC400 is niet duur. Of zijn die filters weer de hoofdprijs?
Niet dat dat erg uitmaakt, ozon en toner filters genoeg in mn auto........ O-)
(op diy zou ik zelfs zelf een box kunnen maken met een goedkope badkamer ventilator en wat toner filters en ozonfilters er in monteren... Hmmm, tempting.....😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1WIJ7sFVqiJ33Diwet7obG-ZyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jlz9EPy8NTLEzlCYAexc7ul.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4HBPpkhrYYm-5O4Ay42Ask26FI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJBk3qUe58O923MO3WIcM1TU.jpg?f=fotoalbum_large
Vooral die witte 15x15cm is specifiek voor microparticals aka toner.
Ik heb deze gekocht https://www.ventilatiesho...tilator-o125mm-standaard/ en als ik nu daar een box omheen maak waar ik 4 van die witte filters in kan schuiven dan heb ik:
1 Gezuiverde lucht naar buiten.
2 extra isolatie voor als de ventilator stilstaat voor de koudere lucht van buiten.
3 stof afvanging. Geen timer geloof ik maar ach kan ik altijd nog kopen als ik dat belangrijk vind.
(edit: Moet natuurlijk eerst even controleren of de airflow voldoende blijft met die quatro-c en die filters er omheen. Gewoon een kartonnen doos en wat ductape een prototype maken.)
Heren jullie hebben me op een idee gebracht. 😁

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 06-04-2024 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Nu online
The Eagle schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:04:
Iemand toevallig een Metabo accumaaier die zijn ervaringen met dat ding kan delen?
Met name even benieuwd naar de maaiduur. Ik snap dat dat afhankelijk is van de accu capaciteit, maar heb slechts 6 vierkante meter gras, en al wel 2 2Ah accus :)
Ja, dat heb ik en ja, dat gaat lukken. Ik heb 100m en mijn 5,2 Ah accu’s zijn dan half leeg. Dus dat zou moeten lukken.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

copykat schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:40:
Vooral die AC400 is niet duur. Of zijn die filters weer de hoofdprijs?
Valt mee: de buitenfilter kost 14,95 en de binnenfilter 21,95.

Zelfbouw is een leuke optie, maar ook dan ontkom je niet aan filteronderhoud en/of -vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
8088 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:44:
Nadeel van die AC400 (en soortgelijke luchtreinigers) vind ik het stukje uit de specs:
98% van alle stofdeeltjes tot 5 μm en 85% van alle stofdeeltjes tot 1 μm
Juist de meest gevaarlijke deeltjes worden dus niet zo goed afgevangen (de kleinste, dus). Voor zo'n prijs een goede reiniging, moet je wel kijken naar zelfbouw (maar dan wel met goede filters).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Het heeft zeker z'n gebreken, maar ik vind het een prima aanvulling op PBM en afzuiging op gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:45

franssie

Save the albatross

Tom- schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:45:

Ik ga het ervaren, net besteld. Lijkt me ideaal om na het wandelen mijn schoenen schoon te blazen bij de auto.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Saint2Saint schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:21:
[...]

Ja, dat heb ik en ja, dat gaat lukken. Ik heb 100m en mijn 5,2 Ah accu’s zijn dan half leeg. Dus dat zou moeten lukken.
Ah kijk, dan zou ik met 2*2Ah dus zelfs nog wat peut over moeten kunnen houden om te strimmen. Thanks :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

henkie196 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 18:02:
[...]

Nadeel van die AC400 (en soortgelijke luchtreinigers) vind ik het stukje uit de specs:

[...]

Juist de meest gevaarlijke deeltjes worden dus niet zo goed afgevangen (de kleinste, dus). Voor zo'n prijs een goede reiniging, moet je wel kijken naar zelfbouw (maar dan wel met goede filters).
De filters die ik op de foto liet zien zijn fijnstof filters.
De witte zit in de printer voor afzuiging en is een toner filter dus ufp.
Dus die zijn wel goed.
De zwarte zijn ozonfilters dus actieve koolstof filters. (als je zou lassen kan je die gebruiken....😋)

Het leek me gewoon leuk om te zien of het met dun multiplex. 4mm, te maken valt.
Moeilijkste is de schuif mechanisme zodat de twee halve delen om de pijp kunnen schuiven zonder dat er valse lucht gezogen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
franssie schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 18:33:
[...]

Ik ga het ervaren, net besteld. Lijkt me ideaal om na het wandelen mijn schoenen schoon te blazen bij de auto.
Ben ook benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trilliwilli
henkie196 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 18:02:
[...]

[...]

Over zelf bouwen loopt al jaren een draadje op Woodworking.nl over zelf bouwen van een filterunit: https://www.woodworking.n...fijnstof-filterunit.1330/
De topicstarter, Kor, werkt bij een filterfabrikant en levert de filters voor forumleden om zelf een unit te bouwen die wel alle fijnstof filtert.

Dit is zijn eigen website: https://www.kiesvoorminderfijnstof.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

LIDL doet er meestal 4 werkadagen over dus hopenlijk voor komend weekeinde een korte review hier.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik ben in de markt voor een accudikkepeerzaag, heb mijn oog laten vallen op de Bosch GST 18V-155 SC. Is er iemand die ervaring met die machine heeft?

Makita maakt een redelijk vergelijkbaar model, de DJV 181. In theorie ook een optie omdat ik Bosch én Makita 18v accu’s al heb. Bij beide machines krijg je nu (punten voor) een gratis accu, dus dat is geen argument. Is er iemand die de makita zaag heeft en wat is daar het oordeel over?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik zat dat linkje te lezen over fijnstof en ergens in mn geheugen kwam hier kort geleden een DIY voorzet cycloon afzuiging voorbij om je bouwstofzuiger op aan de sluiten.
Ik vond deze
https://www.woodworking.n...llector-zelf-maken.17337/

Maar dan moet je dus zo'n cyclone kopen begrijp ik.
Was er niet eentje die volledig van bouwmarkt materiaal gemaakt werd? Emmer met deksel en wat pijpen. Geloof ik.
Leek me vooral handig met cement stof en als je een bovenfrees laat draaien wat vaak erg fijn stof produceert.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:55
Ik heb een Makita bouwstofzuiger waar ik voor m'n zaagtafel en vandiktebank een DIY cycloon voor zet (zo'n ali-express kunstof cycloon en een zwarte voerton van de Welkoop. Werkt perfect, niet alles wordt afgezogen maar wel 80/90% van de houtsnippers. Ook op de bovenfrees gebruik ik hem wel eens. Je moet hem alleen niet vergeten te legen :+ .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUxpcFRTwH0VZtRwSw4nk-3GSMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxKyueMaIzYo9H36HwIJ0TZ0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door TheJVH op 06-04-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

TheJVH schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:57:
Ik heb een Makita bouwstofzuiger waar ik voor m'n zaagtafel en vandiktebank een DIY cycloon voor zet (zo'n ali-express kunstof cycloon en een zwarte voerton van de Welkoop. Werkt perfect, niet alles wordt afgezogen maar wel 80/90% van de houtsnippers. Ook op de bovenfrees gebruik ik hem wel eens. Je moet hem alleen niet vergeten te legen :+ .

[Afbeelding]
Heb je een linkje naar die cycloon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
copykat schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 23:31:
[...]

Heb je een linkje naar die cycloon?
Als je op Amazon zoekt naar "cyclone" dan krijg je er genoeg (waarvan vrijwel allemaal Chinees - net als die van mij, behalve de Dust Commander die ik wss nu zou kopen).

Volgens mij heb ik de 40L voerton van de Welkoop: https://www.welkoop.nl/vo...fdeksel-grijs-40l_1323885

Kwestie van een gat maken in het deksel en gaan. Om hem te legen schroef je de deksel met cycloon en al eraf :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

TheJVH schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 23:58:
[...]

Als je op Amazon zoekt naar "cyclone" dan krijg je er genoeg (waarvan vrijwel allemaal Chinees - net als die van mij, behalve de Dust Commander die ik wss nu zou kopen).

Volgens mij heb ik de 40L voerton van de Welkoop: https://www.welkoop.nl/vo...fdeksel-grijs-40l_1323885

Kwestie van een gat maken in het deksel en gaan. Om hem te legen schroef je de deksel met cycloon en al eraf :) .
Vond deze

Moest nog wat extra bestellen ivm met milieu minimaal 20 euro voor gratis verzendinggggvv.... Right.
Ach moest toch nog een tang hebben voor flexibel koperdraad hulsen.
(gelukkig slaapt mn financieel directeur al....... :+ )

Alleen nog even die ton halen binnenkort.
:)

Morgen even mn oude blauwe workmate opknappen met de reserve onderdelen die ik besteld had.
(lamme pootjes die met optillen omklapte. Erg irritant.)
En mn nieuwe dragers schilderen voor de koelkast en vriezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
Denko schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 10:39:
Marits heeft alweer de accu actie. 20 punten bij elk product van adviesprijs 200 ex en hoger. Tuin machines altijd uitgesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:22

MJV

Fedde schreef op zondag 7 april 2024 @ 07:36:
[...]

Marits heeft alweer de accu actie. 20 punten bij elk product van adviesprijs 200 ex en hoger. Tuin machines altijd uitgesloten
Als ik de Mastertools-website bekijk krijg je voor grasmaaiers en dergelijk bij Makita gewoon punten?
@Denko

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trilliwilli
copykat schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:33:
Ik zat dat linkje te lezen over fijnstof en ergens in mn geheugen kwam hier kort geleden een DIY voorzet cycloon afzuiging voorbij om je bouwstofzuiger op aan de sluiten.
Ik vond deze
https://www.woodworking.n...llector-zelf-maken.17337/

Maar dan moet je dus zo'n cyclone kopen begrijp ik.
Was er niet eentje die volledig van bouwmarkt materiaal gemaakt werd? Emmer met deksel en wat pijpen. Geloof ik.
Leek me vooral handig met cement stof en als je een bovenfrees laat draaien wat vaak erg fijn stof produceert.
De volledig zelfbouwvariant heet een Thien baffle, naar de bedenker van het principe. Google en je bent een paar avonden kwijt. Ik heb voor de Dust Commander gekozen met een stalen vaatje eronder, dat werkt hier al weer meer dan 8 jaar prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
copykat schreef op zondag 7 april 2024 @ 01:15:
[...]
Alleen nog even die ton halen binnenkort.
[...]
Afhankelijk van de ton en de stofzuiger er aan, kan deze imploderen. Daarom hebben de kunstof vaten van Dust Commander een klepje: https://www.amazon.nl/-/e...ief-plastic/dp/B093GSSST7
Kun je gemakkelijk achteraf inbouwen lijkt me. Preventief de oplossing kennen.

Ik heb zelf overigens de Dust Commander S30 voor de prijs van de P30 weten te scoren. Kwestie van de B-Stock pagina van hen in de gaten houden. Er zat een mini krasje op de ton, 20% er af.
https://www.dust-commander.com/gb/13-kits
https://www.dust-commander.com/gb/19-b-stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:54
Pixeltje schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:42:
Ik ben in de markt voor een accudikkepeerzaag, heb mijn oog laten vallen op de Bosch GST 18V-155 SC. Is er iemand die ervaring met die machine heeft?

Makita maakt een redelijk vergelijkbaar model, de DJV 181. In theorie ook een optie omdat ik Bosch én Makita 18v accu’s al heb. Bij beide machines krijg je nu (punten voor) een gratis accu, dus dat is geen argument. Is er iemand die de makita zaag heeft en wat is daar het oordeel over?
Ik heb een Makita decoupeerzaag en ben er tevreden over maar ik zou er niet zo snel weer 1 kopen. Hoe vaak gebruik je zo een ding nou? Je kunt er amper recht mee zagen en bochten zaag ik zowat nooit.
Mijn hand cirkelzaag daarentegen, die zou ik nooit meer willen missen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

No Hands schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:01:
[...]

Ik heb een Makita decoupeerzaag en ben er tevreden over maar ik zou er niet zo snel weer 1 kopen. Hoe vaak gebruik je zo een ding nou? Je kunt er amper recht mee zagen en bochten zaag ik zowat nooit.
Snap ik, de decoupeer is ook een soort multitool als je het mij vraagt, vaak is het om ‘even’ een probleem op de lossen. Ding is dat ik dat steeds vaker op een dak zit te doen, en dan is dat snoer onhandig. Bij een uitbouw of tegen-de-gevel-schuur even een dakplaat op maat trimmen of om een obstakel zagen is zo veel makkelijker met een decoupeer op accu dan met snoer..

De rest van het speelgoed heb ik al liggen dus dit is echt meer een nice to have dan een musthave, maar tis lang geleden dat ik nieuw gereedschap kocht dus ik vond het een mooi excuus :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:34

Denko

|{ing Øf ßlitz

MJV schreef op zondag 7 april 2024 @ 07:57:
[...]

Als ik de Mastertools-website bekijk krijg je voor grasmaaiers en dergelijk bij Makita gewoon punten?
@Denko
Bedankt heren, hier heb ik zeker wat aan

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Crahsystor schreef op zondag 7 april 2024 @ 08:56:
[...]

Afhankelijk van de ton en de stofzuiger er aan, kan deze imploderen. Daarom hebben de kunstof vaten van Dust Commander een klepje: https://www.amazon.nl/-/e...ief-plastic/dp/B093GSSST7
Kun je gemakkelijk achteraf inbouwen lijkt me. Preventief de oplossing kennen.
thanks bestel ik ook even...
ik heb nog een oude metalenton bouwstofzuiger denk alleen niet dat ik het motorhuis simpel zo omkan bouwen dat het luchtdicht js. Dan is die "voederton" simpeler.
Ik heb zelf overigens de Dust Commander S30 voor de prijs van de P30 weten te scoren. Kwestie van de B-Stock pagina van hen in de gaten houden. Er zat een mini krasje op de ton, 20% er af.
https://www.dust-commander.com/gb/13-kits
https://www.dust-commander.com/gb/19-b-stock
Ik heb die temu versie gekocht.
Zal hier de resultaten reviewen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kingsolo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:35
Ter info. Mijn eerdere post van mijn cycloon en stalen vat.

Kingsolo in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

No Hands schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:01:
[...]

Ik heb net mn DeWalt DCS334NT gebruikt als in echt gebruikt voor een klusje.(overgenomen van iemand kortgeleden)
Daarvoor een snoer bosch uit jaar kruik.
Echt een verschil in zaag stabiliteit en vinger control op de trigger.
Vooral geen snoer is goud. Niks stekker omzetten enz.(gebruik voor snoer gereedschap altijd een enkel verlengsnoer dik rubberen stekker.( veiliger omdat je in 1 oog opslag ziet of je stekker er in of uit is.)
Ok langdurig strak rechtuitzagen is een utopie maar als snelgrijp zaag op accu echt wel een usecase imo.
Moest inkepingen zagen en dat gaat best strak.

Gister ook mn antieke bosch cirkelzaag gepakt met nieuw blad en enige irritatiepuntje is de antisplinterstrip die er niet op zit. (ja verkeerde kant. Ooit hier foto's laten zien.)
Toch maar eens zo'n rubberstrip kopen en kijken of ik dat op de juiste plek kan lijmen.
Voor de rest vrij splinterloos met t nieuwe blad door multiplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Nog een reden dat je voor 40L bent gegaan en niet de 60L?
Gewicht met legen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
copykat schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:56:
[...]

Nog een reden dat je voor 40L bent gegaan en niet de 60L?
Gewicht met legen?
Misschien heb ik wel de 60L, geen idee precies maar in de winkel heb ik gekeken wat een beetje een hanteerbaar formaat was, ook met het ook om hem bovenop de stofzuiger te plaatsen met een karretje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Hier een decoupeerzaag van Triton TJS001. Bij Toolstation voor €107.
Wel met snoer, voor de keren dat ik hem ga gebruiken goed genoeg. Prijs is ook goed m.i.. Krijg je er een opbergtas bij met een etui voor de accesoires. En volgens mij kan ik de lineaal van de Metabo ksf55 gebruiken icm de decoupeerzaag. Nog niet geprobeerd, maar als het kan meegenomen.
Waarom met snoer? Heb zelf accu gereedschap van Einhell maar de decoupeerzaag van hun, was in mijn ogen te duur en van mindere kwaliteit dan Triton.
Voorlopig erg blij mee de Triton icm laminaat zaagbladen van Bosch.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

In principe is de parkside met zak en vouwfilter samen voor 90% van de tijd prima.
Maar met frezen en veel zagen met een afkortzaag/cirkelzaag of electrische schaaf (grote materiaal opname dus,) is een zakloze opvang toch fijn.
En zoals ik al melde als je muurfrezen of schuren of ander steenstof wilt opzuigen is een cyclone er voor je behoud van je bouwstofzuiger.
Dan is 20 plus 30 plus 10 en wat klein materiaal een kleine investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:49
Chillmeister schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:35:
Hi, ik moet binnenkort een excentrische schuurmachine kopen. Ik ben met een verbouwing bezig en heb redelijk wat schuurwerk te doen komende tijd (denk aan deuren, ensuite etc.) Nu ben ik naar twee hele andere modellen aan het kijken en was benieuwd naar jullie meningen.

Makita Bo5041
Fanztool FZ-EZ150A

Makita is een bekend merk, terwijl Fanztool een Duits merk is en het lijkt op een Chinese kopie van een Mirka Deros. Je kan volgens hun eigen website ondersteuning krijgen / onderdelen bestellen.

Beide apparaten lijken goede reviews te hebben, maar ik was benieuwd wat de meningen hier zijn.
Wat is je uiteindelijke keuze geworden? Ik was ook aan het kijken naar de Fanztool.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
copykat schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:44:
In principe is de parkside met zak en vouwfilter samen voor 90% van de tijd prima.
Maar met frezen en veel zagen met een afkortzaag/cirkelzaag of electrische schaaf (grote materiaal opname dus,) is een zakloze opvang toch fijn.
En zoals ik al melde als je muurfrezen of schuren of ander steenstof wilt opzuigen is een cyclone er voor je behoud van je bouwstofzuiger.
Dan is 20 plus 30 plus 10 en wat klein materiaal een kleine investering.
Waarom denk je dat zakloos fijn is met zagen of frezen? Als je bang bent dat je zak snel vol raakt, gebruik er dan een cycloon bij, maar al dat stof zonder zak weer uit de bak van je stofzuiger en in de vuilnisbak te krijgen is ook niet heel fijn, een stofzak in je stofzuiger maakt dat veel beter. En de stofzak zorgt er ook voor dat je filter niet alles direct te pakken krijgt, dat komt de levensduur van je filter ook ten goede. En een filter is een stuk duurder dan een stofzak, dus ook vanuit dat opzicht lijkt een stofzak me wel wenselijk.

En als je een cycloon gebruikt, hang er dan een vuilniszak in, is ook fijn met weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:12

sjirafje

No inspirational quotes here

Decoupeerzaag: D (beugel) of T greep?

Ik ben ook aan het denken om een nieuwe decoupeerzaag aan te schaffen. Nou ben ik alleen zo'n ouderwetse D greep gewend. Is er iemand met ervaring met beide modellen? Wat zijn de voor/nadelen?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

henkie196 schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:17:
[...]

Waarom denk je dat zakloos fijn is met zagen of frezen? Als je bang bent dat je zak snel vol raakt, gebruik er dan een cycloon bij,
inderdaad precies hiervoor. Zaagsel vult snel.
maar al dat stof zonder zak weer uit de bak van je stofzuiger en in de vuilnisbak te krijgen is ook niet heel fijn,
Nee dan moet je wel even boven de wind staan 😁 of een vuilniszak er eerst overheen en dan rustig omkeren en even wachten voordat je de zak er af haalt.
een stofzak in je stofzuiger maakt dat veel beter. En de stofzak zorgt er ook voor dat je filter niet alles direct te pakken krijgt, dat komt de levensduur van je filter ook ten goede. En een filter is een stuk duurder dan een stofzak, dus ook vanuit dat opzicht lijkt een stofzak me wel wenselijk.
Ik heb in mn bouwstofzuiger inderdaad beide: vouwfilter (lamellen filter) en een stofzak.
Nu nog de originele papierenzak en straks de witte microvezelzakken.
En als je een cycloon gebruikt, hang er dan een vuilniszak in, is ook fijn met weggooien.
Das misschien een goed idee. Moet dan wel even kijken hoe dit kan met een schroefdop.
Als ik zo'n voerton gebruik als cyclonecontainer.
Misschien is achteraf even een vuilniszak er omheen houden (klemmen met elastiek) en dan omkeren makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

sjirafje schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:55:

Ik ben ook aan het denken om een nieuwe decoupeerzaag aan te schaffen. Nou ben ik in alleen zo'n ouderwetse D greep gewend. Is er iemand met ervaring met beide modellen? Wat zijn de voor/nadelen?
D-greep is compacter zeker met een accu. Dus wendbaarder dan de langere Tgreep.
Tgreep is minder aan het kantelen als je duwt. Je duwt op een lager punt meer achter de zaag dus een stabielere richting te geven. En je pols heeft minder zijwaardse druk aka minder vermoeiend met veel zagen.
Ik geloof ook iets met vibratie die minder is met een Tgreep.

Zelf nooit een Tgreep gehad maar wel reviews gekeken of een Tgreep veel toevoegde.
Ik vond de meerprijs het niet waard.
Een electronische snelheids regeling is belangrijker.
Edit misschien helpt dit?

Inderdaad makkelijker met op zn kop zagen wat veel paneelzagers doen zoals keukenmonteurs.
Ook meestal simpeler op aan en lock te zetten omdat je greep niet de aan uit moet vasthouden.
D-greep heeft electronische variabele snelheid op niveau van trigger indrukken met je wijsvinger wat ik weer prettiger vind, slowstart.

[ Voor 25% gewijzigd door copykat op 07-04-2024 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

Ik ben ook aan het denken om een nieuwe decoupeerzaag aan te schaffen. Nou ben ik in alleen zo'n ouderwetse D greep gewend. Is er iemand met ervaring met beide modellen? Wat zijn de voor/nadelen?
Het is vooral een andere manier van vast houden en dat kan je fijner vinden of juist niet. veder zijn de verschillen klein. Ik heb een kleine voorkeur voor D omdat je bij de meeste D's troeren kan regel met de aan en uit knop (net als bij veel accutollen) Maar heel eerlijk, als mijn vader vroegah een T grip had gehad had ik waarschijnlijk daar nu een voorkeur voor gehad. Ik zou gewoon even proef vasthouden en kiezen wat het pretigste in de hand ligt. uiteindelijk kan je met beide types scheve lijnen zagen. ;)
Veder zou ik goed nadenken of je hem wel nodig hebt. ik gebruik ze nog maar heel erg weinig, met name sinds de komt van een kleine circle zaag. En ik zou ze zeker niet meer vervangen als er 1 stuk aat (D met snoer D zonder snoer en een T met snoer)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:24
Bij de nieuwe makita's is de knop geen "gashendel" meer (iig niet bij de 182 die ik heb). Echt een enorm gemis tov de vorige generatie. Nu heeft'ie een soort auto-functie die echt hondsberoerd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

Raymond schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:37:
Bij de nieuwe makita's is de knop geen "gashendel" meer (iig niet bij de 182 die ik heb). Echt een enorm gemis tov de vorige generatie. Nu heeft'ie een soort auto-functie die echt hondsberoerd werkt.
Goede toevoeging,zo leer je elke dag iets, die van mij zijn een stuk ouder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Inderdaad een beetje raar die 'autosnelheid'.
Ik ram 'm de eerste centimeter er hard in zodat die vol in de toeren gaat en dan zaag ik langzamer 8)7 (in de zin van hoge toeren maar bewust minder centimeters per seconde, voor accuraat én prettig zagen).

Nu ik er over nadenk, ik denk niet dat ik er zelf ooit eentje zal kopen die inderdaad niet de toeren doet gebaseerd op hoeveelheid trigger je geeft (die andere was geleend, Makita met T-greep). Erg goed punt!

[ Voor 7% gewijzigd door True op 07-04-2024 20:43 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:45
Bedoel je dan dat hij de eerste keer heel traag begint? Dat is uit te zetten, staat in het boekje.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ben ook aan het denken om een nieuwe decoupeerzaag aan te schaffen. Nou ben ik alleen zo'n ouderwetse D greep gewend. Is er iemand met ervaring met beide modellen? Wat zijn de voor/nadelen?
Ik heb twee t-greep machines gehad. 1 is verkocht, de ander heb ik nog. Voor mijn gevoel werkt het nauwkeuriger omdat je dichter op het werkstuk zit. Ook kijk je makkelijker over je machine heen naar je werkstuk.

Snelheid regel je met een los wieltje, maar die pas ik nooit aan tijdens het werken.
Op zijn kop kunnen werken, tsja de twee x dat het nodig was was fijn.

offtopic:
de d-greep machines die ik heb gebruikt waren soms niet van a-merken, de t-greep modellen wel. Een mafell p1cc vergelijken met een b&d of evt een Makita is wellicht ook niet heel eerlijk.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Remy!!!! schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:05:
[...]

Bedoel je dan dat hij de eerste keer heel traag begint? Dat is uit te zetten, staat in het boekje.
Volgens mij alleen na een bepaald bouwjaar.

En daarmee heb je je gashendel nog niet terug, dat blijft een gemis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:22

MJV

Raymond schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:29:
[...]

Dat klopt. Ik heb het ooit uitgezocht voor mijn DJV182.

Ik vind het overigens niet zo storend, heb er alleen af en toe bij het zagen van bijv. plastic last van dat hij niet op volledig "aan" springt.

Ik heb vroeger veel met een B-kwaliteit D-greep gewerkt, en ik vind mijn huidige T-greep Makita een stuk fijner, met name als het gaat om ondersteboven zagen. De snelheidsmoduleren via de trekker mis ik niet.

[ Voor 43% gewijzigd door MJV op 07-04-2024 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik denk dat A kwaliteit ten opzichte van B kwaliteit al heel veel uitmaakt ongeacht de greep soort.
Persoonlijk dacht ik ook: zaagje gaat heen en weer. hoe moeilijk kan dit zijn?
Nu ik die DeWalt 334 heb merk ik dat bediening en zaaggeleiding echt wel beter is dan een groene bosch uit 2000 isch

Aangezien je met een decoupeerzaag vooral makkelijk bochten wilt kunnen maken en in kleine bewegingen inkepingen hoekjes enz wilt kunnen zagen, rechtuitzagen kan je beter met cirkelblad zagen of goede handzagen, is wendbaarheid en controle belangrijk.
D-greep is compacter en hoger.
T-greep is door de ronde greep makkelijk rond te draaien terwijl je zelf stilstaat ook omdat je de trigger niet hoeft in te drukken kunnen je vingers beter de body bewegen. (kan je bij D-greep vaak wel vast(locken) zetten.)
De meeste Tgreep modellen zijn duurder dan zn Dgreep broertje.
(edit oja bij de dewalt zat de aan/uitswitch voor rechtshandig gebruik en ik ben links. Dus dat is niet handig.

Ik denk dat persoonlijk proberen van de twee modellen , of tenminste in de handhouden en (nep)bedienen in een winkel (zagen kan meestal niet) al veel kan bepalen in je keus.
Wat ik wel in een review mee kreeg was de onbalans in gewicht met accu gevoede Tgrepen.
Gewicht vd accu zit ver vd "head" af en achter de voet waardoor dit met grotere accu's de machine uitbalans kan brengen. Dus beter een kleine accu dan bijv. De 5ah accu.

[ Voor 6% gewijzigd door copykat op 07-04-2024 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

twain4me schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 10:29:
[...]

Hoewel ik jouw specifieke set nooit heb gebruikt is mijn ervaring met makita boortjes over het algemeen niet slecht, ze zijn naar mijn mening vooral te duur. waar probeerde je in te boren?
Vooral steen. Hout en metaal gebruik ik niet zoveel.

Misschien gewoon maar een steenborenset kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

Mimiix schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:53:
[...]

Vooral steen. Hout en metaal gebruik ik niet zoveel.

Misschien gewoon maar een steenborenset kopen :P
Wat ik meer bedoelde is dat je steen en steen hebt. en dat het nogal uitmaakt waar je in probeerd te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

twain4me schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:55:
[...]

Wat ik meer bedoelde is dat je steen en steen hebt. en dat het nogal uitmaakt waar je in probeerd te boren.
Ja,die snap ik.

Het gebeurd met een metabo 18V handboor/klopboor? Zo een die je ook gebruikt om het een en ander in elkaar te schroeven. Vooral in gipsplaten ofwel de stenen muur. Deze stenen zijn vrij zacht. De muur kan ik met de handboor makkelijk doorheen. Ik heb voor de zwaardere zaken een bosch boorhamer met SDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

The Eagle schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:04:
Ik heb geen maaier, maar ik kan je wel iets zeggen over die accus: In een stofzuiger /Decoupeer zijn die accus heel rap leeg. Ik denk nog geen 10 minuten. Ik merkte dat de 4AH accu (die je met de accu actie krijgt) ook veel krachtiger is en dit merk je ook. De stofzuiger heeft veel meer zuigkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

waarom geef je dan geen antwoord :9 je hebt het over stenen potjes en dat het boren daarin je irriteerde en daarom mogelijk een andere set wil, maar die potjes kunnen in theorie van graniet zijn of mergel (steen of steen) . Je verteld ook niet wat je irriteerde. ik denk namelijkniet dat er geen wereld van verschil zit tussen je makita en bv heller boortjes (met uitzondering van de prijs) maar als er iets specifiek is wat je irriteerd dan kan het zijn dat er op dat punt wel een verschil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Nu online
Mimiix schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:07:
[...]

Ik heb geen maaier, maar ik kan je wel iets zeggen over die accus: In een stofzuiger /Decoupeer zijn die accus heel rap leeg. Ik denk nog geen 10 minuten. Ik merkte dat de 4AH accu (die je met de accu actie krijgt) ook veel krachtiger is en dit merk je ook. De stofzuiger heeft veel meer zuigkracht.
Ik moet vanmiddag toch nog grasmaaien en heb ook twee 2,2ah accu's liggen. Ik zal kijken of ik daar 6m2 mee ga redden, dan heeft @The Eagle gelijk uitsluitsel of het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
TheJVH schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 23:58:
[...]

Grappig. Ik heb volgens mij exact dezelfde ton van de Welkoop en ook dezelfde cycloon volgens mij. Bij mij implodeert de ton :| Heb jij nog iets bijzonders gedaan met de cycloon?

Ik heb het trouwens gekoppeld aan zo'n 'blik' bouwstofzuiger van Parkside.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
webber87 schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:43:
[...]

Grappig. Ik heb volgens mij exact dezelfde ton van de Welkoop en ook dezelfde cycloon volgens mij. Bij mij implodeert de ton :| Heb jij nog iets bijzonders gedaan met de cycloon?

Nee niets gedaan met de cycloon. Wel knap dat die ton implodeert want ik vind hem best wel stevig. DIe verhalen heb ik wel vaker gelezen maar nooit last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
[...]

https://www.dust-commande...-valve-3760013430467.html

Het wel/niet imploderen zal samenhangen met hoe goed de stofzuiger is die er aan hangt. Goed teken dus! En de oplossing is niet zo duur als een metalen vat halen.
Je zult wel wat druk verliezen, maar het is makkelijker dan de ton verstevigen van binnen. (Ook met leeggooien )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:48

bonzz.netninja

Niente baffi

True schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:28:
[...]

Ik had ooit in een Tweakblog de berekening gemaakt dat de broeikasgassen met één zo'n busje vergelijkbaar erg zijn voor het broeikaseffect als met een benzine auto van midden NL heen en weer naar Barcelona.
Ow echt? Doe ik dat niet meer. Thx 🙏

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
True schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:28:
[...]

Die kan ik mij nog herinneren inderdaad.

Als je een airco inbedrijfstelling wil doen moet je F-gassen gecertificeerd zijn, maar zo'n busje met R134a (=precies hetzelfde als koelmiddel in veel airco's) leegblazen in de atmosfeer mag wel gewoon. Idioterie 8)7 Is al weer een aantal jaren geleden, ik weet eigenlijk niet of er nog steeds R134a in zit, hopelijk tegenwoordig een minder schadelijk alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

twain4me schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:13:
[...]

waarom geef je dan geen antwoord :9 je hebt het over stenen potjes en dat het boren daarin je irriteerde en daarom mogelijk een andere set wil, maar die potjes kunnen in theorie van graniet zijn of mergel (steen of steen) . Je verteld ook niet wat je irriteerde. ik denk namelijkniet dat er geen wereld van verschil zit tussen je makita en bv heller boortjes (met uitzondering van de prijs) maar als er iets specifiek is wat je irriteerd dan kan het zijn dat er op dat punt wel een verschil is.
Ah ja, goed punt. Excuus. Het was vroeg vanochtend.

Waren simpele potjes, denk een soort klei. Zeker geen graniet. Het is vooral dat ze niet echt lijken te bijten in het begin op gladde oppervlakte. Je moet vrij hard duwen voor ze "bijten" met als gevolg dat je bijna door de pot heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Saint2Saint schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:12:
[...]

Ik moet vanmiddag toch nog grasmaaien en heb ook twee 2,2ah accu's liggen. Ik zal kijken of ik daar 6m2 mee ga redden, dan heeft @The Eagle gelijk uitsluitsel of het gaat lukken.
Thanks, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Saint2Saint schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:12:
[...]

Welke maaier heb je trouwens? Ben wel benieuwd. Ik heb zelf (bijna) een grasveld van ongeveer 12m2 en moet nog een maaier hebben. Ik heb naar deze zitten kijken: https://www.gotools.de/gt...ku-und-lader_130638_21634.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Voor dat soort oppervlaktes pak je toch gewoon een handmaaiertje van gardena?

Dan ben je al klaar voordat je met je accumaaiers de accu hebt opgezocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mimiix schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:35:
[...]

Welke maaier heb je trouwens? Ben wel benieuwd. Ik heb zelf (bijna) een grasveld van ongeveer 12m2 en moet nog een maaier hebben. Ik heb naar deze zitten kijken: https://www.gotools.de/gt...ku-und-lader_130638_21634.
Ik kijk naar exact de zelfde machine te kijken. Maar let op: die Gotools komt er nog 16 euro verzendkosten bij. Dan zit je op 166 euro. Echter heb je dan een Duitse machine.
Metabo heeft omdat ze 100 jaar bestaan een gratis accu actie (18v 4Ah) bij zo'n beetje alle apparaten het hele jaar. Echter, dan moet je wel een NL apparaat hebben. En ja, buitenlands wordt gewijgerd, ik ben er met mijn strimmer mee de bietenbrug opgegaan. Dat was NL website (artsencrafts) maar die werd vanuit BE geleverd, dus Metabo NL zei no such dice :X :(

Bij Klium resp Toolmax doet ie 219 resp 217 euro. Scheelt dus 50 euro, maar da's ook ongeveer de waarde van een 18v 4Ah accu als je hem los koopt.
En je hebt er twee nodig. Als je die al hebt is dat prima. Heb je er maar een of geen is het even opletten.

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 08-04-2024 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Raymond schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:42:

Nofi, maar een Gardena handmaaier kost je ook 100 euro en dan moet je gras bij elkaar harken, oprapen en what have you. Die optie heb ik 11 jaar geleden al laten varen. Een simpele elektrische maaier is goedkoper :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

The Eagle schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:47:
[...]

Ik kijk naar exact de zelfde machine te kijken. Maar let op: die Gotools komt er nog 16 euro verzendkosten bij. Dan zit je op 166 euro. Echter heb je dan een Duitse machine.
Metabo heeft omdat ze 100 jaar bestaan een gratis accu actie (18v 4Ah) bij zo'n beetje alle apparaten het hele jaar. Echter, dan moet je wel een NL apparaat hebben. En ja, buitenlands wordt gewijgerd, ik ben er met mijn strimmer mee de bietenbrug opgegaan. Dat was NL website (artsencrafts) maar die werd vanuit BE geleverd, dus Metabo NL zei no such dice :X :(

Bij Klium resp Toolmax doet ie 219 resp 217 euro. Scheelt dus 50 euro, maar da's ook ongeveer de waarde van een 18v 4Ah accu als je hem los koopt.
En je hebt er twee nodig. Als je die al hebt is dat prima. Heb je er maar een of geen is het even opletten.
Ik heb een packstation, dus ik kan hem zonder verzendkosten laten leveren :)

Wel een goeie van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Raymond schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:42:

Die zijn ook al gauw 100 euro :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 13:53

BrZ

Raymond schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:29:
[...]

En daarmee heb je je gashendel nog niet terug, dat blijft een gemis.
Ik vind de snelheid aanpassen via de trigger juist waardeloos, je wil een constante snelheid hebben voor een nette zaagsnede. Dus eenmalig de goede snelheid instellen en gaan.

Softstart moet je wel asap uitzetten, wie dat bedacht heeft 8)7 Gelukkig kan het uitgezet worden op mijn DJV182, toen ik de mijne kocht was het hit of miss of het wel of niet uitgezet kon worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Nu online
[...]

Ik heb degene waar je naar kijkt, bevalt prima. Ik had hiervoor een robotmaaier, maar die reed sommige plekken van mijn grasveld kapot. Toen ben ik een hoek met een gardena handmaaier gaan doen en dat was ook ruk.

Nu die Metabo gekocht en dat bevalt prima. Voor mij voorlopig niets anders meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Vandaag heb ik weer nieuw speelgoed in ontvangst mogen nemen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mS-yX4w_eboyXXYpY4Oa5GuA6EY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJNvU8JDpVTUVraQb4RzQkpl.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een 19-delige Draper XP1000 VDE momentschroevendraaier. De reden dat ik deze heb gekozen in plaats van een Wera of Wiha is dat deze makkelijk te verstellen is door, net als bij de gemiddelde momentsleutel, simpelweg aan een kraag te draaien in plaats van dat je weer met een ander stuk gereedschap het moment moet verstellen.

Ook zat bij m'n bestelling nog een Sola GO! smart digitaal waterpas, ik ben benieuwd of die goed gaat bevallen. :)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Laatst online: 15:41
[...]

Met een grasveld van 12m² (3x4m) kun je toch goed met een strimmer doen? eventueel met een grasmaai kop zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/276364/files/402434035/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:36
Ik heb een afkantfrees nodig om de hoeken van een plaat mooi rond te frezen. Kan ik het best een freessetje kopen of enkele losse frezen? En welk merk is aan te raden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

rockerpoet schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:12:
Ik heb een afkantfrees nodig om de hoeken van een plaat mooi rond te frezen. Kan ik het best een freessetje kopen of enkele losse frezen? En welk merk is aan te raden?
Heb je niet een maat die iets heeft liggen? Welke omgeving zit je?
Je hebt al een freesmachine neem ik aan? Zat daar niet standaard iets bij? Meestal zit daar wel een klein basissetje bij toch?

Voor een eenmalige klus zou ik niet te duur gaan overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Dinictus208 op 08-04-2024 14:27 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:07
SpongeRob schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:51:
Vandaag heb ik weer nieuw speelgoed in ontvangst mogen nemen!

[Afbeelding]

Het is een 19-delige Draper XP1000 VDE momentschroevendraaier. De reden dat ik deze heb gekozen in plaats van een Wera of Wiha is dat deze makkelijk te verstellen is door, net als bij de gemiddelde momentsleutel, simpelweg aan een kraag te draaien in plaats van dat je weer met een ander stuk gereedschap het moment moet verstellen.

Ook zat bij m'n bestelling nog een Sola GO! smart digitaal waterpas, ik ben benieuwd of die goed gaat bevallen. :)
Setje van Draper is dezelfde momentschroevendraaier als bij Ironside, Cimco, TengTools, alleen een ander kleurtje en merknaam.

Even een plaatje gemaakt met allen samen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-dbsTMv0KGJyA6A3-kMyrhyYCs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nSSOwTusIXZJ3KOqRNXC0O2H.jpg?f=user_large

Prijsverschil is best groot tussen de setjes :X

[ Voor 19% gewijzigd door Ingelogd op 08-04-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

sweetdude schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:27:
[...]

Met een grasveld van 12m² (3x4m) kun je toch goed met een strimmer doen? eventueel met een grasmaai kop zoals deze:

[Afbeelding]
Zit je dan niet met de hoogte/gelijkmatigheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:03

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Mimiix schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:14:
[...]

Zit je dan niet met de hoogte/gelijkmatigheid?
Daarvoor is dat "skateboard" dat je er bij die Einhell uit het plaatje bij krijgt. Ik heb iets soortgelijks van Black+Decker en ben er erg tevreden over. Het neem veel minder ruimte in om op te bergen dan een reguliere grasmaaier en je kan ook makkelijk de kanten doen omdat je bij een klein grasveld relatief veel kanten hebt. Het gras wordt niet zo strak afgesneden als een grasmaaier met een draaiend mes en het ding schoonmaken is meer gedoe omdat het gras niet wordt opgevangen maar het is fijner dan met een grote lompe grasmaaier aan de gang.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Nu online
@The Eagle en @Mimiix Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Auzh_Zw3pv7-p0MqmVi3RiYLh2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1AK3036mlGrfxnz1qstWrG1A.jpg?f=fotoalbum_large

Dat heb ik gedaan met twee 2,0Ah accu’s. Dus 6m2 of 12m2 zou geen probleem hoeven te zijn.

Het is trouwens een licht apparaat, lichter dan de handmaaier die ik ook heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Saint2Saint schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:48:
@The Eagle en @Mimiix [Afbeelding]

Dat heb ik gedaan met twee 2,0Ah accu’s. Dus 6m2 of 12m2 zou geen probleem hoeven te zijn.

Het is trouwens een licht apparaat, lichter dan de handmaaier die ik ook heb gehad.
Merkte je iets qua performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Saint2Saint schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:48:
@The Eagle en @Mimiix [Afbeelding]

Had je nog veel peut over daarna of waren de accus toen leeg?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
The Eagle schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:57:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Naqijnic2TSBefa--iyZVSFyAH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNG1bVksPYIpV9IP7K8Qz4Mh.jpg?f=fotoalbum_large

Waar maak je je zorgen over? Hij heeft een faktor 20x die 6m2 van jou gemaaid :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Nu online
Mimiix schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:51:
[...]

Merkte je iets qua performance?
Qua performance niet echt. Maaien ging net zo snel als anders.
The Eagle schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:57:
[...]

Nee, waar de maaier staat waren de accu’s leeg. De rest met de 5,2Ah’s gedaan

Die 6 m2 ga je makkelijk redden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

[...]

Deze naast de cyclone in de deksel monteren
https://www.amazon.nl/-/e...ief-plastic/dp/B093GSSST7

(overgenomen advies.)

Pagina: 1 ... 192 ... 263 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).