@
Sodela,
Ik heb over het algemeen een goede weerstand, lees oplettende vrouw, voor onnodige aanschaf.
In 1999 een cheapass bouwstofzuiger gekocht en dat ding doet t nogsteeds.
Wel net maandje terug die parkside c3? Regelbaar en auto aan/uit gekocht als van nodig met zaagsel.
Meteen 15 microvezel zakken en 2 reserve vouwfilters besteld bij temu.
De andere mag dan naar "t goed"....
Vaak kom ik thuis van die lidl aanbieding meuk als popnageltang, boortjes, leer druknageltang ,ringenklem. Je weet wel, handig. Als ik het kan vinden. (gister 200 euro uitgespaard aan een schoorsteen kap waar t dekseltje vanaf viel dus inregenen schoorsteen mogelijk. Veger wilde mij een nieuwe verkopen. Was langer bezig mn popnageltang te zoeken dan dat ding te repareren. 😂)
En een Wera electra schroevendraaiers rol bij amazon.(nieuwe meterkast en zo dus.... Tja kan nie zonder hè.
Een laser ruimte meter. Want nieuw huis dus ik moet snel kunnen meten....
Ik ben eigelijk vrij zuinig/respectvol met mn gereedschap. Gebruik waar het voor bedoeld is en Maak Het Schoon Na Gebruik.(niks irriteert me meer dan uitgeleend gereedschap smerig vol stof enz. Terug krijgen.)
(mn puberzoon , 16, pakt nu ook vaker mijn gereedschap en helpt serieus mee met klussen dus ik probeer hem dit ook te leren.)
Mn decoupeerzaag is een bosch pts 750 uit 2000.
Schuurmachine iets jonger met zo'n klemset zodat je zelf met een mal kan snijden. Stuk beter dan die klitteband dingen. Als die stuk gaat koop ik een nieuwe zelfde soort.
Schaven uit opa's tijd. (ik schaaf liever handmatig dan met zo'n electrische ramschaaf als ik kozijnen of ander fijn schafwerk doe.)
Nu mn accu's uit 2003? Makita echt geen zin meer hebben zie ik mn kans schoon..😁
Eerst nieuw setje want keuken,garage, tuin(schuttingen schuur), zolder, woonkamer verbouwen..
Daarna 1 replacement accu voor makita. (voor mn puberzoon te gebruiken.)
Ik heb drie soorten gereedschap:
1 Alleen ik gebruik het. (Bijv. Timmermansdoos nooitgedacht beitels en mn sponningschaaf van gietijzer)
2 alleen anderen mogen het gebruiken als ik er zelf ook bij ben of ik moet de persoon vertrouwen in zn skils. (om lomp/gevaarlijkgedrag te voorkomen.)
3 boeit niet stuk is stuk mooi moment om beter te kopen of niet meer..
4 andere regel die ik zelf hanteer is : lenen en het gaat stuk koop je een nieuwe of ik of de uitlener zegt hoeft niet anders jammer joh nieuwe kopen ook al is het 8 jaar oud. (wil je dat niet? Boels is om de hoek.)
Ooit is een kangoo geleend, zo'n praxisding van 50 euro, na laatste tegel leg ik hem weg en zie ik de olie uit de kopschacht zweten. Schoon gemaakt wil hij niet meer goed werken, lawaai en zo. Vermoedelijk oververhit geraakt. Dus ik heb een nieuwe cheapass gekocht en die terug gegeven.
Accu's ecosystemen is altijd irritant. Te weinig gebruik betekend luie en zelfs vroegtijdig overlijden vd accu's.
Dus als je overstag gaat naar accu spul is vaak 1 merk en type (voltage) slimmer.
En je kan gereedschap bijkopen zonder lader en accu's das weer winst.
Ik zag dat DeWalt nieuwe accu's op 2014 schroeftollen kon doen 18v is 18v.
Makita zou dat ook wel hebben.
Parkside? Kans is groot van niet.
Vriend van mij heeft alles van Lux (gamma) gekocht. Volgens t principe goedkoop en alles op zelfde accu's.
Stuk? Nieuwe halen.klaar.
Oordoppen en stofmaskers en veiligheids bril. Vroeger veel MDF gefreezed zonder stofmasker, bouwstofzuiger aan, beetje adem inhouden en boven de windstaan principe zegmaar.
Dat probeer ik nu niet meer te doen.
Zelfde als machinaal schuren zonder gehoorbescherming en stofmasker.
[
Voor 3% gewijzigd door
copykat op 27-12-2023 09:58
]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....